*

Αποστολέας Θέμα: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???  (Αναγνώστηκε 83760 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Don Quixote

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 339
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #210 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 03:29:35 μμ »
Εγώ γιατί ξαφνικά αισθάνθηκα την ανάγκη να απολογηθώ ξαφνικά για τη .. μαμά μου και για όλους τους αγαπημένους μου καθηγητές, οι οποίοι για κάποιο λόγο διορίστηκαν -λόγω συγκυρίας- στα 22 και στα 23 τους; Είχα την τύχη να γνωρίσω καταπληκτικούς καθηγητές που διορίστηκαν πολύ νέοι τη δεκαετία του '70, όπως ακριβώς διορίζονται και οι δάσκαλοι σήμερα, όπως επίσης και πολύ κακούς καθηγητές που διορίστηκαν μέσω ΑΣΕΠ. Και ακριβώς το αντίθετο! Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι οι έφηβοι καθηγητές της δεκαετίας του '70 και του '80 ήταν καλύτεροι από τους έφηβους δασκάλους του σήμερα. Και στην τελική, Don Quixote, αν θεωρείς ότι οι έφηβοι δάσκαλοι αλλά και οι έφηβοι εκπαιδευτικοί γενικότερα δεν πρέπει να μπαίνουν σε τάξη, πρότεινε να βάλουμε κατώτατο όριο διορισμού τα 30. Μόνο αυτό δεν μας έχεις πει ακόμα...

Ποιος σου είπε να απολογηθείς; Την προσωπική μου γνώμη ΚΑΙ ΜΟΝΟ είπα πάνω στους δασκάλους που διορίζονται σε τόσο μικρή ηλικία ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ (ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΙ).

Τα άλλα χίλια πράγματα που είπα, γιατί δεν τα σχολιάζεις;

Και γιατί θεωρείς τόσο ανίκανους τους φιλόλογους να διδάξουν στην έκτη δημοτικού; Οι άλλοι φιλόλογοι συμφωνείτε με την elranna;
elranna δεν μου απάντησες στο ερώτημα αν είσαι διορισμένη ή αδιόριστη; Αν είσαι διορισμένη, πως θεωρείς τον εαυτό σου μη ικανό για το παιδί της έκτης που τελείωσε το σχολείο τον Ιούνιο του 2009 και ικανό για το ίδιο παιδί τον Σεπτέμβρη του 2009 της πρώτης γυμνασίου; Τι μεσολάβησε σε αυτούς τους τρεις μήνες; Μάλλον δεν έχεις απάντηση...
Και elranna την δεκαετία του ’70 και να ήθελες δεν υπήρχαν άλλοι που μπορούσαν να μπουν στα σχολεία. Τώρα υπάρχουν χιλιάδες. Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να επιλέξει ποιον θεώρει πιο κατάλληλο για την έκτη δημοτικού.
Αλήθεια πλην MARKOS και elranna, οι υπόλοιποι φιλόλογοι θεωρείται μη ικανούς τους εαυτού σας για διδασκαλεία στην έκτη δημοτικού της γλώσσας. Αυτοί οι δυο συνάδελφοι το έχουν δηλώσει μέχρι τώρα χίλιες φόρες ότι δεν μπορούν. Το εμπεδώσαμε.

Οι υπόλοιποι (αν κάποια στιγμή δεν είναι πρόεδρος ο κύριος Δημήτρης) και σας καλέσουν στην έκτη. Θα πάτε; Αν παραμείνει πρόεδρος για πολλά χρόνια ακόμα. Θα το διεκδικήσετε;

Επαναλαμβάνω δεν είμαι ούτε φιλόλογος ούτε μαθηματικός.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:20:54 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #211 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 03:54:37 μμ »
Don Quixote, αναπληρώτρια σε γυμνάσιο είμαι φέτος και διδάσκω γλώσσα και λογοτεχνία σε Α' γυμνασίου, οπότε μια σχετική εμπειρία στο θέμα την έχω. Να σου απαντήσω σε αυτά που ρωτάς, λοιπόν. Προσωπικά, θεωρώ ότι η δομή του μαθήματος της  γλώσσας, με βάση την μπρουνεριανή αντίληψη της εκπαίδευσης που, αν έχω καταλάβει καλά τα παιδαγωγικά που τόσες φορές διάβασα για τον ΑΣΕΠ, ακολουθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κλείνει ένα κύκλο στη έκτη δημοτικού και ξεκινάει ένα νέο κύκλο στην Α' γυμνασίου, βασισμένο στην αντιληπτική ικανότητα κάθε ηλικιακής ομάδας. Το ίδιο συμβαίνει και με την ιστορία και εν μέρει με τη λογοτεχνία. Αυτή η τομή, καλώς ή κακώς υπάρχει, οπότε, από τη στιγμή που το δημοτικό είναι ένας ενιαίος κύκλος, δεν μπορώ να θεωρώ ότι μπορώ να διδάξω το τέλος του κύκλου, ενώ δεν έχω την παραμικρή ιδέα από την αρχή. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα στα δικά μας μαθήματα, τουλάχιστον όχι τόσο απλά όσο νομίζεις.

Δεύτερον, και εξίσου σημαντικό θέμα, παραμένει το γεγονός ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα για τις μαθησιακές δυσκολίες, ούτε και ξέρω πώς να τις αντιμετωπίσω. Ευτυχώς, σε αρκετά γυμνάσια πλέον υπάρχουν τμήματα ένταξης, στα οποία τα παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τάξη, μπορούν να μεταφερθούν μέχρι να μπορέσουν να ενσωματωθούν στον κύριο κορμό. Πώς φτάνουν τέτοια παιδιά στο γυμνάσιο; Συνήθως είναι θέμα των γονέων, που παρά τις υποδείξεις των δασκάλων, αρνούνται οποιαδήποτε υπόδειξη πάνω σε τέτοια θέματα.

Ίσως, με ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και της ίδιας της δομής της εκπαίδευσης, αυτό που προτείνεις να είναι αποτελεσματικό. Αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, δεν βλέπω κανένα όφελος για τα παιδιά από την είσοδο των φιλολόγων στο δημοτικό. Για τους φιλόλογους, σίγουρα υπάρχει όφελος, αλλά η εκπαίδευση δεν υπάρχει για μας, αλλά για τα παιδιά. Και αυτό μερικές φορές τείνουμε να το ξεχνάμε.

Αποσυνδεδεμένος vasp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1638
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60, ΠΕ 60.50
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #212 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 04:43:56 μμ »
Don Quixote προφανώς οταν μιλάω για μεταπτυχιακό δεν μιλάω για ecdl αλλά για master όπως αυτό: http://www.cc.uoa.gr/ptde/metaptyxiaka.htm

Απο κει και πέρα όσα αναφέρεις {-Τεχνική υποστήριξη στους Η/Υ και στο δίκτυο, (αν δεν υπάρχει δίκτυο το φτιάχνουμε).
-Ιστοσελίδα για κάθε δημοτικό με ελεύθερο CMS (joomla ή drupal)
-Απλή γλώσσα προγραμματισμού (Logo, Basic) και μερικές απλές γνώσεις αλγοριθμικών δομών (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη).}
ΔΕΝ αφορούν τη διδασκαλία της πληροφορικής σε παιδιά Δημοτικού αλλά μια "τεχνική"υπιστήριξη στο σχολείο!!!!!!!

vasiliki με όλο το θάρρος γλυκιά μου, επίτρεψε μου να σου πω οτι είσαι ΑΣΧΕΤΗ!

