*

Ψηφοφορία

Πληροφορική Γ' Γυμνασίου: Τι διδάσκετε;

Micro Worlds Pro
8 (57.1%)
Γλωσσομάθεια
4 (28.6%)
Χελωνόκοσμο
0 (0%)
Άλλη Logo
0 (0%)
Καμία γλώσσα προγραμματισμού
2 (14.3%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 13

Αποστολέας Θέμα: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 62754 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος euler

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • If you are going through hell, keep going
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 28, 2007, 09:39:21 πμ »
  Οι σκληροπυρηνικοί που λες πως επιμένουν ότι πληροφορική = αλγόριθμική σκέψη είναι όλος ο υπόλοιπος κόσμος εκτός από εσάς. Και φυσικά συμπεριλαμβάνω και σένα διότι από τη σχολή που προέρχεσαι λογικό να έχεις αυτές τις απόψεις για λόγους που έχω ξανα-αναφέρει αν θυμάσαι και έχουν σχέση με το πρόγραμμα σπουδών σου.
       Κανείς δεν σου απαγορεύει να χρησιμοποιήσεις gadget στο σχολείο ή οτιδήποτε πρωτοποριακό, όμως πάντα ο διδακτικός στόχος σου θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη της συνθετικής και αναλυτικής σκέψης των παιδιών και αυτό μπορεί να γίνει μέσω της επαφής των παιδιών με την επίλυση προβλημάτων και την αλγοριθμική σκέψη. Κάποιοι μιλάνε για κώδικα και κάτι τέτοια. Σιγά να μην διδάσκουμε κώδικα στα παιδιά. Δηλαδή ο Papert που έβγαλε τη Logo ειδικά για παιδιά μικρών ηλικιών ήταν χαζός και όλοι αυτοί που την χρησιμοποιούν? Εκεί το παιδί δεν χρειάζεται να γράψει κώδικα εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις. Μπορεί να σχεδιάσει τη λύση και σε κάποιες περιπτώσεις ο κώδικας παράγεται μόνος του. Δε θα έλεγα ότι με τρελαίνει η Logo αλλά έιναι μια αρχή. Και από εκεί το παιδί μεγαλώνοντας μπορεί να έχει μια επαφή με τον προγραμματισμό όχι με σκοπό να μάθει να προγραμματίζει αλλά να μάθει να σκέφτεται, πράγμα που στο σημερινό σχολείο δεν γίνεται. Τώρα πως θα το κάνετε να σκεφτεί με το μαθήμα Αρχές Gadgetολογίας I & II ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω.
    Επίσης η ιδέα είναι να προσπαθήσουμε να πείσουμε τα μικρά παιδιά να μην χρησιμοποιούν κινητά και όχι να κάνουμε διαφήμιση σε αυτά λόγω των βλαβερών συνεπειών που όλοι ξέρουμε.
     Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα παιδιά πρέπει από μικρά να ξέρουν το δυαδικό σύστημα. Για να πηγαίνουν στο κυλικείο και να ζητάνε 010 καραμέλες ή δεν ξέρω και εγώ τι? Ποιον διδακτικό σκοπό εξυπηρετεί αυτό? Αν είναι έτσι να μάθουν και το δεκαεξαδικό και άλλα συστήματα.
    Ας μάθουν όμως πρώτα το δεκαδικό που δεν το ξέρουν και βλέπουμε....
  Επίσης δεν φταίει κανένας που η πρώτη σου εμπειρία ήταν η Turbo C σε Dos Περιβάλλον. Υπάρχουν τόσα προγραμματιστικά περιβάλλοντα και εργαλεία που μπορούν να διδαχθούν που η καθαρή C είναι το χειρότερο που θα μπορούσε να επιλέξει κανένας για αρχή.
    Τέλος υπάρχουν σίγουρα καλύτεροι τρόποι για να κάνεις τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο από το να κάνεις διαφήμιση διάφορων συσκευών σε παιδιά που ίσως οι γονείς τους δεν έχουν τα λεφτά να τα αγοράσουν. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να τους κάνεις να νιώσουν μειονεκτικά απέναντι σε άλλα παιδιά που θα τα έχουν αγοράσει και θα κάνουν φιγούρα στην τάξη. Αν θες να προκαλέσεις το ενδιαφέρον βάλε ένα γρίφο ή ένα πρόβλημα και άσ'τους να σκεφτούν. Το μπράβο στις μικρές ηλικές είναι καλύτερο από όλα τα gadgets του κόσμου.

