0 μέλη και 8 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Καλησπέρα και συγχαρητήρια για τη δουλειά του forum!Υπάρχουν πολύτιμες συμβουλές και πληροφορίες από έμπειρους συναδέλφους.Ως πιο νέα και πιο άπειρη-καθώς είναι η πρώτη φορά που διδάσκω αδίδακτο στη γ' λυκείου- θα ήθελα την άποψή σας σχετικά με τον τρόπο διδασκαλίας του λεξιλογίου.Ως προς τα συντακτικά και γραμματικά φαινόμενα,επειδή υπάρχει συνεργασία με το μαθητή από πέρσι,τα έχουμε βάλει σε πρόγραμμα και με συνεχείς επαναλήψεις πιστεύω να εμπεδωθούν.Όμως,όσον αφορά το λεξιλόγιο,ο μαθητής δυσκολεύεται αρκετά.Πέρσι,μαθαίναμε λέξεις σε κάθε κείμενο,νιώθω όμως ότι ίσως να μην αρκεί.Ξέρω βέβαια ότι χρειάζεται να υπάρχει νοηματική συνοχή και να εξασκηθεί σε αυτό και όχι στη μετάφραση λέξη προς λέξη.Αν πάντως κάποιος μπορεί να προτείνει και κάτι άλλο από τη δική του εμπειρία,ευπρόσδεκτο!Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια!
"αλλα ταυτα ουτος μεν ισως οιεται και αλλος τις που μεγαλα κακα" Τι ειναι συντακτικα αυτο το "που"και πως το μεταφραζουμε? Η πρόταση ειναι απο τον πλατωνα-απολογια Σωκρατους-
Οι προτάσεις αυτές χαρακτηρίζονται πλάγιες ερωτηματικές του τρόπου και συχνά συγχέονται με τις τελικές, γιατί συμπίπτουν σημασιολογικά. Ωστόσο, αν και η διάκριση δεν είναι πάντα ευχερής, όταν εξαίρεται ο τρόπος της πράξης και όχι η ίδια η πράξη τότε είναι πλάγια. Όταν όμως εξαίρεται η πράξη τότε είναι τελική.
Σας μεταφέρω το κείμενο: "Αλλ’ οὐ γὰρ εἶχον Ἑλένην ἀποδοῦναι οὐδὲ λέγουσιν αὐτοῖς τὴν ἀλήθειαν ἐπίστευον οἱ Ἕλληνες, ὡς μὲν ἐγὼ γνώμην ἀποφαίνομαι, τοῦ δαιμονίου παρασκευάζοντος ὅπως πανωλεθρίᾳ ἀπολόμενοι καταφανὲς τοῦτο τοῖς ἀνθρώποις ποιήσωσι, ὡς τῶν μεγάλων ἀδικημάτων μεγάλαι εἰσὶ καὶ αἱ τιμωρίαι παρὰ τῶν θεῶν."Εδώ δεν θεωρείτε ότι εξαίρεται ο τρόπος; Δεν ξέρω γιατί μου φαίνεται τόσο παράλογος ο σκοπός...