*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο  (Αναγνώστηκε 151086 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #434 στις: Αύγουστος 01, 2013, 10:09:50 μμ »
Πολύ πιο λογικό σχήμα.
Μήπως είναι too good to be true; Θα δείξει...
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος argy1010

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #435 στις: Αύγουστος 02, 2013, 08:35:08 μμ »
Τελικά η πληροφορική έμεινε στις 3 ώρες που είχε.
Ο τομέας πληροφορικής θα παραμείνει ή θα καταργηθεί;

Αποσυνδεδεμένος parathira

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #436 στις: Αύγουστος 03, 2013, 06:08:57 μμ »
Από http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=224739&catid=3

Τέλος, το νέο σχέδιο του υπουργείου περιλαμβάνει αλλαγές και στο Τεχνικό Λύκειο. Ειδικότερα, στην Β’ και την Γ’ τάξη 22 ώρες θα δίνονται σε μαθήματα ειδικότητας. Από αυτές οι μισές ώρες θα γίνονται στο σχολείο για τη θεωρητική κατάρτιση και οι υπόλοιπες σε παραγωγικές μονάδες. Επίσης, καθιερώνεται 4ο προαιρετικό έτος ως μεταδευτεροβάθμιος κύκλος σπουδών, ο οποίος θα οδηγεί - κατόπιν εξετάσεων πιστοποίησης- σε πτυχίο επιπέδου 4Α. Ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν αλλάζει (εξετάσεις σε 4 μαθήματα).

Αν ισχύει τη βάψαμε!


Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #437 στις: Αύγουστος 03, 2013, 06:32:28 μμ »
Το σχέδιο του Υπουργείου λέει ότι από τις 22 ώρες ειδικότητας στη Β' και Γ' τάξη, 50% θα είναι θεωρία και 50% εργαστήρια. Η μαθητεία θα είναι στο 4ο έτος. Και εξάλλου πως θα ήταν δυνατόν να είναι η μαθητεία στη Β' και Γ' τάξη αφού τα παιδιά είναι το πρωί στο σχολείο τους. Για άλλη μία φορά αλλα αντ' άλλα γράφουν οι δημοσιογράφοι.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 03, 2013, 06:38:59 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #438 στις: Αύγουστος 03, 2013, 07:05:02 μμ »
Εδώ γράφει άλλα και μάλλον έχει τη τελευταία έκδοση.

Tα σημεία συμφωνίας υφυπουργού και υπουργού Παιδείας για το Τεχνολογικό Λύκειο
"..
-Στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 25 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 10 ώρες μαθήματα τομέα. Τα μαθήματα τομέα μπορεί να περιλαμβάνουν και εργαστηριακό μέρος.
-Στην Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 13 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 22 ώρες μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.
-  Στην Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 13 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 22 ώρες μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.
- Στον μεταδευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται στη σχολική μονάδα, εβδομαδιαίως, 7 ώρες μαθήματα ειδικότητας (τα μαθήματα ειδικότητας μπορεί να περιλαμβάνουν και εργαστηριακό μέρος) και εφαρμόζεται πρακτική άσκηση - μαθητεία σε εργασιακό χώρο (24 ώρες την εβδομάδα). Η πρακτική άσκηση - μαθητεία εποπτεύεται από εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας. Ο μαθητής αξιολογείται από έναν υπεύθυνο  που ορίζει ο εργοδότης και από τον εποπτεύοντα καθηγητή..."
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος parathira

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #439 στις: Αύγουστος 03, 2013, 07:08:02 μμ »
Αυτό είναι το καλό σενάριο και μακάρι να εφαρμοστεί. Θα γίνει όμως έτσι;

Αποσυνδεδεμένος Garcia4

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 250
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #440 στις: Αύγουστος 03, 2013, 11:10:36 μμ »
Καλησπέρα σε όλους και καλές διακοπές (λέμε τώρα)...Η Παρασκευή πέρασε χωρίς να κατατεθεί το νομοσχέδιο για την Τεχνική Εκπαίδευση..άρα..τί μέλλει γενέσθαι? Καμιά ιδέα?
Τελικά η ειδικότητα της Πληροφορικής θα υπάρξει έχουμε κάτι νεότερο να έχει διαρρεύσει? Κυρίως το ρωτώ γιατί σε λίγες μέρες λογικά θα κάνουμε αίτηση για υποχρεωτικές μετατάξεις...ΑΝ η ειδικότητα καταργηθεί..θα αλλάξει και ο αριθμός των μετατασσόμενων.. :o

