*

Αποστολέας Θέμα: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας  (Αναγνώστηκε 71670 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #70 στις: Ιούνιος 28, 2013, 10:55:14 πμ »
Αρθρογράφος:
Χρήστος Κάτσικας - Γιάννης Σπυράλατος

«Θέλω να τα πω όπως τα έχω στην καρδιά και στο μυαλό»       

          Είναι πια φανερό, ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ακόμη και σ΄ αυτούς που χρόνια πολλά βάσιζαν τη γραμματική και το συντακτικό των αναγνώσεών τους για το «που πάει η εκπαίδευση» στις περίτεχνες διακηρύξεις της κυρίαρχης πολιτικής, ότι οι εκπαιδευτικοί (όπως και όλος ο κόσμος της εργασίας) βρίσκονται μπροστά σε μια «επιχείρηση» συνολικής αλλαγής του τοπίου στη δημόσια εκπαίδευση από την πρώτη μικρή του δημοτικού μέχρι και το Πανεπιστήμιο και τα μεταπτυχιακά προγράμματα.

          Η «επιχείρηση» αυτή αφορά τη δομή της εκπαίδευσης (1), την κατεύθυνσή της, το περιεχόμενο (2), το μισθό, τη σύνταξη και βεβαίως κυρίαρχα τις εργασιακές σχέσεις.

          Οργανική θέση, ωράριο, δικαίωμα μετάθεσης – απόσπασης, μονιμότητα,  προβάλλονται από το Υπουργείο Παιδείας, με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μας κουβερνάντων (3), σαν αναχρονισμός, σαν παλιομοδίτικες αντιλήψεις, που πρέπει όχι μόνο να εξαφανιστούν από το εκπαιδευτικό τοπίο αλλά να σβήσουν και από τη συλλογική μνήμη.

 

«Αλλάζουνε εντός μου τα σύνορα του κόσμου»

 

          Όποιος έχει μάτια να δει και την τιμιότητα να πιστέψει στα μάτια του αισθάνεται ότι το Υπουργείο Παιδείας, σιγά και σταθερά, λιπαίνει το έδαφος για την "κατασκευή" εκπαιδευτικών χωρίς ωράριο έτσι ώστε αμέσως μετά να νομιμοποιήσει στην κοινή γνώμη τα σχέδιά του για μετακινήσεις, μετατάξεις και απολύσεις.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/apopsi/%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%B5%CE%BC%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD#ixzz2XUlIp5b4
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #71 στις: Ιούνιος 28, 2013, 11:58:40 πμ »
το θεμα δεν ειναι η ιστορια. ναι, ειναι βεβαιο, οτι θα κληθει οποιος εχει επαρκεια στην ξενη γλωσσα να ξεπεταει και αγγλικα και γαλλικα και κινεζικα. δεν ειναι ομως αυτο το προβλημα. το προβλημα ειναι συνολικο. οποιος νομιζει οτι τη βολεψε σε αυτη τη φαση, θα το πληρωσει την επομενη... τον σεπτεμβριο δεν πρεπει να ανοιξουν τα σχολεια. τελεια και παυλα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2013, 01:19:21 μμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος fotini18

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2487
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #72 στις: Ιούνιος 28, 2013, 12:32:43 μμ »
Σήμερα ρώτησα στο ένα  από τα δύο σχολεία που ήμουν φέτος (ως αναπληρώτρια φιλόλογος) αν υπάρχουν κενές ώρες για Σεπτέμβρη. Ο διευθυντής μου είπε ότι έχουν 23 ώρες κενές για φιλολογικά μαθήματα αλλά...τις 18 τις παίρνουν οι καθηγητές αγγλικών από την Ιστορία. Την ίδια απάντηση πήρα και προχθές από το δεύτερο σχολείο (για 12 ώρες κενό).
Αχ, Ελλάδα σ' αγαπώ...!!!

