*

Αποστολέας Θέμα: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως  (Αναγνώστηκε 259755 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #182 στις: Νοέμβριος 26, 2011, 05:23:41 μμ »
2 προγραμματα εχουν τραβηξει την προσοχη μου:

1.Open University UK--MA in Education

2.Institute of Education---MA in TESOL distance learning

Υπαρχει καποιος που ξερει γι'αυτα,τα εκανε ο ιδιος 'η το σκεφτεται?

Στο Open University, αν δεν κάνω λάθος, η αξιολόγηση γίνεται μέσω γραπτών εργασιών και όχι εξετάσεων, πράγμα λογικό για το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Δυστυχώς όμως ο ΔΟΑΤΑΠ έχει κρίνει (εσφαλμένα και αναρμόδια) πως για να αναγνωρισθεί ένας τίτλος σπουδών εξ αποστάσεως, "οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών  πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις ... του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου", και το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να "περιλαμβάνει ... εξετάσεις δια ζώσης/in presentia [ενν. praesentia]". Με άλλα λόγια, οι τίτλοι σπουδών του Open University δεν αναγνωρίζονται στην πράξη, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη, επειδή το συγκεκριμένο ίδρυμα δε λειτουργεί ακριβώς όπως το Ελληνικό κακέκτυπό του. Κάποιοι λένε ότι αυτό γίνεται για να προστατευθούν τα συμφέροντα του ΕΑΠ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:04:06 »

Αποσυνδεδεμένος luxe

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • still waiting...
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #183 στις: Νοέμβριος 28, 2011, 01:40:44 πμ »
2 προγραμματα εχουν τραβηξει την προσοχη μου:

1.Open University UK--MA in Education

2.Institute of Education---MA in TESOL distance learning

Υπαρχει καποιος που ξερει γι'αυτα,τα εκανε ο ιδιος 'η το σκεφτεται?

Στο Open University, αν δεν κάνω λάθος, η αξιολόγηση γίνεται μέσω γραπτών εργασιών και όχι εξετάσεων, πράγμα λογικό για το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Δυστυχώς όμως ο ΔΟΑΤΑΠ έχει κρίνει (εσφαλμένα και αναρμόδια) πως για να αναγνωρισθεί ένας τίτλος σπουδών εξ αποστάσεως, "οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών  πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις ... του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου", και το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να "περιλαμβάνει ... εξετάσεις δια ζώσης/in presentia [ενν. praesentia]". Με άλλα λόγια, οι τίτλοι σπουδών του Open University δεν αναγνωρίζονται στην πράξη, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη, επειδή το συγκεκριμένο ίδρυμα δε λειτουργεί ακριβώς όπως το Ελληνικό κακέκτυπό του. Κάποιοι λένε ότι αυτό γίνεται για να προστατευθούν τα συμφέροντα του ΕΑΠ.

:( κριμα,κι εγω πιστευα οτι αυτο σιγουρα θα αναγνωριζοταν..σε ευχαριστω για τις πληροφοριες Marcus

Αποσυνδεδεμένος mpesg

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1996
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #184 στις: Νοέμβριος 28, 2011, 12:12:00 μμ »
2 προγραμματα εχουν τραβηξει την προσοχη μου:

1.Open University UK--MA in Education

2.Institute of Education---MA in TESOL distance learning

Υπαρχει καποιος που ξερει γι'αυτα,τα εκανε ο ιδιος 'η το σκεφτεται?

Στο Open University, αν δεν κάνω λάθος, η αξιολόγηση γίνεται μέσω γραπτών εργασιών και όχι εξετάσεων, πράγμα λογικό για το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Δυστυχώς όμως ο ΔΟΑΤΑΠ έχει κρίνει (εσφαλμένα και αναρμόδια) πως για να αναγνωρισθεί ένας τίτλος σπουδών εξ αποστάσεως, "οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών  πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις ... του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου", και το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να "περιλαμβάνει ... εξετάσεις δια ζώσης/in presentia [ενν. praesentia]". Με άλλα λόγια, οι τίτλοι σπουδών του Open University δεν αναγνωρίζονται στην πράξη, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη, επειδή το συγκεκριμένο ίδρυμα δε λειτουργεί ακριβώς όπως το Ελληνικό κακέκτυπό του. Κάποιοι λένε ότι αυτό γίνεται για να προστατευθούν τα συμφέροντα του ΕΑΠ.

