*

Αποστολέας Θέμα: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική  (Αναγνώστηκε 22579 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος arianoula27

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 79
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #70 στις: Ιουλίου 13, 2009, 02:48:17 pm »
egw pali nomizw oti stin prwti erwtisi krithikan ola kai oti itan i pio duskoli. Sthn erwtisi me to depps pistevw oti oloi apantisan ta vasika alla i prwti itan polu duskoli kai giati eixe ws thema hmera-nuxta kai giati apefthinotan kai se alloglwssa paidia.
Pera apo ola afta pistevw oti einai kathara thema tyxhs kai oti den voithaei katholou na anarwtietai kaneis ti den egrapse pou tha eprepe na to grapsei klp.O kathenas me tin tyxh tou.Kapoia stigmi tha erthei i seira olwn na dioristoun, egw efxomai panta na exoume ugeia kai ola ta alla ginontai.
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος mrsour

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 267
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #71 στις: Ιουλίου 13, 2009, 04:00:04 pm »
εγώ πάλι πιστεύω ότι δεν είναι όλα θέμα τύχης.. σίγουρα μετράει και αυτή αλλά δεν μπορεί να πει κανείς ότι όλοι όσοι πέτυχαν ήταν τυχεροί... Πρώτα από όλα ήταν πολύ καλά διαβασμένοι... Αν ήταν έτσι θα είχα πάει να παίξω τζόκερ, όχι να δώσω ασεπ

Αποσυνδεδεμένος afro ΠΕ60

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 94
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Εducation prescolaire
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #72 στις: Ιουλίου 13, 2009, 04:21:16 pm »
εγώ πάλι πιστεύω ότι δεν είναι όλα θέμα τύχης.. σίγουρα μετράει και αυτή αλλά δεν μπορεί να πει κανείς ότι όλοι όσοι πέτυχαν ήταν τυχεροί... Πρώτα από όλα ήταν πολύ καλά διαβασμένοι... Αν ήταν έτσι θα είχα πάει να παίξω τζόκερ, όχι να δώσω ασεπ





Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!! Για να περάσει κάποιος σε εξετάσεις τέτοιου επιπέδου θα πρέπει να είναι σούπερ διαβασμένος και να έχει μελετήσει σε βάθος τόσο το ΔΕΕΠΣ, όσο και τον Οδηγό! ;)
Δια βίου Εκπαίδευση

Αποσυνδεδεμένος maraki28

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 631
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #73 στις: Ιουλίου 13, 2009, 04:24:56 pm »
εγώ πάλι πιστεύω ότι δεν είναι όλα θέμα τύχης.. σίγουρα μετράει και αυτή αλλά δεν μπορεί να πει κανείς ότι όλοι όσοι πέτυχαν ήταν τυχεροί... Πρώτα από όλα ήταν πολύ καλά διαβασμένοι... Αν ήταν έτσι θα είχα πάει να παίξω τζόκερ, όχι να δώσω ασεπ


xaxa εχεις ενα δίκιο αλλα αν για οτι θεωρουμε τυχη παιζαμε κ ενα λοττο θα είμασταν εκατομυριουχοι ή αντιθετα θα ειχαμε φαλυρισει
μαρακι

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος annna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 581
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #74 στις: Ιουλίου 13, 2009, 06:08:46 pm »
Με προϋπόθεση το πολύ καλό διάβασμα, η τύχη μπορεί να βοηθήσει. Αν δεν έχεις διαβάσει ΠΟΛΥ, ακόμα και τα θέματα να σου έχουν δώσει την προηγούμενη μέρα, δεν μπορείς να γράψεις. Και δεν αρκεί μόνο η απομνημόνευση του ΔΕΠΠΣ ή του οδηγού. Απαιτείται βαθιά κατανόηση. Και το πρόβλημα φαίνεται στην ανάπτυξη δραστηριότητας. Για να μπορέσεις να γράψεις, δεν αρκεί το να έχεις διαβάσει καλά τα παραπάνω βιβλία. 