   Ξέρω ότι ο τόνος μου είναι λίγο υπερβολικός ή και επιθετικός θα έλεγα όμως θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα. Τουλάχιστον οι καθηγητές που διδάσκουμε σε Γυμνάσια και Λύκεια. Ότι δεν είμαστε ούτε τεχνολόγοι ούτε οι χαμάληδες της τεχνολογίας στο σχολείο. Είμαστε και εμείς καθηγητές ισάξιοι με τους φιλολόγους τους μαθηματικούς και τους φυσικούς. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να πείσουμε ότι πρεσβεύουμε μια επιστήμη και διδάσκουμε τις βασικές αρχές της στα παιδιά. Μια επιστήμη που έχει σχέση με την επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας του παιδιού. Πράγμα που ελάχιστα μαθήματα καταφέρνουν να κάνουν στο σχολείο. Δεν είμαστε οι καθηγητές που θα μπαίνουμε στην τάξη ως βοηθοί ΝΤ σε άλλους καθηγητές.
    Όσο μένουμε προσκολλημένοι σε gadget και εκμάθηση χειρισμού υπολογιστή, του office, HTML κλπ θα είμαστε απλά καθηγητές 2ης ταχύτητας στα σχολεία.

Τέλος να σημειώσω ότι η εκμάθηση HTML και το στήσιμο δικτυακών τόπων ουδεμία σχέση έχουν με τον προγραμματισμό και τους αλγορίθμους.
     
   

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:06:34 »

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 28, 2007, 11:34:50 πμ »
Εντάξει σκληροπυρηνικέ, άποψή σου άποψή μου... δεν ασπάζεσαι αυτό που λέω εγώ, κι εγώ σαφώς δεν ασπάζομαι αυτά που λες εσύ (αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχω υποβιβάσει το μάθημά μου σε επίπεδο χαμάλη και τεχνολόγου, αυτή είναι η διαφορά μας...) Εγώ κάνω αυτό που πιστεύω ότι θα κρατήσει το ενδιαφέρον των παιδιών και αυτό που θα ήθελα να γίνεται από τον καθηγητή μου αν ήμουν στη θέση του μαθητή... και στο κάτω-κάτω δεν ξεφεύγω και από το πρόγραμμα σπουδών, έχω κωδικοποιήσει χρωματικά το βιβλίο του Γυμνασίου - το οποίο παρεμπιπτόντως έχει μείνει στον Μεσαίωνα στο σκέλος τεχνολογίας - και φροντίζω αυτά που λέω και κάνω να καλύπτουν τα αντίστοιχα κεφάλαια... εξήγησα γιατί το θέμα "αλγόριθμοι" με δυσκολεύει στο συγκεκριμένο περιβάλλον που βρίσκομαι και στο οποίο ευελπιστώ να πάρω οργανική για λόγους που έχω αναλύσει σε άλλες συζητήσεις. Τώρα αν θεωρείς εσύ ότι ΕΓΩ είμαι αυτή που θα τους κάνει να νιώσουν μειονεκτικά, τι να πω... ίσως γι'αυτό όλοι οι σκληροπυρηνικοί που έχω γνωρίσει στην πραγματική ζωή να κυκλοφορούν με κινητά περασμένης δεκαετίας και κανένα γκάτζετ πέρα από ένα φορητό σκληρό, για να μην κάνουν τους μαθητές τους να νιώθουν μειονεκτικά, και επειδή οι εφαρμογές της τεχνολογίας δεν είναι επιστήμη, και κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει στο ίματζ τους ;D ;D ;D ;D)
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος euler

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • If you are going through hell, keep going
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 28, 2007, 11:58:21 πμ »

   1)  Προσπαθώ πάντα να μην μεταφέρω την κόντρα σε προσωπικό επίπεδο
   2)  Κρίνω πάντα πράξεις και όχι ανθρωπους
   3) Για ότι λέω παραθέτω πάντα κάποια επιχειρήματα

για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις

Αυτό με τα gadget δεν το κατάλαβα, δηλαδή για να είμαστε αρεστοί στους μαθητές μας πρέπει να κουβαλάμε πάντα την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και να την επιδεικνύουμε?

