*

Αποστολέας Θέμα: Τράπεζα Θεμάτων  (Αναγνώστηκε 189012 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Κυκλάμινο

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #700 στις: Νοέμβριος 30, 2014, 06:18:13 πμ »
Για μαθηματικούς, σχετικά με το παρακάτω θέμα Γεωμετρίας Β λυκείου:
http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/GEOMETRIA/GI_V_GEO_4_19009.pdf
Το σχήμα μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές σε λάθος λύση. Συγκεκριμένα, αν κάποιος βάλει το χάρακα πάνω στο σχήμα, τα σημεία Α, Γ, Ε φαίνονται να είναι συνευθειακά (που όμως δεν είναι, όπως μπορεί να αποδειχτεί στο β΄ερώτημα). Αυτό μπορεί να παραπλανήσει το μαθητή και να υπολογίσει την απόσταση ΑΕ  αθροίζοντας τα μήκη των τμημάτων ΑΓ και ΓΕ, που υπολογίζονται εύκολα με Πυθαγόρειο θεώρημα στα ορθογώνια τρίγωνα ΑΒΓ και ΓΔΕ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:01:37 »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #701 στις: Νοέμβριος 30, 2014, 12:20:16 μμ »
Μέχρι και πέρυσι ήταν 60 το διδαγμένο (είχε και ερώτηση από κείμενο σε μετάφραση, φέτος δεν έχει, γιατί όλος ο λόγος θα διδαχθεί από το πρωτότυπο) και 40 το αδίδακτο (20 η μετάφραση, 10 η γραμματική, 10 το συντακτικό)
Ευχαριστώ για τη διευκρίνηση.

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #702 στις: Νοέμβριος 30, 2014, 12:34:33 μμ »
1,6/330=0,00484848... όχι 0,00444.Επίσης 1,4/285=0,004912
Κάνω κάτι λάθος;
όχι,σωστά τα υπολογίζεις.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #703 στις: Νοέμβριος 30, 2014, 02:40:55 μμ »
Σε εκείνο το θέμα με την κλίση της ευθείας (που κανονικά θα πρέπει να βγει από την ΤΘ, επειδή μπορεί να έχει πολλές "σωστές" απαντήσεις, ανάλογα που θα επιλέξει κανείς τα σημεία, μιας και το γράφημα είναι απαράδεκτο), η "σωστή" απάντηση βγαίνει αν επιλέξει κανείς τα σημεία πίεσης 1.5 και 1.6, οπότε τα αντίστοιχα σημεία θερμοκρασίας (με λίγη φαντασία στο πρώτο) θα είναι 307.5 και 330. Άρα: κλίση = (1.6 - 1.5)/(330 - 307.5) = 0.1/22.5 = 1/225. Οπότε, σωστή η (α).

Επίσης, ο υπολογισμός της κλίσης ως "1.6/330" είναι προφανώς λάθος, διότι η εκφώνηση αναφέρει για πειραματική ευθεία, οπότε δεν είναι απαραίτητο να προεκτείνεται μέχρι το σημείο (0,0) όπως προβλέπει η θεωρία.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:01:37 »

Αποσυνδεδεμένος ntisios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #704 στις: Δεκέμβριος 01, 2014, 11:22:49 μμ »
ή μια προεκταση της ευθειας να φερουμε περναει τζαμι απο το (285,1.4) την αρχη των αξονων στο συγκεκριμενο σχημα
Αν γινουν εκλογες λογικα θα καταργηθει η τραπεζα και χανουμε ωρες στο μαθημα με την τραπεζα

Αποσυνδεδεμένος constans

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 674
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 04 01
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #705 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 01:08:22 πμ »
Σε εκείνο το θέμα με την κλίση της ευθείας (που κανονικά θα πρέπει να βγει από την ΤΘ, επειδή μπορεί να έχει πολλές "σωστές" απαντήσεις, ανάλογα που θα επιλέξει κανείς τα σημεία, μιας και το γράφημα είναι απαράδεκτο), η "σωστή" απάντηση βγαίνει αν επιλέξει κανείς τα σημεία πίεσης 1.5 και 1.6, οπότε τα αντίστοιχα σημεία θερμοκρασίας (με λίγη φαντασία στο πρώτο) θα είναι 307.5 και 330. Άρα: κλίση = (1.6 - 1.5)/(330 - 307.5) = 0.1/22.5 = 1/225. Οπότε, σωστή η (α).

