*

Αποστολέας Θέμα: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 298696 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #140 στις: Ιούλιος 12, 2010, 02:54:02 πμ »
Όσο για τη διχοτόμηση, γενικά μόνο μπορώ να το συλλάβω. Στο πρακτικό μέρος δυσκολεύομαι.
Δηλαδή, κόπηκαν τα λεφτά του κόσμου στη μέση; Πώς έγινε; Μόνοι τους το έκαναν; Οι τράπεζες;
Και πώς το κράτος εξοικονόμησε έτσι χρήματα; Γιατί δεν τύπωσε χαρτονομίσματα; Επειδή δεν υπήρχε απόθεμα, ώστε αυτά να έχουν αντίκρισμα; Κι αν όντως αυτό ίσχυε, πώς τα μισά του κόσμου χαρτονομίσματα είχαν αντίκρισμα; Δεν ξέρω.. Μπορεί να λέω και χαζομάρες, αλλά δεν μπορώ επακριβώς να το συλλάβω...

Από ό,τι έχω καταλάβει, όντως κόπηκαν τα χαρτονομίσματα στη μέση. Οι πολίτες υποχρεώθηκαν να πάνε στις τράπεζες και να ανταλλάξουν το μισό χαρτονόμισμα με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, ενώ το άλλο μισό χαρτονόμισμα (το κομμένο) παρέμεινε στην κυκλοφορία με τη μισή από την αναγραφόμενη αξία. Στη συνέχεια, το κράτος έριξε στην κυκλοφορία νέα ολόκληρα χαρτονομίσματα ίσης αξίας με το ποσό που εξοικονόμησε από το δάνειο, τα οποία είχαν τυπωμένη την ένδειξη "Νέον" για να "περνάνε" ολόκληρα στην αγορά. Δηλ. όσα ολόκληρα χαρτονομίσματα δεν είχαν τυπωμένο το "Νέον" δεν "περνούσαν" πλέον.
Πώς εξοικονόμησε το κράτος χρήματα με αυτόν τον τρόπο; Μα όταν κάποιος αγοράζει ομόλογα του δημοσίου με τα χρήματά του, δανείζει το κράτος με το επιτόκιο και το χρόνο εξόφλησης που ορίζεται σε κάθε περίπτωση (τότε ήταν 6,5% - 20 χρόνια). Αυτό που έγινε τότε (παγκόσμια πρωτοτυπία) ήταν ότι όλοι υποχρεώθηκαν να αγοράσουν ομόλογα αξίας ίσης με τα μισά από τα χρήματα που διέθεταν (από το μέτρο εξαιρέθηκαν οι ξένοι υπήκοοι και οι ξένες εταιρείες, που προφανώς θα αντάλλαξαν τα χαρτονομίσματά τους με αυτά με την ένδειξη "Νέον").
Πριν από το μέτρο αυτό, είχε γίνει προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ρευστότητας με τύπωμα χαρτονομίσματος, η οποία ήταν ατελέσφορη. Εκείνη την εποχή υπήρχε ο λεγόμενος κανόνας χρυσού (δηλ. οι τράπεζες έπρεπε να είναι σε θέση να ανταλλάσσουν τα χρήματα στην αξία τους σε χρυσό ή συνάλλαγμα, με άλλα λόγια να έχουν απόθεμα σε χρυσό, ενώ στην Ελλάδα το απόθεμα μπορούσε να είναι και συνάλλαγμα), ο οποίος όμως είχε στην πράξη εγκαταλειφθεί λόγω του πολέμου, γι' αυτό και τυπώθηκε όσο χαρτονόμισμα τυπώθηκε. Όμως το αλόγιστο τύπωμα ακάλυπτου νομίσματος δημιουργεί υπερπληθωρισμό (μεγάλη άνοδο τιμών λόγω της υπερπροσφοράς χρήματος --> μείωση της αξίας του νομίσματος).

