*

Αποστολέας Θέμα: Η Ιστορία επιστρέφει στους ξενόγλωσσους; Το θέατρο του παραλόγου....  (Αναγνώστηκε 47421 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία επιστρέφει στους ξενόγλωσσους; Το θέατρο του παραλόγου....
« Απάντηση #154 στις: Σεπτέμβριος 22, 2013, 11:12:52 πμ »
 Διαμαρτυρία
Αγαπητές και αγαπητοί
Με το παρόν μήνυμα ο Σύνδεσμος Φιλολόγων ν. Λάρισας θα ήθελε να ευαισθητοποιήσει τα μέλη του πάνω σε ένα σημαντικό ζήτημα που προέκυψε τις τελευταίες μέρες και αφορά πολλούς/ές συναδέλφους της ειδικότητάς μας και πιθανόν πολύ σύντομα κι εμάς τους/τις ίδιους/ες.
Με βάση πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας αφαιρούνται από τους φιλολόγους μαθήματα, όπως αυτό της Ιστορίας, τα οποία έχουν διδαχθεί στα ειδικά τμήματα των πανεπιστημιακών σχολών και ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν λάβει την ανάλογη εξειδίκευση. Έτσι λοιπόν έχει κατ’ αρχάς ξεκινήσει ήδη μια διαδικασία κατά την οποία η διοίκηση για να πετύχει τους σκοπούς της θέτει τους εκπαιδευτικούς τον έναν απέναντι στον άλλο, στην περίπτωσή τους, τους φιλολόγους απέναντι στους κοινωνιολόγους, θεολόγους και εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών.
Έτσι οι θιγόμενοι συνάδελφοι διαμαρτύρονται στο ΠΥΣΔΕ Λάρισας και ζητάνε να σταματήσει η διαδικασία λήψης αποφάσεων τοποθέτησης των καθηγητών στα σχολεία μέχρι να γίνει σαφές και να διευκρινιστεί από το Υπουργείο με ποια λογική συνέταξε το κείμενο της Υπουργικής απόφασης στο οποίο αναφέρει: «Η Β’ ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας γίνεται στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ10, ΠΕ13 (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 για το σχολικό έτος 2013-14) μόνο εφόσον οι εκπαιδευτικοί ΠΕΟ2 έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους με μαθήματα πρώτης ανάθεσης στο σχολείο ή στα σχολεία που έχουν τοποθετηθεί». Με βάση την παραπάνω άδικη και παράλογη ρύθμιση πλήθος φιλολόγων έχουν βρεθεί «στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ» Λάρισας, ενώ οι ίδιοι είχαν οργανική θέση και την έχασαν χωρίς δική τους υπαιτιότητα.
Ενώνοντας τη φωνή μας με τη δική τους διαμαρτυρόμαστε έντονα για το γεγονός ότι στο Νομό Λάρισας τόσοι φιλόλογοι βρέθηκαν με άδικο και παράλογο τρόπο στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, χωρίς να υποψιάζονται τις διαθέσεις της διοίκησης, με τη διαθεσιμότητα να κρέμεται ως απειλή πάνω από τα κεφάλια τους.
http://sflarisas.blogspot.gr/

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος PE02attikis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία επιστρέφει στους ξενόγλωσσους; Το θέατρο του παραλόγου....
« Απάντηση #155 στις: Σεπτέμβριος 25, 2013, 01:38:32 πμ »
Σε συνάντηση φιλολόγων που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ με γνωστό δικηγόρο της Αθήνας, εξειδικευμένο στο εκπαιδευτικό δίκαιο, συζητήθηκε η διεκδίκηση της Α΄ ανάθεσης ιστορίας στους φιλολόγους, οριστικά ή προσωρινά τοποθετημένους, όπως ορίζει η υπουργική απόφαση 124062/Γ2/6-9-13. Οι συνάδελφοι της Λάρισας, με τη συνδρομή δικηγόρου της περιοχής τους, πέτυχαν ανακατανομή των ωρών και τοποθετήθηκαν όλοι. Καλούνται όσοι φιλόλογοι ενδιαφέρονται και βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ της Αττικής (Α,Β,Γ,Δ, Ανατ. & Δυτ. Αττικής) καθώς και οι αποσπασμένοι που κινδυνεύουν να μην τοποθετηθούν, να επικοινωνήσουν άμεσα για περαιτέρω πληροφορίες.