Mε όλο το θάρρος "γλυκία" μου θα σου πω οτι δεν δίνω δεκάρα για την άποψη σου για μένα :P :P :P

Αποσυνδεδεμένος Boldini

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 790
  • Φύλο: Γυναίκα
  • όχι άλλο κάρβουνο(ΠΕ60)
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #213 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 05:01:20 μμ »
Don Quixote, αναπληρώτρια σε γυμνάσιο είμαι φέτος και διδάσκω γλώσσα και λογοτεχνία σε Α' γυμνασίου, οπότε μια σχετική εμπειρία στο θέμα την έχω. Να σου απαντήσω σε αυτά που ρωτάς, λοιπόν. Προσωπικά, θεωρώ ότι η δομή του μαθήματος της  γλώσσας, με βάση την μπρουνεριανή αντίληψη της εκπαίδευσης που, αν έχω καταλάβει καλά τα παιδαγωγικά που τόσες φορές διάβασα για τον ΑΣΕΠ, ακολουθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κλείνει ένα κύκλο στη έκτη δημοτικού και ξεκινάει ένα νέο κύκλο στην Α' γυμνασίου, βασισμένο στην αντιληπτική ικανότητα κάθε ηλικιακής ομάδας. Το ίδιο συμβαίνει και με την ιστορία και εν μέρει με τη λογοτεχνία. Αυτή η τομή, καλώς ή κακώς υπάρχει, οπότε, από τη στιγμή που το δημοτικό είναι ένας ενιαίος κύκλος, δεν μπορώ να θεωρώ ότι μπορώ να διδάξω το τέλος του κύκλου, ενώ δεν έχω την παραμικρή ιδέα από την αρχή. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα στα δικά μας μαθήματα, τουλάχιστον όχι τόσο απλά όσο νομίζεις.

Δεύτερον, και εξίσου σημαντικό θέμα, παραμένει το γεγονός ότι δεν έχω την παραμικρή ιδέα για τις μαθησιακές δυσκολίες, ούτε και ξέρω πώς να τις αντιμετωπίσω. Ευτυχώς, σε αρκετά γυμνάσια πλέον υπάρχουν τμήματα ένταξης, στα οποία τα παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν την τάξη, μπορούν να μεταφερθούν μέχρι να μπορέσουν να ενσωματωθούν στον κύριο κορμό. Πώς φτάνουν τέτοια παιδιά στο γυμνάσιο; Συνήθως είναι θέμα των γονέων, που παρά τις υποδείξεις των δασκάλων, αρνούνται οποιαδήποτε υπόδειξη πάνω σε τέτοια θέματα.

Ίσως, με ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και της ίδιας της δομής της εκπαίδευσης, αυτό που προτείνεις να είναι αποτελεσματικό. Αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, δεν βλέπω κανένα όφελος για τα παιδιά από την είσοδο των φιλολόγων στο δημοτικό. Για τους φιλόλογους, σίγουρα υπάρχει όφελος, αλλά η εκπαίδευση δεν υπάρχει για μας, αλλά για τα παιδιά. Και αυτό μερικές φορές τείνουμε να το ξεχνάμε.
Συμφωνώ με κάθε λέξη που έγραψες! :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:20:54 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #214 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 05:27:40 μμ »
Don Quixote προφανώς οταν μιλάω για μεταπτυχιακό δεν μιλάω για ecdl αλλά για master όπως αυτό: http://www.cc.uoa.gr/ptde/metaptyxiaka.htm

Απο κει και πέρα όσα αναφέρεις {-Τεχνική υποστήριξη στους Η/Υ και στο δίκτυο, (αν δεν υπάρχει δίκτυο το φτιάχνουμε).
-Ιστοσελίδα για κάθε δημοτικό με ελεύθερο CMS (joomla ή drupal)
-Απλή γλώσσα προγραμματισμού (Logo, Basic) και μερικές απλές γνώσεις αλγοριθμικών δομών (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη).}
ΔΕΝ αφορούν τη διδασκαλία της πληροφορικής σε παιδιά Δημοτικού αλλά μια "τεχνική"υπιστήριξη στο σχολείο!!!!!!!

vasiliki με όλο το θάρρος γλυκιά μου, επίτρεψε μου να σου πω οτι είσαι ΑΣΧΕΤΗ!

Mε όλο το θάρρος "γλυκία" μου θα σου πω οτι δεν δίνω δεκάρα για την άποψη σου για μένα :P :P :P

Μαλλιοτραβηχτήτε σε λάκο με λάσπη :P
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #215 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 06:01:57 μμ »
Don Quixote προφανώς οταν μιλάω για μεταπτυχιακό δεν μιλάω για ecdl αλλά για master όπως αυτό: http://www.cc.uoa.gr/ptde/metaptyxiaka.htm

Απο κει και πέρα όσα αναφέρεις {-Τεχνική υποστήριξη στους Η/Υ και στο δίκτυο, (αν δεν υπάρχει δίκτυο το φτιάχνουμε).
-Ιστοσελίδα για κάθε δημοτικό με ελεύθερο CMS (joomla ή drupal)
-Απλή γλώσσα προγραμματισμού (Logo, Basic) και μερικές απλές γνώσεις αλγοριθμικών δομών (ακολουθία, επιλογή, επανάληψη).}
ΔΕΝ αφορούν τη διδασκαλία της πληροφορικής σε παιδιά Δημοτικού αλλά μια "τεχνική"υπιστήριξη στο σχολείο!!!!!!!

vasiliki με όλο το θάρρος γλυκιά μου, επίτρεψε μου να σου πω οτι είσαι ΑΣΧΕΤΗ!

Mε όλο το θάρρος "γλυκία" μου θα σου πω οτι δεν δίνω δεκάρα για την άποψη σου για μένα :P :P :P

Μαλλιοτραβηχτήτε σε λάκο με λάσπη :P
ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΕΦΤΟΥΝ... ;D ;D
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #216 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 07:14:06 μμ »

Καταρχάς συνεχίζεις να απαντάς επιλεκτικά, σε ότι σε βολεύει. Αλλά επειδή είσαι από τις λίγες δασκάλες/ους  που απαντούν, θα συζητάμε σε ότι επιλέγεις να απαντήσεις εσύ κάθε φορά. :) Πάμε λοιπόν...
Απαντώ σε ότι θεωρώ άξιο σχολιασμού και προάγει τη συζήτηση που κάνουμε. Αν έχω προσπεράσει κάποιο επιχείρημά σου για τον οποιοδήποτε λόγο μπορείς να το επαναφέρεις...
Στο είπα και πριν τα μηνύματα - σεντόνια με κουράζουν και διαβάζω πρώτα όλη τη συζήτηση που γίνεται και μετά απαντώ. Μπορεί και να προσπέρασα κάτι.

Πάλι είσαι λίγο λάθος. Αυτή η «διεύθυνση τεχνικής υποστήριξης» που λες, αντιστοιχεί ένα άτομο «τεχνικός» για κάθε 100 δημοτικά. Πάρε τηλέφωνο σήμερα και πες χάλασε ο υπολογιστής. Και κατά την άνοιξη ίσως περάσει ο  «τεχνικός» να τον φτιάξει. Και όποιος αμφιβάλλει ας ζητήσει το τηλέφωνο από την kyra_daskala να πάρει ο ίδιος. Να διαπιστώσει και μόνος του, ποιος είναι ο χρόνος αναμονής.

