0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αν και είμαι λίγο άσχετος σε ότι αφορά τις προθέσεις του υπουργείου για το "νέο σχολείο", αφού πράγματι όλα έγιναν αιφνιδιαστικά και γρήγορα, θα κάνω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με τον καθολικό αρνητισμό του συναδέλφου.1. Δεν είναι λάθος να ανοίξει το σχολείο στην τοπική κοινωνία και να προσαρμόσει μερικά τμήματα του αναλυτικού προγράμματος στις ανάγκες και ευκαιρίες του πρααγματικού κόσμου. Πρέπει να διασφαλίζεται βέβαια το κομμάτι αυτό της γενικής παιδείας, που είναι απαραίτητο για όλους. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. 2. Σχετικά με το ωράριο, πρέπει να σκεφτούμε και τις οικογένειες, που δεν έχουν τους παπούδες για την μεταφορά των παιδιών και εξυπηρετούνται από τα καινούρια δεδομένα. Το 8 -2 για όλους στην Α΄και Β΄Δημοτικού είναι, όμως, κάπως τραβηγμένο. Στα ιδιωτικά δημοτικά το μέτρο αυτό είναι κανόνας...Περιμένω από τους δασκάλους της Α΄και Β΄Δημοτικού να ανακαλύψουν τους κατάλληλους τρόπους - το έχουν σπουδάσει άλλωστε- για να μην γίνει βασανιστική η μεγαλύτερη παραμονή των παιδιών στο σχολείο. 3. Τα Αγγλικά διδάσκονται στα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία με τον κατάλληλο τρόπο (όχι πάντα) ήδη από το νηπιαγωγείο! Οι περισσότεροι γονείς στέλνουν από μικρά τα παιδιά τους στα φροντιστήρια. Που είναι το πρόβλημα με την νέα ρύθμιση; Ζητούμενο για εμένα είναι ο σωστός τρόπος διδασκαλίας για αυτές τις τάξεις. Δεν έχουμε, δηλαδή, τους κατάλληλα εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς. Εδώ πρέπει να υπάρξει μια διαρκής συνεργασία ανάμεσα στους έμπειρους δασκάλους και τους δασκάλους των Αγγλικών.4. Η εξοικείωση των μικρών με τον υπολογιστή είναι κάτι που προκαλεί διασκέδαση και ξεκούραση στα παιδιά. Αν ο δάσκαλος της πληροφορικής μπορεί να συνεργαστεί και με τον δάσκαλο της τάξης, μπορουν να γίνουν θαύματα στις μεγαλύτερες τάξεις!5. Ένα μεγάλο πρόβλημα, πράγματι, είναι οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Εδώ μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων μαζί με τον σύλλογο γονέων να δώσουν γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις καινα μην περιμένουν εγκρίσεις από το υπουργείο, που ενδεχομένως να μην υπάρξουν ποτέ!Εδώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλοι φορείς ή και -γιατί όχι - σπόνσορες.Αν και εγώ πιστεύω, πως ένας ενεργός σύλλογος γονέων μπορεί να κάνει θαύματα.6. Η εναλλαγή περισσοτερων εκπαιδευτικών στη τάξη είναι κανόνας σε άλλες χώρες και πολλά λειτουργούν περίφημα! Στην Γερμανία ο Φυσικός διδάσκει την φυσική και ο μαθηματικός τα μαθηματικά στο Δημοτικό...(με την κατάλληληλη, βέβαια, εκπαίδευση)Τέλοσπάντων. Αυτό που με ενόχλησε στην τοποθέτηση του συναδέλφου είναι ο καθολικός αρνητισμός.Ακόμη και ο ορισμός του ανοιχτού σχολείου στην κοινωνία τον ενόχλησε! Εγώ λέω να δείτε το πλαίσιο που θέτει το υπουργείο και κατά την εφαρμογή να κάνετε τις βελτιώσεις που είναι απαραίτητες για την καλύτερη λειτουργία.
Το δικό μας σχολείο είναι κατασκευής 1953...είναι ιδιωτικό κτήριο που μισθώνεται απο την νομαρχία..με συνέπεια να μην παίρνουμε κανένα κονδύλι για παρεμβάσεις με την αιτιολογία οτι το κτήριο είναι ιδιώτη...Ναι έχεις δίκαιο...υπάρχει καθολικός αρνητισμός μέσα στο κείμενο...
