0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Εκείνο που δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν (και ιδιαίτερα αυτούς που νομοθετούν, οι οποίοι διαχρονικώς αγνοούν την πραγματική λειτουργία της Εκπαίδευσης) είναι το πώς θα διεξαχθεί και θα ολοκληρωθεί τεχνικά και στους χρόνους που θέλουν η περιγραφόμενη στο σχέδιο Νόμου διαδικασία εκλογών για τους Διευθυντές Σχολείων και για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.Κατ’ αρχάς, κάθε Διεύθυνση (εκτός ίσως από τις πολύ μικρές) για να μπορέσει στοιχειωδώς να παρακολουθήσει την διαδικασία χρειάζεται κάποιο πληροφοριακό σύστημα. Τέτοιο δεν υπάρχει και ρεαλιστικά δεν πρόκειται να υπάρξει στο χρονικό διάστημα μέχρι την διεξαγωγή της διαδικασίας. Άσε που σε επίπεδο επικράτειας (Υπουργείου) η διαδικασία μάλλον χρειάζεται ολόκληρη … Singular Logic.Κατά δεύτερον, στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα είναι χαοτική η κατάσταση με εκατοντάδες υποψήφιους να ζητάνε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (στο οποίο θα υπάρχουν και άλλες διαδικασίες: επιστροφή συναδέλφων από διαθεσιμότητα, μεταθέσεις, λήψη αιτήσεων απόσπασης κ.ά.) βεβαιώσεις προϋπηρεσίας (εκπαιδευτικής και διδακτικής) και βεβαιώσεις θέσεων ευθύνης (συν όλη την υπόλοιπη απαιτούμενη χαρτούρα). Μόνο για την εκπαιδευτική προϋπηρεσία μπορεί να βοηθήσει το e-DataCenter. Για τα υπόλοιπα θέλει άνοιγμα Προσωπικού Μητρώου του εκπαιδευτικού και αρκετή ώρα για τον καθένα (θα ποικίλει ανάλογα με την περίπτωση και ειδικά με την διδακτική και με το πόσες ώρες ήταν κάποιος σε μια σχολική μονάδα προβλέπω show), καθώς και custom-made χαρτιά από κάθε Διεύθυνση (παραδοσιακά το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει έγγραφα-πρότυπα για αυτά τα θέματα).Κατά τρίτον, σε επίπεδο σχολείου επίσης υπάρχουν διάφορα τεχνικά θέματα (εφορευτική επιτροπή, ποια ψηφοδέλτια είναι άκυρα κ.ά.). Εδώ στις κανονικές εκλογές που διεξάγονται από δικαστικούς αντιπροσώπους (δικηγόρους με εμπειρία σε εκλογικές διαδικασίες) και οι εγκύκλιοι και οι διευκρινίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών είναι δεκάδων έως εκατοντάδων σελίδων.Το όλο εγχείρημα, ανεξαρτήτως του τι πιστεύει κάποιος για αυτό, διατρέχει σοβαρό κίνδυνο να μην ολοκληρωθεί ομαλώς ποτέ (τουλάχιστον φέτος και για το σύνολο της επικράτειας). Όπερ σημαίνει ότι ίσως πρέπει να προβλεφθούν και μεταβατικές διατάξεις παράτασης της θητείας των υπαρχόντων και διεξαγωγής της διαδικασίας μόνο για τις κενούμενες θέσεις. Σε 2 μήνες η πραγματικότητα θα μας δώσει την απάντηση…
Εκ των ανωτέρω συμπεραίνω ότι θεωρητικά η διαδικασία θα έπρεπε να γίνεται στο τέλος της χρονιάς, ώστε από 1 Αυγούστου να αναλαμβάνουν υπηρεσία. Προσωπικά κατά την πρώτη εφαρμογή θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο να συμβεί κάτι τέτοιο (στην Πρωτοβάθμια από 22 Ιουνίου, δηλ. σε 50 ημέρες, ξεκινάνε οι θερινές διακοπές - χμμμ... μπορεί να χρειαστούν και άλλες νομοθετικές αλλαγές), οπότε εκτιμώ ότι πάμε με τους ίδιους μέχρι το Σεπτέμβριο. Στην αρχή της χρονιάς, όμως, είναι τόσα που συμβαίνουν στα σχολεία, που το μόνο που μας έλειπε είναι μια εκλογική διαδικασία. Αυτοί που θα αναλάβουν στις κενούμενες θέσεις των συνταξιοδοτούμενων στελεχών μπορεί να αποδειχθούν μονιμότεροι του προσωρινού...
Γιατί τόση τσαντιλα για το θέμα των διευθυντών ρε παιδιά ;
Με τις 2 μόνο επιλογές είναι άδικο. Είναι άμεση παραβίαση του πίνακα μορίων.Το έργο είναι χιλιοπαιγμένο με προκηρύξεις που θέτουν τέτοιους περιορισμούς.
Δεν έχω λόγια! Ειλικρινά, πόσο εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας είναι όλοι αυτοί που αποφασίζουν και νομοθετούν τέτοια...
