*

Αποστολέας Θέμα: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες  (Αναγνώστηκε 22600 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5697
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« στις: Ιούλιος 13, 2014, 11:39:43 πμ »
Σκέπτομαι κάτι τον τελευταίο καιρό και αποφάσισα να το θέσω προς συζήτηση εδώ μέσα. ::)

Έτσι όπως λειτουργεί το Λύκειο μέχρι στιγμής, ειδικά η Γ' Λυκείου είναι μια χρονιά εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Ουδείς δίνει ιδιαίτερη σημασία στα υπόλοιπα μαθήματα, αλλά και οι ώρες που απομένουν για τα μαθήματα κατεύθυνσης δεν είναι αρκετές, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αναγκάζονται εκ των πραγμάτων (και όχι από απλή ανασφάλεια) να καταφύγουν σε φροντιστήρια για περαιτέρω βοήθεια.
Επιπλέον, θεωρώ εξουθενωτική διαδικασία κάποιος που έχει δώσει έξι μαθήματα πανελλαδικών, να χρειάζεται να εξεταστεί "στο καπάκι" και σε πολύ περισσότερα μαθήματα, για να πάρει τελικά απολυτήριο Λυκείου.

Δεν θα ήταν, λοιπόν, καλύτερο να παίρνει κανείς απολυτήριο στη Β' Λυκείου και να συνεχίζουν στη Γ' Λυκείου μόνο όσοι ενδιαφέρονται να δώσουν Πανελλαδικές, διδασκόμενοι μόνο τα μαθήματα κατεύθυνσης;
Έτσι, ίσως αρκετοί από τους μαθητές δεν θα χρειαζόταν να κάνουν φροντιστήρια.

Εσείς τι λέτε; ::)

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 13, 2014, 11:50:06 πμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:20:09 »

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 13, 2014, 12:47:24 μμ »
 Έχει ξανατεθεί σε αρκετές συζητήσεις το θέμα αποδέσμευσης της δευτεροβάθμιας από την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Όχι βέβαια με τέτοια πρόταση! Είμαι υπέρ της αποδέσμευσης, αλλά όχι να δίνεται απολυτήριο στη Β Λυκείου. Το σύστημα των δεσμών νομίζω ήταν καλό για τα χρόνια που εφαρμόστηκε, εκτός από τα τελευταία που τα θέματα δυσκόλεψαν πάρα πολύ.
 Νομίζω οτι ένα σύστημα λιγότερο εξουθενωτικό για τους μαθητές, που θα διαχώριζε το απολυτήριο Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, θα ήταν καλύτερο από το σημερινό. Δυστυχώς τέτοια προοπτική δεν βλέπω, ύστερα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.
 Εξάλλου πιστεύω οτι όλα, ακόμη και η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, έχουν πλέον ως γνώμονα μνημονιακές δεσμεύσεις και στο μέλλον θα έχουν και έντονα ταξικές προεκτάσεις......  Ο νοών νοείτο....
  

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5697
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 13, 2014, 02:39:05 μμ »
Είμαι υπέρ της αποδέσμευσης, αλλά όχι να δίνεται απολυτήριο στη Β Λυκείου. Το σύστημα των δεσμών νομίζω ήταν καλό για τα χρόνια που εφαρμόστηκε, εκτός από τα τελευταία που τα θέματα δυσκόλεψαν πάρα πολύ.
 Νομίζω οτι ένα σύστημα λιγότερο εξουθενωτικό για τους μαθητές, που θα διαχώριζε το απολυτήριο Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, θα ήταν καλύτερο από το σημερινό.

Mα πώς μπορεί να διαχωριστεί το απολυτήριο Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια; Αυτό είναι το θέμα.
Παλιότερα, οι υποψήφιοι έπαιρναν το απολυτήριο και έδιναν εξετάσεις απευθείας στη σχολή της επιθυμίας τους το Σεπτέμβρη. Όμως, τότε ήταν πραγματικά λίγοι όσοι επιθυμούσαν να πάνε στο πανεπιστήμιο, ο ανταγωνισμός μικρός και δεν χρειάζονταν ιδιαίτερη προετοιμασία.