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει! Συνεχώς ξεψυχάει...(Δημήτρης Χορν)

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #73 στις: Ιούνιος 28, 2013, 01:10:25 μμ »
Σήμερα ρώτησα στο ένα  από τα δύο σχολεία που ήμουν φέτος (ως αναπληρώτρια φιλόλογος) αν υπάρχουν κενές ώρες για Σεπτέμβρη. Ο διευθυντής μου είπε ότι έχουν 23 ώρες κενές για φιλολογικά μαθήματα αλλά...τις 18 τις παίρνουν οι καθηγητές αγγλικών από την Ιστορία. Την ίδια απάντηση πήρα και προχθές από το δεύτερο σχολείο (για 12 ώρες κενό).
Τώρα που οι ξενόγλωσσοι θα αρχίσουν να απολύονται μαζικά (εφόσον οι υπεραριθμίες προκύπτουν από οργανικά κενά, τα οποία υπολογίζονται βάσει των πρώτων αναθέσεων και μόνο) μπορεί να βρεθούν ώρες και για αναπληρωτές φιλολόγους, αν βέβαια δεν δοθούν υποχρεωτικές υπερωρίες στους μόνιμους φιλολόγους... Πού ξέρεις, μπορεί οι καθηγητές αγγλικών που αναφέρεις, του χρόνου να είναι απολυμένοι ή σε διαθεσιμότητα... Και μάλιστα αυτοί δεν θα έχουν δικαίωμα ούτε αποζημίωσης, ούτε ταμείου ανεργίας...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος fotini18

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2487
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #74 στις: Ιούνιος 28, 2013, 01:50:52 μμ »
Συναδελφε, δε εχω καμια διαθεση να τσακωθω μαζι σου ουτε με κανεναν που κανει τετοιες υπογειες επιθεσεις. Απλως κατεγραψα ενα γεγονος. Αν εχεις εσυ εριστικη διαθεση, δε θα σε ακολουθησω. Προσπαθησε να μην επιτιθεσαι σε ανθρωπους που δε σου φταινε και να μην τους κατηγορεις για πραγματα που δεν ειπαν.
Αν απολυθουν οι ξενογλωσσοι και αλλων ειδικοτητων συναδελφοι -πραγμα που απευχομαι με ολη μου την καρδια- δε θα φγαινε οι φιλολογοι, επειδη θελουν να διδαξουν τα μαθηματα ειδικοτητας τουα αλλα αυτοι οι αναλγητοι και ασχετοι, που παιρνουν αποφασεις για ολους εμας. Αυτοι που θελουν να καταστρεψουν την Παιδεια. Ψυχραιμια, λοιπον...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2013, 01:59:01 μμ από fotini18 »
Αχ, Ελλάδα σ' αγαπώ...!!!

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει! Συνεχώς ξεψυχάει...(Δημήτρης Χορν)

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #75 στις: Ιούνιος 29, 2013, 05:22:25 μμ »

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας κ. Κων/νο Αρβανιτόπουλο : Κάτω τα χέρια από την Ιστορία
Δημοσιεύτηκε 27 Ιουνίου 2013 | Από Press

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας κ. Κων/νο Αρβανιτόπουλο

Κάτω τα χέρια από την Ιστορία

 

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

 

Μετά τη λαίλαπα των συγχωνεύσεων – καταργήσεων, την αιφνιδιαστική και Γκεμπελίστικη αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, μαθαίνουμε πως σχεδιάζετε να δώσετε το μάθημα της Ιστορίας ως Α” ανάθεση σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, θεολόγους, νομικούς και κοινωνιολόγους) χωρίς κανένα επιστημονικό επιχείρημα.

Η ζημιά μιας τέτοιας ενέργειας θα είναι ανήκεστη για το μάθημα της Ιστορίας που τελευταίως έχει καταντήσει μάθημα- άθυρμα.

