*

Αποστολέας Θέμα: Διδακτική ΠΕ03 (για ΑΣΕΠ και όχι μόνο)  (Αναγνώστηκε 41208 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος k.d.pe03

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 660
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 10, 2009, 12:43:22 πμ »
ποτέ δεν βάζουμε λύσεις των ασκήσεων στο σχέδιο μαθήματος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:00:47 »

Αποσυνδεδεμένος elen81

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 97
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 12, 2009, 02:18:42 μμ »
Τα έχουμε πει πολλές φορές (όπως έγραψε και το vikoulaki πιο πάνω).
Για μένα τα βασικά σημεία είναι :

1) Να ξέρεις να φτιάξεις ένα σωστό σχέδιο μαθήματος. Για μένα αυτό πρέπει να περιλαμβάνει/λαμβάνει υπόψιν:
Α) Διδακτικούς Στόχους
Β) Κατανομή χρόνου
Γ) Υλικά (π.χ. φύλλα εργασίας, προτζέκτορες, χρωματιστές κιμωλίες, κλπ)
Δ) Γενικός στόχος είναι η καθοδηγούμενη ανακάλυψη και αυτό πρέπει να φαίνεται στη μορφή της διδασκαλίας.
Ε) Προαπαιτούμενες γνώσεις και τυχόν υπενθυμίσεις στην αρχή, καθώς και ανακεφαλαίωση στο τέλος.
Ζ) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - σε κάθε στόχο που έχετε βάλει.
Η) Τέλεια γνώση του σχολικού βιβλίου, το οποίο δεν πρέπει απαραίτητα να φοβόμαστε να το ακολουθήσουμε.

2) Να έχεις έτοιμα κάποια θέματα "Φωτιά" για τυχόν άσχετες θεωρητικές ερωτήσεις, π.χ. για τα πλεονεκτήματα της χρήσης νέων τεχν/γιών στην Εκπαίδευση, ή για τη χρήση των ιστορικών στοιχείων κατά τη διδασκαλία, κλπ. Και αετός να είσαι στο μπλα-μπλα, αν τα σκεφτείς εκείνη την ώρα θα φας χρόνο που θα σου λείψει από αλλού.

3) Σε οποιοδήποτε άλλο ερώτημα διδακτικής (όπως το 2ο στον προηγούμενο ΑΣΕΠ) για μένα ο μπούσουλας είναι :
Α) Καθορισμός στόχων (τι θέλεις να έχουν μάθει/καταλάβει/εμπεδώσει όταν φύγουν)
Β) Καθοδηγητικές ερωταπαντήσεις με στόχο την ανακάλυψη από τα ίδια τα παιδιά (π.χ. είναι λάθος να πας να τους ξεράσεις αμέσως την απόδειξη ότι 1,23999...=1,24)
Γ) Αξιολόγηση (Τσεκάρεις με κατάλληλα παραδείγματα, αν πήραν αυτά που ήθελες να πάρουν με βάση τους στόχους σου).

Στο γραπτό μου στο 2ο θέμα δεν έβαλα καθόλου αξιολόγηση και γι'αυτό (πιστεύω ότι) πήρα 75%.
Δεν χρειάζεται πολύ ανάλυση. Λίγα πράγματα και ουσιαστικά. Στο 2ο θέμα έγραψα 1 σελίδα και 3 γραμμές.

Δεν παριστάνω τον εξπέρ στη διδακτική. Ίσα - ίσα, πολλοί εδώ μέσα έχουν διαβάσει πολύ περισσότερα πράγματα από μένα.
Επειδή, όμως, στη γενικότερη σφαγή, πήγα πολύ καλά, θεωρώ ότι έχω μπει στη λογική μέχρις ενός σημείου.


