0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Υπενθυμίζω ότι το ΚΕΔΔΥ ΓΝΩΜΟΔΟΤΕΙ και ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ σε ποιό σχολείο θα φοιτήσει ο μαθητής. Ο γονιός επιλέγει και η μη αποδοχή του μαθητή από τη σχολική μονάδα μπορεί να φτάσει ως και σε εισαγγελική παρέμβαση όπως συνέβη δυστυχώς πριν 4-5 χρόνια σε δημοτικό της Γ Αθήνας.
σύμφωνα με τα τελευταία (4186/2013) η απόφαση του ΚΕΔΔΥ είναι δεσμευτική και, αν υπάρχει διάσταση απόψεων με τους γονείς για οποιοδήποτε λόγο, έχουν δικαίωμα να προσφύγουν σε
Είναι λίγο παγίδα γιατί μια το αναφέρουν ως επιμορφωτικό πρόγραμμα και μια ως σεμινάριο.Γενικά σύμφωνα με τα παιδιά που έχουν γράψει παραπάνω μόνο με μεταπτυχιακό μπαίνεις στους πίνακες ή αν έχεις τέκνο με αναπηρία.
Κατά την κείμενη νομοθεσία:-Το νήπιο μπορεί να φοιτά σε ολοήμερο-Εφόσον τηρούνται οι προαναφερθείσες παραπομπές (ιδιωτική πα/λη στήριξη για μαθητές με αυτισμό) καλώς έκανε η οικογένεια έστω κι αν είναι φιλόλογος η εκπ/κος της παράλληληςΚατά το πρακτέο:-Οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να "διαφοροποιούν" ώστε το παιδί να δύναται να συμμετέχει σε ΟΛΕΣ τις δραστηριότητεςΚατά το επιθυμητό:-Η εκπαιδευτικός της παράλληλης να μπορεί να παραμένει όλη την ημέρα (λέμε τώρα), νομικά γίνεται, το οικονομικό της οικογένειας είναι ένα θέμαΚατά το ιδανικό:-Να μην χρειαζόταν καν να γίνεται η συζήτηση αυτή και ως κοινωνία να μην διανοούμασταν καν να το θέτουμε ως θέμα και να γράφονται και ανακρίβειες (αναφέρομαι σε διάφορα ποστ)Στο δια ταύτα: Από προσωπική εμπειρία σε παρόμοια περίπτωση ως παράλληλη....δύσκολα τα πράγματα. Είναι κατά την άποψη μου για πολλά παιδιά κουραστικό. Για ένα μαθητή με αυτισμό είναι ίσως ακόμη πιο κουραστικό λαμβάνοντας υπόψη και το υπόλοιπο πρόγραμμα ζωής που συνήθως έχει (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, δραστηριότητες σε ομάδες, Α
@κορφαςΔεν πειράζει που δεν έχεις για όλα τα θέματα παραπομπή σε νομοθεσία. Ως προς την παρακάτω άποψή σου :-Το συνταγματικό δικαίωμα κάθε παιδιού να απολαμβάνει δημόσια δωρεάν παιδείαΔημόσια δωρεάν παιδεία προσφέρεται και στα ειδικά σχολεία, είτε μας αρέσει είτε όχι (εκτός και αν αυτά έγιναν ιδιωτικά και δεν το γνωρίζω).-Νομός 3699/2008 όπου γίνεται υποχρεωτική η εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ανεξαιρέτως (αν θα είναι ολοήμερο/κλασσικό) συνεπώς ισχύει η κοινή νομοθεσία για την εγγραφή ενός νηπίου σε ολοήμερο τμήμαΗ φοίτηση σε ολοήμερο δεν είναι υποχρεωτική (γνωρίζουμε εξάλλου πόσα ολοήμερα σχολεία δεν λειτουργούν, ώστε το υπουργείο να καλύψει τα πρωϊνά τμήματα, επιπλέον στα δημοτικά θα πρέπει απαραίτητα από φέτος να δουλεύουν αποδεδειγμένα και οι δύο γονείς). Οι δημόσιες παράλληλες στηρίξεις ολοκληρώνονται στις 12:30, το ίδιο θα πρέπει και οι ιδιωτικές, αλλιώς υπάρχει σαφής παράτυπος διαχωρισμός. -Αρ.Πρωτ.75717/Γ6/04-06-2013/ΥΠΑΙΘΠΑΩς προς την ερμηνεία της εγκυκλίου, η έγκριση για την παρουσία ειδικού βοηθού δίνεται από την οικεία Α/θμια Δ/νση (και πράγματι γνωρίζω Α/θμια που για συγκεκριμένους λόγους την απέρριψε). Ο Δ/ντης του σχολείου απλά τη γνωστοποιεί προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. @emmaki-Οι γονείς δεν επιλέγουν το πλαίσιο φοίτησης στην ειδική αγωγή (π.χ. ΤΕ ή παράλληλη στήριξη). Αυτό το προτείνει αποκλειστικά και μόνο το ΚΕΔΔΥ. Αν οι κηδεμόνες διαφωνούν, τότε μπορούν να προσφύγουν στην δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ. Αν αυτή π.χ. προτείνει το ειδικό σχολείο (όπως π.χ. το ΚΕΔΔΥ) οι γονείς ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να το γράψουν σε ΤΕ και ούτε κατά διάνοια να προσλάβουν βοηθό. Απλά μπορούν να το εγγράψουν σε ένα κανονικό σχολείο χωρίς καμία υποστήριξη και ο Θεός βοηθός!!! Αυτό σημαίνει ότι η γνωμοδότηση της β/θμιας ΕΔΕΑ είναι οριστική. (Ν. 4186/2013, άρθ. 28, παρ. 14).-Όσον αφορά το ΠΔ 200/98 για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων :Αυτό αναφέρεται στη φοίτηση μη διεγνωσμένων μαθητών (π.χ. ΔΑΔ) γι αυτό την ύπαρξη τρίτων ατόμων την εγκρίνει η Σύμβουλος της προσχολικής αγωγής και όχι κάποιος πιο ειδικός (π.χ. ΚΕΔΔΥ ή σύμβουλος εαε).-Πρώιμη αποχώρηση ΑΜΕΑ (εγκ. Φ12/1254/131832/Γ1/20-10-2010) :"Σύμφωνα με το Ν. 3699/2008, ένας μαθητής με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για να φοιτήσει στο γενικό σχολείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απαιτείται γνωμάτευση από το αρμόδιο ΚΕΔΔΥ. Η γνωμάτευση του εκάστοτε ΚΕΔΔΥ αναφέρει ότι : 1. To γενικό σχολείο είναι το πλέον κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο για να φοιτήσει ο μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 2. Ο μαθητής μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προγράμματος. 3. Τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν-αν και όταν χρειάζεται-προκειμένου να διευκολυνθεί η φοίτηση του συγκεκριμένου μαθητή, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η πρώιμη αποχώρησή του.
