*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 959040 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1652 στις: Απρίλιος 09, 2013, 01:50:28 μμ »
Παιδιά, SOS!
Στην έκθεση του 2005 (ομαδικά παιχνίδια) στο θέμα Β2 με τα δομικά στοιχεία της παραγράφου, η θεματική είναι μέχρι την άνω και κάτω τελεία;
Επίσης, σε παρόμοια ερώτηση το 2004 (κείμενο Παπανούτσου για το σχολείο), η θεματική είναι: «Αξιοπρόσεχτη η παρατήρηση»;
Σχετικά με το θέμα Β3 του 2003 (κείμενο Καστοριάδη), στην τέταρτη παράγραφο έχουμε επίκληση στη λογική με τεκμήριο μόνο ή και με επιχείρημα;
Χίλια ευχαριστώ!!

Θέματα 2005
Θεματική περίοδος :"Τα ομαδικά παιχνίδια...σε μια γενική ενέργεια" Λεπτομέρειες - σχόλια :"Να μη νιώθεις...πόλη, έθνος"
Κατακλείδα :"Έτσι, από σκαλοπάτι...κορυφές της ενέργειας"

Θέματα 2004
Θεματική περίοδος: "Δεν αληθεύει όμως στη δική μας εποχή"

Θέματα 2003
Επίκληση στη λογική με επιχείρημα: "...να δεχτούμε ένα αξιοπρεπές..σκουπιδοπροϊόντων.."
και τεκμήρια: "..κατά 2 με 3% το χρόνο"

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:11:45 »

Αποσυνδεδεμένος aiax

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 61
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1653 στις: Απρίλιος 09, 2013, 01:59:08 μμ »
Παιδιά, SOS!
Στην έκθεση του 2005 (ομαδικά παιχνίδια) στο θέμα Β2 με τα δομικά στοιχεία της παραγράφου, η θεματική είναι μέχρι την άνω και κάτω τελεία;
Επίσης, σε παρόμοια ερώτηση το 2004 (κείμενο Παπανούτσου για το σχολείο), η θεματική είναι: «Αξιοπρόσεχτη η παρατήρηση»;
Σχετικά με το θέμα Β3 του 2003 (κείμενο Καστοριάδη), στην τέταρτη παράγραφο έχουμε επίκληση στη λογική με τεκμήριο μόνο ή και με επιχείρημα;
Χίλια ευχαριστώ!!

 


2005
H θεματική περίοδος λογικά σταματάει στη τελεία και όχι στην άνω και κάτω τελεία. Νομίζω όμως ότι το είχαν δώσει μέχρι την άνω και κάτω τελεία.

2004
Η θεματική περίοδος είναι: "Αξιοπρόσεχτη η παρατήρηση. Δεν αληθεύει όμως στη δική μας εποχή"

2003
Υπάρχει επιχείρημα. Απεναντίας το λογικό θα ήταν να μην υπάρχουν τεκμήρια (η αναφορά στο 2%-3% δε γίνεται ως τεκμήριο για την υποστήριξη μιας θέσης. Αποτελεί η ίδια τμήμα της θέσης)

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1654 στις: Απρίλιος 09, 2013, 06:40:13 μμ »
Ευχαριστώ!!
Σχετικά με την παράγραφο του 2004 (κείμενο Παπανούτσου για το σχολείο) με θεματική είναι: «Αξιοπρόσεχτη η παρατήρηση· δεν αληθεύει όμως στη δική μας εποχή», υπάρχει και κατακλείδα; Σε απαντήσεις είδα ότι δίνουν το "Μπορεί ο μαθητής ...". Δε νομίζω όμως.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1655 στις: Απρίλιος 09, 2013, 09:53:08 μμ »
Σε πολλές απαντήσεις το "Αξιοπρόσεχτη παρατήρηση" δεν το δίνουν ως ΘΠ και  συμφωνώ με αυτό. Σε άλλες απαντήσεις το βάζουν στη ΘΠ. Η παράγραφος έχει κατακλειδα.

Aiax στα Θέματα του 2003 το 2-3% δεν αποτελεί τμήμα της θέσης..
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2013, 10:09:58 μμ από monogramma »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:11:45 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1656 στις: Απρίλιος 10, 2013, 01:09:13 μμ »
Εάν υπάρχει επιχείρημα, πρέπει να λέμε και ποιες είναι οι προκείμενες και το συμπέρασμα αναλυτικά ή να εξηγούμε απλώς το σκεπτικό του συγγραφέα πιο ελεύθερα;

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1657 στις: Απρίλιος 10, 2013, 08:57:21 μμ »
Ναι προκείμενες και συμπέρασμα  ;)

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1658 στις: Απρίλιος 11, 2013, 11:40:43 πμ »
moagniko για την άσκηση δομικών στοιχείων στο θέμα του 2004 είσαι απόλυτα σωστός!Η θεματική περίοδος είναι "Αξιοπρόσεκτη...δική μας εποχή". Αν δεν τη θεωρήσουμε κομμάτι της θεματικής περιόδου, τότε δεν μπορούμε να την κατατάξουμε ούτε στα σχόλια της παραγράφου.Άλλωστε η θεματική περίοδος εμπεριέχει την άρνηση της θέσης της πρώτης παραγράφου και αυτό θα αποδείξει στα σχόλια...