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #441 στις: Αύγουστος 03, 2013, 11:17:10 μμ »
Πολυ χλωμο το βλεπω να υπαρξει. Αλλα αν κρίνω απο την προχειρότητα που επανεφεραν το καταργημενο κλαδο των γραφικών τεχνών τιποτα δε μπορει να  με εκπλήξει. Ακομα και η επαναφορά του τομεα πληροφορικης αφου φύγουν ολοι οι πληροφορικοι με μεταταξη
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος Garcia4

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 250
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #442 στις: Αύγουστος 03, 2013, 11:20:31 μμ »
Εγώ πάλι ακούω τα αντίθετα...εν πάση περιπτώσει..θα δείξει σύντομα!!!

Αποσυνδεδεμένος bp40

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #443 στις: Αύγουστος 03, 2013, 11:28:38 μμ »
Λογικά οι Τομείς Υγείας Πρόνοιας και Πληροφορικής δεν θα υπάρξουνε στο νέο Λύκειο......το σχέδιο θα κατατεθεί τη Δευτέρα .......το γράφει το esos και επίσης οι ώρες ειδικότητας είναι κατά 4 λιγότερες από το σχέδιο που δόθηκε στους Περιφεριακούς Διευθυντές.......είναι 10 στην Α 22 στη Β 22 στη Γ και 4ο έτος με μαθητεία μια φορά την εβδομάδα μαθήματα ειδικότητας δηλαδή 7 ώρες και οι υπόλοιπες σε εργασιακό χώρο.......ο τομέας οχημάτων λένε ότι γίνεται ειδικότητα των μηχανολόγων στην τρίτη και κάποιες άλλες ειδκότητες των μηχανολόγων πηγαίνουνε στα ΙΕΚ όπως ψυκτικοί.....από αυτά που ακούγονται εγώ αυτά ξέρω.......θα δείξει όμως τη Δευτέρα......

Αποσυνδεδεμένος Lasid

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 10880
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ83 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #444 στις: Αύγουστος 03, 2013, 11:35:31 μμ »
bp40 καλωσήρθες στο pde και ευχαριστούμε για τις πληροφορίες.

Αποσυνδεδεμένος solareng

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #445 στις: Αύγουστος 03, 2013, 11:57:53 μμ »
http://xenesglosses.eu/2013/08/1318

Υπάρχει τέτοιο θέμα που αναφέρει το παραπάνω λινκ για το μάθημα της τεχνολογίας;

Αποσυνδεδεμένος soch

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 566
  • Φύλο: Άντρας
  • Για να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #446 στις: Αύγουστος 04, 2013, 12:01:20 πμ »
Ναι
Σωκράτης

Αποσυνδεδεμένος bp40

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #447 στις: Αύγουστος 04, 2013, 02:02:05 μμ »
http://www.vukentra.gr/%CF%84%CE%BF%20%28%CE%BD%CE%AD%CE%BF%29%20%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%BB%CF%8D%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BF%20%CF%80%CE%AD%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B5,%20%CE%B6%CE%AE%CF%84%CF%89%20%CF%84%CE%BF%20%28%CE%BD%CE%AD%CE%BF%29%20%CE%B5%CF%80%CE%B1.%CE%BB.html

Έκλ@σε η φοράδα στ' αλώνι και γέμισε ο κάμπος "μυρωδιές". Η ηγεσία, όμως, του υπουργείου Παιδείας, ακόμη διαγκωνίζεται για το "ποιος και τι" και όχι για την ουσία της εκπαίδευσης. Αλλαγές των αλλαγών στους νέους τύπους Λυκείων και το γαϊτανάκι καλά κρατεί...
Παιχνίδι "δούνε & λαβείν" το σχέδιο νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο μεταξύ Ν.Δ. & ΠΑΣΟΚ. Όπως διέρρευσε στον ηλεκτρονικό τύπο, το ράβε - ξύλωνε σε ότι αφορά το "μεγαλόπνοο" σχέδιο του κ. Κώστα Αρβανιτόπουλου για το Τεχνολογικό Λύκειο  συνεχίζεται με απαίτηση του ενός εκ των δύο εταίρων της δικομματικής Κυβέρνησης, δηλαδή του ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν άτυπα, μέσω διαρροών του Υπουργείου Παιδείας, συμφωνήθηκαν σε σύσκεψη του Υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου με τον υφυπουργό του κ. Συμεών Κεδίκογλου, παρουσία και δύο στελεχών του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ. Και όπως λέει το ανέκδοτο, τα δύο στελέχη (θα πρέπει να γίνουν γνωστά βέβαια) κάτι πιθανόν να ξέρουν από εκπαίδευση, οι δύο πολιτικοί  "τι ξέρουν"...;
 