Με συγχωρείς αλλά είμαι σωστή. Είναι η διεύθυνση τεχνικής υποστήριξης και έχει αναλάβει τη συντήρηση του δικτύου. Δεν είπα ότι τους παίρνεις τηλέφωνο και τρέχουν, όπως και φυσικά σχεδόν τίποτα στο δημόσιο δεν τρέχει όταν τους πάρεις τηλέφωνο. Είναι όμως εκεί και απαντούν και όποτε χρειάστηκα βοήθεια με τις κατάλληλες οδηγίες το έλυσα. Το είπα και πριν όμως, ότι θα προτιμούσα να έχω έναν τεχνικό στο σχολείο να κάθεται να κάνει αυτή τη δουλειά αντί να αφιερώνω εγώ τα κενά μου. Μην περιμένεις να διορίσει πληροφορικούς στα σχολεία για αυτές τις δουλειές τη στιγμή που θεωρητικά το κράτος έχει επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στις νέες τεχνολογίες. Στην καλύτερη των περιπτώσεων να προσλάβει 5 άτομα ακόμα στη διεύθυνση και να πέσει η αναλογία 1 τεχνικός για 20 δημοτικά.


Ο Μητσοτάκης είμαι; Τέτοια γκαντεμιά; Γιατί εγώ πέφτω όλο σε δάσκαλους που δεν ξέρουν καν να ανοίξουν τον υπολογιστή;
Και πότε μπήκε αυτό το μάθημα; Γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των δασκάλων δεν νομίζω να το πρόλαβε.

Μην το πάρεις ως κατηγόρια, αλλά δεν έχεις αίσθηση των αναλυτικών προγραμμάτων του Δημοτικού και κρίνεις και προτείνεις πράγματα που δε γίνονται. Πότε μπήκε η ευελικτη ζώνη στο σχολείο δεν ξέρω να σου πω διότι δεν είχα ξεκινήσει να διδάσκω. Πρέπει όμως να είναι τουλάχιστον από το 2003. Είναι τρεις ώρες την εβδομάδα (που εξοικονομήθηκαν κόβοντας ώρες από άλλα μαθήματα) που τις αφιερώνει κάθε δάσκαλος σε διαθεματικές διδασκαλίες.
Τώρα για τη γκαντεμιά σου δεν ξέρω τι να σου πω...
Πάντως ένα από τα πράγματα που έμαθα στο δημόσιο (και το είχα ακούσει και για το στρατό) ότι όσο λιγότερα πράγματα ξέρουν ότι ξέρεις, τόσο καλύτερα περνάς.

Το είπα και πιο πάνω. Κανένα πρόβλημα με την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες. Δεν θα ήταν καλύτερο εγώ και εσύ αντί να επικοινωνούμε από το internet να ανταλλάσουμε απόψεις με ταχυδρομικά περιστέρια;
Αλλά τα μαθηματικά και τη γλώσσα τα θεωρώ χρήσιμα μαθήματα. Εσύ;
Δεν κατάλαβα καν τι θέλεις να πεις. Εκτός και αν ειρωνεύεσαι για να φτάσεις στο επιχειρήμα...
η πληροφορική = άχρηστη άρα έξω ο πληροφορικός από το Δημοτικό
τα μαθηματικά και η γλώσσα = χρήσιμα , ο δασκαλος = ανίκανος άρα φιλόλογοι μαθηματικοί στο Δημοτικό.
Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά τα έχει αυτά ο γραπτός λόγος.

Θα σου πω. Σε όσα ολοήμερα έχω πάει. ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. Σπάνια γίνεται μάθημα. Οι περισσότεροι δάσκαλοι που επιλέγουν το ολοήμερο είναι ανεπαρκείς. Πάνε μόνο για να λουφάρουν. Μοναδική έννοια τους μην χτυπήσει κανένα παιδί και τους τρέχουν στα δικαστήρια.

Φτάνεις στα λόγια μου... σε όσα έχεις πάει. Ένα μικρό δείγμα θα χαρακτηρίσει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα; Τα ολοήμερα που έχω βρεθεί εγώ δεν μετρούν; Το ανέφερα και παραπάνω. Έχω συναντήσει εξαιρετικούς δασκάλους σε Ολοήμερα, συναντήσει και μέτριους έχω συναντήσει και κακούς. Η λύση είναι ο καθηγητής της δευτεροβάθμιας; Μάλλον όχι.
Λύση είναι η συνεχής επιμόρφωση.

Για το πρωινό δεν έχω άποψη. Πάντως και εκεί δεν πρέπει να είναι καλύτερα τα πράγματα. Γιατί όταν τα παιδιά του ολοημέρου (που πάνε στο πρωινό εννοείται) γράφουν προτάσεις στο word, πολλά κάνουν απίστευτα ορθογραφικά λάθη. Μου έτυχαν μάλιστα και μαθητές που έγραφαν λάθος και το όνομα τους. Μαθητές της πέμπτης και έκτης.

Τα στάδια γνωστικής ανάπτυξης του Piaget μάλλον δεν τα έχεις υπόψη σου. Από τα 7 ως τα 11 περίπου το παιδί είναι στη φάση των συγκεκριμένων γνωστικών λειτουργιών. Εξού και μπορεί να έχει διδαχτεί τους κανόνες ορθογραφίας αλλά δεν μπορεί πάντα να τους χρησιμοποιήσει στον ελεύθερο γραπτό λόγο.
Αρκετά παιδιά έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Επίσης πολλοί μαθητές δε μελετούν καθόλου.
Δεν θα μπορούσε να ισχύει κάτι από τα παραπάνω; Το μόνο που μπορείς να σκεφτείς είναι ότι οι δάσκαλοι είναι ανεπαρκείς;
Σημείωση ξανά, δεν εννοώ ότι όλοι μα όλοι οι δάσκαλοι είναι εξαιρετικοί. Δεν τους ξέρω όλους μα όλους.

Για τις μικρότερες τάξεις  θεωρώ ότι ίσως δεν έμαθαν ακόμα (δεν έχω ιδέα πως είναι το πρόγραμμα σπουδών των δημοτικών σε κάθε τάξη) οπότε δεν τις αναφέρω. Για μαθηματικές πράξεις δεν το συζητώ. Ειδικά διαίρεση πρέπει να μετριούνται στα δάχτυλα αυτοι που ξέρουν να κάνουν.

Ευτυχώς που τα λες και μόνος σου, αν και έχω την εντύπωση ότι εννοείς μόνο την ύλη, ενώ πρέπει να μελετήσεις και εσύ αλλά και όσοι της δευτεροβάθμιας νομίζουν ότι θέλουν να μπουν στην πρωτοβάθμια το νέο διαθεματικό πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών και τα αναλυτικά προγράμματα. Αν μπεις στο παιδαγωγικό ινστιτούτο θα τα βρεις.Το θέμα της διαίρεσης και των μαθηματικών γενικότερα είναι πονεμένο και πραγματικά δεν είναι θέμα παιδαγωγικής επάρκειας το να μην έχουν κατακτήσει οι μαθητές την τεχνική της διαίρεσης.


