*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Β' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 210625 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #182 στις: Απρίλιος 16, 2011, 11:04:05 μμ »
Εγώ πάλι θα έλεγα διαίρεση και σύγκριση-αντίθεση. Διαίρεση γιατί διαιρεί αρχικά την έκφραση του καλλιτέχνη σε δύο "κομμάτια" και μετά συγκρίνει τα δύο αυτά κομμάτια...   ::)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:42:05 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #183 στις: Απρίλιος 17, 2011, 01:56:56 πμ »
Επιμένω. Ειναι αιτιολογηση. Καθαρα απο την 1η κιολας  προταση. ολα τα αλλα υποστηριζουν/αιτιολογουν τη θεματικη.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #184 στις: Απρίλιος 17, 2011, 12:38:47 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθειά σας...
Και εγώ καταλήγω στην άποψη της gringa.

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #185 στις: Απρίλιος 17, 2011, 02:53:10 μμ »
Αν μείνουμε σε ορισμούς, θα έπρεπε να πω πως η έκφραση του καλλιτέχνη δεν παύει ποτέ να είναι και πολιτική και υπαρξιακή. Η πρώτη είναι εξαρτημένη από το περιβάλλον του, η δεύτερη απ’ αυτά που φέρνει μέσα του και που διαμορφώνονται στα χρόνια της ζωής του. Για να πάρουμε δυο μεγάλους αντίποδες, τον Μπρέχτ και τον Μπέκετ. Ο πρώτος ασχολείται περισσότερο με την κοινωνικο- πολιτική τοποθέτηση του ανθρώπου, με το δίκιο και το άδικο του περιβάλλοντος, χωρίς όμως να λείπουν οι υπαρξιακές προεκτάσεις. Τον δεύτερο τον απασχολεί αυτή καθεαυτή, η ύπαρξη του ανθρώπου, χωρίς όμως να ξεχνά το περιβάλλον όπου κινείται και διαμορφώνεται. Αλλά, πάντα, ο άνθρωπος και το περιβάλλον του μέσα στο χρόνο αποτελούν τον ολοκληρωμένο πίνακα της σύνθεσης του καλλιτέχνη

Τι θα λέγατε για τους τρόπους ανάπτυξης της παραπάνω παραγράφου;
Δε νομίζω ότι υπάρχει  σύγκριση/αντίθεση. Σκοπός του γράφοντος δεν είναι η σύγκριση/αντίθεση των στάσεων Μπέκετ και Μπρεχτ ή της πολιτικής και υπαρξιακής συνιστώσας στην έκφραση του καλλιτέχνη, αλλά η αιτιολόγηση της θεματικής περιόδου (και ειδικότερα του αποσπάσματος "... η έκφραση του καλλιτέχνη δεν παύει ποτέ να είναι και πολιτική και υπαρξιακή" ).
 Για να φανεί καλύτερα η αιτιολόγηση μπορούμε να θέσουμε την ερώτηση :  Γιατί η έκφραση του καλλιτέχνη δεν παύει ποτέ να είναι και πολιτική και υπαρξιακή;
Μέσα από την αναφορά στις στάσεις των δύο καλλιτεχνών, οι οποίες συνδυάζουν την πολιτική και υπαρξιακή συνιστώσα, αποδεικνύεται η θέση του γράφοντος, η οποία φαίνεται καθαρά και στην πρόταση κατακλείδα: " .... ο άνθρωπος και το περιβάλλον του μέσα στο χρόνο αποτελούν τον ολοκληρωμένο πίνακα της σύνθεσης του καλλιτέχνη". 

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 17, 2011, 03:04:29 μμ από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:42:05 »

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #186 στις: Απρίλιος 17, 2011, 03:31:29 μμ »
syrrahm, δεν μπορώ να πω ότι δεν εχεις δίκιο... γι' αυτό το λόγο δημοσιευσα και την απορία μου!! Γιατι όλα όσα έχουν ειπωθεί τα σκεφτηκα και μπερδευτηκα...

