*

Αποστολέας Θέμα: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία  (Αναγνώστηκε 7012 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Dros

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 66
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #28 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 12:23:50 am »
Τα παιδια τα μαθαινεις να αγαπησουν το βιβλιο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:50:27 »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #29 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 12:24:11 am »
Στα σχολεία της Αυστραλίας πάντως, όπου φοίτησα, καλλιεργείται η συνήθεια και η αγάπη για τη λογοτεχνία με την ενσωμάτωση μιας ώρας την εβδομάδα στο διδακτικό πρόγραμμα των μαθητών, όπου στην Α' Δημοτικού, η δασκάλα διαβάζει μια ιστορία στα παιδιά και από τη

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #30 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 10:57:06 am »
Ίσως θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν την ώρα της "ευέλικτης ζώνης" για κάτι τέτοιο;
Όχι δα! η ευέλικτη ζώνη είναι για την εκμάθηση "δεξιοτήτων", σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ συναδέλφισσα, όχι για την ανάπτυξη χαρακτήρα και την απόκτηση γνώσεων. Κανά πισί και πολύ τους είναι.

Αποσυνδεδεμένος dtsaki

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #31 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 11:32:02 am »
Α, μάλιστα. Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση.

Να διευκρινίσω ότι διδάσκω Αγγλικά σε κέντρα ξένων γλωσσών, οπότε δεν γνωρίζω τι λένε οι εγκύκλιοι. 
 
Στο δημόσιο όπου πήγαινε ο γιος μου πάντως και όπου ανήκα στο Δ.Σ. του συλλόγου  γονέων, είχαμε διαπιστώσει ότι η ευέλικτη ζώνη δεν εφαρμόζεται από την πλειοψηφία των δασκάλων με τις προδιαγραφές της εγκυκλίου που θέτετε, διότι δηλώνουν ότι δεν τους αρκεί το 4ωρο, οπότε χρησιμοποιούν αυτή την ώρα για να καλύψουν την ύλη των μαθημάτων.

Γι' αυτό σκέφτηκα ότι, αφού έχουν το ελεύθερο να χρησιμοποιούν την ώρα αυτή όπως εκείνοι πιστεύουν ότι αρμόζει, μήπως θα μπορούσαν, αν το επιθυμούσαν, να εκμεταλλευτούν την ώρα αυτή μια φορά την εβδομάδα και για να ενθαρρύνουν την ανάγνωση λογοτεχνικών έργων.

Πάντως, προσωπικά, θα χαρακτήριζα και την ανάγνωση ως δεξιότητα. Στο εξωτερικό, τίθεται ως δεξιότητα (reading skills). Αλλά, ό,τι πει το υπουργείο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:50:27 »

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #32 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 12:26:27 pm »
Η ανάγνωση ΕΙΝΑΙ δεξιοτητα!!!
Όσο για το θέμα χρόνος και πάλι εξαρτάται από τους γονείς..
Επειδή ήμουν άρρωστη προσπάθησα να καλύψω στο φροντιστηριο τα μαθήματα που έχασα(αγγλικά).
Δεν υπήρχε μέρα ή ώρα που να έχουν ελεύθερο χρόνο τα παιδάκια 5ης και 6ης. Τι χορό, τι καράτε, τι ζωγραφική, τι μπασκετ, τι τέννις... όλα καλά δεν λέω,αλλά επιτρέπεται να μπαινουν πρώτα; Αν τα παιδιά δεν μπορούν να χάσουν ένα μαθημα μπάσκετ για να κάνουν ο,τιδήποτε άλλο τότε νομίζω ότι οι γονείς τα έχουν παραφορτώσει... :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 16, 2009, 12:48:42 pm από aghathi »

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #33 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 12:51:32 pm »
Η ανάγνωση ΕΙΝΑΙ δεξιοτητα!!!
Το να αναγνωρίζεις τα σύμβολα των γραμμάτων και να τα συνδιάζεις σε ολόκληρες λέξεις, ναι, είναι δεξιότητα. Γι αυτό είναι πιθανόν να καταφέρεις να το διδάξεις (εν μέρη) και σε έναν χιμπατζή ή μπορεί να το κάνει αυτοματοποιημένα και μια μηχανή. Το ίδιο και η απλή χρήση ΗΥ (εν μέρη πάλι, στοιχειώδη πράματα).

