0 μέλη και 7 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θα παρακαλούσα όσο είναι δυνατών τους συναδέλφους που θα παρευρεθούν την Τετάρτη στο Υπουργείο και μέχρι την Τετάρτη για αυτούς λίγο – πολύ θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ότι αφορά τους διορισμού, αφού η εγκύκλιος είναι πιθανό να βγει μέχρι την Παρασκευή, να ρωτήσετε και να πάρετε τον αριθμό των 24μηνο+ΑΣΕΠ ανά ειδικότητα και όχι στο σύνολο ώστε να ξέρει και η κάθε ειδικότητα τι να περιμένει.Ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να έχετε και να έχουμε τα καλύτερα!!Οικονομολόγος ΠΕ 09 που διεκδικεί με το 40% - (έχουμε 3 άτομα με 24μηνο +ΑΣΕΠ)
Παράθεση από: athapris στις Ιούλιος 25, 2010, 07:04:38 μμΔεν έχεις καταλάβει κάτι: με τα μηνύματά μου στο pde δεν μεταφέρω την προσωπική μου ερμηνεία επί του εν λόγω νόμου αλλά την εικόνα που έχω σχηματίσει για το πώς διαβάζει το νόμο αυτό το υπουργείο ύστερα από πληθώρα επαφών μου μαζί τους. Ο τρόπος αυτός λοιπόν σε καμία περίπτωση δε σημαίνει: το 24μηνο απορροφάται κατ' απόλυτη προτεραιότητα των κατηγοριών του 60-40 και εφόσον απορροφηθεί τότε και μόνο τότε καλείται το 60-40. Το εγγυώμαι 100% πως οι υπεύθυνοι του υπουργείου, τόσο διοικητικοί όσο και πολιτικοί ΔΕΝ διαβάζουν τον νόμο υπό αυτή την έποψη ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ! Και να προσθέσω και κάτι; Ούτε και 'γώ όταν διαβάζω τον νόμο καταλαβαίνω κάποια επιτακτικότητα διορισμού ως προς το 24μηνο. Όλοι μας θέλουμε να απορροφηθούν οι διοριστέοι συνάδελφοι ανεξαρτήτως κατηγορία που ανήκουν, όλοι μας επιθυμούμε να μην αδικηθεί κανείς που έχει επιτυχία ΑΣΕΠ, εκτεταμμένη προϋπηρεσία ή (πόσο μάλλον) και τα δύο. Το να κρυβόμαστε όπως πίσω από το δάχτυλό μας πιστεύοντας πως όλα είναι ρόδινα και καλά είναι κάτι που δρα ανασχετικά ως προς τις πολλές και δραστικές κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να δούμε κάποια στιγμή το όνομά μας στους πίνακες των διοριζομένων... 1ον: Το Υπουργείο είναι σίγουρο ότι θα κοιτάξει να κάνει τους λιγότερους δυνατούς διορισμούς. Διοικητικοί και Πολιτικοί΄.Αντίλογος: Ο νόμος λέει αυτό που λέει, η ερμηνεία που θα προσπαθήσουν να δώσουν θα εξυπηρετεί αυτήν την πολιτική τους. Εκτός κι αν αλλιώς τους αναγκάσουμε. Πολιτικά και νομικά.2ονΛες ότι κι εσύ καταλαβαίνεις το ίδιο με το Υπουργείο. Λυπάμαι θα διαφωνήσω κι εγώ και ο σύζυγός μου που είναι νομικός. Κι έχω κι εγώ επιχειρήματα που θα τεθούν όπου πρέπει, όπως έχουν ήδη τεθεί κι εδώ στο φόρουμ. Εκεί θα το παίξουμε το παιχνίδι; Δε θέλω τη νομική σου ερμηνεία συνάδελφέ μου, θέλω να υποστηρίξεις το αυτονόητο για τον κλάδο μας όπως το λες παρακάτω για το δικαίωμα όλων για διορισμό, όχι με