*

Αποστολέας Θέμα: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 302214 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #70 στις: Οκτώβριος 28, 2009, 09:59:53 μμ »
Βεβαίως και απόδοση του περιεχομένου ενός ορισμού οφείλει να ξεκινά με την οριστέα έννοια και ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ απαιτείται ένταξη της έννοιας στο χρονικό της πλαίσιο. Εγώ συνήθως στα διαγωνίσματα κόβω 1/4 εάν λείπει αυτή! Και η απάντηση που παραθέτεις για τη Φεντερασιόν είναι ο ορισμός της άψογης απάντησης για έναν ορισμό. Συνέχισε να επιμένεις έτσι!

Απλά στις πανελλήνιες δεν αφαιρούν μόρια εάν ο υποψήφιος έχει κρατήσει τη σειρά του βιβλίου και δεν έχει ξεκινήσει με την οριστέα έννοια. Πάντως νομίζω ότι αφαιρείται 0,5 έως 1 μόριο για την ανυπαρξία χρονικού πλαισίου.

Frerar, προσοχή στους χαρακτηρισμούς παρακαλώ: δεν είμαστε όλοι οι διορθωτές κομπλεξικοί, ούτε είναι ωραίο να χαρακτηρίζεις τους καθηγητές του σχολείου "ηλίθιους" -είναι οι συνάδελφοί σου, ήταν (ήμασταν) σε φροντιστήρια πριν το διορισμό και η νέα τουλάχιστον φουρνιά δείχνει ευτυχώς να παίρνει σοβαρά τη δουλειά της σε γενικές γραμμές. Γενικά "εκεί που είσαι ήμουνα κι εδώ που είμαι θα'ρθεις" (που στο εύχομαι, ώστε να έχεις την ευκαιρία να κάνεις τη δουλειά σου όπως πραγματικά εσύ θες). Απλά λίγη προσοχή στα λόγια μας, όταν είμαστε εκπαιδευτικοί και αναφερόμαστε σε συναδέλφους.
Ναι, υπάρχουν κομπλεξικοί και αλαζονικοί διορθωτές και συνάδελφοι στο σχολείο. Δεν χρειαζονται όμως γενικεύσεις. Κι εγώ, ως καθηγητής σχολείου, θα είχα πάρα πολλές ιστορίες να σου πω για τραγικά σφάλματα συναδέλφων στα φροντιστήρια, ίσως όχι τόσο γνωστικά όσο μεθοδολογικά...Προσέχω όμως να μην εκφράζομαι απαξιωτικά για κανέναν, γιατί αυτό, αν μη τι άλλο, μπερδεύει και συγχύζει και τα παιδιά.

Όταν διορθώνεις δεν γίνεσαι αυθεντία, εμπλέκεσαι όμως σε ένα σύστημα και βλέπεις πώς βαθμολογούνται τελικα, στην πράξη, τα γραπτά των παιδιών -με το υπάρχον σύστημα, με τα στραβά του, με τα μειονεκτήματά του και τους προβληματικούς διορθωτές και συναδέλφους -πάντως, αποκτάς μια εμπειρία άλλου τύπου που ναι, σε κάνει να  αισθάνεσαι πιο σίγουρος για τα δεδομένα του μαθήματος αλλά και σε αυτά που λες στα παιδιά. Όχι ότι αυτό σε κάνει καλύτερο άνθρωπο/συνάδελφο/καθηγητή, σε κάνει όμως πιο σίγουρο.


Γενικά στην Ιστορία ισχύει (το ξαναλέω): είναι επιθυμητή η κριτική σκέψη και η δημιουργική μεταφορά της ιστορικής γνώσης, ναι όταν τη βρούμε πανηγυρίζουμε και επιβραβεύουμε αλλα ΔΕΝ αφαιρούμε πόντους από την στείρα παπαγαλία και αποστήθιση (ή δεν αφαιρούμε πολλούς) , γιατί ξέρουμε ότι αυτό είναι το κυρίαρχο σύστημα με το οποίο διαβάζουν τα παιδιά. Δυστυχώς, δυστυχέστατα, κατά τη γνώμη μου, γιατί τελικά φαίνεται ότι αν δεν "τιμωρηθεί" η παπαγαλία βαθμολογικα στις εξετάσεις και δεν δοθεί σαφέστατο προβάδισμα στην κριτική σκέψη, δεν ξεμπερδεύουμε με την αποστήθιση....


Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:45:40 »

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #71 στις: Οκτώβριος 28, 2009, 11:52:33 μμ »
  Σ' ευχαριστώ πολύ daffyduck! 