Αναλυτικά και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα εξέθεσαν πρόσφατα έγκριτοι φιλόλογοι της ΠΕΦ, του επιστημονικού περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, καθώς και πολλών συνδέσμων Φιλολόγων ανά την Ελλάδα. Εμείς θα σταθούμε μόνο στα εξής:

 

    Μόνο οι φιλόλογοι διδάχτηκαν αναλυτικά όλες τις περιόδους Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο.
    Μόνο οι Φιλόλογοι διαγωνίστηκαν σε υπέρογκη ύλη στο εν λόγω μάθημα σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ.
    Έκαστος εφ’ ω ετάχθη. Αλλιώς, κλείστε τις Φιλοσοφικές Σχολές και δημιουργήστε ένα Πανεπιστήμιο του οποίου οι απόφοιτοι θα είναι πανεπιστήμονες και θα διδάσκουν λίγο απ’ όλα.

 

Εσείς, επειδή προφανώς με την αύξηση ωραρίου – ας μας επιτραπεί η δημώδης έκφραση- «δε σας βγαίνουν τα κουκιά», σχεδιάζετε να δώσετε την Ιστορία ως Α” ανάθεση στις προαναφερθείσες ειδικότητες. Σε μια τέτοια ενέργεια ας σας συνοδεύσει η θυμηδία των επιστημόνων και κάθε εχέφρονος πολίτη.

 

Να σας θυμίσουμε, τέλος, τη φράση του αείμνηστου Γ. Παπανδρέου « Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΑΣ ΚΡΙΝΕΙ».

 

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Α.Φ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ (ΠΑΣΑΦ)

 

e-mail: pasaf02@yahoo.gr
http://filologoi02.webnode.gr/
http://ipaideia.gr/epistoli-ston-ipourgo-paideias-k-kon-no-arvanitopoulo-kato-ta-xeria-apo-tin-istoria.72639ee640515304854967c486bbd493.html


Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #76 στις: Ιούνιος 29, 2013, 06:12:28 μμ »
"Ψηλά τα χέρια" θα ηταν το σωστό  ;D

και η απαντηση που θα ρθει θα λέει: " Locus regit actum"  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #77 στις: Ιούνιος 29, 2013, 08:48:43 μμ »
Αρθρογράφος:
Δημήτρης Τσιριγώτης

Γι' αυτούς που νομίζουν ότι θα τη γλυτώσουν

 

Το τελευταίο διάστημα παρακολουθούμε το οργανωμένο σχέδιο καρατόμησης της οικογένειας  των εκπαιδευτικών .Η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να αναπτύξει κοινωνικούς αυτοματισμούς ανάμεσα στους διάφορους κλάδους και με αυτό τον τρόπο να τους κάνει μικρά αδύναμα κομματάκια ώστε να περάσει τα πραγματικά της σχέδια που δεν είναι άλλα από τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και την ελάττωση ,με οποιονδήποτε τρόπο, του αριθμού των εκπαιδευτικών . Είναι ένα σχέδιο ,ενταγμένο σε ένα ευρύτερο ,που αφορά την, με οποιοδήποτε τίμημα,  ελάττωση των εξόδων του κράτους και την ταυτόχρονη επίσπευση του τέλους του κοινωνικού κράτους που προαλείφεται για τη χώρα μας  .Σας αναφέρω μερικά ,μόνο ,παραδείγματα για να καταλάβετε τι εννοώ.

 Φιλόλογοι εναντίον κοινωνιολόγων γιατί ενδεχομένως να δοθεί  ως πρώτη ανάθεση το μάθημα της ιστορίας στους δεύτερους. Φιλόλογοι εναντίον ξενόγλωσσων καθηγητών για το ενδεχόμενο να δοθούν και σε αυτούς ως πρώτη ανάθεση κάποια άλλα από τα  λεγόμενα φιλολογικά μαθήματα.

Διορισμένοι με ΑΣΕΠ (ασεπίτες) εναντίον αυτών που διορίστηκαν με επετηρίδα .Οι ασεπίτες μάλιστα ίδρυσαν και σύλλογο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και για να το πούμε πιο απλά για να εξαιρεθούν σε περίπτωση απολύσεων.

Νέοι διορισθέντες, εναντίον των παλαιών. Εδώ ο μαγικός αριθμός είναι το 12.Εάν κάποιος έχει πάνω από 12 έτη υπηρεσίας και 12 διδαχτικές ώρες  δεν χάνει την οργανική του και γλυτώνει και την υποχρεωτική μετάθεση .

