*

Αποστολέας Θέμα: Φυσική και νέο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 19042 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 08:00:32 μμ »
Καλησπέρα. Το ότι υπάρχουν φυσικοί στα Νοσοκομεία διορισμένοι υπεύθυνοι στα τμήματα βιοιατρικής τεχνολογίας δε σημαίνει ότι οι γιατροί γνωρίζουν ή πρέπει να γνωρίζουν φυσική! Μάλιστα οι ειδικότητες αυτές δε συναντούνται πουθενά! (εντάξει ίσως στους διαδρόμους του Νοσοκομείου ;D)... Το ότι υπάρχουν μαθήματα στα μεταπτυχιακά που παντρεύουν τη φυσική ή την πληροφορική με την ιατρική πχ (κι ένας γιατρός που το έχει από επιλογή του παρακολουθήσει μπορεί να γνωρίζει και άριστα φυσική ή πληροφορική) δεν συνιστά επιχείρημα για να διδάσκονται όλοι οι γιατροί φυσική 6 ώρες κατά προτεραιότητα από το λύκειο, ενώ μόλις 3 ώρες βιολογία...

Το επιχείρημα ότι τα κενά της βιολογίας "καλύπτονται" και αργότερα στην πορεία των σπουδών δε θα το σχολιάσω... δείχνει πολύ καλά το πώς αντιμετωπίζουν την επιστήμη αυτή και κατά προέκταση το μάθημα που τόσα χρόνια "διδάσκουν" οι συνάδελφοι φυσικοί... με ελαφρά τη καρδία  :P... η απίστευτη ελαφρότητα της βιολογίας!

Πάντως να κάνω κι ένα σχόλιο σε όλα τα παραπάνω που δεν θεωρώ ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση ως επιχειρήματα... Έκανα ένα σχόλιο αρχικά με την παραδοχή ότι από τη Β' λυκείου ξεκινά η λεγόμενη εξειδίκευση προς θεωρητική, ή τεχνολογική ή κατεύθυνση επιστημών υγείας. Με βάση τη παραδοχή αυτή είναι σχεδόν αδύνατο να με αντικρούσει κάποιος λογικά για την ερώτηση που έκανα (το κοκκινισμένο ;D). Μου κάνει όμως εντύπωση ότι κανείς δεν αναρωτιέται το κατά πόσο είναι ορθό ένας δικηγόρος ή ένας δάσκαλος να μη γνωρίζει τη τύφλα του για το τι είναι η πυρηνική ενέργεια ή τα μικρόβια επειδή στο σχολείο δεν τα διδάχτηκε ποτέ; Δεν θα φτάσουμε σε λίγες γενιές σε δυσθεώρητα ύψη επιστημονικού και περιβαλλοντικού αγραμματισμού που θα αφορά πλέον τους γραμματιζούμενους αυτού του του τόπου;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:48:25 »

Αποσυνδεδεμένος belw

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #15 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 08:24:58 μμ »
Τα ιδια λεμε ολοι .Δεν γινεται ενας που θελει ιατρικη οδοντιατρικη να μην κανει και τα τρια μαθηματα φυσικη χημεια βιολογια.Οσο για το πληθος των ωρων...εδω το λαθος ξεκιναει απο τα ειδη των υποχρεωτικων μαθηματων...

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #16 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 08:57:20 μμ »
Καλησπέρα. Το ότι υπάρχουν φυσικοί στα Νοσοκομεία διορισμένοι υπεύθυνοι στα τμήματα βιοιατρικής τεχνολογίας δε σημαίνει ότι οι γιατροί γνωρίζουν ή πρέπει να γνωρίζουν φυσική! Μάλιστα οι ειδικότητες αυτές δε συναντούνται πουθενά! (εντάξει ίσως στους διαδρόμους του Νοσοκομείου ;D)... Το ότι υπάρχουν μαθήματα στα μεταπτυχιακά που παντρεύουν τη φυσική ή την πληροφορική με την ιατρική πχ (κι ένας γιατρός που το έχει από επιλογή του παρακολουθήσει μπορεί να γνωρίζει και άριστα φυσική ή πληροφορική) δεν συνιστά επιχείρημα για να διδάσκονται όλοι οι γιατροί φυσική 6 ώρες κατά προτεραιότητα από το λύκειο, ενώ μόλις 3 ώρες βιολογία...

