0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Μήπως να έρθει να μαλώσει και μένα αν δεν κάνω καλά τη δουλειά μου?!!
Πλέον, ΟΛΑ τα διαγωνίσματα θα τα πηγαίνουμε στο Δ/ντή για να τα εγκρίνει και μετά θα τα βάζουμε στους μαθητές.Θα πρέπει, λέει, να είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, με Σ-Λ, πολλαπλής και κάποια πιο δύσκολα στο τέλος.
Υπηρετω και σε ενα μικρο μερος ,στη Σαμο,που ολα μαθαινονται, υπαρχει απιστευτη βαθμοθηρια και οι γονεις ερχονται στο σχολειο γαι να διαμαρτηρηθουν με το παραμικρο. Εχουν αποψη για τον τροπο που γινεται το μαθημα, για τα θεματα στα διαγωνισματα. Εγω δεν εχω καποιο προσωπικο παραδειγμα αλλα βλεπω συναδελφους ειδικα φιλολογους να τραβανε τα μαλλια τους με αυτα που ακουνε απο γονεις. Στο μεταξυ δεν ενδιαφερονται ουσιαστικα για την προοδο των παιδιων τους αλλα για την τεραστια αδικια που θα εχουν υποστει υποτιθεται τα βλασταρια τους απο τον ταδε αδικο-κακο καθηγητη. Θελω να ελπιζω πως αυτα συμβαινουν μονο εδω σε μια μικρη πολη 6000 κατοικων , που οι γονεις συναγωνιζονται για τους βαθμους των παιδιων τους και που παρεπιπτοντως εχει απο τα χαμηλοτερα ποσοστα επιτυχιας στις πανελληνιες, γυρω στο 44%. Γιατι σπανια υπαρχουν μετεξεταστεοι, τα παιδια και με 150 απουσιες περνουν την ταξη, και οι ντοπιοι καθηγητες ειναι καλα και αγαπημενοι με τους ντοπιους γονεις. οι οποιες αντιρρησεις στο συλλογο πνιγονται με τη δικαιολογια, πως κριμα το παιδι πρεπει να του δωθει αλλη μια ευκαιρια θαρρεις και το ιδιο δεν εχει ευθυνη για τον τεραστιο αριθμο αδικαιολογητων απουσιων! και οταν δινουν πανελληνιες σοκαρονται. Πραγματικα θελω να πιστευω και να ελπιζω πως αν με το καλο παρω μεταθεση για αλλο μερος, προς βορεια Ελλαδα τα πραγματα θα ειναι καλυτερα.
Πραγματικα θελω να πιστευω και να ελπιζω πως αν με το καλο παρω μεταθεση για αλλο μερος, προς βορεια Ελλαδα τα πραγματα θα ειναι καλυτερα.
Αυτό με το τι είναι παιδαγωγικό και τι αντιπαιδαγωγικό έχει ξεφτιλιστεί πια στο σχολείο. Μαλώνεις μαθητή και σου πετάει ότι "αυτό που κάνετε είναι αντιπαιδαγωγικό", (που στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει: εγώ είμαι το παιδί, αυτό που κάνεις δε μου αρέσει, άρα είναι αντιπαιδαγωγικό). Με τη λογική αυτή, τα αρχαία ελληνικά και τα μαθηματικά είναι αντιπαιδαγωγικά εκ φύσεως για το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών. Ακολουθείς μια μέθοδο διδασκαλίας που δεν αρέσει στο συνάδελφο, σου λέει "Αυτό που κάνεις είναι αντιπαιδαγωγικό". Ο Πλάτωνας θεωρούσε αντιπαιδαγωγικό να μην ισιώνουμε με τη χειροδικία τους "στραβούς" μαθητές. Πολλοί μαθητές και φοιτητές θεωρούν παιδαγωγικές τις καταλήψεις γιατί, μεταξύ άλλων, προάγουν την κοινωνικοποίηση και την πολιτική συνειδητοποίηση, τη στιγμή που συμμαθητές, συμφοιτητές, πρυτάνεις και διευθυντές τις θεωρούν αντιπαιδαγωγικές γιατί εμποδίζουν τα παιδιά από τον "αντικειμενικό" στόχο της απόκτησης γνώσης, δεξιοτήτων και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Το θέμα είναι ότι το "αντιπαιδαγωγικό" προϋποθέτει και μια σαφή αντίληψη για το τι είναι "παιδαγωγικό" στην εκπαίδευση. Υπάρχουν ορισμένες αρχές που είναι συμφωνημένες στην κοινωνία που ζούμε, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο σεβασμός τους, και οι ίδιες αρχές συνιστούν και παιδαγωγικά αξιώματα, όπως π.