Οι καθηγητές πληροφορικής ΠΕ19 (πτυχιούχοι ΑΕΙ )  εναντίον  ΠΕ20 (πτυχιούχοι ΤΕΙ)  .Μαλώνουν μεταξύ τους  για το ποιοι πρέπει να απολυθούν πρώτοι (αν φυσικά υπάρξει τέτοιος κίνδυνος) .

Στόχος μου που σας αναφέρω αυτές τις ενδεικτικές περιπτώσεις δεν είναι για να κρίνω ποιοί έχουν δίκιο ή άδικο από αυτούς που φωνάζουν. Θέλω να σας αποδείξω ότι με αυτές τις  ενδοοικογενειακές διαμάχες ρίχνουμε νερό στο μύλο των δόλιων σχεδίων του κράτους. H τακτική του «διαίρει και βασίλευε» τείνει να γίνει πλέον τρόπος διακυβέρνησης της χώρας. Υπεύθυνοι ,όμως , είμαστε και εμείς που επιλέγουμε το ρόλο των διαιρεμένων.

Αλήθεια , ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που οι φιλόλογοι αντιδρούν στην ανάθεση κάποιων από τα λεγόμενα φιλολογικά  μαθήματα σε άλλες ειδικότητες ;Είναι η ελάττωση των αναγκών σε φιλολόγους ,που θα επιφέρει μια τέτοια ενέργεια , και ως εκ τούτου οι κίνδυνοι που προκύπτουν ,όπως της απώλειας οργανικών. Αυτό είναι για μένα το μόνο σεβαστό  επιχείρημα που μπορώ να δεχτώ και ως αληθινό.  Όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματα που προβάλλουν είναι έωλα και εύκολα μπορούν να αποκρουσθούν. Κυρίως το επιχείρημα της διδαχτικής επάρκειας.  Γιατί άμα όλοι οι καθηγητές βάλουμε κάτω τα μαθήματα που διδάσκουμε θα διαπιστώσουμε ότι πολλά από αυτά δεν τα έχουμε διδαχτεί ποτέ ,συμπεριλαμβανομένων και των φιλολόγων. Και τι κάνουν οι φιλόλογοι για αυτό το ,όντως , σοβαρό θέμα ; Αντί να καταδικάσουν τη πολιτική της κυβέρνησης που θέλει να εμφανίσει πλεονάζοντες από όλες τις ειδικότητες ,κατηγορεί τους κοινωνιολόγους και τους ξενόγλωσσους ότι αυτοί φταίνε και ότι είναι ανίκανοι να διδάξουν τα λεγόμενα φιλολογικά μαθήματα. Και οι  κοινωνιολόγοι και οι ξενόγλωσσοι από την άλλη μεριά απαντάνε με άλλα ,εξίσου, αδύναμα επιχειρήματα θέλοντας να αποδείξουν ότι έχουν τα προσόντα να τα καταφέρουν εξίσου καλά με τους φιλολόγους. Κάνουν χάρη στη κυβέρνηση, και οι μεν και οι δε. Το πρόβλημα δεν είναι ποιος θα διδάξει την ιστορία αλλά να μην γίνει καμία απόλυση από κανέναν κλάδο.

Όσον αφορά την κίνηση των  ‘’ασεπιτών’’  να  δημιουργήσουν  σύλλογο που θα εξυπηρετεί μόνο τα δικά τους συμφέροντα τη θεωρώ επίσης  κίνηση που δεν ενισχύει την ενότητα των καθηγητών  και ας έχω περάσει και εγώ με ΑΣΕΠ. Αλλοίμονο εάν ο τρόπος πρόσληψης στο δημόσιο σε κάνει να νιώθεις ότι υπερέχεις από κάποιον άλλο συνάδελφό σου και ότι δικαιούσαι μια άλλη αντιμετώπιση. Μα δεν καταλαβαίνουμε ότι όταν μόνοι μας βάζουμε κάποια κριτήρια  μη απόλυσης είναι σαν καθιστούμε δεδομένες τις απολύσεις ;Σαν να λέμε ναι στις απολύσεις αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια όμως.