Καλησπέρα Siobaras. Αν και ανήκω στον κλάδο οικονομολόγων, πιστεύω οτι η μεθοδολογία στην ειδική διδακτική είναι πάνω κάτω η ίδια. Δεν πήρα απάντηση σε ερωτήσεις που έθεσα σε συζήτηση στο κλάδο μου, γι'αυτό παίρνω το θάρρος να σε ρωτήσω.
Ποίος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να αναπτύξεις ένα θέμα; πρώτα γράφεις το σχέδιο μαθήματος;(πχ στόχοι:α),β),γ)..συνδεση με τα προηγούμενα, παρουσιαση,κλπ) και μετά το αναλύεις; στο βιβλίο του καθκγητή τα γράφει πολύ επιγραμματικά και με τη μορφή σχεδιαγράμματος. Μήπως μπορεις να με βοηθήσεις;

Αποσυνδεδεμένος agh

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 13, 2009, 11:35:01 μμ »
Καλησπερα.Δεν ξερω βρε παιδια,αλλα εχω μπερδευτει πολυ με τη διδακτικη.Εδωσα 3 φορες ασεπ.2 φορες που εγραψα χωρις διαβασμα,εγραψα καλυτερα.Την 3η εβαλα στοχους,προαπαιτουμενα,χρονο,ανακεφαλαιωση,ηξερα την υλη αλλα επειδη δεν κανω ετσι το μαθημα ισως να μην υπηρχε συνοχη.Επισης μια ξαδερφη μου-μαθηματικος επισης,,πηρε 85 γραφοντας οπως θα'κανε το μαθημα στο φροντιστηριο.Ειχε αλλος αναλογη εμπειρια??Ακομα μηπως ξερετε πως μπορω να βρω το βιβλιο καθηγητη?Εγω εχω ενα μικρο ροζ,αυτο ειναι?

Αποσυνδεδεμένος k.d.pe03

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 660
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #31 στις: Ιανουάριος 14, 2009, 01:18:20 πμ »
καλησπέρα!μη στεναχωριέσαι!!!!!!!!!!!!!!!!
θα σου πω τα δικά μου αποτελέσματα για να δεις ότι υπάρχουν και χειρότερα:μαθηματικά:85
                                                                                                         παιδαγωγικά:75
και...ειδική διδακτική:30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
καλή καρδιά και καλή επιτυχία σε αυτόν τον ΑΣΕΠ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
το βιβλίο του καθηγητή που έχω εγώ είναι ένα θαλασσί!
πιο χρήσιμα είναι τα βιβλία του καθηγητή του γυμνασίου!μπορείς να τα κατεβάσεις από το ΙΝΤΕΡΝΕΤ.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 14, 2009, 01:21:05 πμ από k.d.pe03 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:00:47 »

Αποσυνδεδεμένος agh

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #32 στις: Ιανουάριος 14, 2009, 01:45:07 πμ »
Kριμα!!!!!!!!!Παντως κ μενα ο αδερφος μου εγραψε 92 γνωστικο κ 22 διδακτικη!!!!!!!!Να μη μιλησω για φιλο μου με διδακτορικο στα παιδαγωγικα,με αποτελεσμα γυρω στο 30-δεν θυμαμαι!!!Πως τα διορθωνουν?ολοι αχρηστοι ειμαστε?Τα δηθεν τους μαρανανε....Αυτα να μας τα κανουν σε σεμιναρια κ να τα εφαρμοσουμε κιολας να δουμε...Τελος παντων,καλη επιτυχια κ σε σενα!Ειμαι σιγουρη πως την αξιζεις με 85 γνωστικο!
Σ'ευχαριστω για τις πληροφοριες,θα κοιταξω στο ιντερνετ για το βιβλιο του γυμνασιου.

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #33 στις: Ιανουάριος 14, 2009, 06:31:41 μμ »
Λύσεις σε ασκήσεις δεν έβαλα, γιατί νομίζω πρώτον ότι δεν πρέπει να βάζουμε, αλλά και δεύτερον, επειδή το σχέδιο μαθήματος υποτίθεται ότι είναι κάτι σαν γενικός μπούσουλας για το τι θα συμβεί στο μάθημα, άρα δεν είναι απαραίτητη η κάθε λεπτομέρεια.

@elen81
Δεν πολυκατάλαβα την ερώτηση.
Αν ζητάει ξεκάθαρα σχέδιο μαθήματος, τότε απλά πρέπει να γράψεις ένα σχέδιο μαθήματος που να περιλαμβάνει ότι νομίζεις ότι χρειάζεται.
Έχω μια προσωπική γνώμη για το τι χρειάζεται, η οποία δεν είναι απαραίτητα και η απόλυτα ορθή. Δεν ξέρω αν αυτό θες να σου γράψω.

