*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 486483 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος marthoulini

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ02
    • Προφίλ
πες τα irida.. έχω βάσιμες πληροφορίες ότι θα συμβεί αυτό που λες ,για το άνοιγμα των πινάκων και στη γενική. Ερχοναι μεγάλες αλλαγές.

Άραγε θα μετράει και ο βαθμός Ασεπ στη γενική?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Daskalos!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 241
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Εγώ θα ήθελα να εκφράσω μια άλλη απορία:
Απο τη στιγμή που έχουν σκοπό να μοριοδοτήσουν σχεδόν ολα τα ακαδημαϊκά κριτήρια, για ποιο λόγο δεν μοριοδοτείται και η κατοχή δεύτερου πτυχίου στον χώρο της εκπαίδευσης;;
Θα δώσω ένα παράδειγμα:
Ένας απόφοιτος ΠΕ71, κάτοχος μεταπτυχιακού, θα λαμβάνει επιπλέον μόρια, ένα ένας άλλος, ο οποίος υπάγεται και στους ΠΕ70 όχι;;
Το λέω αυτό, γιατί απ´ όσο θυμάμαι, τουλάχιστον στον ΑΣΕΠ, λαμβάνεις αρκετα μόρια όταν εισαι κάτοχος δυο βασικών τίτλων σπουδών!!

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Εγώ θα ήθελα να εκφράσω μια άλλη απορία:
Απο τη στιγμή που έχουν σκοπό να μοριοδοτήσουν σχεδόν ολα τα ακαδημαϊκά κριτήρια, για ποιο λόγο δεν μοριοδοτείται και η κατοχή δεύτερου πτυχίου στον χώρο της εκπαίδευσης;;
Θα δώσω ένα παράδειγμα:
Ένας απόφοιτος ΠΕ71, κάτοχος μεταπτυχιακού, θα λαμβάνει επιπλέον μόρια, ένα ένας άλλος, ο οποίος υπάγεται και στους ΠΕ70 όχι;;
Το λέω αυτό, γιατί απ´ όσο θυμάμαι, τουλάχιστον στον ΑΣΕΠ, λαμβάνεις αρκετα μόρια όταν εισαι κάτοχος δυο βασικών τίτλων σπουδών!!
Πολύ καλή ερώτηση.
Μήπως υπάρχουν αρκετοί ως πολλοί κάτοχοι δεύτερου τίτλου σπουδών και λιγότεροι κάτοχοι MSc;

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
και μια πιο λογικη απαντηση παρολο οτι διαφωνω στην εξισωση βασικου τιτλου ΕΑΕ με μεταπτυχιακου.



   



   

   

Απάντηση στο κείμενο «Ακούστε τη φωνή της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», της Ιωάννας Λιανέρη
Comments
Τετ, 09/04/2014 - 10:32 --
Ανακοινώσεις





Απάντηση στο κείμενο «Ακούστε τη φωνή της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»

Αγαπητοί αναγνώστες του AlfaVita,

Ονομάζομαι Ιωάννα Λιανέρη και εργάζομαι ως αναπληρώτρια δασκάλα σε ειδικό σχολείο τα τελευταία έξι χρόνια. Αποφοίτησα από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών και στη συνέχεια έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή, Μάστερ (M.Ed.) και Διδακτορικό (PhD in Special Education), στο Institute of Education, University of London.

Διάβασα το κείμενο/ψήφισμα που κατατέθηκε από κάποιους εκπαιδευτικούς (υπογράφουν ως «Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής”) και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς σχετικά με το κείμενο αυτό.

Ας ξεκινήσω επισημαίνοντας ότι το κείμενο αναδεικνύει ένα υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο  σκανδαλωδώς η ελληνική πολιτεία δημιούργησε και συντηρεί σε βάρος των συναδέλφων εκπαιδευτικών που είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και των εκπαιδευτικών του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, χρόνια τώρα οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας τούς διατηρούν σε ένα καθεστώς ‘εργασιακής ομηρίας’, καταργώντας de facto την έννοια της μονιμότητας του εκπαιδευτικού και συντηρώντας πρακτικές που θυμίζουν την πελατειακή λογική που διέπει διαχρονικά τη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου τομέα.   

