*

Αποστολέας Θέμα: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!  (Αναγνώστηκε 24038 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #42 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 03:10:32 pm »
 ;D ;D ;D ;D

ούτε στη Χίο που τελείωσες το σχολείο σου Μάρκο μου τα είχες όλα αυτά αλλά ΚΑΙ τελειώσες ΚΑΙ σπούδασες ΚΑΙ γούσταρες ατελείωτα....

όλα αυτά που ανέφερες είναι προφάσεις εν αμαρτίαις ή όπως έλεγε και η γιαγιά μου "όποιος δε θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει" ....και αύριο να μας τα φέρνανε όλα αυτά και να είχαμε το τέλειο σχολείο πάλι μερικοί θα παραπονιόνταν, μερικοί θα κλαίγονταν γιατί ενώ έχουμε υποδομές δεν έχουμε επιμόρφωση και μερικοί δε θα ήξεραν πώς να δουλέψουν με προτζέκτορες, διαδραστικούς και λοιπά τεχνολογικά θαύματα....

θα συμφωνήσω μόνο στο τελευταίο: ότι συγκρίνω ανόμοιες νοοτροπίες.... γιατί αλλού τα μυαλά παραμένουν ανοιχτά σε όλα τα ενδεχόμενα...εδώ, δυστυχώς, μια μεγάλη πλειοψηφία και κυρίως αυτών που λαμβάνουν και αποφάσεις ( είτε αυτοί ονομάζονται πολιτικοί είτε συνδικαλιστές είτε διοικητικοί προϊστάμενοι ) συνεχίζουν να πιστεύουν ότι λέγοντας ΟΧΙ σε οποιαδήποτε καινούρια πρόταση εκτελούν το καθήκον τους στο ακέραιο...όταν ξεκολλήσουμε απο αυτή τη στείρα...αντιπολίτευση μπορεί και κάτι να γίνει...
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #43 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 03:18:03 pm »
Θα απαντησω με το εξης: οι Ελληνες εχουνε γεννηθει με το συνδρομο του "αδικημένου" και του "ρηγμένου" .....αυτο τα λεει ΟΛΑ !

Προσωπικα, δεν θα καθισω να εξετασω αν η αξιολογηση ερθει απο τη κυρια Μαρια του ψιλικατζιδικου της ΔΕΛΤΑ(Σ) Ή της Ε
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #44 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 03:28:28 pm »

θα συμφωνήσω μόνο στο τελευταίο: ότι συγκρίνω ανόμοιες νοοτροπίες.... γιατί αλλού τα μυαλά παραμένουν ανοιχτά σε όλα τα ενδεχόμενα...εδώ, δυστυχώς, μια μεγάλη πλειοψηφία και κυρίως αυτών που λαμβάνουν και αποφάσεις ( είτε αυτοί ονομάζονται πολιτικοί είτε συνδικαλιστές είτε διοικητικοί προϊστάμενοι ) συνεχίζουν να πιστεύουν ότι λέγοντας ΟΧΙ σε οποιαδήποτε καινούρια πρόταση εκτελούν το καθήκον τους στο ακέραιο...όταν ξεκολλήσουμε απο αυτή τη στείρα...αντιπολίτευση μπορεί και κάτι να γίνει...

Εδώ θα συμφωνήσω μαζί σου πλήρως… (τι παθαίνει ο άνθρωπος κυριακάτικα…)
Αντί να λέμε:
θέλουμε αυτή την συγκεκριμένη αξιολόγηση με βάση αυτά τά συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια ή
θέλουμε να γίνονται με αυτόν τον συγκεκριμένο και ίδιο για όλους τρόπο οι προσλήψεις ή οι προαγωγές ή
θέλουμε πραγματικά υπεύθυνο εργαστηρίου στα σχολεία που θα ετοιμάζει τα υποχρεωτικά πειράματα, θα βοηθά στην διεξαγωγή τους και θα ελέγχει τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς αν κάνουν σωστά την δουλειά που τους αναλογεί ή
θέλουμε να συνεδριάζει το συμβούλιο της τάξης τακτικά σε κενό που πρέπει να προβλέπει ο σχεδιαστής του προγράμματος,
και τόσα άλλα…
Αντί να συμπεριφερόμαστε λοιπόν έτσι, προτιμούμε να είμαστε αρνητικοί – αντιδραστικοί ή πρόθυμοι στους νόμους- διατάξεις της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας…