Το επιχείρημα ότι τα κενά της βιολογίας "καλύπτονται" και αργότερα στην πορεία των σπουδών δε θα το σχολιάσω... δείχνει πολύ καλά το πώς αντιμετωπίζουν την επιστήμη αυτή και κατά προέκταση το μάθημα που τόσα χρόνια "διδάσκουν" οι συνάδελφοι φυσικοί... με ελαφρά τη καρδία  :P... η απίστευτη ελαφρότητα της βιολογίας!

Πάντως να κάνω κι ένα σχόλιο σε όλα τα παραπάνω που δεν θεωρώ ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση ως επιχειρήματα... Έκανα ένα σχόλιο αρχικά με την παραδοχή ότι από τη Β' λυκείου ξεκινά η λεγόμενη εξειδίκευση προς θεωρητική, ή τεχνολογική ή κατεύθυνση επιστημών υγείας. Με βάση τη παραδοχή αυτή είναι σχεδόν αδύνατο να με αντικρούσει κάποιος λογικά για την ερώτηση που έκανα (το κοκκινισμένο ;D). Μου κάνει όμως εντύπωση ότι κανείς δεν αναρωτιέται το κατά πόσο είναι ορθό ένας δικηγόρος ή ένας δάσκαλος να μη γνωρίζει τη τύφλα του για το τι είναι η πυρηνική ενέργεια ή τα μικρόβια επειδή στο σχολείο δεν τα διδάχτηκε ποτέ; Δεν θα φτάσουμε σε λίγες γενιές σε δυσθεώρητα ύψη επιστημονικού και περιβαλλοντικού αγραμματισμού που θα αφορά πλέον τους γραμματιζούμενους αυτού του του τόπου;

Θα επιμείνω στη άποψη μου, χωρίς να έχω την απαίτηση να σε πείσω...

Τα απαιτητικά μαθήματα στο Λύκειο είναι τα Αρχαία, τα Μαθηματικά και η Φυσική (δευτερευόντως έρχεται και η Χημεία...) Η δομή τους είναι τέτοια, ώστε να απαιτούνται σταθερές βάσεις και είναι απαραίτητες οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας. (Δεν αναφέρομαι εδώ στην σημαντικότητα του κάθε μαθήματος). Ένας απόφοιτος του Λυκείου με κενά στα ολοκληρώματα ή στην μηχανική ή στην γραμματική των Αρχαίων (έδω είμαι λίγο άσχετος) δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις πολλών σπουδών...
Κένα στην Βιολογία ή στη Ιστορία καλύπτονται πιο εύκολα και για την κατανόηση τους δεν χρειάζονται πολλές ώρες διδασκαλίας.
Αυτές οι διαπιστώσεις δεν αναιρούν το γεγονός, πως η Ιστορία είναι ίσως το σημαντικότερο μάθημα και η Βιολογία πρέπει να αναβαθμιστεί περισσότερο, γιατί και τα δύο μαθήματα καλύπτουν ένα σημαντικό τμήμα της γενικής παιδείας ενός μαθητή...

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #17 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 09:08:07 μμ »
Ένας απόφοιτος του Λυκείου με κενά              στην μηχανική ή στην γραμματική των Αρχαίων (έδω είμαι λίγο άσχετος) δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις πολλών σπουδών...

