*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 520933 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος marthoulini

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση ΠΕ02
    • Προφίλ
πες τα irida.. έχω βάσιμες πληροφορίες ότι θα συμβεί αυτό που λες ,για το άνοιγμα των πινάκων και στη γενική. Ερχοναι μεγάλες αλλαγές.

Άραγε θα μετράει και ο βαθμός Ασεπ στη γενική?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Daskalos!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Εγώ θα ήθελα να εκφράσω μια άλλη απορία:
Απο τη στιγμή που έχουν σκοπό να μοριοδοτήσουν σχεδόν ολα τα ακαδημαϊκά κριτήρια, για ποιο λόγο δεν μοριοδοτείται και η κατοχή δεύτερου πτυχίου στον χώρο της εκπαίδευσης;;
Θα δώσω ένα παράδειγμα:
Ένας απόφοιτος ΠΕ71, κάτοχος μεταπτυχιακού, θα λαμβάνει επιπλέον μόρια, ένα ένας άλλος, ο οποίος υπάγεται και στους ΠΕ70 όχι;;
Το λέω αυτό, γιατί απ´ όσο θυμάμαι, τουλάχιστον στον ΑΣΕΠ, λαμβάνεις αρκετα μόρια όταν εισαι κάτοχος δυο βασικών τίτλων σπουδών!!

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Εγώ θα ήθελα να εκφράσω μια άλλη απορία:
Απο τη στιγμή που έχουν σκοπό να μοριοδοτήσουν σχεδόν ολα τα ακαδημαϊκά κριτήρια, για ποιο λόγο δεν μοριοδοτείται και η κατοχή δεύτερου πτυχίου στον χώρο της εκπαίδευσης;;
Θα δώσω ένα παράδειγμα:
Ένας απόφοιτος ΠΕ71, κάτοχος μεταπτυχιακού, θα λαμβάνει επιπλέον μόρια, ένα ένας άλλος, ο οποίος υπάγεται και στους ΠΕ70 όχι;;
Το λέω αυτό, γιατί απ´ όσο θυμάμαι, τουλάχιστον στον ΑΣΕΠ, λαμβάνεις αρκετα μόρια όταν εισαι κάτοχος δυο βασικών τίτλων σπουδών!!
Πολύ καλή ερώτηση.
Μήπως υπάρχουν αρκετοί ως πολλοί κάτοχοι δεύτερου τίτλου σπουδών και λιγότεροι κάτοχοι MSc;

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
και μια πιο λογικη απαντηση παρολο οτι διαφωνω στην εξισωση βασικου τιτλου ΕΑΕ με μεταπτυχιακου.



   



   

   

Απάντηση στο κείμενο «Ακούστε τη φωνή της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», της Ιωάννας Λιανέρη
Comments
Τετ, 09/04/2014 - 10:32 --
Ανακοινώσεις





Απάντηση στο κείμενο «Ακούστε τη φωνή της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»

Αγαπητοί αναγνώστες του AlfaVita,

Ονομάζομαι Ιωάννα Λιανέρη και εργάζομαι ως αναπληρώτρια δασκάλα σε ειδικό σχολείο τα τελευταία έξι χρόνια. Αποφοίτησα από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών και στη συνέχεια έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή, Μάστερ (M.Ed.) και Διδακτορικό (PhD in Special Education), στο Institute of Education, University of London.

Διάβασα το κείμενο/ψήφισμα που κατατέθηκε από κάποιους εκπαιδευτικούς (υπογράφουν ως «Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής”) και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς σχετικά με το κείμενο αυτό.

Ας ξεκινήσω επισημαίνοντας ότι το κείμενο αναδεικνύει ένα υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο  σκανδαλωδώς η ελληνική πολιτεία δημιούργησε και συντηρεί σε βάρος των συναδέλφων εκπαιδευτικών που είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και των εκπαιδευτικών του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, χρόνια τώρα οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας τούς διατηρούν σε ένα καθεστώς ‘εργασιακής ομηρίας’, καταργώντας de facto την έννοια της μονιμότητας του εκπαιδευτικού και συντηρώντας πρακτικές που θυμίζουν την πελατειακή λογική που διέπει διαχρονικά τη λειτουργία του ελληνικού δημόσιου τομέα.   

