0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Και αυτή την Παρασκευή θα γίνει μια πρώτη συνάντηση για δημιουργία συλλόγου αδιορίστων στο Ρέθυμνο. Και όσοι ενδιαφερόμενοι από Χανιά και Ηράκλειο, γιατί όχι, ελάτε να γνωριστούμε και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μαζί. Δημοσιεύω το κάλεσμα: [ελπίζω να μην το έχω ξανανεβάσει, έχω κάτι τάσεις για αλτσχάιμερ τελευταία]ΑΣΕΠ - ΑΝΕΡΓΙΑ – ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ : από το ατομικό άγχος στη συλλογική διεκδίκηση! 10 σχεδόν χρόνια από την πρώτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς και έχει ήδη διαμορφωθεί μια νέα επετηρίδα στην οποία συνωθούνται δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι. Μια νέα επετηρίδα στην οποία πλέον δεν εγγράφεται κανείς περιμένοντας το διορισμό του, αλλά για να πάρει τη σειρά του στην τεράστια ουρά αναμονής την οποία διαμορφώνει κάθε δυο χρόνια ένα απάνθρωπο εμπόριο ελπίδας. Ένα εμπόριο ελπίδας που απευθύνεται σε ένα σύνολο ανθρώπων τόσο ανομοιογενές και ταυτόχρονα με τόσα κοινά… Τόσο ανομοιογενές γιατί μετά το πτυχίο διαχέεται σε κάθε πιθανή εναλλακτική οδό : από τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα στα ιδιωτικά και τις δουλειές του ποδαριού και από την αναπλήρωση και την ωρομισθία στην αγωνιώδη προσπάθεια συλλογής τυπικών προσόντων. Με τόσα κοινά γιατί όλος αυτός ο κόσμος, όλες εμείς οι χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουμε μια κοινή προσδοκία: την εργασιακή μας αποκατάσταση με όρους ανθρώπινης αξιοπρέπειας σε ένα δημόσιο σχολείο. Με τόσα κοινά γιατί για τη συντριπτική πλειονότητά μας αυτή η προσδοκία περνά μέσα από το φίλτρο μιας εξεταστικής διαδικασίας για την οποία τα λόγια περισσεύουν και τα βλέμματα των –έστω και μία φορά διαγωνισθέντων - φλυαρούν… Οι όροι του παιχνιδιού γνωστοί σε όλους μας : Διασπορά ψευδών ειδήσεων κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση για την ημερομηνία διεξαγωγής και τελική ανακοίνωσή της με κινήσεις ματ την τελευταία στιγμή, ύλες του στιλ η γη, το σύμπαν και τα πάντα, θέματα διαγαλαξιακού τύπου και φυσικά –το κυριότερο- θέσεις διοριστέων με το σταγονόμετρο. Και η λίστα του παραλογισμού δεν έχει τελειωμό… Και αυτό γιατί οι όροι του διαγωνισμού δεν αφορούν αφηρημένα ένα επίπεδο οργάνωσης, αλλά δημιουργούν μικρά ανθρώπινα δράματα με συναδέλφους να αναγκάζονται να παραιτηθούν από τη δουλειά τους για να προετοιμαστούν με καλύτερους όρους, να ωθούνται στα όρια της φυσικής εξάντλησης, να απαξιώνεται η επιστημονική επάρκεια με κόπο, χρόνο και χρήμα κατακτημένη, να … να… να… Όμως όλα αυτά δεν αρκεί να μένουν σε ένα επίπεδο διαπιστώσεων. Εδώ και καιρό συνάδελφοι από όλη την Ελλάδα προβληματίζονται, κινούνται, ψάχνουν μια διέξοδο από αυτή την κατάσταση. Δεν είναι μόνο τα διάφορα forum που ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια στο internet προσπαθώντας να υποκαταστήσουν το πραγματικό έλλειμμα διαλόγου ενός κόσμου που έχει τις ίδιες ανησυχίες, προβλήματα και προβληματισμούς. Δεν είναι μόνο οι κινήσεις επανασυγκρότησης Συλλόγων Αδιόριστων Εκπαιδευτικών διάφορων κλάδων (π.