Όμως, κάποιες από τις προτάσεις τους για τη στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.) αντί να οδηγούν στην ουσιαστική επίλυση του προβλήματος – που όντως χρονίζει και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί – στην πράξη απλώς μετακυλίουν το πρόβλημα σε άλλη ομάδα εκπαιδευτικών και, το πιο σημαντικό, φαίνεται να υιοθετούν πρακτικές που υποβαθμίζουν περαιτέρω το θεσμό της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία.

Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση για «καθαρούς» (όπως λένε) πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, δηλ. μόνο με εκπαιδευτικούς με ‘βασικό πτυχίο’ στην Ε.Α. (ΠΕ 71/61), και η υποβάθμιση των εκπαιδευτικών της Γενικής με μετεκπαίδευση στην Ειδική σε ‘έσχατη λύση’, στερείται επιστημονικής και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης. Πρώτα απ’ όλα, τόσο η διατύπωση όσο και το περιεχόμενο του εν λόγω κειμένου απηχούν παρωχημένα ιατρικά πρότυπα προσέγγισης στην αναπηρία. Η λογική της πρόκρισης κάποιων ‘ειδικών παιδαγωγών’ ως καταλληλότερων για τη στελέχωση της Ε.Α. πισωγυρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα σε μοντέλα εκπαίδευσης που έχουν στο επίκεντρό τους τη φυσιοπαθολογία των παιδιών – και την αντίστοιχη κατηγοριοποίησή τους – και όχι την παροχή ισόνομης και ισότιμης παιδείας σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από τις όποιες εκπαιδευτικές τους ανάγκες και δυνατότητες. Αυτό το ιατρικό μοντέλο βλέπει την αναπηρία ως ‘ατομικό πρόβλημα’

και εστιάζει στη θεραπεία των ‘προβληματικών’ ατόμων απο στρατιές ‘ειδικών’. Είναι το μοντέλο που ιστορικά είναι υπεύθυνο για την περιθωριοποίηση των μαθητών με αναπηρία σε ‘ξεχωριστά’ σχολεία, στο όνομα της προστασίας τους από τους κινδύνους της ‘κανονικής’ σχολικής πραγματικότητας. Είναι το μοντέλο που ενίσχυσε τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία με την ταμπέλα των ‘διαφορετικών’, των ‘αδύναμων’, των ‘κακόμοιρων’. Είναι το μοντέλο που αδιαφορεί για τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του φαινομένου της αναπηρίας, ξεχνώντας ότι η ανάγκη γίνεται ‘ειδική’ όταν την κάνει τέτοια η κοινωνία και η κουλτούρα μας.   

Η λογική ότι η ειδική αγωγή αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική αγνοεί τις εξελίξεις (τουλάχιστον την τελευταία εικοσαετία) στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος, που τονίζουν ότι οι δομές της ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να αποτελούν κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης και ότι η ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της γενικής. Μιας και το κείμενο μιλάει για «εμπόριο ελπίδας» στο χώρο της Ε.Α., να αναφέρω ότι δεν είναι παγιωμένο διεθνώς το ελληνικό φαινόμενο να δίνεται ξεχωριστό ‘βασικό’ πτυχίο Ειδικής Αγωγής και να λανσάρονται οι κάτοχοί του ως οι ΄πλέον κατάλληλοι’ για τη στελέχωση των ειδικών εκπαιδευτικών δομών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελεί βασική εκπαιδευτική αρχή ότι τα στελέχη της Ε.Α. είναι και θα πρέπει να είναι άτομα με επιπλέον προσόντα εξειδίκευσης, με μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακή ειδίκευση όπως προβλέπεται από την οργάνωση των πανεπιστημιακών σπουδών σε κάθε κλάδο. Το εν λόγω κείμενο ακυρώνει αυτά τα δεδομένα και υιοθετεί μια στρεβλή διάκριση, στην οποία ο ‘ειδικός’ και ο ‘γενικός’ παιδαγωγός αποτελούν ξεχωριστές οντότητες

και κατηγοριοποιούνται σαν να προέρχονται από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους (π.χ. Μαθηματικός - Φιλόλογος).

Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με την όποια προσπάθεια εναρμόνισης της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος με την πολιτική της ένταξης και των ίσων ευκαιριών (βλ. Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία 2006), που επιβάλλει στην πολιτεία να εκπαιδεύει παιδαγωγούς για όλους τους μαθητές. Αυτή η πολιτική δεν παραγνωρίζει την ανάγκη για ειδική επιστημονική κατάρτιση ή παιδαγωγική εξειδίκευση, αλλά εντάσσει την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία υπό την αιγίδα ενός ενιαίου εκπαιδευτικού πλαισίου. Ειδάλλως, αγαπητοί συνάδελφοι, βάζοντας τέτοια στεγανά ανάμεσα στην ειδική και τη γενική αγωγή, ακυρώνουμε την ενταξιακή προοπτική της Παιδείας και υψώνουμε απόρθητα κάστρα ‘ειδικής αγωγής’ στα οποία θα είναι έγκλειστοι όσοι χαρακτηρίζονται ως ‘μαθητές με ειδικές ανάγκες’. Είναι πράγματι αυτό το τοπίο που οραματιζόμαστε για το μέλλον της Παιδείας στη χώρα μας;   

Ακόμα, να επισημάνω ότι και εμείς, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ. 70.50/60.50, έχουμε προσφέρει στην Ειδική Αγωγή. Δε θέλουμε ούτε να ακυρώνεται το έργο μας, ούτε να γινόμαστε θύματα λογικών ή πρακτικών που εξυπηρετούν μικρο-συντεχνιακά συμφέροντα. Είμαστε άνθρωποι που επένδυσαν (σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο) σε συγκεκριμένες επιλογές επιστημονικής επιμόρφωσης - μετεκπαίδευσης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας, με βάση τα θεσμικά δεδομένα της καθιερωμένης

εκπαιδευτικής νομοθεσίας για την αποτίμηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του διδάσκοντος. Βλέπουμε όμως τώρα τον κόπο και την προσφορά μας να υποβαθμίζονται, καθώς χωρίς καμία παιδαγωγική ή επιστημονική τεκμηρίωση διαγράφονται αίφνης τα επιστημονικά μας προσόντα και η παιδαγωγική μας διαδρομή στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Σε μια εποχή μάλιστα που συζητιέται έντονα η ποιοτική αναβάθμιση του διδακτικού έργου, οι «καθαροί» πίνακες οδηγούν εκτός Ε.Α. δεκάδες εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακές σπουδές, διδακτορικά και πολύχρονη εμπειρία/προϋπηρεσία στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα. Αντ' αυτών θα προκρίνονται για την Ε.Α. άτομα χωρίς μεταπτυχιακούς τίτλους και με μηδενική διδακτική εμπειρία. Έτσι, για παράδειγμα, αν θελήσει να διδάξει σε ειδικό σχολείο ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας (διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής με πρώτο πτυχίο στη Γενική Παιδαγωγική), θα αξιολογείται δια νόμου στους πίνακες ως ‘λιγότερο κατάλληλος’ έναντι ενός φοιτητή του (με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή)..!

Συνοψίζοντας, λοιπόν, η λογική της ‘καθαρότητας’ στη στελέχωση της Ε.Α.:

- Ενισχύει τον αποκλεισμό και την απομόνωση των ΑμεΑ από τις δομές της Γενικής Παιδείας και έρχεται σε αντίθεση με το στόχο της εκπαιδευτικής ένταξης των μαθητών με αναπηρία.

