*

Ψηφοφορία

Πληροφορική Γ' Γυμνασίου: Τι διδάσκετε;

Micro Worlds Pro
8 (57.1%)
Γλωσσομάθεια
4 (28.6%)
Χελωνόκοσμο
0 (0%)
Άλλη Logo
0 (0%)
Καμία γλώσσα προγραμματισμού
2 (14.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 13

Αποστολέας Θέμα: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 62820 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 19, 2007, 07:30:38 μμ »
Η προσωπική μου εμπειρία με τη διδασκαλία των αλγορίθμων στη Γ' Γυμνασίου είναι ότι οι μαθητές έβρισκαν πολύ δύσκολο σε αυτό το κεφάλαιο να καταλάβουν τις έννοιες και έχαναν το ενδιαφέρον τους. Αντίθετα φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την υπόλοιπη ύλη, ειδικά το Κεφάλαιο 8.
Προσωπικά θεωρώ ότι οι αλγόριθμοι θα έπρεπε να διδάσκονται μόνο στο Λύκειο και του χρόνου πολλά παιδιά της Γ' Γυμνασίου θα τα βρουν βουνό με την αλγοριθμική σκέψη.

Στο κεφάλαιο 8 ο καθηγητής μπορεί να σχεδιάσει πολύ ωραίες δραστηριότητες, αλλά το Κεφάλαιο 8 είναι στη Β και όχι στη Γ Γυμνασίου.
Αν ο προγραμματισμός τείνει να γίνει βαρετός για τους περισσότερους μαθητές της Γ Γυμνασίου μήπως φταίει το περιβάλλον προγραμματισμού που διδάσκεται;

Τόσο άδικο είχε ο Papert που σχεδίασε τη γλώσσα Logo για μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού;

Τι το βαρετό έχει να σχεδιάσεις ένα παιχνίδι όπου ένας σκύλος κυνηγάει μια γάτα και τη γάτα την έχεις προγραμματίσει να την χειρίζεσαι εσύ από δύο κουμπάκια; Και όλα αυτά σε μία διδακτική ώρα; Και ακόμα να προσθέσεις στόχους ώστε η γάτα να πρέπει να φτάσει από το ένα σπίτι στο άλλο και στα δύο σπίτια ο σκύλος να μην μπορεί να μπει. Και ακόμα να υπάρχουν τοίχοι όπου η γάτα να πρέπει να επιλέξει συγκεκριμένες διαδρομές. Και όλα αυτά άντε σε μία δεύτερη διδακτική ώρα!
Ακούγεται τόσο βαρετό; Μόνο που αν όλο αυτό το σενάριο το κάνεις με τη C ή με τη Visual Basic θέλεις να ασχολείσαι όλη τη χρονιά με αμφίβολα αποτελέσματα, ενώ στη Logo (MicroWorlds Pro) όλα γίνονται θαυμαστά και γρήγορα.

Για παράδειγμα να σχεδιάσεις μια μέλισσα που ανοιγοκλείνει τα φτερά της και πετάει σε σπειροειδή τροχιά σου αρκεί από χρόνο 60 δευτερόλεπτα!  Σε ποια άλλη γλώσσα γίνεται αυτό τόσο εύκολα και γρήγορα;

Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:26:41 »

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 205
  • Παντού υπάρχει ένας μύθος
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 21, 2007, 11:28:27 πμ »
Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών και τις συμπληρωματικές οδηγίες, το κεφάλαιο 8 διδάσκεται και στη Γ' τάξη αν ο καθηγητής θέλει να επεκτείνει τις γνώσεις των μαθητών στα πολυμέσα (στις δικές μου τάξεις δεν υπήρχαν καν αυτές οι γνώσεις γιατί δεν είχε διδαχθεί το Κεφ. 8 στη Β'!!).

