*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο  (Αναγνώστηκε 583666 φορές)

0 μέλη και 18 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #770 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 03:37:34 μμ »
Προσωπικά, όταν μας έλεγε ο καθηγητης στην τάξη "αυτό δεν είναι απαραίτητο να το θυμάστε", θυμόμουν μόνο αυτό και ξεχνουσα τα "σημαντικά".... ;D

Οι ψυχολογοι το αποδιδουν σε αγχος. Εγω παλι στην αδιαβασια που μ'έδερνε
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 01, 2014, 04:28:59 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:23:49 »

Αποσυνδεδεμένος redbutterfly

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #771 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 04:47:24 μμ »
Κατ' αρχάς, η κατηγορηματική μετοχή λειτουργεί και ως αντικείμενο (μαζί με τους όρους της), π.χ. όταν εξαρτάται από ρήματα γνωστικά, δεικτικά κ.ά (οἶδα, γιγνώσκω, ἐπίσταμαι, μανθάνω, δείκνυμι, ἐλέγχω κ.λπ.), οπότε και ισοδυναμεί με ειδική πρόταση, αλλά αυτό δεν αναφέρεται στο σχολικό εγχειρίδιο. Π.χ. ἔγνω τὴν ἐσβολὴν ἐσομένην = ...ὅτι ἡ ἐσβολὴ ἔσται/ἔσοιτο. Ωστόσο, δεν είναι ανάγκη να αναφέρουμε το πώς λειτουργεί συντακτικά, αλλά απλώς να πούμε ότι εξαρτάται από κάποιο κατάλληλο ρήμα και αναφέρεται στο υποκ. ή στο αντικ. του ρήματος αυτού. Έτσι, για τη μτχ. ἐσομένην θα λέγαμε: κατηγορηματική μετοχή, εξαρτώμενη από το γνωστικό ρ. ἔγνω και αναφερόμενη στο αντικ. του ρ. αυτού (τὴν ἐσβολήν). Είναι απαραίτητο να αναφερθεί η εξάρτηση της μετοχής, αφού η λειτουργία της είναι συμπληρωματική του ρήματος εξάρτησης. Τέλος, νομίζω πως καλύτερο είναι να λέγεται "αναφερόμενη" και όχι "συνημμένη", γιατί ο τελευταίος όρος συνηθίζεται μόνο για τις  επιρρηματικές μετοχές.1. Προτείνω: κατηγορ. μετοχή, εξαρτώμενη από το λήξεως σημαντικό ρ. παύσασθε και αναφερόμενη στο εννοούμενο υποκ. ὑμεῖς του ρ. αυτού.
2. Σωστό.
3. Δεν χρειάζεται το "συνημμένη...διοικοῦνται". Όπως και στην κατηγορηματική, έτσι και στην επιθετική μετοχή ο όρος "συνημμένη" δεν προτείνεται, αφού αφορά μόνο τις επιρρηματικές μετοχές. Έτσι τουλάχιστον συνηθιζόταν ως τώρα.
Τέλος, για τις επιθετικές μετοχές ίσως είναι καλό να αναφέρουμε αν είναι έναρθρες (όπως στα παραδείγματά σου) ή άναρθρες.

Kύριε Sali , σας ευχαριστώ πολύ, καθώς ήσαστε κατατοπιστικότατος. Καθώς , όπως ήδη ανέφερα, τώρα μελετώ προκειμένου να διδάξω στο μέλλον, απορώ πώς και δεν έχει οριστεί κάποια συγκεκριμένη ορολογία την οποία θα τηρούν όλοι. Ανοίγοντας τις σημειώσεις των Πανελληνίων, βλέπω ότι οι καθηγητές μου ανέφεραν τον όρο συνημμένη για την κατηγορηματική μετοχή ενώ το βιβλίο δεν το κάνει. Άραγε οι εξεταστές λαμβάνουν υπόψιν τους ότι υπάρχει σύγχυση σε κάτι τέτοια ζητήματα;

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #772 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 05:51:23 μμ »
Όπως και στην κατηγορηματική, έτσι και στην επιθετική μετοχή ο όρος "συνημμένη" δεν προτείνεται, αφού αφορά μόνο τις επιρρηματικές μετοχές. Έτσι τουλάχιστον συνηθιζόταν ως τώρα.

