*

Αποστολέας Θέμα: Φυσική στην Α Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 56916 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Touristakos

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1231
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #28 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:06:57 pm »
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:11:34 »

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #29 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:09:35 pm »
Το ότι "σπάνε" ένα δίωρο μάθημα της α' γυμνασίου, τη

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #30 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:14:22 pm »
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της

Αποσυνδεδεμένος Commando

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 357
  • Nemo malus felix
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #31 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:20:08 pm »
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της
" Ποτέ στην Ιστορία η Πολιτική δεν δημιούργησε Παιδεία. Διότι οι πολίτες με γνώση και κρίση δεν είναι "βολικοί" ψηφοφόροι"
Ρένος Αποστολίδης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:11:34 »

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #32 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:23:35 pm »

Αποσυνδεδεμένος Commando

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 357
  • Nemo malus felix
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #33 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:28:13 pm »
Γι αυτό ο φυσικός πρέπει να εισάγει τα παιδιά στις απαραίτητες δεξιότητες. Υπενθυμίζω ότι κάλυψη από τα μαθηματικά δεν υπάρχει...ποτέ μέχρι και την Γ Λυκείου. Οπότε δεν μπορείς να μην διδάσκεις...τίποτε....
" Ποτέ στην Ιστορία η Πολιτική δεν δημιούργησε Παιδεία. Διότι οι πολίτες με γνώση και κρίση δεν είναι "βολικοί" ψηφοφόροι"
Ρένος Αποστολίδης

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #34 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:32:23 pm »
Σε γυμνάσιο που ήμουν πριν 3 χρόνια συνάδελφε κάποια παιδιά της

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #35 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:42:53 pm »
Δυστυχώς τέτοιο είναι το επίπεδο των μαθητών! Δημιουργούνται κενά, τα οποία ολοένα μεγαλώνουν και συνιστούν τροχοπέδη στην περαιτέρω σχολική πορεία των μαθητών!
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #36 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:44:10 pm »
Και μην ξεχνάμε ότι τα μαθηματικά είναι αλυσίδα! Όχι μόνο για το μάθημα αυτό αλλά και για άλλα μαθήματα όπως η φυσική και η χημεία!

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #37 στις: Αυγούστου 06, 2013, 07:49:59 pm »
πραγματι είναι αλυσίδα! ένας κρίκος να σπάσει και διαλύεται ολόκληρη!χρειάζεται λοιπόν εντατικό διαβασμα ώστε να αποφεύγονται όσο είναι δυνατόν τα κενα!
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #38 στις: Αυγούστου 06, 2013, 08:09:22 pm »
Τα σοβαρά κενα στα μαθηματικα ξεκινάνε απο το δημοτικό και καθορίζουν πολλες φορές τη μετέπειτα πορεία αν δεν καλυφθούν τα κενα αυτα με ιδιαιτερα πιθανότατα. Στο σχολειο στα μεγάλα τμήματα της Α ειναι δύσκολο αυτο. Αρα το θεμα των μαθηματικων εχει μεγαλο υπόβαθρο. Απο το οτι τα παιδαγωγικά ανέκαθεν ηταν θεωρητικές σχολες και ολοι ξερουμε πως αντιμετωπίζοταν στις σχολες και τρανό παράδειγμα η συντριπτική αποτυχία των δασκάλων στα μαθηματικα του ΑΣΕΠ και δεύτερο η ελειψη επιμορφωσεων πανω στη διδακτικη των μαθηματικων , και γενικότερα των ΦΕ.
Αρκεί να αναλογιστούμε οτι στα παιδαγωγικά δεν αποσπούν πλεον Πε04 πλην ελαχίστων εξαιρέσεων για να μπορουν να διδακτουν επαρκώς εργαστηριακη Φυσικη. Οι αποσπασμένοι δασκαλοι στα ΕΚΦΕ κανουν μια προσπάθεια αλλα δεν επαρκεί, χρειάζεται κατι πολυ περισσοτερο
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 06, 2013, 08:12:17 pm από giokspy »
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #39 στις: Αυγούστου 06, 2013, 08:10:57 pm »
Όλα αυτά όμως συνάδελφε έχουν αντίκτυπο στο Γυμνάσιο και στη συνέχεια στο λύκειο!

Αποσυνδεδεμένος debra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #40 στις: Αυγούστου 06, 2013, 10:33:47 pm »
Συναδελφισσα, η ενοποιηση των ΦΕ σε ενα ενιαιο μαθημα στο εξωτερικο απετυχε παταγωδως. Μαλιστα στη Φιλανδια επεστρεψαν πριν 4 χρονια στις διαχωρισμενες επιστημες διοτι διαπιστωσαν οτι οι καθηγητες που ειχαν σπουδασει ενα αντικειμενο εδιναν περισσοτερο βαρος και χειριζονταν καλυτερα το δικο τους αντικειμενο, οπότε η διδασκαλια των αλλων αντικειμενων στο ενοποιημενο μαθημα ηταν εις βαρος των μαθητων.

