*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 959191 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1666 στις: Απρίλιος 12, 2013, 02:05:23 πμ »


Πιστεύω ότι το νόημα της ΘΠ ουσιαστικά συμπληρώνεται από την προηγούμενη παράγραφο. Ολοκληρωμένα θα ήταν: "Δεν αληθεύει στη δική μας εποχή το γεγονός ότι ο Δάσκαλος επαναπάυεται στα λιγοστά πνευματικά του εφόδια" και έτσι το "Αξιοπρόσεχτη παρατήρηση" θεωρώ ότι δεν είναι λάθος να μη συμπεριληφθεί στη ΘΠ.
[/quote]

Ναι, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν μας ζητούν να μετασχηματίσουμε μια παράγραφο αλλά να την επεξεργαστούμε...δεν επιτρέπεται να αφήνουμε εκτός των δομικών της στοιχείων αυτά που ο συγγραφέας επέλεξε να συμπεριλάβει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:30:17 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1667 στις: Απρίλιος 12, 2013, 12:37:44 μμ »
Παιδιά, αν μπορεί κάποιος να με βοηθήσει σε αυτό.
Επανέρχομαι: στο Β2 του 2000 με την έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής της UNESCO (που ζητούσε και μέθοδο ανάπτυξης) έχουμε και διαίρεση και αιτιολόγηση (Για το λόγο αυτόν...); Έπειτα, στην παράγραφο που ξεκινάει με το "Αξιοπρόσεχτη η παρατήρηση" (2004), ποια είναι η κατακλείδα; "Μπορεί ο μαθητής ανάλογα με τη δύναμη..."; Αυτό δεν είναι περισσότερο μέρος των σχολίων;; Τέλος, στα φετινά της ΟΕΦΕ των ΕΠΑΛ, στην προτελευταία παράγραφο έχουμε και επιχείρημα (που εντοπίζεται κυρίως στο τέλος της). Πρόκειται για υποθετικό συλλογισμό; Λέμε κι αν πρόκειται για παραγωγικό ή επαγωγικό συλλογισμό; Βασικά, οι υποθετικοί και οι διαζευκτικοί δεν είναι πάντα και παραγωγικοί;

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1668 στις: Απρίλιος 12, 2013, 08:08:45 μμ »
Ερώτηση 1η: Αναπτύσσεται με διαίρεση
Ερώτηση 2η: Ναι, αυτή είναι η περίοδος κατακλείδα. Θεωρώ ότι ενώ είναι το αποτέλεσμα της προηγούμενης περιόδου είναι παράλληλα και συμπέρασμα για ολόκληρη την παράγραφο.
Ερώτηση 3η: Δεν εντοπίζω κάποιον υποθετικό σύνδεσμο ώστε να χαρακτηριστεί υποθετικός ο συλλογισμός.
Ερώτηση 4η: Πρέπει να προσέξεις τι ζητάει η εκφώνηση. (Με βάση την πορεία σκέψης; Με κριτήριο των αριθμό των προκείμενων;Με βάση το είδος των προτάσεων;Όλα μαζί;

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1669 στις: Απρίλιος 15, 2013, 12:36:44 μμ »
Καλημέρα! Μπορεί κάποιος να με βοηθήσει στο εξής: Μέσα σε ένα κείμενο αν έχουμε σε εισαγωγικά λέξεις όπως : "on line", "τεστ", "forum", "e-mail" και η ερώτηση ζητούσε γιατί χρησιμοποιεί εισαγωγικά σε αυτες τις λέξεις, ποια είναι η σωστή απάντηση: είναι ξενόγλωσσοι όροι, λέξεις ειδικής ορολογίας; Πάντως η μαθήτρια μου έγραψε λέξεις με ειδική σημασία είναι σωστό;;;;;; Αν υπάρχει κάποιος να ξέρει θα βοηθούσε πολύ....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:30:17 »

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1670 στις: Απρίλιος 15, 2013, 07:59:43 μμ »
Kανείς ;;;;;

Αποσυνδεδεμένος GIDA

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 161
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1671 στις: Απρίλιος 20, 2013, 09:34:00 πμ »
- οι πλούσιες χώρες μειώνουν τη βοήθεια που στοχεύει στην ενίσχυση της γεωργίας.
- η οικονομική βοήθεια χρησιμοποιείται ως μέσο προώθησης των συμφερόντων των ανεπτυγμένων χωρών
- έτσι, χώρες που μέχρι πρότινος ήταν αυτάρκεις σε γεωργικά προϊόντα, αναγκάζονται να τα εισάγουν.
Να ετοπιστει το είδος του συλλογισμου.