:( κριμα,κι εγω πιστευα οτι αυτο σιγουρα θα αναγνωριζοταν..σε ευχαριστω για τις πληροφοριες Marcus
μεταπτυχιακο εξ αποστασεως χωρις εξετάσεις δεν αναγνωριζεται προς το παρον. Μονο τα συμβατικα προγραμματα και χωρις εξετασεις μονο με εργασιες αναγνωριζονται

Αποσυνδεδεμένος solil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 326
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #185 στις: Νοέμβριος 28, 2011, 09:07:09 μμ »
...Κατα την γνώμη μου αυτά που μαθαίνεις βιωματικά είναι αυτά που χρησιμοποιείς άμεσα και με μεγαλύτερη άνεση στην τάξη. Κατα συνέπεια ίσως δεν είναι αυτό που ψάχνεις το 'Διδασκαλία της Αγγλικής' του Αριστοτελείου, αλλά αμφιβάλλω και για το αν ένα μεταπτυχιακό εξ'αποστάσεως όπως το ΕΑΠ μπορεί να σου δώσει αυτό που πραγματικά ζητάς. Όπως ξέρεις το πανεπιστήμιο μας απο θεωρία σκίζει αλλά απο πρακτική τίποτα. Δεν υπάρχει μάθημα πρακτικής στο μεταπτυχιακό όπως υπάρχει (έστω ένα) στο προπτυχιακό...

Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά πρέπει να σημειώσω εδώ ότι το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ (το οποίο τελειώνω φέτος) παρέχει γνώσεις και σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο, αρκεί, βέβαια, να εκμεταλλευθεί κανείς όσο γίνεται τις ευκαιρίες που του παρέχονται. Κοινώς, να μην τα περιμένει όλα έτοιμα αλλά να τα ψάχνει περισσότερο μόνος του. Αυτό εξάλλου είναι και το νόημα της εκπαίδευσης εξ' αποστάσεως. Υπάρχουν δε και οι 4 εργασίες μέσα στο έτος, όπου σου ζητείται να "βάλεις τη θεωρία στην πράξη", σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης.

Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς ψάχνεις όταν λες "γνώσεις", αλλά πιστεύω ότι αν κληρωθείς στο ΕΑΠ θα μείνεις ευχαριστημένη.


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:04:06 »

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #186 στις: Νοέμβριος 28, 2011, 11:26:25 μμ »
...Κατα την γνώμη μου αυτά που μαθαίνεις βιωματικά είναι αυτά που χρησιμοποιείς άμεσα και με μεγαλύτερη άνεση στην τάξη. Κατα συνέπεια ίσως δεν είναι αυτό που ψάχνεις το 'Διδασκαλία της Αγγλικής' του Αριστοτελείου, αλλά αμφιβάλλω και για το αν ένα μεταπτυχιακό εξ'αποστάσεως όπως το ΕΑΠ μπορεί να σου δώσει αυτό που πραγματικά ζητάς. Όπως ξέρεις το πανεπιστήμιο μας απο θεωρία σκίζει αλλά απο πρακτική τίποτα. Δεν υπάρχει μάθημα πρακτικής στο μεταπτυχιακό όπως υπάρχει (έστω ένα) στο προπτυχιακό...

Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά πρέπει να σημειώσω εδώ ότι το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ (το οποίο τελειώνω φέτος) παρέχει γνώσεις και σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο, αρκεί, βέβαια, να εκμεταλλευθεί κανείς όσο γίνεται τις ευκαιρίες που του παρέχονται. Κοινώς, να μην τα περιμένει όλα έτοιμα αλλά να τα ψάχνει περισσότερο μόνος του. Αυτό εξάλλου είναι και το νόημα της εκπαίδευσης εξ' αποστάσεως. Υπάρχουν δε και οι 4 εργασίες μέσα στο έτος, όπου σου ζητείται να "βάλεις τη θεωρία στην πράξη", σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης.

Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς ψάχνεις όταν λες "γνώσεις", αλλά πιστεύω ότι αν κληρωθείς στο ΕΑΠ θα μείνεις ευχαριστημένη.

Αυτές τις ευκαιρίες που σου παρέχονται, τις παρέχει το ΕΑΠ; ή ας πούμε εσύ παράλληλα δουλεύεις κάπου και εφαρμόζεις αυτά που μαθαίνεις; αν κάποιος δεν έχει δουλειά και κάνει αυτές τις 4 εργασίες που λες, πως βάζει τη θεωρία στην πράξη;

Αποσυνδεδεμένος solil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 326
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #187 στις: Νοέμβριος 29, 2011, 04:55:50 μμ »
Αυτές τις ευκαιρίες που σου παρέχονται, τις παρέχει το ΕΑΠ; ή ας πούμε εσύ παράλληλα δουλεύεις κάπου και εφαρμόζεις αυτά που μαθαίνεις; αν κάποιος δεν έχει δουλειά και κάνει αυτές τις 4 εργασίες που λες, πως βάζει τη θεωρία στην πράξη;

Όχι, δεν τις παρέχει το ίδιο το ΕΑΠ. Βασικά το μεταπτυχιακό αυτό απευθύνεται σε όσους ήδη έχουν πρόσβαση σε τάξη, είτε σχολική είτε φροντιστηριακή. Το αναφέρει και στις προϋποθέσεις εισαγωγής στο πρόγραμμα, χωρίς, όπως λέει, να αποτελεί αυτό τυπικό κριτήριο επιλογής των υποψηφίων που θα το παρακολουθήσουν. Όσοι εργάζονται λοιπόν ήδη, μεταφέρουν στην πράξη (σε μια τάξη τους δηλαδή) αυτά που μαθαίνουν στη θεωρία και κρίνουν πώς πήγε. Όσοι δε δουλεύουν σε τάξη, αναγκάζονται είτε να "δανειστούν" μια τάξη από κάποιο συνάδελφό τους (προφανώς σε φροντιστήριο) είτε να το κάνουν σε ιδιαίτερο... Το θέμα δεν είναι ακριβώς σε τι είδους μαθητές θα εφαρμόσεις τη θεωρία, αλλά πώς θα το κάνεις και μετά πώς θα το αξιολογήσεις.. Πάντως, δεν έχουν όλες οι ενότητες πρακτική εφαρμογή σε τάξη, αυτό σίγουρα το θέλει η ΑΓΓ52 (teaching skills) και η ΑΓΓ65 (assessment). Οι άλλλες που παρακολούθησα εγώ δεν απαιτούσαν κάτι τέτοιο στις εργασίες τους (όπου όμως πάλι η θεωρία εφαρμοζόταν στην πράξη, αλλά σε άλλο επίπεδο, όχι στην τάξη).

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #188 στις: Νοέμβριος 29, 2011, 08:23:36 μμ »
Αυτές τις ευκαιρίες που σου παρέχονται, τις παρέχει το ΕΑΠ; ή ας πούμε εσύ παράλληλα δουλεύεις κάπου και εφαρμόζεις αυτά που μαθαίνεις; αν κάποιος δεν έχει δουλειά και κάνει αυτές τις 4 εργασίες που λες, πως βάζει τη θεωρία στην πράξη;