ευχές αλλά ΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ αναμφισβήτητο. Καταλαβαίνεις ότι κάνεις λογικό άλμα όταν απ΄τη μια υποστηρίζεις την ερμηνεία του Υπουργείου κι απ΄την άλλη το δικαίωμα όλων για διορισμό;; Τουλάχιστον αυτό φαίνεται απ τα γραφόμενά σου.3ονΠοιός λέει ότι υποστηρίζοντας την ερμηνεία του νόμου που είπα κι εγώ κι άλλοι εδώ μέσα, σημαίνει ότι τα βλέπουμε ρόδινα;; Αλλά τι να κάνουμε; Να μην πούμε τη δική μας ερμηνεία ;(που ήταν αυτονόητη ως τον Σεπτέμβρη για όλους) Και ακριβώς επειδή δίνουμε αυτή την αυτονοητη ερμηνεία να καλέσουμε στην συνέχεια τους συναδέλφους χρησιμοποιώντας και αυτό να ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ το δικαίωμά μας ενάντια στην ερμηνεία του Υπουργείου που παραδέχτηκες ότι είναι και...δική σου;
Δεν έχεις καταλάβει κάτι: με τα μηνύματά μου στο pde δεν μεταφέρω την προσωπική μου ερμηνεία επί του εν λόγω νόμου αλλά την εικόνα που έχω σχηματίσει για το πώς διαβάζει το νόμο αυτό το υπουργείο ύστερα από πληθώρα επαφών μου μαζί τους. Ο τρόπος αυτός λοιπόν σε καμία περίπτωση δε σημαίνει: το 24μηνο απορροφάται κατ' απόλυτη προτεραιότητα των κατηγοριών του 60-40 και εφόσον απορροφηθεί τότε και μόνο τότε καλείται το 60-40. Το εγγυώμαι 100% πως οι υπεύθυνοι του υπουργείου, τόσο διοικητικοί όσο και πολιτικοί ΔΕΝ διαβάζουν τον νόμο υπό αυτή την έποψη ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ! Και να προσθέσω και κάτι; Ούτε και 'γώ όταν διαβάζω τον νόμο καταλαβαίνω κάποια επιτακτικότητα διορισμού ως προς το 24μηνο. Όλοι μας θέλουμε να απορροφηθούν οι διοριστέοι συνάδελφοι ανεξαρτήτως κατηγορία που ανήκουν, όλοι μας επιθυμούμε να μην αδικηθεί κανείς που έχει επιτυχία ΑΣΕΠ, εκτεταμμένη προϋπηρεσία ή (πόσο μάλλον) και τα δύο. Το να κρυβόμαστε όπως πίσω από το δάχτυλό μας πιστεύοντας πως όλα είναι ρόδινα και καλά είναι κάτι που δρα ανασχετικά ως προς τις πολλές και δραστικές κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να δούμε κάποια στιγμή το όνομά μας στους πίνακες των διοριζομένων...
Ανέκαθεν θεωρούσα ως το πιο γόνιμο έδαφος για τους αγώνες πάσης φύσεως την αλήθεια. Όταν, ύστερα από προσωπικό σοκ, κατάλαβα, ύστερα από προσωπικές επαφές μαζί τους, τις προθέσεις του υπουργείου θεώρησα ως το καλύτερο "δώρο" προς τους συναδέλφους μου το να μεταφέρω την όλη κατάσταση στο εν λόγω φόρουμ. Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι πάντως αυτό ένιωσα. Προσωπικά δεν έκανα κανένα λογικό άλμα αφού ο νόμος ερμηνευόμενος με βάση το περιεχόμενό του εννοείται πως αφήνει τεράστιο περιθώριο στο να απορροφηθούν πλήρως οι πίνακες των βασικών ειδικοτήτων (στις οποίες ανήκεις νομίζω)...