χ.το να μη δέρνουμε τα παιδιά, να μην εξευτελίζουμε την προσωπικότητά τους, να μην τα διασύρουμε, να μην τα αποπλανούμε κλπ. Από 'κει και πέρα, υπάρχουν ποικίλες σχολές παιδαγωγικών αντιλήψεων, με διαφορετικές προτάσεις η καθεμιά. "Παιδαγωγικό" στην ελληνική εκπαίδευση θεωρείται γενικά αυτό που συμφέρει άμεσα το μαθητή και δεν αναγκάζει τον καθηγητή να πάρει σαφή θέση απέναντι σε προβλήματα (έτσι, παιδαγωγικό θεωρείται το να περνάει την τάξη μαθητής με 150 απουσίες, να προάγεται το Σεπτέμβρη στη Νεοελληνική Γλώσσα ο Κωστάκης που στη Β΄ Λυκείου συνεχίζει να υπογράφει ως ΚωΣταντίνος, παιδαγωγικό θεωρείται επίσης να χτυπάς φιλικά στην πλάτη μαθητή που άναψε τσιγάρο στην τάξη και πάει λέγοντας). Εγώ πιστεύω ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι σκόπιμο να γνωρίζει κανείς καλά το νόμο, ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΟ FORUM, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΣΕ ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ - όσο γίνεται- ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΕΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ, για να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή τι μας γίνεται νομικά. Γιατί, δεδομένου ότι οι διευθυντές των σχολείων είναι ευθυνόφοβοι και τυπολάτρεις, το να τους κολλήσεις τη νομοθεσία στη μούρη σε απαλλάσσει από πολλές εμπειρίες σαν κι αυτή που καταθέτει ο Διονύσης. Με το νόμο στο χέρι πας μια χαρά και στη Δευτεροβάθμια, και στην Περιφέρεια και στο ΥΠΕΠΘ, και ο διευθυντής παύει να το παίζει δόκτορας της παιδαγωγικής ή σουλτάνος όταν καταλάβει ότι υπάρχει η πιθανότητα να τον πάρουν τηλέφωνο "από πάνω". Από κει και πέρα, αν ο νόμος δεν μας αρέσει (και μένα μου φαίνεται λίγο "κουλό" να κάνω κοτζάμ ανακεφαλαίωση με επισημάνσεις αλλά κατά τ' άλλα να μην προειδοποιώ τους μαθητές μου για το διαγώνισμα, εγώ προσωπικά τους προειδοποιώ), μπορούμε να τροποποιήσουμε λίγο τις πρακτικές μας και να κάνουμε τη δουλειά μας - πώς έλεγε ο Πανούσης; "Κάντε παραπλήσια", αν θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι προς το συμφέρον των παιδιών που αναλάβαμε - και όχι προς τη δική μας βόλεψη, κι εδώ τα όρια είναι κάπως ασαφή, αλλά πιστεύω ότι όλοι μας έχουμε τη συνείδηση να τα αντιληφθούμε. Και αν θεωρήσουμε ότι ο νόμος δεν παρακάμπτεται και μας εμποδίζει στο να κάνουμε αποτελεσματικά τη δουλειά μας, έχουμε υποχρέωση να παλέψουμε για να τον αλλάξουμε. Μέχρι τότε όμως, ο νόμος είναι εκείνος που μας προασπίζει απέναντι στην αυθαιρεσία και τις προσβολές των "ανωτέρων" (που μετά και τις φετινές καταγγελίες έχουμε βάσιμους λόγους να αμφισβητούμε και την ανωτερότητά τους).