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #75 στις: Ιουλίου 13, 2009, 10:33:58 pm »


Αν η δραστηριότητα βασιζόταν στην άποψη του Piaget για το πως μαθαίνει το παιδί ήταν σίγουρα λάθος ή αν χρησιμοποιεί κάποιος την μέθοδο της Montessori επίσης. Το θέμα να ξέρουμε τι ισχύει σήμερα και να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.
[/quote]

fragy θα εκτιμούσα πολύ αν μας ανέλυες λίγο παραπάνω την αποψή σου πάνω σ'αυτό, ευχαριστώ! :)
[/quote]

Συγνώμη για την καθυστέρηση αλλά έλειπα. Ευχαρίστως να σου αναλύσω την άποψη μου για τον Piaget.  Ο Piaget πίστευε οτι ο άνθρωπος μαθαίνει απο το απλό στο σύνθετο και οτι ρόλο παίζει η ηλικία και ελάχιστα το πολιτισμικό περιβάλλον. Για να γίνω σαφέστερη θα σου πω ένα παράδειγμα ενος καθηγητή μου στο πανεπιστήμιο. Φαινομενικά είναι πιο εύκολο να μάθει κάποιος να καρφώνει ένα καρφί στον τοίχο απο το να μάθει να κάνει αριθμιτικές πράξεις αλλά πολλοί άνθρωποι μπορούν καρφώνουν και να μην κάνουν μαθηματικές πράξεις ή το αντίθετο. Έτσι ερχόμαστε στην άποψη του Vygotsky που υποστηρίζει οτι κάποιος μαθαίνει αυτό που τον ενδιαφέρει. Επιπλέον, ο Piaget υποστήριζε οτι ο άνθρωπος μαθαίνει μέσα απο την σύγκρουση και οχι μέσα απο την συνεργασία, δηλαδή μαθαίνεις μόνο όταν διαφωνείς με κάποιον και οχι στην συνεργασία όπως υποστηρίζουν οι Vygotsky  και Bruner. Επιπλέον δεν έδινε σημασία στο πολιτισμικό περιβάλλον όπως ο Vygotksy
Όσο αφορά την Montessori, ήταν πολύ σημαντική παιδαγωγός και σε αυτήν οφείλουμε πολλά αλλά υπήρξε τον 19αιώνα. Αν λάβουμε υπόψη οτι έδινε βαρύτητα κυρίως σε γλώσσα και μαθηματικά και οτι τα παιχνίδια χρησιμοποιούνταν μόνο με έναν τρόπο, συνήθως απο ένα παιδί και μάλιστα το υλικό ήταν πολύ πολύ περιορισμένο και συγκεκριμένο, δεν αποτελεί πρότυπο σήμερα.
Ελπίζω να βοήθησα. ;D

Αποσυνδεδεμένος maraki28

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 631
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #76 στις: Ιουλίου 13, 2009, 11:53:58 pm »
Να σας πω και γω με τη σειρα μ τι εγραψα, αν και εχω κανει και γω delete και δεν θυμαμαι πολλα πραγματα. :P
Ξεκινησα με θεωρητικη τεκμηριωση, εγραψα λιγα λογια για την εννοια, την δυσκολια που αντιμετωπιζουν τα παιδια στην κατανοηση αυτης, εγραψα οτι ειναι δραστηριοτητα φισικης , τους στοχους, αλλα και οτι καλυπτει στοχους και απο αλλους τομεις.

Στην συνεχεια ηθελα να ξεκινησω(αφορμηση) με κουκλοθεατρο, αλλα επειδη δεν μ εβγαινε εκανα παρουσιαση με εικονων και βιντεο, συζητηση και μετα τις δραστηριοτητες του Ραβανη. Μεσα στις δραστηριοτητες διευκρινησα τα διαπολιτισμικα στοιχεια πχ χωρισμος σε ομαδες για να διευκολυνουν τα ξενογλωσσα παιδια.

Επειτα αξιολογηση...

Αυτα θυμαμαι σιγουρα εχω γραψει και αλλα, αλλά τωρα δεν θυμαμαι.
Μου πηρε παντως πολυ ωρα για να την γραψω, σχεδον μονο 3 τεταρτα μου ειχαν μεινει για να γραψω για το ΔΕΠΠΣ >:(.
Εγραψα 78.