Eδώ θα διαφωνήσω μαζί σου.
Για την επιθετική μετοχή κατανοώ τη διαφοροποίηση στην ορολογία, γιατί μπορεί πραγματικά να "αναφέρεται" σε διάφορους όρους της πρότασης (π.χ σε μια δοτική προσωπική).
Η κατηγορηματική μετοχή όμως μπορεί να συνδέεται μόνο με το υποκείμενο ή το αντικείμενο του ρήματος, όπως ακριβώς και οι συνημμένες επιρρηματικές. Για ποιον λόγο να μην την πούμε κι αυτήν "συνημμένη", αφού ο όρος περιγράφει ακριβώς το ίδιο φαινόμενο;  ::)
Μόνο και μόνο επειδή στις κατηγορηματικές δεν υπάρχει ο διαχωρισμός συνημμένη-απόλυτη; Λίγο τυπολατρικό δεν είναι αυτό;
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #773 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 06:09:44 μμ »
Καθώς , όπως ήδη ανέφερα, τώρα μελετώ προκειμένου να διδάξω στο μέλλον, απορώ πώς και δεν έχει οριστεί κάποια συγκεκριμένη ορολογία την οποία θα τηρούν όλοι.

Η τάση είναι να υπάρχει μια συγκεκριμένη ορολογία, για να μην προκύπτει ακριβώς σύγχυση.
Από την άλλη όμως, μην περιμένεις και απόλυτη ομοφωνία σε όρους και τρόπους περιγραφής, από τη στιγμή που η επιστήμη είναι εν εξελίξει και κάθε επιστήμονας προσπαθεί να προσεγγίσει καλύτερα τα πράγματα.
Το συντακτικό δεν είναι οι πλάκες με τις δέκα εντολές, ώστε να ακολουθούμε με ευλάβεια ό,τι μας έχει παραδοθεί.

Αν ανοίξεις λ.χ ξένα συντακτικά της αρχαίας ελληνικής, θα διαπιστώσεις μεγαλύτερη απόσταση από τους όρους που έχουμε συνηθίσει στα αντίστοιχα ελληνικά συντακτικά.
Π.χ θα δεις τις κατηγορηματικές μετοχές, να τις λένε "συμπληρωματικές μετοχές" (supplementary participles), όρος που κατά τη γνώμη μου ίσως να είναι ακριβέστερος, καθώς έτσι περιλαμβάνει και τις κατηγορηματικές μετοχές που ανέφερε ο Sali ότι λειτουργούν ως αντικείμενο (άρα, ως συμπλήρωμα του ρηματικού τύπου).

Η ιδέα ότι το συντακτικό και η γραμματική είναι ένας απλός τυφλοσούρτης στον οποίο συμφωνούν όλοι, μπορεί κάπου να βολεύει στο σχολικό επίπεδο, αλλά δεν σημαίνει ότι ανταποκρίνεται στην επιστημονική πραγματικότητα. ;)
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:23:49 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #774 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 06:20:37 μμ »
Eδώ θα διαφωνήσω μαζί σου.
Για την επιθετική μετοχή κατανοώ τη διαφοροποίηση στην ορολογία, γιατί μπορεί πραγματικά να "αναφέρεται" σε διάφορους όρους της πρότασης (π.χ σε μια δοτική προσωπική).
Η κατηγορηματική μετοχή όμως μπορεί να συνδέεται μόνο με το υποκείμενο ή το αντικείμενο του ρήματος, όπως ακριβώς και οι συνημμένες επιρρηματικές. Για ποιον λόγο να μην την πούμε κι αυτήν "συνημμένη", αφού ο όρος περιγράφει ακριβώς το ίδιο φαινόμενο;  ::)
Μόνο και μόνο επειδή στις κατηγορηματικές δεν υπάρχει ο διαχωρισμός συνημμένη-απόλυτη; Λίγο τυπολατρικό δεν είναι αυτό;
Έχεις δίκιο επί της ουσίας, δεν διαφωνώ καθόλου. Απλώς ανέφερα ποια ορολογία (θεωρώ ότι) επικρατούσε ως τώρα. Αν πλέον έχει υιοθετηθεί ο όρος "συνημμένη" και για τις κατηγορηματικές, τον αποδέχομαι ανεπιφύλακτα. Ξέρεις, όταν έρχομαι στη θέση του μαθητή που θα γράψει στις Πανελλαδικές, πάντα έχω μια (αδικαιολόγητη, ίσως) ανησυχία για το αν η υιοθέτηση μιας Χ ορολογίας μπορεί να έχει κάποιες επιπτώσεις γι' αυτόν. Αυτός είναι ο λόγος που με κάνει, ενίοτε, υπέρ το δέον σχολαστικό.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #775 στις: Φεβρουάριος 01, 2014, 06:25:44 μμ »
Αν πλέον έχει υιοθετηθεί ο όρος "συνημμένη" και για τις κατηγορηματικές, τον αποδέχομαι ανεπιφύλακτα. Ξέρεις, όταν έρχομαι στη θέση του μαθητή που θα γράψει στις Πανελλαδικές, πάντα έχω μια (αδικαιολόγητη, ίσως) ανησυχία για το αν η υιοθέτηση μιας Χ ορολογίας μπορεί να έχει κάποιες επιπτώσεις γι' αυτόν. Αυτός είναι ο λόγος που με κάνει, ενίοτε, υπέρ το δέον σχολαστικό.

Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Αυτές οι Πανελλαδικές μάς έχουν κάψει και κυρίως τα παιδιά που καταλήγουν να λειτουργούν με απαντήσεις-κονσέρβες. :P

Πάντως, και εγώ όταν έδινα πανελλαδικές (προ αμνημονεύτων χρόνων πια  ;D ;D ;D ) συνημμένες μας τις έλεγαν τις κατηγορηματικές και στο σχολείο και στο φροντιστήριο.
Τόσο καιρό υπήρχε βέτο επί του όρου και ήμουν στην "παρανομία"; ;D ;D ;D
Τι μαθαίνει κανείς εκ των υστέρων... ;)
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #776 στις: Φεβρουάριος 09, 2014, 08:12:47 μμ »
Μήπως γνωρίζει κάποιος πού υπάρχουν στο διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με τον συμβουλευτικό του Λυσία "Περί της πολιτείας" και του Ισαίου "Περί του Μενεκλέους κλήρου";

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #777 στις: Φεβρουάριος 12, 2014, 10:16:18 πμ »
Καλημέρα! Στη φράση "και πανταχου εν τη Ελλάδι νόμος κείται τους πολίτας ομνυναι ομονοήσειν" μπορεί να με βοηθήσει κάποιος στον συντακτικό ρόλο του ομνυναι; (Συγγνώμη για την έλλειψη πολυτονικού).
Δεν μου ταιριάζει ως απλό αντικείμενο στο κείται αλλά και πάλι δεν ξέρω αν θα ήταν αυθαίρετο να το εκλάβω ως απαρέμφατο του σκοπού μιας και δεν έχω ρήμα που δηλώνει σκόπιμη ενέργεια. Σας ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #778 στις: Φεβρουάριος 12, 2014, 11:49:29 πμ »
Και εγώ θα το έλεγα "απαρέμφατο του σκοπού/αποτελέσματος". Δεν είναι απαραίτητο το ρήμα να δηλώνει κίνηση ή σκόπιμη ενέργεια. Και στον Όμηρο θα δεις ότι υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις.

Ωστόσο, επειδή ακριβώς δίπλα σε ρήματα που δεν δήλωναν σκόπιμη ενέργεια, δεν ήταν πάντα σαφές στον ακροατή ότι επρόκειτο για τέτοιο απαρέμφατο, ήδη από τότε είχαν ξεκινήσει να προσθέτουν σε τέτοιες περιπτώσεις το "ως/ωστε" πριν από το απαρέμφατο. Άλλοι θεωρούν ότι το "ώστε+απαρέμφατο" είναι μια άλλη εκδοχή του απαρεμφάτου επιδιωκόμενου αποτελέσματος, άλλοι (ειδικά στα ελληνικά συντακτικά) το αναφέρουν ως συμπερασματική απαρεμφατική πρόταση.

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 12, 2014, 12:21:35 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #779 στις: Φεβρουάριος 12, 2014, 11:32:26 μμ »
Παιδιά, θα μπορούσε κάποιος να μου λύσει την εξής απορία:
γιατί στον αόριστο της αρχαίας γράφουμε το δίδωμι με ο στον πληθυντικό (έδομεν), ενώ στα νέα με ω (δώσαμε); Το γνωρίζω ότι το ρήμα έχει βέβαια δύο θέματα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #780 στις: Φεβρουάριος 12, 2014, 11:47:19 μμ »
Παιδιά, θα μπορούσε κάποιος να μου λύσει την εξής απορία:
γιατί στον αόριστο της αρχαίας γράφουμε το δίδωμι με ο στον πληθυντικό (έδομεν), ενώ στα νέα με ω (δώσαμε); Το γνωρίζω ότι το ρήμα έχει βέβαια δύο θέματα.