Έπειτα, επειδή και εγώ με το σύστημα των δεσμών τελείωσα, θυμάμαι την εξής εικόνα:
Στα μαθήματα δέσμης, όσοι ήθελαν απλώς απολυτήριο, απλώς ταλαιπωρούνταν ματαίως (δεν ενδιαφέρονταν καν να προσπαθήσουν για τόσο εξειδικευμένες γνώσεις), ενώ για τους υπόλοιπους οι ώρες δεν ήταν αρκετές και αναγκαζόμασταν να πάμε φροντιστήριο για να αναπληρώσουμε την έλλειψη.
Στα δε μαθήματα κορμού, ουδείς παρακολουθούσε γιατί τα θεωρούσαμε μαθήματα δευτέρας διαλογής με τα οποία και να θέλαμε, δεν προλαβαίναμε να ασχοληθούμε περισσότερο.

Αναρωτιόμουν, λοιπόν, μετά από τόσα χρόνια, ποιο ήταν το κέρδος της Γ' Λυκείου για όσους ήθελαν απλώς το απολυτήριο ή τι ακριβώς κερδίζαμε οι υπόλοιποι με τα μαθήματα κορμού, από τη στιγμή που ελάχιστα μάς ενδιέφεραν σε εκείνη τη φάση. Και πραγματικά, δυσκολεύομαι να απαντήσω.

Και επειδή συμμερίζομαι ακριβώς το φόβο σου ότι το Πανεπιστήμιο θα γίνεται όλο και πιο δυσπρόσιτο για κάποιες κατηγορίες μαθητών, δεν θα ήταν μια σημαντική βοήθεια ειδικά για τέτοιους μαθητές να διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο περισσότερες ώρες τα μαθήματα που θα εξεταστούν στις πανελλήνιες, αντί να πληρώνουν στα φροντιστήρια; ::)


Απλές σκέψεις καταθέτω.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 13, 2014, 02:58:29 μμ »
Συμφωνώ με την πρότασή σου Apri. Είχα και εγώ προτείνει διάφορα πριν από αρκετά χρόνια στο Forum, αλλά δεν έτυχαν κάποιας προσοχής, αφού δεν αφορούσαν διορισμούς...
Κάτι που είναι άμεσα εφαρμόσιμο: Να μη διδάσκονται στην Γ' Λυκείου μαθήματα που οι μαθητές δε χρειάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις και να τελειώνει η γενική παιδεία στη Β' Λυκείου μέχρι  να υπάρξει μια προπαρασκευαστική χρονιά ( 13η τάξη) για όσους θέλουν να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο και οι σπουδές στα ΤΕΙ να ξεκινούν  με ένα κάπως αναβαθμισμένο απολυτήριο μέσω τράπεζας θεμάτων.

Στη Γερμανία το απολυτήριο το έπαιρναν παλιά μετά από 13 έτη. Πριν από μια δεκαετία ευθυγραμμίστηκαν και οι Γερμανοί με το 12ετές απολυτήριο. Είδαν πως οι εισαχθέντες είχαν μεγάλα ελλείμματα σε γνώσεις και τα περισσότερα κρατίδια επανέφεραν το13ετές απολυτήριο.

 

 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:20:09 »

Αποσυνδεδεμένος tzhna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 06 & TE16
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 13, 2014, 03:48:55 μμ »
Ανήκω και εγω σε αυτούς που επιθυμούν την αποδέσμευση του Λυκείου από τις εισαγωγικές. Αυτό μπορεί να γίνει όπως προτάθηκε είτε στη Β' είτε στη Γ' Λυκείου όπου και θα δίνεται το απολυτήριο. Τείνω προς την άποψη της Β' ίσως παράλληλα με αλλαγες σε δημοτικό και Γυμνάσιο: Από Στ' ως Β' Γυμνασιου να είναι το γυμνάσιο και Γ' Γυμνασιου ως Β' Λυκείου το Λύκειο.