Επίσης όταν μίλαγα για χαμάληδες και τεχνολόγους δεν αναφέρθηκα στο δικό σου μάθημα (το οποίο δεν ξέρω και δεν μπορώ να κρίνω) αλλά στην εικόνα που έχουν οι καθηγητές άλλων ειδικοτήτων για εμάς και πως πρέπει να αλλάξει αυτό.
  Τέλος όταν αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες στην τάξη καλό θα ήταν να σκεφτόμαστε τις συνέπειες. Δηλαδή όταν εσύ μια μερά δείξεις στα παιδιά ένα flash 2 ΜΒ αυτοί που έχουν οικονομική δυνατότητα δεν θα πάνε να το πάρουν? Με τους υπόλοιπους τι θα γίνει? Όταν τους δείχνεις ένα Mp3 player δεν θα πάνε κάποιοι να το πάρουν? Δεν θα το φέρουν στο σχολείο για να το δείξουν στα άλλα παιδιά και φυσικά και σε σένα? Δεν θα το χρησιμοποιήσουν εν ώρα μαθήματος? Ποιος θα φταίει τότε? εκτός φυσικά από τον γονέα που τους το αγόρασε

      Πολλές φορές θέλουμε να κάνουμε πράγματα για να δείξουμε ότι είμαστε διαφορετικοί από τους άλλους και κάνουμε καλή δουλειά χωρίς να σκεφτόμαστε τις συνέπειες. Τρανό παράδειγμα αυτού θα είναι το laptop των 100 $. Χωρίς καμία παιδαγωγική έρευνα οι φωστήρες του MIT θέλουν να το βάλουν στις τάξεις και μάλιστα σε πολύ μικρές ηλικίες. Οι επιπτώσεις θα φανούν σε 1-2 χρόνια όταν το προμηθευτούν οι πρώτοι μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #31 στις: Ιανουάριος 28, 2007, 03:00:25 μμ »

 ένα flash 2 ΜΒ

 

συνάδελφε μάλλον 2GB εννοούσες... ουδέποτε υπήρξε στην αγορά flash 2MB... ;D ;D

τι το παιδεύεις και το στολίζεις και καλά ότι δεν εννούσες προσωπική επίθεση, και ότι μιλάς με επιχειρήματα, και ότι κρίνεις πράξεις και όχι ανθρώπους (λες και οι άνθρωποι δεν χαρακτηρίζονται από τις πράξεις τους, και εδώ μέσα κρινόμαστε στο βαθμό που πιστεύει ο άλλος στα γραφόμενά μας και μόνο, γιατί ούτε ως άνθρωπο σε ξέρω ούτε τις πράξεις σου έχω δει ποτέ)... τέλος πάντων για να τελειώνουμε: στο θέμα αυτό είναι ΟΛΟΦΑΝΕΡΟ ότι διαφωνούμε - ούτε θα με πείσεις, ούτε θα σε πείσω... λοιπόν έχουμε εκθέσει για τους φίλους μας έναν τρόπο προσέγγισης εσύ, και άλλον εγώ... ο καθένας κρίνει, διαλέγει και πράττει... στο άλλο θέμα με το πρόβλημα συμπεριφοράς αν θυμάσαι συμφώνησα περισσότερο μαζί σου παρά με τους άλλους... ε  δεν γίνεται να συφωνώ σε ό,τι λες... οπότε κλείνουμε εδώ την "κόντρα" (τα εισαγωγικά, γιατί μένω ανεπηρέαστη από τέτοιες κόντρες πια) και συνεχίζουμε την πορεία μας 8)
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:06:34 »

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #32 στις: Ιανουάριος 30, 2007, 11:32:56 μμ »
Χαλαρώστε, συζήτηση κάνουμε.

