*

Αποστολέας Θέμα: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 16051 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Μέσα στο Δεκέμβριο το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο και Τεχνολογικό Λύκειο

«Η επόμενη συνάντηση θα γίνει πιθανότατα την ερχόμενη Πέμπτη, ώστε μέσα στο Δεκέμβριο να καταθέσουμε το νομοσχέδιο» είπε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ,αμέσως μετά τη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «τα συγκεκριμένα θέματα είναι σε διαβούλευση από τον περασμένο Μάρτιο».

πρέπει να τρέξουμε

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:53:22 »

Αποσυνδεδεμένος xrysadim

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 116
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #15 στις: Νοέμβριος 22, 2011, 08:08:16 μμ »
οχι μονο να τρεξουμε αλλα επρεπε ηδη  να ημασταν εκει.να δουμε τι απηχηση θα εχει και η προταση αρβανιτοπουλου.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #16 στις: Νοέμβριος 22, 2011, 08:22:12 μμ »
ΠΟΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ; εκφραστηκε επίσημα; γιατί από τα BLOGS  μόνο φήμες τίποτα το συγκεκριμένο...κι αλήθεια, σήμερα που συνεδρίασε η επιτροπή ποιές ήταν οι θέσεις του Αρβανιτόπουλου και του Σπηλιωτόπουλου; ....ή απλά συναίνεσαν όπως είναι της ...μοδός τώρα τελευταία....

Αποσυνδεδεμένος xrysadim

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 116
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #17 στις: Νοέμβριος 22, 2011, 08:59:05 μμ »
δυστυχως,βγηκαν ολοι απο την συνεδριαση  σαν παλιοφιλοι και το μονο που σχολιασαν ηταν ο τροπος εισαγωγης στα πανεπιστημια.ολα τ'αλλα λειτουργουν τελεια!λετε να το ειπε ο αρβανιτοπουλος για να ηθικολογησει απλα;θα δουμε!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο φρεσκα νέα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:53:22 »

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο φρεσκα νέα
« Απάντηση #18 στις: Νοέμβριος 23, 2011, 11:37:37 πμ »
Σήμερα επικοινώνησα   τηλεφωνικά   με ΠΕΘ για να μου πουν τί θα γίνει με το μάθημα : Κατ΄αρχήν η δήλωση Αρβανιτόπουλου είναι αληθινή κι όχι φήμη. Ο άνθρωπος που μίλησα χαρακτήρησε τον αναπληρωτή υπουργό, ''άνθρωπο της Εκκλησίας''. Μάλιστα η δήλωσή του προκάλεσε επίκριση από κόμμα της ήσσονος αντιπολίτευσης. Την Κυριακή θα ε΄χουν συνάντηση μαζί του Ελπίζουμε να βγάλει κάτι θετικό...
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 23, 2011, 02:34:17 μμ από KAKTOS »

Αποσυνδεδεμένος Lothlorien

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 167
  • Φύλο: ’ντρας
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #19 στις: Νοέμβριος 23, 2011, 11:40:33 πμ »
Ευλόγησον...

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 23, 2011, 09:57:41 μμ »
δειτε συνάδελφοι θεολόγοι το ΟΙ ΝΕΟΙ,Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΒΡΑΔΥ στο TV ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Τετάρτη,23-11-2011 το βράδυ στο
 TV MΥΤΙΛΗΝΗ ,ώρα 10μ.μ.
στην εκπομπή του Αντώνη Δουμούζη ,"Χωρίς ενδοιασμούς" συζητάμε για τη σχέση των νέων ανθρώπων με την Εκκλησία και το Θεό.
Όσοι είναι εκτός Λέσβου μπορούν να την παρακολουθήσουν διαδικτυακά στη διεύθυνση:
http://www.tvmitilini.gr/
με τον Ανδρέα Αργυρόπουλο
Σχολικό Σύμβουλο Θεολόγων Περιφέρειας Βόρειου Αιγαίου

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #21 στις: Δεκέμβριος 10, 2011, 10:41:55 μμ »
Τα Θρησκευτικά ως μάθημα πολιτισμού


Τα Θρησκευτικά θα πρέπει να μετεξελιχθούν σε ένα «πολιτιστικό μάθημα» το οποίο έχοντας περιεχόμενο γνωσιολογικό και επίκεντρο την ορθόδοξη παράδοση, θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκευτικής ή ομολογιακής ταυτότητας, τόνισε ο πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης μιλώντας χθές βράδυ σε εκδήλωση που διοργάνωσε το 14ο Γυμνάσιο Λάρισας στο πατάρι του βιβλιοπωλείου "Παιδεία".



Υποστηρίζοντας ότι η εποχή του ομολογιακού και κατηχητικού χαρακτήρα του μαθήματος παρήλθε ανεπιστρεπτί, ο κ. Σταμούλης χαρακτήρισε ως πρόταση - σταθμό για το θρησκευτικό μάθημα τη μνημειώδη εισήγηση του αειμνήστου καθηγητή του ΑΠΘ Νικ. Ματσούκα στο Α΄ Συνέδριο Θεολόγων Βορείου Ελλάδος (Μαϊος, 1981). Βάσει της πρότασης αυτής – προς την οποία συγκλίνουν το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ και κορυφαίοι σύγχρονοι διανοητές – το μάθημα των Θρησκευτικών, απαλλαγμένο από ακραίους ιδεολογικούς διαποτισμούς και ενταγμένο στα πλαίσια ενός ανοικτού σχολείου θα πρέπει να αποδεσμευθεί από οποιεσδήποτε ηθικιστικές, κατηχητικές και ομολογιακές εξαρτήσεις και να καταστεί ένα μάθημα πολιτισμού με περιεχόμενο απόλυτα γνωσιολογικό, εντός του οποίου πρωτεύουσα θέση θα έχουν η Βίβλος, τα πατερικά και λειτουργικά κείμενα, όλα τα μνημεία της τέχνης και η εκκλησιαστική ιστορία, που αποκαλύπτουν το πρόσωπο του Χριστού, που δεν μπορεί παρά ν΄ αποτελεί το κέντρο του θρησκευτικού μαθήματος.
 
Φυσικά, σε μια τέτοια συνάφεια απαραίτητη είναι και η προσφορά θρησκειολογικών γνώσεων, η οποία λευτερωμένη από οποιαδήποτε απολογητική διάθεση θα στοχεύει στην διεύρυνση των επιστημονικών οριζόντων του μαθητή, επεσήμανε ο κ. Σταμούλης, αναφέροντας, εν προκειμένω, ότι τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά που εκπόνησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ήδη υλοποιούνται πιλοτικά στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου, σαφώς και αναβαθμίζουν τη θρησκευτική εκπαίδευση, προάγοντας τον θρησκευτικό εγγραμματισμό και συντελώντας έτσι στη αλλαγή που επιβάλλουν οι καιροί για το μάθημα, δηλ. στη υπέρβαση της ομολογιακότητάς του.
 