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #45 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 05:22:43 pm »
Αυτα φιλε και συνάδελφε pano2 δε λεγονται !!!! Αυτο σημαινει "αυτοκτονία"... ;D. Αυτο ομως που μπορω να πω ειναι πως θελω καλό μισθό, και αν τον εχω αυτον ολα τα αλλα....μικρη σημασια εχουν  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #46 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 06:55:50 pm »
Αξιολόγηση?....εμένα? και ποιος ειναι αυτος που θα σταθει απέναντι μου για να με αξιολογήσει?
Οι μαθητές Μάρκο! αυτοί πρέπει να μας αξιολογούν

H αξιολόγηση μπορεί να γίνει πάνω σε μετρήσημα και αντικειμενικά πράγματα όπως:
έρχεται ο καθηγητής στην ώρα του;
είναι πρόθυμος να απαντάει σε απορίες;
είναι καλά προετοιμασμενος στο μάθημα;
.............................
μπορώ να σου παραθέσω άλλες 50 περίπου ερωτήσεις από το ερωτηματολόγιο που έχω φτιάξει και μοιράζω στους μαθητές μου στο τέλος της χρονιας γιατί όχι απλά την θέλω την αξιολόγηση αλλά την έχω ανάγκη!
Δεν μπορείς να φανταστείς πόσα πράγματα έχω διορθώσει πάνω μου απλά επειδή ρώτησα την γνώμη των μαθητών.

Επίσης μπορεί να αξιολογεί και ο διευθυντής πάλι σε μετρήσιμα πράγματα όπως:
γκρινιάζει ο καθηγητής αν έχει 1 κενό;
γκρινιάζει αν έχει 1η ώρα μάθημα;
γκρινιάζει αν έχει 7η ώρα μάθημα;
λείπει συχνά από το σχολείο;
οργανώνει δραστηριότητες;

Δεν ενοούμε να μπει ένας γραβατωμένος του Υπουργείο στην τάξη 1 ώρα και να κρίνει αν κάνεις καλό μάθημα. Αυτό δεν είναι αξιολόγηση.

Το ότι δεν θέλουν να κάνουν ΤΩΡΑ μαθηματικά, δε σημαίνει ότι δεν θα θέλουν να τα κάνουν & αργότερα.
Οι μαθητές δεν είναι σε θέση να επιλέξουν κάτι τέτοιο.
Ωραία, και ποιό είναι το νόημα τότε να κάνει κάποιος μαθηματικά όταν δεν τον ενδιαφέρουν καθόλου; Απλά για να πει ότι έκανε, αλλά να είναι σαν να μην έκανε;
Τι κερδίζει με αυτό που λες ένας αδιάφορος μαθητής; ίσα ίσα που πρόβλημα του δημιουργείται. Σήμερα στην Γ τάξη είναι υποχρεωμένος να κάνει 7 ώρες μαθηματικά την βδομάδα!
Εσύ λες, και ας μην τον ενδιαφέρουν πρέπει να τα κάνει με το ζόρι γιατί δεν είναι σε θέση τώρα να ξέρει αν θα του χρειαστούν. Δεν καταλαβαίνω την λογική σου. Αφου και που είναι στην τάξη είναι σαν να μην είναι.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #47 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 07:28:59 pm »
για μένα συναδελφε killbill ουτε οι μαθητες απο μονοι τους ειναι κριτηριο αξιολογησης. και ολοι μας γνωριζουμε πολυ καλα τον τροπο που θα αποσπασουμε  θετικη αξιολογηση. 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #48 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 07:40:52 pm »
για μένα συναδελφε killbill ουτε οι μαθητες απο μονοι τους ειναι κριτηριο αξιολογησης. και ολοι μας γνωριζουμε πολυ καλα τον τροπο που θα αποσπασουμε  θετικη αξιολογηση.