Όμως, κάποιες από τις προτάσεις τους για τη στελέχωση των δομών της Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.) αντί να οδηγούν στην ουσιαστική επίλυση του προβλήματος – που όντως χρονίζει και πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί – στην πράξη απλώς μετακυλίουν το πρόβλημα σε άλλη ομάδα εκπαιδευτικών και, το πιο σημαντικό, φαίνεται να υιοθετούν πρακτικές που υποβαθμίζουν περαιτέρω το θεσμό της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία.

Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση για «καθαρούς» (όπως λένε) πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, δηλ. μόνο με εκπαιδευτικούς με ‘βασικό πτυχίο’ στην Ε.Α. (ΠΕ 71/61), και η υποβάθμιση των εκπαιδευτικών της Γενικής με μετεκπαίδευση στην Ειδική σε ‘έσχατη λύση’, στερείται επιστημονικής και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης. Πρώτα απ’ όλα, τόσο η διατύπωση όσο και το περιεχόμενο του εν λόγω κειμένου απηχούν παρωχημένα ιατρικά πρότυπα προσέγγισης στην αναπηρία. Η λογική της πρόκρισης κάποιων ‘ειδικών παιδαγωγών’ ως καταλληλότερων για τη στελέχωση της Ε.Α. πισωγυρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα σε μοντέλα εκπαίδευσης που έχουν στο επίκεντρό τους τη φυσιοπαθολογία των παιδιών – και την αντίστοιχη κατηγοριοποίησή τους – και όχι την παροχή ισόνομης και ισότιμης παιδείας σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από τις όποιες εκπαιδευτικές τους ανάγκες και δυνατότητες. Αυτό το ιατρικό μοντέλο βλέπει την αναπηρία ως ‘ατομικό πρόβλημα’

και εστιάζει στη θεραπεία των ‘προβληματικών’ ατόμων απο στρατιές ‘ειδικών’. Είναι το μοντέλο που ιστορικά είναι υπεύθυνο για την περιθωριοποίηση των μαθητών με αναπηρία σε ‘ξεχωριστά’ σχολεία, στο όνομα της προστασίας τους από τους κινδύνους της ‘κανονικής’ σχολικής πραγματικότητας. Είναι το μοντέλο που ενίσχυσε τον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων με αναπηρία με την ταμπέλα των ‘διαφορετικών’, των ‘αδύναμων’, των ‘κακόμοιρων’. Είναι το μοντέλο που αδιαφορεί για τα κοινωνικά χαρακτηριστικά του φαινομένου της αναπηρίας, ξεχνώντας ότι η ανάγκη γίνεται ‘ειδική’ όταν την κάνει τέτοια η κοινωνία και η κουλτούρα μας.   

Η λογική ότι η ειδική αγωγή αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική αγνοεί τις εξελίξεις (τουλάχιστον την τελευταία εικοσαετία) στην παιδαγωγική επιστήμη αλλά και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου αναπηρικού κινήματος, που τονίζουν ότι οι δομές της ειδικής εκπαίδευσης πρέπει να αποτελούν κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης και ότι η ειδική παιδαγωγική είναι προέκταση της γενικής. Μιας και το κείμενο μιλάει για «εμπόριο ελπίδας» στο χώρο της Ε.Α., να αναφέρω ότι δεν είναι παγιωμένο διεθνώς το ελληνικό φαινόμενο να δίνεται ξεχωριστό ‘βασικό’ πτυχίο Ειδικής Αγωγής και να λανσάρονται οι κάτοχοί του ως οι ΄πλέον κατάλληλοι’ για τη στελέχωση των ειδικών εκπαιδευτικών δομών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελεί βασική εκπαιδευτική αρχή ότι τα στελέχη της Ε.Α. είναι και θα πρέπει να είναι άτομα με επιπλέον προσόντα εξειδίκευσης, με μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακή ειδίκευση όπως προβλέπεται από την οργάνωση των πανεπιστημιακών σπουδών σε κάθε κλάδο. Το εν λόγω κείμενο ακυρώνει αυτά τα δεδομένα και υιοθετεί μια στρεβλή διάκριση, στην οποία ο ‘ειδικός’ και ο ‘γενικός’ παιδαγωγός αποτελούν ξεχωριστές οντότητες

και κατηγοριοποιούνται σαν να προέρχονται από διαφορετικούς επιστημονικούς κλάδους (π.χ. Μαθηματικός - Φιλόλογος).

Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με την όποια προσπάθεια εναρμόνισης της φιλοσοφίας του εκπαιδευτικού συστήματος με την πολιτική της ένταξης και των ίσων ευκαιριών (βλ. Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία 2006), που επιβάλλει στην πολιτεία να εκπαιδεύει παιδαγωγούς για όλους τους μαθητές. Αυτή η πολιτική δεν παραγνωρίζει την ανάγκη για ειδική επιστημονική κατάρτιση ή παιδαγωγική εξειδίκευση, αλλά εντάσσει την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία υπό την αιγίδα ενός ενιαίου εκπαιδευτικού πλαισίου. Ειδάλλως, αγαπητοί συνάδελφοι, βάζοντας τέτοια στεγανά ανάμεσα στην ειδική και τη γενική αγωγή, ακυρώνουμε την ενταξιακή προοπτική της Παιδείας και υψώνουμε απόρθητα κάστρα ‘ειδικής αγωγής’ στα οποία θα είναι έγκλειστοι όσοι χαρακτηρίζονται ως ‘μαθητές με ειδικές ανάγκες’. Είναι πράγματι αυτό το τοπίο που οραματιζόμαστε για το μέλλον της Παιδείας στη χώρα μας;   

Ακόμα, να επισημάνω ότι και εμείς, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ. 70.50/60.50, έχουμε προσφέρει στην Ειδική Αγωγή. Δε θέλουμε ούτε να ακυρώνεται το έργο μας, ούτε να γινόμαστε θύματα λογικών ή πρακτικών που εξυπηρετούν μικρο-συντεχνιακά συμφέροντα. Είμαστε άνθρωποι που επένδυσαν (σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο) σε συγκεκριμένες επιλογές επιστημονικής επιμόρφωσης - μετεκπαίδευσης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας, με βάση τα θεσμικά δεδομένα της καθιερωμένης

εκπαιδευτικής νομοθεσίας για την αποτίμηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του διδάσκοντος.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 09, 2014, 04:27:07 pm από mendor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αυτό το κείμενο mendor είναι ό,τι πιο λογικό έχω διαβάσει ως ανταπάντηση στα όσα δρομολογούνται και δεν πρέπει να μείνει μόνο ως μια ανακοίνωση στο alfavita, αλλά πρέπει να σταλεί και στο Υπουργείο Παιδείας....εγώ ήδη επικοινώνησα με την  συντάκτρια του άρθρου για μια τέτοια κίνηση και εαν μπορέσουμε να οργανωθούμε για κάτι τέτοιο πρέπει να έχουμε συμμετοχές από όσους μπορούν να κατανοήσουν τα καίρια σημεία που θίγει το άρθρο...δεν λέω απ'τους θιγόμενους, αλλά από όσους συμμερίζονται τα επιχειρήματα αυτά!!


ΥΓ: Η λέξη "συντεχνιακά μικροσυμφέροντα" που έχω αναφέρει κι εγώ σε προηγούμενες σελίδες (και κατηγορήθηκα γι αυτό) βλέπω να βρίσκει αποδοχή κι από άλλους μια και η κατάσταση είναι φως φανάρι!! Δε γίνεται να επέλθει δικαιοσύνη για έναν κλάδο εις βάρος άλλων και κυρίως εις βάρος της Ειδικής Αγωγής και όσως μόχθησαν και δούλεψαν γι αυτή!! Δεν είναι τσιφλίκι κανενός κλάδου η Ειδική Αγωγή!
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 09, 2014, 02:23:57 pm από ΛΩΡΑ »
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος noname

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 460
    • Προφίλ
...για παράδειγμα, αν θελήσει να διδάξει σε ειδικό σχολείο ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας (διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής με πρώτο πτυχίο στη Γενική Παιδαγωγική), θα αξιολογείται δια νόμου στους πίνακες ως ‘λιγότερο κατάλληλος’ έναντι ενός φοιτητή του (με βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή)...
ξεκάθαρη λογική ασυνέπεια της πρότασης των αποφοίτων του

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Η κότα έκανε το αβγό  ή το αβγό την κότα ;  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Το παραπανω κειμενο ηρθε πανω στην ωρα.....

