*

Αποστολέας Θέμα: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)  (Αναγνώστηκε 8687 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος evi06

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2046
    • Προφίλ
Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« στις: Αύγουστος 21, 2011, 01:21:23 μμ »
έχω ένα ιδιαίτερο που προετοιμάζεται για το ECCE της εξεταστικής περιόδου του Δεκεμβρίου. μέγα ζήτημα το writing. αφού προσπάθησα με διάφορους τρόπους να καταλάβω που δυσκολεύεται κ να τον βοηθήσω ανάλογα, κατέληξα στο ότι δεν έχει ιδέες ούτε στα ελληνικά για το κάθε θέμα, που βέβαια λόγος για να τις αναπτύξει στα αγγλικά. και τα θέμα των writings δεν είναι κ ζητήματα πυρηνικής φυσικής. πχ. δεν μπορούσε να συμβουλέψει έναν έφηβο που έχει προβλήματα με τους συγκατοίκους του ή τους γονείς του ή δεν μπορούσε να προτείνει ιδέες για μια εκστρατεία να πείσουν τους εφήβους να μην καπνίζουν ή για εξοικονομηση ενέργειας/ανακύκλωση κτλπ.

πως μπορώ να τον βοηθήσω?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:24:02 »

Αποσυνδεδεμένος PPE

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1208
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 21, 2011, 01:47:20 μμ »
Αυτό που παρατηρώ κ εγώ σε μαθητές μου για fce, ecce κλπ είναι ότι υστερούν σε επιχειρηματολογία κ διατύπωση λογικών συμπερασμάτων ακόμα κ στα ελληνικά, με αποτέλεσμα συγκεχυμένες απόψεις κ αοριστολογία.Λίγο πολύ είναι κοινός ο χειρισμός των θεμάτων είτε στα ελληνικά είτε στα αγγλικά ( στην ξένη γλώσσα, βέβαια, χρειάζεται άνεση στο λεξιλόγιο εκτός από ιδέες ), οπότε εκτός από το κλασικό brainstorming, θα μπορούσες να κινηθέις με βάση κάποια πλάνα τύπου έκθεσης λυκείου ως προς το χειρισμό της ανάλυσης ανάλογα το θέμα. Ίσως κάποιος φιλόλογος να έχει σχετικά βοηθήματα να προτείνει στα ελληνικά κ εσύ να τα προσαρμόσεις στα αντίστοιχα θέματα στα αγγλικά. Η αλήθεια είναι ότι μαθαίνοντας σωστή επιχειρηματολογία στην ελληνική, μαθαίνει να κατευθύνει τη σκέψη του σωστά κ να τοποθετείται επί του θέματος κ στην αγγλική, με το σχετικό λεξιλόγιο φυσικά.

Αποσυνδεδεμένος evi06

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2046
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 21, 2011, 01:55:44 μμ »
Αυτό που παρατηρώ κ εγώ σε μαθητές μου για fce, ecce κλπ είναι ότι υστερούν σε επιχειρηματολογία κ διατύπωση λογικών συμπερασμάτων ακόμα κ στα ελληνικά, με αποτέλεσμα συγκεχυμένες απόψεις κ αοριστολογία.Λίγο πολύ είναι κοινός ο χειρισμός των θεμάτων είτε στα ελληνικά είτε στα αγγλικά ( στην ξένη γλώσσα, βέβαια, χρειάζεται άνεση στο λεξιλόγιο εκτός από ιδέες ), οπότε εκτός από το κλασικό brainstorming, θα μπορούσες να κινηθέις με βάση κάποια πλάνα τύπου έκθεσης λυκείου ως προς το χειρισμό της ανάλυσης ανάλογα το θέμα. Ίσως κάποιος φιλόλογος να έχει σχετικά βοηθήματα να προτείνει στα ελληνικά κ εσύ να τα προσαρμόσεις στα αντίστοιχα θέματα στα αγγλικά. Η αλήθεια είναι ότι μαθαίνοντας σωστή επιχειρηματολογία στην ελληνική, μαθαίνει να κατευθύνει τη σκέψη του σωστά κ να τοποθετείται επί του θέματος κ στην αγγλική, με το σχετικό λεξιλόγιο φυσικά.