Αν είναι ένα άσχετο ερώτημα, όπως το 2ο στα δικά μας θέματα, τότε εξαρτάται από το τι ρωτάει. Π.χ. στο δικό μας ρωτούσε α) ποια γνωστικά προβλήματα πιστεύετε ότι έχουν οι μαθητές (με βάση ένα διάλογο που μας έδινε) και β) τι θα κάνατε για να τα αντιμετωπίσετε.

Στο α) απάντησα απλά "Έχουν τα εξής προβλήματα : 1,2,3,4. Το 1ο φαίνεται από την τάδε ατάκα, το 2ο από εκεί, κλπ." 10 γραμμές σύνολο.

Στο β), χωρίς να αναφέρω κάτι για σχέδιο μαθήματος, έγραψα κάποιους στόχους με βάση τα προβλήματα που έγραψα στο α) και στη συνέχεια με καθοδηγητικές ερωτήσεις εξήγησα πώς πιστέυω ότι θα τους επιτύχω. Εκ των υστέρων σκέφτηκα ότι έπρεπε να κάνω και κάποιου είδους αξιολόγηση της επίτευξης των στόχων.

Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος elen81

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 97
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #34 στις: Ιανουάριος 14, 2009, 07:22:06 μμ »
Sioboras σ'ευχαριστώ πολύ. Ήταν αρκετά κατατοπιστική η απάντηση σου. Αντε να δούμε τι θα δούμε! Καλή επιτυχία σε όλους ;)

Αποσυνδεδεμένος k.d.pe03

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 660
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #35 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 01:34:05 πμ »
καλησπέρα!sioboras απλή περιέργεια:πόσο έγραψες ειδική διδακτική?
το ρωτάω γιατί πάνω κάτω το ίδιο πλάνο ακολούθησα και να φανταστεις ότι αναφέρθηκα και στην μεγαλόπνοη ιδέα του ορίου!
όταν ρώτησα σύμβουλο του παιδαγωγικού ινστιτούτου να,μου πει την γνώμη του για την απάντηση μου,μου είπε τουλάχιστον 40/50!
τους βαθμούς μου τους διάβασες πιο πάνω!

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #36 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 02:54:11 μμ »
75 πήρα.
Στα προβλήματα εγώ έγραψα (δεν θυμάμαι και καλά, γιατί έχω μνήμη 1Kb, που είναι και RAM κιόλας, δηλαδή με το που κοιμάμαι αδειάζει)

1) Δεν γνωρίζουν το τί συμβολίζει ο αριθμός 1,23999... και άρα δεν έχουν κατανοήσει την έννοια του ορίου.

2) Δεν έχουν κατανοήσει τη διαφορά μεταξύ αριθμίσιμων και μη συνόλων (κάπου στο διάλογο είχε μια φράση "μήπως ο 1,24 είναι ο επόμενος αριθμός του 1,23999...;")

3) (το προφανές) Δεν γνωρίζουν και άρα δεν μπορούν να αποδεικνύουν ότι 1,23999...=1,24.

και 1-2 ακόμη τα οποία δεν τα θυμάμαι καθόλου...

Αν είχες πάρει 90 στο γνωστικό στον προ-προηγούμενο ΑΣΕΠ (αυτόν που έγινε το 2005), τότε μπράβο σου και είσαι πολύ άτυχος που δεν διορίστηκες.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος k.d.pe03

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 660
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #37 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 09:39:45 μμ »
<ΑΤΥΧΗ> δεν είναι το επίθετο που με χαρακτηρίζει στον ΑΣΕΠ.
το λέω αυτό γιατί στον ΑΣΕΠ του 2005 γνωστικό και παιδαγωγικά είχα λίγο πιο πάνω απ'ότι στον ΑΣΕΠ του 2007 και ειδική διδακτική 50!δηλαδή μου έλειπαν άλλα 5 στην ειδική διδακτική και  θα είχα διοριστεί!
δε βαριέσαι,αφού δεν μπορώ να το αλλάξω ,το δέχομαι!(για να μην την γράψω αλλιώς την πρόταση και κακοχαρακτηρισθώ!!!!!)
τεσπα,καλή τύχη σε όλους μας!