Το θέμα της "διαπραγμάτευσης" μεταξύ καθηγητών και μαθητών με την ανταλλαγή της  θετικής αξιολόγησης με καλούς βαθμούς μπορεί να λυθεί εύκολα, αν οι τελικές γραπτές εξετάσεις γίνονται από τράπεζα θεμάτων κλιμακούμενης δυσκολίας. Τυχόν μεγάλες στατιστικές αποκλίσεις μεταξύ προφορικού και γραπτού βαθμού θα μπορούσαν να ακυρώσουν τις θετικές αξιολογήσεις εκ' μέρους των μαθητών...  ;) 

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #49 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 07:44:47 pm »
Τουλάχιστον κάπια σαπίλα καθηγητών θα έπερνε δρόμο, γιατί όταν το 100% των μαθητών θα μιλούσε αρνητικά για κάποιον καθηγητή δεν μπορεί να είναι τυχαίο!
Και να σου πω κατι; Εγώ πιστεύω θα λειτουργούσε θετικά το μέτρο και μόνο από φόβο. Γνωρίζω συνάδελφο που μπαίνει στην τάξη και τους λέει ανέκδοτα, δεν ποτέ μάθημα, τους βάζει 2 ασκήσεις και τους λέει να τις λύσουν και αυτός κόβει βόλτες στον διάδρομο. Μάλιστα πολλές φορές φεύγει και από την τάξη! Αργεί πολύ να μπει, και τους αφήνει και 15 λεπτά νωρίτερα.
Τα παιδιά μάλιστα είχαν παει στον διευθυντή και ζήτησαν αλλαγή καθηγητή. ΜΙα φορά αρνούνταν να μπουν στην τάξη αν δεν άλλαζαν καθηγητή. Αποτέλεσμα; τίποτα!

Αν όμως ήξερε ο συνάδελφος αυτός ότι θα τον αξιολογήσουν οι μαθητές στο τέλος της χρονιάς και ότι αυτά θα πάνε στο Υπουργείο, τότε μάλλον δεν θα τα έκανε αυτά. Τώρα τα κάνει γιατί κανείς δεν τον κουνάει.
Ξέρεις κάτι; έχω ακούσει πολλές φορές το "γιατί να κάνω μάθημα; ποιός θα με ελέξει; γιατί να κουραστώ; τα ίδια λεφτά θα πάρω. Κανείς δεν με κουνάει". Μάλιστα μου το είπε κατάμουτρα κάποιος συνάδελφος "τι παιδεύεσαι και βγάζεις φωτοτυπίες, δείχνεις πράγματα στο Laptop κλπ? μήπως θα πληρωθείς παραπάνω?"
Τελευταία άκουσα και το εξής από συνάδελφο "Δεν ασχολούμαι με πράγματα που δεν μοριοδοτούνται και δεν έχουν επίδομα!"

Δεν νομίζεις ότι με μια αξιολόγηση μαθητών αυτά τα φαινόμενα θα μειώνονταν;
Διαφωνώ μαζί σου τέλος πάντων. Εγώ πιστεύω ότι οι μαθητές είναι οι καλύτεροι κριτές μας και αυτό με κάνει να δίνω τον καλύτερο εαυτό μου στην τάξη κάθε φορά.

Μάλλον το σκεπτικό σου είναι ότι μπορεί ένας καθηγητής να πει στα παιδιά να γράψουν καλές κριτικές για αυτόν και θα τους βάλει σεόλους 20.!! αυτό δεν είναι που σε κάνει να μην πιστεύεις στην αντικειμενικότητα της αξιολόγησης από μαθητές; Ε, λοιπόν αν το πει αυτό καθηγητής τότε: 1. έχει γίνει ρεζίλι 2. κανείς μαθητής δεν θα του χαριστεί!

επί της ουσίας τώρα:
Αύριο έχω Μαθηματικά Γενικής παιδείας στην Γ Λυκείου όπου έχω αρκετούς μαθητές που είναι της θεωρητικής κατεύθυνσης και το μάθημα όχι απλά δεν τους ενδιαφέρει, αλλά δεν έχουν και το background για να μπορέσουν να το παρακολουθήσουν τώρα.

Τι να κάνω με αυτούς;
έχω σκεφτεί να τους πω να διαβάζουν Αρχαία στην ώρα μου χωρίς να ενοχλού.
Όμως επειδή η φωνή μου θα ενοχλεί στο διάβασμά τους, μήπως είναι καλύτερα να τους πω να μην μπαίνουν καν στην ώρα μου;

Είναι αδύνατον να προσέξουν αυτά τα παιδιά. Όσο ενδιαφέρον και να το κάνω το μάθημα, όση αγάπη και να δείχνω, ότι τεχνολογία και αν χρησιμοποιήσω (ΗΥ, βιντεοπροβολεα) για αυτούς είναι Κινέζικα και αδιάφορο.
Το βλέπουν ότι τους αποσπά χρόνο από τα μαθήματα της κατεύθυνσής τους.