Το ερώτημα δεν είναι πώς θα διδαχθούν τα παιδιά τον προγραμματισμό αλλά γιατί να τον διδαχθούν τόσο νωρίς, ειδικά όταν υπάρχουν ελλείψεις σε άλλους πιο σημαντικούς τομείς της πληροφορικής. Πιστεύω ότι πρώτα θα πρέπει να καλυφθούν τα κενά που έχουν οι μαθητές ως χρήστες και μετά να κοιτάξουμε να να καλύψουμε τα κενά που θα έχουν ως προγραμματιστές. Άλλωστε πόσοι από αυτούς θα γίνουν προγραμματιστές και πόσοι θα μείνουν απλοί χρήστες;

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 21, 2007, 06:10:34 μμ »
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών
Στη Γ τάξη στις 14 πρώτες ώρες διδάσκονται Αλγοριθμική σκέψη (3 ώρες) και Προγραμματισμός (11 ώρες)
Για 10 ώρες μπορούν να γίνουν μεγάλες δραστηριότητες (επιλογή του καθηγητή)
και 2 ώρες ένα γενικό κεφάλαιο με θέμα ο Υπολογιστής στην Κοινωνία και στον Πολιτισμό.

Οπότε ένα ερώτημα που τίθεται:
Μπορεί ένας καθηγητής να μη λάβει υπόψη του το πρόγραμμα σπουδών και να επιλέξει να μην διδάξει π.χ. προγραμματισμό; Έχει το δικαίωμα; Στην πράξη βέβαια κανένας δεν θα τον ελέγξει, απουσία Σχολικού Συμβούλου.

Επίσης:
Αν ένας μαθητής δεν έχει διδαχθεί κάποια σημαντική ενότητα ας πούμε Επεξεργασία Κειμένου πιστεύω ότι σίγουρα με ένα βιβλιαράκι θα αναγκαστεί και θα την μάθει και μόνος του, όταν χρειαστεί να γράψει κείμενα.
Όμως αν ένας μαθητής δεν διδαχθεί Αλγορίθμους και Προγραμματισμό στην Γ Γυμνασίου είναι πιθανόν (ανάλογα με το τι θα κάνει στη συνέχεια) να μην διδαχθεί ποτέ του.

Γιατί να διδαχθεί Προγραμματισμό ένας μαθητής, δεν θα ήθελα να το θίξω τώρα γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα. Εγώ πάντως θεωρώ ότι είναι σημαντικό.
Επίσης θεωρώ ότι μάλλον στην Γ Γυμνασίου διδάσκουμε προγραμματισμό ΑΡΓΑ και όχι νωρίς, με την επιλογή βέβαια κάποιας παιδαγωγικά κατάλληλης γλώσσας προγραμματισμού. Ζωγραφικές, γράψιμο κειμένων, παρουσιάσεις, πλοήγηση στο Διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.λπ. είναι απλές δεξιότητες μπορούν και πρέπει να γίνονται από το Δημοτικό και εκεί γίνονται στις προηγμένες τεχνολογικά χώρες.


Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών και τις συμπληρωματικές οδηγίες, το κεφάλαιο 8 διδάσκεται και στη Γ' τάξη αν ο καθηγητής θέλει να επεκτείνει τις γνώσεις των μαθητών στα πολυμέσα (στις δικές μου τάξεις δεν υπήρχαν καν αυτές οι γνώσεις γιατί δεν είχε διδαχθεί το Κεφ. 8 στη Β'!!).