Γίνεται φανερό, ότι όλα είχαν γραφεί στο πόδι, παρότι εργάσθηκαν γι' αυτό "αόκνως" ο κ. Σωτήρης Γκλαβάς και το τελευταίο χρονικό διάστημα ο κ. Γιώργος Βούτσινος. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχει σημασία τι τελικά συμφώνησαν οι δύο κυβερνητικοί εταίροι, αλλά  ότι παρά τις ακριβοπληρωμένες μελέτες στον Όμιλο του κ. Ροδόπουλου (ΑΚΜΗ) και όχι μόνο, που έχουν μέχρι στιγμής στοιχήσει στο ελληνικό δημόσιο περισσότερα από 350.000 ευρώ (μόλις πριν 4 ημέρες ανατέθηκε και άλλη), κανείς δεν γνωρίζει που στηρίζεται η περίφημη μεταρρύθμιση και που τελικά στοχεύει.

Η προχειρότητα και η ελαφρότητα με την οποία φαίνεται ότι ο κ. Υπουργός Παιδείας αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο θέμα, αντικατοπτρίζει την σημασία που ο ίδιος δίνει στην εκπαίδευση χιλιάδων Παιδιών και στο μέλλον των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Από όσα έως σήμερα έχουν διαρρεύσει, γίνεται αντιληπτό ότι προτεραιότητα όλων όσων έχουν εμπλακεί στο συγκεκριμένο "σχέδιο - πρόγραμμα", είναι τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για την Β/θμια Επαγγελματική, κονδύλια που έχουν μέχρι σήμερα επιμελώς "κρυφθεί" και παραμείνει στην άκρη.

Αίφνης γίνεται λόγος για "μεταδευτεροβάθμιο" κύκλο σπουδών στο Τεχνολογικό Λύκειο, εννεάμηνης διάρκειας, που όμως θα κυριαρχείται από τη "Μαθητεία", αφού οι μαθητές θα εργάζονται 4 ημέρες την εβδομάδα και θα παρακολουθούν την πέμπτη ημέρα ένα 7/ωρο θεωρητικής εκπαίδευσης. Το σημαντικότερο, μάλιστα, στην περίπτωση αυτή είναι ότι όσοι θα παρακολουθούν αυτόν το κύκλο, δεν θα παίρνουν κάποιο, οιασδήποτε μορφής, εκπαιδευτικό τίτλο, αλλά "βεβαίωση παρακολούθησης" η οποία θα χορηγείται εφόσον προσυπογράφει και ο "εργοδότης" του μαθητή.
Η διάταξη αυτή, αποτελεί εφεύρημα, πιθανόν για να συγκερασθούν οι απόψεις των δύο κυβερνητικών εταίρων, έχει εφαρμοσθεί (και εφαρμόζεται) στον ΟΑΕΔ με το σύστημα της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης και απαιτεί υψηλή χρηματοδότηση, αφού οι εργοδότες που θα προσλαμβάνουν μαθητές αυτού του κύκλου θα επιδοτούνται.

Το Vukentra.gr, είχε προαναγγείλει ότι το Τεχνολογικό Λύκειο ή (νέο) Τεχνικό Λύκειο και τώρα (νέο) ΕΠΑ.Λ  δεν θα είναι παρά μία κακέκτυπη εκδοχή του Γενικού Λυκείου. Αυτό ουσιαστικά προβλέπει το σχέδιο που με αλλεπάλληλες διαρροές το υπουργείο σερβίρει ως  το μέγιστο μεταρρυθμιστικό βήμα για την επαγγελματική εκπαίδευση.