Επίσης, ο υπολογισμός της κλίσης ως "1.6/330" είναι προφανώς λάθος, διότι η εκφώνηση αναφέρει για πειραματική ευθεία, οπότε δεν είναι απαραίτητο να προεκτείνεται μέχρι το σημείο (0,0) όπως προβλέπει η θεωρία.
Συμφωνώ ότι είναι λάθος να θεωρηθεί η κλίση ως το 1,6/330 αλλά δε μπορώ να καταλάβω τη διαφορά της απάντησης α με τη β

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #706 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 06:38:51 πμ »
Για μαθηματικούς, σχετικά με το παρακάτω θέμα Γεωμετρίας Β λυκείου:
http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/GEOMETRIA/GI_V_GEO_4_19009.pdf
Το σχήμα μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές σε λάθος λύση. Συγκεκριμένα, αν κάποιος βάλει το χάρακα πάνω στο σχήμα, τα σημεία Α, Γ, Ε φαίνονται να είναι συνευθειακά (που όμως δεν είναι, όπως μπορεί να αποδειχτεί στο β΄ερώτημα). Αυτό μπορεί να παραπλανήσει το μαθητή και να υπολογίσει την απόσταση ΑΕ  αθροίζοντας τα μήκη των τμημάτων ΑΓ και ΓΕ, που υπολογίζονται εύκολα με Πυθαγόρειο θεώρημα στα ορθογώνια τρίγωνα ΑΒΓ και ΓΔΕ.

Νομίζω πως αυτό ακριβώς είναι που θέλει να πετύχει το θέμα αυτό.  Ότι δεν πρέπει να βασιζόμαστε στο τι βλέπει το μάτι ( δεν μπορεί να διακρίνει κανείς αν μια γωνία είναι 180 ή 179, 5 ή 180, 5 μοίρες ) . Τα θέματα γεωμετρίας του λυκείου τα λύνουμε με τη βοήθεια των προτάσεων της ύλης και δεν απαντάμε αυτό που βλέπουμε με το μάτι. 

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #707 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 09:27:00 πμ »
Συμφωνώ ότι είναι λάθος να θεωρηθεί η κλίση ως το 1,6/330 αλλά δε μπορώ να καταλάβω τη διαφορά της απάντησης α με τη β

Άλλο "0.0044" (το β) και άλλο "0.00444444..." (το α). Δεν αναφέρει κάπου για στρογγυλοποιημένες απαντήσεις, άρα πρέπει η απάντηση να είναι ακριβώς.
Σίγουρα θα μπερδέψει πολλούς μαθητές αυτό (αλήθεια ποιος ελέγχει τα θέματα πριν αναρτηθούν; μάλλον κανένας)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #708 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 11:08:16 πμ »
Σε εκείνο το θέμα με την κλίση της ευθείας (που κανονικά θα πρέπει να βγει από την ΤΘ, επειδή μπορεί να έχει πολλές "σωστές" απαντήσεις, ανάλογα που θα επιλέξει κανείς τα σημεία, μιας και το γράφημα είναι απαράδεκτο), η "σωστή" απάντηση βγαίνει αν επιλέξει κανείς τα σημεία πίεσης 1.5 και 1.6, οπότε τα αντίστοιχα σημεία θερμοκρασίας (με λίγη φαντασία στο πρώτο) θα είναι 307.5 και 330. Άρα: κλίση = (1.6 - 1.5)/(330 - 307.5) = 0.1/22.5 = 1/225. Οπότε, σωστή η (α).

Επίσης, ο υπολογισμός της κλίσης ως "1.6/330" είναι προφανώς λάθος, διότι η εκφώνηση αναφέρει για πειραματική ευθεία, οπότε δεν είναι απαραίτητο να προεκτείνεται μέχρι το σημείο (0,0) όπως προβλέπει η θεωρία.
Σωστά...
βέβαια αν χαράξεις Ευθεία Ελαχίστων Τετραγώνων (που είναι και το σωστό...),αφού πρώτα την υπολογίσεις,μπορείς να την προεκτείνεις κανονικά.
αλλά την ΕΕΤ,όχι οποιαδήποτε άλλη ευθεία που βασίζεται σε σημεία.
Η ευθεία που δίνει είναι ΕΕΤ;μήπως είναι λίγο τραβηγμένο ως θέμα;