παρομοιως εγραψα περιπου αυτα τα ενταξα σε θεματικη προσεγγιση  βαζοντας κ πιθανες προεκτασεις σε σχεδιαγραμμα μου εμεινε μισαωρο για δεππσ κ πηρα 76
μαρακι

Αποσυνδεδεμένος Boldini

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 790
  • Φύλο: Γυναίκα
  • όχι άλλο κάρβουνο(ΠΕ60)
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #77 στις: Ιουλίου 14, 2009, 03:36:18 am »
Θα ήθελα να πω και'γω την εμπειρία μου.
Έγραψα 73,5 και αυτό σίγουρα χάρη στο ερώτημα για το ΔΕΠΠΣ όπου έκανα μια αρκετά εύστοχη ανάλυση και μια μικρή κριτική(7 σελίδες όχι παπαγαλία).Είμαι από τις κοπέλες που πήγαν σε πολύ γνωστό φροντιστήριο της συμπρωτεύουσας(το οποίο με βοήθησε σε πολλά,πήγε την σκέψη μου παρακάτω,αλλά μάλλον δεν χρειάστηκε σε αυτόν τον ΑΣΕΠ)Σχετικά με την δραστηριότητα,η απάντησή μου ήταν πολλή σύντομη(αν θυμάμαι καλά 2 σελίδες)χωρίς αυστηρή δομή΄και χωρίς επιστημονικές εξηγήσεις.Έκανα δραστηριότητα παντομίμας(μιας και κάποια παιδιά δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν στα ελληνικά)τη ροή της οποίας δεν θυμάμαι καλά γιατί μετά τον ΑΣΕΠ διέγραψα τις πολλές λεπτομέρειες!Προσπάθησα να γράψω απλά γιατί νομίζω αυτό που έχει σημασία είναι να γίνεσαι κατανοητός-ναι,ακόμα και σε αυτούς που έχουν διδακτορικά.Σίγουρα έχασα τους περισσότερους βαθμούς από την δραστηριότητα(η ανάπτυξή της 'έχανε' από παντού).Από την άλλη,πολύ καλή μου φίλη που έγραψε γύρω στις 6 σελίδες στην δραστηριότητα με θεωρητικό πλαίσιο,επιστημονικές εξηγήσεις κτλ κτλ κτλ,αλλά πολύ μικρή απάντηση στο ΔΕΠΠΣ,έγραψε 76.Τεράστιες διαφορές στα γραπτά μας,αλλά όχι και στο βαθμό.
Εγώ προσωπικά θεωρούσα οτι το γραπτό μου της δεύτερης ημέρας έχει κοπεί.Τέλος,πιστεύω οτι χρειάζεται και ένα ποσοστό αποστήθισης και φυσικά κρίση και ευέλικτη σκέψη.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 17, 2009, 08:14:09 pm από Boldini »

Αποσυνδεδεμένος lena!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 467
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #78 στις: Ιουλίου 14, 2009, 08:46:16 am »
Να σας πω και γω με τη σειρα μ τι εγραψα, αν και εχω κανει και γω delete και δεν θυμαμαι πολλα πραγματα. :P
Ξεκινησα με θεωρητικη τεκμηριωση, εγραψα λιγα λογια για την εννοια, την δυσκολια που αντιμετωπιζουν τα παιδια στην κατανοηση αυτης, εγραψα οτι ειναι δραστηριοτητα φισικης , τους στοχους, αλλα και οτι καλυπτει στοχους και απο αλλους τομεις.

Στην συνεχεια ηθελα να ξεκινησω(αφορμηση) με κουκλοθεατρο, αλλα επειδη δεν μ εβγαινε εκανα παρουσιαση με εικονων και βιντεο, συζητηση και μετα τις δραστηριοτητες του Ραβανη. Μεσα στις δραστηριοτητες διευκρινησα τα διαπολιτισμικα στοιχεια πχ χωρισμος σε ομαδες για να διευκολυνουν τα ξενογλωσσα παιδια.

Επειτα αξιολογηση...

Αυτα θυμαμαι σιγουρα εχω γραψει και αλλα, αλλά τωρα δεν θυμαμαι.
Μου πηρε παντως πολυ ωρα για να την γραψω, σχεδον μονο 3 τεταρτα μου ειχαν μεινει για να γραψω για το ΔΕΠΠΣ >:(.
Εγραψα 78.

