*

Ψηφοφορία

Πληροφορική Γ' Γυμνασίου: Τι διδάσκετε;

Micro Worlds Pro
8 (57.1%)
Γλωσσομάθεια
4 (28.6%)
Χελωνόκοσμο
0 (0%)
Άλλη Logo
0 (0%)
Καμία γλώσσα προγραμματισμού
2 (14.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 13

Αποστολέας Θέμα: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 62822 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« στις: Μάιος 25, 2006, 06:09:25 μμ »
Υπάρχουν συνάδελφοι να συζητήσουμε για θέματα που μπορούμε να βάλουμε στην εξεταστική της Γ' Γυμνασίου για την Πληροφορική;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 31, 2007, 05:20:44 μμ από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:45:02 »

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 05, 2007, 11:14:49 μμ »
Η ύλη Πληροφορικής της Γ΄Γυμνασίου (ΦΕΚ 304/B/13-3-2003) περιλαμβάνει Αλγοριθμική Σκέψη και Προγραμματισμό.
Το ερώτημα είναι (όσοι συνάδελφοι ακολουθούμε το ΦΕΚ, όπως έχουμε την υποχρέωση), με ποιο τρόπο διδάσκουμε τις ενότητες αυτές και ακόμα ποια γλώσσα προγραμματισμού χρησιμοποιούμε.

Είναι λογικό να υπάρχουν μέχρι τώρα πολλές απόψεις και διαφορετικά σχέδια μαθημάτων στις παραπάνω ενότητες, μια και το ΦΕΚ αφήνει ελεύθερο τον Καθηγητή Πληροφορικής να επιλέξει το προγραμματιστικό περιβάλλον στο οποίο θα κάνουν πρακτική οι μαθητές.

Προσωπικά θεωρώ ότι είναι ευκαιρία σε αυτό το μάθημα οι μαθητές να εξετάζονται σε θέματα που δεν προϋποθέτουν απομνημόνευση, αλλά κατανόηση και δημιουργική αφομοίωση των γνώσεων που αποκτώνται.

Και κάτι που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου πρέπει να εξετάζονται σε πολύ πιο απλά θέματα από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου στο μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον".

Κριτές αν τα θέματα που επιλέγουμε για εξετάσεις είναι τα κατάλληλα είναι οι ίδιοι οι μαθητές μας και η επίδοσή τους στις  εξετάσεις.

Γενικά η επιλογή θεμάτων για τις εξετάσεις δεν είναι εύκολη υπόθεση και ίσως είναι καλύτερα να γίνεται πριν από τη διδασκαλία των συγκεκριμένων ενοτήτων που εξετάζονται, ώστε ο Καθηγητής να έχει στο νου του κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους στόχους που θέλει να επιτύχει.

Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 15, 2007, 05:27:23 μμ »
Αγαπητέ κ. Μαβόγλου (αν δεν κάνω λάθος, ανήκετε και στη συγγραφική ομάδα του βιβλίου Πληροφορικής του Γυμνασίου),
να προσθέσω σε όσα αναφέρατε, ότι ανά νομό (ή περιφέρεια) διαφέρει η ύλη...
Όσο αφορά στην Αλγοριθμική Σκέψη και Προγραμματισμό, προσωπικά επέλεξα στην αρχή της σχολικής χρονιάς να δώσω στους μαθητές να παίξουν (στο χαρτί, στον πίνακα, στον υπολογιστή) με διάφορα παιχνίδια-γρίφους που βάζουν τον παίκτη στη λογική των διαδοχικών βημάτων για την επίλυση του προβλήματος (=αλγόριθμος), και κατόπιν να περάσουμε στα παραδείγματα του βιβλίου με αρκετές ασκήσεις. Στην πρακτική, επέλεξα τη Γλωσσομάθεια (δυστυχώς) αφού δεν κατάφερα να βρω δωρεάν Ελληνική Logo. (ο χελωνόκοσμος-Αβάκιο μου φάνηκε πολύπλοκο για πρώτη επαφή).Το ιδανικό θεωρώ πως θα ήταν η MicroWorlds Pro αλλά δυστυχώς απαιτείται η αγορά του λογισμικού.
Για τα θέματα των τελικών εξετάσεων, έχουμε χρόνο να τα συζητήσουμε εδώ.  :)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 15, 2007, 05:36:58 μμ από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 17, 2007, 05:19:49 μμ »
Συνάδελφε Dr_Michael,
είμαι σύμφωνος με το πνεύμα όσων γράφεις. Θέλω όμως να παρατηρήσω ότι
1) Σε περίπτωση επιλογής της Γλωσσομάθειας για προγραμματιστικού περιβάλλοντος, πιστεύω ότι μπορεί να δουλέψει καλύτερη μια τάξη Γ΄ Γυμνασίου σε δύο άξονες:
   α) κατανόησης και περιγραφής της λειτουργίας δοσμένου αλγορίθμου
   β) τροποποίησης δοσμένου αλγορίθμου
Η δημιουργία προγράμματος από την αρχή με δήλωση μεταβλητών χρειάζεται χρόνο, ο οποίος δεν υπάρχει στη Γ Γυμνασίου

