*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο  (Αναγνώστηκε 581565 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #28 στις: Ιούλιος 31, 2009, 01:13:04 μμ »
Πολύ σωστά, maryvas!  :)

Όταν το παιδί έχει υπόβαθρο, αναλύεις συντακτικά το κείμενο, επαναλαμβάνεις με ερωταποκρίσεις τα συντακτικά φαινόμενα (ίσως χρειάζεται να παραπέμψεις το μαθητή και στις αντίστοιχες σελίδες του συντακτικού), βάζεις ασκήσεις (γραμματικής, αρκετές φορές και συντακτικού) για το σπίτι και, αφού τις έχεις διορθώσει, επισημαίνεις τα λάθη στον μαθητή.

Όταν για πρώτη φορά ασχολείται με αρχαία (είτε είναι Β' λυκείου κατεύθυνσης είτε είναι Α' λυκείου γενικής), προτιμότερο είναι να διδάσκεις τα φιανόμενα/θεωρία και μετά να τα εφαρμόζεις στο κείμενο.  :)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:29:05 »

Αποσυνδεδεμένος ankas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 503
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #29 στις: Ιούλιος 31, 2009, 01:15:09 μμ »
Μάλιστα!Ευχαριστώ πολύ παίδες!Όποιος άλλος θέλει να πει την αποψή του,ευχαρίστως να την ακούσουμε!

Αποσυνδεδεμένος pariel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 954
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Για να πετύχεις, μην παίρνεις τίποτε προσωπικά
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #30 στις: Ιούλιος 31, 2009, 01:21:35 μμ »
Προσωπικά, βρίσκω ένα κείμενο με το συντακτικό ή γραμματικό φαινόμενο που θέλω να διδάξω. Διδάσκω τη θεωρία μέσα από παραδείγματα και ασκήσεις που έχω ετοιμάσει κι έπειτα προχωράμε στο κείμενο. Το αναλύουμε όλο και επιμένουμε στο φαινόμενο που συναντήσαμε. Θεωρώ ως πληρέστατη θεματογραφία του Ν. Τζουγανάτου

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #31 στις: Ιούλιος 31, 2009, 01:26:31 μμ »
Όταν ξεκινάω από το μηδέν, στη Β Λυκείου δηλαδή, συνήθως ξεκινάω με πολύ απλά κειμενάκια για να καταλάβω και το επίπεδο του μαθητή. Στη συνέχεια αρχίζω από τα πιο απλά. Κάνω πχ. τη θεωρία για το Υποκείμενο και την επόμενη φορά  ζητάω να το εντοπίσει στο κείνενο. Οτιδήποτε άλλο εκτός από το Υποκείμενο, το λέω εγώ. Στο επόμεο μάθημα κάνουμε το Αντικείμενο, κτλ. Όσο περισσότερο προχωράμε, τόσο μικρότερη είναι η δική μου συμμετοχή στη σύνταξη. Επίσης, παράλληλα με κάθε συντακτικό φαινόμενο βλέπουμε και ένα γραμματικό. Μου αρέσει αυτό το σύστημα γιατί το παιδί προχωράει παράλληλα στη γραμματκή και το συντακτικό και δεν υποτιμούμε και το κείμενο. Εννοείται ωστόσο πως βρίσκω κείμενα που περιέχουν πολλά από τα εν λόγω φαινόμενα.
Επιπλέον, του βάζω να μαθαίνει τις άγνωστες έξεις των κειμένων και μετά από 5-10 γράφουμε ένα τεστάκι στο λεξιλόγιο. Τέλος, σε κάθε μάθημα έχει να μάθει 5-10 αρχικούς χρόνους ρημάτων, τα οποία επίσης εξετάζουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:29:05 »