Στην εκδήλωση μίλησε, επίσης, ο διευθυντής του 14ου Γυμνασίου Λάρισας Δρ. Νικ. Παύλου ο οποίος παρουσίασε τα νέα προγράμματα σπουδών του θρησκευτικού μαθήματος στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, ενώ υπογράμμισε ότι η υπόθεση του μαθήματος (το περιεχόμενό του, ο χαρακτήρας, κλπ) είναι μια υπόθεση καθαρά εκπαιδευτική, άρα αρμόδιο είναι μόνο το υπουργείο Παιδείας και κακώς εμπλέκεται η Εκκλησία. «Ασφαλώς μπορεί να εκφράσει άποψη η Εκκλησία μας, όπως και η κάθε θρησκευτική κοινότητα της χώρας», επεσήμανε ο κ Παύλου, τονίζοντας, ωστόστο, ότι "πέραν από την έκφραση γνώμης, θα πρέπει, επιτέλους, να καταστεί σαφές, ότι η υπόθεση του σχολικού μαθήματος αφορά αποκλειστικά τον θεσμό που λέγεται κράτος, εκ μέρους του οποίου την αρμοδιότητα ασκεί, εν προκειμένω, το υπουργείο Παιδείας".
 
Επίσης, μίλησαν ο υπ. Δρ. Χάρης Ανδρεόπουλος, θεολόγος Μ.Th., καθηγητής του Γυμνασίου και του ΓΕΛ Γαλαξιδίου και συνεργάτης του «Amen.gr» και η Νέλλη Πανάγου, θεολόγος, M.Th. καθηγήτρια του 9ου ΓΕΛ Λάρισας, οι οποίοι αναφέρθηκαν στο διδακτικό πλαίσιο που διαμορφώνεται για την θρησκευτική αγωγή στα ωρολόγια προγράμματα του "Νέου Σχολείου", σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εξαγγελίες του υπ. Παιδείας. Ο κ. Ανδρεόπουλος αναφερόμενος στις τελευταίες εξελίξεις για το Νέο Λύκειο σε σχέση με το θρησκευτικό μάθημα, επικαλέσθηκε πηγές του υπ. Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που επιβεβαίωναν τις πληροφορίες ότι στη τελευταία συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για το "Νέο Λύκειο" από πλευράς του αναπλ. υπουργού Παιδείας κ. Κων. Αρβανιτοπούλου υποστηρίχθηκε η θέση να παραμείνει το μάθημα δίωρο στη B΄ Λυκείου (αντί για μονόωρο, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό) και να διατηρηθεί ως υποχρεωτικό μονόωρο (αντί για επιλεγόμενο 2ωρο) στη Γ΄ Λυκείου. Και κλείνοντας την εισήγησή του έκανε λόγο για ένα νέο κλίμα που επιτρέπει "συγκρατημένη αισιοδοξία" ότι το μάθημα θα διατηρήσει (όχι τρείς, όπως προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός, αλλά) πέντε υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίες στο ωρολόγιο πρόγραμμα (δύο στη Α΄, δύο στη Β΄ και μία στη Γ΄ τάξη) του Νέου Λυκείου.
 
* Σημειωτέον ότι στη εκδήλωση παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου ο αιδεσιμολογιώτατος πρεσβύτερος π. Βασίλειος Τάσιος, ο οποίος στο πλαίσιο του ανοικτού διαλόγου που ακολούθησε ανάμεσα στους εισηγητές και το ακροατήριο εξέθεσε τις θέσεις της Εκκλησίας υπέρ του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος, ενώ συμφώνησε απολύτως με την αναγκαιότητα να παραμείνει υποχρεωτικό το μάθημα σ' όλες τις λυκειακές τάξεις.

ΠΗΓΉ http://www.esos.gr/δημοσια-εκπαιδευση/δευτεροβάθμια/item/26436-τα-θρησκευτικά-ως-μάθημα-πολιτισμού.html

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 07, 2012, 06:34:43 μμ »
Εύη Χριστοφιλοπούλου, «Ρυθμίσεις στο Λύκειο με ευρεία συναίνεση»
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ  “η Νέα Δημοκρατία, που συμμετέχει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δια του κ. Αρβανιτόπουλου, θέλει πλέον να βάλει και τη δική της σφραγίδα σε όσα νομοσχέδια πρόκειται να περάσουν στο εξής από τη Βουλή.
Στη συνεργασία με τον Κ. Αρβανιτόπουλο αναφέρεται η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.
«Στο υπουργείο Παιδείας, στόχος μας είναι η ομαλή συνεργασία προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης σε όλες της βαθμίδες. Οφείλουμε να ξεπερνάμε τα πολιτικά στεγανά και να επιδιώκουμε τη συναίνεση και τη σύνθεση των αντιθέσεών μας, ειδικά στους κομβικούς και ευαίσθητους τομείς όπως αυτός της Παιδείας. Η ευρεία συναίνεση που επετεύχθη στον νόμο πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μπορεί να επεκταθεί -και φαίνεται πως επεκτείνεται- στις ρυθμίσεις για το Λύκειο, ώστε να δημιουργηθεί μία συνέχεια, με μόνο γνώμονα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης»...


Από τα σημαντικότερα νομοσχέδια, πάντως, είναι αυτά που αναφέρονται στις αλλαγές για το «νέο» λύκειο και για το τεχνολογικό λύκειο και είναι αυτά, που θα έρθουν στο υπουργικό συμβούλιο εντός των επομένων ημερών”.