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #709 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 11:27:37 πμ »
Σωστά...
βέβαια αν χαράξεις Ευθεία Ελαχίστων Τετραγώνων (που είναι και το σωστό...),αφού πρώτα την υπολογίσεις,μπορείς να την προεκτείνεις κανονικά.
αλλά την ΕΕΤ,όχι οποιαδήποτε άλλη ευθεία που βασίζεται σε σημεία.
Η ευθεία που δίνει είναι ΕΕΤ;μήπως είναι λίγο τραβηγμένο ως θέμα;

Σιγά μη ζητήσουν από μαθητές να ξέρουν την ΕΕΤ  8)  (όχι ότι είναι δύσκολη έννοια, αλλά έχει να κάνει με στατιστική, κάτι που δεν διδάσκονται σε τέτοιο βαθμό, έως και καθόλου, στο σχολείο.. οπότε ας το μάθουν στο 1ο έτος σε σχολή θετικών επιστημών).
Το θέμα δεν είναι δύσκολο.. σου δίνει ένα διάγραμμα, κάτσε βρες δύο κατάλληλα σημεία για να βρεις την κλίση. Απλά είναι ασαφής η διατύπωση και ειδικά το διάγραμμα. Ένας λόγος για να "φύγει" το θέμα αυτό, ή να τροποποιηθεί.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος DM

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #710 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 09:05:06 μμ »
Νομίζω πως αυτό ακριβώς είναι που θέλει να πετύχει το θέμα αυτό.  Ότι δεν πρέπει να βασιζόμαστε στο τι βλέπει το μάτι ( δεν μπορεί να διακρίνει κανείς αν μια γωνία είναι 180 ή 179, 5 ή 180, 5 μοίρες ) . Τα θέματα γεωμετρίας του λυκείου τα λύνουμε με τη βοήθεια των προτάσεων της ύλης και δεν απαντάμε αυτό που βλέπουμε με το μάτι.
Σχετικά με το θέμα Γεωμετρίας Β λυκείου:
http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/GEOMETRIA/GI_V_GEO_4_19009.pdf
Τα σημεία Α, Γ, Ε του δοσμένου σχήματος είναι συνευθειακά, δεν φαίνονται απλά με το μάτι.  Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κάποιος είτε στο χαρτί, με προσεκτική εφαρμογή του κανόνα σε αυτά, είτε στον υπολογιστή με χρήση λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας. Άρα το σχήμα παρέχει λανθασμένη πληροφόρηση. Κατά τη δική μου άποψη, αυτό που θέλει να πετύχει το θέμα - έτσι όπως είναι διατυπωμένο- είναι να παγιδέψει τους μαθητές. Αυτό μαρτυρά και η σειρά των ερωτημάτων. Για να διευκολύνει το μαθητή, θα μπορούσε να προηγείται το β' ερώτημα (με άλλη διατύπωση) και να ακολουθεί το α' .
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 02, 2014, 09:21:17 μμ από DM »

Αποσυνδεδεμένος ntisios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #711 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 09:38:45 μμ »
Άλλο "0.0044" (το β) και άλλο "0.00444444..." (το α). Δεν αναφέρει κάπου για στρογγυλοποιημένες απαντήσεις, άρα πρέπει η απάντηση να είναι ακριβώς.
Σίγουρα θα μπερδέψει πολλούς μαθητές αυτό (αλήθεια ποιος ελέγχει τα θέματα πριν αναρτηθούν; μάλλον κανένας)
Μολις τωρα αντιληφθηκα οτι το (α) 1/225 κανει 0,00444444. Εγω εβγαλα στην αριθμομηχανη το 0.0044444 ειδα το (β) και επελεξα ως σωστο το β. Δεν ασχοληθηκα καθολου να βγαλω  τα υπολοιπα πηλικα που εβλεπα . Ωραια ενασχοληση βαζει η ασκηση... :P

Αποσυνδεδεμένος lion22

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 94
  • Φύλο: Γυναίκα
  • θα με λατρέψει η Εκπαίδευση??
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #712 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 09:46:08 μμ »
Αυτο ήθελα να πω και εγώ λεγοντας οτι θεωρω σωστη απάντηση την   α



Αποσυνδεδεμένος ntisios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 20
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τράπεζα Θεμάτων
« Απάντηση #713 στις: Δεκέμβριος 02, 2014, 10:00:37 μμ »
Nαι τωρα το αντιληφθηκα lion22. Σε τι ωφελει για τα παιδια  τετοια επιλογη  πιθανων απαντησεων (α), (β), (γ) ;  εχει καποιο νοημα περα απο το να στελνουμε μηνυματα μεταξυ μας;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159787
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 522
Σύνολο: 528

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.079 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.