Τώρα ανοίγεις μεγάλη κουβέντα. Προσωπική μου άποψη. Κάποιος που στα 17 περνά στα παιδαγωγικά και στα 22 διορίζεται (χωρίς ΑΣΕΠ και προϋπηρεσία), δεν πρόκειται να εκτιμήσει τη δουλειά του δασκάλου. Γιατί, δεν θα έχει με τι να τη συγκρίνει.
Στα 22 δεν διορίζεται μόνιμος κανένας δάσκαλος, τον καλούν αναπληρωτή και ως νέος και άπειρος θα κάνει και λάθη, θα πει και άστοχα πράγματα. Αλλά και εσύ και όλοι μας από κάπου ξεκινήσαμε. Είναι σαν το απίστευτο που ζητάν οι ιδιωτικές εταιρίες προσωπικό με πείρα. Από κάπου πρέπει να ξεκινήσει κανείς για να αποκτήσει πείρα. Το λειτούργημα του εκπαιδευτικού δεν θα το εκτιμήσεις λόγω ηλικίας αλλά λόγω χαρακτήρα. Έχω πετύχει δασκάλους μεγαλύτερους από εμένα, που περάσαν από σερβιτόροι, μετά σε ιδιωτικό, όπου τους έβγαινε το λάδι και όταν διορίστηκαν στο δημόσιο άαααααααααραξαν, που θα έλεγε ο Φωτόπουλος. Αυτός ο σαραντάρης γιατί ενώ πέρασε το γολγοθά δεν το εκτίμησε;

Θα μπει στην εκπαίδευση και θα νομίζει ότι έχει μόνο δικαιώματα. Και θα θέλει να μην αναλαμβάνει πρόσθετες δουλειές, να φεύγει όσο το δυνατόν νωρίτερα. Να απεργεί γιατί θεωρεί ότι κακοπληρώνεται. Θα τον φωνάζει ο διευθυντής να αναλάβει σχολική γιορτή και θα απαντά:
-Πάλι εγώ; Και πέριση εγώ ήμουν. Έλεος. Έχουμε και άλλες υποχρεώσεις ξέρετε. Έχουμε και προσωπική ζωή. Δεν αντέχω άλλο το επάγγελμα του δασκάλου. Άντε να έρθει το καλοκαίρι να ξεκουραστώ.

Πάλι είναι θέμα χαρακτήρα. Επίσης τα ίδια που περιγράφεις γίνονται και στη δευτεροβάθμια και ας έχουν περάσει τα μύρια όσα για να διοριστούν.

Ενώ αν ο ίδιος δάσκαλος, εχει διαβάσει για να δώσει ΑΣΕΠ, εχει πάει σε όλη την Ελλάδα για να μαζέψει μόρια να διοριστεί, έχει περάσει από τον ιδιωτικό τομέα... Έχει δουλέψει στα goodys. Έχει πάει ντελίβερι. Έχει κολλήσει χαρτάκια σε κολώνες για ιδιαίτερα. Έχει χτυπήσει χιλιάδες πόρτες για να βρει εργασία. Πιστεύω θα το εκτιμήσει λίγο παραπάνω το επάγγελμα του δασκάλου. Και δεν θα νιώθει ότι «χώνεται» αν του ζητήσουν να κάνει μια γιορτή. Ή να στήσει έναν προτζεκτορα. Εκτός αν τα παραπάνω επαγγέλματα τα θεωρείς ντροπιαστικά. Και μην πεις ότι δεν σπούδασες κάτι τέτοιο. Ούτε και εμείς. Αλλά τα κάνουν πολλοί από εμάς.

 εχει διαβάσει για να δώσει ΑΣΕΠ check
εχει πάει σε όλη την Ελλάδα για να μαζέψει μόρια να διοριστεί :-[
 έχει περάσει από τον ιδιωτικό τομέα check
 Έχει δουλέψει στα goodys. :-[
 Έχει πάει ντελίβερι.  :-[
Έχει κολλήσει χαρτάκια σε κολώνες για ιδιαίτερα. :-[
 Έχει χτυπήσει χιλιάδες πόρτες για να βρει εργασία.  :-[

Mάλλον πρέπει να είμαι η δασκάλα εξαίρεση γιατί κάθε χρόνο αναλαμβάνω γιορτή (φταίει που παίρνω και μεγάλες τάξεις), στήνω τον προτζεκτορα, για όποιον χρειαστεί, αναλαμβάνω το εργαστήριο πληροφορικής και όποια άλλη δουλειά μου ανατεθή και ως δια μαγείας εκτιμώ τη δουλειά μου με μόνο δυο από τα 7 κριτήρια που έθεσες (αν και ξεκίνησα να δουλεύω στα 23 και όχι στα 22).


Και ελπίζω να μην με παρεξηγήσεις και απαντήσεις, -Δηλαδή κάποιος για να διοριστεί πρέπει να περάσει «Γολγοθά». Δεν εννοώ αυτό. Και δεν μπορώ να στο εξηγήσω αν δεν το καταλαβαίνεις. Γιατί και εγώ αν διοριζόμουν στα 22, και δεν είχα δει πως είναι η «πραγματική ζωή». Τα ίδια θα έλεγα.
Δεν σε παρεξηγώ, γιατί φυσικά καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις, πρώτον λόγω εμπειρίας και δεύτερον διότι έχω πετύχει και εγώ τέτοιες νεαρές συναδέλφους, οι οποίες είτε μαθαίνουν μέσα στο σχολείο πως είναι η ζωή, είτε συνεχίζουν ως άνθρωποι φελοί. Κρίνεται όμως από αυτό η παιδαγωγική τους επάρκεια; Σε τι θα καλυτερεύσει το δημόσιο δημοτικό σχολείο αν στη θέση αυτής της μειοψηφίας βάλουμε ψημένους στη ζωή δευτεροβάθμιους;
Με ποιο κριτήριο θα ξεχωρίσεις ποιες 22χρονες αξίζουν να μπουν στην εκπαίδευση και ποιες όχι;


Γιατί μπορεί να διαφωνούσες με τη λήξη της απεργίας το 2006 kyra_daskala αλλά από αυτή την απεργία αναστατωθήκαν πολλά άτομα.
Πάλι προτρέχεις και ερμηνεύεις κατά το δοκούν. Προσωπικά δεν συμφωνούσα με την έναρξη της απεργίας. Είχα συγκεκριμένες απόψεις και για τα αιτήμα αλλά και για τη μορφή της απεργίας. Από τη στιγμή όμως που ο σύλλογος πήρε πλειοψηφικά απόφαση, ακολούθησα τη γραμμή του συλλόγου μου και φυσικά δεν μου άρεσε καθόλου που μετά από τόσες μέρες η ηγεσία της ΔΟΕ "πούλησε" τον αγώνα μας χωρίς να έχουμε κερδίσει τίποτα.


Για τους ωρομίσθιους σου εξήγησα πριν.

Ακριβώς επειδή μου εξήγησες πριν τη λογική σου, σου ξαναλέω ότι κοιτάς κοντόφθαλμα μόνο τον εαυτό σου ως ωρομίσθιο. Το γεγονός ότι μόνιμοι δάσκαλοι απεργούσαν και έχαναν χρήματα διεκδικώντας και για εσένα αιτήματα δεν σου λεει τίποτα.


Αλλά δεν σου είπα για τους γονείς των παιδιών.
Δεν χρειάζεται να μου πεις. Είμαι μέλος της κοινώνιας και ξέρω τι γίνεται γύρω μου.

Αυτών που δούλευαν και δεν είχαν που να αφήσουν τα παιδιά τους. Και αναγκάζονταν να πληρώνουν babysitter οικοδόμοι πατεράδες και καθαρίστριες μάνες. Φτωχοί άνθρωποι kyra_daskala . Δίκαια τα αιτήματα σας δεν λέω. Αλλά ξέρεις κάτι. Και στα κλωστήρια του Λαναρά και αυτοί δίκιο έχουν. Αλλά του πέταξαν έξω. Άνθρωποι που έλιωναν πάνω σε μηχανές κλωστών. Που χάσανε την ακοή τους. Κόψανε τα δάκτυλα τους. Κατάστρεψαν τα πνευμόνια τους. Και στα πενήντα τους, ο απατεώνας ο Λαναράς τους άφησε άνεργους.
Θα μου πεις και τι προτείνεις. Να ρίξουμε και εμείς του μισθούς μας, για να μην αισθάνονται άσχημα οι κλωστοϋφαντουργοι; Να μην απεργούμε για να μην παρεξηγηθούν οι οικοδόμοι; Εμείς σπουδάσαμε 4 χρόνια παιδαγωγικά με αίμα, θυσία και ιδρώτα. Η παιδαγωγική σχολή είναι από τις πιο απαιτητικές σχολές της Ελλάδας.