2) Η επιλογή της Γλωσσομάθειας, μπορεί να είναι οικεία σε εμάς τους καθηγητές, αλλά έχω παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι μαθητές τη βρίσκουν βαρετή, ιδιαίτερα αν έχουν εμπειρία με ηλεκτρονικά παιχνίδια. Πολλές φορές, και είναι λογικό, επιλέγουμε αυτό που μας είναι εύκολο και γνωστό, και όχι αυτό που μπορεί να είναι πιο κατάλληλο για να έλξει τους μαθητές.

Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro, όπως αναφέρεις (και προτείνεται από το νέο βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου) είναι μια αρχή. Δημιουργείς γραφικά, κίνηση, κουμπιά, παιχνίδια σε πολύ λίγες ώρες διδασκαλίες. Περνάς εύκολα τις έννοιες της μεταβλητής, της επανάληψης, της διαδικασίας ακόμα και την κλήση διαδικασίας μέσα από άλλη διαδικασία. Πιστεύω ότι το περιβάλλον αυτό πρέπει να είχε εισαχθεί καθολικά στο Γυμνάσιο εδώ και 6-7 χρόνια. Αργήσαμε λίγο...

Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αυτό το περιβάλλον στο Σχολικό Εργαστήριο προτείνω δύο λύσεις:

1) Να διεκδικήσει ο καθηγητής Πληροφορικής την αγορά του από το Διευθυντή του Σχολείου. Το ότι προτείνεται από το νέο βιβλίο Πληροφορικής Γυμνασίου είναι ένα ισχυρό κίνητρο στο οποίο ο Διευθυντής δεν μπορεί να πει πολλά. Πιο εύκολη γίνεται η αγορά του όταν γίνει κατευθείαν από την εταιρία Rainbow που διακινεί το Λογισμικό, και όχι από μεσάζοντα. Με αυτό τον τρόπο το σχολείο μπορεί να προμηθευτεί το Λογισμικό στη μισή τιμή. Δεν μπορούμε πάντα να έχουμε απαιτήσεις για την Παιδεία χωρίς κόστος.

2) Αν, όμως, πρέπει να γίνει η επιλογή προγραμματιστικού περιβάλλοντος από τη Γλωσσομάθεια και από ένα Logo-Like περιβάλλον (υπάρχουν πολλά δωρεάν στο Διαδίκτυο) θα προτιμούσα το δεύτερο. Οι μαθητές είναι γενικά εξοικειωμένοι με την αγγλική γλώσσα ή πρέπει να είναι. Αλλά και χωρίς την καλή γνώση της, δεν έχω δει να υπάρχει πρόβλημα, αν δοθούν σύντομες σημειώσεις και ένας υποτυπώδης πίνακας με τις (λίγες) εντολές που θα χρησιμοποιηθούν στην αγγλική γλώσσα και δίπλα η επεξήγησή τους. Οι δυσκολίες και οι περιορισμοί είναι πολλές φορές στους δικούς μας ενδοιασμούς.

Υπάρχει όμως κάτι άλλο;

Αν υπήρχαν χρήματα να δοθούν στην παιδεία, αν επιλέγαμε η πρώτη προτεραιότητά μας να γίνει η επένδυση χρημάτων στο αυριανό ανθρώπινο δυναμικό (Η Πορτογαλία το έκανε αυτό στις αρχές τις δεκαετίας του 90 και έχει σήμερα εκπληκτικά αποτελέσματα συγκριτικά με την Ελλάδα) τότε εκτιμώ ότι ένα καλύτερο περιβάλλον μάθησης και δημιουργίας είναι τα ρομποτάκια της Lego (Lego Mindstorms). Δάσκαλοι-Ερευνητές τα έχουν χρησιμοποιήσει ακόμα και σε τάξεις του Δηματικού με άριστα αποτελέσματα.
Το πιο σημαντικό δεν είναι να μάθουμε τους μαθητές το άλφα ή το βήτα αλλά να τους ξυπνήσουμε τη δίψα για μάθηση, για ανακάλυψη για δημιουργία. Να θέλουν μόνοι τους να ασχοληθούν και να γίνει πρώτη προτεραιότητά τους το σχολείο, αυτό είναι ότι καλύτερο μπορούμε να πετύχουμε. Πόσο ουτοπικό ακούγεται! Και για κάτι τέτοιο σήμερα πρέπει να έχουμε ένα πολύ δυνατό εργαλείο αφύπνισης του ενδιαφέροντος των μαθητών. Αυτό έχει περισσότερο ανάγκη σήμερα η Παιδεία μας που πολλοί λένε ότι παραπαίει.

Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:45:02 »

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 17, 2007, 06:36:18 μμ »
Κύριε Μαβόγλου, συμφωνώ σε όλα μαζί σας. Θα προσπαθήσω να πιέσω για αγορά της Micro Worlds Pro, και αν δεν προλάβω φέτος, τουλάχιστον να ωφεληθεί ο συνάδελφος που θα βρεθεί του χρόνου στο Γυμνάσιο. Αλήθεια, μέχρι πότε μπορώ να τους κάνω προγραμματισμό; Μπορώ δηλαδή να χρησιμοποιήσω και τις ώρες που διατίθονται για «Χρήση εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας.»;

Συγχαρητήρια για το νέο βιβλίο. Πραγματικά πολύ καλύτερο. Όταν μου το έδειξε ο κύριος Αράπογλου, οι πρώτες εντυπώσεις μου ήταν θετικότατες και όσο το μελετάω, ενισχύονται όλο και περισσότερο.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2007, 06:40:12 μμ από Dr_Michael »

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 17, 2007, 07:46:18 μμ »
Η συμφωνία σε όλα ... δεν βοηθάει έναν διάλογο :-)

Dr_Michael έθιξες ένα πολύ μεγάλο θέμα, ειδικά στις περιοχές που συνάδελφοι έρχονται για να ... φύγουν.

Οι πιο πολλοί συνάδελφοι σκέφτονται ότι αφού του χρόνου θα φύγουν, ας περάσει η χρονιά όσο γίνεται πιο ανώδυνα. Λίγοι σκέφτονται τι έργο θα αφήσουν πίσω τους ή πως θα τους θυμούνται οι μαθητές όταν θα φύγουν.

Ξέρω περίπτωση δασκάλου που πήγε για 1 χρόνο σε Δημοτικό σχολείο στην ορεινή Κορινθία και άφησε τέτοιο έργο πίσω του που τον μνημονεύουν ακόμα, κι ας έχει φύγει εδώ και 5 χρόνια. Αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα τι δύναμη για δημιουργία έχουμε στη θέση που είμαστε.
Δεν θέλω να γράψω πιο πολλά παραδείγματα που τα έχω δει προσωπικά γιατί, όπως με αναφέρεις, είμαι επώνυμος και αν αναφερθώ σε περιπτώσεις από τη δική μου εμπειρία θα φωτογραφίσω ανθρώπους και ίσως δεν είναι σωστό.

Θεωρητικά μπορείς να τους κάνεις προγραμματισμό και στην Ενότητα "Χρήση εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας", επιλέγοντας μια μεγάλη δραστηριότητα. Αλλά επειδή έχεις επιλέξει τη Γλωσσομάθεια για διδακτικό περιβάλλον, εκτιμώ ότι οι μαθητές θα κουραστούν με αυτό. Θα μπορούσες όμως να επιλέξεις τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας (προσωπικής για κάθε μαθητή ή με χωρισμό των μαθητών σε ομάδες ή με επιλογή της μεθόδου των σχεδίων (μέθοδος Project) με την οποία όλοι οι μαθητές θα δημιουργήσουν μία ιστοσελίδα π.χ. αυτή του σχολείου). Αν επιλέξεις για εργαλείο δημιουργίας μιας ιστοσελίδας τη γλώσσα HTML μπορείς να τη συνδέσεις με τον προγραμματισμό μια και τα περιβάλλοντα της Γλωσσομάθειας και ενός editor μοιάζουν.




Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 18, 2007, 06:19:42 μμ »
Η συμφωνία σε όλα ... δεν βοηθάει έναν διάλογο :-)

Για αυτό θα κάνω μερικές «ενστάσεις»:

Παράθεση
Dr_Michael έθιξες ένα πολύ μεγάλο θέμα, ειδικά στις περιοχές που συνάδελφοι έρχονται για να ... φύγουν.
Οι πιο πολλοί συνάδελφοι σκέφτονται ότι αφού του χρόνου θα φύγουν, ας περάσει η χρονιά όσο γίνεται πιο ανώδυνα. Λίγοι σκέφτονται τι έργο θα αφήσουν πίσω τους ή πως θα τους θυμούνται οι μαθητές όταν θα φύγουν.
Ξέρω περίπτωση δασκάλου που πήγε για 1 χρόνο σε Δημοτικό σχολείο στην ορεινή Κορινθία και άφησε τέτοιο έργο πίσω του που τον μνημονεύουν ακόμα, κι ας έχει φύγει εδώ και 5 χρόνια. Αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα τι δύναμη για δημιουργία έχουμε στη θέση που είμαστε.

Αυτό που περιγράφεις είναι λίγο ουτοπικό, όχι μόνο γιατί δεν υπάρχει η διάθεση αλλά και γιατί υπάρχουν αντιρρήσεις και από συναδέλφους. Πχ κάποιος συνάδελφος που έχει οργανική στο σχολείο, μπορεί να μην επιτρέψει στο συνάδελφο που θα περάσει για μια χρονιά, να κάνει «τα άνω κάτω». Τυχαία παραδείγματα για να γίνω σαφής:
α) Μπορεί πχ να έχει βολευτεί με την Χ γλώσσα προγραμματισμού και να μην αφήσει τον «προσωρινό» συνάδελφο να εγκαταστήσει και δουλέψει με άλλη γλώσσα.
β) Μπορεί να μην του επιτρέψει να κάνει αλλαγές στη λειτουργία του εργαστηρίου ή ακόμα και στη διαμόρφωσή του.
Και πάει λέγοντας...

Παράθεση
Αλλά επειδή έχεις επιλέξει τη Γλωσσομάθεια για διδακτικό περιβάλλον

Δεν την έχω επιλέξει. Ήταν εγκατεστημένη και την λειτουργεί η άλλη συνάδελφος. Εγώ δεν είχα την εμπειρία, το χρόνο και τις γνώσεις (πρώτη μου χρονιά φέτος) να επιλέξω άλλο περιβάλλον. Του χρόνου, και μετά τα ΠΕΚ αλλά και τις συμβουλές του κ. Αράπογλου, Οικονομάκου και δικές σας, αν με το καλό είμαι πάλι σε Γυμνάσιο, θα δουλέψω με τη Micro Worlds Pro.

Παράθεση
Θα μπορούσες όμως να επιλέξεις τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας (προσωπικής για κάθε μαθητή ή με χωρισμό των μαθητών σε ομάδες ή με επιλογή της μεθόδου των σχεδίων (μέθοδος Project) με την οποία όλοι οι μαθητές θα δημιουργήσουν μία ιστοσελίδα π.χ. αυτή του σχολείου). Αν επιλέξεις για εργαλείο δημιουργίας μιας ιστοσελίδας τη γλώσσα HTML μπορείς να τη συνδέσεις με τον προγραμματισμό μια και τα περιβάλλοντα της Γλωσσομάθειας και ενός editor μοιάζουν.

Εδώ διαφωνώ. Για πλείστους λόγους. Θα παραθέσω τους δύο πιο σημαντικούς κατά τη γνώμη μου:

α) Από τα μέση Σεπτέμβρη μέχρι και τώρα, δουλεύουμε με τους μαθητές μου πάνω σε αλγόριθμους και προγραμματισμό. Αν τελειώνοντας αυτή την ενότητα, περάσω σε δημιουργία ιστοσελίδας αφιερώνοντας κάποιους μήνες μέχρι το τέλος, κρίνω ότι στις απολυτήριες εξετάσεις οι μαθητές θα έχουν φρέσκα τα περί HTML και web, και ... μπαγιάτικα τα περί αλγορίθμων. Κρίνω σκόπιμο να συνεχίσω να δουλεύω με αλγορίθμους και προγραμματισμό μέχρι τέλους... Δεν είμαι κάθετος και θα δεχτώ να αλλάξω πλάνο, αν πειστώ.  ;)

β) Κρίνω (και από την επαγγελματική μου εμπειρία πριν διορισθώ στην εκπαίδευση) ότι το «χτίσιμο» μιας ιστοσελίδας με HTML και χρησιμοποιώντας περιβάλλοντα client side (FrontPage, Dreamweaver, Notepad, Context κλπ) είναι παρωχημένο. Βρίσκω καλύτερη ιδέα να τους μάθω να κάνουν ftp upload ένα λογισμικό πχ Mambo, Joomla, Word Press, SMF, Minigal, κλπ κλπ και κατόπιν να τα εγκαθιστούν και να δημιουργούν τις σελίδες τους κατευθείαν server side, παρά να τους διδάξω html tags...