Ολόκληρο το σχετικό άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ

Τις επόμενες ημέρες στο υπουργικό συμβούλιο οι αλλαγές για τα λύκεια
Τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να τεθούν και να συζητηθούν στο υπουργικό συμβούλιο οι αλλαγές για τα λύκεια καθώς και οι νέες βάσεις, στις οποίες τίθενται τα τεχνολογικά λύκεια. Αυτές τις μέρες γίνονται αλλεπάλληλες συσκέψεις στελεχών στο υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καταλήξουν στα οριστικά κείμενα, που θα παρουσιαστούν στο υπουργικό συμβούλιο.
Στο υπουργείο, πάντως, η συμβολή του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στη θέση του αναπληρωτή υπουργού, κρίνεται ουσιαστική και κρίσιμη, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του νέου νόμου για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Όπως είναι γνωστό, αν και ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή, κάτι μάλλον ασύνηθες για την Ελλάδα, στη συνέχεια συνάντησε τις έντονες αντιδράσεις πολλών πανεπιστημιακών και φοιτητών.
Τους τελευταίους μήνες, όμως, τα Ιδρύματα επανήλθαν στους κανονικούς ρυθμούς τους, ενώ ο κ. Αρβανιτόπουλος έχει συντηρήσει τον δίαυλο επικοινωνίας με τους πρυτάνεις, παρά το γεγονός ότι οι τελευταίοι έχουν προσφύγει στο ΣτΕ εναντίον διατάξεων του νόμου που αναφέρονται στο θέμα της διοίκησης και στη θεσμοθέτηση των νέων Συμβουλίων.
Η ένταση, ωστόσο, φαίνεται να έχει αποκλιμακωθεί πλέον και τώρα αρκετά πανεπιστήμια έχουν αρχίσει να ορίζουν τις ημερομηνίες εκλογών των μελών του συμβουλίου. Όπως όλα δείχνουν, φαίνεται ότι θα επανεξετασθεί στο υπουργείο η παράταση της ημερομηνίας, που είχαν τα Ιδρύματα για να ολοκληρώσουν τις εκλογές των μελών του Συμβουλίου, ημερομηνία που λήγει στα μέσα Ιανουαρίου.
Ωστόσο, η Νέα Δημοκρατία, που συμμετέχει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δια του κ. Αρβανιτόπουλου, θέλει πλέον να βάλει και τη δική της σφραγίδα σε όσα νομοσχέδια πρόκειται να περάσουν στο εξής από τη Βουλή.
Στη συνεργασία με τον Κ. Αρβανιτόπουλο αναφέρεται η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου,.
«Στο υπουργείο Παιδείας, στόχος μας είναι η ομαλή συνεργασία προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης σε όλες της βαθμίδες. Οφείλουμε να ξεπερνάμε τα πολιτικά στεγανά και να επιδιώκουμε τη συναίνεση και τη σύνθεση των αντιθέσεών μας, ειδικά στους κομβικούς και ευαίσθητους τομείς όπως αυτός της Παιδείας. Η ευρεία συναίνεση που επετεύχθη στον νόμο πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μπορεί να επεκταθεί -και φαίνεται πως επεκτείνεται- στις ρυθμίσεις για το Λύκειο, ώστε να δημιουργηθεί μία συνέχεια, με μόνο γνώμονα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
Από τα σημαντικότερα νομοσχέδια, πάντως, είναι αυτά που αναφέρονται στις αλλαγές για το «νέο» λύκειο και για το τεχνολογικό λύκειο και είναι αυτά, που θα έρθουν στο υπουργικό συμβούλιο εντός των επομένων ημερών.
Οι αλλαγές στο «Νέο Λύκειο»
Οι βασικές αλλαγές για το «νέο λύκειο» ήταν ήδη στην τελική ευθεία λίγο πριν αναλάβει τα καθήκοντά της η νέα κυβέρνηση. Όπως όλα δείχνουν, τις αμέσως επόμενες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας θα έχουν καταλήξει στο οριστικό κείμενο και την τελική διαμόρφωση του νομικού πλαισίου των αλλαγών. Ήδη, η συμβολή της Νέας Δημοκρατίας στο διαμορφούμενο κείμενο φαίνεται σημαντική.
Οι βασικές αρχές του «νέου λυκείου» είναι οι ακόλουθες:
Α΄Τάξη Λυκείου:
-Μειώνεται κατά 8 ο αριθμός των μαθημάτων.
-Οι μαθητές επιλέγουν υποχρεωτικά την εκπόνηση ερευνητικής εργασίας (project) ανά 4 μήνες.
-Μειώνονται, κατά δύο, οι ώρες διδασκαλίας.
Β΄ Τάξη Λυκείου:
Καθορίζεται ως τάξη εξειδίκευσης σε μία από τις δύο κατευθύνσεις: Κατεύθυνση Α΄(για μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν σπουδές σε θετικές, τεχνολογικές και επιστήμες υγείας). Κατεύθυνση Β΄(για μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν ανθρωπιστικές επιστήμες και κλασικές σπουδές).
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΝΔ ζήτησε και συμφωνήθηκε η πρώτη κατεύθυνση να είναι αυτή των ανθρωπιστικών σπουδών και η δεύτερη των θετικών.
Επίσης, μειώνεται ο αριθμός των μαθημάτων από 17 σε 12 και μειώνονται κατά 2 και οι ώρες διδασκαλίας.
Γ΄ Τάξη Λυκείου
Σ΄αυτήν ολοκληρώνεται η εξειδίκευση των μαθητών. Ισχύουν οι δύο κατευθύνσεις, ενώ προστίθεται μία ακόμη που αναφέρεται στις οικονομικές επιστήμες.
Μειώνεται ο αριθμός των μαθημάτων από 16 σε 10, ενώ αυξάνονται οι διδακτικές ώρες.
Δεδομένος φαίνεται ο υπολογισμός της βαθμολογίας του λυκείου για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, στο νέο εξεταστικό σύστημα, το οποίο όμως δεν πρόκειται να ανακοινωθεί τώρα.
Γενική, βασική αλλαγή για το νέο λύκειο είναι τα λιγότερα μαθήματα. Μέχρι τώρα κοινή είναι η διαπίστωση πως ο μαθητής είναι φορτωμένος σε ένα εξαντλητικό πρόγραμμα με πολλά μαθήματα και συχνά η εξεταστέα ύλη είναι αυστηρά καθορισμένη -κάτι που οδηγεί, αναπόφευκτα στην αποστήθιση. Τα λιγότερα μαθήματα, αλλά η περισσότερη εξειδίκευση με την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών, θα είναι από τα βασικά ζητούμενα στα νέα μέτρα.
Έτσι, από τα βασικά στοιχεία είναι και οι λιγότερες ώρες διδασκαλίας, αλλά η μεγαλύτερη ανάλυση βασικών μαθημάτων. Δηλαδή, οι μαθητές θα έχουν μεγαλύτερη εξειδίκευση και περισσότερες ώρες διδασκαλίας στα μαθήματα εκείνα, που θα χαρακτηρίζονται «αυξημένης βαρύτητας».
Το μάθημα της ερευνητικής εργασίας, (project) που θεωρείται από τις καινοτομίες που εισάγονται στην πρώτη τάξη λυκείου, έχει αρχίσει να εφαρμόζεται ήδη στα σχολεία. Αν και δεν είναι ξεκάθαρα τα πρώτα αποτελέσματα, είναι φυσικό στην πρώτη φάση της υλοποίησης του, να συναντά κάποιες δυσκολίες. Κοινή εκτίμηση όμως των εκπαιδευτικών είναι ότι κατά βάση πρόκειται για σημαντική και θετική αλλαγή, καθώς μέσω των εργασιών αυτών οι μαθητές μαθαίνουν να ερευνούν, να συνθέτουν και να εργάζονται ομαδικά πάνω σε ένα θέμα. Η ερευνητική εργασία, άλλωστε είναι «κοινός τόπος» για τα σχολεία σε πολλές άλλες χώρες.
Οι φόβοι που διατυπώνονται πάντως από εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα έχουν σχέση με τον τρόπο εφαρμογής του νέου αυτού μαθήματος. Μάλιστα έχουν εκφρασθεί και επιφυλάξεις γι αυτό, ενώ ορισμένοι έχουν πει ότι υπάρχει φόβος να αντιγράφουν οι μαθητές από το διαδίκτυο ανάλογες με το θέμα τους εργασίες, που θα βρουν δημοσιευμένες.
Η Εύη Χριστοφιλοπούλου δήλωσε σχετικά με τις αλλαγές: «Το νέο λύκειο, που ήδη εφαρμόζεται στην Α' λυκείου την τρέχουσα σχολική χρόνια, εισάγει καινοτομίες στην εκπαίδευση, όπως οι όμιλοι δραστηριοτήτων, η ερευνητική εργασία project, ενώ παράλληλα διευρύνεται το φάσμα μαθημάτων επιλογής. Το λύκειο δεν πρέπει να αποτελεί προθάλαμο του πανεπιστημίου ή του ΤΕΙ, αλλά μια αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα. Το νέο τεχνολογικό λύκειο γίνεται ουσιαστικά -και όχι μόνο τυπικά- ισάξιο και ισότιμο με το γενικό λύκειο. Στόχος μας είναι μία ελκυστική τεχνολογική εκπαίδευση και η καταξίωση του «επαγγελματικού σχολείου» σε σχολείο πρώτης επιλογής και όχι «επιλογή ανάγκης».
Τεχνολογικό Λύκειο
Το υπουργείο Παιδείας, όμως, δίνει μεγάλη σημασία στην αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, που σε άλλες χώρες είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένη και μάλιστα βρίσκεται στις πρώτες προτιμήσεις των ίδιων των νέων. Σύμφωνα με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής των αποφοίτων στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΤΕΙ) υπό προϋποθέσεις και κριτήρια, χωρίς όμως εξετάσεις, εφ΄όσον έχουν ολοκληρώσει τέσσερα χρόνια σπουδών στο τεχνολογικό λύκειο του οποίου η διάρκεια θα είναι τρία χρόνια (συν ένα κατ΄επιλογήν). Σημειώνεται ότι αναμένεται να ιδρυθούν ακόμη και πειραματικά τεχνολογικά λύκεια, ενώ τα νέα προγράμματα σπουδών θα είναι προσαρμοσμένα σύμφωνα με το σύστημα των Πιστωτικών Μονάδων.
Έτσι, οι απόφοιτοι του τρίτου έτους θα έχουν πτυχία επιπέδου 2 (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), ενώ του τέταρτου (κατ΄επιλογήν) έτους θα έχουν πτυχία επιπέδου 3 (μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).
Στο τρίτο και στο τέταρτο έτος του τεχνολογικού λυκείου θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση, ενώ παρέχεται η δυνατότητα άσκησης μαθητείας. Όσοι επιλέξουν το τεχνολογικό λύκειο αλλά αποφασίσουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο (όπως οι συμμαθητές τους των γενικών λυκείων) θα έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν, αφού θα μπορούν να παρακολουθήσουν το τμήμα γενικής παιδείας στην Γ' τάξη. Εκεί θα διδάσκονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και θα παίρνουν απολυτήριο λυκείου ισότιμο με αυτό του γενικού λυκείου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ιδιαίτερα ότι από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου είναι η εξασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων.
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ:;;ςς