Συμφωνώ, πολλών σπουδών. Μπορεί όμως χωρίς πρόβλημα να αριστεύσει σποδάζοντας βιολογία, ιατρική, νοσηλευτική και όχι μόνο...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:48:25 »

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #18 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 09:15:39 μμ »
Κένα στην Βιολογία ή στη Ιστορία καλύπτονται πιο εύκολα και για την κατανόηση τους δεν χρειάζονται πολλές ώρες διδασκαλίας.

Και μόνο το ότι βάζεις στην ίδια πρόταση βιολογία και ιστορία, δείχνει το πώς διδάσκεις τη βιολογία στο σχολείο, δια της ανάγνωσης του βιβλίου... :P Συμβάινει στην πλειονότητα των σχολείων από τους φυσικούς! Η βιολογία (αν και περιγραφική) ανήκει στις θετικές επιστήμες! Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω, όποιος γνωρίζει από διδακτική του μαθήματος (προφανώς όχι εσύ) ή επιστημολογία μπορεί να αναφέρει πλειάδα επιχειρημάτων...

Αποσυνδεδεμένος stargate

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #19 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 09:21:03 μμ »
Εγώ πάλι έχω μια άλλη απορία. Ο μαθητής που θέλει να κατευθυνθεί στις επιστήμες Υγείας (Ιατρική, Νοσηλευτική κλπ) κατά ποιά έννοια υποχρεούται να επιλέξει 6 ώρες Φυσική για να έχει τη δυνατότητα να πάρει τις 3 του ώρες Βιολογία; Δε θαπρεπε να χει τη δυνατότητα να πάρει 6 ώρες Βιολογία και 3 (ή καθόλου) Φυσική; Δεν το λέω από τη σκοπιά του πώς θα αποκατασταθούν επαγγελματικά οι Φυσικοί (που βεβαίως είναι ένα θέμα) αλλά τι χρειάζεται τη φυσική (6 ώρες) ο γιατρός; Δε τη χρειάζεται! Όπως δε χρειάζεται ο ηλεκτρολόγος του πολυτεχνείου τη Βιολογία και τη χημεία...
Το ερώτημα είναι αν χρειάζεται την Φυσική ή τις 6 ώρες;
Αν ρωτάς τι χρειάζεται τη Φυσική ένας μελλοντικός γιατρός , νοσηλευτής κτλ. μπορείς να κοιτάξεις εδώ...
http://www.youtube.com/watch?v=AmsJTL3OXfc
http://www.physicalhealth.gr/profile.php?lang=1&wh=5
ξέρεις πόσοι  "επιστημονες" υγείας πιστεύουν ήδη τέτοιες @#$
που παραβιάζουν βασικές αρχές της Φυσικής και κάθε έννοια λογικής;
Η Φυσική και τα Μαθηματικά είναι αναγκαίο κακό και απαραίτητα για κάθε σύγχρονο επιστήμονα ακόμα και αν περιοριστούμε
σε διδακτικές ιστορίες γύρω από θέματα ιατρικής και βιολογίας.
Π.χ πώς θα εξηγήσεις την λειτουργία του μικροσκοπίου ή την ανακάλυψη της διπλής έλικας χωρίς βασική φυσική*;
Δεν λέω ότι κάτι τέτοιο θα γίνει στο σχολείο αλλά ο μαθητής θεωρητικά πρέπει να έχει τα εφόδια για να τα καταλάβει μόνος του.
Τώρα οι ώρες αυτές φαντάζομαι ότι χρειάζονται για να λυθούν οι άπειρες ασκήσεις και να καλυφθεί η τεράστια ύλη...
Μην ξεχνάς ότι το σύστημα θα παραμείνει "ανταγωνιστικό" και πιστό στη στείρα ασκησεολογία εκτός αν περίμενε κανείς το αντίθετο  ;)
*Υπάρχει ένα αρκετά καλό βιβλίο που διάβασα σχετικά πρόσφατα "η διπλή έλικα" του J.Watson που δείχνει την στενή σχέση φυσικής -βιολογίας από την σειρά "Βιβλία που Άλλαξαν το κόσμο" και είχε κυκλοφορήσει από το Βήμα. Προτείνω να το διαβάσουν ειδικά οι "επιστήμονες" υγείας  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 03, 2010, 09:31:33 μμ από stargate »

