*

Αποστολέας Θέμα: Διδασκαλία σε προνήπια  (Αναγνώστηκε 15089 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Διδασκαλία σε προνήπια
« στις: Νοέμβριος 01, 2011, 02:54:59 μμ »
Καλησπερα, θα ηθελα τη γνωμη των νηπιαγωγων, γιατι πριν μιλησω θελω να ξερω.
Μπορειτε να μου πειτε ποιος ειναι ο σκοπος διδασκαλιας στα προνηπια;;Αν ειναι παρκινγκ για παιδια πειτε μου να ξερω.. :( Ρωτω γιατι την 28η σε αλλα σχολεια τα παιδια ειπαν ποιηματακια ενω στο δικο μας ενω η νηπιαγωγος μας ειχε πει οτι θα μας δωσει να μαθουμε τελικα δεν εδωσε ,οχι μονο αυτο αλλα ολες οι ταξεις του νηπιαγωγειου δεν ειπαν ποιημα.Οσο αφορα τις εργασιες μεχρι στιγμης ζωγραφιζουμε, ελευθερο θεμα, κανουμε διαφορα εργασιουλες μικροκατασκευες χαρτινες και λεμε παραμυθακια.Σημερα ο μικρος μου μου ειπε οτι βαρεθηκε επειδη αυτα που κανουν ειναι ἑυκολα".Το ειπα στη νηπιαγωγο και μου ειπε αυτα κανουμε δεν θα μπουμε σε ποιο βαθεια φετος ...και ρωτω,  αφου τα πιτσιρικια μαθαινουν ευκολα,ο χρονος προσαρμογης εχει περασει δεν μπορουν να μαθουν κατι περισσοτερο;; εννοειται αν τραβαει ολη η ταξη και οχι μονο ενας δυο μαθητες..Εγω περυσι του ειχα μαθει να γραφει και να λεει την αλφαβητα ,φετος αρχισαμε ,μετα απο επιμονη του μικρου μου , να διαβαζουμε ..ξεκινησαμε με δισυλλαβες λεξουλες τις οποιες τις γραφουμε κιολας.. Τι αλλο μπορω να κανω ή να μην κανω ωστε να μην βαριεται στο σχολειο;;
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2011, 02:58:41 μμ από newseditor »
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:37:00 »

Αποσυνδεδεμένος katkat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1469
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Fail...Fail again...Fail better...
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:05:04 μμ »
Προσωπικα πιστευω οτι φετος εχουν αλλαξει παρα πολλα και δη στο νηπιαγωγειο οπου χρειαζονται αρκετα υλικα για τις δραστηριοτητες των παιδιων.Εδω προκυπτει ενα ερωτημα ....Υπαρχουν χρηματα για να αγοραστουν αυτα τα υλικα ?
Απο την αλλη ειμαι της γνωμης οτι σαφως μπορουμε να κανουμε πραγματα παρα τις τεραστιες ελλειψεις.Τελος θεωρω οτι πρεπει να δινουμε χρονο και να επιτρεπουμε σ αυτους που ειναι μεσα στην  ταξη να γνωριζουν καλυτερα καθε φορα τι συμβαινει και πως θα αξιοποιουν τον χρονο παραμονης των παιδιων στο νηπιαγωγειο.Αλλο τι κανει ή τι εχει μαθει να κανει το καθε παιδι ξεχωριστα κι αλλο τι συμβαινει με το συνολο των μικρων παιδιων.Μπορεινα διαφωνουμε αλλα σιγουρα η νηπιαγωγος γνωριζει τα παιδια μας και επιτρεψτε μου να ειμαι αισιοδοξη, κανει το καλυτερο που μπορει καθε φορα με τα λιγοστα (ειδικα φετος) μεσα που διαθετει...
H ισχνή υπόσταση κίβδηλος οβολός της τόσο ξεχωριστής γυναικείας σου φύσις ....

