0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν μπορεί να υπάρξει αντικειμενική βαθμολόγηση, ούτε στην έκθεση, ούτε σε κανένα μάθημα. (Εκτός κι αν το κάνουμε multiple choice, όπως τον πολυαγαπημένο μας διαγωνισμό του ΑΣΕΠ!)Το πρόβλημα με την έκθεση -και αυτό σίγουρα το έχουμε διαπιστώσει όσοι διδάσκουμε το μάθημα στο λύκειο- είναι ότι τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονται ότι είναι ένα μάθημα που θέλει διαφορετικό τρόπο σκέψης από τα υπόλοιπα μαθήματα. Έχω φάει τη γλώσσα μου στο σχολείο να λέω ότι μοιάζει περισσότερο με τα μαθηματικά παρά με τα μαθήματα της θεωρητικής (ίσως και γι'αυτο Georgia S να γράφει καλύτερα η θετική. Κι εγώ την ίδια άποψη έχω), από την άποψη ότι έχεις μια εκφώνηση, με δεδομένα και ζητούμενα και πρέπει ουσιαστικά να "αποδείξεις" κάτι.
Ακριβώς. η παραγωγή λογου , έχει να κάνει με το κεφάλαιο Λογική της Φιλοσοφίας, που άπτεται των μαθηματικών..μη ξεχνάμε ότι όταν θεμελιώθηκαν αυτές οι επιστήμες δεν ήταν απολύτως διακριτές..τα μαθηματικά όπως πχ η μεταβατική ιδιότητα έχει άμεσα να κάνει με την επιχειρηματολογία..δυστυχώς ούτε οι φιλολογοι, ούτε οι μαθηματικοι το διδασκόμαστε κ κατά συνέπεια λίγοι γνωρίζουν αυτή τη στενή σχέση...όταν δε, ακούω μαθηματικούς να σνομπάρουν κ να υποτιμουν το μάθημα της Εκθεσης γελάω πικρά απο μέσα μου..( αν πας να τους εξηγήσεις , ελάχιστοι ακούν..τις περισσότερες φορες το χεις χαμένο το παιχνίδι..) η εξειδίκευση κ το μεγαλειο της αλλαζονείας του σύγχρονου επιστήμονα ο οποιος είναι αδαής μέσα στην ειδημοσύνη του...
Παράθεση από: Georgia s στις Φεβρουάριος 24, 2009, 05:12:20 μμΑκριβώς. η παραγωγή λογου , έχει να κάνει με το κεφάλαιο Λογική της Φιλοσοφίας, που άπτεται των μαθηματικών..μη ξεχνάμε ότι όταν θεμελιώθηκαν αυτές οι επιστήμες δεν ήταν απολύτως διακριτές..τα μαθηματικά όπως πχ η μεταβατική ιδιότητα έχει άμεσα να κάνει με την επιχειρηματολογία..δυστυχώς ούτε οι φιλολογοι, ούτε οι μαθηματικοι το διδασκόμαστε κ κατά συνέπεια λίγοι γνωρίζουν αυτή τη στενή σχέση...όταν δε, ακούω μαθηματικούς να σνομπάρουν κ να υποτιμουν το μάθημα της Εκθεσης γελάω πικρά απο μέσα μου..( αν πας να τους εξηγήσεις , ελάχιστοι ακούν..τις περισσότερες φορες το χεις χαμένο το παιχνίδι..) η εξειδίκευση κ το μεγαλειο της αλλαζονείας του σύγχρονου επιστήμονα ο οποιος είναι αδαής μέσα στην ειδημοσύνη του... Δεν ξέρω να τα πω τόσο θεωρητικά, πάντως έχω μπει σε τάξη και σχεδίαζα τρίγωνα ΑΒΓ, εξηγώντας ότι όταν μας ζητάνε να πούμε πόσο είναι το ΑΒ, δεν μπορούμε να λέμε ότι ξέρουμε και δεν ξέρουμε για το τρίγωνο και για όλα τα υπόλοιπα τρίγωνα που έχουμε δει στη ζωή μας. Επίσης, μια φορά τους έδωσα καμιά 10αριά διατυπώσεις θεμάτων και προσπαθήσαμε να τα μεταγράψουμε χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερα μαθηματικά σύμβολα. (=, συνεπάγεται που δεν το βρίσκω και άλλες χαριτωμενιές!) Η θετική και η τεχνολογική ενθουσιάστηκαν, η θεωρητική με κοιτάζει από τότε με μισο μάτι Είδα βελτίωση όμως στη δομή Η έκθεση πρέπει να είναι το μοναδικό μάθημα που έχει απομείνει ακόμα με ελάχιστα ψήγματα κριτικής σκέψης. Αν το θυσιάσουμε και αυτό στο βωμό της "αντικειμενικότητας", τότε μπορούμε να διακηρύξουμε με περηφάνεια ότι θέλουμε ένα σχολείο που να παράγει μαθητές-παπαγάλους.