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #32 στις: Ιούλιος 31, 2009, 01:27:50 μμ »
Όταν ξεκινάω από το μηδέν, στη Β Λυκείου δηλαδή, συνήθως ξεκινάω με πολύ απλά κειμενάκια για να καταλάβω και το επίπεδο του μαθητή. Στη συνέχεια αρχίζω από τα πιο απλά. Κάνω πχ. τη θεωρία για το Υποκείμενο και την επόμενη φορά  ζητάω να το εντοπίσει στο κείνενο. Οτιδήποτε άλλο εκτός από το Υποκείμενο, το λέω εγώ. Στο επόμεο μάθημα κάνουμε το Αντικείμενο, κτλ. Όσο περισσότερο προχωράμε, τόσο μικρότερη είναι η δική μου συμμετοχή στη σύνταξη. Επίσης, παράλληλα με κάθε συντακτικό φαινόμενο βλέπουμε και ένα γραμματικό. Μου αρέσει αυτό το σύστημα γιατί το παιδί προχωράει παράλληλα στη γραμματκή και το συντακτικό και δεν υποτιμούμε και το κείμενο. Εννοείται ωστόσο πως βρίσκω κείμενα που περιέχουν πολλά από τα εν λόγω φαινόμενα.
Επιπλέον, του βάζω να μαθαίνει τις άγνωστες λέξεις των κειμένων και μετά από 5-10 κείμενα γράφουμε ένα τεστάκι στο λεξιλόγιο. Τέλος, σε κάθε μάθημα έχει να μάθει 5-10 αρχικούς χρόνους ρημάτων, τα οποία επίσης εξετάζουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #33 στις: Αύγουστος 17, 2009, 06:07:12 μμ »
Φετος θα διδαξω για πρωτη φορα αγνωστο θεμα σε β λυκειου και θα ηθελα τη βοηθεια σας. Το μαθημα θα ναι 3 ωρο σε φροντιστηριο .Πως να το προσεγγισω? Να αρχισω αμεσως με κειμενο ή να βαλω τα παιδια πρωτα στο νοημα με ξεχωριστες προτασεις στις οποιες θα κανουν συνταξη και μεταφραση? Να κανω το κειμενο παραλληλα με ενα συγκεκριμενο συντακτικο φαινομενο πχ? Ποια θεματογραφια εχετε να προτεινετε?

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #34 στις: Αύγουστος 17, 2009, 06:21:50 μμ »
καταρχην, καλη επιτυχια!
κανε τη διδασκαλια του συντακτικου φαινομενου μεσα απο το κειμενο και δωσε και συμπληρωματικα στοιχεια οπου χρειαζεται.
καλο ειναι να δωσεις ως ασκηση αρκετα παραδειγματα πανω στη θεωρια του συντακτικου.
μετα τα συζητατε στην ταξη ολοι μαζι.

για θεματογραφια θα σου προτεινω του Σακελαριαδη αλλα ειναι δυσκολο να τη βρεις. βλεπεις τια καλα βιβλια δεν τα ξαναβγαζουν.
ωστοσο υπαρχουν πολλες κ καλες νεες εκδοσεις.
καλο θα ειναι να πας σε βιβλιοπωλειο κεντρικο ωστε να εχει αρκετες και να επιλεξεις αυτη που εσυ νομιζεις ως ποιο καταλληλη σε σχεση με τη διδασκαλια σου.

κουραγιο και δυναμη. θα τα καταφερεις.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #35 στις: Αύγουστος 17, 2009, 06:29:02 μμ »
Ξεκινώ με κείμενο απλό. Σταδιακά ανεβάζω το επίπεδο των κειμένων.
Διδάσκω τις προτάσεις συνοπτικά, δηλαδή μόνο με τι εισάγονται και αν είναι ονοματικές ή επιρρηματικές, ώστε να μαθουν τον σωστό χωρισμό του κειμένου σε προτάσεις.
Κάνω σύνταξη αναλυτική σε κάθε πρόταση. 'Οπου "σκαλώνουν" οι μαθητές μου γίνεται αφορμή για διδασκαλία (π.χ. συντακτικά φαινόμενα) και, συγχρόνως, τους παραπέμπω στο αντίστοιχο εγχειρίδιο.
Μεταφράζω το κείμενο πρόταση-πρόταση, ώστε να καταλάβουν τι μεταφράζω πώς, και την επαναλαμβάνω 2 φορές χωρίς, πια, να διαβάζω το πρωτότυπο.
Η μετάφραση και γραμματικές παρατηρήσεις μπαίνουν ως άσκηση για το σπίτι.

Καλή αρχή.  :)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #36 στις: Αύγουστος 17, 2009, 06:29:23 μμ »
  Το να ξεκινήσεις από μικρές προτάσεις μου φαίνεται πολύ ωραία ιδέα. Το είχα κάνει κι εγώ με μία κοπέλα που δεν είχε γερές βάσεις. Ούτως ή άλλως, καθ 'ολη τη διάρκεια της χρονιάς τις ξεχωριστές ασκήσεις συντακτικου θα τις δουλέυεις με μεμονωμένα παραδείγματα. Πιστεύω πως κάθε εβδομάδα θα πρέπει να κάνεις επανάληψη σε μία ενότητα γραμματικής και μία συντακτικού, βάζοντάς τους για το σπίτι μπόλικη δουλειά! Εγώ στην αρχή συνήθως φτιάχνω ασκήσεις από τα κείμενα της Α'λυκείου, που τους είναι ίσως  πιο οικεία από άποψη λεξιλογίου.