Το ερώτημα δεν είναι πώς θα διδαχθούν τα παιδιά τον προγραμματισμό αλλά γιατί να τον διδαχθούν τόσο νωρίς, ειδικά όταν υπάρχουν ελλείψεις σε άλλους πιο σημαντικούς τομείς της πληροφορικής. Πιστεύω ότι πρώτα θα πρέπει να καλυφθούν τα κενά που έχουν οι μαθητές ως χρήστες και μετά να κοιτάξουμε να να καλύψουμε τα κενά που θα έχουν ως προγραμματιστές. Άλλωστε πόσοι από αυτούς θα γίνουν προγραμματιστές και πόσοι θα μείνουν απλοί χρήστες;
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος matina

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 548
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 21, 2007, 10:20:18 μμ »

Οπότε ένα ερώτημα που τίθεται:
Μπορεί ένας καθηγητής να μη λάβει υπόψη του το πρόγραμμα σπουδών και να επιλέξει να μην διδάξει π.χ. προγραμματισμό; Έχει το δικαίωμα; Στην πράξη βέβαια κανένας δεν θα τον ελέγξει, απουσία Σχολικού Συμβούλου.


Συγνώμη γιατί η ερώτηση μου είναι λίγο εκτός θέματος αλλά την παραθέτω εδώ που αναφέρθηκε ο σχολικός σύμβουλος. Ο ρόλος του συμβούλου δεν είναι καθαρά συμβουλευτικός;
Από όσο γνωρίζω ο σύμβουλος δεν μπορεί έτσι κι αλλιώς να σε ελέγξει, απλά να σου πει τι νομίζει ότι είναι καλύτερο να κάνεις. Επίσης ακόμα και να μπορούσε να κάνει έναν στοιχειώδη έλεγχο, από τη στιγμή που για να μπεί στην τάξη σου θα πρέπει να σου έχει κλείσει ραντεβού από πριν και μπορείς να μην τον δεχτείς αν έρθει απροειδοποίητα , τί είδους έλεγχος θα είναι αυτός; Από τη στιγμή που θα δει το βιβλίο ύλης να είναι τυπικά συμπληρωμένο και το μάθημα της ημέρας μέσα στην ύλη, πως μπορεί να γνωρίζει ότι εσύ έκανες οτιδήποτε άσχετο όλο τον υπόλοιπο καιρό;
Εννοείται ότι δεν επικροτώ μια τέτοια αντιμετώπιση από την πλευρά οποιουδήποτε καθηγητή, αλλά η αλήθεια είναι ότι γενικότερα στην δημόσια εκπαίδευση το τι γίνεται μέσα στην τάξη είναι καθαρά θέμα του εκάστοτε καθηγητή.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:26:41 »

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 205
  • Παντού υπάρχει ένας μύθος
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 22, 2007, 01:36:22 μμ »
Γιατί να διδαχθεί Προγραμματισμό ένας μαθητής, δεν θα ήθελα να το θίξω τώρα γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα. Εγώ πάντως θεωρώ ότι είναι σημαντικό.
Επίσης θεωρώ ότι μάλλον στην Γ Γυμνασίου διδάσκουμε προγραμματισμό ΑΡΓΑ και όχι νωρίς, με την επιλογή βέβαια κάποιας παιδαγωγικά κατάλληλης γλώσσας προγραμματισμού. Ζωγραφικές, γράψιμο κειμένων, παρουσιάσεις, πλοήγηση στο Διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο κ.λπ. είναι απλές δεξιότητες μπορούν και πρέπει να γίνονται από το Δημοτικό και εκεί γίνονται στις προηγμένες τεχνολογικά χώρες.

Θα ήθελα πολύ ως ΠΕ19 να με πείσετε ότι ο προγραμματισμός στο Γυμνάσιο είναι σημαντικός ειδικά τη στιγμή που οι προαναφερόμενες δεξιότητες (που θεωρώ πιο σημαντικές) σπανίως διδάσκονται στο δημοτικό - και απ' ότι καταλαβαίνω μόνο στο ολοήμερο όπου δεν παρακολουθούν όλοι οι μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 22, 2007, 08:14:29 μμ »
Θα ήθελα πολύ ως ΠΕ19 να με πείσετε ότι ο προγραμματισμός στο Γυμνάσιο είναι σημαντικός ειδικά τη στιγμή που οι προαναφερόμενες δεξιότητες (που θεωρώ πιο σημαντικές) σπανίως διδάσκονται στο δημοτικό - και απ' ότι καταλαβαίνω μόνο στο ολοήμερο όπου δεν παρακολουθούν όλοι οι μαθητές.