Το να διαβάζεις ένα λογοτεχνικό κείμενο, να το κατανοείς, να το αναλύεις, να το συζητάς... είναι προνόμιο του ανθρώπινου εγκεφάλου. Προνόμιο το οποίο δεν δίνεται συχνά στο δημόσιο σχολείο, διότι τα προνόμια δεν είναι για την "μπλέμπα".

Συνάδελφοι, πρέπει λίγο όλοι να αναλύσουμε στο μυαλό μας τι είναι αυτές οι "δεξιότητες" που ευαγγελίζονται τα καινούρια προγράμματα σπουδών και να αναρωτηθούμε εάν αυτά είναι που θέλουμε να διδάσκουμε στους μαθητές μας.

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #34 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 01:41:35 pm »
Και επιμένω: η κατανόηση κειμένων ΕΙΝΑΙ δεξιοτητα. Αυτό έμαθα ως καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Καταλαβαίνω τι λες όσον αφορά τη σχολική μας πραγματικότητα αλλα όπως και να έχει εμείς διδάσκουμε ανθρώπους και τροφοδοτούμε το πνεύμα τους. Και οι πνευματικές δεξιότητες θεωρούνται δεξιότητες όσο και οι πιο "χειροπιαστές" Όσον αφορά την ευέλικτη ζώνη δεν έχω ιδιαίτερη άποψη πέραν των όσων έχω διαβάσει για την υλη του ΑΣΕΠ :P αλλά τα πρότζεκτ και το ομαδικό πνεύμα μπλα-μπλα .... δεν ταιριάζουν με την διαδικασία του να κάθονται τα παιδιά μπροστά σε ένα υπολογιστή και να απομονώνονται στον κόσμο τους. Δουλεύω σε ολοήμερο και προσπαθώ να κάνω με τα παιδιά περισσότερα από το να τα βοηθάω να μελετούν για τα αγγλικά του πρωινού. Μέχρι και ποίηματα έγραψαν και τα πήγαν τόσο καλά :)

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #35 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 02:04:40 pm »
Και επιμένω: η κατανόηση κειμένων ΕΙΝΑΙ δεξιοτητα. Αυτό έμαθα ως καθηγήτρια ξένων γλωσσών.
aghathi εάν είσαι καθηγήτρια ξένων γλωσσών, αυτό που ονομάζεις "κατανόηση κειμένου" είναι πιθανότατα "μετάφραση κειμένου". Δηλαδή μετάφραση του αγγλικού κειμένου σε αντίστοιχο ελληνικό. Η κατανόηση αγγλικού κειμένου υποθέτω ότι άπτεται του μαθήματος της αγγλικής φιλολογίας, που απ' όσο ξέρω δεν διδάσκεται σε καμία βαθμίδα πριν την τριτοβάθμια.
Όταν εγώ λέω "κατανόηση κειμένου" εννοώ αυτό το "τι θέλει να πει ο ποιητής" που λένε και οι μαθητές. Δεξιότητα είναι η ικανότητα να ανταποκρίνεσαι σε μία σχετικά αυτοματοποιημένη διαδικασία.

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #36 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 02:15:59 pm »
Η κατανόηση ενός κειμένου προχωρά πέρα από την μετάφραση. Ακόμη και οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στις εξετάσεις γλωσσομάθειας που ελέγχουν την κατανόηση κειμένου απαιτούν κριτική σκέψη  και  οι καθηγητές ξένων γλωσσών βρίσκονται συχνά στην θέση να διδάσκουν αυτήν την δεξιότητα που υποτίθεται ότι έπρεπε να έχουν αποκτήσει οι μαθητές στο σχολείο από κειμενα στην μητρική τους γλώσσα. Και εγώ στο "τι θέλει να πει ο ποιητής" αναφερομαι. Πέρα από την έμφυτη πνευματική ικανότητα που διαθέτουν κάποιοι, υπάρχουν μηχανισμοί μέσω των οποίων επιτυγχάνεται αυτή η κατανόηση και αυτοί οι μηχανισμοί διδάσκονται