Κάποια άλλα χρήσιμα -και με γενικότερο ενδιαφέρον- λινκ που ανακάλυψα:

Νόμισμα και νομισματικές κρίσεις στην Ελλάδα:
(Στη 14η σελίδα του pdf υπάρχουν διχοτομημένα χαρτονομίσματα της περιόδου. Απεικονίζονται και χαρτονομίσματα με την ένδειξη "Νέον")
http://62.1.43.74/5Ekdosis/UplPDFs//deltia/4_2002/19.pdf

Ιστορία των ελληνικών χαρτονομισμάτων από το "7 ημέρες" της "Καθημερινής":
http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1996/02/04021996.pdf

Από σάιτ για την ιστορία του νομίσματος:
http://coinsmaniamodern.tripod.com/konstantine.htm

Δημοσίευμα της "Ημερησίας" (έχει και μια πηγή):
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=76763

Παράθεση
Κι όσο για τον εξωτερικό δανεισμό του 1917, ο δανεισμός ήταν θεωρητικός.. Δηλαδή οι δανειστές λειτούργησαν ουσιαστικά ως εγγυητές, για να εκδώσουμε εμείς χαρτονόμισμα, επειδή δεν είχαμε αποθέματα; Γενικώς, οι χώρες τυπώνουν χαρτονόμισμα ανάλογα με τα απόθεματά τους; Κι αν όντως ισχύει αυτό, πώς τότε η έκδοση γενικά χαρτονομίσματος θεωρείται τρόπος εξόδου από μια οικονομική κρίση, όπως κάπου έχω διαβάσει;

Ακριβώς. Οι ξένοι δανειστές εγγυήθηκαν για την έκδοση χρήματος χωρίς να υπάρχουν αποθέματα σε χρυσό ή συνάλλαγμα, δηλ. για να παρακαμφθεί ο κανόνας χρυσού-συναλλάγματος, ο οποίος ίσχυε τότε στην Ελλάδα (δες παραπάνω).
Σήμερα δεν ισχύει αυτός ο κανόνας, αλλά τύπωμα πρόσθετου χρήματος μπορεί πρακτικά να γίνει μέχρι ένα όριο (για να τονωθεί η αγορά), για τον απλό λόγο ότι η απεριόριστη έκδοση χαρτονομίσματος θα οδηγούσε σε ανεξέλεγκτο πληθωρισμό. Αν οι οικονομικές κρίσεις λύνονταν τόσο απλά με το να τυπώνεται χρήμα, τότε κανένα κράτος δε θα είχε χρέος και θα ήμασταν όλοι πλούσιοι...  ::)

Αλλά αρμοδιότεροι να δώσουν καλύτερη -και ίσως ορθότερη- απάντηση σε όλα αυτά είναι οι οικονομολόγοι...  :-\

Να κι ένα κείμενο που εξηγεί κάποια πράγματα με απλό και απολαυστικό τρόπο:
http://themotorcycleboy.blogspot.com/2008/09/blog-post_30.html
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 12, 2010, 06:54:47 μμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:57:29 »

Αποσυνδεδεμένος BOEMISSA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 748
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #141 στις: Ιούλιος 12, 2010, 06:07:04 μμ »
Εξαίρετες οι ιστοσελίδες της φίλης ioanna89. Πολύ καλές οι πληροφορίες. Να είσαι καλά!!! Σε ευχαριστούμε για τη συνεχή γενναιοδωρία σου στο φόρουμ.
Η μάθηση για όσους ευτυχούν είναι στολίδι και και για όσους ατυχούν καταφύγιο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #142 στις: Ιούλιος 12, 2010, 08:52:22 μμ »
Από ό,τι έχω καταλάβει, όντως κόπηκαν τα χαρτονομίσματα στη μέση. Οι πολίτες υποχρεώθηκαν να πάνε στις τράπεζες και να ανταλλάξουν το μισό χαρτονόμισμα με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, ενώ το άλλο μισό χαρτονόμισμα (το κομμένο) παρέμεινε στην κυκλοφορία με τη μισή από την αναγραφόμενη αξία. Στη συνέχεια, το κράτος έριξε στην κυκλοφορία νέα ολόκληρα χαρτονομίσματα ίσης αξίας με το ποσό που εξοικονόμησε από το δάνειο, τα οποία είχαν τυπωμένη την ένδειξη "Νέον" για να "περνάνε" ολόκληρα στην αγορά. Δηλ. όσα ολόκληρα χαρτονομίσματα δεν είχαν τυπωμένο το "Νέον" δεν "περνούσαν" πλέον.