Τα κρίσιμα στοιχεία του σχεδίου, εάν είναι το τελικό και όχι κάποιος "λαγός" για να μετρήσουν αντιδράσεις, για το (νέο) ΕΠΑ.Λ πλέον και ταυτόχρονα τα "περίεργα", αφού εντέχνως σερβίρονται ως στοιχεία ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και των μαθημάτων ειδικότητας είναι τα εξής:

α. Στη Β΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ εγγράφονται μαθητές  προερχόμενοι από την Α΄ Τάξη και την Α΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου. Δεν υπάρχει καμία αναφορά ότι μπορεί να γίνει και το αντίστροφο, δηλαδή μαθητές προερχόμενοι από την Α΄τάξη του ΕΠΑΛ να εγγράφονται στην Α΄ Τάξη Γενικού Λυκείου. Δεν εξηγείται, επίσης πως θα γίνει η αναπλήρωση των υποτιθέμενων 10 ωρών (ανά εβδομάδα) που οι μαθητές της Α΄ τάξης του ΕΠΑΛ θα διδάσκονται μαθήματα ειδικότητας (τομέα). Επίσης δεν εξηγείται γιατί οι μαθητές της Α΄τάξης ΕΠΑΛ θα έχουν μάθημα "Επαγγελματικού Προσανατολισμού" και όχι και οι μαθητές της αντίστοιχης Τάξης του Γενικού Λυκείου.
Εδώ, βέβαια, μπαίνει το ερώτημα. Μήπως κάποιος μεγαλόσχημος στο ΙΕΠ ή στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. έχει ήδη έτοιμο κάποιο βιβλίο, όπως συνέβη με τα βιβλία των ΤΕΕ;

Επίσης δεν υπάρχει καμία αναφορά για τον αν θα έχουν την δυνατότητα οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου να εγγράφονται στη Β΄ Τάξη του ΕΠΑΛ, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Ίσως, βέβαια,  αυτοί να έχουν δικαίωμα μόνο για τα ΙΕΚ (να μην ενισχυθούν και τα ΕΠΑΛ...!!!)

β. Στη Γ΄ τάξη του εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου.

γ. Δεν ορίζεται γενική ισοτιμία των δύο τύπων Λυκείου, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, αλλά θα υπάρχει ειδική εφόσον οι μαθητές της Γ΄ ΕΠΑΛ δώσουν ειδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα γενικής Παιδείας. Αυτό προοιωνίζει ότι θα θεσμοθετηθούν ειδικά τμήματα στη Γ΄ΕΠΑΛ στα οποία θα διδάσκονται μόνο μαθήματα γενικής παιδείας, όπως στην αντίστοιχη τάξη του Γενικού Λυκείου.

δ. Πρόσβαση σε ΑΕΙ & ΤΕΙ θα έχουν οι μαθητές του ΕΠΑΛ υπό προϋποθέσεις. Οι απόφοιτοι που θα επιλέγουν να πάρουν Πτυχίο, θα μπορούν να εισαχθούν μόνο στα ΤΕΙ και μόνο σε Τομέα αντίστοιχο με την ειδικότητά τους, μετά από ειδικές εξετάσεις. Εδώ, φαίνεται το ανερμάτιστο των "σχεδιαστών" αυτών των διατάξεων. Οι μαθητές αυτής της κατηγορίας θα επιλέξουν πως θα εξελιχθούν εκπαιδευτικά και επαγγελματικά στην ηλικία των 15 ετών (εγγραφή στην Α΄ ή Β΄ τάξη του ΕΠΑΛ, σε αντίθεση με αυτούς που θα επιλέξουν να πάρουν απολυτήριο Γενικού Λυκείου ή ισότιμου με αυτό, που τους παρέχεται το δικαίωμα να επιλέξουν το επάγγελμα τους σε ώριμη νοητικά ηλικία (18 ετών & άνω) μετά την αποφοίτησή τους.   

ε. Επαγγελματικά προσόντα οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ ή του μεταδευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών & Μαθητείας θα αποκτούν αφού δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης στις οποίες θα έχουν κυρίαρχο ρόλο τα Επιμελητήρια και οι επαγγελματικοί σύλλογοι, όπως συμβαίνει σήμερα για τους αποφοίτους των ΙΕΚ.