Με τα μηνύματά μου κρούω τον κώδωνα κυρίως σε γυμναστές, πληροφορικούς και ξενόγλωσσους, ελπίζω να μην βρεθώ τελικά και κατηγορούμενος γι' αυτό. Στο μήνυμά μου που απετέλεσε θρυαλλίδα της κριτικής σου όντως παρέθεσα και την προσωπική μου οπτική την οποία επαναλαμβάνω: η φράση "σύμφωνα με τις ανάγκες της υπηρεσίας" προσωπικά δεν μου αποπνέει καμία απολύτως ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ απορρόφησης έναντι των άλλων κατηγοριών, αντίθετα μου αποπνέει τη δυνατότητα επιλογής (άσχετα αν τα προηγούμενα δύο χρόνια το 24μηνο απορροφήθηκε πλήρως). Ελπίζω να μην είναι έγκλημα καθοσιώσεως για σένα το ότι παρέθεσα και τη δική μου ερμηνεία η οποία σε καμία περίπτωση δεν αντανακλά και την προσωπική μου διάθεση η οποία σαφώς και επιθυμεί τον πλήρη διορισμό όλων των συναδέλφων. Ακριβώς όμως επειδή δεν είναι εποχή για ευχολόγια θεώρησα χρήσιμο το να παραθέσω με τα μηνύματά μου την (πικρή για κάποιους) αλήθεια. Εντέλει: ας προσέξουμε εναντίον τίνων στρέφουμε την κριτική μας...σίγουρα κάποιοι εκ του 3ου ορόφου του υπουργείου θα διαβάζουν αυτούς τους διαδικτυακούς διαξιφισμούς αλλήλων προς αλλήλους και θα τρίβουν με ικανοποίηση τα μουστάκια (που δεν έχουν)...
Υπατία, δεν είναι όλοι από Αθήνα. Πολλοί είμαστε 500χλμ μακριά
pe06 αυτό το παράδειγμα με τα 100 κενά το έγραψες και νωρίτερα. Ήθελα να σου απαντήσω και με πρόλαβε η Υπατία.Τι θα πει 100 κενά; Αυτό το κολπάκι το εξασφάλισε η τσαπατσούλα υπουργός μας για μετά τον επόμενο ασεπ.Διαγωνισμός χωρίς συγκεκριμένο αριθμό διοριστέων...! Τότε ναι, θα εμφανίζει ελάχιστα κενά.Μέχρι τότε όμως, δεν ξέρω τι θα κάνει, πρέπει να διορίσει συγκεκριμένο αριθμό συναδέλφων, να κόψει το λαιμό της!Πέρα από το ότι και η ύπαρξη "μεταβατικής" (που μάλιστα μπορεί να παραταθεί...) ενδέχεται να καταρρεύσει στα δικαστήρια.
Παράθεση από: athapris στις Ιούλιος 25, 2010, 07:40:42 μμΑνέκαθεν θεωρούσα ως το πιο γόνιμο έδαφος για τους αγώνες πάσης φύσεως την αλήθεια. Όταν, ύστερα από προσωπικό σοκ, κατάλαβα, ύστερα από προσωπικές επαφές μαζί τους, τις προθέσεις του υπουργείου θεώρησα ως το καλύτερο "δώρο" προς τους συναδέλφους μου το να μεταφέρω την όλη κατάσταση στο εν λόγω φόρουμ. Δεν ξέρω αν έκανα καλά ή όχι πάντως αυτό ένιωσα. Προσωπικά δεν έκανα κανένα λογικό άλμα αφού ο νόμος ερμηνευόμενος με βάση το περιεχόμενό του εννοείται πως αφήνει τεράστιο περιθώριο στο να απορροφηθούν πλήρως οι πίνακες των βασικών ειδικοτήτων (στις οποίες ανήκεις νομίζω)...