Φιλόλογοι στις "διαθέσεις" των ΠΥΣΔΕ

pe02attikis@yahoo.gr

Αποσυνδεδεμένος kopan

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 448
  • Φύλο: Άντρας
  • Όλα αλλάζουν όταν εσύ αλλάζεις.
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία επιστρέφει στους ξενόγλωσσους; Το θέατρο του παραλόγου....
« Απάντηση #156 στις: Σεπτέμβριος 30, 2013, 05:46:56 πμ »
Ειρήνη υμίν... ;)

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2013/09/02_30.html

Καλημέρα και καλή εβδομάδα...
Η ευφυΐα είναι η σύζυγος, η φαντασία είναι η ερωμένη και η μνήμη είναι η υπηρέτρια.
Βίκτωρ Ουγκώ

Αποσυνδεδεμένος fantastic06

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1112
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία επιστρέφει στους ξενόγλωσσους; Το θέατρο του παραλόγου....
« Απάντηση #157 στις: Σεπτέμβριος 30, 2013, 08:13:37 πμ »
Εκείνο που εξοργίζει και τον πιο ανυποψίαστο είναι πως καθόλου δεν ενοχλειστε που θα διδάσκεται η ιστορία απο τους θεολογους.Αντιθέτως,σας πειράζει πολυ που θα διδάσκεται απο ξενογλωσσους παρ´ολο που ανήκουν και στην ίδια σχολή.κατα τ´αλλα προσπαθείτε να πείσετε τον κόσμο πως σας ενδιαφέρει η σωστή διδασκαλία του μαθήματος.
Θα τα καταφέρετε ,ξέρετε εσείς...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος inw

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2305
    • Προφίλ
    • http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)
Απ: Η Ιστορία επιστρέφει στους ξενόγλωσσους; Το θέατρο του παραλόγου....
« Απάντηση #158 στις: Σεπτέμβριος 30, 2013, 08:20:52 πμ »
Εκείνο που εξοργίζει και τον πιο ανυποψίαστο είναι πως καθόλου δεν ενοχλειστε που θα διδάσκεται η ιστορία απο τους θεολογους.Αντιθέτως,σας πειράζει πολυ που θα διδάσκεται απο ξενογλωσσους παρ´ολο που ανήκουν και στην ίδια σχολή.κατα τ´αλλα προσπαθείτε να πείσετε τον κόσμο πως σας ενδιαφέρει η σωστή διδασκαλία του μαθήματος.
Θα τα καταφέρετε ,ξέρετε εσείς...
Όλες οι διαμαρτυρίες της ΠΕΦ ,του ΠΑΣΑΦ καθώς και των Συνδέσμων Φιλολόγων ανά την Ελλάδα εστιάζουν στην ανάθεση της Ιστορίας από όλες τις ειδικότητες ,όχι μόνο από τους ξενόγλωσσους.
http://filologoi02.webnode.gr/(Σύλλογος Φιλολόγων)

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    
Θεολόγοι και καθηγητές ξένων γλωσσών διδάσκουν Ιστορία
Ποιος διδάσκει Ιστορία στο ελληνικό σχολείο; Ενδεικτικά, για τη διδασκαλία της Ιστορίας «μάχονται» ακόμη και καθηγητές που δεν την έχουν διδαχθεί στο πανεπιστήμιο, όπως θεολόγοι, καθηγητές γερμανικής και γαλλικής γλώσσας.
Του Απόστολου Λακασά
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_02/10/2013_521207

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Χαμός με λίγα λόγια!  ::)
  

Αποσυνδεδεμένος S__p

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
Στη δδε μου πάντως οι πε02 κινήθηκαν νομικά, με εργατολόγο, κ πέτυχαν τη σωστή εφαρμογή της εγκυκλίιου αναθέσεων σύμφωνα με την οποία προηγούνται οι πε02 στη διδασκαλια ιστοριας για τη συμπλήρωση ωραρίου.

