*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958599 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 424
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2716 στις: Ιούνιος 07, 2017, 03:24:12 μμ »
Είναι δυνατόν η ΚΕΕ στο "εγείρουν" να δινει συνωνυμο το αίρουν?τι γινεται?
τι δεν καταλαβαινω?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:08:48 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2717 στις: Ιούνιος 07, 2017, 03:49:08 μμ »
Τώρα όσον αφορά την εφαρμογή του εδώ...αν αντικατασταθεί από τη λέξη "όμως" μια χαρά βγαίνει νοημα: "Επιστήμη όμως και τεχνολογία δεν ταυτίζονται διότι...."Η αντιθετική χρήση ενισχύεται και από την έκφραση "δεν ταυτιζονται".Αρα αμεσως αμεσως αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για 2 τελειως αντιθετα πραγματα. Εξ ου και η συγκριση αντιθεση στην παράγραφο.
Κοίτα, το βέβαια, ως διαρθρωτική λέξη, συνδέει προς τα προηγούμενα εδώ, όχι προς τα επόμενα. Οπότε το ερώτημά μου παραμένει: πώς εδώ η πρώτη περίοδος του κειμένου αντιτίθεται φανερά με την επόμενη; Αν βλέπεις κάποια προφανή αντίθεση, πάω πάσο, μπορεί και να υπάρχει, δεν μπορώ να είμαι απόλυτος. Θα καταλάβαινα πάντως κάποια αντίθεση κάπως έτσι: "Η επιστήμη, ωστόσο, έχει και αρνητικές συνέπειες στη ζωή του ανθρώπου". Κατά τη γνώμη μου, έτσι όπως διατυπώνεται το νέο νόημα, φαίνεται αφενός μεν ως μια προσθήκη νέας σκέψης (σύγκριση επιστήμης και τεχνολογίας), αφετέρου δε ως βεβαίωση της μη ταύτισης αυτών των δύο.
Τέλος πάντων, νομίζω πως το παρατραβήξαμε το πράγμα. Θα συμφωνήσω με συνάδελφο που είπε προηγουμένως ότι, αν εμείς συζητούμε για την ακριβή σημασία κάποιων όρων, πρέπει να φανταστούμε τι θα μπορούσαν να σκεφτούν τα παιδιά και πόσο θα μπορούσαν να δυσκολευτούν μερικά απ' αυτά, και μάλιστα υπό τις δύσκολες συνθήκες των εξετάσεων.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2718 στις: Ιούνιος 07, 2017, 03:55:40 μμ »
Είναι δυνατόν η ΚΕΕ στο "εγείρουν" να δινει συνωνυμο το αίρουν?τι γινεται?
τι δεν καταλαβαινω?
Δεν στέκει ως συνώνυμο το αίρουν. Σε κανένα λεξικό δεν βρίσκεται αυτή η σημασία. Αν είναι βέβαιο αυτό για την ΚΕΕ, θα έχει διαπραχθεί άλλο ένα ολίσθημα...
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 424
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2719 στις: Ιούνιος 07, 2017, 04:01:32 μμ »
Αυτο δεν ειναι ολίσθημα....αυτοι πρεπει να ξανακαθισουν στα θρανια. Όπως και το "αλλοτριωνουν"... .Μπορούμε να πούμε: "αποξενώνουν την πνευματική ολοκληρωση των ανθρώπων"?
http://eranistria.blogspot.gr/2017/06/2017_7.html

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:08:48 »

Αποσυνδεδεμένος ThaliaTh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2720 στις: Ιούνιος 07, 2017, 04:02:52 μμ »
Μια μαθήτρια μου στο α'ζητούμενο έγραψε και τον αρνητικό ρόλο που μπορέί να διαδραματίσει η επιστήμη. Πιστεύετε ότι θα έχει συνέπειες στη βαθμολογία;

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2721 στις: Ιούνιος 07, 2017, 04:54:47 μμ »
Ας δούμε τα θέματα από τη σκοπιά ενός καλού μαθητή. Λοιπόν, η περίληψη δεν ήταν δύσκολη, γιατί το καλό με το κείμενο ήταν ότι ήταν συνεχές. Παρόλα αυτά, πάνω από 23 δε βάζουν σε κανένα μαθητή (από το φόβο της αναβαθμολόγησης), οπότε, -2
Στο σωστό- λάθος που δείχνει να παγιώνεται ως ερώτηση (για να μειώσουν την αναβαθμολόγηση) δεν υπήρχε πρόβλημα
Β2. εύκολο θέμα, καθώς όλοι οι τρόποι έβγαζαν μάτι, ιδιαίτερα η σύγκριση-αντίθεση. Επίσης, ούτε με τις συνδετικές λέξεις υπάρχει θέμα. Για το βέβαια, που σχολιάζατε νομίζω ότι το βιβλίο της β΄τάξης έτσι το αναφέρει, ότι εκφράζει δηλαδή έμφαση.
Β3. Τσιμπημένο ως θέμα, ακόμα και για καλούς μαθητές. Βέβαια, εδώ το ΚΕΕ παρουσιάζει ελαστικότητα και από τις οδηγίες φαίνεται να κάνει αποδεκτό οποιοδήποτε συνώνυμο και αν γράψει ο μαθητής. Πάντως, εγώ λέω ότι κατά πάσα πιθανότητα ένα -2 το έχει χάσει και ο καλός μαθητής
Β4. εδώ παραήταν τσιμπημένο. Δηλαδή, το α΄ερώτημα, με το ασύνδετο. Είμαι σίγουρη ότι το έχασαν, γιατί απλώς έγραψαν μόνο ότι παραθέτει στοιχεία. Εδώ δικαιώνονται όσοι φωνάζουν στους μαθητές να προσέχουν και τη λογοτεχνία. Άρα. -3. Για το ρητορικό ερώτημα νομίζω ότι το ήξεραν.
Β5. Αναμενόμενη η έκθεση. Πάντως, όσο καλός και να είναι ο μαθητής, ποιος βαθμολογητής βάζει πάνω από 35; Άρα -5