Ευχαριστώ πολύ.. Δηλαδή οι συναλλαγές δεν έγιναν με το κομμένο χαρτονόμισμα, αλλά με το Νέον;

από το μέτρο εξαιρέθηκαν οι ξένοι υπήκοοι και οι ξένες εταιρείες, που προφανώς θα αντάλλαξαν τα χαρτονομίσματά τους με αυτά με την ένδειξη "Νέον"

Αυτό το έχω διαβάσει κι εγώ. Εξαιρέθηκαν λόγω συμφερόντων ή επειδή ήταν ξένοι;

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #143 στις: Ιούλιος 12, 2010, 09:21:14 μμ »
Από ό,τι έχω καταλάβει, όντως κόπηκαν τα χαρτονομίσματα στη μέση. Οι πολίτες υποχρεώθηκαν να πάνε στις τράπεζες και να ανταλλάξουν το μισό χαρτονόμισμα με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, ενώ το άλλο μισό χαρτονόμισμα (το κομμένο) παρέμεινε στην κυκλοφορία με τη μισή από την αναγραφόμενη αξία. Στη συνέχεια, το κράτος έριξε στην κυκλοφορία νέα ολόκληρα χαρτονομίσματα ίσης αξίας με το ποσό που εξοικονόμησε από το δάνειο, τα οποία είχαν τυπωμένη την ένδειξη "Νέον" για να "περνάνε" ολόκληρα στην αγορά. Δηλ. όσα ολόκληρα χαρτονομίσματα δεν είχαν τυπωμένο το "Νέον" δεν "περνούσαν" πλέον.

Ευχαριστώ πολύ.. Δηλαδή οι συναλλαγές δεν έγιναν με το κομμένο χαρτονόμισμα, αλλά με το Νέον;

Κυκλοφορούσαν παράλληλα, για ένα διάστημα τουλάχιστον, τα κομμένα χαρτονομίσματα και τα ολόκληρα με το "Νέον".

Παράθεση
από το μέτρο εξαιρέθηκαν οι ξένοι υπήκοοι και οι ξένες εταιρείες, που προφανώς θα αντάλλαξαν τα χαρτονομίσματά τους με αυτά με την ένδειξη "Νέον"

Αυτό το έχω διαβάσει κι εγώ. Εξαιρέθηκαν λόγω συμφερόντων ή επειδή ήταν ξένοι;

Εξαιρέθηκαν προφανώς για να μη θιγούν οι ξένες εταιρείες (πολλές από τις οποίες ήταν στα χέρια Ελλήνων ομογενών-ξένων υπηκόων) που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα. Από το παραπάνω, αλλά και από το ότι οι εύποροι Έλληνες (είτε είχαν ελληνική υπηκοότητα είτε όχι) είχαν μέρος της περιουσίας τους σε χρυσό ή ξένο νόμισμα, καταλαβαίνει κανείς ότι το μέτρο της διχοτόμησης έθιξε κυρίως τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 12, 2010, 09:22:48 μμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:57:29 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #144 στις: Ιούλιος 13, 2010, 12:38:58 πμ »
Από ό,τι έχω καταλάβει, όντως κόπηκαν τα χαρτονομίσματα στη μέση. Οι πολίτες υποχρεώθηκαν να πάνε στις τράπεζες και να ανταλλάξουν το μισό χαρτονόμισμα με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, ενώ το άλλο μισό χαρτονόμισμα (το κομμένο) παρέμεινε στην κυκλοφορία με τη μισή από την αναγραφόμενη αξία. Στη συνέχεια, το κράτος έριξε στην κυκλοφορία νέα ολόκληρα χαρτονομίσματα ίσης αξίας με το ποσό που εξοικονόμησε από το δάνειο, τα οποία είχαν τυπωμένη την ένδειξη "Νέον" για να "περνάνε" ολόκληρα στην αγορά. Δηλ. όσα ολόκληρα χαρτονομίσματα δεν είχαν τυπωμένο το "Νέον" δεν "περνούσαν" πλέον.