Οι Φυσικες Επιστημες διαχωριστηκαν πληρως στο ελληνικο πανεπιστημιο τη δεκαετια του '70 κι ο χρονος δε γυρναει πισω. Μπορουν να γινουν διαθεματικες προσεγγισεις (π.χ. το περιβαλλοντικο προβλημα της τρυπας του οζοντος εχει και χημικο και βιολογικο κομματι), αλλά ενιαιο μαθημα σ'ενα βιβλιο, ωστε να διδασκεται μονο απο μια ειδικοτητα, δεν μπορει να γινει!



Με την ίδια λογική συνάδελφε στα δικά μας δεδομένα ένας χημικός δεν πρέπει να διδάσκει φυσική ή βιολογία ή γεωγραφία γιατί δεν θα δίνει το ίδιο βάρος που δίνει στη χημεία, ένας φυσικός δεν πρέπει να διδάσκει τίποτα άλλο εκτός από φυσική κ.ο.κ  Όλοι στο όνομα της εξειδίκευσης θα έπρεπε να περιφερόμαστε από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουμε ωράριο, να αξιολογούμε μαθητές σε διαφορετικά σχολεία, να προετοιμάζουμε πειράματα από εδώ κι από εκεί και με άλλα λόγια... έτσι φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα, ένας "κατακερματισμένος ενιαίος κλάδος"και  δεν μπορούμε να μετακινηθούμε γιατί πρέπει να βγει κενό στην ειδικότητα (που για εμάς τους χημικούς δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, αλλά ούτε και οργανική πλέον σε γυμνάσιο αφού απαιτούνται 12 ώρες πρώτης ανάθεσης) και όλα αυτά γιατί γενικά δεν μπορούμε να "κάνουμε καλά" κάτι που κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε για χρόνια... να διδάσκουμε μαθήματα των συναφών ειδικοτήτων...  Επαναλαμβάνω ότι κάθε επιστημή οφείλει να είναι διακριτή και όχι όλες σε ένα σακί αλλά για χάρη της ομαλής μετάβασης στο γυμνάσιο, χωρίς οι μαθητές να "χάσουν επεισόδια" από καμιά από τις τρεις επιστήμες θα μπορούσε να γίνει και αυτό, για τους μαθητές της πρώτης
Εξάλλου, επανερχόμενη στο θέμα ότι η ενοποίηση είναι ένα σενάριο που συζητείται,  η χημεία,φυσική και βιολογία  είναι κλάδοι ενός μαθήματος στην πρώτη λυκείου με αποτέλεσμα να μένει κανείς από Θρησκευτικά ή Ιστορία, αλλα από φυσική, χημεία ή βιολογία πολύ δύσκολα.

Αποσυνδεδεμένος zzz

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 254
    • Προφίλ
Απ: Φυσική στην Α Γυμνασίου ;
« Απάντηση #41 στις: Αυγούστου 06, 2013, 11:03:00 pm »
Το πρόβλημα σε ότι αφορά τη διαθεματικότητα των φ.ε. θα μπορούσε εύκολα να λυθεί για τον καθηγητή μέσα στην τάξη αν αξιώνονταν να γράψουν ένα βιβλίο που να έχει λίγο από όλα… να προσεγγίζει 5 θέματα και από τις 3 σκοπιές, της φυσικής, της χημείας και της βιολογίας. Και να διδάσκεται (όταν είναι δυνατό) και από τις 3 ειδικότητες στη διάρκεια της χρονιάς. Να προβλέπει και κάποιες ώρες στο σύνολο του μαθήματος για υποχρεωτικά εργαστήρια ή επισκέψεις εκτός σχολείου. Να είναι μάθημα που θα εξετάζεται όμως, και να βαθμολογείται  κανονικά, όχι το χύμα που επικρατεί στα πρότζεκτ, όπου το βάρος για τη σφαιρικότητα της προσέγγισης ενός θέματος πέφτει πλέον σε ΕΝΑΝ καθηγητή, για τη βαθμολογία και την αξιολόγηση ... να μην το συζητάμε καλύτερα!

Αντί αυτού όμως μας σερβίρουν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα με τα (κακά) παλιά βιβλία ή εισάγουν τη διαθεματικότητα μέσω του πρότζεκτ και το αναθέτουν σε 1 καθηγητή... Κοροϊδίες δηλαδή. Δεν αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση σοβαρά, γιατί να το κάνουν άλλωστε, στη χώρα που ζει και βασιλεύει το ρουσφέτι, μικρή σημασία έχει η παιδεία ή η μόρφωση (μάλλον αποτελούν και τροχοπέδη). Δυστυχώς όλα αυτά ισχύουν και για τα ιδιωτικά σχολεία όσο και για τα δημόσια...

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182685
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 681
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 648
Σύνολο: 656

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.