Πλέον έχουμε περάσει σε φάση ρητορικής, οπότε το αφήνω ασχολίαστο.


Μαζί σου. Απλά πολλοί έχουν δίκιο. Αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να το βρουν όπως εσείς. (Δεν ξέρω τελικά το βρήκατε το δίκιο σας. Ελπίζω ναι.) Πάντως κάποια (λίγα) αιτήματα που είχατε για τους ωρομίσθιους. ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΝΕΝΑ. ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ ΟΜΩΣ.

Γιατί δεν πέρασε κανένα μα κανένα και από τα υπόλοιπα αιτήματα...
Διότι ούτε εμείς βρίσκουμε το δίκιο μας.

Οπότε να με συγχωράς αν επιμένω στην ηλικία. Ειδικά όταν ακούω  δάσκαλους να λένε ότι αγχώνονται με τον ΑΣΕΠ και δεν δίνουν γιατί θα διοριστούν έτσι κι’αλλιως. Να με συγχωράς που επιμένω στην ηλικία όταν δάσκαλοι λένε, δεν πάω επαρχία, διορίζομαι του χρόνου. Ειδικά όταν υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι φιλόλογοι – μαθηματικοί που έχουν δώσει δεκάδες φορές ΑΣΕΠ και έχουν πετυχει. Και που όλοι αυτοί θα μπορούσαν να εργάζονται στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού και με μεγάλη επιτυχία (προσωπική μου άποψη). Χειρότερα πάντως αποκλείεται. (Άποψη όλων πλην Δημήτρη Μπρατη)

Μπορείς να επιμένεις όσο θέλεις στο θέμα της ηλικίας, απλώς μην περιμένεις να βρεις σοβαρή ανταπόκριση από οποιονδήποτε άνθρωπο της πρωτοβάθμιας με αυτό το επιχείρημα. Καλά κάνεις και επισημαίνεις την προσωπική σου άποψη για το πόσο επιτυχημένα θα εργαζόταν κάποιος της δευτεροβάθμιας στο δημοτικό σχολείο, όμως μην περιμένεις να συμφωνήσω μαζί σου, ειδικά εγώ, όταν το έχω δει αυτό το πείραμα στην πράξη, στο ιδιωτικό σχολείο που εργαζόμουν. Ο 1 στους 3 φιλολόγους πέτυχε και σε συνθήκες πλήρους υποστήριξης, με συντονιστές μαθημάτων, με έτοιμη ύλη, με έτοιμα φυλλάδια, με φοβερή υλικοτεχνική υποδομή.
Άρα πάλι κοιτάμε τον εαυτό μας και το διορισμό μας, ενώ για εμένα προέχει η αναβάθμιση του δημοτικού σχολείου.


10 φοιτητές το χρόνο; Σεβαστός αριθμός. Σε δυο αιώνες λοιπόν, κάθε δημοτικό θα έχει και τον δάσκαλο – πληροφορικό του.

Τουλάχιστον! Υπήρχαν και χρονιές με τα τριπλάσια άτομα. Συν τοις άλλοις λειτουργούν και άλλα προγράμματα και επειδή ασχολούμαι προσωπικά με νέες τεχνολογίες και παρακολουθώ σχετικά συνέδρια και σεμινάρια είναι αρκετοί οι δάσκαλοι εκεί έξω. Αλλά δεν ήταν αυτό το θέμα μας, ζήτησες ένας και σου έδωσα τουλάχιστον 110.


Ποιος μίλησε για σαβούρα.

Η σκληρή πραγματικότητα. Ως υπεύθυνη εργαστηρίου πληροφορικής προσπαθώ να βελτιώσω το υπάρχον κάθε φορά εργαστήριο. Τα λεφτά δεν υπάρχουν και έχω αναγκαστεί, όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι και διευθυντές να ζητιανεύουμε υπολογιστές, από ιδιωτικές εταιρίες, από τράπεζες, πανεπιστημιακές σχολές... διακρίσεις δεν κάνουμε!

 Δηλαδή οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου σαβούρα πήραν; Δεν καταλαβαίνω τη λογική σου. Έχει το Υπουργείο Παιδείας χρήματα για να εξοπλίσει ατομικά τον κάθε μαθητή της πρώτης γυμνασίου, και δεν έχει για να εξοπλίσει ένα δημοτικό με εκατοντάδες μαθητές. Τι παράλογη λογική είναι αυτή. Τα laptop που πήραν 10 μαθητές γυμνασίου, εξοπλίζουν ένα δημοτικό. Μαζί με έναν laser εκτυπωτή, και μια adsl σύνδεση έτοιμο το εργαστήριο. Τι παραπάνω θέλεις εσύ;

Συγνώμη, γνωρίζεις από πού προέρχονται τα χρήματα για τα λαπτοπ ή νομίζεις ότι το ΥΠΕΠΘ και το κράτος εν γένει έχει λεφτά να μας δώσει και εμείς απλώς δεν τα ζητάμε;


Και πόσο κοστίζει να έρθει ένας ηλεκτρολόγος να φτιάξει τα ηλεκτρολογικά. Δηλαδή αν στη τάξη σου χαλάσει μια πρίζα. Θα την κλείσετε την αίθουσα; Θα κάνετε μάθημα στο προαύλιο;
Αν ήταν θέμα μιας πρίζας που χάλασε, φώναζα και τον πατέρα μου που πιάνουν τα χέρια του και μου ερχόταν και τσάμπα. Μιλάμε για αρχαιολογικής αξίας ηλεκτρολογικά και πίνακα, που υπάρχουν σε διάφορα σχολεία. Έρχεται το συνεργείο του δήμου, φτιάχνει τη ζημιά αλλά για να γίνει η σωστή υποδομή στην αίθουσα απαιτεί τεχνικό ηλεκτρολογο που γνωρίζει να στήσει ένα ασφαλές και για τα παιδιά αλλά και τα μηχανήματα δίκτυο. Ο τελευταίος που ήρθε ζήτησε 2.000. Δυστυχώς η σχολική επιτροπή δεν έχει τόσα.

Δεν περισσεύει μια αίθουσα ε; Είναι σοβαρό επιχείρημα αυτό;

Το σοβαρότερο! Έχω περάσει από σχολεία που κάναμε μάθημα σε διάδρομο του σχολείο με ατομικά θρανία γιατί δεν είχε αίθουσες, που πρόχειρα με γυψοσανίδα χωρίσαμε μια αίθουσα στα δυο, που 19 άνθρωποι ήταν σε αίθουσα για 10, που κανουμε μάθημα σε λυόμενα με μόνη θέρμανση ένα κλιματιστικό, που το αποδυτήριο μόλις 2Χ3 καθαρός χώρος, γιατί ο υπόλοιπος ήταν ντουζ, ήταν το εργαστηριο πληροφορικής.

Καταρχάς όπου λειτουργεί ολοήμερο, υπάρχει και αίθουσα υπολογιστών. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν έχει υπολογιστές ή ότι έχει πολύ παλιούς. Ξέρεις επίσης πόσα δημοτικά έχουν τεράστιες αίθουσες και τις χρησιμοποιούν σαν αποθήκες; Και αν είναι ακατάλληλες να τις φτιάξουν. Ή θεωρείς μια αίθουσα υπολογιστών στο δημοτικό σχολείο πεταμένα λεφτά;
Δεν καταλαβαίνω γιατί τα λες όλα αυτά. Και λυπάμαι που θεωρείς ότι θέλω να κοροϊδέψω.
Φυσικά και δεν υποστηρίζω ότι όλα τα σχολεία δεν διαθέτουν χώρους, δεν ισχύει όμως παντού. Μέχρι όμως να γίνουν οι υποδομές πως θα εισαχθεί ένα μάθημα, στα χαρτιά; Πραγματικά από όλα όσα γράφω σε αυτό το φόρουμ αυτή τη γνώμη σχημάτισες; Ας υπήρχαν τα λεφτά και να τα πέταγα με το τσουβάλι προς τους υπολογιστές.