Επίσης οι συνάδελφοι της πληροφορικής ας καταλάβουν ότι ο πραγματικός κίνδυνος που ελλοχεύει  είναι η ίδια η κατάργηση του μαθήματος της πληροφορικής αφού από ότι φαίνεται υπάρχει η γραμμή του υπουργείου να απαξιωθεί. Να περάσει δηλαδή  ότι η πληροφορική δεν είναι μάθημα αλλά μια δεξιότητα που μπορεί να καλλιεργηθεί από τη χρήση Η/Υ και σε άλλα μαθήματα. Θεωρώ ότι ο κλάδος των καθηγητών πληροφορικής θα έπρεπε να έχει δυναμική αντίδραση σε δηλώσεις δημοσιογράφων που τους παρουσιάζουν πλεονάζοντες και ότι δεν πατάνε συχνά στα σχολεία τους. Αισχρά ψέματα ,δηλαδή , που σκοπό έχουν να στοχοποιήσουν τον κλάδο τους. Προσωπικά πιστεύω ότι σήμερα την εποχή της σύγχρονης  τεχνολογίας η πληροφορική έπρεπε να είναι ένα από τα βασικότερα μαθήματα   σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ας σταματήσουν λοιπόν οι συνάδελφοι της πληροφορικής τον εμφύλιο τους και ας συστρατευθούν με τους άλλους εκπαιδευτικούς.

Όσον αφορά τους παλιότερους συναδέλφους έχω να παρατηρήσω το εξής :  στην αρχή μόλις βγήκε το Π.Δ  που αφορά τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και πριν αποσαφηνιστούν οι λεπτομέρειές του, ήτανε ‘’στα κάγκελα’’ ,μετά όμως ‘’ανέκρουσαν πρύμνα ‘’ μόλις είδαν ότι είχαν   πιάσει τη βάση του 12 (έτη υπηρεσίας και ώρες πρώτης ανάθεσης ) και ξαναγύρισαν στην καθημερινότητά τους. Έτσι εξηγείται η διαφορά συμμετοχής στις δύο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ στο Σύνταγμα. Στη πρώτη ,που μόλις είχε σκάσει το Π.Δ, είχε πάρα πολύ κόσμο ενώ στη δεύτερη λίγο.   Άλλη μια εξόφθαλμη απόδειξη   της έλλειψης συλλογικότητας στο χώρο των εκπαιδευτικών.

Δύο λόγια θέλω να πω για το «Άγιο Δισκοπότηρο» των εκπαιδευτικών που είναι η οργανική θέση. Οι περισσότεροι κάτοχοι οργανικών θέσεων σε σχολείο είναι επαναπαυμένοι ότι τουλάχιστον δεν θα κινδυνέψουν με απόλυση ή μετάταξη αν  "ό, μη γένοιτο" επαληθευτούν οι τελευταίες φήμες. Πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Άλλο είναι η οργανική θέση  σε σχολείο που σου διασφαλίζει ότι δεν κινδυνεύεις με υποχρεωτική μετάθεση  ,και άλλο η οργανική θέση  στο δημόσιο . Οργανική θέση  στο δημόσιο κατέχουν όλοι οι μόνιμοι υπάλληλοι του δημοσίου και  είναι και συνταγματικά κατοχυρωμένη. Δηλαδή  οργανική θέση στο δημόσιο έχουν και οι καθηγητές που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι την πραγματική διασφάλιση της μη απόλυσης μας την παρέχει σε όλους ανεξαιρέτως τους καθηγητές   το ίδιο το Σύνταγμα ,και εκεί πρέπει να έχουμε στραμμένη τη προσοχή  μας αν θέλουμε να υπερασπιστούμε την επαγγελματική μας  συνέχεια. Πρέπει να καταγγέλλουμε ως αντισυνταγματική οποιαδήποτε απειλή της μονιμότητας. Είναι λάθος οι οργανικά ανήκοντες στα σχολεία να νομίζουν την έχουνε γλυτώσει και να μην αντιδρούν στα απειλητικά σχέδια των κυβερνώντων.