Όπως είπα και παραπάνω χρειάζεται μία ισορροπία. Ναι να μάθουμε τα παιδιά να σκέφτονται αλγοριθμικά άμα μπορούμε να τα καταφέρουμε αλλά δεν συμφωνώ στο να γίνει αυτό αυτοσκοπός από μικρές ηλικίες. Νομίζω ότι κάποιες βασικές δεξιότητες στο χειρισμό προγραμμάτων και στη διαχείριση αρχείων πρέπει να τις μάθουν όλοι. Το χτίσιμο ενός website μπορεί να μην είναι αλγοριθμική σκέψη αλλά δεν παύει να είναι σκέψη, ενώ περιλαμβάνει και άλλες ευχάριστες αλλά και χρήσιμες διαδικασίες για τα παιδιά. Εξάλλου αν θελήσεις να το πας και παραπέρα και βλέπεις ότι υπάρχει ενδιαφέρον μπορείς να τους μάθεις και κάποια server side γλώσσα προγραμματισμού όπως η php. Όμως εκεί μάλλον πάει μακριά η βαλίτσα. Γενικά δεν θεωρώ ότι η θεωρία πρέπει να είναι αποκομμένη από την πράξη. Θεωρώ το μάθημα "ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον" το πιο ενδιαφέρον απ' όλα αλλά θεωρώ επίσης σωστό το γεγονός ότι διδάσκεται στην 3η Λυκείου και όχι νωρίτερα.

Όσον αφορα στα gadgets, συμφωνώ περισσότερο με τον euler. Με το να επιδοθούμε σε έναν αγώνα τεχνολογικής επίδειξης ίσως καταφέρουμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά ως παρενέργειες θα αυξήσουμε την καταναλωτική μανία τους (λες και δεν είναι ήδη αυξημένη) και αναπόφευκτα θα κάνουμε τα παιδιά από φτωχές οικογένειες να αισθανθούν μειονεκτικά.

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #33 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 12:02:00 πμ »
Κάποτε μια συνάδελφος έκανε εισήγηση σε ένα συνέδριο και μας έλεγε ότι για να διδάξει στους μαθητές από ποια μέρη αποτελείται ένας υπολογιστής, έλεγε στα παιδιά να μπαίνουν σε ένα γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα και να συναρμολογούν για αγορά τον καλύτερο υπολογιστή.

ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #34 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 11:17:56 πμ »
Κι εγώ στα τελευταία μαθήματα πριν τις γιορτές επί δυο βδομάδες έκανα μάθημα αποκλειστικά και μόνο από φυλλάδια προσφορών μεγάλων καταστημάτων πληροφορικής... ουδείς ένιωσε μειονεκτικά, ουδείς το εξέλαβε ως πλασάρισμα της καταναλωτικής μανίας, ουδείς με κατηγόρησε για γκατζετομανάκια, όλοι - μαθητές και καθηγητές (γιατί έτυχε μια φορά να ενδιαφέρεται και καθηγήτρια που είχε κενό εκείνη την ώρα, και μπήκε στην τάξη να παρακολουθήσει) εκτίμησαν το γεγονός ότι αγωνίζομαι να περάσω τις γνώσεις τους από την θεωρία στην πράξη... εγώ θεωρώ απαράδεκτο το να βγαίνει ένα παιδί από το γυμνάσιο (ειδικά στην περίπτωση που δεν έχει σκοπό να προχωρήσει παραπέρα) έχοντας κάνει ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και να μην έχει ιδέα πως να αγοράσει ένα σύστημα που να ανταπεξέρχεται στις ανάγκες του χωρίς να τον πιάσουν κορόιδο... για μένα αυτό έρχεται σε πρώτη μοίρα, και η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης σαφώς σε δεύτερη (υπάρχει και το Λύκειο άλλωστε) 8)
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #35 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 12:09:23 μμ »

 
 Όταν τους δείχνεις ένα Mp3 player δεν θα πάνε κάποιοι να το πάρουν? Δεν θα το φέρουν στο σχολείο για να το δείξουν στα άλλα παιδιά και φυσικά και σε σένα? Δεν θα το χρησιμοποιήσουν εν ώρα μαθήματος? Ποιος θα φταίει τότε? εκτός φυσικά από τον γονέα που τους το αγόρασε