Παράθεση από: kyanos68 στις Ιούλιος 14, 2010, 12:08:47 πμΤο δικό μας σχολείο είναι κατασκευής 1953...είναι ιδιωτικό κτήριο που μισθώνεται απο την νομαρχία..με συνέπεια να μην παίρνουμε κανένα κονδύλι για παρεμβάσεις με την αιτιολογία οτι το κτήριο είναι ιδιώτη...Ναι έχεις δίκαιο...υπάρχει καθολικός αρνητισμός μέσα στο κείμενο...Εδώ θέλει μάχη! Πρέπει να παλέψετε στοχευμένα για την δημιουργία εκείνων των συνθηκών, που θα επιτρέψουν την λειτουργία ενός αξιοπρεπούς σχολείου. Θέλει έρευνα. Ποιός είναι ο ιδιώτης; Τι σχέση έχει με τη Νομαρχία; Πόσο είναι το ενοίκιο; Άξίζει τα λεφτά του; Πόσο θα στοίχιζε η ανέγερση ενός νέου Δημοτικού; Επαφή με τον οργανισμό ανέγερσης σχολικών κτιρίων, κλπ... Θέλει μάχη...
Εμενα, πάντως, το κειμενο κατι μου θυμιζει.... Κάποιες φράσεις μοιάζουν copy-paste απο ανακοινωσεις/αποφάσεις που κυκλοφορουν εδω και καιρο προσπαθωντας να μην ΠΑΜΕ στο νεο σχολειο....Δεν μοιαζει πολυ με αυτο? http://www.edupame.gr/content/%CE%91%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A0%CE%91%CE%9C%CE%95-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82ΓΙα δειτε:"Αγαπητέ γονιέΤις μέρες αυτές από την κυβέρνηση γίνεται μια συστηματική προσπάθεια «πλύσης εγκεφάλου» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση και το λεγόμενο «νέο σχολείο».Πράγματι, το σχολείο των παιδιών μας είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή μας.Αυτοί που σου πήραν το μισθό, τη σύνταξη, τις εισφορές τόσων χρόνων, την ασφάλιση, ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής σου, είναι αυτοί που τώρα προωθούν ένα σχολείο που τη λειτουργία του θα την πληρώνεις εσύ, που δε θα είναι ίδιο για όλα τα παιδιά , που το τι θα μαθαίνουν και το πώς θα μαθαίνουν τα παιδιά μας θα το καθορίζουν οι επιχειρήσεις. Φτιάχνουν ένα σχολείο που τα παιδιά μας από μικρά θα διδάσκονται ότι «ένα δίκιο υπάρχει», αυτό το πλουσίων και «μια κοινωνία, ο καπιταλισμός». Αυτό το σχολείο παραπλανητικά το ονομάζουν «νέο», «καινοτόμο», «ανοιχτό στην κοινωνία», «πράσινο σχολείο», κτλ. Για να «το περάσουν», προωθούν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800-πιλοτικά ολοήμερα Δημοτικά. Τα πράγματα είναι απλά:Σήμερα έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο που θα ικανοποιεί το σύνολο των μορφωτικών αναγκών όλων των παιδιών. * Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που όλα θα μαθαίνουν τα ίδια γράμματα. Τι θα πει ... κάθε σχολείο ή δήμος καθορίζει το περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας? Τι θα πει ο σύλλογος διδασκόντων καθορίζει μαζί με τους γονείς το περιεχόμενο και τα μαθήματα? Είναι σα να λένε ... «Όποιος μπορεί ας προχωρήσει»! * Ένα σχολείο που τα παιδιά μας θα παίρνουν τη γενική μόρφωση, θα μαθαίνουν τα βασικά για την κάθε επιστήμη και την εξέλιξη της κοινωνίας. Από αυτή την άποψη είναι επιζήμιο ένα σχολείο που θα δίνει λίγη γενική μόρφωση και πολλές πληροφορίες και δεξιότητες. * Ένα σχολείο που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Τι θα πει τα σχολεία στους δήμους? Μήπως όταν πέρασαν τους παιδικούς