Με τα μηνύματά μου κρούω τον κώδωνα κυρίως σε γυμναστές, πληροφορικούς και ξενόγλωσσους, ελπίζω να μην βρεθώ τελικά και κατηγορούμενος γι' αυτό. Στο μήνυμά μου που απετέλεσε θρυαλλίδα της κριτικής σου όντως παρέθεσα και την προσωπική μου οπτική την οποία επαναλαμβάνω: η φράση "σύμφωνα με τις ανάγκες της υπηρεσίας" προσωπικά δεν μου αποπνέει καμία απολύτως ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ απορρόφησης έναντι των άλλων κατηγοριών, αντίθετα μου αποπνέει τη δυνατότητα επιλογής (άσχετα αν τα προηγούμενα δύο χρόνια το 24μηνο απορροφήθηκε πλήρως). Ελπίζω να μην είναι έγκλημα καθοσιώσεως για σένα το ότι παρέθεσα και τη δική μου ερμηνεία η οποία σε καμία περίπτωση δεν αντανακλά και την προσωπική μου διάθεση η οποία σαφώς και επιθυμεί τον πλήρη διορισμό όλων των συναδέλφων. Ακριβώς όμως επειδή δεν είναι εποχή για ευχολόγια θεώρησα χρήσιμο το να παραθέσω με τα μηνύματά μου την (πικρή για κάποιους) αλήθεια. Εντέλει: ας προσέξουμε εναντίον τίνων στρέφουμε την κριτική μας...σίγουρα κάποιοι εκ του 3ου ορόφου του υπουργείου θα διαβάζουν αυτούς τους διαδικτυακούς διαξιφισμούς αλλήλων προς αλλήλους και θα τρίβουν με ικανοποίηση τα μουστάκια (που δεν έχουν)...Ακριβώς. Να προσέχουμε εναντίον ποιών στρέφουμε την κριτική μας...Και αν οι αυθαίρετες ερμηνείες που δίνουμε ρίχνουν μύλο στο κρασί αυτών του τρίτου. Παίρνεις δημόσια αυτό το βάρος; Γιατί; Νομική συμβουλή χρειάζονται οι συνάδελφοι του 24μήνου από συναδέλφους άλλων κατηγοριών και μάλιστα με ερμηνείες που βολεύουν το Υπουργείο ή το ΕΝΩΤΙΚΟ αίτημα να διοριστούν όλοι όσοι δικαιούνται και τέλος;;;Ειδικά αν δεν είμαστε νομικοί, ας θέτουμε τα αιτήματά μας πολιτικά και προς το συμφέρον του κλάδου μας.Δεν διαπληκτίζομαι μαζί σου, προσπαθώ να σου πω πως άλλο είναι να γνωρίζω τις προθέσεις του Υπουργείου και να είμαι σε εγρήγορση για το τι θα χρησιμοποιήσει σαν νομικό επιχείρημα εναντίον μου (πράγμα που δεν έχει κάνει ακόμη γραπτά, αλλά προφορικά μέσω στελεχών του) κι άλλο ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΩ την ερμηνεία αυτή. Δεν εθελοτυφλώ, ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ το δικαίωμά μου ΚΑΙ με βάση τον δικό τους ΝΟΜΟ και τη μέχρι τώρα πρακτική. Και ναι θα το χρησιμοποιήσω αυτό σαν επιχείρημα, το αντίθετο δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος.Καλά έκανες και μετέφερες την πληροφορία για τις προθέσεις τους, δεν είσαι ο μόνος, η διαφωνία είναι πως δεν θα την δεχτώ ντεφάκτο και αμαχητί. Θα συμφωνήσεις σε αυτό. Και ας μη με αφορά ίσως προσωπικά, μιας κι όπως λες δεν είμαι στις ειδικότητες που...κινδυνεύουν. Αλλά δεν είμαι και από αυτούς που θα χάσω το κριτήριό μου ή θα εγκαταλείψω επειδή δεν με ¨πιάνει¨ ίσως προσωπικά. Το πρώτο που πρέπει να κερδίσουμε είναι να διοριστούν όλοι όσοι κατοχύρωναν φέτος δικαίωμα διορισμού...Αυτή είναι η δική μας αλήθεια που πρέπει να υπερασπιστούμε με νύχια και με δόντια κι ας την ακούσουν εκεί στα επιτελεία.