Αποσυνδεδεμένος agh

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #38 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 11:27:29 μμ »
Απλα τι θελουν,να μας πουνε!Πραγματα που δε διδαχτηκαμε ποτε κ ψαχνομαστε σχεδον στα κουτουρου..Εγω στον προηγουμενο περασα διδακτικη στο οριο κ ειδικα για το 2ο θεμα εγραψα μονο τη λυση της β γυμνασιου.Ειμαι απλα στους επιτυχοντες αλλα τι να λεει...Ειχα γραψει 70 γνωστικο.Αναρωτιεμαι μην τυχον τους ενδιαφερει η συνοχη,να φαινονται στοιχεια της διδακτικης ικανοτητας κ οχι τοσο η συγκεκριμενη πορεια του σχεδιου μαθηματος.Οταν προσπαθω να γραψω σχεδιο φαινεται οτι δεν ειναι κτημα μου κ μια 'συγχηση' αφου δεν εχω την εμπειρια της πραξης.Ενδιαφερον θα'ταν να γραψουμε οποιοι θελουμε αν τα οσα διαβασαμε για το σχεδιο βοηθησαν.Τον Siobara απ'οτι καταλαβα τον βοηθησαν πολυ.Siobara τα οσα εγραψες τα εφαρμοζεις στην πραξη?

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #39 στις: Ιανουάριος 16, 2009, 07:59:57 μμ »
k.d.pe03 συγνώμη για το λάθος στο φύλο!!!

agh γενικά ναι, δουλεύω με φύλλα εργασίας, αν και ξοδεύω άπειρο χρόνο στον υπολογιστή για 1-2 ώρες μάθημα.
Όμως πραγματικά βοηθάνε πάρα πολύ, ειδικά αν το τμήμα είναι με 20-25 άτομα ή παραπάνω και είναι και κατά 90% αδιάφοροι.

Ειδικά φέτος που είμαι σε ΕΠΑΛ και το βιβλίο της Γ' είναι (για μένα) απαράδεκτο, αναγκαστικά πρέπει να κάνεις ένα δικό σου γενικό πλάνο με σημειώσεις και ασκήσεις.

Καλή επιτυχία σε όσους δίνουν!
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος agh

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #40 στις: Ιανουάριος 16, 2009, 10:52:15 μμ »
Γι'αυτο Siobara μπορει να εγραψες κ τοσο καλα!!!!Παντως μπραβο σου,γιατι θελουν δουλεια τα φυλλα αξιολογησης!Εγω ποτε δε διδαξα ετσι,πιο πολυ εξ αιτιας χρονου.Καλο κουραγιο κ καλη επιτυχια σε ολους παιδια!!

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #41 στις: Ιανουάριος 17, 2009, 01:32:49 μμ »
H αλήθεια είναι ότι πριν διοριστώ δεν δούλευα καθόλου έτσι, άρα δεν είχα την εμπειρία της εφαρμογής.
Το κακό της μεθόδου είναι ότι είναι πολύ χρονοβόρα, που την καθιστά σχεδόν μη εφαρμόσιμη σε φροντιστήριο που θέλει να είναι ανταγωνιστικό.

Καλώς ή κακώς (για μένα κακώς) στα φροντιστήρια παίζει ρόλο το πλήθος των ασκήσεων που θα κάνεις και το ΠΟΤΕ θα τελειώσεις την ύλη (κυρίως στη Γ').
Παράλληλα θέλεις να καταλαβαίνουν βέβαια, αλλά κάποιες φορές δεν μπορείς να αφιερώσεις όλο το χρόνο που απαιτεί η εξατομικευμένη αξιολόγηση.

Στο δημόσιο σχολείο των τεραστίων τάξεων, χωρίς κάποια κοινή δραστηριότητα είναι πολύ δύσκολο να ενεργοποιήσεις όλο το τμήμα.
Τρως χρόνο στην προετοιμασία, αλλά το μάθημα είναι πιο ουσιαστικό και πιο ξεκούραστο και για σένα.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159611
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 436
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 419
Σύνολο: 429

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.105 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.