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Παραθέτω σχόλιο από άλλο εκπαιδευτικό σάιτ:

...
Για την Ιστορία, όμως, θα μου επιτρέψεις κι εσύ να πω ότι έχει δυσκολίες και απαιτήσεις που πολλοί ούτε καν υποψιάζονται. Η Ιστορία δεν είναι απομνημόνευση (αν και ως ένα βαθμό χρειάζεται κι αυτή), αλλά κυρίως ιστορική σκέψη, η καλλιέργεια της οποίας είναι ένας από τους βασικούς σκοπούς του μαθήματος (ο οποίος συχνά ακυρώνεται από τα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα και τον τρόπο διδασκαλίας και εξέτασης). Οι μαθητές στο Γυμνάσιο και κυρίως στο Λύκειο πρέπει να μπορούν να κατανοούν την ιστορικότητα των εννοιών και τη μεταβολή των κοινωνιών στο χρόνο, να αντλούν πληροφορίες από πηγές και να τις συγκρίνουν, να ξεχωρίζουν τα γεγονότα από τις ερμηνείες τους καθώς και τις διαφορετικές ερμηνείες των γεγονότων, να καταλάβουν ότι και το σχολικό βιβλίο δεν καταγράφει απλώς γεγονότα "όπως έγιναν" αλλά τα ερμηνεύει, να διαχωρίζουν τις εποχές (ως προς τις συνθήκες ζωής, τις αντιλήψεις κ.α.) στις οποίες διαδραματίστηκαν τα ιστορικά γεγονότα, π.χ. του 1821 και του 1941, κλπ κλπ. Αν τα μάθουν αυτά, μπορεί στο τέλος να μη θυμούνται την κάθε λεπτομέρεια (δεν είναι άλλωστε αυτό το ζητούμενο), αλλά τουλάχιστον θα έχουν ξεκάθαρα κάποια πράγματα στο μυαλό τους και σίγουρα δεν θα μπερδεύουν τους Οθωμανούς με τους Ναζί. Το κυριότερο: θα είναι λιγότερο πιθανό να χειραγωγηθούν από τον κάθε φασίστα, δημαγωγό, τηλεπλασιέ βιβλίων, δημοσιογράφο κ.α. Δε θα τα μάθουν όμως αν ο καθηγητής απλώς αναπαράγει το περιεχόμενο του βιβλίου (έστω και δίνοντας επιπλέον πληροφορίες) ούτε αν -ακόμα χειρότερα- βάζει τα παιδιά να διαβάζουν "το μάθημα" και τους λέει ποια σημεία να υπογραμμίσουν.

Το βασικότερο, λοιπόν, είναι τι διδάσκεται και με ποιον τρόπο, έχει όμως σημασία και από ποιον διδάσκεται, γιατί απαραίτητη προϋπόθεση για να βοηθήσει κάποιος τους μαθητές να αποκτήσουν ιστορική σκέψη είναι, φυσικά, να τη διαθέτει ο ίδιος. Σίγουρα υπάρχουν συνάδελφοι ξένων γλωσσών που ψάχνονται και προσπαθούν να κάνουν το μάθημα ενδιαφέρον και ελκυστικό για τα παιδιά. Αυτό είναι όχι μόνο θετικό, αλλά και αναγκαίο· ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι αρκετό, τουλάχιστον για το Λύκειο (και σίγουρα δεν φταίνε γι' αυτό οι συνάδελφοι)...

Δεν έχεις καθόλου άδικο, βέβαια, ότι όλη η φασαρία γίνεται κυρίως για τις ώρες και όχι για την ποιότητα του μαθήματος (η οποία, εννοείται, δεν ενδιαφέρει καθόλου το υπουργείο). Δεν ευθύνονται όμως γι' αυτό μόνο οι ΠΕ02, υποσύνολο των οποίων, στο κάτω κάτω, είναι οι ιστορικοί (αλλά και οι πτυχιούχοι των άλλων τμημάτων δεν είναι άσχετοι, όπως λένε ορισμένοι). Τέλος πάντων, έχω ξαναπεί ότι προσωπικά δεν έχω αντίρρηση να εφαρμόζεται η β΄ ανάθεση, όταν ένας συνάδελφος χρειάζεται λίγες ώρες για να συμπληρώσει το ωράριό του. Μόνο όμως γι' αυτό και όχι επειδή η Ιστορία είναι τάχα "εύκολο" μάθημα ή πίτα για να μοιράσουμε τα κομμάτια.