Όχι, δεν τις παρέχει το ίδιο το ΕΑΠ. Βασικά το μεταπτυχιακό αυτό απευθύνεται σε όσους ήδη έχουν πρόσβαση σε τάξη, είτε σχολική είτε φροντιστηριακή. Το αναφέρει και στις προϋποθέσεις εισαγωγής στο πρόγραμμα, χωρίς, όπως λέει, να αποτελεί αυτό τυπικό κριτήριο επιλογής των υποψηφίων που θα το παρακολουθήσουν. Όσοι εργάζονται λοιπόν ήδη, μεταφέρουν στην πράξη (σε μια τάξη τους δηλαδή) αυτά που μαθαίνουν στη θεωρία και κρίνουν πώς πήγε. Όσοι δε δουλεύουν σε τάξη, αναγκάζονται είτε να "δανειστούν" μια τάξη από κάποιο συνάδελφό τους (προφανώς σε φροντιστήριο) είτε να το κάνουν σε ιδιαίτερο... Το θέμα δεν είναι ακριβώς σε τι είδους μαθητές θα εφαρμόσεις τη θεωρία, αλλά πώς θα το κάνεις και μετά πώς θα το αξιολογήσεις.. Πάντως, δεν έχουν όλες οι ενότητες πρακτική εφαρμογή σε τάξη, αυτό σίγουρα το θέλει η ΑΓΓ52 (teaching skills) και η ΑΓΓ65 (assessment). Οι άλλλες που παρακολούθησα εγώ δεν απαιτούσαν κάτι τέτοιο στις εργασίες τους (όπου όμως πάλι η θεωρία εφαρμοζόταν στην πράξη, αλλά σε άλλο επίπεδο, όχι στην τάξη).

Πολύ ωραίο το ότι κατα κάποιο τρόπο σας υποχρεώναν οι ίδιες οι εργασίες σας να εφαρμόσετε την θεωρία σε μια τάξη και να παρουσιάσετε τα αποτελέματα της στην εργασία σας. Με αυτές τις εργασίες παίρνατε ένα feedback κιόλας στο τέλος για το αν εφαρμόσατε σωστά αυτό που λέει η θεωρία. Δεν θα σου άρεσε όμως αν για παράδειγμα μάθαινες σε ένα μάθημα του μεταπτυχιακού για τις πολλαπλές νοημοσύνες με το να πας να παρακολουθήσεις live πως κάποιος καθηγητής το εφαρμόζει στην τάξη και έπειτα να προσπαθήσεις και εσύ να διδάξεις κάτι στην ίδια τάξη ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία; και μάλιστα στο τέλος να συζητήσεις και με τον καθηγητή το τι έκανες σωστά τι όχι, τι πήγε καλά κτλ;  για εμένα αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Και αφού γίνεται στο προπτυχιακό στο μάθημα 'πρακτική άσκηση' δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα στο μεταπτυχιακό του απθ. Δηλ. ok εμείς διαβάζουμε τις θεωρίες και έχουμε μια (θεωρητική πάντα) ιδέα για το πως θα μπορούσαν ίσως να εφαρμοστούν στην πράξη αλλά άλλο είναι να το βλέπεις κιόλας να το εφαρμόζει κάποιος που έχει εμπειρία.

Αποσυνδεδεμένος solil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 326
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #189 στις: Νοέμβριος 29, 2011, 10:50:44 μμ »
Δεν θα σου άρεσε όμως αν για παράδειγμα μάθαινες σε ένα μάθημα του μεταπτυχιακού για τις πολλαπλές νοημοσύνες με το να πας να παρακολουθήσεις live πως κάποιος καθηγητής το εφαρμόζει στην τάξη και έπειτα να προσπαθήσεις και εσύ να διδάξεις κάτι στην ίδια τάξη ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία; και μάλιστα στο τέλος να συζητήσεις και με τον καθηγητή το τι έκανες σωστά τι όχι, τι πήγε καλά κτλ;  για εμένα αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Και αφού γίνεται στο προπτυχιακό στο μάθημα 'πρακτική άσκηση' δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα στο μεταπτυχιακό του απθ. Δηλ. ok εμείς διαβάζουμε τις θεωρίες και έχουμε μια (θεωρητική πάντα) ιδέα για το πως θα μπορούσαν ίσως να εφαρμοστούν στην πράξη αλλά άλλο είναι να το βλέπεις κιόλας να το εφαρμόζει κάποιος που έχει εμπειρία.

