*

Αποστολέας Θέμα: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας  (Αναγνώστηκε 11043 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #14 στις: Απριλίου 27, 2013, 05:10:14 pm »
Είχα την απορία ποιος υπογράφει αυτό το πράγμα που λέγεται ΑΠΣ.

http://www.pi-schools.gr/news/FEK-1139B-PS.pdf

Εντάξει, λύθηκε η απορία, η κοτάρα πρώην υφυπουργός Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου το υπογράφει.
Λέω και εγω.... ;D
Η συγκεκριμένη υπογράφει το ΦΕΚ. Όλα τα ΦΕΚ υπογράφονται από υπουργούς. Οι επιστήμονες που το έχουν συντάξει είναι οι σύμβουλοι πληροφορικής, που διοργανώνουν τα γνωστά σεμινάρια κάθε χρόνο σε όλη την Ελλάδα.

Και επειδή βλέπω ότι το έχεις πάρει προσωπικά να ξεκαθαρίσω ότι δε διαφωνώ με τη δουλειά σου ή τον τρόπο που την κάνεις. Ούτε είμαι υπέρμαχος του συγκεκριμένου ΑΠΣ ή της αξιολόγησης. Μάλιστα το συγκεκριμένο ΑΠΣ συντάχθηκε μέσα σε ένα καλοκαίρι (ούτε καν) και βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο ΑΠΣ του παλιού ολοήμερου, οπότε εκ των πραγμάτων έχει αρκετά προβλήματα. Αρκετά βελτιωμένο (το παραδέχονται και οι ίδιοι οι σύμβουλοι) είναι το ΑΠΣ για το Νέο Σχολείο, που υποτίθεται ότι θα εφαρμοστεί από φέτος σε όλα τα σχολεία. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει ένα άρτιο ΑΠΣ το οποίο να εφαρμόζεται για να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά. Δεν είναι δυνατόν να κάνει ο καθένας ό,τι ο ίδιος θεωρεί σωστό... Σίγουρα δε θα είναι όλα σωστά!

Το πρόβλημα είναι οι σύμβουλοι συνάδελφοι.
Είναι άσχετοι το 99% αυτών, δεν ξέρουν τι τους γίνεται, και θέλουν να μας επιβάλουν τρόπου διδασκαλίας που καμιά σχέση δεν έχουν με αυτό που κάνουμε.

ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΠΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:28:33 »

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #15 στις: Απριλίου 27, 2013, 05:27:44 pm »
Αν και δε μου εξηγείς αυτά που δεν κατάλαβα παραπάνω, θα ήθελα να ρωτήσω τι σχέση έχουν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας σε όλο αυτό. Γιατί να ρωτήσουμε ειδικά αυτούς; Γιατί να μη ρωτήσουμε τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι), που δουλεύουν ήδη εκεί 7 χρόνια ή τους αποσπασμένους που έχουν εργαστεί 2-3 χρόνια εκεί ή ακόμα και τους δασκάλους, που έχουν καλύτερη επίγνωση της κατάστασης στην πρωτοβάθμια.

Αποσυνδεδεμένος elia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 665
  • ΠΕ86 - ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #16 στις: Απριλίου 27, 2013, 05:40:41 pm »
Το μάθημα λέγεται ΤΠΕ, είτε μας αρέσει είτε όχι. Αν εμείς δεν διδάσκουμε ΤΠΕ , θα μας πουν ας την κάνουν άλλοι που έμαθαν ΤΠΕ ..... γιατί ΤΠΕ κρίνει το υπουργείο ότι πρέπει να διδάσκονται στο δημοτικό, μέ όοοοσα αυτό περιλαμβάνει. Και το ΤΠΕ περιλαμβάνει πολλά, χρήσιμα και ενδιαφέροντα πράγματα, που αδιαμφισβήτητα τα παιδιά πρέπει και τους αρέσει να τα μάθουν ....... και εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ να τους τα διδάσκω (ξεπερνώντας το κομπλεξισμό της πρωτοκλασάτης σχολής μου και ξεχνώντας τα ξενύχτια που έριξα για να την τελειώσω). Οι εμμονές στη διδασκαλία δεν είναι καλό πράγμα, όπως δεν είναι καλή η εμμονή με το office, ούτε η εμμονή με το internet, ή με τον προγραμματισμό, ή με οποιοδήποτε άλλο super λογισμικό. Όχι επειδή εμείς μάθαμε στις σχολές μας προγραμματισμό να θεωρούμε ότι τα παιδιά μόνο αυτό πρέπει να μαθαίνουν.