σταθμούς στους δήμους είδαμε χαΐρι? Πληρώνουμε υπέρογκα τροφεία, οι εργαζόμενοι «σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι», οι παιδικοί σταθμοί κλείνουν λόγω των οικονομικών δυσκολιών των δήμων. * Ένα σχολείο που ο νόμος του κέρδους δεν θα έχει θέση μέσα σε αυτό και στη σχέση του μαθητή με το δάσκαλο. Τι θα πει «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης»? Τι θα πει ο Σύλλογος γονέων μαζί με το σύλλογο δασκάλων θα εξασφαλίζουν τα έσοδα για τη λειτουργία του σχολείου? * την Ένα σχολείο όπου ο μαθητής απ 'αρχή θα οικοδομεί τη σκέψη του, την αφομοίωση της μητρικής του γλώσσας, για να μπορέσει στη συνέχεια να αποκτήσει τις βάσεις σε όλα τα μαθήματα. Πόσο φυσιολογικό και παιδαγωγικά τεκμηριωμένο είναι, την ώρα που ο μαθητής της Α δημοτικού προσπαθεί να μάθει τη μητρική του γλώσσα, την ώρα που ακόμα δε γνωρίζει την αλφαβήτα της μητρικής του γλώσσας, να μαθαίνει ταυτόχρονα και ξένη γλώσσα? * Ένα σχολείο που το παιδί θα έχει χρόνο για να παίξει. Ποιος «παιδαγωγός» λέει ότι το παιδί της Πρώτης και της Δευτέρας είναι σε θέση να μένει στο σχολείο απ 'τις 7 μέχρι τις 4 ή έστω απ' τις 8 μέχρι τις 2? * Ένα σχολείο όπου οι νέες τεχνολογίες, οι υπολογιστές θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα το πιάνει στα χέρια του ο μαθητής όταν θα έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις για να το χρησιμοποιήσει όπως πρέπει. Τι νόημα έχει να το βάλουνε κι αυτό από την Α δημοτικού? Εμείς κυνηγάμε τα παιδιά μας στο σπίτι για να κλείσουν το κομπιούτερ και να ανοίξουν κανένα βιβλίο. την Πρέπει απ 'πρώτη δημοτικού να τα μάθουμε να ξεροσταλιάζουν μπροστά σε μια οθόνη? Εμείς θέλουμε τα παιδιά μας να τρέχουν και να παίζουν, για να αναπτυχθούν κανονικά ψυχικά και σωματικά.Ούτε μια ώρα χαμένη!Τώρα! Κίνημα, αγώνας, Ενιαίο Μέτωπο Εργατικών Συνδικάτων-Γονέων-Εκπαιδευτικών-Μαθητών, για να μην περάσουν τα 30αρια τμήματα, η αυταξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τα 800-πιλοτικά ολοήμερα Δημοτικά.Αντίσταση-Απειθαρχία-ανυπακοή για να μην περάσει το σχολείο της αγοράς Αθήνα 16/6/2010"Αληθεια, οταν το μοιρασετε στους γονεις, θα το μοιρασετε ως κειμενο του συλλογου γονέων
Μπορεί οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ να αντέγραψαν από τον kyano68... Μπορεί όλοι να αντέγραψαν από κάποιον άλλο. Δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία το ποιός είχε την πρώτη έμπνευση. Υπο συζήτηση είναι το περιεχόμενο του κειμένου.
Δεν υπάρχει κάτι κακό εδώ,το να ασπάζεσαι θέσεις απο διάφορους φορείς η άτομα αν πιστεύεις ότι σε εκφράζουν δεν πρέπει να αποπροσανατολίζουν την σκέψη μας απο τα προβλήματα που υπάρχουν..Οπως είπα και στην αρχή η ανάρτηση έγινε με σκοπό την κριτική πάνω στο κείμενο και αν είναι αυτό σωστό η όχι.Κάθε κριτική και πρόταση πάνω στο κείμενο είναι απολύτος καλοδεχούμενη,ώστε να προκύψει ενα τελικό κείμενο που θέλουμε να παρουσιάσουμε στους γονείς.Τώρα αν κάποιος άλλος είχε την ιδέα πρώτος τι να πω...δεν έχει σημασία κατα την γνώμη μου αν το κείμενο πρώτος το σκέφτηκε το παμε η το κατσε...