100 κενα θα πει 100 οργανικα κενα. Οργανικα κενα συστηνονται με βαση τις ωρες διαδασκαλιας καθε μαθηματος σε καθε σχολειο, αρα με βαση τους μαθητες. Καθε καλοκαιρι οι διευθυνσεις μαζευουν απο τα σχολεια της περιοχης τους τις κενες ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ωρες διδασκαλιας καθε μαθηματος και υπολογιζεται ο αριθμος των οργανικων θεσεων που πρεπει να καλυφθει με μονιμο διορισμο. Ιδανικα αν εχει 100 οργανικα κενα αγγλικης θα πρεπει να διορισει 100 μονιμους. Τα λειτουργικα κενα που προκυπτουν απο τις χιλιαδες αποσπασεις, εγκυμοσυνες κτλ. καλυπτονται με αναπληρωτες. Απλα καθε χρονο διοριζονταν στην εκπαιδευση παραπανω εκπαιδευτικοι απο τις πραγματικες οργανικες κενες θεσεις(και εγω μεσα..). Αυτος ειναι ο λογος που εκατονταδες αν οχι χιλιαδες μονιμοι εκπαιδευτικοι δεν εχουν καν οργανικη θεση και ειναι στη διαθεση του ΠΥΣΔΕ. Πριν 3 χρονια που διοριστηκα στις υποψηφιες περιοχες διορισμου ηταν και η Α' Ηλειας. Τη δηλωσα, τοποθετηθηκα εκει αλλα 3 χρονια τωρα ειμαι χωρις οργανικη και στη διαθεση του ΠΥΣΔΕ διοτι αν και η Α' Ηλειας ηταν στις υποψηφιες περιοχες για διορισμο ΔΕΝ υπαρχει οργανικη και τωρα μονο στην Α' Ηλειας ειμαστε περιπου 6-7 αγγλικοι χωρις οργανικη θεση. Αν υπολογισουμε και αυτους που ηρθαν με ματαθεση(παρα την υπεραριθμια..) τοτε οι υπεραριθμοι ειναι πανω απο 10. Αυτο ειναι το μπαχαλο της εκπαιδευσης,οσοι το γνωριζουν μπορουν να το βεβαιωσουν και ισχυει για τις περισσοτερες αν οχι ολες ειδικοτητες.Αυτος ειναι ο λογος που η Διαμαντοπουλου ειπε πως απο τον επομενο ΑΣΕΠ οι διορισμοι θα γινουν με βασει τις αναγκες = οργανικα κενα και γι' αυτο δε θα ανακοινωνεται αριθμος διοριστεων στον ΑΣΕΠ αλλα θα παιρνει οσους εχει αναγκη οργανικα. Θα δεις οτι οι διορισμοι θα μειωθουν σημαντικα. Το μονο που σωζει τους εκαπιδευτικους ειναι οι συνταξιοδοτησεις!!! Οσο για το 24μηνο φετος υπαρχουν πραγματι 2 διαφορετικες ερμηνειες. Ευχομαι πραγματικα να διοριστουν ολοι στη μεταβατικη περιοδο διοτι δεν εχω κανενα απολυτως λογο να ευχομαι το αντιθετο.