my8os
καλύτερα θα ήταν να μας πεις πώς θα ήθελες εσύ να είναι το πρόγραμμα σπουδών στο Γυμνάσιο κατά τη δική σου γνώμη και πείρα.
Αν είχες πλήρη ελευθερία τι θα έκανες.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 23, 2007, 05:40:09 μμ »
Μα γιατί μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι;
Λοιπόν έχουμε και λέμε:
1)Κανείς συνάδελφος δεν μπορεί να μην επιτρέψει σε άλλον να εγκαταστήσει ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, αν αυτό είναι freeware ή υπάρχουν άδειες χρήσεις. Ούτε καν ο Σχολικός Σύμβουλος.

Σύμφωνοι, αλλά έχω συναντήσει φαινόμενα «στρατιωτικής παλαιότητας» ουκ ολίγες φορές. Ευτυχώς όχι ακόμα σε συνάδελφο ΠΕ19-ΠΕ20 αλλά σε άλλες ειδικότητες.

Παράθεση
2) Σε περίπτωση που κάποιος συνάδελφος υπηρετεί σε θέση που έχει Οργανική άλλος Συνάδλεφος, ο άλλος Συνάδελφος μπορεί να δράσει μόνο συμβουλευτικά. Ο Υπεύθυνος Εργαστηρίου ακόμα και αν είναι με απόσπαση ή με διάθεση ή Αναπληρωτής είναι "Ο Υπεύθυνος του Εργαστηρίου". Αυτό σημαίνει ότι αν μπορεί να το τεκμηριώσει μπορεί να κάνει τις όποιες αλλαγές κρίνει απαραίτητες στο Σχολικό Εργαστήριο για την καλύτερη λειτουργία του μαθήματος.


Ναι αλλά στην περίπτωση που αυτός που έχει οργανική είναι και υπεύθυνος εργαστηρίου; Τι κάνει ο δεύτερος πέρα από υπομονή;

Παράθεση
Μπορώ να είμαι λίγο αιρετικός; Το περιβάλλον της Micro Worlds Pro είναι μια πολύ καλή επιλογή και προτείνεται από το νέο βιβλίο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι βέβαιο ότι είναι η καλύτερη επιλογή από όλες τις άλλες που υπάρχουν σήμερα ή από αυτές που θα δημιουργηθούν στο σύντομο μέλλον.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο καθένας μας πρέπει να έχει τα μάτια του ανοιχτά, να γνωρίζει, να δοκιμάζει, να παρακολουθεί τι άλλο υπάρχει.


Σύμφωνοι. Και η BMW είναι καλό αυτοκίνητο αλλά η Porsche ακόμα καλύτερο. Το θέμα είναι να βρούμε κάτι καλό που να συμβαδίζει και με το βιβλίο. Και αυτό πλέον είναι η Micro Worlds Pro.

Παράθεση
Νομίζω ότι λες ξεκάθαρα ότι έχεις το άγχος των εξετάσεων. Στη Γ Γυμνασίου μήπως αυτό είναι υπερβολικό; Καθορίζεις το τι θα διδάξεις από το πώς είναι καλύτερο να προετοιμάσεις τους μαθητές σου στις εξετάσεις;


Όχι δεν έχω το άγχος αυτό. Οι μαθητές το έχουν και προσπαθώ να τους το διώξω. Αλλά επιμένω ότι δεν είναι δυνατόν τα 2 πρώτα τρίμηνα να κάνω αλγόριθμους και προγραμματισμό και το 3ο τρίμηνο να κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό. Κρίνω ότι πρέπει να συνεχίσω με προγραμματισμό ώστε να τα κατανοήσουν καλύτερα. Είμαι εκτός;