- Καταργεί την αξιοκρατία, υποβαθμίζει τη σημασία της επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού και ακυρώνει τις όποιες προσπάθειες για την αναβάθμιση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του διδακτικού προσωπικού της Ειδικής Αγωγής.

- Καταστρατηγεί εργασιακά κεκτημένα και ευτελίζει την επιστημονική κατάρτιση και παιδαγωγική προσφορά των εκπαιδευτικών ΠΕ. 70.50/60.50.

Ως εκ τούτου θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις προτάσεις σχετικά με το θέμα των κριτηρίων στελέχωσης των δομών της Ε.Α., τις οποίες διαμορφώσαμε ως «Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικού Τμήματος με μεταπτυχιακό/διδακτορικό και προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή (ΠΕ. 70.50 και ΠΕ. 60.50)». Προτείνουμε λοιπόν:

1)      Να μην προτάσσονται στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α. οι εκπαιδευτικοί με πτυχία ειδικής αγωγής ΠΕ.71 και ΠΕ.61 ως πιο εξειδικευμένοι από τους Π.Ε. 70.50 και ΠΕ. 60.50 (με διδακτορικό/μεταπτυχιακό). Να θεωρούνται εξίσου εξειδικευμένοι και να τοποθετούνται όλοι σε κοινό πίνακα με βάση την προϋπηρεσία τους.

2)      Να υπάρχει μοριοδότηση που θα λαμβάνει υπ’ όψιν όλα τα προσόντα και να μοριοδοτείται και το βασικό πτυχίο ειδικής αγωγής. Για παράδειγμα, ένας δάσκαλος Π.Ε.71, επειδή διαθέτει βασικό πτυχίο ειδικής αγωγής, να παίρνει 2 μόρια. Ένας δάσκαλος Π.Ε. 70.50 με μεταπτυχιακό να παίρνει και αυτός 2 μόρια λόγω του μεταπτυχιακού. Σε αυτή την περίπτωση να θεωρούνται και οι δύο εξίσου εξειδικευμένοι. Σε περίπτωση που δάσκαλος Π.Ε.71 έχει επιπλέον εξειδίκευση με μεταπτυχιακό να παίρνει 4 μόρια (2 για το πτυχίο του και 2 για το μεταπτυχιακό). Αντίστοιχα να μοριοδοτείται και η προϋπηρεσία, ώστε να μην υπάρξουν περιθώρια για περιπτώσεις όπου ένας εκπαιδευτικός ΠΕ. 71 που μόλις αποφοίτησε να προτάσσεται έναντι ενός εκπαιδευτικού ΠΕ. 70.50 που έχει και την ίδια εξειδίκευση και επιπλέον έχει και προϋπηρεσία.

3)      Όταν προκηρυχθεί διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή να μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα όλοι οι εκπαιδευτικοί της Ε.Α.  (ΠΕ. 71/61 και ΠΕ. 70.50/60.50).

4)      Εάν τυχόν υπάρχει αμφισβήτηση για την επάρκεια ή συνάφεια των διδακτορικών/μεταπτυχιακών τίτλων (οι οποίοι, να θυμίσουμε, κρίνονται ως προς τη συνάφειά τους με την Ε.Α. από αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες), τότε να εξετάζονται κατά περίπτωση από τις υπεύθυνες διοικητικές αρχές.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και εύχομαι ότι, αντί να αναλωνόμαστε σε μικρόνοες και διχαστικές τακτικές, θα ενώσουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί τις φωνές μας στον αγώνα για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό αύριο για όλους τους μαθητές χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

 

 
Tags:
ειδική αγωγή
Ιωάννα Λιανέρη
0
inShare

   

 

Copyright
© AlfaVita - Εκπαιδευτικό Δίκτυο Ενημέρωσης 2012

follow us

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B1%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%C2%AB%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82%C2%BB-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B1%CF%82#ixzz2yNiGTij6
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook



« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2014, 04:27:07 μμ από mendor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αυτό το κείμενο mendor είναι ό,τι πιο λογικό έχω διαβάσει ως ανταπάντηση στα όσα δρομολογούνται και δεν πρέπει να μείνει μόνο ως μια ανακοίνωση στο alfavita, αλλά πρέπει να σταλεί και στο Υπουργείο Παιδείας....εγώ ήδη επικοινώνησα με την  συντάκτρια του άρθρου για μια τέτοια κίνηση και εαν μπορέσουμε να οργανωθούμε για κάτι τέτοιο πρέπει να έχουμε συμμετοχές από όσους μπορούν να κατανοήσουν τα καίρια σημεία που θίγει το άρθρο...δεν λέω απ'τους θιγόμενους, αλλά από όσους συμμερίζονται τα επιχειρήματα αυτά!!


ΥΓ: Η λέξη "συντεχνιακά μικροσυμφέροντα" που έχω αναφέρει κι εγώ σε προηγούμενες σελίδες (και κατηγορήθηκα γι αυτό) βλέπω να βρίσκει αποδοχή κι από άλλους μια και η κατάσταση είναι φως φανάρι!! Δε γίνεται να επέλθει δικαιοσύνη για έναν κλάδο εις βάρος άλλων και κυρίως εις βάρος της Ειδικής Αγωγής και όσως μόχθησαν και δούλεψαν γι αυτή!! Δεν είναι τσιφλίκι κανενός κλάδου η Ειδική Αγωγή!
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 09, 2014, 02:23:57 μμ από ΛΩΡΑ »
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
...για παράδειγμα, αν θελήσει να διδάξει σε ειδικό σχολείο ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας (διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής με πρώτο πτυχίο στη Γενική Παιδαγωγική), θα αξιολογείται δια νόμου στους πίνακες ως ‘λιγότερο κατάλληλος’ έναντι ενός φοιτητή του (με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή)...
ξεκάθαρη λογική ασυνέπεια της πρότασης των αποφοίτων του Βόλου.
και δεν είναι η μόνη

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Η κότα έκανε το αβγό  ή το αβγό την κότα ;  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Το παραπανω κειμενο ηρθε πανω στην ωρα.....

Αποσυνδεδεμένος Energo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 85
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αυτό που χρειάζεται το σύστημα των προσλήψεων είναι δίκαιη μοριοδότηση και δίκαιη κατανομή των πιστώσεων ανάμεσα σε Α'θμια και Β'θμια σχετικά με τις προσλήψεις

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Ποια ειναι η δικαιη μοριοδοτηση? Η τωρινη που δινει 1 μοριο για καθε μηνα δεν ειναι δικαιη?

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Να καταργηθούν τα προπτυχιακά τμήματα ΕΑΕ. Επιστημονικά δεν μπορούν πλέον να υφίστανται.
Ειδικός παιδαγωγός είναι αυτός που πρωτίστως έχει βασικό πτυχίο και εμπειρία στη γενική αγωγή και ακολούθως μία αξιόλογη μετεκπαίδευση στην ειδική.
Ως αυτόνομη επιστήμη η ειδική αγωγή δεν υπάρχει. ΠΟΥΘΕΝΑ!
Κατά παρόμοιο τρόπο, ο καρδιολόγος σπούδασε πρώτα την ιατρική και μετά ειδικεύτηκε στην καρδιολογία!

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Αυτη ειναι η αληθεια !!!!!

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Αλλη μια λογικη απαντηση!!!!! Αρχιζει και λαμπει η αληθεια.




Η Ειδική Αγωγή μέσα από την εκπαιδευτική Πράξη.

   Νομίζω, ότι οι απόφοιτοι των προπτυχιακών τμημάτων (ΑΕΙ) ειδικής αγωγής, τα οποία παραδόξως εμφανίστηκαν μόνο στην Ελλάδα, έχουν γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Κάθε φορά τους έδιναν υποσχέσεις διορισμών μέχρι που φάνηκε η τραγική αλήθεια (διορισμοί πλέον αποκλείονται). Από την άλλη, επειδή κανείς δεν σπουδάζει από απλό χόμπι οι απόφοιτοι ειδικής αγωγής δεν είχαν άλλη επιλογή από το να διεκδικήσουν έστω και με "συντεχνιακό" τρόπο τις θέσεις εργασίας που θεωρούν ότι τους ανήκουν.