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 10, 2012, 09:21:29 μμ »
Νέο Λύκειο με υπογραφές Διαμαντοπούλου και Μπαμπινιώτη
Πανελλαδικές και Νέο Λύκειο με υπογραφή Μπαμπινιώτη
Γράφει η Γιούλη Μανούλη

Σε βετεράνο από την «ομάδα» των αντιπάλων της, τον πρώην πρύτανη Γεώργιο Μπαμπινιώτη, έδωσε την μπάλα του εξεταστικού η υπουργός Παιδείας επιδιώκοντας να γίνει η μοναδική υπουργός των κυβερνήσεων Παπανδρέου και Παπαδήμου που θα κάνει το «νταμπλ» της διακομματικής συναίνεσης στην ανώτατη και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο κ. Μπαμπινιώτης επιβεβαίωσε στον «Ε.Τ.» ότι αποδέχθηκε πρόταση της κ. Διαμαντοπούλου να διαμορφώσει και να παραδώσει άμεσα -εντός του προσεχούς δεκαημέρου- σχέδιο του νέου συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ που έχει προαναγγελθεί ότι θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2014...
Η μεγαλύτερη δυσκολία την οποία καλείται να αντιμετωπίσει ο πρώην πρύτανης είναι ο συγκερασμός του σχεδίου για το νέο Λύκειο που δεν έχει μεν ρυθμιστεί νομοθετικά, αλλά ήδη εφαρμόζεται στην Α’ Λυκείου, με τις απόψεις του για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, όπως τις είχε καταθέσει προ διετίας στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου και υποστηρίζει μέχρι σήμερα με την αρθρογραφία του στον Τύπο. Ο κ. Μπαμπινιώτης έχει ταχθεί υπέρ της κατάργησης των κατευθύνσεων στο Λύκειο και την καθιέρωση πολλών επιλογών, σε πλήρη αντίθεση με το σχέδιο Διαμαντοπούλου που επαναφέρει τη δομή των Δεσμών και κόβει από τη ρίζα τα μαθήματα επιλογής που προκαλούν «σπατάλη υποδομών και εκπαιδευτικού προσωπικού». Επίσης ο πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ έχει προτείνει να διενεργούνται οι πανελλαδικές δύο ή και τρεις φορές το χρόνο για να έχουν οι υποψήφιοι τη δυνατότητα να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους επιδιώκοντας παράλληλα την «απομυθοποίηση των εξετάσεων» και τον κατευνασμό του κλίματος υστερίας που τις χαρακτηρίζει.



