*

Αποστολέας Θέμα: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας  (Αναγνώστηκε 79186 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 596
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #126 στις: Ιουλίου 08, 2013, 10:58:48 am »
@MARKOS

Ναι αλλά οι φυσικοί - χημικοί - βιολόγοι αποτελούν ειδικεύσεις του ίδιου κλάδου (ΠΕ04) και πέρα από την προφανή συνάφεια των αντικειμένων τους τα έχουν εξεταστεί όλα και στον ΑΣΕΠ.
 Οι περιπτώσεις μαθηματικών που διδάσκουν φυσική και φυσικών που διδάσκουν μαθηματικά είναι πρακτικά ελάχιστες καθώς οι ειδικότητες αυτές συμπληρώνουν στο 98% των περιπτώσεων το ωράριό τους με τα μαθήματα α' ανάθεσής τους.

Υπάρχει μεγάλη διαφορά...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #127 στις: Ιουλίου 08, 2013, 12:27:49 pm »
Ευχαριστώ ernesto. Το είχα απορία. Γιαυτο ρωτησα. ΟΚ,  then.

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #128 στις: Ιουλίου 08, 2013, 01:27:09 pm »

Ανησυχία αλλά και αγανάκτηση προκαλούν στους οι διαρροές που υπάρχουν τις τελευταίες ημέρες και εμφανίζουν πρόθεση του υπ. Παιδείας να δοθεί το μάθημα της Ιστορίας ως πρώτη ανάθεση και σε άλλες ειδικότητες.  Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ομάδα Ιστορίας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, την περσινή χρονιά, η υποβάθμιση του μαθήματος ήταν πολύ έντονη, καθώς ανατέθηκε σε ειδικότητες με δεύτερη ανάθεση με μοναδικό κριτήριο την κάλυψη ωραρίου και μάλιστα υπήρξαν και αναθέσεις που παραβίαζαν το νόμο. Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για ένα ευρύτερο σχέδιο υποβάθμισης έως και ακύρωσης της ιστορικής μάθησης και γνώσης, έτσι ώστε ο μαθητής να αδυνατεί να διαμορφώσει ιστορική συνείδηση.

 

Όπως υπογραμμίζουν η επιστήμη της Ιστορίας έχει αυτοτέλεια στο αντικείμενο και τη μέθοδο.

Δεν μπορεί, τονίζουν,  να αντικατασταθεί ή να αφομοιωθεί από την Ανθρωπολογία, την Κοινωνιολογία, τις Ξένες Γλώσσες  και τη Λογοτεχνία, αντικείμενα που έχουν τη δική τους αυτοτέλεια και γεγονός όπως συμπληρώνουν δεν αμφισβητεί κανένας. 

Ταυτόχρονα, καταγγέλλουν ότι υπάρχει διαρροή πληροφοριών για ομάδες συγγραφής νέων βιβλίων, οι οποίες φαίνεται να μην ολοκληρώνουν το έργο τους ή να απορρίπτονται  με κυβερνητική εντολή. Όμως η πληθώρα  των πληροφοριών που υπάρχουν στο internet, απλώς αναπαράγονται  στο πλαίσιο του project (ερευνητική εργασία) και δεν οδηγούν σε μια συνθετική διαδικασία που να αναβαθμίζει τη διδασκαλία  από τις πηγές. 

Αυτή η διαδικασία, τονίζουν, γίνεται με  σκοπό να επικρατήσει η θεματική ιστορία και διαθεματική με τη βοήθεια διαφορετικών ειδικοτήτων.

Με την είσοδο όμως των άλλων ειδικοτήτων, οι οποίες έχουν στις αποσκευές τους αποσπασματικές γνώσεις Ιστορίας, προχωράει, σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί,  ο κατακερματισμός της γνώσης.

Την ανακοίνωση της Ομάδας Ιστορίας της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων υπογράφουν οι:

 

Αναστασία  Αβραμίδου        Φιλόλογος, Master  Ανθρωπιστικών σπουδών 

Γιούλα  Κωνσταντοπούλου     Δρ. Ιστορίας 

Κυριακούλα  Μαμίτση            Φιλόλογος, ιστορικός

Χαράλαμπος   Μπαμπούνης    Αναπλ. Καθηγητής Ιστορίας Πανεπιστ. Αθηνών

Μιχάλης  Παπαδόπουλος        Δρ. Ιστορίας

Μάρκος  Ρενιέρης                   DEA  Ιστορίας

Σπύρος  Τουλιάτος                 Ιστορικός,  Οργανωτικός Γραμματέας ΠΕΦ

 http://www.ertopen.com/eidiseis/item/1306-synechizetai-h-epithesh-kata-toy-mathhmatos-ths-istorias-sth-deyterobathmia-ekpaideysh#.UdqUPW32-vE
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 08, 2013, 01:28:45 pm από GERMANOS »