χ. Φιλολόγων) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ούτε αρκούν από μόνες τους οι ελπιδοφόρες προσπάθειες ανασύστασης της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών στην Αθήνα. Η κίνηση αυτή πρέπει και μπορεί να πλαισιωθεί από Συλλόγους Αδιόριστων Εκπαιδευτικών σε κάθε πόλη για να μπορέσει να εκφραστεί όλος αυτός ο κόσμος της αδιοριστίας και να οργανώσουμε αποτελεσματικά τη δράση μας για μια άλλη κατάσταση ως προς την εργασιακή μας προοπτική. Σε αυτή την κατεύθυνση, παίρνουμε την πρωτοβουλία και στο Ρέθυμνο, ένας κόσμος που βιώνουμε αυτή την κατάσταση και δεν αντέχουμε άλλο να μένουμε στο επίπεδο της «κατ’ οίκον κριτικής», να καλέσουμε από κοινού με όποιον / -α βρίσκεται στην ίδια μοίρα με μας σε συγκρότηση Συλλόγου Αδιορίστων Εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο για να συντονίσουμε τη δράση καταρχήν σε τοπικό επίπεδο και προοπτικά σε πανελλαδικό επίπεδο για να διεκδικήσουμε σεβασμό στους κόπους μιας ζωής και το δικαίωμά μας στην αξιοπρέπεια! Ας βρεθούμε για να συζητήσουμε ποια συνεκτικά και υλοποιήσιμα αιτήματα μπορούν να εκφράσουν τους προβληματισμούς και τις ανάγκες μας. Σας καλούμε σε μια πρώτη συνάντηση στο 2ο Δημοτικό σχολείο (πάνω στην Κουντουριώτου, ανάμεσα σε ΟΤΕ και Δημαρχείο) την Παρασκευή 8 Ιουνίου, στις 19.30.ΠΡΩΤΟ
1) Θεωρούμε απαραίτητο να αξιολογούνται όσοι εκπαιδευτικοί μπαίνουν στα σχολεία, (έστω και μέσω ενός διαγωνισμού ατελούς που επιδέχεται πολλές βελτιώσεις): όλοι οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές, είτε ως ωρομίσθιοι, είτε στην πρόσθετη διδακτική στήριξη, να είναι επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, να έχουν περάσει δηλαδή από μια διαδικασία αξιολόγησης.
2) Να σταματήσουν επιτέλους οι σκανδαλωδώς ευνοϊκές προς τους αναπληρωτές ρυθμίσεις (16μηνίτες, 30μηνίτες, νέα ρύθμιση που προωθείται τώρα για τους 18μηνίτες κλπ), οι οποίες προστίθενται στην ήδη απαράδεκτη ποσόστωση 60% από ΑΣΕΠ - 40% αναπληρωτές*, με αποτέλεσμα πλέον των μισών εκπαιδευτικών να διορίζονται χωρίς να συμμετέχουν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ σε βάρος των χιλιάδων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Σημειωτέον πως οι ελάχιστοι αναπληρωτές που συμμετέχουν στον διαγωνισμό μοριοδοτούνται λόγω της προϋπηρεσίας τους! Συμφωνούμε πως το έργο των αναπληρωτών πρέπει να αναγνωρισθεί. Η προϋπηρεσία όμως δεν μπορεί να λογίζεται ως αξιολόγηση. Να παίρνουν την μοριοδότηση που τους αναλογεί στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αλλά να συμμετέχουν στον διαγωνισμό όπως όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί.
3) Δεν μπορεί οι επιτυχόντες σε περασμένους διαγωνισμούς, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί που ήδη μία, δύο ή και τρεις φορές έχουν κριθεί ικανοί να διδάξουν στο σχολείο, να μην μοριοδοτούνται γι' αυτές τους τις επιτυχίες στον επόμενο διαγωνισμό και να μοριοδοτούνται οι έχοντες προϋπηρεσία από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη!!
4) Θεωρούμε πως η γενναία απόφαση του ΥΠΕΠΘ του 1997 για την κατάργηση της επετηρίδας πρέπει να υποστηριχθεί. Η αναγκαιότητα προφανής: αξιολόγηση για όλους - ενιαίος τρόπος διορισμού. Στον τελευταίο διαγωνισμό του 2004 έλαβαν μέρος περίπου 100000 εκπαιδευτικοί και τόσοι υπολογίζεται πως θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό του 2006.