http://www.youtube.com/watch?v=R4ELgxaj1ds

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:12:19 μμ »
Δεν αντιλεγω ,κανουν τα μεγιστα με τοοοοοσα παιδια μες τη ταξη.Αλλα το να πουν ενα ποιημα δεν κοστιζει τιποτα ...
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:15:04 μμ »
Ο φοβος ο δικος μου ουσιαστικα ειναι μη τυχον βαρεθει ο μικρος μου το σχολειο και χασει το ενδιαφερον του,Σημερα οταν μου το ειπε γελασα και του θυμησα τα παιδια που θα παιξει,που θα ζωγραφισουν με τη δασκαλα και θα πουν παραμυθακι ....βασικα του τα ελεγα και τον εντυνα ωστε να μην εχει περιθωριο διαπραγματευσης ;) ;D ;D
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:37:00 »

Αποσυνδεδεμένος mogli

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:19:47 μμ »
Πέραν των όσων είπες katkat (που συμφωνώ) να προσθέσω ότι μέχρι το Δεκέμβρη ειδικά για τα προνήπια είναι περίοδος προσαρμογής κ δίνουμε έμφαση στη συναισθηματική αγωγή!! Ο σκοπός της διδασκαλίας για τα προνήπια είναι ο ίδιος που ισχύει κ για τα νήπια ..η ολόπλευρη ανάπτυξή τους!! Μπορείς να ρωτήσεις τη νηπιαγωγό για τους στόχους που έχει κ γενικότερα για το πρόγραμμα!! Θα ΄θελα όμως να πω πως μάθηση δεν είναι μόνο η ανάγνωση κ η γραφή με τον ακαδημαϊκό τρόπο..τα παιδιά μαθαίνουν με πολλούς άλλους τρόπους κ η ν/γος μπορεί να τους έχει υιοθετήσει κ μπράβο της ..μπορεί όμως κ όχι.. :( ο καιρός θα δείξει.. ;)
Να λες αυτό που σκέφτεσαι κ΄να σκέφτεσαι αυτό που λες..

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:26:57 μμ »
Δηλαδη θα με συμβουλευατε να μη πω τιποτα στη δασκαλα μας ;;και να αγνοω την γκρινια του μικρου μου..
οκ ευχαριστω πολυ παιδια να στε καλα!! :) :)
α! οταν τη ρωτησα για το προγραμμα και τους σκοπους μου απαντησε οτι δεν υπαρχει για το νηπιαγωγειο(βεβαια θεωρησα οτι μαλλον δεν καταλαβε γιατι εκεινη την ωρα ερχονταν τα πιτσιρικια )ετσι λοιπον εφυγα για μην ενοχλησω,την αλλη εβδομαδα εχουμε συγκεντρωση γονεων και ειχα σκοπο να το θιξω εκει το θεμα ... ;)
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος eirini60

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 03:45:25 μμ »
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΟΥ ΑΡΧΙΚΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ, ΠΩΣ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ...ΝΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟΥς ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ.....ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΠΩΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ....ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΖΗΤΟΥΝ ΠΑΡΑΛΟΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ....ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΘΑ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΑΝ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ....
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ...ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ...ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΝΟΝΕς ΚΑΙ ΟΡΙΑ...ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ....ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ...
ΦΥΣΙΚΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΞΙΤΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙς ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ....ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ,ΠΑΙΧΝΙΔΙ,ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΕΙΚΟΝΕς,ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ,ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ,ΑΠΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ...ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΒΑΛΕΙ Ο ΝΟΥΣ ΣΟΥ.....
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΥΟΣ ΛΟΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ...Π.Χ:Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,Η ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Κ.Λ.Π
ΕΝΤΑΞΕΙ ΘΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΚΑΙ ΛΙΓΑΚΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ''ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥΣ''  ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ...ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΛΕΠΤΗ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ....ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΛΟΓΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΨΑΛΙΔΙΑ

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3630
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 04:14:18 μμ »
Δηλαδη θα με συμβουλευατε να μη πω τιποτα στη δασκαλα μας ;;και να αγνοω την γκρινια του μικρου μου..
οκ ευχαριστω πολυ παιδια να στε καλα!! :) :)
α! οταν τη ρωτησα για το προγραμμα και τους σκοπους μου απαντησε οτι δεν υπαρχει για το νηπιαγωγειο(βεβαια θεωρησα οτι μαλλον δεν καταλαβε γιατι εκεινη την ωρα ερχονταν τα πιτσιρικια )ετσι λοιπον εφυγα για μην ενοχλησω,την αλλη εβδομαδα εχουμε συγκεντρωση γονεων και ειχα σκοπο να το θιξω εκει το θεμα ... ;)

Το νηπιαγωγείο λειτουργεί διαφοερτικά από όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αρχικά δεν υπάρχει ύλη που πρέπει να βγει, όπως υπάρχει στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Υπάρχουν γενικές κατευθυντήριες γραμμές (Μπορείς να δεις το διαθεματικό πρόγραμμα σπουδών και τον οδηγό νηπιαγωγού) και από εκεί και πέρα η κάθε νηπιαγωγός κάνει τη δουλειά της όπως θέλει μέσα στην τάξη. Θέτει στόχους ανάλογα με τα παιδιά που έχει στην τάξη και ανάλογα με τις δυνατότητες τους.
Για παράδειγμα, εγώ θέλω από τα νήπια στο τέος της χρονιάς να μάθουν να γράφουν το όνομα τους (μετά το Πάσχα και με πεζά), να το αναγνωρίζουν, να γράφουν και να αναγνωρίζουν το όνομα 2-3 φίλων τους, να αντιγράφουν διάφορες λέξεις που θα τους δίνονται, να αναγνωρίζουν γράμματα του ονόματος τους μέσα σε άλλες λέξεις κλπ Στα μαθηματικά θέλω να ξέρουν τους αριθμούς (ποσότητα) 0-10, να κάνουν πράξεις στη δεκάδα (κάποια παιδιά καταφέρνουν και διαίρεση και πολλαπλασιασμό), να μάθουν μεγέθη κλπ μαθηματικές έννοιες.
Μεγάλο βάρος δίνω και στη συμπεριφορά και στην εκμάθηση κανόνων συμπεριφοράς και στην κοινωνικοποίηση. π.χ πώς συμπεριφερόμαστε στους διάφορους χώρους (σχολέιο, μουσείο, ταχυδρομείο κλπ).
Τώρα, οι δραστηριότητες είναι πάνω σε αυτούς τους στόχους και είναι κοινές για νήπια και προνήπια. Απλά από τα προνήπια έχω πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις. Δεν θα απαιτήσω από προνήπιο π.χ. να χρησιμοποιήσει πεζά γράμματα ή να αναγνωρίζει το όνομα του πριν το Πάσχα... Αν το κάνει φυσικά μπράβο του, αλλά δεν το ζητώ.
Όσο για τα ποιήματα.... Η 28η είναι πολύ κοντά στην έναρξη του σχολέιου. Η δυναμική της τάξης δεν έχε φανεί ακόμα, τα παιδιά δεν έχουν εξοικειωθεί μεταξύ τους και με τη νηπαιγωγό. Δεν είναι συνήθως έτοιμα να πουν ένα ποιήμα μπροστά σε γονείς και πολλές φορές ούτε καν μπροστά στους συμμαθητές τους. Μπορεί το δικό σου παιδί να μην έχει απολύτως κανένα πρόβλημα (και μπράβο του), αλλά η νηπιαγωγός βλέπει την ομάδα των παιδιών και τη λειτουργία της. Άλλωστε στο νηπιαγωγείο οι γιοερτές δεν είνι αυποχρεωτικές αλλά στην ευχέρεια της νηπιαγωγού αν θα θα πραγματοποιηθούν. Υποχρεωτικό, όμως, είναι να αναφερθεί το νόημα της ημέρας στα παιδιά....
Τέλος, αυτό που σε σένα και στο παιδί μπορεί να φαίνεται ως ζωγραφική, μπορεί κάλλιστα να είναι μια πολύ ωραία εκπαιδυετική δραστηριότητα.... π.χ. Μια ζωγραφιά της οικογένειας, μπορεί να προκαλέσει τερ΄παστια συζήτηση και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων για τη δομή της οικογένειας, για τους κανόνες, τη μορφή κλπ κλπ κλπ Μια κατασκευή, μπορεί να περιλαμβάνει στόχους λεπτής κινητικότητας, μαθηματικών, επικοινωνίας κλπ.....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 05:45:25 μμ »