Η εμπλοκή του κ. Μπαμπινιώτη με το εξεταστικό εκτιμάται ότι μπορεί να επανακαθορίσει την κυβερνητική ατζέντα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο αρχικός προγραμματισμός του επιτελείου της υπουργού Παιδείας πριν από το σχηματισμό της κυβέρνησης Παπαδήμου προέβλεπε την κατάθεση νομοσχεδίου για το Γενικό Λύκειο, το Τεχνολογικό Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης έως το τέλος του 2011. Οι πολιτικές εξελίξεις και η ενεργή ανάμιξη της κ. Διαμαντοπούλου στον πόλεμο διαδοχής που ξέσπασε στο ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν παράλυση στο υπουργείο Παιδείας σβήνοντας όλα τα χρονοδιαγράμματα. Επειδή όμως έχει ήδη ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο να εφαρμόζεται το νέο πρόγραμμα στην Α’ Λυκείου, δεν υπήρχε δρόμος επιστροφής. Το υπουργείο Παιδείας υπό τη νέα του ηγεσία αξιολογώντας το βραχύβιο της κυβέρνησης Παπαδήμου έκλινε υπέρ του σεναρίου να κατατεθεί άμεσα το νομοσχέδιο για τους δύο τύπους Λυκείου και να κληροδοτηθεί το εξεταστικό στην επόμενη κυβέρνηση, ενδεχόμενο που έσπειρε σύγχυση και ανησυχία σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πίεσαν και πιέζουν να ξεκαθαριστούν άμεσα οι κανόνες του παιγνιδιού.


Στο παρασκήνιο το θέμα συνέχισε να απασχολεί διαβουλεύσεις της υπουργού με στελέχη της Ν.Δ. Η κ. Διαμαντοπούλου έχει τακτική επικοινωνία και «καλή χημεία» με τον υπεύθυνο του τομέα Παιδείας της Ν.Δ. Αρη Σπηλιωτόπουλο. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» ο χειρισμός του εξεταστικού απασχόλησε προ ημερών συνάντηση της υπουργού Παιδείας με το γραμματέα της Ν.Δ. και πρώην υφυπουργό Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζο. Οι επαφές των δύο πλευρών κατέληξαν στη «λύση Μπαμπινιώτη».


Στην παρούσα φάση ο κ. Μπαμπινιώτης εμπλέκεται με το εξεταστικό ως πρόσωπο, δεδομένου ότι η θεσμική εμπλοκή του με την ιδιότητα του προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ εξαντλήθηκε το 2009 με την παράδοση του σχετικού πορίσματος στην κ. Διαμαντοπούλου δύο μήνες μετά την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων της, τον Νοέμβριο του 2009. Τότε η κ. Διαμαντοπούλου είχε συμπεριφερθεί μάλλον απαξιωτικά στον πρόεδρο του ΣΠΔΕ. Παραλαμβάνοντας το πόρισμα είχε ανακοινώσει την ανασύσταση του Συμβουλίου με τη διαδικασία της «ανοικτής διακυβέρνησης». Χωρίς να κρύψει την πικρία του ο καθηγητής Γλωσσολογίας είχε αντιδράσει με το σχόλιο «είμαι πολύ μεγάλος για να θέσω υποψηφιότητα». Αλλά έχει ο καιρός γυρίσματα.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 14, 2012, 02:48:37 μμ »
Τριαντάφυλλος Σιούλης, Προβληματισμοί για τα νέα Προγράμματα Σπουδών του ΜτΘ και την πιλοτική τους εφαρμογή στην υποχρεωτική εκπαίδευση
Προβληματισμοί για τα νέα Προγράμματα Σπουδών του ΜτΘ
και την πιλοτική τους εφαρμογή στην υποχρεωτική εκπαίδευση
του Δρ. Τριαντάφυλλου Σιούλη, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων

Με το ΦΕΚ 2335/17-10-2011, τ.β΄ «Προγράμματα Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Πιλοτική τους Εφαρμογή του διδακτικού αντικειμένου Θρησκευτικά», εισάγονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό και Γυμνάσιο) νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία δοκιμάζονται πιλοτικά σε Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια σε όλη την Ελλάδα, με σκοπό να γίνουν παρεμβάσεις - βελτιώσεις όπου χρειάζονται και αναπροσαρμογές, ώστε στη συνέχεια να επεκταθεί η εφαρμογή τους στο σύνολο των σχολείων.
Σχετικά με την προσπάθεια αυτή εγείρονται πολλοί προβληματισμοί...