Αποσυνδεδεμένος stargate

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #20 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 09:24:41 μμ »
Είχε πέσει στα χέρια μου και ένα σχετικό βιβλίο για τη φυσική στην ιατρική (γραμμένο από γιατρό..).
Για πες ποιο βιβλίο είναι να το ψάξουμε  ;)

Αποσυνδεδεμένος sec

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 696
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #21 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 09:42:21 μμ »
Δηλαδή μας λες ότι οι γιατροί που έχουν παρακολουθήσει στο σχολείο φυσική, μπορούν να καταλάβουν τη λειτουργία του μικροσκοπίου… οπότε και να το επισκευάσουν ενδεχομένως αν χρειαστεί...διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν... :PΌλοι αυτοί που χειρίζονται Η/Υ τα ίδια... οπότε η πληροφορική γιατί να βγαίνει από το λύκειο;

Κρίμα πάντως... θακανε πολύ οικονομία το κράτος αν οι γιατροί εκτός από εξετάσεις και τέτοια ανιαρά πράγματα, επισκευάζανε και κανα στηθοσκόπιο ή μικροσκόπιο πού και πού...ξέρεις τι μίζες και λεφτά στη μαύρη τρύπα του ελληνικού δημοσίου χάνονται σε τέτοιου είδους «επισκευές»;

Σιγά τα ωά που κάποιος γιατρός έγραψε βιβλίο για ιατρική φυσική... Σημαίνει αυτό ότι πρέπει να τη διδάσκονται 6 ώρες τη βδομάδα οι υποψήφιοι γιατροί; Έλεος! Πολλή φιγούρα και ελάχιστη ουσία...

Αποσυνδεδεμένος stargate

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #22 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 10:00:18 μμ »
Δηλαδή μας λες ότι οι γιατροί που έχουν παρακολουθήσει στο σχολείο φυσική, μπορούν να καταλάβουν τη λειτουργία του μικροσκοπίου… οπότε και να το επισκευάσουν ενδεχομένως αν χρειαστεί...διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν... :PΌλοι αυτοί που χειρίζονται Η/Υ τα ίδια... οπότε η πληροφορική γιατί να βγαίνει από το λύκειο;

Είμαι πολύ περίεργος ποιες νοηματικές διαδρομές σε οδήγησαν σε αυτό το συμπέρασμα; Μίλησα εγώ πουθενά για επισκευες μηχανημάτων ή είπα  πουθενά ότι δεν χρειάζονται άλλα μαθήματα όπως π.χ πληροφορική,βιολογία,χημεία κτλ. ;
Μάλλον το πρόβλημα σου είναι η Φυσική. Ok όλοι έχουν δικαίωμα στην άγνοια.  ;D
Η Φυσική είναι βασική επιστήμη για τον τρόπο που κατανοούμε τον κόσμο σήμερα. Αν θέλετε να αντιμετωπίζετε τα πάντα
σαν μαύρα κουτιά δικαίωμά σας...αλλά αυτό δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση.

Πολλή φιγούρα και ελάχιστη ουσία...
Σε αυτό θα συμφωνήσω μαζί σου  :)

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #23 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 10:04:32 μμ »
Κένα στην Βιολογία ή στη Ιστορία καλύπτονται πιο εύκολα και για την κατανόηση τους δεν χρειάζονται πολλές ώρες διδασκαλίας.