παρομοιως εγραψα περιπου αυτα τα ενταξα σε θεματικη προσεγγιση  βαζοντας κ πιθανες προεκτασεις σε σχεδιαγραμμα μου εμεινε μισαωρο για δεππσ κ πηρα 76

 :) :)
Πιστεύω ότι αν ειχα κανει λιγο καλυτερη διαχειρηση του χρόνου, και είχα λίγο περισσότερο χρόνο για την αναπτυξη του ΔΕΠΠΣ, μάλλον θα ήμουν στους διοριστεους... :(

Αποσυνδεδεμένος maraki28

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 631
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #79 στις: Ιουλίου 14, 2009, 01:00:19 pm »
αν δειτε τις απαντησεις των θεμάτων που δίνουν τα φροντιστηρια θα καταλάβετε  οτι η δραστηριοτητα δεν ήτα ν κ τοσο απλη υποθεση ήθελε το χρονο της ωστ ε να δώσεις μια ολοκληρωμένη απαντηση με δομη.επισης καθολου απλη δεν ητα ν κ η απαντηση τουδεππσ ήθελε χρονο καθως χαρακτηρ του δεππσ δεν έιναι μονο οι 17 αρχες αλλα εν ολιγοις επρεπε να αναφερθουμε περιληπτικα κ ουσιαστικα στις 1ες σελιδες του δεππσ.
εγω προσωπικα το κινήθηκα σ αυτη  την γραμμη κ στις 2 απαντησεις μου αλλα ο χρονος ήταν εναντιον μου αποτέλεσμα:76%
δειτε φροντ ψαχουλια κ καρφη
μαρακι

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #80 στις: Ιουλίου 15, 2009, 04:41:39 pm »


Αν η δραστηριότητα βασιζόταν στην άποψη του Piaget για το πως μαθαίνει το παιδί ήταν σίγουρα λάθος ή αν χρησιμοποιεί κάποιος την μέθοδο της Montessori επίσης. Το θέμα να ξέρουμε τι ισχύει σήμερα και να μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.

fragy θα εκτιμούσα πολύ αν μας ανέλυες λίγο παραπάνω την αποψή σου πάνω σ'αυτό, ευχαριστώ! :)
[/quote]


Συγνώμη για την καθυστέρηση αλλά έλειπα. Ευχαρίστως να σου αναλύσω την άποψη μου για τον Piaget.  Ο Piaget πίστευε οτι ο άνθρωπος μαθαίνει απο το απλό στο σύνθετο και οτι ρόλο παίζει η ηλικία και ελάχιστα το πολιτισμικό περιβάλλον. Για να γίνω σαφέστερη θα σου πω ένα παράδειγμα ενος καθηγητή μου στο πανεπιστήμιο. Φαινομενικά είναι πιο εύκολο να μάθει κάποιος να καρφώνει ένα καρφί στον τοίχο απο το να μάθει να κάνει αριθμιτικές πράξεις αλλά πολλοί άνθρωποι μπορούν καρφώνουν και να μην κάνουν μαθηματικές πράξεις ή το αντίθετο. Έτσι ερχόμαστε στην άποψη του Vygotsky που υποστηρίζει οτι κάποιος μαθαίνει αυτό που τον ενδιαφέρει. Επιπλέον, ο Piaget υποστήριζε οτι ο άνθρωπος μαθαίνει μέσα απο την σύγκρουση και οχι μέσα απο την συνεργασία, δηλαδή μαθαίνεις μόνο όταν διαφωνείς με κάποιον και οχι στην συνεργασία όπως υποστηρίζουν οι Vygotsky  και Bruner. Επιπλέον δεν έδινε σημασία στο πολιτισμικό περιβάλλον όπως ο Vygotksy
Όσο αφορά την Montessori, ήταν πολύ σημαντική παιδαγωγός και σε αυτήν οφείλουμε πολλά αλλά υπήρξε τον 19αιώνα. Αν λάβουμε υπόψη οτι έδινε βαρύτητα κυρίως σε γλώσσα και μαθηματικά και οτι τα παιχνίδια χρησιμοποιούνταν μόνο με έναν τρόπο, συνήθως απο ένα παιδί και μάλιστα το υλικό ήταν πολύ πολύ περιορισμένο και συγκεκριμένο, δεν αποτελεί πρότυπο σήμερα.
Ελπίζω να βοήθησα. ;D
[/quote]


Ευχαριστώ πάρα πολύ για την ανάλυση, ήταν κατατοπιστικότατη! :)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος morfoula_mc

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 161
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #81 στις: Ιουλίου 17, 2009, 10:57:12 pm »
Η αρνητική κριτική στο ΔΕΠΠΣ (τουλάχιστον αυτή που έκανα εγώ) δεν αφορούσε τόσο στο ΔΕΠΠΣ αυτό καθεαυτό όσο στον τρόπο εφαρμογής του. Δηλαδή καλά τα λέει αλλά είναι δύσκολο να εφαρμοστεί αν π.χ. δεν υπάρχει συστηματική εκπαίδευση των νηπιαγωγών πάνω σε αυτό, ή αν οι κτιριακές εγκαταστάσεις δεν επιτρέπουν τη δημιουργία 3-4 γωνιών κ.λ.π. Κάτι τέτοια έγραψα από όσο μπορώ να θυμηθώ...
[/quote]

