0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα. Το ότι υπάρχουν φυσικοί στα Νοσοκομεία διορισμένοι υπεύθυνοι στα τμήματα βιοιατρικής τεχνολογίας δε σημαίνει ότι οι γιατροί γνωρίζουν ή πρέπει να γνωρίζουν φυσική! Μάλιστα οι ειδικότητες αυτές δε συναντούνται πουθενά! (εντάξει ίσως στους διαδρόμους του Νοσοκομείου )... Το ότι υπάρχουν μαθήματα στα μεταπτυχιακά που παντρεύουν τη φυσική ή την πληροφορική με την ιατρική πχ (κι ένας γιατρός που το έχει από επιλογή του παρακολουθήσει μπορεί να γνωρίζει και άριστα φυσική ή πληροφορική) δεν συνιστά επιχείρημα για να διδάσκονται όλοι οι γιατροί φυσική 6 ώρες κατά προτεραιότητα από το λύκειο, ενώ μόλις 3 ώρες βιολογία...Το επιχείρημα ότι τα κενά της βιολογίας "καλύπτονται" και αργότερα στην πορεία των σπουδών δε θα το σχολιάσω... δείχνει πολύ καλά το πώς αντιμετωπίζουν την επιστήμη αυτή και κατά προέκταση το μάθημα που τόσα χρόνια "διδάσκουν" οι συνάδελφοι φυσικοί... με ελαφρά τη καρδία ... η απίστευτη ελαφρότητα της βιολογίας!Πάντως να κάνω κι ένα σχόλιο σε όλα τα παραπάνω που δεν θεωρώ ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση ως επιχειρήματα... Έκανα ένα σχόλιο αρχικά με την παραδοχή ότι από τη Β' λυκείου ξεκινά η λεγόμενη εξειδίκευση προς θεωρητική, ή τεχνολογική ή κατεύθυνση επιστημών υγείας. Με βάση τη παραδοχή αυτή είναι σχεδόν αδύνατο να με αντικρούσει κάποιος λογικά για την ερώτηση που έκανα (το κοκκινισμένο ). Μου κάνει όμως εντύπωση ότι κανείς δεν αναρωτιέται το κατά πόσο είναι ορθό ένας δικηγόρος ή ένας δάσκαλος να μη γνωρίζει τη τύφλα του για το τι είναι η πυρηνική ενέργεια ή τα μικρόβια επειδή στο σχολείο δεν τα διδάχτηκε ποτέ; Δεν θα φτάσουμε σε λίγες γενιές σε δυσθεώρητα ύψη επιστημονικού και περιβαλλοντικού αγραμματισμού που θα αφορά πλέον τους γραμματιζούμενους αυτού του του τόπου;
Ένας απόφοιτος του Λυκείου με κενά στην μηχανική ή στην γραμματική των Αρχαίων (έδω είμαι λίγο άσχετος) δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις πολλών σπουδών...
Κένα στην Βιολογία ή στη Ιστορία καλύπτονται πιο εύκολα και για την κατανόηση τους δεν χρειάζονται πολλές ώρες διδασκαλίας.
Εγώ πάλι έχω μια άλλη απορία. Ο μαθητής που θέλει να κατευθυνθεί στις επιστήμες Υγείας (Ιατρική, Νοσηλευτική κλπ) κατά ποιά έννοια υποχρεούται να επιλέξει 6 ώρες Φυσική για να έχει τη δυνατότητα να πάρει τις 3 του ώρες Βιολογία; Δε θαπρεπε να χει τη δυνατότητα να πάρει 6 ώρες Βιολογία και 3 (ή καθόλου) Φυσική; Δεν το λέω από τη σκοπιά του πώς θα αποκατασταθούν επαγγελματικά οι Φυσικοί (που βεβαίως είναι ένα θέμα) αλλά τι χρειάζεται τη φυσική (6 ώρες) ο γιατρός; Δε τη χρειάζεται! Όπως δε χρειάζεται ο ηλεκτρολόγος του πολυτεχνείου τη Βιολογία και τη χημεία...
Είχε πέσει στα χέρια μου και ένα σχετικό βιβλίο για τη φυσική στην ιατρική (γραμμένο από γιατρό..).
Δηλαδή μας λες ότι οι γιατροί που έχουν παρακολουθήσει στο σχολείο φυσική, μπορούν να καταλάβουν τη λειτουργία του μικροσκοπίου… οπότε και να το επισκευάσουν ενδεχομένως αν χρειαστεί...διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν... Όλοι αυτοί που χειρίζονται Η/Υ τα ίδια... οπότε η πληροφορική γιατί να βγαίνει από το λύκειο;
Πολλή φιγούρα και ελάχιστη ουσία...
Παράθεση από: panos2 στις Οκτώβριος 03, 2010, 08:57:20 μμΚένα στην Βιολογία ή στη Ιστορία καλύπτονται πιο εύκολα και για την κατανόηση τους δεν χρειάζονται πολλές ώρες διδασκαλίας.Και μόνο το ότι βάζεις στην ίδια πρόταση βιολογία και ιστορία, δείχνει το πώς διδάσκεις τη βιολογία στο σχολείο, δια της ανάγνωσης του βιβλίου... Συμβάινει στην πλειονότητα των σχολείων από τους φυσικούς! Η βιολογία (αν και περιγραφική) ανήκει στις θετικές επιστήμες! Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω, όποιος γνωρίζει από διδακτική του μαθήματος (προφανώς όχι εσύ) ή επιστημολογία μπορεί να αναφέρει πλειάδα επιχειρημάτων...
Δηλαδή μας λες ότι οι γιατροί που έχουν παρακολουθήσει στο σχολείο φυσική, μπορούν να καταλάβουν τη λειτουργία του μικροσκοπίου… οπότε και να το επισκευάσουν ενδεχομένως αν χρειαστεί...διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν... Όλοι αυτοί που χειρίζονται Η/Υ τα ίδια... οπότε η πληροφορική γιατί να βγαίνει από το λύκειο;Κρίμα πάντως... θακανε πολύ οικονομία το κράτος αν οι γιατροί εκτός από εξετάσεις και τέτοια ανιαρά πράγματα, επισκευάζανε και κανα στηθοσκόπιο ή μικροσκόπιο πού και πού...ξέρεις τι μίζες και λεφτά στη μαύρη τρύπα του ελληνικού δημοσίου χάνονται σε τέτοιου είδους «επισκευές»;Σιγά τα ωά που κάποιος γιατρός έγραψε βιβλίο για ιατρική φυσική... Σημαίνει αυτό ότι πρέπει να τη διδάσκονται 6 ώρες τη βδομάδα οι υποψήφιοι γιατροί; Έλεος! Πολλή φιγούρα και ελάχιστη ουσία...