Και μόνο το ότι βάζεις στην ίδια πρόταση βιολογία και ιστορία, δείχνει το πώς διδάσκεις τη βιολογία στο σχολείο, δια της ανάγνωσης του βιβλίου... :P Συμβάινει στην πλειονότητα των σχολείων από τους φυσικούς! Η βιολογία (αν και περιγραφική) ανήκει στις θετικές επιστήμες! Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω, όποιος γνωρίζει από διδακτική του μαθήματος (προφανώς όχι εσύ) ή επιστημολογία μπορεί να αναφέρει πλειάδα επιχειρημάτων...

Δεν έχω διδάξει ποτέ Βιολογία... Έχω δει αρκετούς Βιολόγους να διδάσκουν...
Πέρασες στην προσωπική επίθεση και αυτό το κάνουν όσοι δεν θέλουν να δουν τα αυτονόητα...
Και βέβαια μπορεί να γίνει κάποιος Βιολόγος ή Γιατρός με έλλειμμα στην φυσική...
Ένας ελλειμματικός Βιολόγος  ή ένας ελλειμματικός Γιατρός... :P (αντεπίθεση!)

Άστο, δεν βγαίνει άκρη έτσι...

Αποσυνδεδεμένος koge

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 49
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #24 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 10:16:08 μμ »
Δηλαδή μας λες ότι οι γιατροί που έχουν παρακολουθήσει στο σχολείο φυσική, μπορούν να καταλάβουν τη λειτουργία του μικροσκοπίου… οπότε και να το επισκευάσουν ενδεχομένως αν χρειαστεί...διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν... :PΌλοι αυτοί που χειρίζονται Η/Υ τα ίδια... οπότε η πληροφορική γιατί να βγαίνει από το λύκειο;

Κρίμα πάντως... θακανε πολύ οικονομία το κράτος αν οι γιατροί εκτός από εξετάσεις και τέτοια ανιαρά πράγματα, επισκευάζανε και κανα στηθοσκόπιο ή μικροσκόπιο πού και πού...ξέρεις τι μίζες και λεφτά στη μαύρη τρύπα του ελληνικού δημοσίου χάνονται σε τέτοιου είδους «επισκευές»;

Σιγά τα ωά που κάποιος γιατρός έγραψε βιβλίο για ιατρική φυσική... Σημαίνει αυτό ότι πρέπει να τη διδάσκονται 6 ώρες τη βδομάδα οι υποψήφιοι γιατροί; Έλεος! Πολλή φιγούρα και ελάχιστη ουσία...
Επειδή πολύ συγγενικό μου πρόσωπο είναι γιατρός απλά να αναφέρω ότι οι γιατροί κάνουν φυσική (ιατρική φυσικη) στο πανεπιστήμιο, οπότε είναι σημαντικό να έχουν κάποιες γνώσεις από το λύκειο(τουλάχιστον τροπο σκέψης). 3 ή 6 ώρες ...δεν έχει σημασία. Αλλωστε και η φυσική και η βιολογία και η χημεια είναι σημαντικά μαθήματα.

Αποσυνδεδεμένος rouso

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #25 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 10:45:44 μμ »
Ρε παιδιά αυτές τις συζητήσεις τις έχω ακούσει από παιδιά άπειρες φορές...Δεν είμαι φυσικός αλλά έχω την τιμή και την τύχη να έχω πάρα πολλούς πολύ καλούς φίλους και φίλες φυσικούς. Σχεδόν νοιώθω ότι έχω κάνει διατριβή στους φυσικούς  :) :). Έχουν μία μοναδική  δική τους πολύ ωραία νοοτροπία και οπτική με την οποία βλέπουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια. Πραγματικά τους θαυμάζω (όχι όλους φυσικά  :) ) κια θεωρώ ότι η φυσική είναι η μοναδική επιστήμη με τον όρο επιστήμη, όλα τα υπόλοιπα τα κατασκευάσαμε εμείς. Πράγμα πολύ σωστό βέβαια για να εξελιχθούμε και να είμαστε έτσι σήμερα. Το μόνο κακό τους κατ' εμέ είναι ότι είναι λίγο υπερόπτες  :-\ για τους παραπάνω λόγους. Ωστόσο επειδή είμαι λίγο εκτός θέματος μέχρι τώρα  :), δεν θα συμφωνήσω ότι θα πρέπει όλοι ανεξαιρέτως να διδάσκονται φυσική παντού και πάντα. Από ένα σημείο και μετά θέλουμε και λίγο εξειδίκευση εκεί που έχουμε την τάση, το ταλέντο, την όρεξη. Άλλος μθητής στα μαθηματικά, άλλον στη φυσική και άλλος στην θεολογία. Η επιλογή και η ελευθερία είναι περισσότερο αρεστά θέματα στους μαθητές, όπως και σε όλους μας φυσικά.    