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 18, 2007, 08:45:02 μμ »
Λίγες απαντήσεις για να ανάψουν τα αίματα.

Πχ κάποιος συνάδελφος που έχει οργανική στο σχολείο, μπορεί να μην επιτρέψει στο συνάδελφο που θα περάσει για μια χρονιά, να κάνει «τα άνω κάτω». Τυχαία παραδείγματα για να γίνω σαφής:
α) Μπορεί πχ να έχει βολευτεί με την Χ γλώσσα προγραμματισμού και να μην αφήσει τον «προσωρινό» συνάδελφο να εγκαταστήσει και δουλέψει με άλλη γλώσσα.
β) Μπορεί να μην του επιτρέψει να κάνει αλλαγές στη λειτουργία του εργαστηρίου ή ακόμα και στη διαμόρφωσή του.
Και πάει λέγοντας...

Χμ...
Μα γιατί μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι;

Λοιπόν έχουμε και λέμε:

1)Κανείς συνάδελφος δεν μπορεί να μην επιτρέψει σε άλλον να εγκαταστήσει ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, αν αυτό είναι freeware ή υπάρχουν άδειες χρήσεις. Ούτε καν ο Σχολικός Σύμβουλος.

2) Σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος υπηρετεί σε θέση που έχει Οργανική άλλος Συνάδλεφος, ο άλλος Συνάδελφος μπορεί να δράσει μόνο συμβουλευτικά. Ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου ακόμα και αν είναι με απόσπαση ή με διάθεση ή Αναπληρωτής είναι "Ο Υπεύθυνος του Εργαστηρίου". Αυτό σημαίνει ότι αν μπορεί να το τεκμηριώσει μπορεί να κάνει τις όποιες αλλαγές κρίνει απαραίτητες στο Σχολικό Εργαστήριο για την καλύτερη λειτουργία του μαθήματος.

 
Του χρόνου, και μετά τα ΠΕΚ ... αν με το καλό είμαι πάλι σε Γυμνάσιο, θα δουλέψω με τη Micro Worlds Pro.

Μπορώ να είμαι λίγο αιρετικός; Το περιβάλλον της Micro Worlds Pro είναι μια πολύ καλή επιλογή και προτείνεται από το νέο βιβλίο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι βέβαιο ότι είναι η καλύτερη επιλογή από όλες τις άλλες που υπάρχουν σήμερα ή από αυτές που θα δημιουργηθούν στο σύντομο μέλλον.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο καθένας μας πρέπει να έχει τα μάτια του ανοιχτά, να γνωρίζει, να δοκιμάζει, να παρακολουθεί τι άλλο υπάρχει.

Να το πω με άλλα λόγια. Πιστεύω ειλικρινά ότι ένας καθηγητής πρέπει να επιλέγει να διδάσκει το περιβάλλον που πιστεύει ο ίδιος μέσα του ότι είναι το κατάλληλο. Τότε θα έχει τον ενθουσιασμό και τη μεταδοτικότητα και θα μπορέσει να είναι καλύτερος στη δουλειά του. Αν ένας συνάδελφος διδάξει τη MicroWorlds Pro χωρίς να την πιστεύει μπορεί να κάνει ένα βαρετό μάθημα χωρίς φαντασία και "ουσία". (Αυτό όμως δεν πρέπει να είναι δικαιολογία για τον καθένας μας να λέει εγώ αυτό πιστεύω και αυτό επιλέγω χωρίς να δοκιμάσω τα άλλα. Έχω ακούσει συναδέλφους σε Forum να απορρίπτουν τη MicroWorlds Pro χωρίς να τη γνωρίζουν και χωρίς να μπορούν να τεκμηριώσουν ότι η πρότασή τους είναι καλύτερη).

Φέτος είναι η τρίτη χρονιά που διδάσκω τη MicroWorlds Pro. Παρότι συμμετείχα στη συγγραφή του νέου βιβλίου συνεχώς βρίσκω νέες δραστηριότητες που δεν έχουν γραφτεί σε αυτό. Πιστεύω ότι θα ένιωθα μεγάλη πλήξη να διδάσκω όλες τις χρονιές ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια πράγματα.