αυτή η παρατήρηση διχάζει τους 5 φιλολογους ενός σχολείου και μάλιστα οι ενστάσεις ώς προς το είδος του συλλογισμου (παραγωγικός / επαγωγικός) έχει λάβει διαστάσεις έριδας και διένεξης σε σημείο τέτοιο που ακουγονται και φράσεις ως προς την ορθότητα του συλλογιμου ή ακόμα και ως προς την εμεπειρία των συναδέλφων.
 τελικά, κατά τη δική σας γνωμη, ποιοι έχουν δίκαιο; οι κόκκινοι (παραγωγικός) ή οι μπλε (επαγωγικός);  :D ???
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 20, 2013, 09:45:46 πμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος evants

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1672 στις: Απρίλιος 20, 2013, 10:55:48 πμ »
το πρόβλημα δεν έγκειται στο είδος αλλά στην ορθότητα του συλλογισμού.
κατά τα λοιπά,έχουμε δύο προκείμενες που είναι ειδικές περιπτώσεις και όχι γενικεύσεις,ότι δηλαδή οι πλούσιες χώρες μειώνουν τη βοήθεια είναι παρατήρηση μεν αλλά επί του παρόντος και όχι γενική αλήθεια που ισχύει ανεξάρτητα.Το ίδιο και η δεύτερη προκείμενη,αφορά το τώρα και θα μπορούσε να αλλάξει.Οδηγούμαστε λοιπόν σε συμπέρασμα επαγωγικά και μάλιστα δυνητικό, γιατί δεν ισχύει ως γενική αλήθεια,δεν έχει δηλαδή βεβαιότητα,όπως απαιτεί ο παραγωγικός συλλογισμός.Απόδειξη η ανάπτυξη γεωργικών οικονομιών χωρών που επιδοτούνται.
Παρακαλείσθε,αν διαφωνείτε,να μην προβείτε σε αξιολογικές κρίσεις επί της κατάρτισής μου  ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1673 στις: Απρίλιος 20, 2013, 02:41:09 μμ »
Με κάλυψε ο προλαλήσας...Ατελή επαγωγή με αυθαίρετη γενίκευση εντοπίζω...
Άρα, συντάσσομαι με τους μωβ :o ;)

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1674 στις: Απρίλιος 30, 2013, 02:42:21 πμ »
Καμια πρόβλεψη για τα φετινά θέματα; Πιστεύετε οτι θα έχει σχέση το θέμα με την τρέχουσα επικαιρότητα; Κρίση, ανεργία....κ.λπ;

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1675 στις: Απρίλιος 30, 2013, 09:19:02 πμ »
Εγώ δούλεψα πολύ προς το τέλος Λαϊκότητα και Λαϊκισμό, Πολιτικό και Πνευματικό ηγέτη, Δημοκρατικό ήθος, Ανθρωπισμό και Ανθρωπινα δικαιώματα..δεν ξέρω αν θα πέσουν αυτά, αλλά τα θεώρησα πιο "sos" σε σχέση με άλλα (τα οποία βέβαια δούλεψα εξίσου καλά με τα παιδιά).

*κάτι μου κάνει κλικ και στο Περιβάλλον αλλά δεν ξέρω..  ::)

Αποσυνδεδεμένος Eleftherios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Άντρας
  • Carpe diem/noctem
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1676 στις: Μάιος 11, 2013, 08:10:54 πμ »
Καλημέρα, πως σας φαίνεται το θέμα: "νέοι: προβλήματα και επιδιώξεις σ' ένα απαιτητικό περιβάλλον"??