Αποσυνδεδεμένος Energo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 85
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αυτό που χρειάζεται το σύστημα των προσλήψεων είναι δίκαιη μοριοδότηση και δίκαιη κατανομή των πιστώσεων ανάμεσα σε Α'θμια και

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Ποια ειναι η δικαιη μοριοδοτηση? Η τωρινη που δινει 1 μοριο για καθε μηνα δεν ειναι δικαιη?

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Να καταργηθούν τα προπτυχιακά τμήματα ΕΑΕ. Επιστημονικά δεν μπορούν πλέον να υφίστανται.
Ειδικός παιδαγωγός είναι αυτός που πρωτίστως έχει βασικό πτυχίο και εμπειρία στη γενική αγωγή και ακολούθως μία αξιόλογη μετεκπαίδευση στην ειδική.
Ως αυτόνομη επιστήμη η ειδική αγωγή δεν υπάρχει. ΠΟΥΘΕΝΑ!
Κατά παρόμοιο τρόπο, ο καρδιολόγος σπούδασε πρώτα την ιατρική και μετά ειδικεύτηκε στην καρδιολογία!

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Αυτη ειναι η αληθεια !!!!!

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Αλλη μια λογικη απαντηση!!!!! Αρχιζει και λαμπει η αληθεια.




Η Ειδική Αγωγή μέσα από την εκπαιδευτική Πράξη.

   Νομίζω, ότι οι απόφοιτοι των προπτυχιακών τμημάτων (ΑΕΙ) ειδικής αγωγής, τα οποία παραδόξως εμφανίστηκαν μόνο στην Ελλάδα, έχουν γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Κάθε φορά τους έδιναν υποσχέσεις διορισμών μέχρι που φάνηκε η τραγική αλήθεια (διορισμοί πλέον αποκλείονται). Από την άλλη, επειδή κανείς δεν σπουδάζει από απλό χόμπι οι απόφοιτοι ειδικής αγωγής δεν είχαν άλλη επιλογή από το να διεκδικήσουν έστω και με "συντεχνιακό" τρόπο τις θέσεις εργασίας που θεωρούν ότι τους ανήκουν.

   Ας μην ξεχνάμε όμως και τις ευθύνες εκείνων των πανεπιστημιακών, οι οποίοι θεώρησαν πιο εύκολη λύση να ιδρύσουν παρόμοια προπτυχιακά τμήματα (πιο κοντά στις ανάγκες της αγοράς ίσως και πιο προσοδοφόρα) από το να επιδιώξουν ουσιαστικές μορφές επιμόρφωσης-εκπαίδευσης όπως είναι η μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή αλλά και η μεταπτυχιακές-ερευνητικές σπουδές. Το πράγμα πάντως φαινόταν ότι έμπαζε από τις πρώτες κιόλας φουρνιές αποφοίτων του

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Αυτη ειναι η αληθεια !!!!!

η δικιά σου, η δική τους είναι άλλη και λυπάμαι που θα το πω αλλά προτάσεις να κλείσουν τα πανεπιστήμια γιατί δεν μας βολεύει, συγνώμη δεν υπάρχουν σε όλο τον πλανήτη τέτοιες σχολές(αν και δεν είμαι σίγουρος γιατί το google δείχνει ότι κάτι υπάρχει) δεν είναι ρεαλιστικές.

Ο ενιαίος πίνακας είναι δίκαιος, αλλά η κατάφωρη αδικία μέχρι σήμερα απέναντι σε αυτούς τους συναδέλφους από το κράτος (ήταν από κάτω από τους μεταπτυχιακούς και δεν μπορούν και να διοριστούν μόνιμοι) έχει μάλλον γεμίσει "τύψεις" αυτούς της επιτροπής και περνάει το δικό τους.
 

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182567
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 497
Σύνολο: 510

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.