Η τελευταία τάξη να είναι αποκλειστικά προετοιμασία για τις πανελλαδικές, να παρέχεται βέβαια δωρεάν στα σχολεία και να παρέχεται επίσης διδασκαλία στα ειδικά μαθήματα (γλώσσες, αρμονία, σχέδιο κλπ) τα οποία ενώ εξετάζονται πανελλαδικά, παραδόξως δεν προσφέρονται στο δημόσιο σχολείο (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων)!

Και η ύλη να μην είναι τόσο συγκεκριμένη και καθορισμένη που να οδηγεί σε βαθμούς κοντά στο 20 (ειδικά τωρα με τα λιγότερα μαθήματα όπως συνέβαινε κ στις δέσμες) γεγονός που με τη σειρά του συχνά οδηγεί σε πολύ δύσκολα θέματα εξετάσεων. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο θα είχε αξία τι είχε μάθει και απορροφήσει ο μαθητής κατά τη διάρκεια όλων των χρόνων του σχολείου.

Βέβαια, όλα αυτά είναι ωραίο να τα συζητάμε αλλά καμία κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση δεν έχει γίνει τα τελευταία 25 χρόνια. Και δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο λόγο παρά τα συμφέροντα της παραπαιδείας.

Επίσης συχνά έχουμε την τάση να θεωρούμε το σύστημα της δικης μας εποχής (εννοώ όταν είμασταν εμείς μαθητές) καλύτερο από τα άλλα και κυρίως τα κατοπινά.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5697
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 13, 2014, 05:25:14 μμ »
Βέβαια, όλα αυτά είναι ωραίο να τα συζητάμε αλλά καμία κίνηση προς αυτήν την κατεύθυνση δεν έχει γίνει τα τελευταία 25 χρόνια. Και δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο λόγο παρά τα συμφέροντα της παραπαιδείας.

Σ' αυτό έχεις μεγάλο δίκιο. Από την άλλη, όσο δεν τα συζητάμε καν, επειδή θεωρούμε δεδομένο ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει, μειώνουμε ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες να συμβεί κάτι.


Και μια μιλάμε για εξετάσεις, θα ήθελα επίσης να προσθέσω κάτι που είχα αναφέρει και σε άλλο topic, ότι κατά τη γνώμη μου, αντί για τις πολυάριθμες προαγωγικές εξετάσεις, θα έπρεπε να υπάρχουν μόνο τρεις εισαγωγικές εξετάσεις:
στην ΣΤ" Δημοτικού για την εισαγωγή στο Γυμνάσιο, στην Γ' Γυμνασίου για την εισαγωγή στο Λύκειο και στη Γ' Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.
Θα ήταν μια καλή ευκαιρία για τους μαθητές να κάνουν επανάληψη στις βασικές γνώσεις κάθε βαθμίδας πριν πάνε στην επόμενη, αλλά και για να δοκιμάσουν το εύρος των δυνάμεών τους. Με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι σε περίπτωση αρνητικών αποτελεσμάτων θα είχαν στη διάθεσή τους αρκετές καλές διεξόδους (τεχνικής κυρίως) εκπαίδευσης της επιλογής τους.