Δεν θα σχολιάσουμε, τίποτα άλλο από όλα όσα είδαν σήμερα τα φώτα της δημοσιότητας για τους δύο τύπους Λυκείου, αφού θεωρούμε ότι δεν αποτελούν και το τελικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Πέραν των άλλων, εκτός από αριθμητικές αναφορές απουσιάζει κάθε άλλο στοιχείο για τους τομείς και τα μαθήματα ειδικότητας του (νέου) ΕΠΑΛ.

Θα μείνουμε μόνο σε ένα, αυτό που αναφέρει ότι τα μαθήματα ειδικότητας "δύναται" να διδάσκονται και εργαστηριακά. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με την δική μας αντίληψη δεν είναι βέβαιο, ότι θα υπάρξει διδασκαλία τους και σε εργαστηριακές συνθήκες, αφού η συγκεκριμένη αναφορά παραπέμπτει στην "παντογνωσία" του ΙΕΠ των κ.κ. Γκλαβά και Κουμέντου.
Νίκος Παρίκος

Vukentra.gr


Αν και πιστεύουμε, ότι είναι ήδη γνωστά, παραθέτουμε στην συνέχεια δύο αναρτήσεις στο διαδίκτυο για τα όσα (υποτίθεται...;)  θα περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για τους δύο τύπους Λυκείου.
 

Το σχέδιο για το νέο Λύκειο
 

Τέσσερις φορές από πανελλαδικές εξετάσεις θα περνούν οι μαθητές του Λυκείου στη μαραθώνια προσπάθειά τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η «Κ» παρουσιάζει τη νέα διάρθρωση του Γενικού και του Τεχνικού Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

του Απόστολου Λακασά

Τέσσερις φορές από πανελλαδικές εξετάσεις θα περνούν οι μαθητές του Λυκείου στη μαραθώνια προσπάθειά τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σήμερα στην «Κ» παρουσιάζεται η νέα διάρθρωση του Γενικού και του Τεχνικού Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι μαθητές θα δίνουν εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα για την προαγωγή τους και την απόλυσή τους από το Λύκειο. Αφού πάρουν το απολυτήριο Λυκείου θα δίνουν νέες πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα για να εισαχθούν σε ΑΕΙ. Για τον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής κάθε υποψηφίου θα μετρά και ο βαθμός και των τριών τάξεων. Για τα θέματα των εξετάσεων θα οργανωθεί Τράπεζα Θεμάτων, ενώ προβλέπεται να ιδρυθεί Οργανισμός Εθνικών Εξετάσεων, που θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη και θα επιλέγει βαθμολογητές.

Στόχος του υπουργείου είναι το νέο σύστημα να εφαρμοστεί από τους μαθητές της προσεχούς Α’ Λυκείου. Τέσσερις φορές από πανελλαδικές εξετάσεις θα περνούν οι μαθητές του Λυκείου στη μαραθώνια προσπάθειά τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι τρεις πρώτες φορές για να προαχθούν από τάξη σε τάξη και να πάρουν το απολυτήριο, και η τελευταία - η τελική, αφού θα έχουν πάρει το απολυτήριο Λυκείου- για να εισαχθούν σε ΑΕΙ.

Τα μαθήματα της τελικής εξέτασης εισαγωγής θα είναι 4, όμως για τον υπολογισμό των μορίων θα μετρά και ο βαθμός και των τριών τάξεων. Επίσης, μια σημαντική αλλαγή είναι ότι ο βαθμός από τα προφορικά που θα έχει ο μαθητής σε κάθε μάθημα θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον βαθμό που πήρε στο μάθημα στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Για τα θέματα των εξετάσεων θα οργανωθεί Τράπεζα Θεμάτων. Αυτά προβλέπει η πρόταση του υπ. Παιδείας, την οποία παρουσιάζει σήμερα η «Κ» για το Γενικό Λύκειο, το σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ, αλλά και το Τεχνικό Λύκειο. Στόχος είναι το νέο σύστημα να εφαρμοστεί από τους μαθητές της προσεχούς Α’ Λυκείου (Σεπτέμβριος 2013).

Ειδικότερα, για το νέο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τα ακόλουθα:

    Στην Α’ Λυκείου, θα διδάσκονται τα μαθήματα: Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (9 ώρες), Μαθηματικά (5 ώρες), Φυσικές Επιστήμες (6 ώρες), Πολιτική Παιδεία (3 ώρες) και (από 2 ώρες) Θρησκευτικά, Ιστορία, Ξένη Γλώσσα, Φυσική Αγωγή και Ερευνητική Εργασία. Οι μαθητές επίσης θα έχουν ένα δίωρο μάθημα επιλογής (μεταξύ των Εφαρμογών στην πληροφορική, Διαχείρισης φυσικών πόρων και του μαθήματος Εκφραση-Πολιτισμός/ Ευρωπαϊκός Πολιτισμός).