brainstorming εκανα και τπτ! δεν εβγαζε μιλια. ουτε στα αγγλικα ουτε στα ελληνικα (ως εσχατη λυση). ακολουθησαμε ενα πλανο αναλυσης με καθοδηγητικες ερωτησεις επι του θεματος (απο το ecce book1 - hau και ενα κεφαλαιο που προλαβα να κανω στο building up your wrιting skills - hau) και εκει παλι δεν ειχε αποτελεσμα...


Αποσυνδεδεμένος Estella80

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 203
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 21, 2011, 03:16:01 μμ »
δώσε του κάποιο κείμενο για επιχειρηματολογία, θεωρητικοδιδακτικό. Να καταλάβει λίγο πώς μπορεί κανείς να επιχειρηματολογήσει, ποιες μορφές επιχειρηματολογίας υπάρχουν. Δώσε και κανένα κείμενο για το τι εστί πειθώ και ρητορική. Απλώς μερικές ιδέες. Καλή τύχη.
"A lie told often enough becomes the truth."
-- Vladimir Ilyich Lenin --

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:24:02 »

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 22, 2011, 03:16:39 μμ »
αυτη η εκθεση με προβληματιζει και εμενα.οχι μονο στο β2 αλλα και σε ολα τα επιπεδα.πραγματικα δεν ξερω τι αλλο να κανω.ειτε αντιγραφουν τις προτυπες εκθεσεις ειτε αν τους πω αναλυτικοτατα τι να γραψουν σε καθε παραγραφο( κυριως α1-α2) γραφουν σαν να απαντανε σε ερωτησεις πχ. το προηγουμενο σαββατο πηγα εκδρομη στο πηλιο.πηγα με τους γονεις μου.πηγαμε με το αμαξι. και παει λεγοντας.ακομα και οι πολυ καλοι μαθητες εχουν προβλημα στο πως να γραψουν μια σωστη εκθεση ενω γνωριζουν και  πολυ καλα τηγραμματικη και εχουν πλουσιο λεξιλογιο.
αν μπορει καποιος ας μου πει πως διδασκει την εκθεση.πιθανον να  κανω κατι εγω λαθος και  θα ηθελα μια δευτερη γνωμη

Αποσυνδεδεμένος vassiliki K.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 31, 2011, 08:47:36 μμ »
καλησπερα, Οταν εκανα ιδιαιτερα με απασχολουσε πολυ το θεμα της εκθεσης. Εγω γινομουν χαλι να με πατησει ο μαθητης αν ηταν να μαθει να γραφει εκθεση! Τι εννοω, εγραφα τις εκθεσεις μονη μου, σαν models, ετσι ωστε να μπω στη λογικη του μαθητη, πού θα δυσκολευτει,απο πού θα αντλησει υλικο, πώς πρεπει να δομησει την εκθεση του αναλογα με το θεμα. Μετα καναμε συζητηση πανω σ'αυτο, τον καθοδηγουσα στις ιδεες και με τις ερωτησεις μου του διδασκα και το λεξιλογιο ή τον καθοδηγουσα να το αναζητησει, αν υπηρχε σε καποιο κεφαλαιο του coursebook που χρησιμοποιουσαμε. Μετα γραφαμε την εκθεση μαζι, εννοω δεν την εβαζα homework, μπορουσε να με ρωτησει οτι ηθελε. Και μετα επαιρνε μια ιδια για homework, οπου πλεον δεν ειχε περιθωριο να πει "δεν ηξερα τι να γραψω". Αυτα αναλογα με τον μαθητη, υπηρχαν καποιοι που με τις μισες οδηγιες βολευονταν, υπηρχαν αλλοι που τα ηθελαν πολυ μασημενα. Εχω καταλαβει οτι τα επιχειρηματα ειναι πανω κατω τα ιδια σε κατηγοριες θεματων, οποτε οταν εξασκουνται ουσιαστικα θυμουνται/ μαθαινουν τα επιχειρηματα με την παροδο του χρονου. Αφηστε που ταυτοχρονα καναμε και speaking. Μ'αυτη τη μεθοδο ποτε δεν μου κοπηκε παιδι στην εκθεση. Μια φορα μαλιστα ενας στο Proficiency,CPE, κοπηκε σε ολα τα parts, αλλα περασε το writing!!! Βεβαια θελει πολλες ωρες αυτο ή μάλλον θέλει ξεχωριστή ώρα για έκθεση.