Ευχαριστώ πολύ.. Δηλαδή οι συναλλαγές δεν έγιναν με το κομμένο χαρτονόμισμα, αλλά με το Νέον;

Κυκλοφορούσαν παράλληλα, για ένα διάστημα τουλάχιστον, τα κομμένα χαρτονομίσματα και τα ολόκληρα με το "Νέον".

Παράθεση
από το μέτρο εξαιρέθηκαν οι ξένοι υπήκοοι και οι ξένες εταιρείες, που προφανώς θα αντάλλαξαν τα χαρτονομίσματά τους με αυτά με την ένδειξη "Νέον"

Αυτό το έχω διαβάσει κι εγώ. Εξαιρέθηκαν λόγω συμφερόντων ή επειδή ήταν ξένοι;

Εξαιρέθηκαν προφανώς για να μη θιγούν οι ξένες εταιρείες (πολλές από τις οποίες ήταν στα χέρια Ελλήνων ομογενών-ξένων υπηκόων) που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα. Από το παραπάνω, αλλά και από το ότι οι εύποροι Έλληνες (είτε είχαν ελληνική υπηκοότητα είτε όχι) είχαν μέρος της περιουσίας τους σε χρυσό ή ξένο νόμισμα, καταλαβαίνει κανείς ότι το μέτρο της διχοτόμησης έθιξε κυρίως τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα.

...ένα μέρος της νομισματικής κυκλοφορίας έμεινε χωρίς αντίκρισμα.. λέει το σχολικό..
πρακτικά αυτό τι σήμαινε;
δεν υπήρχε απόθεμα σε χρυσό και σε συνάλλαγμα, που να καλύπτει το νόμισμα που κυκλοφορούσε;
δηλαδή, τι συνέπειες είχε αυτό πρακτικά;

και γιατί τύπωσε νέα ολόκληρα χαρτονομίσματα το κράτος; δηλαδή χρειάστηκε τα κομμένα, για να τα μετατρέψει σε απόθεμα, που μετά του έδωσε τη δυνατότητα να τυπώσει νέα χαρτονομίσματα;
τα κομμένα δεν τα χρειάστηκε για να χρηματοδοτήσει κάποιες ανάγκες πιο σημαντικές (όπως μικρασιατικό μέτωπο) αντί να είναι στα χέρια του πολίτη και να χρησιμοποιούνται για τις δικές τους ανάγκες;

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #145 στις: Ιούλιος 13, 2010, 11:34:36 πμ »
Παράθεση
...ένα μέρος της νομισματικής κυκλοφορίας έμεινε χωρίς αντίκρισμα.. λέει το σχολικό..
πρακτικά αυτό τι σήμαινε;
δεν υπήρχε απόθεμα σε χρυσό και σε συνάλλαγμα, που να καλύπτει το νόμισμα που κυκλοφορούσε;
δηλαδή, τι συνέπειες είχε αυτό πρακτικά;

Το πρόσθετο χρήμα που είχε εκδοθεί από το 1917-18, είχε εκδοθεί με την εγγύηση των ξένων πιστωτών (ο θεωρητικός δανεισμός), δηλ. ήδη δεν αντιστοιχούσε σε αποθέματα χρυσού ή συναλλάγματος. Όταν οι ξένοι απέσυραν την κάλυψη το 1920, το χρήμα αυτό δεν είχε κανένα αντίκρισμα. Κι όταν ένα μέρος της νομισματικής κυκλοφορίας δεν έχει αντίκρισμα, χάνεται και μέρος της πραγματικής αξίας του νομίσματος (δηλ. μειώθηκε η αξία της δραχμής σε σχέση με τα άλλα νομίσματα). Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι χρειάζεται περισσότερο χρήμα για να καλυφθούν οι ανάγκες. Το πρόβλημα δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί με την έκδοση κι άλλου ακάλυπτου χρήματος, γιατί θα ανέβαινε ο πληθωρισμός και η αξία του νομίσματος θα μειωνόταν ακόμα περισσότερο και επιπλέον υπήρχαν οι περιορισμοί του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου που είχε επιβληθεί στην Ελλάδα από το 1898. Αφού δεν μπορούσε να δανειστεί ούτε από το εξωτερικό, η κυβέρνηση Γούναρη κατέφυγε στη "λύση" του αναγκαστικού εσωτερικού δανείου με τη διχοτόμηση του νομίσματος.

