0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Μήπως ξέρετε, με βάση την διάκριση του σχολικού συντακτικού για τις μετοχές με ρήματα ψυχικού πάθους (ταυτόχρονο-κατηγορηματική, προτερόχρονο-αιτιολογική), τι πρέπει να πούμε στους μαθητές ότι είναι μια τέτοια μετοχή, όταν βρίσκεται σε μέλλοντα; (Όταν είναι σε παρακείμενο νομίζω σύγχρονο-κατηγορηματική). Γενικά, υπάρχουν κατηγορηματικές μετοχές σε μέλλοντα;
Με τα ρήματα ψυχικού πάθους η μετοχή, είτε θεωρηθεί κατηγορηματική είτε αιτιολογική, δεν μπορεί, όσο ξέρω, να βρίσκεται σε χρόνο μέλλοντα, γιατί φανερώνει γεγονός σύγχρονο ή προτερόχρονο. Αν πρόκειται για πράξη/κατάσταση μελλοντική, γίνεται χρήση του τελικού απαρεμφάτου: αἰσχύνομαι λέγων/εἰπών τι, ντρέπομαι που λέω/είπα κάτι· αἰσχύνομαι λέγειν/εἰπεῖν τι, ντρέπομαι να πω κάτι (που δεν έχω ακόμα πει).
Ξέρετε από πού προκύπτει η μετάφραση του "ει ως μάλιστα" ως "και αν ακόμη" ;
Δεν προκύπτει τέτοια μετάφραση από το "ει ως μάλιστα". Απλώς ταιριάζει στο νόημα να μεταφραστεί η υποθετική πρόταση (περιέργως, μοιάζει και με παραβολική) και ως παραχωρητική.