0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ΑΠΟΡΙΑ: Υπάρχει κάποιος εκπ/κος που πραγματικά πιστεύει ότι ενα μικρό παιδί αντέχει καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας;;;;; Προσωπικά το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό κι απάνθρωπο!!! Θα μ'ενδιεφερε όμως ν'ακουσω κι αλλες απόψεις...
Της ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗΠερισσότερες ώρες από κάθε άλλο μαθητή στις χώρες του ΟΟΣΑ θα κάνουν μάθημα τα ελληνόπουλα από τον Σεπτέμβριο, αφού το πρόγραμμα διδασκαλίας αυξάνεται κατά 40%, στα 800 ολοήμερα σχολεία που θα λειτουργήσουν σε πρώτη φάση πιλοτικά.Πρόκειται για τις υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας των μαθητών της α' και της β' τάξης του δημοτικού, δηλαδή παιδιών 6 έως 8 ετών, που θα κάνουν μάθημα 7 ώρες την ημέρα.Οπως επισημαίνει ο καθηγητής και ερευνητής Στρ. Στρατηγάκης, «μέχρι τώρα τα παιδιά αυτής της ηλικίας έκαναν μάθημα 5 ώρες κάθε μέρα και τα περισσότερα δυσκολεύονταν ακόμη και να κάθονται τόσες ώρες στο θρανίο. Το πρόγραμμα αλλάζει τώρα και στις υπόλοιπες τάξεις του δημοτικού, έτσι ώστε να γίνει το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας 35 ώρες την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.Μετά τις 7 ώρες διδασκαλίας και το τέλος του υποχρεωτικού ωραρίου, τα παιδιά που επιθυμούν να συνεχίσουν το ολοήμερο πρόγραμμα τρώνε το φαγητό που έφεραν από το σπίτι τους, φυσικά πάνω στο ίδιο θρανίο, αφού στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν τραπεζαρίες και τραπεζοκόμοι για να συνεχίσουν αμέσως μετά, με 2 ώρες προγράμματος που μπορεί να περιέχει οποιοδήποτε αντικείμενο διδασκαλίας ή προετοιμασία της επόμενης ημέρας.Ετσι, επιστρέφει μετά τις 4.30 στο σπίτι το παιδί, κατάκοπο και τσακισμένο μετά το εξαντλητικό του πρόγραμμα, χωρίς διάθεση ή περιθώριο εξωσχολικής δραστηριότητας, ενώ είναι αμφίβολο αν το δίωρο επαρκεί για την προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας».Το υπουργείο Παιδείας όμως στοχεύει να «αφήνει ο μαθητής την τσάντα στο σχολείο» και οι ώρες στο σπίτι να είναι παιχνιδιού και ξενοιασιάς. Αυτό είναι το στοίχημα της Α. Διαμαντοπούλου, το οποίο όμως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ανέφικτο, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες των σχολείων στην Ελλάδα.Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία του ΟΟΣΑ, τα παιδιά ηλικίας από 7 έως 8 ετών στην Ελλάδα θα έχουν 1.274 ώρες το χρόνο υποχρεωτικής διδασκαλίας, από 828 που είχαν μέχρι τώρα. Στην Αυστραλία κάνουν μάθημα 954 ώρες και ακολουθεί η Ολλανδία με 940. Στη Φιλανδία, της οποίας το εκπαιδευτικό σύστημα και οι επιλογές είναι πρότυπο και για την Ελλάδα, οι υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας στη συγκεκριμένη ηλικία δεν ξεπερνούν τις 608 το χρόνο.Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 769 ώρες το χρόνο, ενώ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι λίγο περισσότερες και φθάνουν τις 781 το χρόνο. Δηλαδή τα ελληνόπουλα θα κάνουν 33,54% περισσότερες ώρες μάθημα από τα παιδιά στην Αυστραλία και 60% περισσότερες ώρες από τον μέσον όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Παράθεση από: Proteas στις Σεπτεμβρίου 04, 2010, 06:08:49 pmΑΠΟΡΙΑ: Υπάρχει κάποιος εκπ/κος που πραγματικά πιστεύει ότι ενα μικρό παιδί αντέχει καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας;;;;; Προσωπικά το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό κι απάνθρωπο!!! Θα μ'ενδιεφερε όμως ν'ακουσω κι αλλες απόψεις...7 ώρες διδασκαλίας σε τέσσερις τοίχους, όχι, δεν αντέχει. Αν όμως μιλάμε για 7 ώρες όμως σε ένα σχολείο με τις κατάλληλες υποδομές, εστιατόριο-καφετέρια για να φάει (και μάλιστα το φαγητό που του προσφέρει το σχολείο, και όχι αυτό που κουβαλάει από το σπίτι του), γήπεδα (κλειστά και ανοιχτά) για το μάθημα της φυσικής αγωγής, αίθουσες με τον απαραίτητο αριθμό υπολογιστών για το μάθημα της πληροφορικής, και υποδομές για το μάθημα των ξένων γλωσσών (και δε μιλάω μόνο για ένα κασσετοφωνάκι που χρησιμοποιούν εκ περιτροπής οι ξενόγλωσσοι), ναι, τότε αντέχει. Μόνο που αυτές οι υποδομές δεν υπάρχουν σε κανένα ελληνικό δημόσιο σχολείο. Υπάρχουν μόνο σε σχολεία της Ευρώπης (και της Αμερικής). Δυστυχώς, στην Ελλάδα το μόνο που κάνουν αυτή τη στιγμή είναι να ξεπατικώνουν ΜΟΝΟ τα προγράμματα και τα ωράρια διδασκαλίας. Τα υπόλοιπα, τα βασικά δηλαδή, τα θεωρούν μάλλον λεπτομέρειες.Protea καταλαβαίνω πολύ καλά τι λες και συμφωνώ μαζί σου. Όσο σκέφτομαι ότι στα ολοήμερα που δούλεψα πέρυσι (όπου τα παιδιά φορούσαν μπουφάν μέσα στις τάξεις γιατί από τη 1 και μετά η θέρμανση έκλεινε, και όταν έβρεχε ο γυμναστής δεν είχε άλλη λύση πέρα από το να τα ξαναχώνει σε μια αίθουσα ή να βρίσκει κάτι να παίξουν σε έναν από τους διαδρόμους του σχολείου), τα παιδιά θα έχουν επιπλέον ώρες διδασκαλίας με πιάνει η ψυχή μου. Α, παρεμπιπτόντως, δεν είμαι δασκάλα. Είμαι ξενόγλωσση.