Παράθεση
Χμ... Μιλάμε για Γυμνάσιο, όχι για επαγγελματική κατάρτιση που γίνεται σε ένα Τεχνικό Λύκειο, ένα ΙΕΚ, ένα ΤΕΙ... Ποιο θα ήταν το νόημα να πας στο Joomla; Να φτιάξουν οι μαθητές σου μια επαγγελματική ιστοσελίδα; ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΧΟΣ (επέτρεψέ μου να μιλήσω λίγο απόλυτα εδώ).
Εγώ βλέπω νόημα να κατανοήσουν οι μαθητές με τη δημιουργία δικών τους ιστοσελίδων ότι πίσω από αυτό που βλέπουν δεν υπάρχει κάτι μαγικό, αλλά μπορούν να το δημιουργήσουν και αυτοί.
Διδασκαλία απλής HTML με εισαγωγή κειμένου, εικόνας και συνδέσμων είναι ένας πολύ εφικτός στόχος που μπορεί να επιτευχθεί σε 4-5 διδακτικές ώρες από την πλειοψηφία των μαθητών.
Νιώθω ότι αν επιμείνεις να διδάξεις Mambo, Joomla, Word Press, SMF, Minigal, κλπ είναι το αντίστοιχο σαν ένας Πυρηνικός Φυσικός θέλει να διδάξει στο Γυμνάσιο τις εξισώσεις της Σχετικιστικής Κβαντομηχανικής.
Αν όμως νιώθεις ότι μπορείς να απαγκιστρώσεις τους μαθητές από το κώλυμα του συγκεκριμένου εργαλείου και μπορέσουν να δουν την ουσία όσων πρέπει να αφομοιώσουν τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά και σου λέω προχώρα. 

Έχω σαν στόχο αυτό το τελευταίο που ανέφερες αλλά ίσως και να μην το καταφέρω, οπότε ίσως κάνω απλή HTML.

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 205
  • Παντού υπάρχει ένας μύθος
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 26, 2007, 05:33:21 μμ »
my8os
καλύτερα θα ήταν να μας πεις πώς θα ήθελες εσύ να είναι το πρόγραμμα σπουδών στο Γυμνάσιο κατά τη δική σου γνώμη και πείρα.
Αν είχες πλήρη ελευθερία τι θα έκανες.

Το πρόγραμμα σπουδών θα έπρεπε να διαμορφωνόταν έτσι ώστε να κάλυπτε τις ανάγκες των παιδιών ως χρήστες πρώτα με έμφαση στις δεξιότητες και μετά τις όποιες αλγοριθμικές και προγραμματιστικές ικανότητες.

Αποσυνδεδεμένος Dr_Michael

  • Ιδρυτής του PDE
  • Administrator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1828
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
    • Galop
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 26, 2007, 07:39:03 μμ »
Το πρόγραμμα σπουδών θα έπρεπε να διαμορφωνόταν έτσι ώστε να κάλυπτε τις ανάγκες των παιδιών ως χρήστες πρώτα με έμφαση στις δεξιότητες και μετά τις όποιες αλγοριθμικές και προγραμματιστικές ικανότητες.

Μα το Μάθημα λέγεται Πληροφορική και η Πληροφορική έχει τόση σχέση με τους υπολογιστές όσο η Αστρονομία με τα τηλεσκόπια...

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 26, 2007, 08:46:31 μμ »
Το πρόγραμμα σπουδών θα έπρεπε να διαμορφωνόταν έτσι ώστε να κάλυπτε τις ανάγκες των παιδιών ως χρήστες πρώτα με έμφαση στις δεξιότητες και μετά τις όποιες αλγοριθμικές και προγραμματιστικές ικανότητες.

Με αυτό που σχολίασες my8os και με το σχόλιο του Dr_Michael έρχονται στην επιφάνεια τα δύο μεγάλα στρατόπεδα.