Και κλασικά, οι βαθμοί θα κυμαίνονται μεταξύ 12 και 15. Η φιλοσοφία των συναδέλφων είναι ότι τσεκουρώνουμε τον άριστο, γιατί το άριστα το παίρνει ο θεός :P και ευνοούμε τον κακό μαθητή, ε γιατί είναι και οι σύμβουλοι που λένε ότι να είμαστε επιεικείς. Τελικά, μόνο ο μέτριος παίρνει αυτό που του αξίζει σε αυτό το μάθημα. Πάντως, δεν είναι δυνατόν, κάτω από το φόβο της αναβαθμολόγησης ή των εμμονών μας το ταβάνι να είναι για εμάς το 19 και όχι το 20. Γενικά, δεν ξέρω, αλλά έχουμε μια εμμονή με τους άριστους μαθητές γενικά στο σχολείο. Κυνηγάμε να τους βρούμε το παραμικρό ψεγάδι, ενώ με εκείνους που τα έχουν φορτώσει στα παλιά τους τα παπούτσια βρίσκουμε ένα σωρό δικαιολογίες για να τους πριμοδοτήσουμε.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2722 στις: Ιούνιος 07, 2017, 04:57:09 μμ »
Μια μαθήτρια μου στο α'ζητούμενο έγραψε και τον αρνητικό ρόλο που μπορέί να διαδραματίσει η επιστήμη. Πιστεύετε ότι θα έχει συνέπειες στη βαθμολογία;
Το ανέλυσε, δηλαδή;

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος ThaliaTh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2723 στις: Ιούνιος 07, 2017, 05:02:16 μμ »
Το ανέλυσε, δηλαδή;
Έκανε μια παράγραφο απ'ό,τι κατάλαβα...

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2724 στις: Ιούνιος 07, 2017, 05:03:29 μμ »
Και συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρηση ότι στα συνώνυμα η επιτροπή που έδωσε τις οδηγίες είναι...
Ας πούμε για το ρήμα εγείρουν, το κοντινότερο συνώνυμο είναι το προκαλλούν (η πλάκα είναι ότι δε δίνεται στις επιλογές)  ::)
Στο αλλοτριώνουν το συνώνυμο είναι το υποβαθμίζουν (εδώ δε θυμάμαι αν το δίνουν ως επιλογή)

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2725 στις: Ιούνιος 07, 2017, 05:07:51 μμ »
Έκανε μια παράγραφο απ'ό,τι κατάλαβα...
Αν φαίνεται ως μεταβατική παράγραφος, τότε δε θα της κόψουν. Μη σου πω ότι επιβάλλεται, προκειμένουν να αναπτύξεις το β΄ερώτημα. Πώς θα πεις για τον ηθικό ρόλο του επιστήμονα, αν δεν αναφερθείς στις αρνητικές συνέπειες της επιστήμης, για τις οποίες έχουν ευθύνη και οι ίδιοι οι επιστήμονες που μη έχοντας καμιά πολιτική συνείδηση κάνουν την επιστήμη τους εμπόρευμα;  Το θέμα είναι να μίλησε εκτεταμένα για το πώς η επιστήμη μπορεί να λύσει ορισμένα από τα σύγχρονα προβλήματα, που ήταν και το ερώτημα  ;)

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος ThaliaTh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2726 στις: Ιούνιος 07, 2017, 09:57:50 μμ »
 Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!!!

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2727 στις: Ιούνιος 07, 2017, 10:54:28 μμ »
 
Παράθεση
Β4. εδώ παραήταν τσιμπημένο. Δηλαδή, το α΄ερώτημα, με το ασύνδετο. Είμαι σίγουρη ότι το έχασαν, γιατί απλώς έγραψαν μόνο ότι παραθέτει στοιχεία. Εδώ δικαιώνονται όσοι φωνάζουν στους μαθητές να προσέχουν και τη λογοτεχνία. Άρα. -3. Για το ρητορικό ερώτημα νομίζω ότι το ήξεραν.

Μήπως μπορείτε να μου επισημάνετε βιβλιογραφία για το ρητορικό ερώτημα; Ορισμός, λειτουργία, κλπ.; Διάφορα βοηθήματα αναφέρονται γενικώς στα ερωτήματα μες στο κείμενο και όχι σε ρητορικά ερωτήματα. Δεν έχω χρόνο να το ψάξω, γι΄ αυτό θα ήθελα την γνώμη σας.

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 424
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2728 στις: Ιούνιος 08, 2017, 12:36:38 πμ »
Στον Αποδεικτικό Λόγο σελ. 88(Μεταιχμιο) αναφέρει ότι το ρητορικό ερώτημα υπογραμμίζει τον αυτονόητο χαρακτηρα μιας ιδέας. Απάντηση που δεν είδα να την δίνει κανενα φροντιστηριο ουτε η ΚΚΕ.Όλοι έμειναν στη ζωντανια-παραστατικοτητα κ.α.Και αυτά ισχύουν αλλά ο αυτονόητος χαρακτηρας μιας ιδεάς θεωρώ ότι είναι η ειδοποιος του διαφορά σε σχεση με τα απλά ερωτήματα

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 424
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2729 στις: Ιούνιος 08, 2017, 12:48:02 πμ »
Αν βρειτε βιβλιογραφια επιστημονικη και οχι...σχολικη σαν αυτη που παρεθεσα με ενδιαφερει και εμενα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159805
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 401
Σύνολο: 414

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.119 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.