Το νηπιαγωγείο λειτουργεί διαφοερτικά από όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αρχικά δεν υπάρχει ύλη που πρέπει να βγει, όπως υπάρχει στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Υπάρχουν γενικές κατευθυντήριες γραμμές (Μπορείς να δεις το διαθεματικό πρόγραμμα σπουδών και τον οδηγό νηπιαγωγού) και από εκεί και πέρα η κάθε νηπιαγωγός κάνει τη δουλειά της όπως θέλει μέσα στην τάξη. Θέτει στόχους ανάλογα με τα παιδιά που έχει στην τάξη και ανάλογα με τις δυνατότητες τους.

Όσο για τα ποιήματα.... Η 28η είναι πολύ κοντά στην έναρξη του σχολέιου. Η δυναμική της τάξης δεν έχε φανεί ακόμα, τα παιδιά δεν έχουν εξοικειωθεί μεταξύ τους και με τη νηπαιγωγό. Δεν είναι συνήθως έτοιμα να πουν ένα ποιήμα μπροστά σε γονείς και πολλές φορές ούτε καν μπροστά στους συμμαθητές τους. Μπορεί το δικό σου παιδί να μην έχει απολύτως κανένα πρόβλημα (και μπράβο του), αλλά η νηπιαγωγός βλέπει την ομάδα των παιδιών και τη λειτουργία της. Άλλωστε στο νηπιαγωγείο οι γιοερτές δεν είνι αυποχρεωτικές αλλά στην ευχέρεια της νηπιαγωγού αν θα θα πραγματοποιηθούν. Υποχρεωτικό, όμως, είναι να αναφερθεί το νόημα της ημέρας στα παιδιά....
Τέλος, αυτό που σε σένα και στο παιδί μπορεί να φαίνεται ως ζωγραφική, μπορεί κάλλιστα να είναι μια πολύ ωραία εκπαιδυετική δραστηριότητα.... π.χ. Μια ζωγραφιά της οικογένειας, μπορεί να προκαλέσει τερ΄παστια συζήτηση και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων για τη δομή της οικογένειας, για τους κανόνες, τη μορφή κλπ κλπ κλπ Μια κατασκευή, μπορεί να περιλαμβάνει στόχους λεπτής κινητικότητας, μαθηματικών, επικοινωνίας κλπ.....


ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ...ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ...ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΝΟΝΕς ΚΑΙ ΟΡΙΑ...ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ....ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ...

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΥΟΣ ΛΟΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ...

Αρχικά θα συμφωνήσω στα παραπάνω κομμάτια με τις συναδέλφους.Στο πρώτο σου post αναφέρεις πως ήδη έχεις μάθει στον μικρό την αλφαβήτα και συνεχίζεις με δισύλλαβες λεξούλες. Οκ, αν το παιδί "τραβάει" και το ζητάει από μόνο του, να το υποστηρίξεις όσο περισσότερο μπορείς. Η γραμμή όμως είναι λεπτή, αν το παιδί μάθει από τώραμάθε όλα αυτά και τα υπόλοιπα παιδιά του τμήματός του είναι πιο πίσω είναι πολύ πιθανό να βαρεθεί και να έχεις αντίθετα αποτελέσματα, γιατί είναι απόλυτα λογικό να βαριέται και να θεωρεί τα όσα γίνονται στην τάξη εύκολα. Να τονίσω ότι στο νηπιαγωγείο δεν κάνουμε την αλφαβήτα όπως στο δημοτικό, αλλά εστιάζουμε στη φωνή του γράμματος και αυτό μέσα από δραστηριότητες, όπως είπε π.χ. η emmaki, μέσα από μια ζωγραφιά ή πόσα παιδάκια της τάξης μας ξεκινάει τ'όνομά τους από Β κτλ.

Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος Deyna

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 08:25:20 μμ »
Σκοπός των ποιημάτων είναι η καλλιέργεια του προφορικού λόγου στα παιδιά. Η συνάδελφος μέσα στην τάξη μπορεί να θεωρεί ότι αναπτύσσει επαρκώς τον προφορικό λόγο και δεν χρειάζεται να δώσει ποιήματα. Και εμείς που δώσαμε δεν κάναμε κάτι το τρομερό.

Το θέμα είναι η ουσία των δραστηριοτήτων για τα παιδιά. Η ανάγνωση παραμυθιών π.χ είναι ηθοπλαστική , καθώς τα παιδιά ταυτιζόμενα με τον ήρωα μαθαίνουν αξίες της ζωης όπως το θάρρος , η αυτοθυσία κ.α Δεν υπάρχουν δραστηριότητες χωρίς νόημα στο νηπιαγωγείο.

Η ζωγραφική που πηγάζει από την ψυχή του παιδιού δεν είναι ποτέ άχρηστη ούτε "αρκετή" για να σκεφτούμε "ουφ..φτάνει τόσο" .  Ακόμα και παιδιά πληγωμένα ψυχικά επικονωνούν μόνο ζωγραφίζοντας και όχι μιλώντας. Οι μέθοδοι αυτοί χρησιμοποιούνται ακόμα και από την αστυνομία όταν έχει να συνεργαστεί με ανήλικους μάρτυρες.

Ένα παιδί πρέπει πρώτα να μάθει τον εαυτό του και να εξυπηρετεί τις ανάγκες του πριν πάμε στην γραφή και στην ανάγνωση. Δεν δύναται ένα προνήπιο που δυσκολεύεται να κουμπώσει το μπουφάν του ή να κόψει με το ψαλίδι ή να σκουπιστεί στην τουαλέτα , να το ωθήσουμε σε δραστηριότητες ανάγνωσης και γραφής. Είναι σαν να προσπερνάμε το λύκειο για να πάμε αμέσως Παν/μιο.

Η αξία των χάρτινων κατασκευών βρίσκεται στο ότι αναπτύσσουν την λεπτή κινητικότητα των παιδιών (και όχι μόνο..) που σε αυτή την ηλικία δεν είναι αναπτυγμένη πλήρως. Είναι ο λόγος που κάνενα προνήπιο δεν μπορεί να δέσει τα κορδόνια του παπουτσιού του.

Ο λόγος που το παιδί παραπονιέται πως βαριέται είναι διότι προωθείται πιθανώς η αντίληψη εμμέσως ακόμα και άθελά σας ,  ότι όσα γίνονται στο νηπιαγωγείο είναι ασήμαντα μπροστά στον συλλαβισμό και την αλφάβητο..η οποία αντίληψη δεν μπορούσε να είναι μακρύτερα από την πραγματικότητα. Υπάρχει ένα πασίγνωστο βιβλίο...παγκόσμιο best-seller ονόματι "Όσα χρειαζόμουν να ξέρω στη ζωή μου τα έμαθα στο νηπιαγωγείο" που αξίζει μια ανάγνωση.

Ας δώσουμε σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης την δέουσα σημασία. Το νηπιαγωγείο είναι το νηπιαγωγείο..το δημοτικό το δημοτικό...το γυμνάσιο το γυμνάσιο....κτλ.