Επίσης στην εποχή της πληροφόρησης, της επικοινωνίας, της διαδραστικότητας, της μεταγνώσης, να παραλείπεις από το μάθημα ΤΠΕ το ιντερνετ;;;


Αφήνω τα παιδια σε έναν υπολογιστή όπου σε περίοπτη θέση έχει το

Αποσυνδεδεμένος elia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 665
  • ΠΕ86 - ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #17 στις: Απριλίου 27, 2013, 05:41:23 pm »
Ας ενώσει κάποιος τα τρία θέματα!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:28:33 »

Αποσυνδεδεμένος lzdg

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 649
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 1010110
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #18 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:04:56 pm »
Συνάδελφοι εκ των πραγμάτων δεν πρέπει να κάνει κανείς μόνο Word ή μόνο Logo ή μόνο Internet ή μόνο friv (και το friv κανά 5λεπτο πριν το τέλος δεν είναι έγκλημα). Τα παιδιά στο Δημοτικό βαριούνται το ίδιο πράγμα συνέχεια, χρειάζεται ποικιλία για να κρατά το ενδιαφέρον των παιδιών. Τώρα για το ΑΠΣ δεν είπε κανείς ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει, κάθε άλλο. Απλά νομίζω ότι δεν πρέπει να το δεχόμαστε άκριτα όπως είναι απαράλλακτο.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #19 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:20:18 pm »
Το μάθημα λέγεται ΤΠΕ, είτε μας αρέσει είτε όχι. Αν εμείς δεν διδάσκουμε ΤΠΕ , θα μας πουν ας την κάνουν άλλοι που έμαθαν ΤΠΕ ..... γιατί ΤΠΕ κρίνει το υπουργείο ότι πρέπει να διδάσκονται στο δημοτικό, μέ όοοοσα αυτό περιλαμβάνει. Και το ΤΠΕ περιλαμβάνει πολλά, χρήσιμα και ενδιαφέροντα πράγματα, που αδιαμφισβήτητα τα παιδιά πρέπει και τους αρέσει να τα μάθουν ....... και εμένα προσωπικά μου αρέσει πολύ να τους τα διδάσκω (ξεπερνώντας το κομπλεξισμό της πρωτοκλασάτης σχολής μου και ξεχνώντας τα ξενύχτια που έριξα για να την τελειώσω). Οι εμμονές στη διδασκαλία δεν είναι καλό πράγμα, όπως δεν είναι καλή η εμμονή με το office, ούτε η εμμονή με το internet, ή με τον προγραμματισμό, ή με οποιοδήποτε άλλο super λογισμικό. Όχι επειδή εμείς μάθαμε στις σχολές μας προγραμματισμό να θεωρούμε ότι τα παιδιά μόνο αυτό πρέπει να μαθαίνουν.

Επίσης στην εποχή της πληροφόρησης, της επικοινωνίας, της διαδραστικότητας, της μεταγνώσης, να παραλείπεις από το μάθημα ΤΠΕ το ιντερνετ;;;


Αφήνω τα παιδια σε έναν υπολογιστή όπου σε περίοπτη θέση έχει το
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #20 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:23:46 pm »
dooodl είναι ευχάριστο που έχεις τόση εμπιστοσύνη στον τρόπο διδασκαλίας σου και τον υπερασπίζεσαι σθεναρά. Ταυτόχρονα όμως είναι και τρομαχτικό. Τρομαχτικό διότι το μάθημα της πληροφορικής, αγγίζει 2 επιστημονικά πεδία (όπως όλα τα μαθήματα). Αυτό της παιδαγωγικής επιστήμης και αυτό της επιστήμης της πληροφορικής. Το 2ο υποθέτω πως το σπούδασες και είσαι άρτιος σε αυτό. Το 1ο όμως, και εσύ όπως και εγώ, δεν το σπούδασες και δεν το γνωρίζεις και άρα, (ως επιστήμονας άνθρωπος που είσαι) οφείλεις να αναγνωρίσεις πως υστερείς σε αυτό. Κατά συνέπεια το μάθημά σου (μας) είναι σίγουρα μη-άρτιο και μη-ολοκληρωμένο. Σε τι βαθμό, παίζεται.