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος tzhna

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 06 & TE16
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 13, 2014, 05:41:27 μμ »
Κι εγω συμφωνώ με τις εξετασεις μόνο από βαθμίδα σε βαθμίδα οι οποίες δεν πρέπει να είναι δύσκολες αλλά να αποτελούν μια βάση γνωσεων απαραίτητη για να συνεχίσει καποιος. Τις ετήσιες μάλλον περιττές τις βρίσκω και  μειώνουν πολύ τον συνολικό χρόνο του σχολικού έτους ο οποίος που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πιο δημιουργικά.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 13, 2014, 06:33:05 μμ »
Όλα τα συστήματα εισαγωγής από την μεταπολίτευση και δω ως στόχο ειχαν την καταπολέμηση της παραπαιδείας. Το αντίθετο εφεραν αποτέλεσμα.
Λοιπόν, είναι γελοίο να μιλάμε για καταπολέμηση παραπαιδείας, όταν το σχολειο δεν εχει εκπαιδευτικούς, όταν τα τμηματα μαθητων είναι μεγάλα, όταν χάνονται μαθήματα, όταν υπάρχει μια τράπεζα θεματων, όταν η νοοτροπία πλεον μαθητων και γονεων είναι στην συνειδηση τους ένα και το αυτό σχολειο+φροντιστηριο=εκπαιδευση κλπ κλπ...
Ακομα και καποιοι παράμετροι να απαλοιφούν η παραπαιδεια θα κανει χρυσες δουλειες "πακετων" προσφορων. Η ευθυνη βαραινει ολους.

Οι "κύκλοι" ηταν το αγριότερο συστημα επιλογης εισαγωγής. Υλη απεριόριστη και απροσδιόριστη σε μεγαλο μέρος της.
Οι Δεσμες επισης σκληρο ως προς την επιλογή, αλλα με υλη περιορισμενη συγκριτικά με το προηγούμενο.
Η υλη τωρα ως έχει  ας μην σχολιάσω....

Ειμαι κατά όλων των εξετάσεων προαγωγικων και απολυτηρίων. Δεν προσφέρουν τιποτα και δεν χρειαζονται σε τιποτα. Οι βασικες γνωσεις παίρνονται σε ολη την 12χρονη πορεια και ο εκπαιδευτικος γνωριζει τις δυναμεις του καθενος. δεν χρειαζεται να τον εξετάσει και στο τελος της χρονιάς. Εργασιες και συχνα  διαγωνίσματα επαναληπτικα καλυπτουν τις τελικες εξετασεις.
Η περιγραφική αξιολόγηση είναι μια καλή ιδέα που εχουν προτείνει παιδαγωγοί. Οπου δειχνει γνωσεις, ικανότητες ,δεξιοτητες ,συμμετοχή κλπ κλπ...

 Όλα τα γνωστικα αντικείμενα, όλοι οι κλάδοι γνωσης πρεπει να διδάσκονται στο σχολειο με σωστο καταμερισμο ωρών. Οι εισαγωγικες να διενεργούνται μετα το περας της βασικης 12χρονης εκπαιδευσης, είτε από τα ιδια τα πανεπιστημια, είτε υπο την αιγίδα του υπ.παιδειας με εξετασεις 6 μηνες μετα.

 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5697
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 14, 2014, 10:53:58 πμ »
Λοιπόν, είναι γελοίο να μιλάμε για καταπολέμηση παραπαιδείας, όταν το σχολειο δεν εχει εκπαιδευτικούς, όταν τα τμηματα μαθητων είναι μεγάλα, όταν χάνονται μαθήματα, όταν υπάρχει μια τράπεζα θεματων, όταν η νοοτροπία πλεον μαθητων και γονεων είναι στην συνειδηση τους ένα και το αυτό σχολειο+φροντιστηριο=εκπαιδευση κλπ κλπ...

Τα περισσότερα προβλήματα που περιγράφεις υπήρχαν και παλιότερα, όμως δεν γίνονταν τόσα φροντιστήρια.
Τουλάχιστον όταν εγώ ήμουν μαθήτρια, φροντιστήρια γίνονταν στη Γ' Λυκείου γιατί το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων ήταν δυσανάλογα υψηλό συγκριτικά με τη δουλειά που μπορούσε να γίνει στις λίγες ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων ή ακόμα, γιατί κάποια μαθήματα (π.χ σχέδιο) δεν διδάσκονταν καθόλου.
Στις υπόλοιπες τάξεις, παρόλο που και μεγάλες ήταν και κακογραμμένα βιβλία είχαν και οι καθηγητές δεν ήταν πάντα οι καλύτεροι, φροντιστήρια έκαναν μόνο οι αδύναμοι μαθητές, ενώ οι υπόλοιποι το θεωρούσαμε αυτονόητο ότι θα διαβάζαμε μόνοι μας.

