*

Αποστολέας Θέμα: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή  (Αναγνώστηκε 3086 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5949
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #14 στις: Ιουνίου 29, 2014, 03:05:06 pm »
Υπάρχουν τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού (Άριστον κλπ), που θα έπρεπε να γίνονται και μέσα στα σχολεία.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:40:29 »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1377
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση, ΠΕ04.01
    • Προφίλ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 29, 2014, 03:54:12 pm από dpa2006 »

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #16 στις: Ιουνίου 29, 2014, 04:34:27 pm »
apri αυτά τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού "δείχνουν" πιο/α ειδικότητα/ες είναι πιο κατάλληλες για έναν μαθητή. Δεν έχουν να κάνουν με τεστ iq (τα οποία θεωρώ εντελώς υποκειμενικά και άχρηστα εν γένει).
Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου ότι πετυχημένος είναι αυτός που ασχολείται επαγγελματικά με κάτι που πραγματικά γουστάρει, χωρίς να επιδιώκει να πλουτίσει. Δυστυχώς η πλειοψηφία της κοινωνίας (και των γονιών) δεν το βλέπει έτσι.. πετυχημένος για αυτούς είναι ο τάδε γνωστός που βγάζει τόσα κάθε μήνα (κι ας κάνει την πιο βαρετή δουλειά του κόσμου) και φαίνεται στην κοινωνία ως "πετυχημένος".
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #17 στις: Ιουνίου 29, 2014, 04:41:49 pm »
Μα αν κάνεις κάτι με μεράκι θα είσαι και πετυχημένος!! Μόνο έτσι θα βλέπεις τη δουλειά ως χόμπι και θα την κάνεις ευχάριστα!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:40:29 »

Αποσυνδεδεμένος tzhna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 06 & TE16
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #18 στις: Ιουνίου 29, 2014, 05:05:46 pm »
Η δουλεια δεν είναι χόμπι και γι αυτό πρέπει να σου εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από τα προς το ζην. Να ζεις δηλαδή αξιοπρεπώς.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5949
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #19 στις: Ιουνίου 29, 2014, 05:32:41 pm »
apri αυτά τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού "δείχνουν" πιο/α ειδικότητα/ες είναι πιο κατάλληλες για έναν μαθητή. Δεν έχουν να κάνουν με τεστ iq (τα οποία θεωρώ εντελώς υποκειμενικά και άχρηστα εν γένει).

To ξέρω. Τα ανέφερα απλώς γιατί αποτυπώνουν και αναπαράγουν την πιο διαδεδομένη άποψη για το ποιος πρέπει να θεωρείται έξυπνος (δηλ. αυτός που είναι καλός στα μαθηματικά).
Άσχετα, αν κατά βάθος μέσα τους οι περισσότεροι θεωρούν έξυπνο τον "καπάτσο".

Δεν υπονοώ, βέβαια, ότι όλοι έχουν ακριβώς τις ίδιες νοητικές ικανότητες. Θεωρώ ωστόσο ότι ένα μεγάλος μέρος όσων έχουν βιώσει τη σχολική αποτυχία, αποτυγχάνουν όχι γιατί δεν ήταν αρκετά έξυπνοι, αλλά γιατί τα αντικείμενα δεν τους ενδιέφεραν και δεν ανταποκρίνονταν στις κλίσεις τους.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #20 στις: Ιουνίου 29, 2014, 05:55:44 pm »
Μπορούμε να έχουμε το ποσοστό διαρροής?
 
επισης, δεν είναι ο γονιος, κυρια και αποκλειστικά, ο υπεύθυνος,
δεν είναι η τραπεζα θεματων,
είναι μια γενικότερη σταση στην περιρρέουσα κατάσταση ανασφάλειας, αβεβαιότητας και φόβου..
"Γιέ μου, πού πας?....Μάνα, θα παω στα καράβια )
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 29, 2014, 06:06:42 pm από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος GMaθΕrΦr

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 128
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ο ρόλος του λυκείου και η μαθητική διαρροή
« Απάντηση #21 στις: Σεπτεμβρίου 15, 2014, 12:36:54 am »
Στο Λύκειο όπως σε όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης πρέπει να γίνουν πολλές αλλαγές και δομής και ουσίας.

Σημαντικό είναι να απαλλαγεί το λύκειο από την παπαγαλία, τη βαθμοθηρία, το φορμαλισμό και την αποσπασματικότητα. Φυσικά πρέπει να αποσυνδεθεί από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.

Το σχολείο θα έπρεπε να αναπτύσσει ελεύθερα πνεύματα, να προσφέρει βασικές γνώσεις (που στο σύγχρονο κόσμο δεν σημαίνει απλές και λίγες αλλά το αντίθετο),  να αναπτύσσει την κριτική ικανότητα, να καλλιεργεί το αισθητικό κριτήριο του μαθητή κλπ.

Επίσης σημαντικό είναι το απολυτήριο να προσφέρει και κάποια επαγγελματικά δικαιώματα.

Έτσι θεωρώ ότι πρέπει να έχουμε έναν τύπο λυκείου με γενική κατεύθυνση για όλους αλλά και με ισχυρό των ρόλο των πρακτικών μαθημάτων από τα οποία να κάνουν επιλογές υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές.

Και για αυτό χρειάζεται και μια κοινωνία να μπορεί να απασχολεί απόφοιτους Λυκείου που φυσικά δεν θα έχουν σχέση με τους σημερινούς.

Η αφορμή για να καταθέσω επιγραμματικά εδώ την άποψή μου είναι το άρθρο που παραθέτω στη συνέχεια και θεωρώ σημαντικό να σας κοινοποιήσω.

 http://www.alfavita.gr/apopsin/6-%C2%AB%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82%C2%BB-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BC%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BD



 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182852
  • Σύνολο θεμάτων: 19476
  • Σε σύνδεση σήμερα: 782
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 697
Σύνολο: 706

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.