Το τι ακριβώς γίνεται στο νήπιο το έχουμε μελετήσει οι νηπιαγωγοί στα 4 χρόνια σπουδών μας στο Παν/μιο. .τίποτα δεν είναι τυχαίο ή άχρηστο.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 01, 2011, 08:27:32 μμ από Deyna »

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #10 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 09:09:18 μμ »
Δηλαδη θα με συμβουλευατε να μη πω τιποτα στη δασκαλα μας ;;και να αγνοω την γκρινια του μικρου μου..
οκ ευχαριστω πολυ παιδια να στε καλα!! :) :)
α! οταν τη ρωτησα για το προγραμμα και τους σκοπους μου απαντησε οτι δεν υπαρχει για το νηπιαγωγειο(βεβαια θεωρησα οτι μαλλον δεν καταλαβε γιατι εκεινη την ωρα ερχονταν τα πιτσιρικια )ετσι λοιπον εφυγα για μην ενοχλησω,την αλλη εβδομαδα εχουμε συγκεντρωση γονεων και ειχα σκοπο να το θιξω εκει το θεμα ... ;)

Το νηπιαγωγείο λειτουργεί διαφοερτικά από όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αρχικά δεν υπάρχει ύλη που πρέπει να βγει, όπως υπάρχει στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο. Υπάρχουν γενικές κατευθυντήριες γραμμές (Μπορείς να δεις το διαθεματικό πρόγραμμα σπουδών και τον οδηγό νηπιαγωγού) και από εκεί και πέρα η κάθε νηπιαγωγός κάνει τη δουλειά της όπως θέλει μέσα στην τάξη. Θέτει στόχους ανάλογα με τα παιδιά που έχει στην τάξη και ανάλογα με τις δυνατότητες τους.
Για παράδειγμα, εγώ θέλω από τα νήπια στο τέος της χρονιάς να μάθουν να γράφουν το όνομα τους (μετά το Πάσχα και με πεζά), να το αναγνωρίζουν, να γράφουν και να αναγνωρίζουν το όνομα 2-3 φίλων τους, να αντιγράφουν διάφορες λέξεις που θα τους δίνονται, να αναγνωρίζουν γράμματα του ονόματος τους μέσα σε άλλες λέξεις κλπ Στα μαθηματικά θέλω να ξέρουν τους αριθμούς (ποσότητα) 0-10, να κάνουν πράξεις στη δεκάδα (κάποια παιδιά καταφέρνουν και διαίρεση και πολλαπλασιασμό), να μάθουν μεγέθη κλπ μαθηματικές έννοιες.
Μεγάλο βάρος δίνω και στη συμπεριφορά και στην εκμάθηση κανόνων συμπεριφοράς και στην κοινωνικοποίηση. π.χ πώς συμπεριφερόμαστε στους διάφορους χώρους (σχολέιο, μουσείο, ταχυδρομείο κλπ).
Τώρα, οι δραστηριότητες είναι πάνω σε αυτούς τους στόχους και είναι κοινές για νήπια και προνήπια. Απλά από τα προνήπια έχω πολύ χαμηλότερες απαιτήσεις. Δεν θα απαιτήσω από προνήπιο π.χ. να χρησιμοποιήσει πεζά γράμματα ή να αναγνωρίζει το όνομα του πριν το Πάσχα... Αν το κάνει φυσικά μπράβο του, αλλά δεν το ζητώ.
Όσο για τα ποιήματα.... Η 28η είναι πολύ κοντά στην έναρξη του σχολέιου. Η δυναμική της τάξης δεν έχε φανεί ακόμα, τα παιδιά δεν έχουν εξοικειωθεί μεταξύ τους και με τη νηπαιγωγό. Δεν είναι συνήθως έτοιμα να πουν ένα ποιήμα μπροστά σε γονείς και πολλές φορές ούτε καν μπροστά στους συμμαθητές τους. Μπορεί το δικό σου παιδί να μην έχει απολύτως κανένα πρόβλημα (και μπράβο του), αλλά η νηπιαγωγός βλέπει την ομάδα των παιδιών και τη λειτουργία της. Άλλωστε στο νηπιαγωγείο οι γιοερτές δεν είνι αυποχρεωτικές αλλά στην ευχέρεια της νηπιαγωγού αν θα θα πραγματοποιηθούν. Υποχρεωτικό, όμως, είναι να αναφερθεί το νόημα της ημέρας στα παιδιά....
Τέλος, αυτό που σε σένα και στο παιδί μπορεί να φαίνεται ως ζωγραφική, μπορεί κάλλιστα να είναι μια πολύ ωραία εκπαιδυετική δραστηριότητα.... π.χ. Μια ζωγραφιά της οικογένειας, μπορεί να προκαλέσει τερ΄παστια συζήτηση και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων για τη δομή της οικογένειας, για τους κανόνες, τη μορφή κλπ κλπ κλπ Μια κατασκευή, μπορεί να περιλαμβάνει στόχους λεπτής κινητικότητας, μαθηματικών, επικοινωνίας κλπ.....