Kokoschka

  • Επισκέπτης
Οι συλλογοι μας-της β ξενης γλωσσας-καλα θα κανουν να απαιτησουν την επιστροφη του 3ωρου στο γυμνασιο,δηλαδη τη μια ωρα που εδοθη απο τις σαρκες του μαθηματος μας στα αρχαια.Και να αφησουν τα περι ιστοριας.Ειμαστε ευχαριστημενοι απο τις ωρες που εχουμε στο δημοτικο και το γυμνασιο;Μπορει να γινει με αυτες τις ψωροωρες σωστη εκμαθηση της ξενης γλωσσας και ολων των παραμετρων π.χ πολιτισμος,κουλτουρα,ιστορια κτλ ,να μην πλατιαζω.ΟΧΙ.Και γι αυτο το μαθημα- παρα τις φιλοτιμες προσπαθειες των ευρυμαθων συναδερφων -ευτελιζεται και χανει σε κυρος

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Συνάδελφε πολύ σωστά! Πρώτη φορά διαβάζω ένα σωστό επιχείρημα.. Πολύ σωστά! Η ανάθεση β΄ της ιστορίας σας/μας οδηγεί στη διαθεσιμότητα... Η μόνη λύση για εσάς είναι να φτιάξετε ένα σωστό πλαίσιο ώστε να αναβαθμιστεί το υποβαθμισμένο σας μάθημα ( Αύξηση ωρών, πρόγραμμα σπουδών). Αν καταφέρετε να δίνετε πτυχία ξένων γλωσσών στα παιδιά από το δημόσιο σχολείο... δεν θα σας πειράξει κανείς... το να αναλώνεστε στη διεκδίκηση του μαθήματος ιστορίας.. είναι χαμένος κόπος.. εσείς θα μείνετε άνεργοι.. εμείς είμαστε ήδη... και μετά θα εξαφανιστεί και το δημόσιο σχολείο.. Επικεντρωθείτε λοιπόν σε αυτό ακριβώς το σημείο.. Αναβάθμιση των ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία!!!

Αποσυνδεδεμένος ΠΑΣΑΦ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 34
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Συνάδελφοι οι αιτήσεις για την β΄ανάθεση ιστορίας συνεχίζονται... συμπληρώστε την αίτηση...
του χρόνου η κατάσταση θα είναι ακόμη πιο δύσκολη....
https://docs.google.com/forms/d/1hmY_FF1w_Y-FJjDYSOTWb6jbd_A_m9FdywMHHmcoAc8/viewform

Αποσυνδεδεμένος ΠΑΣΑΦ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 34
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ομιλία της φιλολόγου Έφης Αργυρού στην ημερίδα της ΠΕΦ, με θέμα " Η διδασκαλία της Ιστορίας από τους φιλολόγους"
http://www.youtube.com/watch?v=XtLcn0qo4Ws
https://docs.google.com/forms/d/1hmY_FF1w_Y-FJjDYSOTWb6jbd_A_m9FdywMHHmcoAc8/viewform

Αποσυνδεδεμένος typos72

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 750
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ομιλία της φιλολόγου Έφης Αργυρού στην ημερίδα της ΠΕΦ, με θέμα " Η διδασκαλία της Ιστορίας από τους φιλολόγους"
http://www.youtube.com/watch?v=XtLcn0qo4Ws
https://docs.google.com/forms/d/1hmY_FF1w_Y-FJjDYSOTWb6jbd_A_m9FdywMHHmcoAc8/viewform
Αυτά είναι επιχειρημάτα που υπήρχαν πριν 50 χρόνια.Σήμερα την Ιστορία την γράφουν οι οικονομολόγοι,οι νομικοί και οι πολιτικοί επιστημόνες.Αιτία αυτού είναι πως η κοινωνία αλλάζει και μαζί της πρέπει να αλλάζουν και τα εκπαιδευτικά πρότυπα.Αλλά δυστυχώς οι συντεχνίες κρατούν την Ελλάδα στο παρελθόν και δεν την αφήνουν να κάνει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις.Ηθικά και νομικά ορθρό είναι η Ιστορία να ανατίθεται σε όσους πετυχαίνουν υψηλές επιδόσεις στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ,όπου η ιστορία θα είναι μάθημα επιλεγόμενο για όλους θέλουν να την διδάσκουν.Όλα τ άλλα είναι παιχνίδια ισχύος ξεπερασμένα απο τις εξελίξεις.Δυστυχώς η φοβική στάση κάποιων εκπαιδευτικών τους οδηγεί  στην τακτική 'ο θάνατος σου,η ζωή μου' και αυτό δίνει το δικαίωμα στο υπουργείο να διαιρεί και να βασιλεύει!Τα προβλήματα στην παιδεία ξεπερνιούνται με καινοτόμο πνεύμα και ενότητα,αλλά ποιός την έχασε για να την βρούμε εμείς;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 483
Σύνολο: 484

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.144 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.