To "έδομεν" είναι αόριστος β'.
Το "δώσαμε" είναι αόριστος α' (στα νέα ελληνικά δεν υπάρχει αόριστος β') . Άρα, μιλάμε για διαφορετικό θέμα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #781 στις: Φεβρουάριος 12, 2014, 11:51:04 μμ »
Δεδομένου του ότι όμως οι αόριστοι α΄ της νέας έχουν "πατήσει" σε αορίστους β΄ της αρχαίας (π.χ. έφυγον-έφυγα, έβαλον-έβαλα κ.λπ.);

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #782 στις: Φεβρουάριος 13, 2014, 12:39:20 πμ »
Kάποιοι αόριστοι της νέας ελληνικής έχουν όντως διατηρήσει ακέραιο το θέμα του αρχαίου αορίστου β', αλλά παίρνουν τις καταλήξεις του αορίστου α': π.χ έφυγ-α (και όχι "έφυγ-ον" όπως στα αρχαία)

Το "έδωσα" δεν έχει ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία, γιατί έχει φτιαχθεί ομαλά (έχει το χρονικό χαρακτήρα -σ-).  Το ίδιο ισχύει και το "έθεσα".


Να πάρω τα πράγματα από την αρχή:

Οι αόριστοι β' των εις -μι (π.χ έθηκα, έδωκα) έμοιαζαν μορφολογικά με παρακειμένους και γι' αυτό στην ελληνιστική περίοδο συγχέονταν και χρησιμοποιούνταν εναλλακτικά.

Αυτό οδήγησε σταδιακά στην εξάλειψη του μονολεκτικού παρακειμένου και στην αντικατάστασή του από περιφράσεις (αυτή που επικράτησε ήταν το έχω+απαρέμφατο αορίστου, απ' όπου και ο σημερινός παρακείμενος "έχω τρέξει").

Την ίδια περίοδο υποχώρησε η χρήση των αορίστων β' προς όφελος των αορίστων α'  οι οποίοι τελικά επικράτησαν εντελώς. (Στη συνέχεια ενοποιήθηκαν και οι καταλήξεις αορίστου α' και παρατατικού: αντί για "έτρεχον" έλεγαν "έτρεχα")

Οι αόριστοι που σχηματίστηκαν ήταν κατά κανόνα ομαλοί (δηλ. ένσιγμοι), με εξαίρεση κάποιους που, όπως είπαμε, διατήρησαν ακέραιο το θέμα αορίστου β' γιατί ήταν ιδιαίτερα εύχρηστοι τύποι (π.χ είδα, έφαγα, έφυγα).

Το "δίδωμι" και το "τίθημι" έπλασαν τους συγκεκριμένους τύπους του νεοελληνικού αορίστου πιθανότατα για δυο λόγους:
α) γιατί γενικά τα ρήματα εις -μι τράπηκαν σταδιακά σε βαρύτονα και ακολούθησαν την κλίση των βαρυτόνων (δηλ. τίθημι---θέτω, δείκνυμι---δεικνύω)
β) ίσως γιατί είχαν εν μέρει ως πρότυπο  τον ενικό των αορίστων β' αυτών των ρημάτων εκείνη την εποχή (δηλ. έδωκα και έθηκα/έθεκα) οι οποίοι προκαλούσαν τη σύγχυση.



 
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 13, 2014, 12:42:34 πμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« Απάντηση #783 στις: Φεβρουάριος 15, 2014, 11:21:39 μμ »
1. Σε αυτό το forum πεθαίνω για ανάλυση apri και γλώσσα Damien. ;D
2. apri μου, δεν έχω λόγια για την ... εργολαβία που έχεις αναλάβει και την υπομονή σου.  ::) ;) Τελευταία φορά που είχα μπει στο forum ήταν 18/12/2012. Ξαναμπήκα 1/2/2014 και ω του θαύματος διαπίστωσα ότι σε αυτό το νήμα ήταν σαν να μην πέρασε μια μέρα.  Εσύ και ο Sali το έχετε χρεωθεί με...108! 8) ;D

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159856
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 774
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 625
Σύνολο: 633

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.