γεια σου κ απο δω!ειναι στη μοιρα σου τα θεματα αυτα!!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #11 στις: Νοέμβριος 01, 2011, 10:16:11 μμ »
Θα παρακαλέσω να ακολουθείτε τους όρους χρήσης και να γράφετε με πεζούς χαρακτήρες.
Ευχαριστώ!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #12 στις: Νοέμβριος 02, 2011, 02:47:41 μμ »
Παράθεση
Ο λόγος που το παιδί παραπονιέται πως βαριέται είναι διότι προωθείται πιθανώς η αντίληψη εμμέσως ακόμα και άθελά σας ,  ότι όσα γίνονται στο νηπιαγωγείο είναι ασήμαντα μπροστά στον συλλαβισμό και την αλφάβητο.
Δεν ισχυει κατι τετοιο ισα ισα που οταν μιλαμε για το σχολειο "του"παντα δειχνω οτι θαυμαζω τη δασκαλα του και λεω  οτι εκεινη ξερει περισσοτερα απο τη μαμα.Ρε κοριτσια δεν υποτιμω ΚΑΘΟΛΟΥ το εργο σας τουναντιον θα ελεγα..εγω δεν θα τα εβγαζα περα με τοσα πιτσιρικια ομολογω :-[ θα εφευγα τρεχοντας!!! Απλα ειπα και στο αρχικο μνμ οτι σχετικα με το ποιημα σε αλλα σχολεια τα παιδακια ειπαν.κα ι γενικοτερα ακουω οτι εχουν προχωρησει περισσοτερο ...βεβαια ΔΕΝ ΞΕΡΩ τι δουλεια γινεται μες τη ταξη ουτε θελω να γινω μια αγχωτικη...ρωτησα ωστε να ξερω τι πρεπει να περιμενω φετος ,την αλλη εβδομαδα εχουμε συγκεντρωση θεωρησα λοιπον σωστο να σας ρωτησω πρωτα και μετα αν κρινω οτι δεν...να συζητησουμε το θεμα με την δασκαλα αυτο ολο... ;)

Οσο για τον μικρο μου ΠΟΤΕ δεν του ειπα ελα να μαθουμε κατι παντα εκεινος ερχοταν προκειμενου να βλεπει τηλεοραση η να κατι κατι ασχετο,περα απο το παιχνιδι, θεωρησα σωστο να εκμεταλλευτω αυτη τη φυσικη περιεργεια του...Επειδη λοιπον καταλαβα αργοτερα οτι εκανα χαζομαρα με την αλφαβητα,προσπαθω να επανορθωσω . τωρα πλεον οταν γραφει τις λεξουλες και με ρωταει του λεω το αλφα α κλπκλπ ετσι ευχομαι να διορθωσω τη χαζομαρα μου..παντως φαινεται οτι καταλαβαινει τι του λεω ... ;)οταν του λεω α και οχι πλεον αλφα!
Και παλι χιλια ευχαριστω βρε κοριτσια!! :-* :-*
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 02, 2011, 02:49:39 μμ από Αναστασια 76 »
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος Deyna