Κανένα περιβάλλον προγραμματισμού ή εργαλείο για οποιοδήποτε άλλο μάθημα δεν είναι πανάκεια.
Όταν καταγράφουμε τους στόχους του κάθε μαθήματος ή τους στόχους της χρονιάς πρέπει να έχουμε πάντα στην άκρη του μυαλού μας τι νόημα έχουν όλα αυτά. Τι θα θέλαμε, τι τελικά θα μείνουν από όλα αυτά στους μαθητές μας μετά από 1 από 5 και από 10 χρόνια. Όταν το κάνουμε αυτό τότε αρχίζουμε και είμαστε πιο χαλαροί (δεν αγχωνόμαστε να κάνουμε πολλά, το ένα και το άλλο γιατί πρέπει...) και πιο ουσιαστικοί. Και αυτή η αντιμετώπισή μας τη νιώθουν τα παιδιά και τους δίνει τη δύναμη να "παλέψουν" πιο ουσιαστικά με το μάθημα (με το κάθε μάθημα).

Αυτές τις μέρες διδάσκω στην Β Γυμνασίου "Δημιουργία δομής φακέλων - Αποθήκευση Αρχείου σε συγκεκριμένο φάκελο - Άνοιγμα αρχείου από το φάκελο - και Αναζήτηση Αρχείου σε ένα αποθηκευτικό μέσο".
Μου έχει κάνει εντύπωση πόσο πιο απλά κατανοητά και ουσιαστικά διδάσκω τις συγκεκριμένες ενότητες, πόσο πιο εύκολα τις κάνουν κτήμα τους οι μαθητές μου, σε σχέση με το μάθημα που έκανα πριν 5 χρόνια. Αυτό που έχει αλλάξει ουσιαστικά μέσα μου αυτά τα 5 χρόνια είναι η διαφορετική φιλοσοφία που βλέπω την Εκπαίδευση και το έργο που καλούμαι να φέρω σε πέρας. Έχω διαβάσει βιβλία, έχω μιλήσει με συναδέλφους, έχω ακούσει άλλες απόψεις, μια το πιο σημαντικό έχει καθαρίσει η σκέψη στο τι είναι σημαντικό τελικά στη ζωή μας, στη δουλειά μας, στο μάθημά μας, στις σχέσεις μας. Και αυτό αντανακλάται καθημερινά και στη δουλειά μου. Και όσα κάνω μικρά ή μεγάλα έρχονται μόνα τους επειδή έχουν ωριμάσει μέσα μου και είμαι έτοιμος για αυτά.



α) Από τα μέση Σεπτέμβρη μέχρι και τώρα, δουλεύουμε με τους μαθητές μου πάνω σε αλγόριθμους και προγραμματισμό. Αν τελειώνοντας αυτή την ενότητα, περάσω σε δημιουργία ιστοσελίδας αφιερώνοντας κάποιους μήνες μέχρι το τέλος, κρίνω ότι στις απολυτήριες εξετάσεις οι μαθητές θα έχουν φρέσκα τα περί HTML και web, και ... μπαγιάτικα τα περί αλγορίθμων. Κρίνω σκόπιμο να συνεχίσω να δουλεύω με αλγορίθμους και προγραμματισμό μέχρι τέλους... Δεν είμαι κάθετος και θα δεχτώ να αλλάξω πλάνο, αν πειστώ.  ;)

Νομίζω ότι λες ξεκάθαρα ότι έχεις το άγχος των εξετάσεων. Στη Γ Γυμνασίου μήπως αυτό είναι υπερβολικό; Καθορίζεις το τι θα διδάξεις από το πώς είναι καλύτερο να προετοιμάσεις τους μαθητές σου στις εξετάσεις;
Τα θέματα τον Ιούνιο είναι επιπέδου ενός μαθητή του 14-15 και σίγουρα πρέπει να είναι πιο εύκολα από αυτά που βάζεις στις αξιολογήσεις του τριμήνου. Η ύλη δεν είναι απαραίτητο να είναι πολύ μεγάλη, μια και οι πιο πολλοί μαθητές θα έρθουν στις εξετάσεις έχοντας διαβάσει 2-3 ώρες στην καλύτερη. Και στους αλγορίθμους πάντα υπάρχει πλουραλισμός θεμάτων που δεν χρειάζεται να στηρίζονται στην απομνημόνευση και στις πολλές σελίδες.