Επέτρεψε μου να διαφωνήσω!!!Είναι καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε σχεδόν καθημερινά στο ΚΕΔΔΥ και η απάντηση από το υπουργείο είναι "ο γονιός έχει δικαίωμα να εγγράψει το παιδί του όπου θέλει. Το ΚΕΔΔΥ προτείνει και δεν μπορεί να επιβάλλει". Όσο για την ιδιωτική παράλληλη η απάντηση του υπουργείου είναι "αν συμφωνούν οι εκπαιδευτικοί, πηγαίνει κανονικά ο ιδιώτης στο σχολείο". Τέλος για το ολοήμερο μας είπαν προχθές (τότε προέκυψε θέμα με νηπιαγωγείο που δεν θέλει παιδί με ΝΚ στο ολοήμερο) "Δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει παιδί για κανέν λόγο".Και ως νομοθετικό πλαίσιο παραθέτουν αυτά που ανέφερα παραπάνω.
Να θέσω μια απορία;; Η φιλόλογος μεν ειναι καταρτισμένη με ένα μεταπτυχιακό ειδικής αγωγής, αλλά τι γνωρίζει από πρόγραμμα νηπιαγωγείου; Πως μπορεί να βοηθήσει ένα νήπιο;Πέρσι που δούλευα ως νηπιαγωγός σε παράλληλη στήριξη, έτυχε να γνωρίσω σε διπλανό νηπιαγωγείο νηπιαγωγό που δούλευε ιδιωτικά ως παράλληλη. Χρειάστηκε ένα σωρό χαρτιά για να πάρει την άδεια να υπάρχει μέσα στην τάξη. Θυμάμαι ότι έστειλε το πτυχίο της. Μάλιστα η σύμβουλος είχε πει σε συνέλευση, ότι ούτε ο ίδιος ο πρωθυπουργός μπορεί να μπει στην τάξη αν δεν πάρει άδεια από αυτήν και ότι δεν μπορεί ο καθένας να έρχεται και να ζητάει την άδεια της και πως αλλιώς να προστατεύσει τις νηπιαγωγούς που δουλεύουν εκεί αν επιτρέπει τον καθένα να μπαίνει με το έτσι θέλω.
Και εγώ έχω δουλέψει σε ΚΕΔΔΥ, είμαι σε επαφή με συναδέλφους ακόμη και σήμερα και δεν έχουν την παρόμοια ενημέρωση για όλα τα θέματα που συζητούμε (φοίτηση ΑΜΕΑ σε ολοήμερο, ιδιωτική παράλληλη στήριξη, φοίτηση σε πλαίσιο εαε). Μάλιστα η νομοθεσία είναι αυτή που παρέθεσα και επεξήγησα και στην οποία στηρίζονται.Εσύ έχεις μήπως τις απαντήσεις του υπουργείου γραπτώς, γιατί τα προφορικά.......οδηγούν σε επικίνδυνους δρόμους και βασικά δεν ισχύουν!Τέλος πάντων! Ο καθένας όπως νομίζει! Ίσως η κάθε Α/θμια ή ΚΕΔΔΥ ερμηνεύουν διαφορετικά τους νόμους.
Η γραπτή απάντηση ήταν αυτά που παρέθεσα.Μάλιστα, μας είπαν κατά λέξη "Δεν μπορούν να αρνηθούν παιδί. Τι θα κάνουν στο σχολέιο αν ο γονιός πάει σε εισαγγελέα, όπως έχει το δικαίωμα;" Το μόνο το οποίο περίμενουμε ΚΑΙ γραπτά είναι η φοίτηση στο ολοήμερο παιδιού που στο πρωινό πρόγραμμα βρίσκεται στο ΤΕ.Σου λέω είναι σχεδόν καθημερινά αυτά στην περιοχή μου. Δεν υπάρχουν πολλά ΤΕ, οι γονείς δεν δέχονται ότι τα παιδιά έχουν θέμα, δεν θέλουν τα ΔΑΔ να αλλάζουν πολλά άτομα και άρα προτιμούν την ιδιωτική ΠΣ που θα συνεχίζεται και στο σπίτι το απόγευμα, δεν έρχονται οι ΠΣ από το υπουργείο αν και εγκρίνονται......Σε καθημερινή βάση είμαστε στο τηλέφωνο με το υπουργείο να λέμε τα ίδια και τα ίδια, αλλά μπροστά στους εκπαιδευτικού για να τα ακούν με τα αυτιά τους, γιατί δεν θέλουν έγγραφα!!!