0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
2 προγραμματα εχουν τραβηξει την προσοχη μου:1.Open University UK--MA in Education2.Institute of Education---MA in TESOL distance learningΥπαρχει καποιος που ξερει γι'αυτα,τα εκανε ο ιδιος 'η το σκεφτεται?
Παράθεση από: luxe στις Νοεμβρίου 11, 2011, 01:13:21 am2 προγραμματα εχουν τραβηξει την προσοχη μου:1.Open University UK--MA in Education2.Institute of Education---MA in TESOL distance learningΥπαρχει καποιος που ξερει γι'αυτα,τα εκανε ο ιδιος 'η το σκεφτεται?Στο Open University, αν δεν κάνω λάθος, η αξιολόγηση γίνεται μέσω γραπτών εργασιών και όχι εξετάσεων, πράγμα λογικό για το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Δυστυχώς όμως ο ΔΟΑΤΑΠ έχει κρίνει (εσφαλμένα και αναρμόδια) πως για να αναγνωρισθεί ένας τίτλος σπουδών εξ αποστάσεως, "οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις ... του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου", και το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να "περιλαμβάνει ... εξετάσεις δια ζώσης/in presentia [ενν. praesentia]". Με άλλα λόγια, οι τίτλοι σπουδών του Open University δεν αναγνωρίζονται στην πράξη, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη, επειδή το συγκεκριμένο ίδρυμα δε λειτουργεί ακριβώς όπως το Ελληνικό κακέκτυπό του. Κάποιοι λένε ότι αυτό γίνεται για να προστατευθούν τα συμφέροντα του ΕΑΠ.
Παράθεση από: Marcus στις Νοεμβρίου 26, 2011, 05:23:41 pmΠαράθεση από: luxe στις Νοεμβρίου 11, 2011, 01:13:21 am2 προγραμματα εχουν τραβηξει την προσοχη μου:1.Open University UK--MA in Education2.Institute of Education---MA in TESOL distance learningΥπαρχει καποιος που ξερει γι'αυτα,τα εκανε ο ιδιος 'η το σκεφτεται?Στο Open University, αν δεν κάνω λάθος, η αξιολόγηση γίνεται μέσω γραπτών εργασιών και όχι εξετάσεων, πράγμα λογικό για το μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών. Δυστυχώς όμως ο ΔΟΑΤΑΠ έχει κρίνει (εσφαλμένα και αναρμόδια) πως για να αναγνωρισθεί ένας τίτλος σπουδών εξ αποστάσεως, "οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις ... του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου", και το πρόγραμμα σπουδών πρέπει να "περιλαμβάνει ... εξετάσεις δια ζώσης/in presentia [ενν. praesentia]". Με άλλα λόγια, οι τίτλοι σπουδών του Open University δεν αναγνωρίζονται στην πράξη, παρά τη σχετική νομοθετική πρόβλεψη, επειδή το συγκεκριμένο ίδρυμα δε λειτουργεί ακριβώς όπως το Ελληνικό κακέκτυπό του. Κάποιοι λένε ότι αυτό γίνεται για να προστατευθούν τα συμφέροντα του ΕΑΠ. κριμα,κι εγω πιστευα οτι αυτο σιγουρα θα αναγνωριζοταν..σε ευχαριστω για τις πληροφοριες Marcus
...Κατα την γνώμη μου αυτά που μαθαίνεις βιωματικά είναι αυτά που χρησιμοποιείς άμεσα και με μεγαλύτερη άνεση στην τάξη. Κατα συνέπεια ίσως δεν είναι αυτό που ψάχνεις το 'Διδασκαλία της Αγγλικής' του Αριστοτελείου, αλλά αμφιβάλλω και για το αν ένα μεταπτυχιακό εξ'αποστάσεως όπως το ΕΑΠ μπορεί να σου δώσει αυτό που πραγματικά ζητάς. Όπως ξέρεις το πανεπιστήμιο μας απο θεωρία σκίζει αλλά απο πρακτική τίποτα. Δεν υπάρχει μάθημα πρακτικής στο μεταπτυχιακό όπως υπάρχει (έστω ένα) στο προπτυχιακό...