 

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #72 στις: Οκτώβριος 29, 2009, 12:13:52 πμ »
ahahaahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Η καθηγήτρια που έχουν οι δικοί μου στο σχολείο τους λέει ότι δεν πρέπει να τα γράφουν όπως τα λέει στο βιβλίο, γιατί θεωρείται μειονέκτημα.....έλλειψη κριτικής σκέψης (συμπεριλαμβανομένων των απαντήσεως ανάπτυξης). "ξέρει αυτή είναι διορθώτρια" :-X

Άντε ρε με όλους τους κομπλεξικούς βαρέθηκα πια......κάνουνε αμάν και πώς να πιάσουν μια θέση στο δημόσιο και μετά υποτιμούν με κάθε τρόπο αυτούς που αγωνιζονται απ΄έξω να βοηθήσουν τα παιδιά να γράψουν καλά. Στις πηγές να δεις τι γίνεται....
Αν είναι να καταντήσω έτσι να μη σώσω να διοριστώ ποτέ.

Δέκα χρόνια διδάσκω ιστορία κατεύθυνσης και δέκα χρόνια ακούω διάφορες ηλιθιότητες από τους καθηγητές του σχολείου. Ο ένας έτσι, ο άλλος αλλιώς (ό,τι να 'ναι -όπως να΄ναι) χρησιμοποιώντας μια υποκριτική αυθεντία του στυλ ¨είμαι διορθωτής". Ε και??? Οι μαθητές μου όταν είναι καλοί γράφουν πάντα πάνω από 95 κάθε χρονιά.

Ασε τη να λέει ό,τι θέλει....και εγώ όπως τους το λες εσύ τους το λέω να το γράφουν και χτυπάνε και 100άρια. Μη μασάς....

Συμφωνώ απόλυτα frerar!
Και εγώ πριν 3 που έδωσα πανελλαδικές,ο καθένας έλεγε το μακρύ του και το κοντό του...Δε θα σχολιάσω περαιτέρω το βιβλίο της Ιστορίας κατεύθυνσης στη Γ' Λυκείου..Θα αρκεστώ μόνο να πω πως είναι απαράδεκτο.
Εγώ το έμαθα όλο παπαγαλία,έγινα ανα-παραγωγός πραγμάτων με τα οποία δε συμφωνούσα και στις πηγές έκανα το κλασικό "σύγκλιση απόψεων βιβλίου,πηγών και όλα μαζί δοσμένα με μιά <εκλεπτισμένη> γλώσσα".Έτσι έγραψα 94/100.

Άκουγα από το σχολείο να τα λέμε με δικά μας λόγια,από το φροντιστήριο να τα αποδίδουμε όσο το δυνατόν με την ακριβή διατύπωση του βιβλίου και είχα πάθει σύγχυση.
Θυμήθηκα τότε παλιους μαθητές που είχαν δώσει το μάθημα πανελλαδικά και που έλεγαν πως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γράψεις καλά από το να τα μάθεις αυτολεξεί.
Δηλαδή αν 2 μαθητές γράψουν το ίδιο πράγμα,αλλά ο ένας με τα λόγια του βιβλίου και ο άλλος με τα δικά του,αυτός που θα δώσει την καλύτερη εντύπωση (και προφανώς θα βαθμολογηθεί επιεικέστερα) είναι φυσικά ο πρώτος >:( >:(
ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΩΣ,αλλά αυτή είναι η εκπαίδευσή μας (γιατί Παιδεία δε τη λες με καμία δύναμη..βασικά ούτε εκπαίδευση τώρα που το σκέφτομαι).Και η παπαγαλία έπεται σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ... >:(
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 29, 2009, 12:22:57 πμ από δασκαλίτσα »

Αποσυνδεδεμένος turpis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #73 στις: Νοέμβριος 02, 2009, 08:03:39 μμ »
Καλησπέρα και από εμένα.
Πρόκειται να αναλάβω ένα ιδιαίτερο στην ιστορία φέτος για πρώτη φορά και η αλήθεια είναι ότι αγχώνομαι λίγο.Σκέφτομαι βέβαια να ξεκινήσω διαβάζοντας κι εγώ το σχολικό αλλά πως μπορώ καλύτερα να διδάξω ιστορία?Από αυτά που διάβασα κατάλαβα ότι το πιο δύσκολο έχει να κάνει με τις πηγές.Αν μπορεί κανείς με περισσότερη εμπειρία από εμένα να μου δώσει ένα γενικό πλάνο διδασκαλίας , τι κάνουμε δηλαδή σε κάθε μάθημα , πάνω στο οποίο θα πατήσω για αρχή θα ήμουν υπόχρεη!!!!Και μετά το εξελίσσω το θέμα!!
Η παρούσα στιγμή είναι το μόνο που είχες , το μόνο που έχεις , το μόνο που θα έχεις ποτέ .