Από την άλλη μεριά η ΟΛΜΕ πρέπει να καταλάβει ότι ρόλος της πρέπει να είναι κυρίως ενωτικός. Ας αφήσει κατά μέρους την εσωστρέφεια και παραταξιακά μαχαιρώματα και ας δώσει με τη στάση της παράδειγμα ενότητας και αυτοπεποίθησης στο κλάδο . Ας ξεκινήσει τουλάχιστον από τα προφανή όπως ότι « τα εν οίκω μη εν δήμω». Δεν μας κολακεύει καθόλου να βγαίνουν στη φόρα οι λεπτομέρειες των διαφωνιών του Δ.Σ της ΟΛΜΕ. Και ας αναλάβει να καθορίσει τις εξελίξεις παρά να τρέχει πίσω τους.

Τέλος για όσους ,ενδόμυχα ,νιώθουν ανακούφιση που δεν ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου που είναι προς απόλυση  (σύμφωνα με  τις διάφορες δημοσιεύσεις που τύπου )έχω να πω ότι εάν δεν αντιδράσουν τώρα για τους άτυχους συναδέλφους τους ,την  επόμενη φορά θα είναι η σειρά τους. Εκτός αν έχουν την ψευδαίσθηση ότι θα σταματήσει εδώ το κακό.«Αν πιάσει  φωτιά το σπίτι  του γείτονα θα καεί και το δικό σου».

Για μένα κάνουν όλοι τους τεράστιο σφάλμα. Η λογική του ‘’ O σώζων εαυτόν σωθήτω “ είναι ότι χειρότερο αυτή τη στιγμή που δεχόμαστε ολομέτωπη επίθεση .Ο κοινός εχθρός μας δεν είναι ο συνάδελφος και καλά θα κάνουμε να κατεβάσουμε το δάχτυλο που δείχνει ποιοι θα είναι οι πρώτοι που θα πετάξουμε από το πλοίο. Γιατί αν σήμερα δείχνουμε με το δάχτυλο ,αύριο άμα σφίξουν τα πράγματα ,τι  θα είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε ;Να φορέσουμε κουκούλα για να σώσουμε τον εαυτό μας; «Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος, όχι ζωντανός» ( George Orwell).

  Το πραγματικό πρόβλημα είναι το ενδεχόμενο των απολύσεων και της γενικότερης ηθικής , οικονομικής και επαγγελματικής απαξίωσης που υφιστάμεθα .Αυτή τη στιγμή πρέπει να βροντοφωνάζουμε όλοι μαζί ενωμένοι ότι δεν θα δεχτούμε ούτε μια απόλυση εκπαιδευτικού και ότι θα μας βρουν απέναντι αν συμβεί έστω και μία. Γιατί  όποιος νομίζει ότι το θηρίο θα χορτάσει άμα του πετάξει βορά κάποιους από εμάς να ξέρει ότι το μόνο που θα καταφέρει είναι να του ανοίξει την όρεξη. Και έτσι κομματάκια που θα μας βρει θα είμαστε έτοιμοι για να μας καταβροχθίσει.

 Έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα ,είναι σίγουρο ότι ούτε ατομική ,ούτε κλαδική σωτηρία υπάρχει .Μόνο Συλλογική. Είμαστε εδώ !  Είμαστε θυμωμένοι ! Είμαστε χιλιάδες !  Φτάνει να ενωθούμε. Αν δεν το κάνουμε τότε  τραβάμε στο βυθό ο ένας τον άλλον.