Εστιατοριο - καφετερια -bar-tv-Nova ,τι λετε ρε παιδια ειναι απανθρωπο να σχολανε στις 2 τα παιδακια.
Παράθεση από: bellaspir στις Οκτωβρίου 17, 2010, 10:53:37 amΠαράθεση από: Proteas στις Σεπτεμβρίου 04, 2010, 06:08:49 pmΑΠΟΡΙΑ: Υπάρχει κάποιος εκπ/κος που πραγματικά πιστεύει ότι ενα μικρό παιδί αντέχει καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας;;;;; Προσωπικά το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό κι απάνθρωπο!!! Θα μ'ενδιεφερε όμως ν'ακουσω κι αλλες απόψεις...7 ώρες διδασκαλίας σε τέσσερις τοίχους, όχι, δεν αντέχει. Αν όμως μιλάμε για 7 ώρες όμως σε ένα σχολείο με τις κατάλληλες υποδομές, εστιατόριο-καφετέρια για να φάει (και μάλιστα το φαγητό που του προσφέρει το σχολείο, και όχι αυτό που κουβαλάει από το σπίτι του), γήπεδα (κλειστά και ανοιχτά) για το μάθημα της φυσικής αγωγής, αίθουσες με τον απαραίτητο αριθμό υπολογιστών για το μάθημα της πληροφορικής, και υποδομές για το μάθημα των ξένων γλωσσών (και δε μιλάω μόνο για ένα κασσετοφωνάκι που χρησιμοποιούν εκ περιτροπής οι ξενόγλωσσοι), ναι, τότε αντέχει. Μόνο που αυτές οι υποδομές δεν υπάρχουν σε κανένα ελληνικό δημόσιο σχολείο. Υπάρχουν μόνο σε σχολεία της Ευρώπης (και της Αμερικής). Δυστυχώς, στην Ελλάδα το μόνο που κάνουν αυτή τη στιγμή είναι να ξεπατικώνουν ΜΟΝΟ τα προγράμματα και τα ωράρια διδασκαλίας. Τα υπόλοιπα, τα βασικά δηλαδή, τα θεωρούν μάλλον λεπτομέρειες.Protea καταλαβαίνω πολύ καλά τι λες και συμφωνώ μαζί σου. Όσο σκέφτομαι ότι στα ολοήμερα που δούλεψα πέρυσι (όπου τα παιδιά φορούσαν μπουφάν μέσα στις τάξεις γιατί από τη 1 και μετά η θέρμανση έκλεινε, και όταν έβρεχε ο γυμναστής δεν είχε άλλη λύση πέρα από το να τα ξαναχώνει σε μια αίθουσα ή να βρίσκει κάτι να παίξουν σε έναν από τους διαδρόμους του σχολείου), τα παιδιά θα έχουν επιπλέον ώρες διδασκαλίας με πιάνει η ψυχή μου. Α, παρεμπιπτόντως, δεν είμαι δασκάλα. Είμαι ξενόγλωσση. Απο ποια χωρα εισαι δηλαδη;
Δεν καταλαβαίνω γιατί το παίρνετε προσωπικά οι ειδικότητες. Ναι, πρέπει να δουλέψετε κι εσείς και σαφώς είστε απαραίτητοι στα Δημοτικά Σχολεία, αλλά εδώ μιλάμε για ένα σαθρό και ανούσιο εκπαιδευτικό σύστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Πολλά τα παραδείγματα στο παρελθόν νομίζω, όπου το ίδιο το υπουργείο αυτοαναιρείται και παίρνει πίσω ρυθμίσεις του σε χρόνο ντε τε! Έχουμε και ένα θέμα με την ποσότητα μου φαίνεται. Πολλές διδακτικές ώρες δε σημαίνει περισσότερη και καλύτερη μόρφωση, το αντίθετο νομίζω. Ας γινόταν να 'βολευτούμε' όλοι μαζί δάσκαλοι και ειδικότητες σε ένα καλύτερο μαθησιακό περιβάλλον και με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα είχε πραγματικά ως πρώτο στόχο τον μαθητή και όχι τους διορισμούς. Δεν είναι λύση που συμφέρει τους μαθητές η διεύρυνση του ωραρίου, ίσως πρέπει να γίνει κάτι άλλο. Συνάδελφοι ας ενωθούμε επιτέλους!