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 373
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία σε προνήπια
« Απάντηση #13 στις: Νοέμβριος 02, 2011, 05:18:06 μμ »
Παράθεση
Ο λόγος που το παιδί παραπονιέται πως βαριέται είναι διότι προωθείται πιθανώς η αντίληψη εμμέσως ακόμα και άθελά σας ,  ότι όσα γίνονται στο νηπιαγωγείο είναι ασήμαντα μπροστά στον συλλαβισμό και την αλφάβητο.
Δεν ισχυει κατι τετοιο ισα ισα που οταν μιλαμε για το σχολειο "του"παντα δειχνω οτι θαυμαζω τη δασκαλα του και λεω  οτι εκεινη ξερει περισσοτερα απο τη μαμα.Ρε κοριτσια δεν υποτιμω ΚΑΘΟΛΟΥ το εργο σας τουναντιον θα ελεγα..εγω δεν θα τα εβγαζα περα με τοσα πιτσιρικια ομολογω :-[ θα εφευγα τρεχοντας!!! Απλα ειπα και στο αρχικο μνμ οτι σχετικα με το ποιημα σε αλλα σχολεια τα παιδακια ειπαν.κα ι γενικοτερα ακουω οτι εχουν προχωρησει περισσοτερο ...βεβαια ΔΕΝ ΞΕΡΩ τι δουλεια γινεται μες τη ταξη ουτε θελω να γινω μια αγχωτικη...ρωτησα ωστε να ξερω τι πρεπει να περιμενω φετος ,την αλλη εβδομαδα εχουμε συγκεντρωση θεωρησα λοιπον σωστο να σας ρωτησω πρωτα και μετα αν κρινω οτι δεν...να συζητησουμε το θεμα με την δασκαλα αυτο ολο... ;)

Οσο για τον μικρο μου ΠΟΤΕ δεν του ειπα ελα να μαθουμε κατι παντα εκεινος ερχοταν προκειμενου να βλεπει τηλεοραση η να κατι κατι ασχετο,περα απο το παιχνιδι, θεωρησα σωστο να εκμεταλλευτω αυτη τη φυσικη περιεργεια του...Επειδη λοιπον καταλαβα αργοτερα οτι εκανα χαζομαρα με την αλφαβητα,προσπαθω να επανορθωσω . τωρα πλεον οταν γραφει τις λεξουλες και με ρωταει του λεω το αλφα α κλπκλπ ετσι ευχομαι να διορθωσω τη χαζομαρα μου..παντως φαινεται οτι καταλαβαινει τι του λεω ... ;)οταν του λεω α και οχι πλεον αλφα!
Και παλι χιλια ευχαριστω βρε κοριτσια!! :-* :-*

Oι ενότητες στο νήπιο είναι :
- Παιδί και Γλώσσα (γραπτός και προφορικός λόγος)
- Παιδί και Μαθηματικά (πρακτικές ασκήσεις με παιχνίδια)
- Παιδί και Περιβάλλον (οι άνθρωποι γύρω μας , ο κόσμος γύρω μας)
- Παιδί και Δημιουργία και Έκφραση (τέχνη όλων των μορφών)
- Παιδί και Πληροφορική (στοιχειώδεις γνώσεις χρήσης Η/Υ , word , internet κτλ)

Πάνω σε αυτές τις ενότητες η νηπιαγωγός επιλέγει δραστηριότητες που τις καλύπτουν.

 Επίσης σύμφωνα με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για το νηπιαγωγείο :

I. ΣΚΟΠΟΣ
Σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η ισότιμη ενσωμάτωση της Προσχολικής Αγωγής στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης, δεδομένου ότι η Προσχολική Αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας και γενικευμένη αρχή.

Εάν θέλετε να εφαρμόσετε το επίσημο Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου όπως είναι αποφασισμένο από το Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο σπίτι , μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ --> http://www.pi-schools.gr/download/programs/depps/27deppsaps_Nipiagogiou.zip

Παρόλα αυτά η νηπιαγωγός της τάξης έχει την κατάλληλη κατάρτιση και εκπαίδευση να εφαρμόσει το πρόγραμμα αυτό σωστά και αποτελεσματικά.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 02, 2011, 05:24:07 μμ από Deyna »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158556
  • Σύνολο θεμάτων: 19199
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 355
Σύνολο: 378

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.12 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.