Παράθεση από: Don Quixote link=topic=15488.msg238700#msg238700 date=1255510516
kyra_daskala, πριν είπες ότι υπάρχουν ολοήμερα που λειτουργούν σαν παρκινγκ παιδιών. [/quote

Πάρα πολλά στην Αθήνα και κακώς επιτρέπουμε εμείς πρώτα οι δάσκαλοι στους γονείς να το βλέπουν έτσι. Με την πρόχειρη δουλειά που γίνεται σε σχολεία μειώνονται συνεχώς τα παιδιά που φοιτούν στο Ολοήμερο.

« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2009, 07:17:29 μμ από kyra_daskala »
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #217 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 07:15:00 μμ »
Υπάρχουν δάσκαλοι που δεν κατανοούν τα καινούργια βιβλία. Υπάρχουν δάσκαλοι μεγάλοι σε ηλικία που δυσκολεύονται στα μαθηματικά.

Πάλι ερμηνεύεις κατά το δοκούν. Αυτό που είπα είναι ότι τα νέα βιβλία έχουν άλλη φιλοσοφία και αν δεν διδάσκεις την τάξη για να έχεις μελετήσει τους στόχους, μπορεί και να κάνεις λάθος ή και να δυσκολευτείς. Φυσικά και δεν πιστεύω ότι μεγαλώνοντας ξεχνάς τα μαθηματικά. Ή τα ξέρεις ή δεν τα ξέρεις. Τέλος.

Γιατί τους καλύπτεις; Να κάτσουν να ξαναδιαβάσουν. Να φωνάξουν έναν μαθηματικό να τους κάνει ιδιαίτερα. Να πάνε σε γραφεία πρωτοβάθμιας να εργαστούν. Και αν δεν μπορούν τίποτα από τα παραπάνω. ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ. Πως το δέχεσαι να υπάρχουν τέτοιοι συνάδελφοι σου, και να απαντάς και στα Γυμνάσια το ίδιο γίνεται. Σπίτι τους λοιπόν και αυτοί των γυμνασίων. Υπάρχουν τόσες χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί που και τις γνώσεις έχουν, και μπορούν, και θέλουν και θα το εκτιμήσουν απίστευτα να διδάξουν στα σχολεία. Μην τους καλύπτεις. Δεν λέγεται συναδελφικότητα και αλληλεγγύη κάτι τέτοιο. Εκτός αν υποστηρίζεις τη λογική του κυρίου Δημήτρη, ότι το δημοτικό είναι «μασονία». Και σε αυτό μόνο δάσκαλοι θα διδάσκουν. Είτε καλοί, είτε κακοί. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ.

Αγαπητέ μου, τι μου ζητάς;Να βγω εγώ και να καταδώσω όποιον άχρηστο συναντώ; Με τι κριτήριο; Ποια είμαι εγώ, που θα πω στον α ή στο β δάσκαλο να κάνει αυτά που προτείνεις; Πρώτη είμαι που θα σου πω, ότι συμφωνώ με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Πάλι όμως ωφελιμιστικά μου προτείνεις ότι ο διορισμός καθηγητών, απλά και μόνο επειδή θα εκτιμήσουν τη δουλειά, θα καλυτερεύσει το Δημοτικό.
Επιμένεις να μας βλέπεις ως μασόνους, και ότι καλύπτω τους άλλους συναδέλφους μου τη στιγμή που μου ζητάς να παραδώσω στον χ καθηγητή τη θέση μου.
 Πώς περιμένεις να συμφωνήσω με τους δευτεροβάθμιους στην πρωτοβάθμια, όταν το βασικό μου αντεπιχείρημα δεν στέκει στο αν είναι ή όχι ικανοί αυτοί αλλά στο ότι θέλω να διδάσκω σε μεγάλες τάξεις.


@xionati αυτό λέω.... Ο καθένας στο πόστο του. Ποιος όμως είναι ο καθένας; Και πιο το πόστο του. Ειδικά από τη στιγμή που εσείς οι δάσκαλοι λέτε ότι χρειάζεστε αναβάθμιση σπουδών (το είπε η Boldini)
Παρερμηνεύεις... ο/η Boldini είναι νηπιαγωγός από όσο έχω καταλάβει και νομίζω ότι υποστήριξε ότι αν υπάρχουν προβλήματα η λύση ίσως είναι η αναβάθμιση σπουδών και όχι η εισαγωγή των δευτεροβάθμιων στο Δημοτικό. Προσωπικά μια χαρά μου φάνηκαν οι σπουδές μου στο παιδαγωγικό και μαθηματικά και φυσική έμαθα κάτι που δυστυχώς δεν κατάφερα στο γυμνάσιο λύκείο.

ότι μερικοί δυσκολεύεστε με τα μαθηματικά (το είπε η kyra_daskala)

το εξήγησα παράπανω τι εννούσα, ελπίζω να μην επαναλάβεις αυτή τη φράση αποδίδοντάς την σε εμένα.

μερικοί πάτε στα ολοήμερα για φύλαξη (το είπε η kyra_daskala).

Επίσης το εξήγησα αλλά επειδή φοβάμαι ότι δεν έγινα κατανοητή, να το επαναλάβω. Πρώτα πολλοί από τους γονείς απαξίωσαν το Ολοήμερο σχολείο θεωρώντας το ως παρκινγκ παιδιών μέχρι να σχολάσουν, ύστερα απαξίωσε το ίδιο το σύστημα το πρόγραμμα, μη παρέχοντας το κατάλληλο προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή και τέλος οι ίδιοι οι δάσκαλοι, όταν είδαν ότι αφού δεν έχει ευθύνες, είναι χαλαρή υπόθεση.

Γιατί να μην ζητάμε μετά από όλα αυτά αναδιοργάνωση της Παιδείας στην πρωτοβάθμια; Που το βλέπεις το κακό; Αν κάτι γίνεται λάθος, γιατί να μην το διορθώσουμε;

Τα πάντα από την αρχή. Αλλάζουμε δεκαετία σε λίγο. Ας αλλάξουμε και το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας κριθεί ποιος είναι ικανός και για που.

Από την εποχή της εφαρμογής του Ολοήμερου Σχολείου η πρωτοβάθμια είναι σε πορεία αναδιαμόρφωσης του προγράμματος, το πιο πρόσφατο βήμα είναι η εισαγωγή των νεών βιβλίων και η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Όπως καταλαβαίνεις η πρωτοβάθμια ψάχνεται. Αν δεν θεωρείς τα παραπάνω βήματα εξέλιξης τι να πω...
Να ξαναϋποθέσω ότι για εσένα αναδιοργάνωση θα ήταν να διορίζουν φιλολόγους και μαθηματικούς στο δημοτικό;

Ή προτείνεις τα υπόλοιπα χίλια χρόνια, ο δάσκαλος να κάνει αποκλειστικά:
Πρώτη δημοτικού: ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΑΙΣΘ. ΑΓΩΓΉ - ΜΕΛ. ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ
Δευτέρα δημοτικού: ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΑΙΣΘ. ΑΓΩΓΉ - ΜΕΛ. ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ
Τρίτη δημοτικού: ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ - ΑΙΣΘ. ΑΓΩΓΉ - ΜΕΛ. ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ
Τετάρτη δημοτικού: ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ - ΑΙΣΘ. ΑΓΩΓΉ - ΜΕΛ. ΠΕΡΙΒ/ΝΤΟΣ
Πέμπτη δημοτικού: ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – ΦΥΣΙΚΑ – ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ - ΑΙΣΘ. ΑΓΩΓΉ - ΚΟΙΝ. ΠΟΛ. ΑΓΩΓΉ
Έκτη δημοτικού: ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – ΦΥΣΙΚΑ – ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ - ΑΙΣΘ. ΑΓΩΓΉ - ΚΟΙΝ. ΠΟΛ. ΑΓΩΓΉ

Τι άλλο να κάνει ένας δάσκαλος; Αυτά διδάχτηκε.
Βαλε μέσα και χορό, θέατρο, πληροφορική, ζωγραφική που θα κάνουν και στα ολοήμερα οι δάσκαλοι (σύμφωνα με ΔΟΕ).