β) Κρίνω (και από την επαγγελματική μου εμπειρία πριν διοριστώ στην εκπαίδευση) ότι το «χτίσιμο» μιας ιστοσελίδας με HTML και χρησιμοποιώντας περιβάλλοντα client side (FrontPage, Dreamweaver, Notepad, Context κλπ) είναι παρωχημένο. Βρίσκω καλύτερη ιδέα να τους μάθω να κάνουν ftp upload ένα λογισμικό πχ Mambo, Joomla, Word Press, SMF, Minigal, κλπ κλπ και κατόπιν να τα εγκαθιστούν και να δημιουργούν τις σελίδες τους κατευθείαν server side, παρά να τους διδάξω html tags...
Παράθεση

Χμ... Μιλάμε για Γυμνάσιο, όχι για επαγγελματική κατάρτιση που γίνεται σε ένα Τεχνικό Λύκειο, ένα ΙΕΚ, ένα ΤΕΙ... Ποιο θα ήταν το νόημα να πας στο Joomla; Να φτιάξουν οι μαθητές σου μια επαγγελματική ιστοσελίδα; ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΧΟΣ (επέτρεψέ μου να μιλήσω λίγο απόλυτα εδώ).
Εγώ βλέπω νόημα να κατανοήσουν οι μαθητές με τη δημιουργία δικών τους ιστοσελίδων ότι πίσω από αυτό που βλέπουν δεν υπάρχει κάτι μαγικό, αλλά μπορούν να το δημιουργήσουν και αυτοί.
Διδασκαλία απλής HTML με εισαγωγή κειμένου, εικόνας και συνδέσμων είναι ένας πολύ εφικτός στόχος που μπορεί να επιτευχθεί σε 4-5 διδακτικές ώρες από την πλειοψηφία των μαθητών.
Νιώθω ότι αν επιμείνεις να διδάξεις Mambo, Joomla, Word Press, SMF, Minigal, κλπ είναι το αντίστοιχο σαν ένας Πυρηνικός Φυσικός θέλει να διδάξει στο Γυμνάσιο τις εξισώσεις της Σχετικιστικής Κβαντομηχανικής.

Αν όμως νιώθεις ότι μπορείς να απαγκιστρώσεις τους μαθητές από το κώλυμα του συγκεκριμένου εργαλείου και μπορέσουν να δουν την ουσία όσων πρέπει να αφομοιώσουν τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά και σου λέω προχώρα. 

Έτσι κι αλλιώς πολλές φορές οι μαθητές μας μας εκπλήσσουν ευχάριστα.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 18, 2007, 11:49:28 μμ »
Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτησή σας.

Γνωρίζετε από που μπορώ να προμηθευτώ τα lego mindstorms στην Ελλάδα; Ή θα πρέπει να στραφώ σε sites του εξωτερικού; Αν είναι έτσι, υπάρχει κάποιο αξιόπιστο που να στέλνει Ελλάδα με σχετικά λίγα ταχυδρομικά και να εδρεύει στην Ευρώπη ώστε να μην μπλέξω με τελωνεία κλπ;

Αποσυνδεδεμένος euler

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • If you are going through hell, keep going
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 19, 2007, 12:23:16 πμ »
Αν εννοείς το βιβλίο του Papert υπάρχει στα ελληνικά, λέγεται "Νοητικές Θύελλες" , αλλά δεν θυμάμαι τις εκδόσεις, με λίγο ψάξιμο σε 1-2 βιβλιοπωλεία θα το βρεις


Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτησή σας.

Γνωρίζετε από που μπορώ να προμηθευτώ τα lego mindstorms στην Ελλάδα; Ή θα πρέπει να στραφώ σε sites του εξωτερικού; Αν είναι έτσι, υπάρχει κάποιο αξιόπιστο που να στέλνει Ελλάδα με σχετικά λίγα ταχυδρομικά και να εδρεύει στην Ευρώπη ώστε να μην μπλέξω με τελωνεία κλπ;

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 19, 2007, 01:43:34 πμ »
Όχι, αναφέρομαι σε αυτό: http://mindstorms.lego.com/Overview/

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 19, 2007, 02:03:40 πμ »
Σχετικά με την HTML, νομίζω ότι είναι κάτι που θα ενδιαφέρει τα παιδιά. Επίσης δεν θεωρώ ότι το να μάθουν π.χ. joomla είναι κάτι διδακτικά πιο ωφέλιμο από το να μάθουν HTML. Το να μάθεις joomla δεν διαφέρει και πολύ από το να μάθεις word (δεν καταλαβαίνω τον παραλληλισμό με εξισώσεις κβαντομηχανικής, μιλάμε για χειρισμό λογισμικού). Επίσης το να χτίσεις μία σελίδα από το μηδέν πέρα από την HTML περιλαμβάνει και άλλες δραστηριότητες όπως ας πούμε την επεξεργασία εικόνων, την δημιουργία γραφικών, την συλλογή πληροφοριών (π.χ. αναζήτηση στο ίντερνετ) κ.λ.π.