Παράθεση από: pe06 στις Ιούλιος 25, 2010, 08:47:10 μμ100 κενα θα πει 100 οργανικα κενα. Οργανικα κενα συστηνονται με βαση τις ωρες διαδασκαλιας καθε μαθηματος σε καθε σχολειο, αρα με βαση τους μαθητες. Καθε καλοκαιρι οι διευθυνσεις μαζευουν απο τα σχολεια της περιοχης τους τις κενες ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ωρες διδασκαλιας καθε μαθηματος και υπολογιζεται ο αριθμος των οργανικων θεσεων που πρεπει να καλυφθει με μονιμο διορισμο. Ιδανικα αν εχει 100 οργανικα κενα αγγλικης θα πρεπει να διορισει 100 μονιμους. Τα λειτουργικα κενα που προκυπτουν απο τις χιλιαδες αποσπασεις, εγκυμοσυνες κτλ. καλυπτονται με αναπληρωτες. Απλα καθε χρονο διοριζονταν στην εκπαιδευση παραπανω εκπαιδευτικοι απο τις πραγματικες οργανικες κενες θεσεις(και εγω μεσα..). Αυτος ειναι ο λογος που εκατονταδες αν οχι χιλιαδες μονιμοι εκπαιδευτικοι δεν εχουν καν οργανικη θεση και ειναι στη διαθεση του ΠΥΣΔΕ. Πριν 3 χρονια που διοριστηκα στις υποψηφιες περιοχες διορισμου ηταν και η Α' Ηλειας. Τη δηλωσα, τοποθετηθηκα εκει αλλα 3 χρονια τωρα ειμαι χωρις οργανικη και στη διαθεση του ΠΥΣΔΕ διοτι αν και η Α' Ηλειας ηταν στις υποψηφιες περιοχες για διορισμο ΔΕΝ υπαρχει οργανικη και τωρα μονο στην Α' Ηλειας ειμαστε περιπου 6-7 αγγλικοι χωρις οργανικη θεση. Αν υπολογισουμε και αυτους που ηρθαν με ματαθεση(παρα την υπεραριθμια..) τοτε οι υπεραριθμοι ειναι πανω απο 10. Αυτο ειναι το μπαχαλο της εκπαιδευσης,οσοι το γνωριζουν μπορουν να το βεβαιωσουν και ισχυει για τις περισσοτερες αν οχι ολες ειδικοτητες.Αυτος ειναι ο λογος που η Διαμαντοπουλου ειπε πως απο τον επομενο ΑΣΕΠ οι διορισμοι θα γινουν με βασει τις αναγκες = οργανικα κενα και γι' αυτο δε θα ανακοινωνεται αριθμος διοριστεων στον ΑΣΕΠ αλλα θα παιρνει οσους εχει αναγκη οργανικα. Θα δεις οτι οι διορισμοι θα μειωθουν σημαντικα. Το μονο που σωζει τους εκαπιδευτικους ειναι οι συνταξιοδοτησεις!!! Οσο για το 24μηνο φετος υπαρχουν πραγματι 2 διαφορετικες ερμηνειες. Ευχομαι πραγματικα να διοριστουν ολοι στη μεταβατικη περιοδο διοτι δεν εχω κανενα απολυτως λογο να ευχομαι το αντιθετο.Δυστυχώς, θα παίζει σημαντικό ρόλο σε τι τμήματα θα μοιράσεις αυτούς τους μαθητές...Και τι θα γίνει με τα σχολεία που έχουν λίγους μαθητές, αλλά βρίσκονται σε μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από άλλα με περισσότερους.Καταλαβαίνεις τι εννοώ...Είναι το επόμενό τους βήμα. Έρχονται δύσκολες μέρες, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι για "μάχες".Παραθέτω και ένα απόσπασμα από άρθρο της alfavita:ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ… ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ Στις 28 Ιουνίου 2010, στη διάρκεια της Μετασυνεδριακής Γενικής Συνέλευσης Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, παραβρέθηκε και παρουσίασε την εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Πορτογαλία ο Μάριο Νογκέϊρα, Γενικός Γραμματέας της Εθνικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (FENPROF – Πορτογαλίας), και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Γενικής Συνομοσπονδίας Πορτογάλων Εργαζομένων (CGTP-IN). Όσα είπε για την κατάσταση στην εκπαίδευση στη χώρα του ουσιαστικά προδιαγράφουν όσα έγιναν, γίνονται και επιχειρούνται και στην Ελληνική εκπαίδευση. Να τι είπε ανάμεσα σε άλλα ο Γ.