Αποσυνδεδεμένος demeb

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 948
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 10:47:33 μμ »
Αυτό είναι το φιλανδικό ωρολόγιο πρόγραμμα. Δίπλα σε κάθε μάθημα είναι ο αριθμός ωρών που γίνονται υποχρεωτικά για το συγκεκριμένο μάθημα και οι ώρες των ίδων μαθημάτων εξειδίκευσης. μετά την αναμόρφωση του προγράμματος το 2003, οι μόνες αλλαγές που έγιναν όσον αφορά στις θετικές επιστήμες είναι στη βιολογία από 2 σε 3 για την εξειδίκευση, και στη χημεία από 3 σε 4. Η φιλανδία είναι πρώτη στους διαγωνισμούς της PISA τόσο στις θετικές επιστήμες όσο και στη γλώσσα.

Πίνακας 1.

Μάθημα ή ομάδα μαθημάτων        Υποχρεωτικοί κύκλοι μαθημάτων (courses)   Ελάχιστος αριθμός των διαθέσιμων κύκλων μαθημάτων (courses) εξειδίκευσης
Μητρική γλώσσα και λογοτεχνία (Φιλανδικά ή Σουηδικά)   6   2
Γλώσσες      
-Γλώσσα που άρχισε στα έτη φοίτησης (forms) 1-6 του ενιαίου σχολείου (Γλώσσα Α)   6   2
-Γλώσσα που άρχισε στα έτη φοίτησης (forms) 7-9 του ενιαίου σχολείου (Γλώσσα Β)   5   2
-Άλλες γλώσσες   1   6
Μαθηματικά      
-Κύκλος μαθημάτων (course) περιορισμένης διάρκειας    6   2
-Κύκλος μαθημάτων (course) προχωρημένων    10   3
Περιβάλλον και Φυσικές επιστήμες      
-Βιολογία   2   2
-Γεωγραφία   2   2
-Φυσική   1   7
-Χημεία   1   3
Ανθρωπιστικές σπουδές      
-Θρησκευτικά /Ηθική    3   2
-Φιλοσοφία   1   2
-Ψυχολογία   -   5
-Ιστορία, Κοινωνικές σπουδές   5   3
Τέχνες και Δεξιότητες 3      
-Μουσική   1-2   3
-Εικαστικά   1-2   3
Φυσική Αγωγή   3   3
Υγιεινή   1   2
Συμβουλευτική μαθητών   1   -
Υποχρεωτικοί κύκλοι μαθημάτων (courses)   45-49   
Κύκλοι μαθημάτων εξειδίκευσης (courses)      Κατώτατο όριο 10
Εφαρμοσμένοι κύκλοι μαθημάτων (courses)      
Συνολικό κατώτατο όριο που απαιτείται   75   


Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Φυσική και νέο Λύκειο
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 03, 2010, 10:57:02 μμ »
Για ποιές τάξεις;
Εδώ πρέπει να δούμε πως εξελίσσεται η διδασκαλία από το αντίστοιχο Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο.
Υπάρχουν πιο συγκεντρωτικοί πίνακες;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161196
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 745
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 30
Επισκέπτες: 704
Σύνολο: 734

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.