                                                  Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/apopsi/%CE%B3%CE%B9-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%8C%CF%84%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%85%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BD#ixzz2Xd2IZaHL
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #78 στις: Ιούνιος 29, 2013, 08:56:34 μμ »
Νομίζω ότι το άρθρο του Τσιριγώτη -αν και διαφωνώ συχνά μαζί του- είναι ό,τι πιο σωστό έχω ακούσει...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #79 στις: Ιούνιος 29, 2013, 09:05:07 μμ »
Αρθρογράφος:
Δημήτρης Τσιριγώτης

Γι' αυτούς που νομίζουν ότι θα τη γλυτώσουν

 

 H τακτική του «διαίρει και βασίλευε» τείνει να γίνει πλέον τρόπος διακυβέρνησης της χώρας. Υπεύθυνοι ,όμως , είμαστε και εμείς που επιλέγουμε το ρόλο των διαιρεμένων.

Αλήθεια , ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που οι φιλόλογοι αντιδρούν στην ανάθεση κάποιων από τα λεγόμενα φιλολογικά  μαθήματα σε άλλες ειδικότητες ;Είναι η ελάττωση των αναγκών σε φιλολόγους ,που θα επιφέρει μια τέτοια ενέργεια , και ως εκ τούτου οι κίνδυνοι που προκύπτουν ,όπως της απώλειας οργανικών. Αυτό είναι για μένα το μόνο σεβαστό  επιχείρημα που μπορώ να δεχτώ και ως αληθινό.  Όλα τα υπόλοιπα επιχειρήματα που προβάλλουν είναι έωλα και εύκολα μπορούν να αποκρουσθούν. Κυρίως το επιχείρημα της διδαχτικής επάρκειας.  Γιατί άμα όλοι οι καθηγητές βάλουμε κάτω τα μαθήματα που διδάσκουμε θα διαπιστώσουμε ότι πολλά από αυτά δεν τα έχουμε διδαχτεί ποτέ ,συμπεριλαμβανομένων και των φιλολόγων. Και τι κάνουν οι φιλόλογοι για αυτό το ,όντως , σοβαρό θέμα ; Αντί να καταδικάσουν τη πολιτική της κυβέρνησης που θέλει να εμφανίσει πλεονάζοντες από όλες τις ειδικότητες ,κατηγορεί τους κοινωνιολόγους και τους ξενόγλωσσους ότι αυτοί φταίνε και ότι είναι ανίκανοι να διδάξουν τα λεγόμενα φιλολογικά μαθήματα. Και οι  κοινωνιολόγοι και οι ξενόγλωσσοι από την άλλη μεριά απαντάνε με άλλα ,εξίσου, αδύναμα επιχειρήματα θέλοντας να αποδείξουν ότι έχουν τα προσόντα να τα καταφέρουν εξίσου καλά με τους φιλολόγους. Κάνουν χάρη στη κυβέρνηση, και οι μεν και οι δε. Το πρόβλημα δεν είναι ποιος θα διδάξει την ιστορία αλλά να μην γίνει καμία απόλυση από κανέναν κλάδο.


Αυτά που λέμε καιρό τωρα αλλά οι φιλολογοι δεν καταλαβαινουν. Μας εχει φαει η επάρκεια. Ποια επάρκεια ? Ολοι μας πια ειδικοι είμαστε...και εννοω ΟΛΕΣ τις ειδικότητες.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος blueswire

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 852
  • Φύλο: Άντρας
  • carpe diem
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #80 στις: Ιούνιος 29, 2013, 09:23:47 μμ »
Από την άλλη μεριά η ΟΛΜΕ πρέπει να καταλάβει ότι ρόλος της πρέπει να είναι κυρίως ενωτικός. Ας αφήσει κατά μέρους την εσωστρέφεια και παραταξιακά μαχαιρώματα και ας δώσει με τη στάση της παράδειγμα ενότητας και αυτοπεποίθησης στο κλάδο . Και ας αναλάβει να καθορίσει τις εξελίξεις παρά να τρέχει πίσω τους.

Όταν λοιπόν φίλε μου το βασικό συνδικαλιστικό σου σωματείο δεν ενδιαφέρεται για σένα, ποιός θα ενδιαφερθεί αν όχι ο ίδιος σου ο εαυτός?