Παράθεση από: new_pe06 στις Νοεμβρίου 11, 2011, 03:51:36 am...Κατα την γνώμη μου αυτά που μαθαίνεις βιωματικά είναι αυτά που χρησιμοποιείς άμεσα και με μεγαλύτερη άνεση στην τάξη. Κατα συνέπεια ίσως δεν είναι αυτό που ψάχνεις το 'Διδασκαλία της Αγγλικής' του Αριστοτελείου, αλλά αμφιβάλλω και για το αν ένα μεταπτυχιακό εξ'αποστάσεως όπως το ΕΑΠ μπορεί να σου δώσει αυτό που πραγματικά ζητάς. Όπως ξέρεις το πανεπιστήμιο μας απο θεωρία σκίζει αλλά απο πρακτική τίποτα. Δεν υπάρχει μάθημα πρακτικής στο μεταπτυχιακό όπως υπάρχει (έστω ένα) στο προπτυχιακό... Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά πρέπει να σημειώσω εδώ ότι το μεταπτυχιακό του ΕΑΠ (το οποίο τελειώνω φέτος) παρέχει γνώσεις και σε θεωρητικό και σε πρακτικό επίπεδο, αρκεί, βέβαια, να εκμεταλλευθεί κανείς όσο γίνεται τις ευκαιρίες που του παρέχονται. Κοινώς, να μην τα περιμένει όλα έτοιμα αλλά να τα ψάχνει περισσότερο μόνος του. Αυτό εξάλλου είναι και το νόημα της εκπαίδευσης εξ' αποστάσεως. Υπάρχουν δε και οι 4 εργασίες μέσα στο έτος, όπου σου ζητείται να "βάλεις τη θεωρία στην πράξη", σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης. Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς ψάχνεις όταν λες "γνώσεις", αλλά πιστεύω ότι αν κληρωθείς στο ΕΑΠ θα μείνεις ευχαριστημένη.
Αυτές τις ευκαιρίες που σου παρέχονται, τις παρέχει το ΕΑΠ; ή ας πούμε εσύ παράλληλα δουλεύεις κάπου και εφαρμόζεις αυτά που μαθαίνεις; αν κάποιος δεν έχει δουλειά και κάνει αυτές τις 4 εργασίες που λες, πως βάζει τη θεωρία στην πράξη;
Παράθεση από: new_pe06 στις Νοεμβρίου 28, 2011, 11:26:25 pmΑυτές τις ευκαιρίες που σου παρέχονται, τις παρέχει το ΕΑΠ; ή ας πούμε εσύ παράλληλα δουλεύεις κάπου και εφαρμόζεις αυτά που μαθαίνεις; αν κάποιος δεν έχει δουλειά και κάνει αυτές τις 4 εργασίες που λες, πως βάζει τη θεωρία στην πράξη;Όχι, δεν τις παρέχει το ίδιο το ΕΑΠ.
Δεν θα σου άρεσε όμως αν για παράδειγμα μάθαινες σε ένα μάθημα του μεταπτυχιακού για τις πολλαπλές νοημοσύνες με το να πας να παρακολουθήσεις live πως κάποιος καθηγητής το εφαρμόζει στην τάξη και έπειτα να προσπαθήσεις και εσύ να διδάξεις κάτι στην ίδια τάξη ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία; και μάλιστα στο τέλος να συζητήσεις και με τον καθηγητή το τι έκανες σωστά τι όχι, τι πήγε καλά κτλ; για εμένα αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Και αφού γίνεται στο προπτυχιακό στο μάθημα 'πρακτική άσκηση' δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα στο μεταπτυχιακό του απθ. Δηλ. ok εμείς διαβάζουμε τις θεωρίες και έχουμε μια (θεωρητική πάντα) ιδέα για το πως θα μπορούσαν ίσως να εφαρμοστούν στην πράξη αλλά άλλο είναι να το βλέπεις κιόλας να το εφαρμόζει κάποιος που έχει εμπειρία.