Γ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών της Πορτογαλίας:8 «Η Πορτογαλία, μετά από τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2010 που επέβαλε η μειοψηφική κυβέρνηση του Σοσιαλιστικού Κόμματος, με την υποστήριξη της δεξιάς, αμέσως αποφάσισε να παγώσει τους μισθούς της Δημόσιας Διοίκησης, μειώνοντας την αξία της συνταξιοδότησης και επιδεινώνοντας τις συνθήκες συνταξιοδότησης ορίζοντας την ηλικία των 65 χρόνων και αναγκάζοντας πολλούς να εργαστούν πολύ περισσότερο από 40 χρόνια. Αυτόν τον Κρατικό Προϋπολογισμό ακολούθησαν δύο Προγράμματα Σταθερότητας και Ανάπτυξης (PEC) και ανακοινώνεται κι ένα τρίτο, ακόμα πιο βίαιο, το οποίο απαιτείται από τις Βρυξέλλες. Κι αυτό συμβαίνει, τη στιγμή που τα πλοκάμια του ΔΝΤ (Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου) αρχίζουν να αγκαλιάζουν τα ευαίσθητα και αδύναμα σημεία της Χώρας και ετοιμάζονται να τη σφίξουν και, αν το καταφέρουν, να την καταπνίξουν…Από τους περίπου 150.000 Πορτογάλους καθηγητές, περίπου οι 40.000 δεν είναι μόνιμοι. Στο λύκειο, το ποσοστό μη μόνιμων καθηγητών φτάνει το 70%. Αυτοί οι μη μόνιμοι δεν έχουν οργανική θέση σε κανένα σχολείου, ως εκ τούτου μπορούν να μετατίθενται σε άλλο σχολείο κάθε χρόνο ή και, απλά, να μένουν άνεργοι. Αυτοί δεν έχουν καριέρα. Έχουν λιγότερα δικαιώματα και υφίστανται ένα καθεστώς αξιολόγησης που τους οδηγεί στο να δέχονται σχεδόν τα πάντα, έτσι ώστε να μη χάσουν τη δουλειά τους… Μεταξύ 2007 και 2010 πήραν σύνταξη περίπου 15.000 καθηγητές και μπήκαν στα σχολεία για να τους αντικαταστήσουν λιγότεροι από 400. Το αντιστάθμισμα της κατάστασης που προκλήθηκε μετά την αποχώρηση τόσων καθηγητών είναι τώρα ευθύνη των μη μόνιμων… Τα ωράρια εργασίας χειροτέρευσαν κι έχουν γίνει σήμερα πραγματικά ανυπόφορα όσον αφορά τον παιδαγωγικό προγραμματισμό, αλλά και τα σχολεία, αν εξαιρέσουμε κάποια αναβάθμιση των κτηρίων και κάποιου τεχνολογικού εξοπλισμού, χειροτέρευσαν όσον αφορά τις συνθήκες που απαιτούνται για να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στις ανάγκες που αντιμετωπίζουν και που είναι πολλές: τα τμήματα έχουν πολλούς μαθητές, χιλιάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες έχασαν την ιδιαίτερη βοήθεια που λάμβαναν, μειώθηκαν οι ανθρώπινοι πόροι αφού υπάρχουν λιγότεροι υπάλληλοι και λιγότεροι καθηγητές, οι οικογένειες γίνονται ολοένα και φτωχότερες λόγω της ανεργίας και των χαμηλών μισθών .. Αυτά τα μέτρα, αυτή η υποτίμηση του σχολείου και των καθηγητών, σε συνάρτηση με έναν πολιτικό λόγο στον οποίο η Κυβέρνηση έριχνε την ευθύνη στους καθηγητές για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Παιδεία σήμερα… αυτή η απόπειρα, να αποδοθούν άδικα οι ευθύνες στους καθηγητές, έκανε την αγανάκτηση των καθηγητών να ξεσπάσει, κάνοντάς τους να βρεθούν στα πρόθυρα νευρικής κρίσης… Με σκοπό να σπάσει τον αγώνα και να κάνει αντίποινα στους καθηγητές, η Κυβέρνηση επέβαλε ένα γραφειοκρατικό και θλιβερό