Φαντάζομαι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και φιλόλογοι με μαθητές της θετικής-τεχνολογικής.

Υπάρχει λύση;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #50 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 08:03:51 pm »
Αν προσεξες ειπα "απο μονοι τους" οι μαθητες. Δεν απεκλεισα τους μαθητες απο την διαδικασια αξιολογησης. Αλλα δεν φτανει αυτο. Αξιολογηση σημαινει να εχω και καποιον αλλον "εμπειρο","ειδικο" να με συμβουλεψει,να μπορω να βελτιωθω. Οι μαθητες ειναι η απόληξη της προσπαθειας μου, οχι η αρχη και το τελος αυτης.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #51 στις: Δεκεμβρίου 04, 2011, 10:49:42 pm »
Αύριο έχω Μαθηματικά Γενικής παιδείας στην Γ Λυκείου όπου έχω αρκετούς μαθητές που είναι της θεωρητικής κατεύθυνσης και το μάθημα όχι απλά δεν τους ενδιαφέρει, αλλά δεν έχουν και το background για να μπορέσουν να το παρακολουθήσουν τώρα.

Τι να κάνω με αυτούς;
έχω σκεφτεί να τους πω να διαβάζουν Αρχαία στην ώρα μου χωρίς να ενοχλού.
Όμως επειδή η φωνή μου θα ενοχλεί στο διάβασμά τους, μήπως είναι καλύτερα να τους πω να μην μπαίνουν καν στην ώρα μου;

Είναι αδύνατον να προσέξουν αυτά τα παιδιά. Όσο ενδιαφέρον και να το κάνω το μάθημα, όση αγάπη και να δείχνω, ότι τεχνολογία και αν χρησιμοποιήσω (ΗΥ, βιντεοπροβολεα) για αυτούς είναι Κινέζικα και αδιάφορο.
Το βλέπουν ότι τους αποσπά χρόνο από τα μαθήματα της κατεύθυνσής τους.

Φαντάζομαι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και φιλόλογοι με μαθητές της θετικής-τεχνολογικής.

Υπάρχει λύση;

Να κάνεις κανονικά το μάθημα. Τα μαθηματικά Γενικής δεν απαιτούν κάποιο ιδιαίτερο υπόβαθρο. Ειδικά Στατιστική και Πιθανότητες είναι από το 0 και σίγουρα μπορείς να βάλεις δραστηριότητες που είναι στα ενδιαφέροντα τους. Ειδικά αυτά σε όποιο πανεπιστημίο και αν πάνε είναι χρήσιμα ως γνώσεις αλλά και γενικά στην ζωή. Αδιαπραγμάτευτα αυτά που λέω.
Αρκεί να σου πω ότι αν σε αξιολογούσα και μου έλεγες αυτά που είπες θα σε έστελνα για τα περαιτέρω.  ;D

Αποσυνδεδεμένος kofia

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #52 στις: Δεκεμβρίου 05, 2011, 11:34:31 am »
Δεν ξέρω εάν έχετε υπόψην σας τα σχολεια Waldorf του Rudolf Steiner. Αν όχι αξίζει να τα ψάξετε. Σχετικα με την φιλοσοφία του μπορείτε να βρείτε στοιχεία (και ωραίες ιδέες) εδώ -> http://steinerbooks.org/research/archive.php#waldorf
Έτυχε να επισκεφθώ ένα τέτοιο σχολείο την προηγούμενη εβδομάδα, στην Σουηδία, και να κάνω ένα μάθημα με παιδιά δημοτικού. Έχω πάθει σοκ! Τα παιδιά δεν θέλουν να φύγουν από το σχολείο, κάθονται μέχρι τις 5. Απο δημιουργητότητα, ελευθερία, σχέσεις με δασκάλους και συμμαθητές, είναι ότι πιο όμορφο έχω δει ποτέ στη ζωή μου! Μέσα σε όλα αυτά βέβαια διακρίνω μία φιλοσοφία η οποία απέχει έτη φωτός από την δική μας. Πίκρα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #53 στις: Δεκεμβρίου 05, 2011, 12:57:36 pm »
Δυστυχως εδω το κλίμα μεταξυ των εκπαιδευτικων δεν ειναι καλο. συνεπως πως να μεταφερθει και στα παιδια?...Ουτε τα παιδια φταινε, ουτε το εκπαιδευτικο συστημα φταιει. Για μενα το προβλημα εντοπιζεται κυριως ή μονο εκει (και ειμαι απολυτος σε αυτο)  στις σχεσεις  μεταξυ των καθηγητων/δασκαλων/λειτουργων.....
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5934
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #54 στις: Δεκεμβρίου 05, 2011, 01:22:17 pm »
Εγώ αν μπορούσα να κάνω μια πρόταση, αυτό δεν θα ήταν «πρώτα ο μαθητής και ο καθηγητής», αλλά «πρώτα η παιδεία».