Αποσυνδεδεμένος evi06

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2046
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 31, 2011, 09:01:21 μμ »
Μετα καναμε συζητηση πανω σ'αυτο, τον καθοδηγουσα στις ιδεες και με τις ερωτησεις μου του διδασκα και το λεξιλογιο ή τον καθοδηγουσα να το αναζητησει, αν υπηρχε σε καποιο κεφαλαιο του coursebook που χρησιμοποιουσαμε. Μετα γραφαμε την εκθεση μαζι, εννοω δεν την εβαζα homework, μπορουσε να με ρωτησει οτι ηθελε. Και μετα επαιρνε μια ιδια για homework, οπου πλεον δεν ειχε περιθωριο να πει "δεν ηξερα τι να γραψω". Αυτα αναλογα με τον μαθητη, υπηρχαν καποιοι που με τις μισες οδηγιες βολευονταν, υπηρχαν αλλοι που τα ηθελαν πολυ μασημενα. Εχω καταλαβει οτι τα επιχειρηματα ειναι πανω κατω τα ιδια σε κατηγοριες θεματων, οποτε οταν εξασκουνται ουσιαστικα θυμουνται/ μαθαινουν τα επιχειρηματα με την παροδο του χρονου. Αφηστε που ταυτοχρονα καναμε και speaking. Μ'αυτη τη μεθοδο ποτε δεν μου κοπηκε παιδι στην εκθεση. Μια φορα μαλιστα ενας στο Proficiency,CPE, κοπηκε σε ολα τα parts, αλλα περασε το writing!!! Βεβαια θελει πολλες ωρες αυτο ή μάλλον θέλει ξεχωριστή ώρα για έκθεση.

ευχαριστω vassiliki
εχω απελπιστει, το πλανο το ετοιμαζουμε μαζι (με χιλια ζορια βεβαια κανoντας οπως λες παραλληλα κ speaking) τα επιχειρηματα ειναι ηδη ετοιμα (συνοπτικα βεβαια) στο πλανο και οταν παει να γραψει την εκθεση μετα ουτε καν αυτο το πλανο δεν ακολουθει, που βρισκεται στην διπλα σελιδα του τετραδιου. ε τι να κανω κ εγω! μαγος δεν ειμαι...και οντως οπως λες θελει ξεχωριστη ωρα. απο τις 4 που κανω, πλεον τη 1 την αφιερωνω μονο στο writing μπας κ γινει κτ.

Αποσυνδεδεμένος doroth

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Man is least himself when he talks in his own pers
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 31, 2011, 09:17:13 μμ »
Το καλυτερο κατα τη γνωμη μου ειναι να διαβασετε και να αναλυσετε μαζι ενα κειμενο στα ελληνικα, το οποιο θα περιεχει τα βασικα επιχειρηματα του θεματος που θελεις να αναπτυξει ο μαθητης. Ο μαθητης θα εντοπιζει (εστω με βοηθηεια) ενα ενα τα επιχειρηματα. Θα τα σημειωνετε με λεξεις κλειδια και στη συνεχεια θα του βαζεις την ωρα του μαθηματος να τα καταγραψει ο ιδιος πιο αναλυτικα. Ως εργασια στο σπιτι θα του ζητησεις να τα συνδεσει σε ενιαιο κειμενο. Στο επομενο μαθημα θα κανετε τη διορθωση και ισως θα μπορουσατε να μεταφρασετε την εργασια του στα αγγλικα, ωστε να εξοικειωθει και με το σχετικο λεξιλογιο και το register του κειμενου. Αφου το κανεις αυτο μερικες φορες, νομιζω οτι θα ειναι σε θεση στη συνεχεια να αρχιζει να παρουσιαζει επιχειρηματα και να συνθετει συνεχες κειμενο. Αυτα. Ελπιζω να βοηθησα. Ηταν ενα ωραιο δασκαλιστικο διαλειμμα, μιας που περιμενω σε αναμμενα καρβουνα τις αποσπασεις σε πειραματικα:)
Man is least himself when he talks in his own persοn. Give him a mask, and he will tell you the truth.