1) Οι θεολόγοι Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδας είχαμε καταθέσει ψήφισμα για το ΜτΘ στο Λύκειο σε Ημερίδα (23 Οκτωβρίου 2010) που έγινε στην Ηγουμενίτσα, διαμαρτυρόμενοι για την υποβάθμιση του ΜτΘ στο Λύκειο με την μείωση του ωραρίου στη Β΄ Λυκείου και την μετατροπή του σε επιλεγόμενο στην Γ΄ Λυκείου (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=12663). Τότε είχαμε δηλώσει πως αν πρόκειται να συνταχθούν νέα ΠΣ, θα πρέπει να το κάνουν αυτό ειδικοί παιδαγωγοί και όχι βιαστικά. Μάλιστα εκφράσαμε τον προβληματισμό μας για την αναγκαιότητα νέων ΠΣ, εν μέσω οικονομικής κρίσης, αφού θα είχε αυτή επίπτωση στην υλοποίησή τους. Είχαμε δε αναρωτηθεί λίγο χρόνο αργότερα με άρθρο μας (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=16805), άραγε για ποιους λόγους έπρεπε να συνταχθούν νέα προγράμματα Σπουδών, τη στιγμή που τα προηγούμενα δεν είχαν ακόμη αξιολογηθεί, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, από καθηγητές που τα δίδασκαν, μαθητές κ.ά., για να βελτιωθούν στην πορεία. Δεν πρέπει δε να περάσει απαρατήρητη και η καταγγελία που είχε κάνει τότε ο μόνιμος Σύμβουλος του ΠΙ και Πρόεδρος της Ένωσης Κύριου Προσωπικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σιγάλας (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=14380) πως «προωθούνται διαδικασίες που θα τις χαρακτήριζα εξωθεσμικές» με την πολύ σημαντική παρατήρηση πως «για να συνταχθούν νέα προγράμματα, πρέπει να έχουμε διαπιστώσει ότι τα προηγούμενα είχαν τόσα προβλήματα που δεν επιδέχονται βελτίωση, ώστε απαιτείται η εκ νέου σύνταξή τους. Όμως, τέτοια αξιολόγηση δεν έχει γίνει και αδυνατώ να φανταστώ με ποια στοιχεία απορρίφθηκαν, καθότι εγώ θεωρώ ότι τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, που συντάχθηκαν τόσο πρόσφατα και που ακόμη δεν έχουν εφαρμοστεί σε όλη τους την έκταση, είναι σύγχρονα, προοδευτικά, διαθεματικά, ανοίγουν προοπτικές στην εκπαίδευση και περιλαμβάνουν, ήδη, σχεδόν το σύνολο των στόχων που θέτει το κείμενο του "Νέου Σχολείου". Αυτό άλλωστε μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς με τη μελέτη των ΔΕΠΠΣ».
2) Από το σύνολο σχεδόν των παιδαγωγών έχει υποστηριχτεί πως στις μικρές ηλικίες οι μαθητές δεν μπορούν να αφομοιώνουν δύσκολες και ποικίλες έννοιες και θέματα με περίπλοκες εκφράσεις. Σε μεγαλύτερη ηλικία θα είναι έτοιμα τα παιδιά για πιο σύνθετες έννοιες και στόχους που θα είναι μέσα στις δυνατότητές τους ώστε να μπορούν να κρίνουν, να αξιολογούν και να επιλέγουν. Εδώ τι παρατηρούμε; Μια μετατόπιση ύλης και εννοιών του Λυκείου στις μικρότερες τάξεις, από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι και την Γ΄ Γυμνασίου, γεγονός που δεν στέκει παιδαγωγικά.
3) Όσον αφορά στο περιεχόμενο, στον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των νέων ΠΣ στο ΜτΘ, ήδη έχουν εκφραστεί από πολλούς προβληματισμοί. Εμείς αναρωτιόμαστε και αγωνιούμε να δούμε στην πορεία με ποιο τρόπο άραγε αυτά, με το συγκεκριμένο περιεχόμενο, θα προετοιμάσουν κατάλληλα τους μαθητές να αποκτήσουν εκείνα τα εφόδια και κλειδιά ερμηνείας του πολιτισμού τους, θα καλλιεργήσουν την εθνική και θρησκευτική τους συνείδηση κατά το Σύνταγμα και τους νόμους, ώστε να είναι ικανοί να αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες πολίτες, με ό,τι χαρακτηρίζει διαχρονικά την ελληνικότητα, μέσα στο θολό παγκοσμιοποιημένο γίγνεσθαι. Ως προς αυτό διατηρούμε αρκετές επιφυλάξεις. Όταν ο βιβλικός, πατερικός, εκκλησιαστικός χαρακτήρας του νέου μαθήματος έχει υποβαθμιστεί, πόσο θα εκπληρώσει τον ορθόδοξο θεολογικό και παιδαγωγικό του ρόλο το μάθημα των Θρησκευτικών σύμφωνα με την Συνταγματική επιταγή;
4) Λήφθηκαν υπόψη οι υπάρχουσες δομές της εκπαίδευσης και οι υποδομές στα σχολεία (αίθουσες του κάθε μαθήματος, βιβλιοθήκες, αίθουσες υπολογιστών κ.λπ.), απολύτως απαραίτητα στοιχεία για την υλοποίηση των νέων προγραμμάτων; Η οικονομική κρίση που αγγίζει και τους καθηγητές και τους μαθητές (ήδη κόβουν τις συνδέσεις τους στο internet), γεγονός στο οποίο έχει στηρίξει πολλά το νέο πρόγραμμα και το Ψηφιακό Σχολείο για την λειτουργία του, απασχόλησε καθόλου τους υπεύθυνους;
5) Πέρασε, ειδικά για το Γυμνάσιο, το πρώτο τρίμηνο και ουσιαστική επιμόρφωση (που να αφορά στη διδακτική προσέγγιση των θεματικών ενοτήτων, στην αξιολόγηση κ.λπ.) για τη λειτουργία των νέων ΠΣ, στους εκπαιδευτικούς που κλήθηκαν να τα υλοποιήσουν, δεν έγινε.
Ξεκίνησαν λοιπόν να εκπονούνται τα νέα ΠΣ αρχές του 2011, εντάχθηκαν σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ και άρχισαν να εφαρμόζονται από τον Σεπτέμβρη του 2011 χωρίς επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που κλήθηκαν να τα εφαρμόσουν, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι υποδομές κ.λπ. Δημοσιεύθηκαν δε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ), αργότερα, 17 Οκτώβρη του 2011. Πιθανόν για αυτούς τους λόγους η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της κατήγγειλε πως πρόκειται για προγράμματα «του ποδαριού» και «της αρπαχτής» (http://www.esos.gr).
Εκφράζοντας με το κείμενο αυτό τον προβληματισμό μας, θα προτείναμε να επανεξεταστεί το θέμα των νέων προγραμμάτων σπουδών για το ΜτΘ και σε συνεργασία όλοι οι φορείς να προβούν στις κατάλληλες βελτιώσεις και προσαρμογές, κάτι που προβλέπεται άλλωστε και από τον προγραμματισμό για την πιλοτική εφαρμογή αυτών των ίδιων νέων προγραμμάτων, πριν επεκταθεί η εφαρμογή τους σε όλα τα σχολεία της χώρας.
ΠΗΓΗ http://thriskeftika.blogspot.com/2012/01/blog-post_7530.html

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #25 στις: Ιανουάριος 16, 2012, 08:33:01 μμ »
Το μάθημα των Θρησκευτικών εν αναμονή της κατάθεσης του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο
Αδιευκρίνιστη παραμένει μέχρι στιγμής η ημερομηνία κατάθεσης στη Βουλή του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο. Η Υπουργός Παιδείας αναμένει την τελική πρόταση Μπαμπινιώτη για το σύστημα εξετάσεων σε μια προσπάθεια να περιληφθεί και αυτή στο προς ψήφιση νομοσχέδιο...
Την ίδια στιγμή η Υπουργός φροντίζει περισσότερο για την εξασφάλιση της όσο το δυνατόν μεγαλύτερης συναίνεσης των κομμάτων για το νομοσχέδιο αυτό, παρά για το ίδιο το περιεχόμενο του Λυκείου.