Θεωρώ ότι το βασικό πρόβλημα της εκπαίδευσης, αλλά και γενικότερα της ελληνικής κοινωνίας είναι η έλλειψη ενδιαφέροντος για την παιδεία. Το παλιό σκεπτικό ότι μαθαίνουμε γράμματα, για να γίνουμε άνθρωποι, μοιάζει να έχει ξεχαστεί εντελώς. 


Οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο περισσότερο για φύλαξη και ίσως, για να φέρουν πίσω και κάποιο «χαρτί».
Οι καθηγητές ενδιαφέρονται περισσότερο πότε θα έρθει ο λειψός μισθός τους.
Οι μαθητές νιώθουν ότι εκτίουν ποινή, αφού δεν καταλαβαίνουν για ποιο λόγο τρώνε τις ώρες τους στο σχολείο.
Και η υπόλοιπη κοινωνία έχει «γραμμένη» την εκπαίδευση, αφού κρίνει ότι μπορεί να βγάλει χρήματα και χωρίς αυτήν.
Ποιος νοιάζεται για το το ότι μια κοινωνία απαίδευτη, μια κοινωνία με στενούς πνευματικούς ορίζοντες, είναι εν πολλοίς καταδικασμένη;

Τώρα ξέρω πως θα σκέφτεστε ότι δεν είναι όλοι γύρω μας έτσι και θα σας απαντήσω ότι έχετε απόλυτο δίκιο.
Μιλώ όμως για μια γενική τάση στην κοινωνία, όπου φυσικά υπάρχουν και αρκετές φωτεινές εξαιρέσεις.
Η πλειοψηφία δείχνει να ανοιγοκλείνει τις πόρτες του σχολείου ανόρεκτα, θέλοντας και μη, σαν να έχει ξεχάσει για ποιον λόγο ακριβώς πρέπει να βρίσκεται εκεί.

Δεν είναι τυχαίο ότι στις σκανδιναβικές χώρες, για τις οποίες πολύς λόγος γίνεται, η παιδεία έχει αναχθεί σε ύψιστο αγαθό από τη δεκαετία του '70.  Και ένας λόγος που έχει γίνει αυτό, είναι γιατί πιστεύουν ότι ακόμα και η  αγορά εργασίας λειτουργεί έτσι αποδοτικότερα.

Εδώ όσο η παιδεία παραμένει τόσο χαμηλά στην αξιολόγησή μας, ακόμα και να συνεχίσουμε να παίρνουμε δάνεια, ακόμα κι αν «κουρεύουν» κάθε τρεις και λίγο το χρέος μας, θα έχουμε τις ίδιες πιθανότητες να γλιτώσουμε τον πάτο με αυτές που έχει κάποιος που πέφτει στη θάλασσα χωρίς να ξέρει κολύμπι και ελπίζει να τον ελεήσει κάποιος ναυαγοσώστης.


« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 05, 2011, 02:02:09 pm από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Πρώτα ο καθηγητής και ο μαθητής! Προτάσεις για ένα νέο σχολείο!
« Απάντηση #55 στις: Δεκεμβρίου 05, 2011, 03:10:20 pm »
@kinegiros: έχεις δίκιο σε αυτα που λες. Ο προβληματισμός μου ήταν για το Α μέρος του μαθήματος όπου  μια μεγάλη μερίδα μαθητών της τάξης αδυνατεί να προσέξει, είτε γιατί είναι θεωρητική και δεν τους ενδιαφέρει αλλά κυρίως γιατί έχουν τόσα κενά που τους φαίνονται Κινέζικα. Σίγουρα το κλίμα θα αλλάξει όταν μπούμε Στατιστική & Πιθανότητες. Εκεί θα έχω τουλάχιστον και ένα κίνητρο να τους πω γιατί πρέπει να προσέξουν και ότι θα κερδίσουν κάτι. Επίσης οι ασκήσεις είναι από καθημερινά παραδείγματα άρα μπορεί κάποιος να βρει ενδιαφέρον. Το Α μέρος όμως είναι χαμένο παιχνίδι για αυτούς.
Συνέχεια μου λένε: "Κύριε από τη μια δίνουμε πανελληνιες σε λίγους μήνες και έχουμε να διαβάσουμε Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά και από την άλλη κενά στα Μαθηματικά έχουμε από Α Δημοτικού.". Μπορεί η bitch να έχει δικιο ότι φταίει ο καθηγητής από το Δημοτικό ή το Γυμνάσιο που δεν τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών. Χαίρω πολύ! το θέμα όμως είναι τι κάνω εγώ τώρα;
Είναι αδύνατον να καλυφθούν κενά τώρα και να αποκτήσουν έτσι ξαφνικά ενδιαφέρον για τα Μαθηματικά στην Γ τάξη, όταν το μάθημα αυτό κάποιοι θα το δώσουν και πανελλαδικά και έχει άλλες απαιτήσεις.


Συζήτησα με τα παιδιά την κατάσταση για να βρούμε την χρυσή τομή. Μου είπαν αυτα που έγραψα και παραπάνω, ότι δηλαδή δεν έχουν κατι μαζί μου προφανώς, απλά είναι αδύνατον να παρακολουθήσουν για τους προαναφερθέντες λογους. Όλοι καταλάβαμε ότι το μάθημα δεν τραβάει και ότι είναι ουτοπικό εγώ να απαιτώ όλοι να προσέχουν και να δουλεύουν.
Ρώτησα ποιοί ενδιαφέρονται για το μάθημα και θέλουν να προσέχουν και ήταν μόνο 4 παιδιά!! είναι και τμήμα με παιδιά της θεωρητικής κυρίως δυστυχώς (για το μάθημά μου δυστυχώς!)
Τα ρώτησα πως θα ήταν ευχαριστημένα και τι προτείνουν. Απάντησαν ότι θεωρούν το σύστημα απαράδεκτο να τους έχει Μαθηματικά στην Γ Λυκείου και ειδικά της θεωρητικής που με τα μαθηματικά εχουν να ασχοληθούν από το Γυμνάσιο. Ε, αυτό ακριβως αποφασίσαμε και σαν λύση! Να ανατρέψουμε το σύστημα! Αφού δεν το κάνει το Υπουργείο θα το κάνουμε εμείς!
Έτσι, συμφωνήσαμε να κάνω μάθημα μόνο με αυτούς τους 4, όχι στον πίνακα αλλά στο θρανίο τους και οι υπόλοιποι όχι να κάνουν χαβαλέ, αλλά να διαβάζουν για την κατεύθυνσή τους! Άκρως παράνομο αλλά δημιουργικό και παραγωγικό.
Δεν ξέρετε τι υπέροχο μάθημα έκανα και τι απίθανη ατμόσφαιρα υπήρχε στην τάξη. Όλοι δούλευαν για κάτι. Μπορεί να μην ήταν Μαθηματικά, αλλά είχαν έναν σοβαρό σκοπό που ήταν μέσα στην τάξη!. Χάρηκα όταν καθώς επέβλεπα αυτούς τους 4 που ασχολούμασταν με τα Μαθηματικά, έβλεπα άλλοι μαθητές να συνεργάζονται και να εξηγεί ο ένας στον άλλον Αρχαία! ήταν ένα πολύ δημιουργικό περιβάλλον. Όλοι μιλούσαμε πολύ σιγανά μεταξύ μας.
Δεν βλέπω τον λόγο να φωνάζω και να λέω "γιατί διαβάζεις Λατινικά στην ώρα μου; έξω με απουσία τώρα!" Όχι όχι..

Πρώτα ο μαθητής!

Αυτό το κλίμα συμφωνήσαμε θα αλλάξει όταν θα μπουμε στατιστική όπου εκεί πράγματι είναι οφέλιμο το μάθημα για όλους και μπορώ να τους κάνω και να δουλέψουν αλλά και να βρουν ενδιαφέρον το μάθημα. Συμφωνήσαμε σε αυτό.

Όσον αφορά τον βαθμό των παιδιών αυτός θα βασιστεί στο

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182631
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 653
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 576
Σύνολο: 577

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.