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:45:40 »

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #74 στις: Νοέμβριος 03, 2009, 11:57:50 πμ »
Καλησπέρα και από εμένα.
Πρόκειται να αναλάβω ένα ιδιαίτερο στην ιστορία φέτος για πρώτη φορά και η αλήθεια είναι ότι αγχώνομαι λίγο.Σκέφτομαι βέβαια να ξεκινήσω διαβάζοντας κι εγώ το σχολικό αλλά πως μπορώ καλύτερα να διδάξω ιστορία?Από αυτά που διάβασα κατάλαβα ότι το πιο δύσκολο έχει να κάνει με τις πηγές.Αν μπορεί κανείς με περισσότερη εμπειρία από εμένα να μου δώσει ένα γενικό πλάνο διδασκαλίας , τι κάνουμε δηλαδή σε κάθε μάθημα , πάνω στο οποίο θα πατήσω για αρχή θα ήμουν υπόχρεη!!!!Και μετά το εξελίσσω το θέμα!!

Τupris,καταρχάς μην άγχεσαι,δεν υπάρχει λόγος!

Λες ότι πρόκειται να αναλάβεις ιδιαίτερο στην Ιστορία..Λογικά εννοείς της κατεύθυνσης Γ' Λυκείου.

Αρχικά,πολύ σωστά σκέφτεσαι να αρχίσεις με το σχολικό εγχειρίδιο,αφού εκεί είναι που θα πρέπει να εστιάσετε με το/τη μαθητή/τρια και από εκεί θα κριθεί το 50% της βαθμολογίας.
Επειτά ρωτάς πως μπορείς να διδάξεις καλύτερα Ιστορία..Εδώ θέλω να κάνω μιά αλλαγή:πιό αποτελεσματικά για την επιτυχία του παιδιού στις πανελλαδικές..Και το λέω γιατί το "καλύτερα"σημαίνει ποιοτικότερα,άρα έξω από τα "καλούπια" που έχουν θέσει στα μαθήματα που εξεταζόμαστε πανελλαδικά.

Στο διά ταύτα:
-Ξεκίνα από το βιβλίο.Σε κάθε συνάντησή σου με το/τη μαθητή/τρια κάντε ένα κεφάλαιο (ή όσο δεις πως σας βολεύει κάθε φορά να κάνετε ώστε να μαθαίνεται καλά το μάθημα).
-Αναλύστε (σε πρώτη φάση) τις πηγές του βιβλίου που είναι μικρότερες και πολλές φορές μπαίνουν ως θέματα στις εξετάσεις.
-Σε δεύτερη φάση,βρες πηγές εκτός βιβλίου και τη μισή ώρα από αυτή που θα κάνετε μάθημα,αφιερώστε τη στην πηγή.
-Σε κάθε μάθημα έλεγχε με 2-3 ερωτήσεις αν το παιδί έχει διαβάσει "σωστά" για πανελλαδικές,διότι μπορεί να έχει κάποιο άλλο σύστημα(π.χ.να διαβάζει έτσι  ώστε να παραλείπει σημαντικά κομμάτια κλπ,οπότε το επισημαίνεις).Ωστόσο μη σπαταλήσεις πολύ χρόνο στην εξέταση,διότι ο καιρός τρέχει και η ύλη πρέπει να βγει.Καλό θα είναι στην πρώτη συνάντησή σας να ξεκαθαρίσεις πως θα πρέπει να διαβάζει το παιδί,ώστε να μη χάνεται ο χρόνος.

Οι παραπάνω συμβουλές δεν υπάγονται σε κάποια γνωστική θεωρία,ούτε θα πρέπει να τις ασπαζόμαστε.Είναι αποκύημα της ανόητης κουλτούρας να μαθαίνουμε παπαγαλία για να αριστεύσουμε.
Απλά σου τις δίνω γιατί μόνο έτσι μπορεί να πετύχει το παιδί και μόνο έτσι το γραπτό του θα είναι αρεστό.
Υ.Γ.την τακτική που σου λέω να ακολουθήσεις παραπάνω την ακολούθησε ο καθηγητής που μου έκανε ιδιαίτερα στην Ιστορία κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου και έγραψα 94%