   Ας μην ξεχνάμε όμως και τις ευθύνες εκείνων των πανεπιστημιακών, οι οποίοι θεώρησαν πιο εύκολη λύση να ιδρύσουν παρόμοια προπτυχιακά τμήματα (πιο κοντά στις ανάγκες της αγοράς ίσως και πιο προσοδοφόρα) από το να επιδιώξουν ουσιαστικές μορφές επιμόρφωσης-εκπαίδευσης όπως είναι η μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή αλλά και η μεταπτυχιακές-ερευνητικές σπουδές. Το πράγμα πάντως φαινόταν ότι έμπαζε από τις πρώτες κιόλας φουρνιές αποφοίτων του Βόλου και της Μακεδονίας. Βλέπετε, όπως συνηθίζεται να γίνεται στον τόπο μας κάποιοι θεώρησαν ότι η αγορά χρειάζεται "ειδικούς" εκπαιδευτικούς, άρα τι πιο εύκολο από το να παράγουμε πολλούς από αυτούς σε προπτυχιακό επίπεδο.

   Κανείς δεν έκανε όμως μια σοβαρή έρευνα, ούτε βασίστηκε τόσο στα εθνικά (μετεκπαίδευση/επιμόρφωση/μεταπτυχιακά) όσο και στα διεθνή επιστημονικά δεδομένα για να αντιληφθεί πόσο αναγκαία και αποτελεσματική θα ήταν μια τέτοιου είδους εκπαίδευση και ποιο θα ήταν τελικά το πραγματικό της αντίκρισμα. Δυστυχώς κι εδώ την πληρώνουν νέοι άνθρωποι, οι οποίοι βλέπουν την ανεργία να τους χτυπά την πόρτα.

   Δεν υπάρχει αμφιβολία για την αξιοπιστία των προγραμμάτων σπουδών των σχολών αυτών, αν και για το τμήμα εκπ/κής πολιτικής Μακεδονίας είχαν παλαιότερα διατυπωθεί κάποιοι προβληματισμοί. Ακόμη όμως κι αν οι οδηγοί σπουδών τους καταρτίζουν ως ένα σημείο τους φοιτητές με βάση τον "μέσο" μαθητή (τη νόρμα), σε πρακτικό επίπεδο δεν μπορούν παρά να δώσουν απλά μια γεύση στους φοιτητές για το τι μπορεί να ξέρει ο μέσος μαθητής κι από πού και πότε μπορεί να αρχίσει η "διαφοροποιημένη" διδασκαλία.

   Η διαδρομή μέσα από τη γενική τάξη-εννοείται στην πράξη πάντα- αποτελεί το εφαλτήριο, το κίνητρο αναζήτησης, σύγκρισης, αξιολόγησης και αναπροσαρμογής εκείνων των δομών που θα βοηθήσουν και θα εντάξουν τους μαθητές με αναπηρία στο γενικό σχολείο. Ο ουσιαστικός "αγώνας" ξεκινάει από το γενικό σχολείο.

Αν κάποιοι θεώρησαν ότι η ίδρυση τμημάτων ειδικής αγωγής καθιστά περιττή τη μετεκπαίδευση των δασκάλων/καθηγητών έχουν πέσει σε μεγάλη πλάνη. Σίγουρα όμως βοήθησαν εκείνους που ήθελαν να κλείσουν το θεσμό της μετεκπαίδευσης.