Επί του θέματος τώρα, εγώ δεν θα συζητήσω για το ΑΠ, παρόλο που και εγώ το θεωρώ κατάπτυστο, διότι προσωπικά δεν έχω την πολυτέλεια να μπορώ να απολυθώ, ούτε να μου κάνουν καταγγελίες, και άρα έχω επιλέξει να προσπαθώ να κινηθώ στα πλαίσιά του με όσο πιο αξιοπρεπή τρόπο μπορώ (ουσιαστικά αυτό το θέμα το έκανα για να βοηθηθώ σε αυτό).
Έχω τις εξής απορίες για το μάθημά σου όπως το περιγράφεις. Αρχικά από την περιγραφή σου καταλαβαίνω πως δεν φροντίζεις να κάνεις κάποια επίδειξη ή επεξήγηση των εντολών του byob και απλά τα αφήνεις μόνα τους να πειραματιστούν. Τι αποτελέσματα έχεις με αυτό; Όταν δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται δεν απογοητεύονται, δεν τα παρατάνε; Με την ησυχία στην τάξη πως τα πηγαίνεις;

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #21 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:26:54 pm »
Αν και δε μου εξηγείς αυτά που δεν κατάλαβα παραπάνω, θα ήθελα να ρωτήσω τι σχέση έχουν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας σε όλο αυτό. Γιατί να ρωτήσουμε ειδικά αυτούς; Γιατί να μη ρωτήσουμε τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι), που δουλεύουν ήδη εκεί 7 χρόνια ή τους αποσπασμένους που έχουν εργαστεί 2-3 χρόνια εκεί ή ακόμα και τους δασκάλους, που έχουν καλύτερη επίγνωση της κατάστασης στην πρωτοβάθμια.

Εννοώ για το μάθημα της πληροφορικής, να ρωτήσουμε τους επιστήμονες της πληροφορικής που έχουν πρακτική γνώση, όπου και να δουλεύουν αυτοί.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #22 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:28:48 pm »
Το μάθημα λέγεται ΤΠΕ, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Αυτό κάτι μου θυμίζει... χμμμ.. α, ναι!
Το μνημόνιο ισχύει,  είτε μας αρέσει είτε όχι.
Η αξιολόγηση είναι αυτή,  είτε μας αρέσει είτε όχι.
Το ωράριο αυξάνεται,  είτε μας αρέσει είτε όχι.
Οι μαύροι είναι δούλοι, είτε μας αρέσει είτε όχι.

Συνάδελφε, ότι δεν μας αρέσει στην ζωή μας, το αλλάζουμε. Με καθημερινό αγώνα και στην πράξη.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #23 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:32:05 pm »
dooodl ο δάσκαλος δεν έχει σπουδάσει ΜΟΝΟ παιδαγωγική. Έχει σπουδάσει και φιλολογία, φυσική, μαθηματικά, ιστορία και πολλά άλλα, απλά σε μικρότερο εύρος από τους αντίστοιχους επιστήμονες αυτών των πεδίων και πάντα στα πλαίσια της παιδαγωγικής. Σχολικό μάθημα που "πετάει έξω" την παιδαγωγική επιστήμη, δεν νοείται.