Απλά οταν αναφερεται στον Μπρεχτ και Μπεκετ και χρησιμοποεί και τα "ο πρώτος" , "ο δευτερος" δεν παραπέμπει σε σύγκριση;
Δεν ξέρω ... κάποιες φορες όταν ασχολουμαι υπερβολικα με κατι νομίζω πως περιπλέκω περισσότερα τα πράγματα.
Μέσα από το ψαξιμο βρηκα το κειμενο σε 2 βοηθήματα: το ένα λεει αιτιολόγηση και παράδειγμα και το άλλο διαίρεση, σύγκριση-αντίθεση και παράδειγμα!

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #187 στις: Απρίλιος 17, 2011, 04:16:19 μμ »
syrrahm, δεν μπορώ να πω ότι δεν εχεις δίκιο... γι' αυτό το λόγο δημοσιευσα και την απορία μου!! Γιατι όλα όσα έχουν ειπωθεί τα σκεφτηκα και μπερδευτηκα...

Απλά οταν αναφερεται στον Μπρεχτ και Μπεκετ και χρησιμοποεί και τα "ο πρώτος" , "ο δευτερος" δεν παραπέμπει σε σύγκριση;
Δεν ξέρω ... κάποιες φορες όταν ασχολουμαι υπερβολικα με κατι νομίζω πως περιπλέκω περισσότερα τα πράγματα.
Μέσα από το ψαξιμο βρηκα το κειμενο σε 2 βοηθήματα: το ένα λεει αιτιολόγηση και παράδειγμα και το άλλο διαίρεση, σύγκριση-αντίθεση και παράδειγμα!
Υπάρχει η υποψία της σύγκρισης/αντίθεσης  βλέποντας κάποιες λέξεις που χρησιμοποιούνται σε παραγράφους με τέτοιο τρόπο ανάπτυξης. Όμως, ας κάνουμε την ερώτηση: τι θέλει ο συγγραφέας ; να συγκρίνει τους δύο καλλιτέχνες και μόνο αυτό ή μέσω της αναφοράς του στις καλλιτεχνικές τους εκφράσεις να αποδείξει ότι, ακόμη κι αν είναι διαφορετικές, συνδυάζουν το  περιβάλλον και την ανθρώπινη ύπαρξη; Η απάντηση είναι νομίζω το δεύτερο.
Γι' αυτό και λέω αιτιολόγηση. 

Αν θέλουμε να το ψάξουμε περισσότερο, υποβοηθητικά χρησιμοποείται και το παράδειγμα.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 17, 2011, 04:51:44 μμ από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #188 στις: Μάιος 04, 2011, 11:38:44 μμ »
Η μαζική κουλτούρα περιλαμβάνει το σύνολο των προϊόντων που προσφέρονται, όχι σ’ έναν περιορισμένο κύκλο, αλλά στην ολότητα των ανθρώπων (από τους αγρότες ως τους διανοούμενους). Τέτοια προϊόντα είναι τα μυθιστορήματα μπεστ σέλερ, οι δίσκοι ελαφράς μουσικής, οι τυποποιημένες κινηματογραφικές ταινίες (π.χ. τα γουέστερν, τα περιπετειώδη), τα κόμικς, τα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σίριαλ, τα φιλμ κινουμένων σχεδίων, όπως και κάθε είδους αναγνώσματα ή προγράμματα, διαφημίσεις και ρεπορτάζ που παρουσιάζονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Δε χρειάζεται να υποδείξουμε εδώ ποια από τα παραπάνω προϊόντα ταιριάζουν (εξωτερικά απλώς) με τα προϊόντα της αυθεντικής τέχνης. Εκείνο που θα μας απασχολήσει είναι η γένεση της μαζικής κουλτούρας, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της που την αντιδιαστέλλουν από την αυθεντική τέχνη και οι επιπτώσεις της στο άτομο-δέκτη.