Για χορό και  γυμναστική, δεν θα μιλήσω.  Προσωπικά δεν τα κατέχω καθόλου και ήταν το χειρότερό μου από μαθήτρια ακόμα. Μουσική επίσης δεν γνωρίζω αν και προσφερόντουσαν μαθήματα στο πανεπιστήμιο, δεν τα πήρα. Με ρωτάς αν έχω κάνει το συγκεκριμένο μάθημα στο πρωινό πρόγραμμα; Φυσικά και το έχω κάνει. Θα προτιμούσα να υπήρχε μουσικός στο σχολείο; Φυσικά και θα το προτιμούσα. Υπάρχουν άλλοι συνάδελφοι δάσκαλοι καλλίφωνοι και να γνωρίζουν και μουσικά όργανα. Φυσικά και υπάρχουν.
Θέατρο όμως, πληροφορική και εικαστικά, πέρα από το όποιο προσωπικό ενδιαφέρον έχω κάνει και στο πανεπιστήμιο και μπορώ να τα διδάξω, αν χρειαστεί.

Έχουν την ίδια δυσκολία όλα αυτά; Μαθηματικά πρώτης δημοτικού με έκτης; Χρειάζεται η ίδια παιδαγωγική προσέγγιση σε όλες αυτές τις τάξεις; Όλοι οι δάσκαλοι είναι επαρκείς για όλα αυτά τα μαθήματα πρωινού - ολοημέρου; Εγώ όσες γνώσεις και να είχα, δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω. Αν μπορείτε όχι απλά είστε υπερδασκαλοι. Αλλά ότι πιο κοντινό υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Θεό.

Όχι δεν απαιτούν την ίδια προετοιμασία όλες οι τάξεις, ούτε έχουν τις ίδιες δυσκολίες, ούτε είναι ίδια η παιδαγωγική προσέγγιση. Για αυτό το λόγο και οι περισσότεροι δάσκαλοι στην αρχή της καριέρας τους περνούν από όλες τις τάξεις για να καταλήξουν σε αυτή που τους ταιριάζει καλύτερα. Επίσης προσπάθησε να μην μας αποκαλείς υπερδάσκαλους, ένα απλό και λιτό πολυεπιστήμων αρκεί. :)
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2009, 07:52:27 μμ από kyra_daskala »
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #218 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 07:59:15 μμ »
Don Quixote,επειδή βλέπω ότι κόπτεσαι ιδιαίτερα για το τι μαθήματα κάνουμε εμείς οι δάσκαλοι και τη γενικότερη κατάρτιση μας,σε πληροφορώ ότι σε όλα τα Παιδαγωγικά τμήματα της χώρας διδάσκονται υποχρεωτικά ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 1,ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 2,ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ,ΦΥΣΙΚΗ 1,ΦΥΣΙΚΗ 2,ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ,ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ(στην Αθήνα μάλιστα και στους Νηπιαγωγούς...),ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ,ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ,ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑΣ,ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ,ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΜΕΩΝ.
Πάνω σε όλα τα μαθήματα Φυσικής γίνονται εργαστήρια,με πειράματα και οι φοιτητές επισκέπτονται σχολεία όπου εκτός από τις πρακτικές,εκτελούν και πειράματα με τους μαθητές και τα πράγματα εκ μέρους των επιβλεπόντων και των καθηγητών είναι πάρα πολύ αυστηρά.Εκτός αυτού,τα παιδαγωγικά τμήματα προσφέρουν μαθήματα επιλογής και κυμαινόμενα πάνω σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ(ψυχολογία,παιδαγωγική,μαθηματικά,πληροφορική,γλώσσα κλπ).
Σε ό,τι αφορά την πληροφορική(όπου και εκεί κόπτεσαι,δεν έχω αμφιβολία!)εμείς οι δάσκαλοι κάνουμε όχι απλά πληροφορική(όπου πρέπει να σου πω ότι η καθηγήτρια πληροφορικής στο λύκειο που ήμουν δεν ήξερε ούτε πως φτιάχνουμε ένα λογισμικό,τη στιγμή που εμείς κάνουμε ως φοιτητές του παιδαγωγικού ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΜΕ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ),αλλά έχουμε υποχρεωτικά μαθήματα όπως ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ με πρακτικο και θεωρητικό κομμάτι,δηλαδή σύγχρονα πράγματα,όχι όπως κάποιοι που απλά ξέρουν ότι ο η/υ ανοίγει από το κουμπάκι...

Λοιπόν φίλε,κοίτα να χαλαρώσεις λίγο και να κοιτάξεις το πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού,γιατί ξεφτιλίζεσαι με τις ακυρίλες που λες.
Και αυτό προς όλους που αυτές τις μέρες μας έχουν μειώσει όσο δεν πάει(ξέρετε προς ποιούς):Παιδάκια,κάντε λίγο σεξάκι να ξελαμπικάρετε γιατί έχετε ξεφύγει πλήρως.Και αν γουστάρετε μετά από αυτό το μήνυμα διαγράψτε με..αδιαφορώ να είμαι σε ένα φόρουμ με "εκπαιδευτικάρες" που κοιτάζουν να μειώνουν χωρίς να έχουν στοιχεία.


υ.γ.η αδερφή μου,που κάνει ιδιαίτερα εδώ και 12 χρόνια σε παιδιά από δημοτικό μέχρι λύκειο,συζητήσαμε το εν λόγω θέμα,και μου είπε να σας μεταφέρω ακριβώς:"τελικά ο φοιτητής θυμάται μόνο το δημοτικό,σα να μην έκανε ποτέ γυμνάσιο και λύκειο.λίγο από όλα,με μόνο στόχο το παπαγάλισμα για να ναι αρεστός και καλός μαθητής στους καθηγητές του,τους καθηγητές που <οκ,σιγάμη χτυπηθώ,ας τους τα μάθουν στο φροντιστήριο>,με κατάληξη η β'βάθμια <θύμιση> του μετέπειτα φοιτητή να περιορίζεται στις αναμνήσεις από τα 3 μέχρι την πρώιμη εφηβεία του δημοτικού σχολείου...δηλαδή,δε θυμάται τίποτα από τους καθηγητές του."
σημείωση:η αδερφή μου είναι 28 και αδιόριστη εντελώς τελείως...

Αποσυνδεδεμένος arlene

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 509
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Post Tenebras Lux
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #219 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 08:01:51 μμ »
οτι και να λεμε,αλλοι αποφασιζουν...το σεναριο για καθηγητες στο δημοτικο δεν νομιζω οτι θα πραγματοποιηθει...Αλλα αν γινει ,οσοι αισθανονται ανικανοι να διδαξουν ας μην πανε...στους δασκαλους που δεν αρεσει ξυδια.