 Όταν πρωτοξεκίνησα άγνωστο στη β' είχα παρει τη θεματογραφία των εκδόσεων Ζήτη (της Γιαγκοπούλου) και με είχε βοηθήσει πολύ. Για κάποια πρώτα κειμενάκια μπορείς βέβαια να συμβουλευτείς και το διαδίκτυο.

Αποσυνδεδεμένος vtmr

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #37 στις: Αύγουστος 20, 2009, 03:03:32 μμ »
Γειά χαρά και πάλι σε όλους σας, είχα ζητήσει τις συμβουλές σας για τις θεματογραφίες του αδίδακτου κειμένου και μπορώ να πω ότι
ήταν ίδιαίτερα χρήσιμες. Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι.
Αυτή τη φορά θα ήθελα να ρωτήσω με ποια σειρά διδάσκετε τα συντακτικά και τα γραμματικά φαινόμενα. αυτό που με προβληματίζει είναι κυρίως
η σειρά διδασκαλίας των συντακτικών φαινομένων, γιατί μια συνάδελφος μου είπε πως πρέπει να ξεκινήσω με τις δευτερεύουσες προτάσεις και μετά ακολουθεί η μετοχή, τα απαρεμφατα, η γενική, δοτική, αιτιατική, μετά ακολουθούν οι ομοιόπτωτοι προσδιορισμοί και μετα το υποκείμενο , αντικείμενο, κατηγορούμενο κ.λπ.
μήπως όμως πρέπει να ξεκινήσω απο το υποκείμενο, αντικείμενο, ομοιόπτωτους, παράθεση κ.λπ.και μετά να περάσω στιε δευτερεύουσες προτάσεις;
Υπάρχει μία συγκεκριμένη σειρά με την οποία τα διδάσκονται και στο σχολείο, όταν κάνουν αδίδακτο κείμενο;

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #38 στις: Αύγουστος 20, 2009, 03:16:26 μμ »
κοιτα αν το παρεις πώς το κανουν στο σχολειο θα σε βοηθησει να δεις τα βιβλια αρχαιων του γυμνασιου. δλδ μαθαινουν πρωτα υποκειμενο, κατηγορουμενο, αντικειμενο κ απαρεμφατα (ταυτοπροσωπια, ετεροπροσωπια). στη β μαθαινουν ομοιπτωτους κ ετεροπτωτους προσδιορισμους, επιρρηματικους προσδιορισμους. στη γ μαθαινουν τις δευτερευουσες προτασεις.
οταν ομως κανεις αδιδακτο υποτιθεται οτι το παιδι τα ξερει ηδη ολα αυτα. προσωπικα θα αρχιζα απο τις δευτερευουσες γιατι αν δεν ξερει να χωριζει προτασεις χανει πολλα απο το νοημα. υποτιθεται οτι υποκειμενο κ αντικειμενο ειναι πολυ απλα για το παιδι της β λυκειου. κ σιγα σιγα θα πηγαινα στους προσδιορισμους
να μην ξερει να αναγνωριζει μια γενικη του χρονου δεν εγινε κ κατι. αλλα να μην ξερει να αναγνωριζει την ειδικη προταση εκει ειναι προβλημα

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #39 στις: Αύγουστος 20, 2009, 03:20:23 μμ »
Σωστά! Γενικά δίδαξε με βάση το βλέποντας και κάνοντας. Δες τι ξέρει ο μαθητής και αναλόγως πράξε.

Αποσυνδεδεμένος vtmr

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #40 στις: Αύγουστος 20, 2009, 03:24:24 μμ »
ναι, έχετε δίκιο, θα ξεκινήσω απο τις δευτερεύουσες και θα προχωρησω στα υπόλοιπα. Βέβαια, θα το δω κιόλας, δηλαδή, αν αντιληφθώ πως έχουν σημαντικά κενά, τότε θα προσαρμόσω το μάθημα στις ανάγκες των μαθητών... Σας ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #41 στις: Αύγουστος 31, 2009, 06:17:04 μμ »
Να προσθεσω κι εγω κατι στη συζητηση? Υπαρχει καποια θεματογραφια που να εχει τα κειμενα ταξινομημενα ανα συντακτικο φαινομενο? Π.χ. καποιο κειμενο που να εχει κυριως τις δευτερευουσες χρονικες ή παραθεση-επεξηγηση κτλ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159622
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 450
Σύνολο: 462

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.