Χθεσινά δημοσιεύματα αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο το νέο εξεταστικό να εφαρμοστεί όχι στους μαθητές που σήμερα φοιτούν στην Α΄ Λυκείου αλλά ένα χρόνο αργότερα, στους μαθητές της σημερινής Γ΄ Γυμνασίου.
Η εφημερίδα Το ΒΗΜΑ χθες, 15 Ιανουαρίου 2012 έγραψε ότι από το νομοσχέδιο αυτό «έχουν ήδη αφαιρεθεί όλες οι λεπτο΅ερείς αναφορές σε συγκεκρι΅ένα ΅αθή΅ατα διδασκαλίας, ενώ στα άρθρα του δεν περιλα΅βάνονται πλέον αναλυτικές διατάξεις και λεπτο΅έρειες. Τα συγκεκρι΅ένα ΅αθή΅ατα που θα περιλα΅βάνονται στα νέα προγρά΅΅ατα σπουδών θα καθοριστούν ΅ετά την ψήφιση του νο΅οσχεδίου ΅ε προεδρικά διατάγ΅ατα και υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας». Επομένως είναι πολύ πιθανό μέσα στις επόμενες μέρες να έρθει στη Βουλή και να ψηφιστεί ένα νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, το οποίο όμως δεν θα ξεκαθαρίζει όσα σχετίζονται με τις ώρες διδασκαλίας και την υποχρεωτικότητα του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο.
Απαίτηση όλων των Θεολόγων είναι η διατήρηση υποχρεωτικού μαθήματος Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και στις ώρες που διδάσκεται μέχρι σήμερα. Προφανώς για την αποφυγή συγκρούσεων η Υπουργός Παιδείας και το επιτελείο της προτιμούν τώρα να ψηφίσουν με μεγάλη συναίνεση ένα γενικόλογο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και να αφήσουν την «καυτή πατάτα» των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων στους Υπουργούς που θα ηγηθούν του Υπουργείου στους επόμενους μήνες. Τα πολιτικά αυτά «παιχνιδάκια» που μπορεί να εξυπηρετούν πολιτικούς σχεδιασμούς και φιλοδοξίες δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητα ούτε από τους Θεολόγους ούτε από τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
ΑΜΕΣΑ πρέπει να γίνει σαφές προς όλους όσοι αποφασίζουν για το Νέο Λύκειο ότι ρητά πρέπει να προβλεφθεί η διατήρηση του θρησκευτικού μαθήματος στο Λύκειο ως έχει μέχρι σήμερα. Διαφορετικά διακομματική συμφωνία για διατήρηση θολού τοπίου για το Νέο Λύκειο είναι άνευ σημασίας και αποδεικνύει έλλειψη στοιχειώδους σοβαρότητας στη λήψη αποφάσεων για την παιδεία που αφορούν εκπαιδευτικούς, μαθητές αλλά και τους γονείς τους.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #26 στις: Ιανουάριος 21, 2012, 02:27:06 μμ »
Γιώργος Καπετανάκης :Μάθημα των θρησκευτικών:Οπισθέλκουσα δύναμη ή πρωτοπορία;









Σε ποιους απευθύνεται το μάθημα των θρησκευτικών σε ένα δημόσιο σχολείο;
Σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες!!
Ποιο είναι το προφίλ των μαθητών μας σήμερα; Εάν είναι όλοι ορθόδοξοι θα έπρεπε κάθε ενορία κάθε Κυριακή να είναι κατάμεστη. Κι όμως, αν αντιστοιχούν 5000 πιστοί σε κάθε μια ενορία των μεγάλων αστικών κέντρων πόσους συναντάμε στην κυριακάτικη λειτουργία; Που είναι οι υπόλοιποι; Μήπως τελικά είναι μύθος για το ορθόδοξο του εκκλησιαστικού μας φρονήματος; Μήπως αν επαναφέραμε την απόφαση της Πενθέκτης Οικουμενικής συνόδου για την αναγκαιότητα συνεχούς εκκλησιασμού θα έπρεπε να διώξουμε τους 4700 ενορίτες που δε συναντάμε συχνά; Και μήπως αυτών τα παιδιά δεν έχουμε στα σημερινά σχολεία; Θα ήταν υπερβολή αν έλεγα πως ο νηπιοβαπτισμός και η κατήχηση όπως έχουν υπάρξει ως τώρα έχουν αποτύχει;
Η σχολική θρησκευτική αγωγή λοιπόν απευθύνεται σε παιδιά με θρησκευτικές προσλαμβάνουσες πολυσύνθετες. Έχουμε μαθητές όλων των επιπέδων σε σχέση με την εκκλησία μας αλλά και με τη θρησκεία γενικότερα. Πώς θα προσεγγίσουμε όλα αυτά τα παιδιά; Μόνο μέσα από τη θεολογία της ετερότητας. Μόνο αποδεχόμενοι την πολυσυλλεκτικότητα του μαθητικού κοινού θα λειτουργήσουμε θετικά προς την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης και πίστης.
Για να καταφέρουμε αυτό το βήμα προς τα πάνω, στη ΖΕΜ του Vygotsky και στην πολυπλοκότητα της μάθησης του Fairclough, χρειαζόμαστε ευέλικτα Αναλυτικά Προγράμματα ΑΠ που θα καθιστούν το ΜτΘ πολυτροπικό ως προς τη διαδικασία και το περιεχόμενο. Τα νέα πιλοτικά προγράμματα, παρ όλες τις ατέλειες τους, εξασφαλίζουν αυτούς τους δυο παράγοντες και εκσυγχρονίζουν το ΜτΘ ώστε να είναι πιο προσιτό σε κάθε μαθητή. Παράλληλα μεταβιβάζουν εξουσίες σχεδιασμού της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης στο θεολόγο που γνωρίζοντας το θρησκευτικό υπόβαθρο του μαθητικού πληθυσμού που έχει, θα προσαρμόζει τη δραστηριότητά του. Καθίσταται ο επαγγελματίας δ/υ θεολόγος δρων υποκείμενο της γνώσης κι όχι απλά εφαρμοστής της άνωθεν σχεδιασμένης διδακτικής πρακτικής. Κι εδώ θα έκρινα ότι υστερούν τα νέα ΑΠ: δεν παραχωρούν αντίστοιχα και στους μαθητές τη δυνατότητα επιλογής περιεχομένου και ύλης. Ο μαθητής που είναι το κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα έπρεπε να χει περισσότερη δυνατότητα αυτενέργειας και να καθορίζει ο ίδιος το περιεχόμενο των δράσεων που τον αφορούν.
Παρά την αδυναμία αυτή, τόσο ο Οδηγός όσο και το ΠΣ προσφέρουν πολλές εναλλακτικές στον καθηγητή και στους μαθητές του τόσο για τον τρόπο διδασκαλίας και χρήσης του θρησκευτικού φαινομένου, που θα ξεφύγουν από τον κλοιό της κλειστής περιχάραξης, όσο και κατά το περιεχόμενο. Η μη ευθύγραμμη κατανομή της ύλης, όπως ίσχυε ως τώρα, λειτουργεί ενθαρρυντικά προς την αυτοπραγμάτωση. Οι μαθητές, μέσα από νέες εκπαιδευτικές τεχνικές, που περιγράφονται αναλυτικά ώστε και οι θεολόγοι να τις μάθουν, θα γίνουν όχι απλά μέτοχοι της θρησκευτικής γνώσης αλλά δημιουργοί και παραγωγοί γνώσης. Το Μοντέλο Διαδικασίας που υιοθετείται βοηθά την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Μαθαίνει το μαθητή πως να μαθαίνει. Και είναι το πρώτιστο αυτό στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πλατφόρμα γνώσης: το ınternet. Κύριο μέλημά μας, νομίζω, είναι να τους δώσουμε τα κριτήρια, τα εργαλεία εκείνα που θα τους βοηθήσουν στη δημιουργία της ταυτότητα τους και στον καθορισμό τους τόσο ως πολίτες της χώρας μας όσο και της ΕΕ αλλά και του κόσμου ολόκληρου τελικά.
Σε αυτή την πορεία πρέπει να προσβλέπει η σύγχρονη ΘΑ και να κοιτά το επερχόμενο μέλλον κι όχι μίζερα όπως συνήθως μέχρι τώρα και στενά. που μας οδήγησε στην περιχαράκωση και στη σμίκρυνση ενώ ταιριάζει στο Χριστιανισμό το άνοιγμα ως την Οικουμενικότητα.