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #220 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 08:05:32 μμ »
Αν είσαι διορισμένη, πως θεωρείς τον εαυτό σου μη ικανό για το παιδί της έκτης που τελείωσε το σχολείο τον Ιούνιο του 2009 και ικανό για το ίδιο παιδί τον Σεπτέμβρη του 2009 της πρώτης γυμνασίου; Τι μεσολάβησε σε αυτούς τους τρεις μήνες; Μάλλον δεν έχεις απάντηση...

Να σου απαντήσω εγώ, όχι εκ μέρους της συναδέλφου βέβαια, αλλά πως το βλέπω εγώ. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του μαθητή που περιγράφεις.

Ο μαθητής της έκτης που τελειώσε τον Ιούνιο του 2009 θα είναι μαθητής σου από το Σεπτέμβρη του 2008. 'Ενα χρόνο μικρότερος δηλαδή, ένα χρόνο πιο ανώριμο. Από την άλλη γνωρίζεις πως γίνεται η επιλογή των τμημάτων στο γυμνάσιο; Με τι κριτήρια τα επιλέγουν; Γνωρίζεις ότι πολλοί συνάδελφοι της δευτεροβάθμιας τα πρωτάκια του γυμνασίου τα θεωρούν ανώριμα και τραβάνε ότι και οι δασκάλες της α δημοτικού μέχρι να τα βάλουν σε ρυθμό γυμνασίου;

Don Quixote, αναπληρώτρια σε γυμνάσιο είμαι φέτος και διδάσκω γλώσσα και λογοτεχνία σε Α' γυμνασίου, οπότε μια σχετική εμπειρία στο θέμα την έχω. Να σου απαντήσω σε αυτά που ρωτάς, λοιπόν. Προσωπικά, θεωρώ ότι η δομή του μαθήματος της  γλώσσας, με βάση την μπρουνεριανή αντίληψη της εκπαίδευσης που, αν έχω καταλάβει καλά τα παιδαγωγικά που τόσες φορές διάβασα για τον ΑΣΕΠ, ακολουθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κλείνει ένα κύκλο στη έκτη δημοτικού και ξεκινάει ένα νέο κύκλο στην Α' γυμνασίου, βασισμένο στην αντιληπτική ικανότητα κάθε ηλικιακής ομάδας. Το ίδιο συμβαίνει και με την ιστορία και εν μέρει με τη λογοτεχνία....
Ίσως, με ριζική αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και της ίδιας της δομής της εκπαίδευσης, αυτό που προτείνεις να είναι αποτελεσματικό. Αν τα πράγματα μείνουν ως έχουν, δεν βλέπω κανένα όφελος για τα παιδιά από την είσοδο των φιλολόγων στο δημοτικό. Για τους φιλόλογους, σίγουρα υπάρχει όφελος, αλλά η εκπαίδευση δεν υπάρχει για μας, αλλά για τα παιδιά. Και αυτό μερικές φορές τείνουμε να το ξεχνάμε.

Αυτό ακριβώς είναι και το χάσμα που περιέγραψα σε προτύτερο μήνυμα και που δεν λύνεται ανεβαίνοντας ο δάσκαλος στο γυμνάσιο ή κατεβαίνοντας στο δημοτικό ο καθηγητής. Τα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού σχολείο έχουν αλλάξει εδώ και χρόνια, το κακό όμως είναι ότι σε αυτή τη χώρα όλα γίνονται τμηματικά και ξεκομμένα. Η γραμματική όταν ήμουν μαθήτρια δεν διδασκόταν καθόλου στο δημοτικό, ο επιθεωρητής ερχόταν και έκανε έλεγχο. Οι δάσκαλοί μου μας έκαναν στα κρυφά, όταν πήγα στο γυμνάσιο αυτά που μάθαινα 6 χρόνια στα κρυφά η φιλόλογος τα θεωρούσε αυτονόητα και διδαγμένα. Φυσικά εγώ και οι συμμαθητές μου ήμασταν άριστοι και τα παιδιά από άλλα δημοτικά ήρθαν στο γυμνάσιο με "πολλά κενά".
Η λύση είναι να υπάρχει μια εναιία γραμμή στα προγράμματα όλων των βαθμίδων.

Τέλος, η λύση στο πρόβλημα επαγγελματικής αποκατάστασης των καθηγητών δεν είναι το Δημοτικό Σχολείο, αλλά η αναδιοργάνωση των πανεπιστημιακών σχολών τους.
Κάποτε η επετηρίδα των δασκάλων ήταν μπλοκαρισμένη διότι εκτός από τα 8 παιδαγωγικά της Ελλάδας ερχόντουσαν δάσκαλοι από ένα σωρό βαλκανικές σχολές. Αν ήταν έτσι ακόμα τα πράγματα, θα γινόταν και στον κλάδο μας χαμός.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2009, 08:23:11 μμ από kyra_daskala »
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #221 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 08:10:02 μμ »
οτι και να λεμε,αλλοι αποφασιζουν...το σεναριο για καθηγητες στο δημοτικο δεν νομιζω οτι θα πραγματοποιηθει...Αλλα αν γινει ,οσοι αισθανονται ανικανοι να διδαξουν ας μην πανε...στους δασκαλους που δεν αρεσει ξυδια.

εγώ πάντως και οι άλλοι δάσκαλοι πίνουμε πολύυυυυ ξύδι στην απόρριψη από το σύστημα του χρόνιου αιτήματός μας για ανάθεση σε εμάς θέσεων στη β'βάθμια...φτούυυυυ,θέλω δημοτικό,γυμνάσιο και λύκειο...και μετά έδρα στο πανεπιστήμιο...τα θέλουμε όλα και τα αξίζουμε δάσκαλοι!!ξεσηκωθείτε για γυμνάσιο-λύκειο.Είμαστε οι καταλληλότεροι για εκεί...δε νομίζετε???????? ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος arlene

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 509
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Post Tenebras Lux
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #222 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 08:19:52 μμ »
μην τα λες ετσι τα αστεια ! θα μας μεινει κανενας  :o!

οσο για τα παιδακια της πρωτης γυμνασιου ...τι σχεση εχουν με της α δημοτικου που ειναι 6 χρονων και δεν εχουν ξαναπαει σχολειο?δεν ειναι δα και τοσο ανωριμα οσο περιγραφεις! αντιθετως μαλιστα ! τωρα τα παιδια ωριμαζουν πιο μικρα απο οτι παλιοτερα και ειναι πιο εξυπνα κ εγκλιματιζονται ευκολα.

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μα τόσοι πολλοί Δάσκαλοι???
« Απάντηση #223 στις: Οκτώβριος 14, 2009, 08:35:32 μμ »
μην τα λες ετσι τα αστεια ! θα μας μεινει κανενας  :o!

οσο για τα παιδακια της πρωτης γυμνασιου ...τι σχεση εχουν με της α δημοτικου που ειναι 6 χρονων και δεν εχουν ξαναπαει σχολειο?δεν ειναι δα και τοσο ανωριμα οσο περιγραφεις! αντιθετως μαλιστα ! τωρα τα παιδια ωριμαζουν πιο μικρα απο οτι παλιοτερα και ειναι πιο εξυπνα κ εγκλιματιζονται ευκολα.

Κάθε βαθμίδα έχει το σύστημά της, αυτό εννοώ και έτσι τα συγκρίνω.

Και στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν γραμματάκια και ομαδική δουλειά, αλλά μέχρι να μπουν στο κλίμα του δημοτικού περνάει μια περίδος προσαρμογής.
'Ετσι και στο γυμνάσιο, χρειάζεται μια περίοδος προσαρμογής στον τρόπο που δουλεύει ένας μαθητής γυμνασίου.
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32315
  • Τελευταία: mixalios11
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161201
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 636
Σύνολο: 644

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.101 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.