Όταν τους φέρω στην τάξη mp3 player να τους δείξω, θα έχω αγοράσει ήδη ΕΓΩ Η ΙΔΙΑ ένα για την τάξη στην καλύτερη τιμή της αγοράς (την οποία και θα τους πω για να είναι ενήμεροι καταναλωτές και να ξέρουν ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψουν μια περιουσία να το αποκτήσουν) και θα βάλω εργασία με έπαθλο το mp3 player στην καλύτερη. Κι αυτό αντιπαιδαγωγικό και κοινωνικά άδικο και πράξη φερέφωνου του άναρχου καπιταλισμού, που ισοπεδώνει την κοινωνική δικαιοσύνη που ανοικοδομήθηκε με τόσες θυσίες μπλα μπλα μπλα (ναι το γνωρίζω επίτηδες ξέφυγα, μπας και καταλάβουν ορισμένοι ότι τα λογίδρια περί μειονεκτικότητας και τα σχετικά ανήκουν σε περασμένες εποχές... για τους ίδιους λόγους λοιπόν, επειδή τα παιδιά ΟΛΑ τα παρατηρούν, να πηγαίνω στο σχολείο με αυτοκίνητο σαράβαλο, ρούχα φθαρμένα, άβαφη και απεριποίητη επειδή αν φορέσω ωραία ρούχα και έχω καλό αυτοκίνητο - που δεν έχω παρεμπιπτόντως - και είμαι περιποιημένη, θα κάνω ορισμένους να νιώσουν μειονεκτικά που δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες. Ζούμε, δουλεύουμε, διασκεδάζουμε κ.ο.κ. στο 2007, και επιμένουν ορισμένοι ιδεολογικά να βρίσκονται προσκολλημένοι στις θεωρίες του παρελθόντος... και πριν κλειδώσει κανείς αδμινιστράτορας/μοδεράτορας το θέμα, ας κοιτάξει ποιοι άρχισαν τις ιδεολογικές προεκτάσεις...
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #36 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 02:38:58 μμ »
Χρήσιμο είναι να γνωρίζουν οι μαθητές πώς να αγοράσουν τον καλύτερο υπολογιστή, το καλύτερο mp3 player, αλλά εξίσου χρήσιμο είναι να μάθουν να αγοράζουν την καλύτερη τηλεόραση, το καλύτερο παντελόνι, την καλύτερη μπλούζα, το καλύτερο κρουασάν, την καλύτερη τσίχλα.

Όλα αυτά χρήσιμα είναι. Και δεν διδάσκονται σήμερα. Ποιος, για παράδειγμα, διδάσκει στους μαθητές μας τι είναι το γλουταμινικό μονονάτριο; Κι όμως το τρώνε καθημερινά σε πατατάκια, σάλτσες, αλλαντικά και πλήθος τροφές και κανείς δεν τους διδάσκει τι είναι!

Ευτυχώς όποιος θέλει (ακόμα και αν δεν μπορεί) να διδάξει κάτι τέτοιο στους μαθητές του μπορεί μέσα από προγράμματα Αγωγής Καταναλωτή, Αγωγής Υγείας και τόσες άλλες ευκαιρίες που δίνονται και δεν φταίει κανένας παρά μόνο εμείς αν μένουν ανεκμετάλλευτες.

Τώρα αν κάποιος αποφασίσει την ώρα του μαθήματός να "κλέψει" χρόνο για να διδάξει οτιδήποτε θέλει, κανένας δεν θα του κάνει παρατήρηση.
Κάποτε κάποιος φιλόλογος καθηγητής έφερνε το μαντολίνο του στην τάξη και (με προτροπή των παιδιών!!!) έπαιζε μουσική την ώρα του μαθήματος. Και αυτό χρήσιμο είναι. Όλα χρήσιμα είναι. Όμως, στην ώρα των Αρχαίων Ελληνικών, μήπως ακούγεται κοινότυπο να διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά;

Όπως χρήσιμο είναι επίσης να έχει στο μυαλό του ο εκπαιδευτικός την ώρα του μαθήματος έχει την υποχρέωση να διδάξει γνώσεις ή στάσεις ή δεξιότητες ή ακόμα τρόπο σκέψης που θα είναι χρήσιμες στους μαθητές του στο μέλλον.

Η κάθε αφορμή μπορεί να είναι ευκαιρία για τον καθηγητή για να διδαχθεί ένας μαθητής.
Αν αρπάζει αυτές τις ευκαιρίες ο καθηγητής έχει να κάνει με τη γνώση του, με την πείρα του, με την προσωπικότητά του, την ευφυία του αλλά και τη ματιά του τη συγκεκριμένη στιγμή.