ΑΦΟΥ μάθουν html MONO με έναν text editor και τίποτα άλλο, ΜΕΤΑ θα προχωρούσα και σε κάποιο πρόγραμμα τύπου Dreamweaver για να δουν πως μπορούν να επιταχύνουν την διαδικασία παραγωγής ιστοσελίδων. Από την εμπειρία που έχω σαν web developer, είναι αδύνατο να κάνεις αυτό που θες αν δεν ξέρεις κώδικα (HTML, css κ.τ.λ.). Καλά χρυσά τα WYSIWYG αλλά αν ξέρεις μόνο αυτά και όχι κώδικα θα κάνεις αυτά που θέλουν τα προγράμματα όχι αυτά που θες εσύ. Δεν λέω βέβαια να κάνουμε τα παιδιά web devs αλλά τα βασικά της HTML πρέπει κατά τη γνώμη μου να τα μάθουν ώστε να κατανοήσουν καλύτερα την λογική πίσω από αυτά τα προγράμματα.

Πάντως είναι αλήθεια ότι η λογική της HTML δεν έχει άμεση συνάφεια με την αλγοριθμική λογική. Δεν είναι γλώσσα προγραμματισμού, είναι γλώσσα μορφοποίησης. Οπότε αν ο στόχος είναι οι αλγόριθμοι ίσως θα πρέπει να διαλέξεις κάτι άλλο.

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 19, 2007, 03:17:18 πμ »
Σχετικά με τα legomindstorms

στην Ελλάδα τα έχω βρει γύρω στα 360€ !!!
π.χ. http://www.smartkid.gr/eshop/prod_info/925

Φθηνότερα τα έχω βρει στο Αγγλικό παράρτημα του Amazon http://www.amazon.co.uk (κάντε αναζήτηση με τις λέξεις κλειδιά LEGO Mindstorms NXT.
Το Amazon τα δίνει 180 Λίρες Αγγλίας δηλαδή περίπου 260€ + τα έξοδα αποστολής, περίπου κάτι λιγότερο από 300€.

Η παραγγελία από Αγγλία τελικά δίνει το προϊόν περίπου 20% φθηνότερο, αλλά έχω παρατηρήσει ότι και άλλα προϊόντα είναι πολύ πιο ακριβά στην Ελλάδα, ακόμα και 80% ακριβότερα.

(Αυτό ίσως θα είχε ενδιαφέρον να συζητηθεί για θέμα σε άλλο topic, γιατί υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές τιμών στην Ελλάδα!)

Σχετικά με τον χαρακτηρισμό του Joomla έχει δίκιο ο fractalbit ότι είναι ατυχής ο παραλληλισμός που ανέφερα.
Η ιδέα μου όμως ήταν ότι υπάρχουν προβλήματα που μπορεί να κληθεί να λύσει κάποιος στο Joomla που είναι δύσκολα. Ένας μαθητής 14 χρονών που δεν έχει καθόλου εμπειρία, αυτά τα προβλήματα του φαίνονται βουνό.

Σίγουρα η απλή HTML δεν είναι γλώσσα προγραμματισμού και δεν έχει δομές επιλογής και επανάληψης. Όμως, αν ο σκοπός του καθηγητή είναι να κατανοήσουν οι μαθητές ότι πίσω από τη δημιουργία στον υπολογιστή κρύβεται ο άνθρωπος-προγραμματιστής και τίποτα δεν είναι μαγικό, τότε με τα μάτια των μαθητών και αυτό είναι προγραμματισμός (σε ένα πιο ευρύ πλαίσιο). Αν ο στόχος είναι η δημιουργία μιας ιστοσελίδας τότε το γράψιμο HTML κώδικα μπορούμε να πούμε (σε μια ανοιχτή παιδαγωγική άποψη) ότι είναι και αυτό αλγόριθμος.




Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 205
  • Παντού υπάρχει ένας μύθος
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 19, 2007, 07:16:54 μμ »
Η προσωπική μου εμπειρία με τη διδασκαλία των αλγορίθμων στη Γ' Γυμνασίου είναι ότι οι μαθητές έβρισκαν πολύ δύσκολο σε αυτό το κεφάλαιο να καταλάβουν τις έννοιες και έχαναν το ενδιαφέρον τους. Αντίθετα φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την υπόλοιπη ύλη, ειδικά το Κεφάλαιο 8.
Προσωπικά θεωρώ ότι οι αλγόριθμοι θα έπρεπε να διδάσκονται μόνο στο Λύκειο και του χρόνου πολλά παιδιά της Γ' Γυμνασίου θα τα βρουν βουνό με την αλγοριθμική σκέψη.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 506
Σύνολο: 510

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.202 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.