Προσωπικά, δε θα μου άρεσε καθόλου, μα καθόλου, να με βάλουν να μιμηθώ μια πρακτική που εφαρμόζει ο οποιοσδήποτε καθηγητής, σε μια οποιαδήποτε από τις τάξεις του. Επίσης, ποιος θα κρίνει ότι αυτός έχει το αλάθητο του Πάπα και τα κάνει όλα σωστά; Από την άλλη, με μεγάλη ευχαρίστηση θα ήθελα να παρακολουθήσω ένα μάθημα κάποιου (ή να παρακολουθήσει αυτός ένα δικό μου μάθημα) και μετά να το συζητήσω κριτικά μαζί του ώστε να μπορέσω να καταλάβω πώς ακριβώς εργάστηκε για να επιτύχει τους σκοπούς του ή να εξετάσουμε τι έγινε ακριβώς, τι πήγε καλά, τι δεν πήγε κ.τ.λ. Κι όλα αυτά, όχι για να αντιγράψω τη μέθοδό του, αλλά για να δω πώς θα μπορούσα να βελτιώσω τη δική μου μέθοδο με τους δικούς μου μαθητές. Εξάλλου, το κατά πόσο "σωστή" είναι η μέθοδος κάποιου, εξαρτάται πρωτίστως από το τι μαθητές έχει στην τάξη του. Να σημειώσω κάτι εδώ, μια από τις επιλεγόμενες ενότητες, η ΑΓΓ69 (teacher training-teacher development), και η πιο εποικοδομητική για μένα, αφορά ακριβώς αυτό, πώς μπορεί δηλαδή κάποιος, μόνος του ή με έναν trainer, να βελτιωθεί ως καθηγητής. Εντούτοις, δε σε βάζει στη διαδικασία να το κάνεις όντως αυτό στην πράξη, π.χ. να παρακολουθήσεις το μάθημα άλλου, σου δίνει μόνο τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσες να ωφεληθείς από αυτό (βασικά, θα ήθελα να υπήρχε μια τέτοια "πρακτική άσκηση", αλλά...)

Όσο για το παράδειγμα με τις πολλαπλές νοημοσύνες που λες, στις εργασίες του ΑΓΓ52 που είναι για τα skills, εκεί μπορείς να "εκμεταλλευτείς" τη θεωρία ποικιλοτρόπως, προσαρμόζοντας ένα reading text, ας πούμε, έτσι ώστε να "καλύπτεται" η πλειονότητα των μαθητών, με βάση τις νομοσύνες τους (σικ), τα learning styles τους κ.τ.λ. Αυτό είναι και το ζητούμενο, παίρνουμε ό,τι θέλουμε από τη θεωρία και το προσαρμόζουμε στους συγκεκριμένους μαθητές μας. Να σου δώσω ένα παράδειγμα μιας εργασίας πάνω στο reading skill για να γίνω πιο σαφής: παίρνεις ένα reading text από το βιβλίο που χρησιμοποιείς στην τάξη σου, μαζί με τις δραστηριότητες που έχει πάνω στο κείμενο, το αναλύεις με βάση τα δεκάδες κριτήρια που απορρέουν από τη θεωρία (π.χ. έχει pre-reading ώστε να ενεργοποιεί background knowledge? οι ερωτήσεις του κειμένου εξετάζουν όλες τις cognitive skills με βάση το taxonomy του Bloom ή εξετάζει μόνο knowledge? κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.), μετά, με βάση πάλι τη θεωρία, φτιάχνεις ένα δικό σου reading lesson ή τροποποιείς αυτό που ήδη ανέλυσες, ώστε η διδασκαλία του reading skill να είναι πιο αποτελεσματική, το διδάσκεις στους μαθητές σου, και τέλος, αξιολογείς κατά πόσο ήταν όντως αποτελεσματική η μέθοδός σου, εξετάζεις τι άλλο μπορούσες να κάνεις κ.τ.λ. Εν ολίγοις, μπαίνεις στη διαδικασία να κρίνεις την ίδια τη διδασκαλία σου και να βρεις τρόπους να τη βελτιώσεις, μέσω κριτικής σκέψης πάνω σ' αυτό που κάνεις εσύ. Τι πιο εποικοδομητικό; :)