μοντέλο αξιολόγησης, αντικατέστησε τη δημοκρατική διοίκηση των σχολείων με ένα διευθυντή που έχει υπερβολικές εξουσίες, άλλαξε το νόμο έτσι ώστε να περιορίσει τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τη συνδικαλιστική ελευθερία, αλλά δεν κατάφερε να σπάσει την ικανότητα αντίστασης και αγωνιστικότητας των καθηγητών.. Αυτή τη στιγμή, όσον αφορά τα σχολεία, δρομολογείται η διαδικασία κλεισίματος όλων των σχολείων του πρώτου Κύκλου Βασικών Σπουδών (της παλιάς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) που έχουν λιγότερους από 21 μαθητές. Κι αυτά είναι χιλιάδες, διασκορπισμένα σε διάφορες περιοχές μιας τεράστιας αγροτικής ζώνης που υπάρχει στην Πορτογαλία. Οι θυσίες που επιβάλλονται στα παιδιά είναι τεράστιες, γιατί αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά τεράστιες αποστάσεις και να μένουν όλη τη μέρα εκτός σπιτιού. Η Κυβέρνηση προσπαθεί να ενώσει σχολεία που να φτάνουν τους 3000 μαθητές και περισσότερους από 400 καθηγητές και, μ’ αυτόν τον τρόπο, με μοναδική κατεύθυνση μια γεωγραφική περιοχή που είναι πολύ μεγάλη και περιλαμβάνει διάφορες εγκαταστάσεις, να στραφεί σε μια διοίκηση ανθρώπινων πόρων τέτοια που, σύντομα, όταν αρχίσει ο καινούργιος χρόνος, να μεταφραστεί στην απόλυση πολλών χιλιάδων εργαζομένων καθηγητών και μη. Όσον αφορά τους καθηγητές ο αντίκτυπος είναι τρομερός, κυρίως στο μισθό τους, στο ωράριο εργασίας τους, στην επαγγελματική τους σταθερότητα, και στα κοινωνικά και εργασιακά τους δικαιώματα. Από τα διάφορα Προγράμματα Σταθερότητας και Ανάπτυξης (PEC) ήδη προέκυψε αύξηση τόσο στους άμεσους φόρους όσο και στους έμμεσους, ακόμα μεγαλύτερη υποτίμηση της αξίας της σύνταξης, πάγωμα μισθών ως το 2013, μείωση των κοινωνικών υπηρεσιών, ειδικά στους άνεργους, και πάγωμα διαφόρων εργασιών και συμπληρωματικών επιδομάτων, πάγωμα πρόσληψης στη Δημόσια Διοίκηση… Και ανακοινώνονται νέα Προγράμματα Σταθερότητας και Ανάπτυξης (PEC), ενώ υπάρχουν ήδη ενδείξεις μερικού ή ολικού παγώματος στα επιδόματα αδείας και Χριστουγέννων, αλλά και απευθείας μείωση μισθών».
H εικόνα που περιγραφεται στο παραπανω αρθρο είναι λιγο-πολύ γνωστη και συντομα θα τη δουμε και στην Ελλαδα. Στο πολύ αμεσο μελλον θα δουμε τμηματα 30 μαθητων, αυξηση του ωραριου των εκπαιδευτικων και δραστικες μειωσεις στις προσληψεις.Ηδη σημερα τα πρωτοσελιδα των εφημεριδων ασχολουνται με τις μειωμενες για φετος προσλήψεις εκπαιδευτικων. Θα είναι λεει οι μισες από περισυ (περιπου3000), οσες δηλαδη εχουν συμφωνηθει με το μνημονιο. Να θυμησω μονο ότι στον προηγουμενο ΑΣΕΠ προκυρηχθηκαν 5072 θεσεις μαζι με τις τεχνικες ειδικοτητες. Αυτές οι θεσεις ηταν το 60% του συνολου αρα εχουμε ακομη 3380 θεσεις από τον ενιαιο διορισμων του 40%. Συνολο 8452 Αν υπολογισουμε ότι σ’ολες τις ειδικοτητες διοριστηκε το 50% των θεσεων (60-40 )περυσι, απομενουν ακομη 4226 για φετος από ΑΣΕΠ και 40%, χωρις 30μηνα και 24μηνα. Πως απ’ αυτους θα διορισει φετος μονο 3000? Φαινεται πως το σεναριο για τμηματικη απορροφηση φετος (με καποια ποσοστα) από ΑΣΕΠ, 40%, 30μηνα και 24μηνα είναι πιο ισχυρο από ποτε αν ισχυει ο αριθμος των προσληψεων (3000).