Το ένα στρατόπεδο προσεγγίζει την Πληροφορική σαν αυτόνομη επιστήμη και έχει τη γνώμη ότι έτσι πρέπει να προσεγγιστεί και στο σχολείο.

Το άλλο στρατόπεδο εκτιμά ότι οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν μερικές πρακτικές δεξιότητες στους υπολογιστές, και όλα τα άλλα είναι ή πολυτέλεια ή άχρηστα πράγματα.

Πριν γράψω τη δική μου γνώμη, θα ήθελα να ακούσω και άλλες γνώμες, και στη συνέχεια θα τοποθετηθώ κι εγώ.

Και καλό είναι να ακούσουμε όσο περισσότερες απόψεις γίνεται.
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος my8os

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 205
  • Παντού υπάρχει ένας μύθος
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 26, 2007, 10:29:49 μμ »
Δεν νομίζω να είπα ότι τα άλλα είναι άχρηστα. Είπα ότι πρώτα πρέπει να μάθουν τις δεξιότητες και μετά να πάνε στα άλλα (κατά προτίμηση σε Λύκειο όταν 'ωριμάζει' το μυαλό).

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #25 στις: Ιανουάριος 27, 2007, 12:13:39 πμ »
Δεν νομίζω να είπα ότι τα άλλα είναι άχρηστα. Είπα ότι πρώτα πρέπει να μάθουν τις δεξιότητες και μετά να πάνε στα άλλα (κατά προτίμηση σε Λύκειο όταν 'ωριμάζει' το μυαλό).

Και αυτή η πρόταση σεβαστή είναι.

Ποια πρέπει να είναι η ύλη της Πληροφορικής μέχρι και τη Γ Γυμνασίου;

Να υπάρχουν μόνο δεξιότητες ή να υπάρξει και η προσέγγιση της Πληροφορικής ως Επιστήμη;

Και βέβαια μπορούμε να απαντάμε σε δύο άξονες.
1ος άξονας: Ποιος θα ήταν ο καλύτερος σχεδιασμός του μαθήματος από το Νηπιαγωγείο
2ος 'αξονας: Τι κάνουμε πρακτικά, με τα προβλήματα που βρίσκουμε στο κάθε σχολείο και με τους συγκεκριμένους μαθητές μας.

Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #26 στις: Ιανουάριος 27, 2007, 01:31:33 πμ »
Τα πρώτα χρόνια που έφτιαχνα web sites πίστευα ότι το μόνο που χρειάζεται είναι ένας καλός text editor και τίποτα άλλο. Κώδικας και μόνο κώδικας έλεγα, τα WYSIWYG προγράμματα είναι σχεδόν άχρηστα. Πόσο λάθος ήμουνα. Στην πραγματικότητα ο πιο αποδοτικός είναι αυτός που ξέρει πότε να χρησιμοποιήσει τις ευκολίες των προγραμμάτων και πότε να "λερώσει" τα χέρια του με κώδικα ;D

Τί θέλω να πω με αυτό; Το θέμα είναι να κρατάς μία ισορροπία. Όχι ή το ένα ή το άλλο. Και τα δύο είναι χρήσιμα. Όσον αφορά το σε ποιό ποσοστό πρέπει αυτές οι δύο τάσεις να αναμειχθούν η άποψή μου είναι η εξής:

Όσο μικρότερα τα παιδιά, τόσο περισσότερη έμφαση στις δεξιότητες / χειρισμό. Όσο μεγαλώνουν τόσο περισσότερη "Πληροφορική ως επιστήμη". Εκτός αν θέλουμε να καταλάβουν τα παιδιά το δυαδικό σύστημα από το δημοτικό, όταν καλά καλά δεν ξέρουν να κάνουν πρόσθεση στο δεκαδικό!