Πολύ μου άρεσε η προσέγγιση σου!  ;)
Οι ρίζες της βίας και του πολέμου(...)βρίσκονται πρώτα απ' όλα σ'ένα σύστημα εκπαίδευσης που διδάσκει τον ανταγωνισμό, αγνοεί την αγάπη και παράγει τελικά αδύναμα άτομα, χωρίς ηθική αντίσταση. Ενάντια σ' αυτή την αναχρονιστική εκπαίδευση πρέπει τώρα ν' αγωνιστούμε όλοι. Μ.Μοντεσσόρι

Αποσυνδεδεμένος morfoula_mc

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 161
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #82 στις: Ιουλίου 17, 2009, 11:14:54 pm »
By the way  η MairyLiscious, που είναι; Ήταν η πρώτη που συμφώνησε μαζί μου στο Foroum και μου' χει λείψει!!! ;D ;D ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 18, 2009, 07:39:15 am από morfoula_mc »
Οι ρίζες της βίας και του πολέμου(...)βρίσκονται πρώτα απ' όλα σ'ένα σύστημα εκπαίδευσης που διδάσκει τον ανταγωνισμό, αγνοεί την αγάπη και παράγει τελικά αδύναμα άτομα, χωρίς ηθική αντίσταση. Ενάντια σ' αυτή την αναχρονιστική εκπαίδευση πρέπει τώρα ν' αγωνιστούμε όλοι. Μ.Μοντεσσόρι

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #83 στις: Ιουλίου 19, 2009, 12:23:17 am »
Άσχετο, αλλά θα διαφωνήσω λιγάκι με τη fragy. Η σύγκρουση στην οποία αναφέρεται ο Piaget δεν είναι σύγκρουση με τον άλλο. Πρόκειται για ασυμφωνία στο γνωστικό υπόβαθρο του ίδιου του παιδιού που μπορεί μεν να πυροδοτηθεί από την επικοινωνία του με τον άλλο (π.χ. κατά την οικοδόμηση της κοινωνικής γνώσης ή κατά τη γλωσσική ανάπτυξη) αλλά πρόκειται για εσωτερική διαδικασία η οποία τελικά θα καταλήξει (μέσω της διευθέτησης ή της αφομοίωσης) στην εξισορρόπηση. Τη γνωστική σύγκρουση μπορεί να προκαλέσει οποιαδήποτε εμπειρία του παιδιού ακόμη και η απλή παρατήρηση σε μια ήδη κατακτημένη ιδιότητα π.χ. (φυσική γνώση η οποία με τον τρόπο αυτό θα διευρύνει το πεδίο της λογικομαθηματικής σκέψης του παιδιού). Σαφώς βέβαια και είναι διαφορετική η σημασία που αποδίδει ο Piaget στην επίδραση του άλλου από εκείνη που δίνει ο Vygotsky, αλλά δε θεωρώ ότι θα ήταν λάθος να στηρίξεις κάτι ακολουθώντας τη λογική του Piaget.

Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα τώρα, αυτό που είχα αρχικά σκεφτεί ήταν μια δραματοποίηση της ημέρας μας (ξυπνάμε το πρωί, πηγαίνουμε στο σχολείο, μπλα μπλα μέχρι που επιστρέφουμε και κοιμόμαστε για βράδυ και μετά ξαναξυπνάμε το πρωι κ.ο.κ.). Αφορμή καρτούλες με τον ήλιο και το φεγγάρι και η χρήση των λέξεων ημέρα και νύχτα (προφορικά σε όλες τις γλώσσες, γραπτά στα ελληνικά). Θα ακουλουθούσα μια δομή κλασικής δραστηριότητας για όλη την ομάδα και θα αξιοποιούσα την κίνηση και τις κάρτες για την υποβοήθηση των αλλόγλωσσων παιδιών. Θα έβαζα έμμεσους στόχους από άλλα γνωστικά πεδία (γλώσσα, μαθηματικά, κοινωνικές επιστήμες, μουσική, γεωραφία), θα πρότεινα πιθανές προεκτάσεις στις γωνιές (π.χ. γωνιά μαθηματικών ταξινόμηση δραστηριοτήτων τη μέρα ή τη νύχτα, γωνιά φυσικών επιστημών νυχτόβια κλπ ζώα κ.ο.κ.) και εργασία με μικρές ομάδες. Στην αξιολόγηση θα χρησιμοποιούσα και την έμμεση διάστασή της εντοπίζοντας πιθανές επιτυχίες στην κατανόηση της εναλλαγής της ημέρας και της νύχτας από τον τρόπο που θα συζητούσαν σε ανύποπτο χρόνο τα παιδιά για το ζήτημα ή από τον τρόπο που θα συζητούσαν μεταξύ τους ή θα απαντούσαν σε ερωτήσεις μου στις γωνιές (π.χ. σήμερα πότε θα βγει η κουκουβάγια; Αύριο θα ξαναβγεί; ή φτιάξε μου ένα μοτίβο με ήλιους και φεγγάρια μπορεί να πάει μέρα, μέρα, νύχτα, μέρα, μέρα, νύχτα, όπως θα βάζαμε μπλε, μπλε κόκκινο π.χ.; Αντίστοιχα μπορεί να τους βάλεις να διορθώσουν ένα μοτίβο που έχεις φτιάξει λάθος, για εκείνα που δεν μπορούν να εξηγήσουν λόγω ανεπαρκούς γνώσης της γλώσσας).

Σε καμιά περίπτωση δε θα χρησιμοποιούσα το πείραμα με το φακο (προσωπικό βίτσιο) γιατί θεωρώ ότι το παιδί αυτής της ηλικίας δεν μπορεί να συλλάβει τη σφαιρικότητα της γης. Άντε να έχουν ανέβει σε κανένα βουνό ή να έχουν ταξιδέψει με αεροπλάνο και η γη τους φαίνεται επίπεδη, τα υπόλοιπα φοβάμαι ότι τα παπαγαλίζουν. Χωρίς να υποστηρίζω ότι είναι λάθος, ποια είμαι εγώ που θα αμφισβητήσω καθηγητές πανεπιστημίου άλλωστε. Απλώς δε θα το επέλεγα. Τεκμηρίωση (ουφ βαρέθηκα ήδη καλά που δεν έδινα πάλι) λίγο για την ανάγκη της αξιοποίησης της εμπειρίας του παιδιού και την οικοδόμηση της γνώσης (είτε πιαζετικά με τη σύγκρουση είτε βυγκοτσιανά με τη διαμεσολάβηση ), λίγο για την κατάκτηση των εννοιών του χρόνου, λίγο για την κατάκτηση της γλώσσας και τη σημασία της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Φουλ διαπολιτισμική και την αξία της για την εκπαίδευση όλων των παιδιών (γηγενών και μη). Πολύ περιληπτικά τώρα.


Για την κριτική, σίγουρα χρειάζεται και η αρνητική κριτική την οποία θα εστίαζα στο ότι δεν έχει μελετηθεί επαρκώς η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος το οποίο δεν έχει αξιολογηθεί ούτε από τα πανεπιστήμια ούτε από τους εκπαιδευτικούς που το εφαρμόζουν, η ελάχιστη (σοβαρή) βιβλιογραφία για το ζήτημα στην Ελλάδα και η έλλειψη θέσεων για το ζήτημα των Ελλήνων παιδαγωγών( η Κουτσουβάνου και η Ντολιοπούλου έχουν σχολιάσει μόνο υπέρ ή κατά κανένας άλλος. Οι υπόλοιποι έχουν δημοσιεύσει διάφορα αξιόλογα πράγματα χωρίς να παίρνουν θέση, ζήτημα που συζητήθηκε εκτενώς στο συνέδριο του Σύγχρονου Νηπιαγωγείου), η αδυναμία των υπαρχουσών συνθηκών να εφαρμοστεί (υλικοτεχνική υποδομή, αναλογία παιδιών/ νηπιαγωγού, επιμόρφωση νηπιαγωγών και συμβούλων που ακόμη ψαχνόμαστε άπαντες).

Αυτά τα ολίγα. Συγχαρητήρια για τον αγώνα σας είτε τελεσφόρησε είτε όχι. Είστε σίγουρα άξιες για πολλά και καλά και μονο που μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε άλλη μια φορά για την επιστήμη μας. Καλή συνέχεια.
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182566
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 686
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 655
Σύνολο: 671

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.