Αποσυνδεδεμένος vassiliki K.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 31, 2011, 09:22:14 μμ »
θελει τρομερη υπομονη, την πρωτη φορα που το εφαρμοσα ενιωθα σχεδον κοροιδο, αλλα αναλογα με τον μαθητη και η μεθοδος. Δεν βοηθαει να τους δινεις τις ιδεες brainstorming, αλλα να φτιαχνουν ολοκληρες προτασεις, να τις λενε πρωτα και μετα κατι θα θυμηθουν να γραψουν. Σε εξεζητημενες περιπτωσεις, εγω τους εδινα να κοιτανε και τη δικη μου εκθεση οπου κολλαγαν. Απο το να γραψουν μια βλακεια καλυτερα να αντιγραψουν κατι σωστο. Επισης συζητουσαμε και που θα πηγαιναν οι ιδεες, π.χ. ας σκεφτουμε τι πρεπει να γραψουμε στο introduction.Ουσιαστικα λεγαμε μια μια τις προτασεις της εκθεσης. Μιλαμε για πολυ αναλυση, και αυτο το εκανα σε ολα τα επιπεδα. Θεωρω οτι αν το παιδι δεν εχει βασεις δεν θα μαθει να γραφει ξαφνικα στο επιπεδο B2. Πιστεψε με οτι βοηθαει να προπαθησεις να γραψεις κι εσυ καποιες εκθεσεις αν εχεις χρονο, εγω δυσκολευτηκα να γραψω ακομα και σε επιπεδο Β1, εννοω να ακολουθησω ολες αυτες τις οδηγιες που λενε τα βιβλια.   Δεν εφαρμοζονται παντου κι ετσι αναγκαστηκα να δωσω εναλλακτικες στους μαθητες που θα τους βοηθουσαν και για τις εξετασεις, να μην κολλησουν.Ασε δε τα 30 λεπτα του ECPE, την 1η εκθεση την εκανα σε 1 ωρα, οποτε καταλαβα τι ζορι περνανε οι μαθητες. Ισως σου φαινονται υπερβολικα, αλλα οταν δεν τα εκανα ολα αυτα αντιμετωπιζα απαισιες ή καθολου εκθεσεις, κι ετσι αποφασισα οτι προτιμω το παιδι να γραφει κι ας κουραστω εγω παραπανω.
Καλη επιτυχια!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 31, 2011, 09:25:25 μμ »
Αρκετα καλο (προσωπικα το βρισκω "αριστο")βοηθημα για writing  ειναι το:
"SOS",L.De Castle - H.Gilmore, A step-by-step approach to composition writing for the Cambridge FC.

και παράλληλα το: L.G.Alexander "For and Against"
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος vassiliki K.