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #129 στις: Ιουλίου 09, 2013, 02:57:27 pm »

Προς: Ηγεσία Υπουργείου Παιδείας και  Θρησκευμάτων
 
Κοιν: 1. Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Ιονίων Νήσων
2. Δ/νση Εκπ/σης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4723
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #130 στις: Αυγούστου 30, 2013, 05:44:50 pm »
Συνάδελφοι, χωρίς να θέλω να πυροδοτήσω διαφωνία για αυτό το κάπως ευαίσθητο ζήτημα, θα ήθελα απλώς να πληροφορηθώ επειδή έχω πάρει αντικρουόμενες πληροφορίες: έχει θεσμοθετηθεί τελικά επίσημα ότι η ιστορία δίνεται ως α΄ ανάθεση και στους ξενόγλωσσους ή ήταν απλώς πρόθεση που δεν υλοποιήθηκε; Σε ένα από τα έγγραφα με το νέο πρόγραμμα του γυμνασίου που είδα, αναφέρεται ως α ανάθεση μόνο σε ΠΕ 02, σήμερα όμως έμαθα από συνάδελφο ότι είναι α ανάθεση και για κοινωνιολόγους και αναρωτήθηκα αν όντως αυτό εφαρμόστηκε.

Αποσυνδεδεμένος dina 94

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1403
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #131 στις: Αυγούστου 30, 2013, 05:49:19 pm »
Είναι α ανάθεση μόνο στους φιλολόγους ! :)

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 436
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #132 στις: Αυγούστου 31, 2013, 11:29:53 am »
Ρε παιδιά πείτε μου σας παρακαλώ, μόνο εγώ συγχύζομαι με την ανάθεση της Ιστορίας στους καθηγητές ξένων γλωσσων;Γιατί το δεχόμαστε έτσι απλά αυτό εμείς οι φιλόλογοι;Με την λογική αυτή ας μας αναθέσουν κι εμάς  κοινωνική και πολιτική αγωγή αλλά και οικιακή οικονομία. Δηλαδή πότε πρέπει να ξυπνήσουμε;Και δεν καταλαβαίνω ποια είναι η λογική του μαθηματος της ιστορίας στον ΑΣΕΠ;Δηλαδή εμείς παλαβώσαμε στο διάβασμα, γράψαμε, πετύχαμε για να διδάσκουν ιστορία οι άσχετοι;;;;Ε, όχι ρε παιδιά.Είναι από τα σοβαρότερα θέματα του κλάδου μας.Να απαιτήσουμε να διδάσκουμε οικιακή οικονομία και κοινωνική αγωγή. Έλεος πια.Πολύ μαλθακοί είμαστε νομίζω.

Αποσυνδεδεμένος Pixie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #133 στις: Αυγούστου 31, 2013, 11:39:01 am »
Την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή την έχουμε ήδη β΄ανάθεση.

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 436
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #134 στις: Αυγούστου 31, 2013, 12:10:28 pm »
Συνάδελφοι, χωρίς να θέλω να πυροδοτήσω διαφωνία για αυτό το κάπως ευαίσθητο ζήτημα, θα ήθελα απλώς να πληροφορηθώ επειδή έχω πάρει αντικρουόμενες πληροφορίες: έχει θεσμοθετηθεί τελικά επίσημα ότι η ιστορία δίνεται ως α΄ ανάθεση και στους ξενόγλωσσους ή ήταν απλώς πρόθεση που δεν υλοποιήθηκε; Σε ένα από τα έγγραφα με το νέο πρόγραμμα του γυμνασίου που είδα, αναφέρεται ως α ανάθεση μόνο σε ΠΕ 02, σήμερα όμως έμαθα από συνάδελφο ότι είναι α ανάθεση και για κοινωνιολόγους και αναρωτήθηκα αν όντως αυτό εφαρμόστηκε.

Η

Αποσυνδεδεμένος Minoan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 436
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #135 στις: Αυγούστου 31, 2013, 12:12:03 pm »
Την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή την έχουμε ήδη β΄ανάθεση.
Δεν το γνώριζα,ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος glykouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • ελευθερία στη ζωή,στη σκέψη,στην έκφραση...
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #136 στις: Αυγούστου 31, 2013, 12:45:44 pm »

Αποσυνδεδεμένος fotini18

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2487
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #137 στις: Σεπτεμβρίου 06, 2013, 11:56:17 pm »
Αυτό το είδατε; Σημερινό είναι;
http://xenesglosses.eu/2013/09/xafnikos-thanatos-gia-tous-kladous-t/
Αχ, Ελλάδα σ' αγαπώ...!!!