Στην πορεία του χρόνου παρατηρήθηκε μια αλλαγή στη νοοτροπία. Φροντιστήριο δεν έκανε πια μόνο αυτός που είχε πραγματικά ανάγκη λόγω κενών ή λόγω ελλιπούς διδασκαλίας, αλλά και πάρα πολλοί καλοί μαθητές που δεν το είχαν καθόλου ανάγκη (είχαν όμως χρήματα για ξόδεμα). Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα "ιδιαίτερα" τα πραγματοποιούσαν σε καθημερινή βάση οι ίδιοι οι γονείς (εφόσον  μπορούσαν) με τη δικαιολογία ότι διαφορετικά το παιδί δεν θα διάβαζε τίποτα.
Νομίζω ότι πολλοί μαθητές εθίστηκαν στη λογική της "μασημένης" τροφής (ίσως και επειδή το πρότυπο του μορφωμένου δεν ήταν πια τόσο ελκυστικό) και αντιμετώπιζαν την όλη διαδικασία σαν κάτι υποχρεωτικό που ήθελαν να διεκπεραιώσουν με τον ευκολότερο τρόπο.


Η νοοτροπία σαφώς δεν αλλάζει εύκολα. Αλλά αν δεν προσπαθήσεις (και καμία ουσιαστική προσπάθεια δεν έχει γίνει, πέραν της ενισχυτικής διδασκαλίας), δεν πρόκειται να αλλάξει στο ελάχιστο.
Η παιδεία είναι ένας χώρος όπου οι όποιοι σχεδιασμοί αποδίδουν μακροπρόθεσμα ούτως ή άλλως. Όσο επιδιώκουμε μόνο βραχυπρόθεσμα οφέλη, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι δραματικά.

Και πιστεύω ακράδαντα ότι πρώτοι από όλους, θα έπρεπε οι εκπαιδευτικοί να προτείνουν λύσεις, αντί να ασχολούνται μονίμως μόνο με τις μεταθέσεις, τους διορισμούς και τα μισθολογικά τους (όχι ότι αυτά δεν είναι πολύ σημαντικά).
Θα έπρεπε να έχουν άποψη για το πώς θέλουν να είναι το σχολείο και να την καταθέτουν σε κάθε ευκαιρία.



Ειμαι κατά όλων των εξετάσεων προαγωγικων και απολυτηρίων. Δεν προσφέρουν τιποτα και δεν χρειαζονται σε τιποτα. Οι βασικες γνωσεις παίρνονται σε ολη την 12χρονη πορεια και ο εκπαιδευτικος γνωριζει τις δυναμεις του καθενος. δεν χρειαζεται να τον εξετάσει και στο τελος της χρονιάς. Εργασιες και συχνα  διαγωνίσματα επαναληπτικα καλυπτουν τις τελικες εξετασεις.
Η περιγραφική αξιολόγηση είναι μια καλή ιδέα που εχουν προτείνει παιδαγωγοί. Οπου δειχνει γνωσεις, ικανότητες ,δεξιοτητες ,συμμετοχή κλπ κλπ...


Συμφωνώ μαζί σου ότι οι πολλές εξετάσεις δεν χρειάζονται και ότι αρκούν τα επαναληπτικά διαγωνίσματα και οι εργασίες.
Όμως, φοβάμαι ότι κατά τη μετάβαση σε επόμενη βαθμίδα είναι απαραίτητες. Μην ξεχνάς ότι συχνά οι εκπαιδευτικοί υπό την πίεση των γονιών περνάνε χαριστικά στην επόμενη βαθμίδα κάποιους μαθητές, πετώντας ουσιαστικά το μπαλάκι στους επόμενους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν τα όποια προβλήματα.


Οι εισαγωγικες να διενεργούνται μετα το περας της βασικης 12χρονης εκπαιδευσης, είτε από τα ιδια τα πανεπιστημια, είτε υπο την αιγίδα του υπ.παιδειας με εξετασεις 6 μηνες μετα.