    Στην Β’ Λυκείου 30 ώρες θα δίνονται στο κοινό πρόγραμμα μαθημάτων για όλους τους μαθητές. Οι υπόλοιπες 5 θα δίνονται στα μαθήματα προσανατολισμού: Αρχαία και Λατινικά για τις ανθρωπιστικές σπουδές, Μαθηματικά και Φυσική για τις θετικές επιστήμες.


    Στη Γ’ Λυκείου από τις συνολικά 35 ώρες, 12 θα δίνονται στο κοινό πρόγραμμα μαθημάτων. Οι υπόλοιπες θα μοιράζονται ανάλογα τον προσανατολισμό κάθε μαθητή, καθώς θα υπάρχουν τρεις θεματικοί κύκλοι: ανθρωπιστικών σπουδών (με Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά), θετικών σπουδών (με Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία) και οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών σπουδών (με Μαθηματικά, Οικονομία, Ιστορία και ένα εκ των Αρχών Φυσικών Επιστημών και Οργάνωσης και Λειτουργίας της Πολιτείας).


    Το 50% των θεμάτων σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για όλα τα μαθήματα θα προέρχεται από Τράπεζα Θεμάτων και το υπόλοιπο 50% από τον διδάσκοντα.


    Για την εισαγωγή στα ΑΕΙ οι μαθητές θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα.


    Θα ιδρυθεί Οργανισμός Εθνικών Εξετάσεων που θα προσδιορίζει την εξεταστέα ύλη και θα επιλέγει βαθμολογητές.


Αλλαγές θα γίνουν και στο Τεχνικό Λύκειο. Οι βασικότερες σε σχέση με το ισχύον σύστημα είναι οι εξής:
Στην Β’ και την Γ’ τάξη 22 ώρες θα δίνονται σε μαθήματα ειδικότητας. Εξ αυτών οι μισές ώρες θα γίνονται στο σχολείο για τη θεωρητική κατάρτιση και οι υπόλοιπες σε παραγωγικές μονάδες.
Επίσης, καθιερώνεται 4ο προαιρετικό έτος ως μεταδευτεροβάθμιος κύκλος σπουδών, ο οποίος θα οδηγεί - κατόπιν εξετάσεων πιστοποίησης- σε πτυχίο επιπέδου 4Α.
Ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ/ΤΕΙ δεν αλλάζει (εξετάσεις σε 4 μαθήματα).

Πηγή: kathimerini.gr


 

ΔΟΜΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 

- Η μέση τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση παρέχεται από το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.).

- Το Επαγγελματικό Λύκειο προσφέρει δύο κύκλους σπουδών, τον δευτεροβάθμιο και τον μεταδευτεροβάθμιο. Και οι δύο κύκλοι σπουδών ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα .

-Στον δευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών του ΕΠΑ.Λ λειτουργούν οι  Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις.

- Ο μεταδευτεροβάθμιος κύκλος σπουδών του ΕΠΑ.Λ έχει διάρκεια ενός έτους.

- Στην Α΄ τάξη εγγράφονται χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου.

- Στη Β΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από την Α΄ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου (Κινητικότητα).

- Στη Γ΄ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου.

-Στον μεταδευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών εγγράφονται οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του ΕΠΑ.Λ.

-Μαθητές μεγαλύτεροι των 20 ετών εγγράφονται σε εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια.

-Επαγγελματικά Λύκεια ιδρύονται μόνο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Δημόσια ή Ιδιωτικά, σύμφωνα με το πλαίσιο λειτουργίας των Ιδιωτικών Σχολείων - ν.682/1977 (Α΄ 244)).

ΤΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

-  Στους αποφοίτους  του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών χορηγείται :
α.    Απολυτήριο Λυκείου (ισότιμο με το Απολυτήριο Γενικού Λυκείου) μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα γενικής παιδείας της Γ΄ τάξης. Το 50% των θεμάτων επιλέγεται από τράπεζα θεμάτων, και

β.    Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 3 που προβλέπεται στην περίπτωση γ) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 2009/1992 (Α΄ 18)  , μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα ειδικότητας της Γ΄ τάξης. Το 50% των θεμάτων επιλέγεται από τράπεζα θεμάτων.