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #27 στις: Ιανουάριος 27, 2007, 01:26:48 μμ »
Θα συμφωνήσω κατά το μεγαλύτερο μέρος με τον μύθο: από τη στιγμή που στο δημοτικό ΔΕΝ έχει καμία επαφή το παιδί με την πληροφορική και τις νέες τεχνολογίες παρά μονάχα αν έχει πάει σε ολοήμερο, καλό είναι η έμφαση να δίνεται στον τομέα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-να μάθει το παιδί χρήση, να μάθει να χρησιμοποιεί μηχανή αναζήτησης (που είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ εργαλείο πλέον για τις εργασίες που τους βάζουν οι καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων), να μάθει τι δυνατότητες σου προσφέρει η πληροφορική ή καλύτερα για να μην μπαίνουμε σε εννοιολογικές κόντρες γιατί έχω διαπιστώσει ότι ορισμένοι το παίζουν "σκληροπυρηνικοί" εδώ μέσα και επιμένουν ότι πληροφορική=αλγοριθμική σκέψη και προγραμματιστική επίλυση προβλημάτων και τίποτα παραπέρα, τις δυνατότητες της ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ και της ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ (και το έχω ξαναπεί, το να κάνεις μια εισαγωγική κουβέντα για δυαδικό σύστημα από το δημοτικό ακόμα είναι εφικτό και εγώ τουλάχιστον το έκανα με επιτυχία). Να μάθουν πως στο καλό γίνεται και επικοινωνούν υπολογιστές, mp3 players, κινητά, PDA, φλασάκια, κάρτες μνήμης, card readers και όλα τα παρελκόμενα και μη μου πει κανείς ότι υποβιβάζω το μάθημα σε "γκατζετολογία": έχουμε στα χέρια μας ένα ισχυρότατο όπλο στο να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο (ελάχιστοι κάνουν κοπάνα στο δικό μου μάθημα, ενώ στα άλλα ουυυυυ) και εμείς θα τους φλομώσουμε έναν ολόκληρο χρόνο με κώδικα; ΟΛΑ αυτά που ανέφερα είναι μέσα στη ζωή των παιδών από επιλογή και όχι από ανάγκη, και το να μάθουν και πρακτικά να τα χρησιμοποιούν (και επιστημονικά τη φιλοσοφία πίσω τους) δεν κάνει κακό. Με την ίδια λογική και ο προγραμματισμός είναι η επιστήμη πίσω από τα παιχνίδια που παίζουν, το λειτουργικό, τις εφαρμογές που τους ενδιαφέρουν. Οπότε ξεκινώντας με αυτό σαν πλαίσιο (αφού πρώτα έχουν "γλυκαθεί" με τα πιο άμεσα ορατά και εντυπωσιακά οφέλη του μαθήματος), θα προχωρήσω στην ανάλυση μερικών καθημερινών προβλημάτων από αλγοριθμική σκοπιά και στη συνέχεια θα ψάξω να βρω ποιο περιβάλλον ταιράζει καλύτερα για υλοποίηση (είμαι πρωτάρα στη δευτεροβάθμια και η μόνη μου εμπειρία σε διδασκαλία προγραμματισμού είναι turbo c σε DOS περιβάλλον, που οι φοιτητές του ΤΕΙ δεν το αγάπησαν ιδιαίτερα...) Το δίλημμά μου για την τρίτη γυμνασίου είναι ότι έχω να κάνω με ένα πλήθος εντελώς ετερόκλητο λόγω εσπερινού (άντε να πεις στη νοικοκυρά ότι σήμερα θα κάνουμε λογικά διαγράμματα), ωστόσο το βλέπω σαν πρόκληση και θα ασχοληθώ στο τελευταίο τρίμηνο και μόνο (η περσινή δεν τους είχε κάνει ΤΙΠΟΤΑ από θεωρία και ΚΑΘΟΛΟΥ Internet, στο εργαστήριο κάναν μόνο ασκήσεις word και έχουν τεράστια κενά)
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 524
Σύνολο: 524

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.119 δευτερόλεπτα. 38 ερωτήματα.