http://gkapetanakis.blogspot.com/2012/01/blog-post_4620.html

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #27 στις: Ιανουάριος 21, 2012, 10:05:37 μμ »
Κρίσιμη συνεδρίαση την Τρίτη για το Νέο Λύκειο (και τα Θρησκευτικά σε αυτό)
Συνέρχεται την Τρίτη 24 Ιανουαρίου η Διακομματική Επιτροπή για την παιδεία με αντικείμενο μελέτης το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο. Εάν στη συνεδρίαση της Επιτροπής υπάρξει συμφωνία των κομμάτων το νομοσχέδιο άμεσα θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή. Επιδίωξη της Υπουργού Παιδείας ’ννας Διαμαντοπούλου είναι να πετύχει άλλη μία συναινετική απόφαση πολλών βουλευτών για ένα θέμα παιδείας...


Υπάρχουν ωστόσο πολλά ανοιχτά θέματα γύρω από το Νέο Λύκειο με κυριότερο το εξεταστικό σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αν αυτό θα περιληφθεί στο προς ψήφιση νομοσχέδιο και από ποια χρονιά θα εφαρμοστεί. Δεν αποκλείεται η εφαρμογή του νέου εξεταστικού να μην αφορά τελικά τους μαθητές της φετινής Α΄ Λυκείου αλλά αυτούς που σήμερα φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου. Αν κάτι τέτοιο συμβεί, τότε οι μαθητές της φετινής Α΄ τάξης του Νέου Λυκείου θα πρέπει την επόμενη σχολική χρονιά να παρακολουθήσουν τη Β΄ τάξη του παλαιού Λυκείου, με επιλογή κατευθύνσεων ώστε να ακολουθήσει η πανελλαδική εξέτασή τους στη Γ΄ Λυκείου με το σημερινό σύστημα (των κατευθύνσεων).
Οι αλλαγές στο Νέο Λύκειο και όλα τα ενδεχόμενα για το χρόνο εφαρμογής τους αφορούν άμεσα και την τύχη του θρησκευτικού μαθήματος σε αυτό. Αν τελικά οι μαθητές της Α΄ Λυκείου δεν εξεταστούν στη Γ΄ Λυκείου με νέο αλλά με το παλαιό σύστημα, τότε την επόμενη σχολική χρονιά θα πρέπει να ακολουθήσουν το παλαιό ωρολόγιο πρόγραμμα και επομένως να κάνουν δίωρο υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών.
Σημαντικότερο από όλα παραμένει ωστόσο το ζήτημα της τελικής πρόβλεψης του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί και θα ψηφιστεί στη Βουλή για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο. Καμία επίσημη τουλάχιστον διαβεβαίωση δεν έχει δοθεί ότι δεν θα εφαρμοστεί η υποβάθμιση του μαθήματος που είχε πέρυσι ανακοινωθεί με μετατροπή του σε μονόωρο στη Β΄ τάξη και επιλογής στη Γ΄ τάξη. Πληροφορίες που κάνουν λόγο για διατήρηση δίωρου μαθήματος Θρησκευτικών στη Β΄τάξη ή υποχρεωτικού στη Γ΄ τάξη δεν επιβεβαιώνονται και τουλάχιστον δεν περιέχονται σε κανένα από τα τελευταία δημοσιεύματα μεγάλων εφημερίδων για το Νέο Λύκειο. Αντίθετα μάλιστα ο αριθμός των μαθημάτων κάθε τάξης του Νέου Λυκείου που αναφέρεται στα δημοσιεύματα αθηναϊκών εφημερίδων είναι ίδιος με αυτόν που πέρυσι είχε ανακοινωθεί ώστε κανείς να εικάζει ότι τελικά καμία αλλαγή δεν προγραμματίζεται στον αρχικό σχεδιασμό υποβάθμισης του θρησκευτικού μαθήματος.
Η εβδομάδα που έρχεται είναι κρίσιμη για το μέλλον του θρησκευτικού μαθήματος στο Λύκειο. Οι εκκλήσεις μας για άμεση παρέμβαση σε υψηλό επίπεδο όσων εκ της θέσεως τους μπορούν να πετύχουν τη διατήρηση του θρησκευτικού μαθήματος στο Λύκειο ως έχει μέχρι σήμερα, μοιάζουν μάλλον ως «φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Έστω και τώρα, μέσα στις λίγες μέρες που απομένουν, ας λάβουν κάποιοι στα σοβαρά το ρόλο τους και την ευθύνη που πηγάζει από τις θέσεις που κατέχουν και ας ασκήσουν κάθε δυνατή επιρροή ώστε να διατηρηθεί υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών σε όλες τις λυκειακές τάξεις και στις ώρες που διδάσκεται

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32291
  • Τελευταία: papamak
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159730
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 361
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 332
Σύνολο: 341

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.