Παράθεση από: Ανετος στις Οκτωβρίου 17, 2010, 10:59:39 amΕστιατοριο - καφετερια -bar-tv-Nova ,τι λετε ρε παιδια ειναι απανθρωπο να σχολανε στις 2 τα παιδακια.Παράθεση από: Ανετος στις Οκτωβρίου 17, 2010, 10:59:39 amΕστιατοριο - καφετερια -bar-tv-Nova ,τι λετε ρε παιδια ειναι απανθρωπο να σχολανε στις 2 τα παιδακια.Όχι, άνετε, δεν είναι απάνθρωπο να σχολάνε στις 2 τα παιδάκια, είναι απάνθρωπο να φοιτούν σε χώρους ακατάλληλους. Τώρα, την ειρωνεία για το μπαρ-εστιατόριο-tv δεν την κατάλαβα, αλλά μάλλον δεν έχεις βρεθεί σε σχολεία του εξωτερικού. Όταν βρεθείς, το ξανασυζητάμε.
Έχεις δίκιο όλοι ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα. Αλλά δεν μου απαντά κανείς στην ερώτηση μου;; Γιατί κανένας συνάδερφος δάσκαλος δεν αντιδρούσε στο ωράριο του ολοήμερου; Θα μου πείτε ήταν αναγκαίο κακό...για να διευκολυνθούν οι γονείς κλπ. Αλλά να μην έχω ακούσει κανέναν να λέει οτι κουράζονται τα παιδια!!! Μου κάνει εντύπωση! Αντιθέτως άκουγα (και έβλεπα) οτι ήταν μέσα στην ενέργεια μέχρι το μεσημέρι και λέγαμε εμείς οτι απορούσαμε το πως αντέχουν. Και ξαφνικά τώρα που αλλάζει το ωράριο για όλους αρχίσαμε να θεωρούμε οτι είναι κακό για τα παιδιά. Χωρίς καν να έχει δοκιμαστεί για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα. Συγνώμη αλλά μου φαίνεται ΥΠΕΡ
Παράθεση από: pe70-va στις Οκτωβρίου 17, 2010, 10:57:24 amΔεν καταλαβαίνω γιατί το παίρνετε προσωπικά οι ειδικότητες. Ναι, πρέπει να δουλέψετε κι εσείς και σαφώς είστε απαραίτητοι στα Δημοτικά Σχολεία, αλλά εδώ μιλάμε για ένα σαθρό και ανούσιο εκπαιδευτικό σύστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Πολλά τα παραδείγματα στο παρελθόν νομίζω, όπου το ίδιο το υπουργείο αυτοαναιρείται και παίρνει πίσω ρυθμίσεις του σε χρόνο ντε τε! Έχουμε και ένα θέμα με την ποσότητα μου φαίνεται. Πολλές διδακτικές ώρες δε σημαίνει περισσότερη και καλύτερη μόρφωση, το αντίθετο νομίζω. Ας γινόταν να 'βολευτούμε' όλοι μαζί δάσκαλοι και ειδικότητες σε ένα καλύτερο μαθησιακό περιβάλλον και με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα είχε πραγματικά ως πρώτο στόχο τον μαθητή και όχι τους διορισμούς. Δεν είναι λύση που συμφέρει τους μαθητές η διεύρυνση του ωραρίου, ίσως πρέπει να γίνει κάτι άλλο. Συνάδελφοι ας ενωθούμε επιτέλους!Έχεις δίκιο όλοι ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα. Αλλά δεν μου απαντά κανείς στην ερώτηση μου;; Γιατί κανένας συνάδερφος δάσκαλος δεν αντιδρούσε στο ωράριο του ολοήμερου; Θα μου πείτε ήταν αναγκαίο κακό...για να διευκολυνθούν οι γονείς κλπ. Αλλά να μην έχω ακούσει κανέναν να λέει οτι κουράζονται τα παιδια!!! Μου κάνει εντύπωση! Αντιθέτως άκουγα (και έβλεπα) οτι ήταν μέσα στην ενέργεια μέχρι το μεσημέρι και λέγαμε εμείς οτι απορούσαμε το πως αντέχουν. Και ξαφνικά τώρα που αλλάζει το ωράριο για όλους αρχίσαμε να θεωρούμε οτι είναι κακό για τα παιδιά. Χωρίς καν να έχει δοκιμαστεί για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα. Συγνώμη αλλά μου φαίνεται ΥΠΕΡ