Οι έξι μήνες νομίζω είναι λίγοι για μια σοβαρή προετοιμασία εντός του σχολείου. Χρειάζεται τουλάχιστον ένας χρόνος. Τώρα αν αυτός θα είναι η Γ' Λυκείου ή μια επιπλέον χρονιά είναι συζητήσιμο.

Πάντως, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι το απολυτήριο θα πρέπει να δίνεται σε διαφορετική χρονική περίοδο από αυτήν των πανελλαδικών.




« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 14, 2014, 12:02:21 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 14, 2014, 11:12:02 πμ »

Τουλάχιστον όταν εγώ ήμουν μαθήτρια, φροντιστήρια γίνονταν στη Γ' Λυκείου γιατί το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων ήταν δυσανάλογα υψηλό συγκριτικά με τη δουλειά που μπορούσε να γίνει στις λίγες ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων ή ακόμα, γιατί κάποια μαθήματα (π.χ σχέδιο) δεν διδάσκονταν καθόλου.
Στις υπόλοιπες τάξεις, παρόλο που και μεγάλες ήταν και κακογραμμένα βιβλία είχαν και οι καθηγητές δεν ήταν πάντα οι καλύτεροι, φροντιστήρια έκαναν μόνο οι αδύναμοι μαθητές, ενώ οι υπόλοιποι το θεωρούσαμε αυτονόητο ότι θα διαβάζαμε μόνοι μας.

Στην πορεία του χρόνου παρατηρήθηκε μια αλλαγή στη νοοτροπία. Φροντιστήριο δεν έκανε πια μόνο αυτός που είχε πραγματικά ανάγκη λόγω κενών ή λόγω ελλιπούς διδασκαλίας, αλλά και πάρα πολλοί καλοί μαθητές που δεν το είχαν καθόλου ανάγκη. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα "ιδιαίτερα" τα πραγματοποιούσαν σε καθημερινή βάση οι ίδιοι οι γονείς (εφόσον  μπορούσαν) με τη δικαιολογία ότι διαφορετικά το παιδί δεν θα διάβαζε τίποτα.
Νομίζω ότι πολλοί μαθητές εθίστηκαν στη λογική της "μασημένης" τροφής (ίσως και επειδή το πρότυπο του μορφωμένου δεν ήταν πια τόσο ελκυστικό) και αντιμετώπιζαν την όλη διαδικασία σαν κάτι υποχρεωτικό που ήθελαν να διεκπεραιώσουν με τον ευκολότερο τρόπο.



Μεγάλη αλήθεια το παραπάνω.

Τώρα στο θέμα που άνοιξες, η αποδέσμευση του λυκείου από τις πανελλήνιες εξετάσεις πρέπει να γίνει οπωσδήποτε και το λέω καιρό τώρα, το θέμα είναι με ποιον τρόπο. Νομίζω θα μπορούσε να γίνει ως εξής:

- Αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών όλων των μαθημάτων στο λύκειο, ώστε όλα τα μαθήματα να είναι "γενικής παιδείας" (δηλ. υποχρεωτικά για όλους) και να είναι ισότιμα στο απολυτήριο. Εισαγωγικές εξετάσεις για τριτοβάθμια μετά τη λήψη του απολυτηρίου, όπου ο βαθμός του απολυτηρίου είτε θα παίζει κάποιο ρόλο, είτε καθόλου (πιο εύκολο θα ήταν να μην παίζει ρόλο, για αντικειμενικούς λόγους...). Η χρονική απόσταση μεταξύ λήψης απολυτηρίου και συμμετοχής σε εισαγωγικές εξετάσεις θα πρέπει να είναι εύλογη (π.χ. 1 μήνας τουλάχιστον), που σημαίνει εξετάσεις και μέσα Ιουλίου...

- Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (π.χ. συμπίεση δημοτικού έως την 5η τάξη, 3 τάξεις γυμνασίου και 3 τάξεις λυκείου), ώστε οι μαθητές να παίρνουν απολυτήριο στα 17 (με όλα τα μαθήματα "γενικής παιδείας"), και μετά να ακολουθεί προπαρασκευαστικό έτος εντός των λυκείων, όπου θα διδάσκονται τα μαθήματα που θα δηλώσουν ότι σκοπεύουν να εξεταστούν για εισαγωγή στις τριτοβάθμιες σχολές που τους ενδιαφέρουν, συν να διδάσκονται 1-2 μαθήματα επιλογής για διεύρυνση πνεύματος (π.χ. φιλοσοφία, λογοτεχνία, επιστήμες κλπ, ανάλογα τι έχουν επιλέξει: δηλ. όσοι θα θέλουν να δώσουν θετικά μαθήματα, να επιλέγουν μόνο μεταξύ φιλοσοφίας κλπ, ενώ όσοι επιλέξουν θεωρητικά μαθήματα, να επιλέγουν επιστήμες). Προφανώς (ή όχι τόσο προφανώς) τα μαθήματα αυτού του έτους θα έχουν ήδη διδαχθεί στο λύκειο, απλά εδώ θα γίνεται εμβάθυνση και προετοιμασία για τις εξετάσεις.

Ο 2ος τρόπος, που ανέφερα παραπάνω, είναι μάλλον ανεφάρμοστος στην ελληνική πραγματικότητα, επειδή φαίνεται πιο πολυέξοδος για το κράτος, ενώ θα υπήρχαν και σφοδρές αντιδράσεις από φροντιστήρια, αφού το προπαρασκευαστικό έτος θα τα αντικαθιστούσε ουσιαστικά.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 14, 2014, 01:07:57 μμ »
Μα, σε υλη ηδη γνωστη κατα το 95% για ποιο προπαρασκευαστικό έτος μιλάμε? 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 14, 2014, 01:29:23 μμ »
Α δεν ξέρω.. εγώ μια σκέψη εξέφρασα. Πώς ακριβώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί, είναι ένα άλλο θέμα.
π.χ. στο προπαρασκευαστικό έτος θα μπορούσε να γίνεται εμβάθυνση στην ύλη και αντίστοιχη προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Δεν ξέρω αν λειτουργεί έτσι σε κάποια χώρα, ή υπάρχει καλύτερη εναλλακτική για "προπαρασκευαστικό έτος".
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5697
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 14, 2014, 04:29:34 μμ »
Μα, σε υλη ηδη γνωστη κατα το 95% για ποιο προπαρασκευαστικό έτος μιλάμε?

Ύλη γνωστή τα λατινικά ή το σχέδιο; Ή θα τα ενέτασσες στα μαθήματα γενικής παιδείας;
Ακόμα και η επεξεργασία άγνωστου κειμένου στα αρχαία θέλει το χρόνο της. Το ίδιο φαντάζομαι ότι ισχύει και μαθήματα των άλλων κατευθύνσεων που απαιτούν πιο εξειδικευμένες γνώσεις.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Πρόταση αποδέσμευσης Λυκείου από Πανελλήνιες
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 14, 2014, 04:39:19 μμ »
ΟΛΑ ειναι σε υλη διδαγμένη, ακομα και  αυτο το αγνωστο δεν περιμενεις να προετοιμαστεις μονο στην γ λυκειου. Γιατι να υπαρχει ενας ολοκληρος χρόνος, οταν η υλη ειναι αρκετα περιορισμενη?

Θα τα ενέτασσα στα γενικης παιδειας, οχι μονο αυτά αλλά ΟΛΑ τα μαθηματα.
Προθαλαμος προετοιμασιας για τα πανεπιστημια δεν θα ηθελα τη βασικη εκπαιδευση. Υπαρχουν πολλα αντικειμενα να διδαχτουν τα παιδια  :)


Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32291
  • Τελευταία: papamak
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159730
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 361
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 322
Σύνολο: 329

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.098 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.