Παράθεση από: new_pe06 στις Νοεμβρίου 29, 2011, 08:23:36 pmΔεν θα σου άρεσε όμως αν για παράδειγμα μάθαινες σε ένα μάθημα του μεταπτυχιακού για τις πολλαπλές νοημοσύνες με το να πας να παρακολουθήσεις live πως κάποιος καθηγητής το εφαρμόζει στην τάξη και έπειτα να προσπαθήσεις και εσύ να διδάξεις κάτι στην ίδια τάξη ακολουθώντας την ίδια μεθοδολογία; και μάλιστα στο τέλος να συζητήσεις και με τον καθηγητή το τι έκανες σωστά τι όχι, τι πήγε καλά κτλ; για εμένα αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Και αφού γίνεται στο προπτυχιακό στο μάθημα 'πρακτική άσκηση' δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπάρχει ένα τέτοιο μάθημα στο μεταπτυχιακό του απθ. Δηλ. ok εμείς διαβάζουμε τις θεωρίες και έχουμε μια (θεωρητική πάντα) ιδέα για το πως θα μπορούσαν ίσως να εφαρμοστούν στην πράξη αλλά άλλο είναι να το βλέπεις κιόλας να το εφαρμόζει κάποιος που έχει εμπειρία.Προσωπικά, δε θα μου άρεσε καθόλου, μα καθόλου, να με βάλουν να μιμηθώ μια πρακτική που εφαρμόζει ο οποιοσδήποτε καθηγητής, σε μια οποιαδήποτε από τις τάξεις του. Επίσης, ποιος θα κρίνει ότι αυτός έχει το αλάθητο του Πάπα και τα κάνει όλα σωστά; Από την άλλη, με μεγάλη ευχαρίστηση θα ήθελα να παρακολουθήσω ένα μάθημα κάποιου (ή να παρακολουθήσει αυτός ένα δικό μου μάθημα) και μετά να το συζητήσω κριτικά μαζί του ώστε να μπορέσω να καταλάβω πώς ακριβώς εργάστηκε για να επιτύχει τους σκοπούς του ή να εξετάσουμε τι έγινε ακριβώς, τι πήγε καλά, τι δεν πήγε κ.τ.λ. Κι όλα αυτά, όχι για να αντιγράψω τη μέθοδό του, αλλά για να δω πώς θα μπορούσα να βελτιώσω τη δική μου μέθοδο με τους δικούς μου μαθητές. Εξάλλου, το κατά πόσο "σωστή" είναι η μέθοδος κάποιου, εξαρτάται πρωτίστως από το τι μαθητές έχει στην τάξη του. Να σημειώσω κάτι εδώ, μια από τις επιλεγόμενες ενότητες, η ΑΓΓ69 (teacher training-teacher development), και η πιο εποικοδομητική για μένα, αφορά ακριβώς αυτό, πώς μπορεί δηλαδή κάποιος, μόνος του ή με έναν trainer, να βελτιωθεί ως καθηγητής. Εντούτοις, δε σε βάζει στη διαδικασία να το κάνεις όντως αυτό στην πράξη, π.χ. να παρακολουθήσεις το μάθημα άλλου, σου δίνει μόνο τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσες να ωφεληθείς από αυτό (βασικά, θα ήθελα να υπήρχε μια τέτοια "πρακτική άσκηση", αλλά...)Όσο για το παράδειγμα με τις πολλαπλές νοημοσύνες που λες, στις εργασίες του ΑΓΓ52 που είναι για τα skills, εκεί μπορείς να "εκμεταλλευτείς" τη θεωρία ποικιλοτρόπως, προσαρμόζοντας ένα reading text, ας πούμε, έτσι ώστε να "καλύπτεται" η πλειονότητα των μαθητών, με βάση τις νομοσύνες τους (σικ), τα learning styles τους κ.τ.λ. Αυτό είναι και το ζητούμενο, παίρνουμε ό,τι θέλουμε από τη θεωρία και το προσαρμόζουμε στους συγκεκριμένους μαθητές μας. Να σου δώσω ένα παράδειγμα μιας εργασίας πάνω στο reading skill για να γίνω πιο σαφής: παίρνεις ένα reading text από το βιβλίο που χρησιμοποιείς στην τάξη σου, μαζί με τις δραστηριότητες που έχει πάνω στο κείμενο, το αναλύεις με βάση τα δεκάδες κριτήρια που απορρέουν από τη θεωρία (π.χ. έχει pre-reading ώστε να ενεργοποιεί background knowledge? οι ερωτήσεις του κειμένου εξετάζουν όλες τις cognitive skills με βάση το taxonomy του Bloom ή εξετάζει μόνο knowledge? κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.), μετά, με βάση πάλι τη θεωρία, φτιάχνεις ένα δικό σου reading lesson ή τροποποιείς αυτό που ήδη ανέλυσες, ώστε η διδασκαλία του reading skill να είναι πιο αποτελεσματική, το διδάσκεις στους μαθητές σου, και τέλος, αξιολογείς κατά πόσο ήταν όντως αποτελεσματική η μέθοδός σου, εξετάζεις τι άλλο μπορούσες να κάνεις κ.τ.λ. Εν ολίγοις, μπαίνεις στη διαδικασία να κρίνεις την ίδια τη διδασκαλία σου και να βρεις τρόπους να τη βελτιώσεις, μέσω κριτικής σκέψης πάνω σ' αυτό που κάνεις εσύ. Τι πιο εποικοδομητικό; Να πω, τέλος, ότι εγώ που δουλεύω σε σχολείο (δημοτικό), πολλά από αυτά που έμαθα προσπαθώ να τα εφαρμόζω καθημερινά στην πράξη. Άλλα πετυχαίνουν, άλλα όχι και τόσο, και άλλα επ' ουδενί. Κι αυτά που δεν πετυχαίνουν, τα ξαναπροσπαθώ με άλλο τρόπο, και μετά με άλλο τρόπο κ.ο.κ. Θέληση να έχει κανείς, κριτική σκέψη και φαντασία!