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1659 στις: Απρίλιος 11, 2013, 02:36:31 μμ »
Ευχαριστώ!
Μήπως γνωρίζετε, παιδιά, κάποιο σάιτ με ασκήσεις κυρίως στους συλλογισμούς (αλλά και στους τρόπους πειθούς και τους τρόπους ανάπτυξης ίσως) και τις ενδεικτικές απαντήσεις τους;
Βασικά, αν ζητηθεί συλλογισμός, ουσιαστικά γράφουμε το επιχείρημα (προκείμενες και συμπέρασμα), ενώ, αν ζητηθεί η συλλογιστική πορεία, γράφουμε παραγωγικός ή επαγωγικός;
Μήπως μπορεί κάποιος να εξηγήσει ποιες μπορεί να είναι οι αντιστοιχίες ανάμεσα σε προκείμενες-συμπέρασμα και δομικά στοιχεία παραγράφου (θεματική, σχόλια, κατακλείδα);

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1660 στις: Απρίλιος 11, 2013, 03:20:47 μμ »
Μπορώ να σου πω δύο πολύ καλά βοηθήματα με ασκήσεις που ζητάς: Δημιουργική γραφή (χωρίς απαντήσεις) και Πειστικός Λόγος (γ τεύχος) με απαντήσεις

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1661 στις: Απρίλιος 11, 2013, 03:26:03 μμ »
moagniko για την άσκηση δομικών στοιχείων στο θέμα του 2004 είσαι απόλυτα σωστός!Η θεματική περίοδος είναι "Αξιοπρόσεκτη...δική μας εποχή". Αν δεν τη θεωρήσουμε κομμάτι της θεματικής περιόδου, τότε δεν μπορούμε να την κατατάξουμε ούτε στα σχόλια της παραγράφου.Άλλωστε η θεματική περίοδος εμπεριέχει την άρνηση της θέσης της πρώτης παραγράφου και αυτό θα αποδείξει στα σχόλια...

Πιστεύω ότι το νόημα της ΘΠ ουσιαστικά συμπληρώνεται από την προηγούμενη παράγραφο. Ολοκληρωμένα θα ήταν: "Δεν αληθεύει στη δική μας εποχή το γεγονός ότι ο Δάσκαλος επαναπάυεται στα λιγοστά πνευματικά του εφόδια" και έτσι το "Αξιοπρόσεχτη παρατήρηση" θεωρώ ότι δεν είναι λάθος να μη συμπεριληφθεί στη ΘΠ.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1662 στις: Απρίλιος 11, 2013, 11:15:34 μμ »
Παιδιά, θα ήθελα να σας ρωτήσω. Τον συλλογισμό (παραγωγικό-επαγωγικό) τον βρίσκουμε με βάση το πώς ξεκινάει ο συγγραφέας την παράγραφο και το πώς καταλήγει (γενικό-ειδικό) ή με βάση το τι θέλει να αποδείξει (αν δηλ. το συμπέρασμά του είναι γενικότερο ή ειδικότερο των προκειμένων); Το συμπέρασμα μπορεί να διατυπώνεται είτε στην αρχή είτε στο τέλος της παραγράφου.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1663 στις: Απρίλιος 11, 2013, 11:37:49 μμ »
Εγώ τον βρίσκω ανάλογα με το πώς ξεκινάει (γενικό-ειδικό) και πού καταλήγει (γενικό-ειδικο). Καμιά φορά είναι σπαζοκεφαλιά, χρειάζεται να το κοιτάξω λίγη ώρα για να είμαι σίγουρη  :P

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1664 στις: Απρίλιος 11, 2013, 11:50:34 μμ »
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να αποκωδικοποιήσουμε το επιχείρημα, να βρούμε δηλ. προκείμενες και συμπέρασμα και μετά να δούμε αν έχουμε παραγωγή ή επαγωγή.
Θα ήθελα να ρωτήσω και κάτι άλλο. Στο Β2 του 2000 με την έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής της UNESCO (που ζητούσε και μέθοδο ανάπτυξης) έχουμε και διαίρεση και αιτιολόγηση;
Επίσης, στη φετινή έκθεση της ΟΕΦΕ των ΕΠΑΛ, στο Β2 (που ζητούσε τρόπο ανάπτυξης της τελευταίας παραγράφου) εκτός από σύγκριση-αντίθεση και αίτιο-αποτέλεσμα δεν έχουμε και ορισμό;

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1665 στις: Απρίλιος 12, 2013, 02:00:03 πμ »
Αναφορικά με τους συλλογισμούς οφείλω να σου πω (πιθανόν είσαι μαθητής) ότι οφείλεις να ελέγξεις τι ζητάει η εκφώνηση...Αν σου ζητά να βρεις συλλογιστική πορεία τότε ξεκινάς από την αρχή και προχωράς προς τα κάτω....(αυτό είναι παιχνιδάκι)Αν όμως σου ζητάει να βρεις προκείμενες- συμπέρασμα και μετά να χαρακτηρίσεις τη συλλογιστική πορεία πρόσεξε γιατί μπορεί η ΘΠ να βρίσκεται στο τέλος και αυτό που σου μοιάζει με επαγωγή να είναι στην πραγματικότητα παραγωγή ή το αντίθετο (Δες σχετικά με αυτό το θέμα του 2002)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159819
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 385
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 349
Σύνολο: 356

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.105 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.