Να πω, τέλος, ότι εγώ που δουλεύω σε σχολείο (δημοτικό), πολλά από αυτά που έμαθα προσπαθώ να τα εφαρμόζω καθημερινά στην πράξη. Άλλα πετυχαίνουν, άλλα όχι και τόσο, και άλλα επ' ουδενί. Κι αυτά που δεν πετυχαίνουν, τα ξαναπροσπαθώ με άλλο τρόπο, και μετά με άλλο τρόπο κ.ο.κ. Θέληση να έχει κανείς, κριτική σκέψη και φαντασία! :)

Αποσυνδεδεμένος new_pe06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 574
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #190 στις: Νοέμβριος 30, 2011, 12:14:14 πμ »
Δεν θα σου άρεσε όμως αν για παράδειγμα μάθαινες σε ένα μάθημα του μεταπτυχιακού για τις πολλαπλές νοημοσύνες με το να πας να παρακολουθήσεις live πως κάποιος καθηγητής το εφαρμόζει στην τάξη και έπειτα να προσπαθήσεις και εσύ να διδάξεις κάτι στην ίδια τάξη ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία; και μάλιστα στο τέλος να συζητήσεις και με τον καθηγητή το τι έκανες σωστά τι όχι, τι πήγε καλά κτλ;  για εμένα αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Και αφού γίνεται στο προπτυχιακό στο μάθημα 'πρακτική άσκηση' δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα στο μεταπτυχιακό του απθ. Δηλ. ok εμείς διαβάζουμε τις θεωρίες και έχουμε μια (θεωρητική πάντα) ιδέα για το πως θα μπορούσαν ίσως να εφαρμοστούν στην πράξη αλλά άλλο είναι να το βλέπεις κιόλας να το εφαρμόζει κάποιος που έχει εμπειρία.