Θα πρέπει όμως να αναρωτηθεί ο κάθε καθηγητής αυτό που διδάσκει πόσο εφήμερο είναι και πόσο διαχρονικό.
Αν η χρησιμότητά του ξεπερνιέται σε 1 χρόνο είναι άραγε άξιο διδασκαλίας;

Υ.Σ. Όταν ήμασταν μαθητές μας έλεγαν οι καθηγητές μας μπράβο για τις προσπάθειες που κάναμε.
Τώρα μεγαλώσαμε. Οι προσπάθειες δεν είναι αρκετές. Είναι απαραίτητα τα αποτελέσματα.
Μπορεί να τρέχουμε όλοι την ώρα, να κουραζόμαστε, να γκρινιάζουμε, να φωνάζουμε και να μην κάνουμε τίποτα.
Και το χειρότερο είναι να μην το βλέπουμε ή να μην θέλουμε να το δούμε.

Ο πολύ ιδρώτας δεν σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 31, 2007, 02:53:54 μμ από mavoglou »
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #37 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 03:17:10 μμ »
ωραία λοιπόν. Να το θέσω αλλιώς το ζήτημα (πρακτικά και επί της ουσίας, γιατί παραδέχομαι ότι ξέφυγα κι εγώ από το θέμα): στο τελευταίο τρίμηνο όπως έχω ήδη αναφέρει πρόκειται να μπω στο κεφάλαιο των αλγορίθμων και της προγραμματιστικής επίλυσης με την Γ' γυμνασίου. Θέλω να κερδίσω τους μαθητές μου από την πρώτη στιγμή και να τους κάνω να ανυπομονούν για την ώρα της πληροφορικής (όπως κάνουν μέχρι τώρα με την τεχνολογία, το Ίντερνετ και τις πολυμεσικές εφαρμογές που κάνουμε). Εγώ υπολείπομαι σε εμπειρία διδασκαλίας αλγοριθμικής σκέψης, και ψάχνω να βρω ένα παράδειγμα από την καθημερινή ζωή που θα τους "συνεπάρει" (πιατεύω όταν έρθει η ώρα θα το καταφέρω). Αν έχει έτοιμο κάτι τέτοιο ένας από σας, ας το μοιραστεί μαζί μου (όσοι με ξέρουν δυο χρόνια τώρα στο φόρουμ, ξέρουν ότι έχω μοιράσει αριστερά και δεξιά ότι υλικό έχω φτιαξει και ενδεχομένως αποδειχτεί χρήσιμο και σε άλλους συναδέλφους).
 :)

"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #38 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 03:21:17 μμ »
Πήγαινε στη σελίδα:

http://dide.eyv.sch.gr/break.htm

και κατέβασε τα τρία τεστ ευφυίας (πάνω δεξιά στη σελίδα)
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #39 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 03:41:32 μμ »
Πήγαινε στη σελίδα:

http://dide.eyv.sch.gr/break.htm

και κατέβασε τα τρία τεστ ευφυίας (πάνω δεξιά στη σελίδα)

ευχαριστώ για την άμεση απόκριση, αλλά δεν είναι αυτό που έψαχνα... τα τεστάκια αυτά (να γίνω κακιά, και να πω ότι τι δουλειά έχει το τεστ ΕΥΦΥΙΑΣ-IQ σε χώρο εκπαίδευσης; ΑΥΤΟ δεν είναι πέρα για πέρα ρατσιστικό;;; γιατί μέχρι τώρα με κατηγορούσες ότι διακρίνω τα παιδιά σε πλούσιους και φτωχούς με τα παραδείγματα που τους δίνω, τώρα θα τους κρίνω με βάση το IQ τους;;; ) τα ξέρουμε όλοι, τα παιδιά τα έχουν δει σε αμέτρητα περιοδικά... κάτι πιο πρωτότυπο ψάχνω...