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #81 στις: Ιούνιος 29, 2013, 09:33:27 μμ »
Το συνδικαλιστικό σου όργανο όμως πρεπει να σε καλύψει, αλλιώς....

και η απαντηση που θα ρθει θα λέει: " Locus regit actum"  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #82 στις: Ιούνιος 29, 2013, 09:39:17 μμ »
 Τρίκαλα, 28-6-2013
Αρ. Πρωτ. 76
 
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
 
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία των μελών του για την ολοένα και πιο συχνά παρατηρούμενη στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρακτική, να ανατίθεται η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας όχι σε φιλολόγους, αλλά σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων, σε εφαρμογή σχετικών υπουργικών αποφάσεων, για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Η έντονη φημολογία για το ενδεχόμενο να δίδεται το μάθημα της Ιστορίας ως αντικείμενο πρώτης ανάθεσης σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων προκαλεί την εύλογη ανησυχία για την έμπρακτη υποβάθμιση του μαθήματος, δεδομένου ότι το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας αναιρεί τη στηριγμένη σε επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας σε ΠΕ02 Φιλολόγους, κριτήρια τα οποία το ίδιο όρισε σε συνεργασία με την επιστημονική και παιδαγωγική κοινότητα, και την υποκαθιστά με ανάθεση στηριζόμενη στην πρακτική τρέχουσα ανάγκη συμπλήρωσης ωραρίου εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων. Διαφαίνεται λοιπόν η θεσμοθέτηση της ανάθεσης διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας με κριτήρια άσχετα με τη σκοποθεσία της Δημόσιας Εκπαίδευσης και η υποβάθμιση του μαθήματος και κατά συνέπεια της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων συντάσσεται με τις αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, θεωρώντας ότι η μόνη επιστημονικά και παιδαγωγικά ορθή πρακτική είναι η αποκλειστική ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε φιλολόγους, οι οποίοι εξάλλου μπορούν να εφαρμόσουν την επιζητούμενη από την Πολιτεία διαθεματική προσέγγιση των φιλολογικών μαθημάτων, με την προβολή της ιστορικής διάστασης στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, στη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και στη Φιλοσοφία, παράλληλα δε χρησιμοποιώντας τα εργαλεία και την ύλη αυτών των μαθημάτων για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η ανάθεση της διδασκαλίας της Ιστορίας σε αναρμόδιους αναιρεί την ανωτέρω επιστημονική και παιδαγωγική αρχή, καταργεί την ολιστική προσέγγιση της γνώσης, ακυρώνει τον στόχο της καλλιέργειας της κριτικής σκέψης στο σχολείο, μετατρέπει το διδακτικό λειτούργημα από ουσιαστικό σε διεκπεραιωτικό.
Για το σκοπό αυτό ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων προωθεί το παρόν ψήφισμα διαμαρτυρίας σε επιστημονικούς, διοικητικούς και συνδικαλιστικούς  φορείς.
 
Το Δ.Σ.
 

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthra/%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82#ixzz2XdEm3Pnz
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #83 στις: Ιούνιος 30, 2013, 01:46:25 μμ »
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΝΟΜΟΥ ΕΒΡΟΥ

sfevrou@gmail.com
 
          Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΝΟΜΟΥ ΕΒΡΟΥ διαμαρτύρεται έντονα για τη σχεδιαζόμενη από το Υπουργείο Παιδείας αλλαγή της πρώτης ανάθεσης του μαθήματος της Ιστορίας με την οποία παραχωρείται ως πρώτη ανάθεση η διδασκαλία του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.
     Μας βρίσκει αντίθετους αυτή η ενδεχόμενη αλλαγή  καθώς  αφαιρεί  ουσιαστικά από πολλούς εκπαιδευτικούς ΠΕ02 το δικαίωμα να διδάσκουν  αυτό το γνωστικό αντικείμενο μολονότι αποτελεί κύριο αντικείμενο των σπουδών τους.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthra/%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%B2%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82#ixzz2XhATQNgq
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161788
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 440
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 444
Σύνολο: 451

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.