Προσωπικά, δε θα μου άρεσε καθόλου, μα καθόλου, να με βάλουν να μιμηθώ μια πρακτική που εφαρμόζει ο οποιοσδήποτε καθηγητής, σε μια οποιαδήποτε από τις τάξεις του. Επίσης, ποιος θα κρίνει ότι αυτός έχει το αλάθητο του Πάπα και τα κάνει όλα σωστά; Από την άλλη, με μεγάλη ευχαρίστηση θα ήθελα να παρακολουθήσω ένα μάθημα κάποιου (ή να παρακολουθήσει αυτός ένα δικό μου μάθημα) και μετά να το συζητήσω κριτικά μαζί του ώστε να μπορέσω να καταλάβω πώς ακριβώς εργάστηκε για να επιτύχει τους σκοπούς του ή να εξετάσουμε τι έγινε ακριβώς, τι πήγε καλά, τι δεν πήγε κ.τ.λ. Κι όλα αυτά, όχι για να αντιγράψω τη μέθοδό του, αλλά για να δω πώς θα μπορούσα να βελτιώσω τη δική μου μέθοδο με τους δικούς μου μαθητές. Εξάλλου, το κατά πόσο "σωστή" είναι η μέθοδος κάποιου, εξαρτάται πρωτίστως από το τι μαθητές έχει στην τάξη του. Να σημειώσω κάτι εδώ, μια από τις επιλεγόμενες ενότητες, η ΑΓΓ69 (teacher training-teacher development), και η πιο εποικοδομητική για μένα, αφορά ακριβώς αυτό, πώς μπορεί δηλαδή κάποιος, μόνος του ή με έναν trainer, να βελτιωθεί ως καθηγητής. Εντούτοις, δε σε βάζει στη διαδικασία να το κάνεις όντως αυτό στην πράξη, π.χ. να παρακολουθήσεις το μάθημα άλλου, σου δίνει μόνο τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσες να ωφεληθείς από αυτό (βασικά, θα ήθελα να υπήρχε μια τέτοια "πρακτική άσκηση", αλλά...)
Όσο για το παράδειγμα με τις πολλαπλές νοημοσύνες που λες, στις εργασίες του ΑΓΓ52 που είναι για τα skills, εκεί μπορείς να "εκμεταλλευτείς" τη θεωρία ποικιλοτρόπως, προσαρμόζοντας ένα reading text, ας πούμε, έτσι ώστε να "καλύπτεται" η πλειονότητα των μαθητών, με βάση τις νομοσύνες τους (σικ), τα learning styles τους κ.τ.λ. Αυτό είναι και το ζητούμενο, παίρνουμε ό,τι θέλουμε από τη θεωρία και το προσαρμόζουμε στους συγκεκριμένους μαθητές μας. Να σου δώσω ένα παράδειγμα μιας εργασίας πάνω στο reading skill για να γίνω πιο σαφής: παίρνεις ένα reading text από το βιβλίο που χρησιμοποιείς στην τάξη σου, μαζί με τις δραστηριότητες που έχει πάνω στο κείμενο, το αναλύεις με βάση τα δεκάδες κριτήρια που απορρέουν από τη θεωρία (π.χ. έχει pre-reading ώστε να ενεργοποιεί background knowledge? οι ερωτήσεις του κειμένου εξετάζουν όλες τις cognitive skills με βάση το taxonomy του Bloom ή εξετάζει μόνο knowledge? κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.), μετά, με βάση πάλι τη θεωρία, φτιάχνεις ένα δικό σου reading lesson ή τροποποιείς αυτό που ήδη ανέλυσες, ώστε η διδασκαλία του reading skill να είναι πιο αποτελεσματική, το διδάσκεις στους μαθητές σου, και τέλος, αξιολογείς κατά πόσο ήταν όντως αποτελεσματική η μέθοδός σου, εξετάζεις τι άλλο μπορούσες να κάνεις κ.τ.λ. Εν ολίγοις, μπαίνεις στη διαδικασία να κρίνεις την ίδια τη διδασκαλία σου και να βρεις τρόπους να τη βελτιώσεις, μέσω κριτικής σκέψης πάνω σ' αυτό που κάνεις εσύ. Τι πιο εποικοδομητικό; :)

Να πω, τέλος, ότι εγώ που δουλεύω σε σχολείο (δημοτικό), πολλά από αυτά που έμαθα προσπαθώ να τα εφαρμόζω καθημερινά στην πράξη. Άλλα πετυχαίνουν, άλλα όχι και τόσο, και άλλα επ' ουδενί. Κι αυτά που δεν πετυχαίνουν, τα ξαναπροσπαθώ με άλλο τρόπο, και μετά με άλλο τρόπο κ.ο.κ. Θέληση να έχει κανείς, κριτική σκέψη και φαντασία! :)