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1677 στις: Μάιος 15, 2013, 01:02:18 μμ »
Έχω τους εξής προβληματισμούς:1)στο θέμα Β1 της Έκθεσης των Πανελληνίων το ορθότερο είναι να αποφεύγεται η επανάληψη του δοθέντος αποσπάσματος,όσο μικρό και αν είναι σε έκταση, (π.χ.3-4 λέξεις )και να γράφεται αντ'αυτού κάτι που να εμπεριέχει το ίδιο νόημα;Αν ο μαθητής το γράψει αυτούσιο ως θεματική περίοδο ή κατακλείδα,θεωρείται μειονέκτημα και βαθμολογείται αρνητικά;Ή δεν έχει σημασία;
2)Στην παραγωγή λόγου αν ζητηθεί επιστολή προς κάποιο φορέα,τι πρέπει να γράψει ο μαθητής ως εκφώνηση,αφού δεν γνωρίζει ποιος συγκεκριμένα θα τη διαβάσει;
Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1678 στις: Μάιος 15, 2013, 01:45:08 μμ »
Αναφορικά με την απάντηση στο θέμα Β1: Απαραιτήτως οι μαθητές οφείλουν να διαβάσουν προσεκτικά την εκφώνηση.
Σε περίπτωση που ζητά την ανάπτυξη της φράσης σε παράγραφο υποχρεωτικά επαναλαμβάνουν το δοθέν απόσπασμα ως θεματική περίοδο. Σε διαφορετική περίπτωση αφαιρούνται μόρια (οδηγία που μου μετέφερε διορθωτής πανελληνιών).
Στην περίπτωση που ζητά ανάπτυξη του περιεχομένου της φράσης ή σχολιασμό αυτής θεωρώ προσωπικά ότι δεν ζητά αντιγραφή της στη θεματική περίοδο (οδηγία που τους έχει σταλεί αλλά την έχω δει με τα μάτια μου δεν τους έλεγε τίποτα για τη θεματική περίοδο...η ομάδα διορθωτών με το συντονιστή τους σε συγκεκριμένο σχολείο είχαν πάρει απόφαση να λάβουν ως σωστή αυτή που δεν αντέγραφε αυτολολεξεί τη φράση. Οι υπόλοιποι δεν ξέρω τι έκαναν).
Στα θέματα της ΟΕΦΕ η εκφώνηση ανέφερε να αναπτύξετε το νόημα της φράσης. Οι απαντήσεις που έδωσαν ήταν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως θεματική αλλά και ως νοηματική αφόρμηση. Εγώ, αν εξεταζόμουν, δεν θα την αντέγραφα αυτολεξεί.

Όσον αφορά την παραγωγή λόγου θεωρώ ότι οφείλει η επιτροπή να είναι σαφής στις διατυπώσεις της. Αλλά ακόμα κι αν δεν συμβεί αυτό την επιστολή μπορείς να τη στείλεις στον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του εκάστοτε φορέα...

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1679 στις: Μάιος 15, 2013, 03:05:02 μμ »
Έχει ζητηθεί όμως ποτέ ως τώρα ανάπτυξη φράσης;Έχω την εντύπωση ότι μόνο ανάπτυξη περιεχομένου ζητείται!Παρεμπιπτόντως έχουν ζητήσει και σχολιασμό περιεχομένου!Σε αυτή την περίπτωση με τον ίδιο τρόπο δε γίνεται ο χειρισμός της απάντησης;;Έτσι κι αλλιώς και η ανάπτυξη παραγραφου γίνεται σύμφωνα με προσωπική άποψη!Τι λέτε;Αν παντως λάβουμε υποψη ότι ανάπτυξη φράσης δε ζητείται,στην περιπτωση ανάπτυξης περιεχομένου,ΔΕΝ επαναλαμβάνουμε το δοθέν απόσπασμα,σωστά;

Όσον αφορά την εκφώνηση στην παραγωγή λόγου,ειχα στο μυαλό μου την περίπτωση που δε θα ναι ξεκάθαρο αν το πρόσωπο στο οποίο αναφερόμαστε είναι αρσενικού ή θηλυκού γένους...τότε;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159833
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 504
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 499
Σύνολο: 513

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.095 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.