Καλή τύχη και μην ανησυχείς!Όλα θα πάνε καλά!!!!!!!!!! :)

Αποσυνδεδεμένος turpis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 52
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #75 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 12:52:06 μμ »
Σ 'ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου και το κουράγιο που μου δίνεις!!!Το άγχος μου οφείλεται πιο πολύ στο ότι δε θα ήθελα να φανώ σε καμία περίπτωση ανεπαρκής στη μαθήτρια μου.Πάντως άρχισα το ψάξιμο από την ύλη που πρέπει να διδάξω και άρχισα ήδη να οργανώνομαι!!!Γιατί στην αρχή βλέποντας και το βιβλίο είπα πως δεν θα προλάβω με τίποτα αλλά τελικά θα τα καταφέρω!!!
Η παρούσα στιγμή είναι το μόνο που είχες , το μόνο που έχεις , το μόνο που θα έχεις ποτέ .

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #76 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 06:33:46 μμ »
Και εγώ το πιστεύω ότι θα τα καταφέρεις,γιατί δείχνεις θέληση και όπως λες και εσύ "λατρεύεις την εκπαίδευση"...Σου'χω εμπιστοσύνη όπως τα λες και με την αγωνία που εκδηλώνεις,οπότε πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά!
Και ό,τι χρειαστείς,στη διάθεσή σου όλοι εμείς! :)

Αποσυνδεδεμένος geoka

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #77 στις: Νοέμβριος 17, 2009, 03:21:01 πμ »
Στο blog http://kaitsas.blogspot.com/ δεν εχω βάλλει πηγές προς το παρόν. Υπάρχουν όμως καποια Διαγράμματα των ενοτήτων του σχολικού βιβλίου, τα οποία θα ανανεώνονται εβδομαδιαία. Σύντομα θα μπουν και πηγές.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2009, 03:17:37 πμ από geoka »

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #78 στις: Νοέμβριος 17, 2009, 07:08:58 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Vania

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1585
  • Φύλο: Γυναίκα
  • οσο ζω....διαβαζω...
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #79 στις: Νοέμβριος 17, 2009, 11:58:19 πμ »
πολυ καλη σελιδα!να σαι καλα! :)

Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #80 στις: Δεκέμβριος 01, 2009, 12:37:52 μμ »
Από το πρώτο κεφάλαιο της Ιστορίας μπορεί να ζητηθεί ο ορισμός της Αγροτικής μεταρρύθμισης; Και αν ναι, πως μπορεί να ενταχθεί η αγροτική μεταρρύθμιση σε κάποιο χρονικό πλαίσιο;

Αποσυνδεδεμένος ankas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #81 στις: Δεκέμβριος 01, 2009, 01:11:57 μμ »
Αγαπητέ Πέτρο,βεβαίως και μπορεί να ζητηθεί ο ορισμός της αγροτικής μεταρρύθμισης:η κατάργηση των μεγάλων ιδιοκτησιών και η κατάτμηση...οικογενειακού χαρακτήρα.
Τώρα, αυτός ο ορισμός αναφέρεται κυρίως στην αγροτική μεταρρύθμιση που ξεκίνησε από την Ευρώπη τον 19ο αιώνα,χωρίς να σημαίνει ότι δεν ισχύει σαν ορισμός και για την Ελλάδα.Χρονική του αφετηρία όμως είναι ο 19ος αιώνας στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Αποσυνδεδεμένος Πέτρος

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 245
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #82 στις: Δεκέμβριος 01, 2009, 01:25:25 μμ »
Δίνοντας τον ορισμό δηλαδή πώς μπορούμε να διατυπώσουμε το χρονικό πλαίσιο, καθώς ενώ γνωρίζουμε ότι για την Ελλάδα η αγροτική μεταρρύθμιση ξεκίνησε τέλος 19ου αιώνα και υλοποιήθηκε κατά τον 20ο αιώνα, στο σχολικό βιβλίο δεν υπάρχει μια σαφής τοποθέτηση;

(ankas ευχαριστώ για την απάντηση :))

Αποσυνδεδεμένος ankas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #83 στις: Δεκέμβριος 01, 2009, 01:28:41 μμ »
Αφού δώσεις τον ορισμό,μπορείς να πεις ότι ξεκίνησε στην Ευρώπη τον 19ο αιώνα,ενώ στη χώρα μας τέλη 19ου-αρχές 20ου και ολοκληρώθηκε το 1917 υπό τον Βενιζέλο.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161782
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 424
Σύνολο: 425

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.121 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.