Το σημείο που έκανα bold δείχνει οτι λέμε το ίδιο πράγμα! Δεν μίλησα για την πρακτική που ακολουθεί ένας καθηγητής. Μίλησα για συγκεκριμένη θεωρία διδασκαλίας της σύγχρονης διδακτικής που θα εφαρμόσει ο καθηγητής στην τάξη για να δούμε πως είναι στην πράξη να χρησιμοποιείς αυτή την θεωρία, μεθοδολογία κτλ στην διδασκαλία. Αυτός θα ήταν ένας πιο ζωντανός τρόπος για να διδαχτεί κάποιος μια καινούργια θεωρία ή μέθοδολογία στο μεταπτυχιακό. Όχι μόνο παρουσιάσεις σε powerpoint και διαλέξεις. Η μεθοδολογία που θα ακολουθείται στο μάθημα που θα παρακολουθούμε δεν θα την έχει εφεύρει ο καθηγητής οπότε δεν θα έχει και το αλάθητο. Θα δείξει ο καθηγητής πως χρησιμοποιεί τις αρχές της 'Α' μεθοδολογίας και έπειτα θα έχω και εγώ την ευκαιρία να δημιουργήσω ένα σχέδιο μαθήματος όπως εγώ φαντάζομαι οτι θα ήταν ένα σχέδιο μαθήματος που ακολουθει την 'Α' μεθοδολογία. Δεν μιλάω για μείξεις μεθοδολογιών αυτό μπορώ να το κάνω μετά όπως είπες απο μόνη μου κρίνοντας το τι ταιριάζει στην τάξη που έχω. Μιλάω για το να μαθαίνεις νέες θεωρίες διδασκαλίας, μεθοδολογίες κτλ μέσα απο observations και απο απόπειρες εφαρμογής τους με την υποστήριξη ενός καθηγητή. Την συζήτηση μετά το μάθημα μου με τον καθηγητή μου την θεωρώ μεγάλης σημασίας. Όπως και σύ ότι διαβάζω και μου αρέσει προσπαθώ να το δοκιμάσω στην τάξη αλλά μπορεί να μην τα κάνω σωστά και να μην φταίει η θεωρία αλλά το πως εγώ προσπαθώ να την εφαρμόσω.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 30, 2011, 12:22:15 πμ από new_pe06 »

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #191 στις: Ιανουάριος 30, 2012, 09:55:15 μμ »
Ήθελα να ρωτήσω αν τα μεταπτυχιακά του ΤΕΑΠΗ Θεσσαλονίκης είναι δωρεάν. Ενδιαφέρομαι κυρίως για το ειδικής αγωγής και για την περιβαλλοντική αγωγή δευτερευόντως. Ξέρει κάποιος;
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος bestar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #192 στις: Σεπτέμβριος 28, 2012, 03:54:17 πμ »
Συναδελφοι επαναφερω το θεμα... Διαβαζω οτι για να αναγνωριστει ενας εξ αποστασεως τιτλος χρειαζεται να περιλαμβανει δια ζωσης παρουσια. Γνωριζουμε κανενα πανεπιστημιο που να προβλεπει κατι τετοιο πλην του ΕΑΠ; Δηλαδη αν δε στο αναγνωρισει το δοαταπ δε μπορεις να το χρησιμοποιησεις ουτε στον ιδιωτικο τομεα;

Αποσυνδεδεμένος catwoman

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2600
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #193 στις: Οκτώβριος 08, 2012, 08:49:07 πμ »
να ρωτησω το εξης ...μολονοτι δεν εχω απαντησεις για τα ερωτηματα των προηγουμενων συναδελφων
Μεταπτυχιακα οπως αυτα που προσφερουν πανεπιστημια καποδιστριακο, αριστοτελειο κλτ) ειναι με παρουσια φυσικη?
επισης παντοτε δινεις κατατακτηριες εξετασεις?
Ενδιαφερομαι για ανθρωπιστικες σπουδες, κυριως  ψυχολογια ....αλλα παρατηρησα οτι στις προκηρηξεις δεν αναφερονται αποφοιτοι ξενογλωσσων τμηματων....

Αποσυνδεδεμένος bestar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #194 στις: Οκτώβριος 26, 2012, 12:07:47 πμ »
Με φυσικη παρουσια κανονικα και μαθηματα ακαταστατες μερες και ωρες. Για το Αριστοτελειο μιλωντας παντα! Δυσκολες εξετασεις επισης!

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως
« Απάντηση #195 στις: Οκτώβριος 26, 2012, 12:46:07 πμ »
Μπορείς να δώσεις έστω κι αν είσαι φιλόλογος ξένης γλώσσας. Απλά μπορεί να πάρεις λιγότερα μόρια στο φάκελο. Στο δικό μου μεταπτυχιακό (στο Προσχολικής Εκπαίδευσης-Βόλος) έτσι γίνεται, αλλά εκεί η μοριοδότηση και η επιλογή γίνονται αντικειμενικά, για άλλα μεταπτυχιακά έχω ακούσει ότι παίζει και βίσμα.
ΠΕ60

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 596
Σύνολο: 597

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.