Ακριβώς. Και αν δέχομαι να κριθώ σε κάτι, είναι για την παιδαγωγική προσέγγιση του μαθήματός μου.
Για το αν πετυχαίνω τους αποδεκτούς παιδαγωγικούς στόχους.
Αν έρθει όμως κάποιος και αρχίσει να μου λέει για κάτι που αγγίζει την επιστήμη μου, ειδικά αν δεν έχει σπουδάσει πληροφορική, θα τον πάρει και θα τον σηκώσει.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #24 στις: Απριλίου 27, 2013, 06:42:57 pm »
Έχω τις εξής απορίες για το μάθημά σου όπως το περιγράφεις. Αρχικά από την περιγραφή σου καταλαβαίνω πως δεν φροντίζεις να κάνεις κάποια επίδειξη ή επεξήγηση των εντολών του byob και απλά τα αφήνεις μόνα τους να πειραματιστούν. Τι αποτελέσματα έχεις με αυτό;

Δεν υπάρχουν εντολές στο BYOB. Τις φτιάχνεις μόνος σου. Απο τις βασικές εντολές, φροντίζω να μαθαίνω σε κάθε παιδί μόνο όσες εντολές χρειάζεται για να κάνει αυτό που θέλει.

Όταν δεν καταλαβαίνουν τι γίνεται δεν απογοητεύονται, δεν τα παρατάνε;

Δεν τα παρατάνε, γιατί υπάρχει ήδη αρκετό υλικό από άλλα παιδιά, οπότε ασχολούνται με το υπάρχον υλικό, το οποίο τις περισσότερες φορές είναι παιχνιδάκι. Οπότε αφού παίξουν λίγο, περνάω από πάνω και τους λεω "ρε συ, να αλλάξουμε τον καρχαρία να τον κάνουμε βούβαλο;". Τρελαίνονται από χαρά. Και σιγά σιγά, αρχίζουν να το αλλάζουν, και να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες και το βάθος του προγράμματος.

Με την ησυχία στην τάξη πως τα πηγαίνεις;
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #25 στις: Απριλίου 27, 2013, 07:08:00 pm »
Και αν δέχομαι να κριθώ σε κάτι, είναι για την παιδαγωγική προσέγγιση του μαθήματός μου.
Για το αν πετυχαίνω τους αποδεκτούς παιδαγωγικούς στόχους.

Να συμπληρώσω εδώ, ότι όταν μιλάω για αποδεκτούς παιδαγωγικούς στόχους, μιλάω για αυτούς που δεν είναι ενάντια στην πολιτική μου τοποθέτηση.

Γιατί αν οι παιδαγωγικοί στόχοι είναι να φτιάξω ρομποτάκια που ανταγωνίζονται το ένα το άλλο, ή δούλους που υπακούνε σε εντολές ανωτέρων, ή να φτιάξω καταναλωτές προϊόντων πληροφορικής, αντί για  ελεύθερους ανθρώπους με κριτική σκέψη που συνεργάζονται ή για ανθρώπους που αυτενεργούν και παράγουν, όχι σε τέτοιους παιδαγωγικούς στόχους δεν θα συναινέσω. Όσο και αν επιμένουν οι σύμβουλοι-βύσματα των υπουργών.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 27, 2013, 07:19:06 pm από dooodl »
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #26 στις: Απριλίου 27, 2013, 09:18:11 pm »
Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων πληροφορικών έχουν παιδαγωγική επάρκεια. Τουλάχιστον όσοι δουλεύουμε ως αναπληρωτές. Υπάρχουν κάποιοι παλιότεροι που είχαν διοριστεί χωρίς, αλλά θεωρώ ότι έχουν περάσει τη στοιχειώδη επιμόρφωση. Αν κάποιος δεν έχει έστω παιδαγωγική επιμόρφωση θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να διδάσκει ειδικά στο δημοτικό.

Αποσυνδεδεμένος dooodl

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΤΠΕ: περιεχόμενο και κατευθύνσεις διδασκαλίας
« Απάντηση #27 στις: Απριλίου 27, 2013, 09:41:04 pm »
Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων πληροφορικών έχουν παιδαγωγική επάρκεια.

Η παιδαγωγική επάρκεια που έχουμε είναι για την
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο διδακτικό λάθος, από το να βάζεις ίδια θέματα σε ανόμοιους μαθητές.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182557
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 617
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 586
Σύνολο: 590

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.