Η μαζική κουλτούρα δεν αποβλέπει στην υπέρβαση της κατεστημένης τάξης πραγμάτων ούτε προβάλλει την εικόνα ενός καλύτερου κόσμου, όπου ο άνθρωπος θα συμβίωνε αρμονικά με τους ομοίους του και με τη φύση. Ακόμη η μαζική κουλτούρα δεν στοχεύει στην κατάδειξη των κοινωνικών αντιφάσεων ούτε επικαλείται ιδανικά που θα μπορούσαν δυνάμει να γίνουν πραγματικότητα. Αντίθετα, ταυτίζεται απόλυτα με το υπάρχον, αναπαράγει και ενισχύει τις κυρίαρχες ερμηνείες της πραγματικότητας και κολακεύει το ευνουχισμένο άτομο, εκμεταλλευόμενη όλες τις αδυναμίες του εγώ του, τις ανορθολογικές τάσεις του. Στον κινηματογράφο π.χ. μπορεί κανείς να παρατηρήσει την εξύμνηση του «μέσου ανθρώπου», με τα ελαττώματά του, τα «πάθη» του, τα μικρά του χαρίσματα, τις καλές ή εύθυμες πλευρές του εαυτού του. Επίσης συναντάς των εκθειασμό και την απολυτοποίηση των ανθρωπίνων σχέσεων, την τελική επικύρωση της υπάρχουσας κοινωνικής ιεραρχίας, την ταυτόχρονη ανάμειξη (και συνεπώς αμοιβαία εξουδετέρωση) εννοιών και καταστάσεων που είναι αντίθετες μεταξύ τους και τον τεμαχισμό της ανθρώπινης ύπαρξης σε «περιοχές»).



Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #189 στις: Μάιος 04, 2011, 11:39:55 μμ »
Θα ήθελα τη γνώμη σας για τους τρόπους ανάπτυξης των δύο αυτών παραγράφων...

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 05, 2011, 12:02:33 πμ από pontiki!!! »

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #190 στις: Μάιος 05, 2011, 12:05:36 πμ »

Θα έλεγα παραδείγματα το πρώτο και συνδυασμός (σύγκριση/αντίθεση και παραδείγματα) το δεύτερο.

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #191 στις: Μάιος 05, 2011, 10:32:21 πμ »
Ευχαριστώ πολύ... θα συμφωνήσω κατα το ήμισυ για τη δευτερη παραγραφο. Νομίζω δεν υπάρχει σύγκριση-αντίθεση( και εγω βλεποντας το αντίθετα αυτό σκέφτηκα) αλλά δεν αντιθετει δυο εννοιες...
Δεν  ξερω αν ειμαι σωστή...

Αποσυνδεδεμένος nikonana

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 409
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #192 στις: Αύγουστος 18, 2011, 10:52:20 μμ »
Την ύλη που δεν διδάχθηκε στην α λυκείου την συνεχίζουν στην β΄ και μετά ξεκινάνε το βιβλίο της β';;;;;

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #193 στις: Αύγουστος 22, 2011, 03:37:25 μμ »
Την ύλη που δεν διδάχθηκε στην α λυκείου την συνεχίζουν στην β΄ και μετά ξεκινάνε το βιβλίο της β';;;;;

Κι εγώ την ίδια απορία έχω, μπορεί να μας διαφωτίσει κάποιος συνάδελφος που έχει εμπειρία στη διδασκαλία της έκθεσης  β λυκείου;

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #194 στις: Αύγουστος 22, 2011, 08:28:31 μμ »
Όχι, ξεκινούν από το βιβλίο της Β και συγκεκριμένα από το τέλος του βιβλίου της Β, από την ενότητα "Σημειώσεις-Περίληψη".

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Β' Λυκείου
« Απάντηση #195 στις: Αύγουστος 22, 2011, 11:28:21 μμ »
Όχι, ξεκινούν από το βιβλίο της Β και συγκεκριμένα από το τέλος του βιβλίου της Β, από την ενότητα "Σημειώσεις-Περίληψη".

Κι εγώ αυτό ήξερα, ότι ξεκινάμε από τα δύο τελευταία κεφάλαια, αλλά δεν ήμουν σίγουρη αν προηγείται η ολοκλήρωση της ύλης του βιβλίου της Α΄. Gringa σ' ευχαριστούμε πολύ!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32327
  • Τελευταία: pante96
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161666
  • Σύνολο θεμάτων: 19232
  • Σε σύνδεση σήμερα: 492
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 462
Σύνολο: 471

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.