Τεσπα όταν έρθει η ώρα θα σας πω τι σκέφτηκα, βέβαια αν έχετε κάτι άλλο να προτείνετε, παρακολουθώ με ενδιαφέρον :)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 31, 2007, 03:44:07 μμ από spaceoddity »
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος euler

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • If you are going through hell, keep going
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #40 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 04:03:58 μμ »
  Όλα αυτά που λες είναι αποσπασματικές γνώσεις και υπάρχουν στο πρόγραμμα σπουδών του σχολείου. Αν δεν κάνω λάθος (δεν έχω μεγάλη εμπειρία από Γυμνάσιο) το βιβλίο έχει αρκετά πράγματα απο αρχιτεκτονική υπολογιστών τα οποία μπορείς να προσαρμόσεις στη σημερινή πραγματικότητα. Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί ένα μάτσο διαφημιστικά είναι προτιμότερα από το σχολικό βιβλίο. Για να δείξεις ότι ακολουθείς την αιχμή της τεχνολογίας; Δεν έχει νόημα να μάθουν τα παιδιά τίποτα από όλα αυτά, ούτε για κάρτες PCI-express, AGP ούτε για μνήμες DDR και DDR2 γιατί μέχρι να τελειώσουν το σχολείο θα έχουν ξεπεραστεί. Θα πρέπει απλά να τους περάσεις μια φιλοσοφία και ένα σκεπτικό για το πως επιλέγουμε ένα σύστημα με βάση τις ανάγκες που έχουμε.
  Το ποια γνώση έρχεται σε πρώτη ή δεύτερη μοίρα νομίζω ότι είναι δουλειά του προγράμματος σπουδών και όχι του καθηγητή να το κρίνει.
 Επίσης το ότι τα παιδιά και οι άλλοι καθηγητές δεν διαμαρτύρονται δε σημαίνει τίποτα. Αντιθέτως δεν νομίζω ότι είναι και πολύ καλό. Για παράδειγμα ο άλλος καθηγητής στο σχολείο που είμαι δεν ασχολείται ιδιαίτερα με το μάθημα της ΑΕΠΠ, αλλά βάζει σε όλους 18 και 20. Δεν διαμαρτυρήθηκε κανένας. Επίσης πολλοί καθηγητές αφήνουν τα παιδιά να παίζουν όλη μέρα στο internet. Έχεις ακούσει κανέναν να διαμαρτύρεται που δεν κάνει μάθημα; Αντιθέτως αν προσπαθήσεις να κάνεις κανονικό μάθημα εκεί είναι που θα γίνει χαμός και θα διαμαρτύρονται όλοι (μιλάω για Λύκειο).

Επίσης για τους αλγορίθμους που λες, δηλαδή στην Γ' γυμνασίου δεν κάνεις αλγορίθμους; ουσιαστικά το πιο σημαντικό στην τάξη αυτή είναι οι αλγόριθμοι, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών πάντα (αν δεν κάνω λάθος έχει επίσης πολυμέσα και δίκτυα)

Τέλος τι δουλειά έχει το mp3 player με το μάθημα της πληροφορικής δεν το έχω καταλάβει. Δηλαδή δεν αρκεί να δουν μόνο ένα flash disk που θα τους είναι και χρήσιμο για να μεταφέρουν τις ασκήσεις από το σπίτι στο σχολείο? Το mp3 player τι παραπάνω προσφέρει?

Α και κάτι άλλο το σχολείο έχει μαθητές και όχι καταναλωτές και ο καθηγητής πάει σχολείο για να μεταδώσει τις γνώσεις του στους μαθητές και όχι για να κάνει επίδειξη ρούχων, αυτοκινήτου ή άλλων προϊόντων.

Σχετικά με το 1ο μάθημα για την αλγοριθμική μπορείς να δείξεις το πρόβλημα με τον λύκο την κατσίκα και το λάχανο και αυτό με τους κανίβαλλους και τους ιεραπόστολους και ύστερα να σχεδιάσεις τον αλγόριθμο ώστε να καταλάβουν ότι πρόκειται για εντολές που εκτελέουνται σειριακά

Αποσυνδεδεμένος mavoglou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 261
  • Φύλο: Άντρας
  • Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
    • Προφίλ
Απ: Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #41 στις: Ιανουάριος 31, 2007, 04:16:04 μμ »

ευχαριστώ για την άμεση απόκριση, αλλά δεν είναι αυτό που έψαχνα... τα τεστάκια αυτά (να γίνω κακιά, και να πω ότι τι δουλειά έχει το τεστ ΕΥΦΥΙΑΣ-IQ σε χώρο εκπαίδευσης;

Ποιος κριτικός γεύσης κρίνει ένα φαγητό από το όνομά του;
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159540
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 266
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 217
Σύνολο: 217

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.138 δευτερόλεπτα. 39 ερωτήματα.