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #37 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 02:25:49 pm »
Η ανάγνωση ΕΙΝΑΙ δεξιοτητα!!!
Όσο για το θέμα χρόνος και πάλι εξαρτάται από τους γονείς..
Επειδή ήμουν άρρωστη προσπάθησα να καλύψω στο φροντιστηριο τα μαθήματα που έχασα(αγγλικά).
Δεν υπήρχε μέρα ή ώρα που να έχουν ελεύθερο χρόνο τα παιδάκια 5ης και 6ης. Τι χορό, τι καράτε, τι ζωγραφική, τι μπασκετ, τι τέννις... όλα καλά δεν λέω,αλλά επιτρέπεται να μπαινουν πρώτα; Αν τα παιδιά δεν μπορούν να χάσουν ένα μαθημα μπάσκετ για να κάνουν ο,τιδήποτε άλλο[/color] τότε νομίζω ότι οι γονείς τα έχουν παραφορτώσει... :-\

καλησπερα μηπως εχουμε ξεχασει τι σημαινει να εισαι παιδι;;;; μηπως μεγαλωσατε και ξεχασατε το παιχνιδι;; ενα παιδι για να μεγαλωσει σωστα δεν πρεπει να μαθει ολα τα λογοτεχνικα βιβλια ή να ειναι αριστος μαθητης αλλα να αθλειται κιολας... αλλωστε το παιχνιδι ειναι ειδος ψυχοθεραπειας...προτιμω λοιπον να εχω εναν μετριο μαθητη παρα ενα στερημενο παιδι....μηπως να νοιωθουν και ενοχες που παιζουν μπασκετ κανουν χορο κλπ;; και οι αρχαιοι το ελεγαν .... ;)
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος aghathi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1611
  • Φύλο: Γυναίκα
  • εκπαίδευση=παιδιά
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #38 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 04:27:25 pm »
Συγνώμη αν έδωσα την εντύπωση ότι έχω πρόβλημα με τις εξωσχολικές δραστηριότητες και πολύ μάλιστα τις αθλητικές. Η αντίρρησή μου είναι στο να τηρούνται τα προγράμματα αυτά με θρησκευτική ευλάβεια και έτσι όλα χάνουν την "ανεμελειά" που αρμόζει στην παιδική ηλικία. Το ότι σήμερα έχω μάθημα τένις και πρεπει να πάω ακόμα και αν ειμαι κουρασμένος γιατί οι γονεις μου το έχουν πληρώσει και αν χάνω προπονήσεις θα με σταματήσουν έιναι άλλο νομίζω. Στέρηση ειναι και η στέρηση χρόνου προσωπικού και δημιουργικά ελεύθερου στην οποία συχνά υποβάλλουν οι γονείς τα παιδιά τους για να έχουν οι ίδιοι χρόνο και ησυχία για τον εαυτό τους.

Αποσυνδεδεμένος dtsaki

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
    • Προφίλ
Απ: Οι μαθητές δεν αγαπούν τη Λογοτεχνία
« Απάντηση #39 στις: Δεκεμβρίου 16, 2009, 04:39:32 pm »
aghathi εάν είσαι καθηγήτρια ξένων γλωσσών, αυτό που ονομάζεις "κατανόηση κειμένου" είναι πιθανότατα "μετάφραση κειμένου". Δηλαδή μετάφραση του αγγλικού κειμένου σε αντίστοιχο ελληνικό.

Επειδή, εκτός από καθηγήτρια Αγγλικών, είμαι και επαγγελματίας μεταφράστρια, η απάντηση είναι ότι η μετάφραση είναι ακριβώς αυτό που λέμε. Μετάφραση από μια γλώσσα σε μία άλλη. Η μετάφραση δεν έχει σχέση με την ικανότητα περιληπτικής απόδοσης του κειμένου (αυτό που λέμε "κατανόηση").

Η κατανόηση αγγλικού κειμένου υποθέτω ότι άπτεται του μαθήματος της αγγλικής φιλολογίας, που απ' όσο ξέρω δεν διδάσκεται σε καμία βαθμίδα πριν την τριτοβάθμια.
Και βέβαια διδάσκεται. Δεν άπτεται μόνο του μαθήματος της αγγλικής φιλολογίας. Διδάσκεται μάλιστα στην Γ' τάξη του Δημοτικού.
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 16, 2009, 04:42:26 pm από dtsaki »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182860
  • Σύνολο θεμάτων: 19476
  • Σε σύνδεση σήμερα: 787
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 679
Σύνολο: 691

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.097 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.