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 31, 2011, 09:31:48 μμ »
κατι τελευταιο γιατι σας κουρασα. Βοηθαει και η αναζητηση στο internet, δηλαδη για οποια θεματα δεν εχει ιδεες μπορει να ψαχνει στο ιντερνετ και θα βρει και επιχειρηματα. ΕΤσι ερχεται και σε επαφη με την αγγλικη γλωσσα απο πρωτο χερι, αναζητει πληροφοριες μεσα σε κειμενο που βοηθαει και στο reading, βελτιωνει το λεξιλογιο του, μαθαινει να μη χρησιμοποιει απλοικες ιδεες και γενικα εχει πολλα οφελη. Ισως να κανετε ενα μαθημα με τη χρηση ιντερνετ μαζι, αν υπαρχει δυνατοτητα. Βεβαια παλι μενει ολα αυτα να τα συνδεσετε σωστα για να εχει την καταλληλη δομη το κειμενο. Και εκει ερχεται η συζητηση σχετικα με την διαταξη των ιδεων.

Αποσυνδεδεμένος eng_teacher

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 17, 2012, 03:24:44 πμ »
Writing and speaking. Ό,τι έχει να κάνει με παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου βρίσκω έναν τοίχο μπροστά μου όσον αφορά τους μαθητές. Τους δίνω θέμα writing ή speaking όταν έχουμε ήδη κάνει τα σχετικά κείμενα και λεξιλόγιο από το κεφάλαιο, και παρ'όλ'αυτά με κοιτάνε με ένα βλέμμα απορίας και δε γράφουν τίποτα ή δε λένε τίποτα. Αυτό συμβαίνει ΚΑΙ σε παιδιά ΚΑΙ σε ενήλικες!

Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το αποτέλεσμα της κακής εκπαιδευτικής από τα πρώτα κιόλας χρόνια που έκαναν αγγλικά. Όταν στο φροντιστήριο ή στο ιδιαίτερο, ο καθηγητής δίνει βαρύτητα κυριώς ή μόνο σε γραμματική, λεξιλόγιο και κατανόηση κειμένου, και κάνει ελάχιστο ή υποτυπώδες speaking και writing.. σε τι φταίει το παιδί; Εδώ ενήλικες και δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για επιχειρηματολογία.

Και Ο.Κ. ας πούμε πως καταφέρνει με α ή β τρόπο το παιδί να γράφει μία καλή έκθεση στο σπίτι με τη βοήθεια του καθηγητή ή και με έρευνα στο internet. Στις εξετάσεις τι θα κάνει στα προφορικά και τα γραπτά εκείνην ακριβώς τη στιγμή; Πρέπει να μάθει να σκέφτεται και να επιχειρηματολογεί για να είναι σε ετοιμότητα.

Αποσυνδεδεμένος eng_teacher

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Writing (βοήθεια και από φιλολόγους)
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 17, 2012, 12:37:51 μμ »
Εγώ από Α Senior και μετά τα βάζω να παράγουν γραπτό και προφορικό λόγο σε ΚΑΘΕ μάθημα Ό,ΤΙ επίπεδο και να είναι! Κάνω πρώτα το κεφάλαιο, τα κείμενά του, το λεξιλόγιό του, μετά τα listening (για να ξέρουν ήδη κάποιο από το λεξιλόγιο), και στο τέλος πάντα speaking και writing πάνω στη θεματολογία του κεφαλαίου. Όταν δίνω το θέμα έκθεσης ή οποιουδήποτε writing task το συζητάμε προφορικά στα αγγλικά για να ανταλλάξουμε και πέντε ιδέες για τον σκελετό της έκθεσης και τα επιχειρήματα.

Πρέπει από μικροί να μάθουν να κάνουν μία λο-γι-κή προσέγγιση βήμα-βήμα ως προς το οποιοδήποτε θέμα. Όταν είναι προχωρημένο επίπεδο και δεν τους έχει γίνει κάτι τέτοιο στις προηγούμενες τάξεις είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα, γιατί δεν μπορείς να κάνεις το παιδί ή τον ενήλικα να μάθει σκέφτεται εν μία νυκτί. Και από την άλλη, δε θέλω να παπαγαλίζουν ολόκληρα πλάνα για διάφορα θέματα μήπως γράψουν καλά ΑΝ πέσει ένα παρόμοιο στις εξετάσεις.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32273
  • Τελευταία: Dimi!!!
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158567
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 626
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 574
Σύνολο: 593

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.