   Ακόμη όμως και με πτυχίο γενικής αγωγής και ένα μάστερ  στην ειδική εκπ/ση, αν δεν έχει εργαστεί κάποιος στο γενικό σχολείο, αν δεν έχει εξασκήσει διδακτικές πρακτικές στα πλαίσια της γενικής τάξης, πώς θα μπορέσει να προσδιορίσει και να προσεγγίσει την οπτική ενός ανάπηρου μαθητή;   Αξίζει να αναφερθεί εδώ η απορία εκπ/κού με μάστερ στην ειδική αγωγή, χωρίς όμως προϋπηρεσία στο γενικό σχολείο, η οποία εργάζεται σε ειδικό πλαίσιο: «Μα επιτέλους μπορώ να έχω 10 εκθέσεις μαθητών της Ε΄ δημοτικού ώστε να μπορώ να εκτιμήσω το πραγματικό επίπεδο των μαθητών μου;» Μήπως τελικά οι θεωρίες περισσεύουν σε τέτοιες περιπτώσεις;

    Από την άλλη, τίθεται η εξής απορία: Με 13 χρόνια στη γενική εκπαίδευση, η ενασχόλησή μου με την ειδική αγωγή μέσα από επιπλέον σπουδές θεωρήθηκε μία πολύ σοβαρή υπόθεση. Ειλικρινά, δεν μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό πώς ένας άπειρος φοιτητής (εκτός κι αν έχει προσωπική εμπειρία στην αναπηρία) ακόμη κι αν έχει τις καλύτερες προθέσεις, επιλέγει συνειδητά και γνωρίζει την ευθύνη που συνεπάγεται η ενασχόλησή του με ανάπηρα άτομα.

Ίσως το επόμενο παράδειγμα να είναι κάπως τραβηγμένο αλλά δεν νομίζω ότι απέχει από σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές που υποστηρίζουν τη σημασία της ολιστικής προσέγγισης: Άραγε τους γιατρούς γιατί δεν τους στέλνουν να κάνουν κατευθείαν ειδικότητα; Απλά, να βλέπουν ασθενείς με καρδιακά νοσήματα και να τους χορηγούν θεραπεία  χωρίς να έχουν έρθει σε επαφή με γενικότερες παθολογίες.

   Τέλος, μέσα από τέτοιου είδους πρακτικές εξειδίκευσης(από το βασικό κιόλας πτυχίο) ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος διολίσθησης σε ιατρικά μοντέλα που κάθε άλλο παρά το κοινωνικό πρόσωπο της εκπ/σης, υπηρετούν. Ας μην ξεχνάει κανείς το πλήθος εξειδικευμένων ιδιωτικών κέντρων, τα οποία εκμεταλλεύονται τις ανάγκες για παροχή ειδικής εκπαίδευσης με το αζημίωτο φυσικά. Η επαγγελματοποίηση στην ειδική αγωγή αποτελεί ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρχει χώρος για πολλούς δεν είναι όμως δυνατόν να παραγνωρίζεται το αυτονόητο σε όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων και επιδιώξεων από λίγους.

 

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία, με εκτίμηση

 

Μακρής Βαγγέλης-Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B7-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%AE#ixzz2yPYN1Cvz
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Αυτη ειναι η αληθεια !!!!!

η δικιά σου, η δική τους είναι άλλη και λυπάμαι που θα το πω αλλά προτάσεις να κλείσουν τα πανεπιστήμια γιατί δεν μας βολεύει, συγνώμη δεν υπάρχουν σε όλο τον πλανήτη τέτοιες σχολές(αν και δεν είμαι σίγουρος γιατί το google δείχνει ότι κάτι υπάρχει) δεν είναι ρεαλιστικές.

Ο ενιαίος πίνακας είναι δίκαιος, αλλά η κατάφωρη αδικία μέχρι σήμερα απέναντι σε αυτούς τους συναδέλφους από το κράτος (ήταν από κάτω από τους μεταπτυχιακούς και δεν μπορούν και να διοριστούν μόνιμοι) έχει μάλλον γεμίσει "τύψεις" αυτούς της επιτροπής και περνάει το δικό τους.
 

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160961
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 27
Επισκέπτες: 480
Σύνολο: 507

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.