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει! Συνεχώς ξεψυχάει...(Δημήτρης Χορν)

Αποσυνδεδεμένος may16

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 656
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #138 στις: Σεπτεμβρίου 07, 2013, 09:10:55 am »
Αν κατάλαβα καλά ισχύει. Οι ξενόγλωσσοι χάνουν την ιστορία ως β΄ ανάθεση.

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Διαμαρτυρία φιλολόγων για την ανάθεση της Ιστορίας
« Απάντηση #139 στις: Σεπτεμβρίου 07, 2013, 09:34:07 am »
Το ερώτημα είναι ΑΛΛΟ.
Σε τί διαφέρει πια η ιστορία που διδάσκονται οι φοιτητές στη φιλοσοφική από εκείνη που διδάσκονται οι φοιτητές στις πολιτικές και κοινωνικές σπουδές;
Εχουν αναρωτηθεί οι ίδιοι οι απόφοιτοι του Ιστορικού-Αρχαιολογικού,που κομπάζουν ως οι πλέον αρμόδιοι για την ανάθεση του μαθήματος,στηριζόμενοι αποκλειστικά και μόνο στον αριθμό των μαθημάτων που διδάχτηκαν;
Εγώ δεν βλέπω καμιά διαφορά να προκύπτει ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατηγορίες επιστημών ως προς τη θέαση της ιστορίας.Φαίνεται αυτό από τα όσα διαβάζω.
Γιατί,ας πούμε,να μην τη διδάσκει την Ιστορία ένας απόφοιτος π.χ. της Παντείου,αφού δεχτεί και την κατάλληλη επιμόρφωση πάνω στην ειδική διδακτική του μαθήματος;Θα ήθελα μια απάντηση πάνω σε αυτό το ζήτημα δεδομένου και του αριθμού των ιστορικών μαθημάτων που διδάσκονται οι φοιτητές της Παντείου.

Την απάντηση την έδωσες μόνος σου! Οι φιλόλογοι και δη οι του ιστορικού αρχαιολογικού και όσοι εδωσαν ασεπ εχουν ασχοληθεί με την ειδική διδακτική
σημειωτεον δεν έχω κἀτι με κανέναν συνάδελφο άλλης ειδικότητας,μακάρι να επαιρναν τις ωρες της δικής τους ειδικότητας
Λυπάμαι,αλλά αυτή η απάντηση προσωπικά δεν με ικανοποιεί και,κατά τη γνώμη μου,θα έπρεπε να προβάλονται ουσιαστικά επιχειρήματα πέρα από συντεχνιακές λογικές και τυπικά προσόντα.Δηλαδή,εάν το κράτος αποφασίσει κάποια στιγμή να εξετάζονται οι κοινωνιολόγοι και στην ειδική διδακτική της ιστορίας στο ΑΣΕΠ,τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα;

Θεωρώ πως ως φιλόλογοι οφείλουμε να προβάλουμε τη διαφορά μεταξύ των ανθρωπιστικών και των κοινωνικών επιστημών.Αρκεί βέβαια να τη γνωρίζουμε εμείς οι ίδιοι,γιατί ακόμα και μέσα στο πανεπιστήμιο νομίζω ότι οι περισσότεροι νέοι καθηγητές ιστορίας στις φιλοσοφικές σχολές έχουν δεθεί στο άρμα των κοινωνικών-πολιτικών επιστημών,επειδή αυτή είναι η σύγχρονη τάση,κι έχουν λησμονήσει το τι υπηρετούν οι ανθρωπιστικές σπουδές.Πολύ χρήσιμες π.χ. οι  κοινωνιολογικές έρευνες πάνω σε ιστορικές περιόδους,αλλά τί έχουμε να απαντήσουμε απέναντι στη φράση του Προέδρου της Ελεγκτικής Επιτροπής τού Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων που είχε υποστηρίξει ότι ¨δεν ονομάζεται τυχαία η Ιστορία ως η «Κοινωνιολογία τού χθες»¨;Πως δεν έχουν διδαχτεί τη διδακτική της ιστορίας;Το πρόβλημα λοιπόν είναι πολύ βαθύτερο και απαιτεί βαθύτερες απαντήσεις.

http://www.alfavita.gr/arthra/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85%CF%82
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 07, 2013, 09:37:36 am από rublev »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182559
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 617
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 570
Σύνολο: 578

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.