Παράθεση
και γιατί τύπωσε νέα ολόκληρα χαρτονομίσματα το κράτος; δηλαδή χρειάστηκε τα κομμένα, για να τα μετατρέψει σε απόθεμα, που μετά του έδωσε τη δυνατότητα να τυπώσει νέα χαρτονομίσματα;
τα κομμένα δεν τα χρειάστηκε για να χρηματοδοτήσει κάποιες ανάγκες πιο σημαντικές (όπως μικρασιατικό μέτωπο) αντί να είναι στα χέρια του πολίτη και να χρησιμοποιούνται για τις δικές τους ανάγκες;

Η Εθνική Τράπεζα, που ήταν τότε η κύρια εκδότρια χαρτονομίσματος, είχε δικαίωμα να εκδίδει νέο χαρτονόμισμα για να καλύπτει τα δάνεια, δηλ. για τις δικές της ανάγκες σε ρευστό, με την υποχρέωση να δίνει ένα μέρος στο κράτος. Μην ξεχνάμε ότι το μισό από το χρήμα που κυκλοφορούσε στη χώρα (και αυτό που υπήρχε στις τράπεζες) με τη διχοτόμηση πήγε στο κράτος, το οποίο επίσης είχε ένα μέρος του χρήματος που διχοτομήθηκε. Δηλαδή και το κράτος "δάνεισε" τον εαυτό του, κι έτσι αυτό το ποσό καλύφθηκε με τα ολόκληρα χαρτονομίσματα. Τα ολόκληρα χαρτονομίσματα δεν επέστρεψαν στους πολίτες ως αξία (αυτοί έχασαν -ή μάλλον "δάνεισαν"- τα μισά τους χρήματα), αλλά κάλυψαν ανάγκες του κράτους και της τράπεζας.

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #146 στις: Ιούλιος 13, 2010, 11:09:13 μμ »
Mπορεί  κάποιος πιο έμπειρος να προτείνει  ένα προγραμματισμό ολοκλήρωσης της ύλης μέχρι Μάρτιο περίπου, με 2 ώρες την εβδομάδα αρχίζοντας από την καλοκαιρινή περίοδο; Eυχαριστώ!
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #147 στις: Ιούλιος 30, 2010, 01:24:35 μμ »
Αν κάποιος συνάδελφος έχει βρει το βιβλίο καθηγητή Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης σε ηλεκτρονική μορφή, ας σημειώσει το σχετικό link, θερμοπαρακαλώ.... :-\

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #148 στις: Αύγουστος 31, 2010, 03:32:10 μμ »
ΗELP! 2 ώρες την εβδομάδα ιστορία κατεύθυνσης είναι υπερβολή σε ιδιαίτερο; Γενικά, οι περισσότεροι από εσάς πόσες ώρες κάνετε;
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 31, 2010, 08:03:24 μμ από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος kaitoula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 289
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #149 στις: Αύγουστος 31, 2010, 03:47:02 μμ »
Mπορεί  κάποιος πιο έμπειρος να προτείνει  ένα προγραμματισμό ολοκλήρωσης της ύλης μέχρι Μάρτιο περίπου, με 2 ώρες την εβδομάδα αρχίζοντας από την καλοκαιρινή περίοδο; Eυχαριστώ!