Στο τρίτο, θεωρώ ότι η διαδικασία θα γίνει όπως σε κάθε μυστική ψηφοφορία του συλλόγου. Ποτέ δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα ούτε τέθηκε θέμα από κάποιο.τον ιούνιο θα γίνει, γιατί πριν έχουμε εξετάσεις. Επίσης πρέπει να υπάρχει και σύλλογος για να ψηφίσει. Η ψηφοφορία θα γίνει σε 1 μέρα. Από εκεί και πέρα τον ιούλιο τα υπηρεσιακά θα τρέχουν. Το μόνο που δεν ξέρω είναι πως θα παρουσιάσει ο υποψήφιος τον εαυτό του στο σχολείο που θέλει να πάει. Δηλαδή θα πρέπει να πάει στο σύλλογο να μιλήσει ή θα στείλει τον φάκελο του και όλα καλά? αυτό μπορεί να πάρει χρόνο σε κάποια σχολεία με πολλούς υποψηφίους και να πάρει 1-2 μέρες επιπλέον. Μην ξεχνάμε ότι οι δ/ντες θα πρέπει να ψηφίσουν τους δ/ντες δ/νσεις όλα πρέπει να έχουν τελειώσει τον αύγουστο....θέλουν δεν θέλουν
Στο πρώτο δεν θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα, κάθε σχολείο θα στείλει το πρακτικό που θα αναγράφετε η διαδικασία και τα αποτελέσματα. Αυτά θα τα περάσουν στις δ/νσεις σε excel και τέλος. Αν κάποιος περνάει το 20% θα του υπολογίζουν τα μόρια.Στο δεύτερο σωστά τα λες, θα λιώσουν οι διοικητικοί (όσοι υπάρχουν) όπως λιώνουν σε κάθε κρίσεις. Στο τέλος η δουλειά θα γίνει.
Το πρώτο είναι αλληλένδετο με το δεύτερο. Κάποια θέματα προς προβληματισμό (σίγουρα θα υπάρχουν πολλά ακόμα):1) Πώς ελέγχεται (με σαφή και αδιαμφισβήτητο τρόπο) σε πόσα και ποια σχολεία έθεσε κάποιος υποψηφιότητα και αν δικαιούτο να είναι υποψήφιος σε αυτά;
2) Πώς και από ποιον συγκροτούνται οι κατάλογοι των εκλογέων ώστε να εξασφαλίζεται ότι κάθε εκλογέας να ψηφίζει σε μία μόνο μονάδα;
3) Οι αναπληρωτές των οποίων οι συμβάσεις λήγουν στις 21/6 στην Πρωτοβάθμια και στις 30/6 στη Δευτεροβάθμια θα ψηφίζουν για τον Διευθυντή μιας μονάδας στην οποία είναι πολύ πιθανό να μην είναι του χρόνου; (δεν θέλω καν να σκεφτώ τι θέματα θα τεθούν αν η διαδικασία γίνει μετά τη λήξη των συμβάσεών τους). Τα ίδια ερωτήματα και για τους Ωρομίσθιους και τους Εκπαιδευτικούς της ΠΔΣ στα ΕΠΑΛ (εκεί μάλιστα οι συμβάσεις τους μπορεί να λήγουν και νωρίτερα από τις 21/6).4) Όσοι υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης το τελευταίο δεκαήμερο του Απριλίου (και δεν την ανακαλέσουν) επίσης απολύονται αυτοδικαίως στις 21/6 και 30/6 αντιστοίχως. Θα ψηφίζουν για Διευθυντή μιας μονάδας ενώ την επόμενη χρονιά θα είναι εκτός εκπαίδευσης;( τα 3 και 4 μου φέρνουν στο μυαλό την αγγλοσαξωνική έκφραση: it defeats the purpose. Ένας αξιοσημείωτος αριθμός εκλογέων που θα κρίνει το αποτέλεσμα, την επόμενη χρονιά δεν θα είναι σε αυτή την μονάδα. Άρα για ποια αποδοχή από το Σύλλογο Διδασκόντων μιλάμε; )
5) "Στο τέλος η δουλειά θα γίνει." (Σ.Σ. μην εκλάβεις προσωπικά τα ακόλουθα) Ίσως ο μόνος τρόπος να καταλάβουν κάποιοι πόσο γραφειοκρατική είναι μια διαδικασία είναι η δουλειά τελικά ... να μην γίνει (τουλάχιστον εγκαίρως). Δυστυχώς και στο σχολείο διαπιστώνω ότι κάποιοι θεωρούν ότι η καθημερινότητα (π.χ. απουσίες, ενημερώσεις κηδεμόνων κ.ά.) είναι για τα κορόιδα και μιας και δεν έχουν ιδέα του γραφειοκρατικού όγκου που έχουν δημιουργήσει και επιρρίψει στις πλάτες εκπαιδευτικών (και διοικητικών στις Διευθύνσεις) συνεχίζουν να προσθέτουν και να προσθέτουν και να προσθέτουν γραφειοκρατία. Μάλιστα κοντά και δίπλα στην παραδοσιακή γραφειοκρατία έχουμε τώρα και την ηλεκτρονική γραφειοκρατία. Ποτέ κανείς δεν υπολόγισε τον χρόνο που απαιτείται για όλα όσα ζητάει από τα υποκείμενα επίπεδα. Μάλλον γιατί τα θεωρεί απλά υποκείμενα...
Και κάτι τελευταίο (άσχετο και επίσης όχι προσωπικό). Όχι άλλο άθροισμα Excel. Ε-Λ-Ε-Ο-Σ! Εν έτει 2015 στέλνουμε Excel για την παρακολούθηση ύλης στη Διεύθυνση, τα οποία τα κάνει aggregate εκεί κάποιος δύσμοιρος και τα στέλνει στο Υπουργείο για να τα κάνει ακόμα μεγαλύτερη σούμα (φυσικά με Copy-Paste) κάποιος άλλος δύσμοιρος (και αποτέλεσμα μηδέν). Όχι άλλο κάρβουνο-Excel! (έχουν βγει και οι βάσεις δεδομένων να τους πει κάποιος)