-Οι απόφοιτοι του μεταδευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών λαμβάνουν βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης του κύκλου σπουδών τους και αποκτούν δικαίωμα συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης για την απόκτηση διπλώματος  που προβλέπεται στην περίπτωση δ) της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ν. 2009/1992 .

-Ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) αποτελεί τον αποκλειστικό φορέα που εφαρμόζει τις διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων, για την χορήγηση του ανωτέρω διπλώματος στους αποφοίτους του μεταδευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου. Οι εξετάσεις πιστοποίησης πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τα επαγγελματικά επιμελητήρια.

Κατά περίπτωση, στην οργάνωση  και διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης, συμμετέχουν και Υπουργεία που χορηγούν αντίστοιχες άδειες ασκήσεως επαγγέλματος, για όσες ειδικότητες υπάρχει τέτοιου είδους απαίτηση.

- Οι επιτυχόντες στις εξετάσεις πιστοποίησης, παράλληλα με το προβλεπόμενο δίπλωμα, αποκτούν και την αντίστοιχη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία για το συγκεκριμένο επίπεδο προσόντων.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

- Οι απόφοιτοι  του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών ΕΠΑ.Λ, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή σε σχολές των Τ.Ε.Ι., σε αντίστοιχες ή συναφείς ειδικότητες του πτυχίου τους και σε ειδικό ποσοστό θέσεων. Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα της Γ΄ τάξης ΕΠΑ.Λ (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας).

- Οι απόφοιτοι του δευτεροβάθμιου κύκλου σπουδών, έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι., με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

-Στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 25 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 10 ώρες μαθήματα τομέα. Τα μαθήματα τομέα μπορεί να περιλαμβάνουν και εργαστηριακό μέρος.

-Στην Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 13 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 22 ώρες μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.

-  Στην Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται εβδομαδιαίως 13 ώρες μαθήματα γενικής παιδείας και 22 ώρες μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό μέρος και 50% εργαστηριακό.

- Στον μεταδευτεροβάθμιο κύκλο σπουδών ΕΠΑ.Λ. διδάσκονται στη σχολική μονάδα, εβδομαδιαίως, 7 ώρες μαθήματα ειδικότητας (τα μαθήματα ειδικότητας μπορεί να περιλαμβάνουν και εργαστηριακό μέρος) και εφαρμόζεται πρακτική άσκηση - μαθητεία σε εργασιακό χώρο (24 ώρες την εβδομάδα). Η πρακτική άσκηση - μαθητεία εποπτεύεται από εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας. Ο μαθητής αξιολογείται από έναν υπεύθυνο  που ορίζει ο εργοδότης και από τον εποπτεύοντα καθηγητή.

- Τα εργαστηριακά μαθήματα πραγματοποιούνται στα οικεία Σ.Ε.Κ. ή στα Σχολικά Εργαστήρια.


- Συνοπτικός πίνακας κατανομής διδακτικών ωρών μαθημάτων τομέα/ειδικότητας:
Τάξη    Ώρες διδασκαλίας  x   Εβδομάδες       Σύνολο ωρών έτους
  Α                   10                x        26                             260
  Β                    22               x        26                             572
  Γ                     22              x        26                              572
ΣΥΝΟΛΟ ΣΤΑ 3 ΕΤΗ                                                    1404

Μεταδευτεροβάθμιος Κύκλος               
                           7                x         26                            182
ΣΥΝΟΛΟ ΣΤΑ 4 ΕΤΗ                                                     1586

9 μηνη ΜΑΘΗΤΕΙΑ    ~ 800

-   Συνοπτικός πίνακας κατανομής διδακτικών ωρών μαθημάτων γενικής παιδείας:
Τάξη    Ώρες διδασκαλίας x  Εβδομάδες    Σύνολο ωρών έτους
  Α                   25             x          26                        650
  Β                   13             x          26                        338
  Γ                    13             x          26                        338
ΣΥΝΟΛΟ                                                                 1326

Πηγή:esos




 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 618
Σύνολο: 622

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.