εγώ σε σχολείο 15 μαρτίου είχα τελειωσει την υλη με 6 διαγωνίσματα και 1 εφ' όλης της υλης. άρα αν ξεκινησεις σε ιδιαιτερο προλαβαίνεις ανετα. αυτό που έκανα ήταν προχωρούσα 1,5 σελ. κατα μέσο όρο (καθαρο κειμενο), σε κάθε μαθημα επεξεργαζόμασταν μαζί πηγη, τους έδινα διαγραμμα του μαθηματος οπου εξηγούσα και καποια δ΄υσκολα σημεια ή έννοιες, κάθε φορά είχαν πηγη (1 ή 2) για το σπίτι γραπτα. δουλέψαμε όλες τις πηγες του βιβλίου και πολλές άλλες (σύνολο μαζί με τις πηγες των διαγωνισματων που τις δουλέυαμε στη διορθωση μαζί καναμε γυρω στις 50 πηγες).το σημαντικό είναι να κατανοήσουν τι λέει το βιβλίο και όχι απλώς να παπαγαλίσουν και να μαθουν τον τρόπο που δουλευουμε πηγες. έπαιρνα τα τετράδια και σημείωνα στον καθένα τι ακριβώς λείπει απο την απαντηση του. αυτά και ελπίζω να σε βοήθησα! :)

Αποσυνδεδεμένος kikasmile12

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #150 στις: Σεπτέμβριος 11, 2010, 03:52:45 μμ »
Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους!Φέτος ανέλαβα τη διδασκαλία της ιστορίας και ήθελα να ρωτήσω σε ποιο σημείο της ύλης
πρέπει να βρίσκομαι μέχρι τα χριστούγεννα;Θέλω να κάνω ένα πρόχειρο πλάνο ωρών και κεφαλαίων έτσι ώστε να μην βιάζομαι για να ολοκληρώσω την ύλη τελευταία στιγμή!ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #151 στις: Σεπτέμβριος 13, 2010, 12:47:16 μμ »
Καλησπέρα και καλή αρχή! Να σου πω, πως διδάσκω εγώ το μάθημα. Πρώτα απ' όλα διαρκεί 2 ώρες. Αλλά τις μοιράζω σε δύο διαφορετικές μέρες (μακρινές μεταξύ τους π.χ. Δευτέρα -  Παρασκευή), ώστε να μπορεί ο μαθητής να διαβάζει καλά το μάθημα. Επίσης, μ' αυτόν τον τρόπο η ύλη του κάθε μαθήματος δεν του φαίνεται τόσο μεγάλη, καθώς εκεί που θα κάναμε 1 κεφάλαιο σε μία μέρα, κάνουμε μισό τη μια, και μισό την άλλη, με αποτέλεσμα να τα μαθαίνει καλύτερα. Μέχρι τα Χριστούγεννα, σίγουρα θα έχω τελειώσει το Κρητικό ζήτημα και θα μπαίνουμε στον Παρευξείνιο. Έτσι, μετά θα του μείνει χρόνος για πολλές επαναλήψεις και πηγές.

Αποσυνδεδεμένος kikasmile12

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #152 στις: Σεπτέμβριος 13, 2010, 02:24:35 μμ »
Διδάσκω σε φροντιστήριο και το δύωρο είναι συνεχόμενο οπότε έχω δυο 45λεπτα να εξετάσω και να παραδώσω το μάθημα.Ευελπιστώ να χω τελειώσει μέχρι τα χριστούγεννα το προσφυγικό ή να μου έχουν μείνει λίγα κεφάλαια από αυτό.Αν έχει κάποιος εμεπειρία από φροντιστήριο θα εκτιμούσα αν κατέθετε την άποψή του.

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #153 στις: Σεπτέμβριος 17, 2010, 10:56:08 πμ »
δουλευω σε 2 φροντιστήρια στο ένα έχω κανονικά δύωρο ,στο άλλο 1 ώρα μονο !!!!στο δύωρο την πρώτη ώρα κανω σχεδιάγραμμα εξηγω το μάθημα και κάνω ερωτήσεις να δω αν το κατάλαβαν ,τη δεύτερη ώρα κανω ασκήσεις σ-λ,αντιστοιχήσεις ,πηγές,στο φροντιστήριο που έχω μόνο 1 ώρα εκει...απλά κάνω θαύματα......πιστεύω στο πρώτο και γω να χω βγάλει το προσφυγικό αλλά απ την άλλη είναι από τα δυσκολότερα κεφάλαια,κρητικό,παρευξείνιο δε με αγχώνουν είναι πολύ μικρά

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159787
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 505
Σύνολο: 510

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.