*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου  (Αναγνώστηκε 100157 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #154 στις: Ιούνιος 08, 2010, 02:43:08 πμ »
Και εμείς το 8 βάλαμε και θα έλεγα ότι δεδομένου του επιπέδου τους πήγαν ιδιαίτερα καλά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:33:01 »

Αποσυνδεδεμένος Tertia

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 222
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #155 στις: Οκτώβριος 13, 2010, 10:19:41 μμ »
Καλησπέρα
γνωριζει καποιος συνάδελφος αν είμαστε υποχρεωμένοι το 3ωρο των αρχαίων να το διδάσκουμε 3 διαφορετικές μέρες.
Είναι εφικτό να διδάσκουμε το μαθημα σε συνεχές δίωρο;;

Αποσυνδεδεμένος mitsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2659
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Oso zeis mathaineis...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #156 στις: Οκτώβριος 13, 2010, 10:36:11 μμ »
Καλησπέρα
γνωριζει καποιος συνάδελφος αν είμαστε υποχρεωμένοι το 3ωρο των αρχαίων να το διδάσκουμε 3 διαφορετικές μέρες.
Είναι εφικτό να διδάσκουμε το μαθημα σε συνεχές δίωρο;;

σαφώς και είναι εφικτό,αν δύνανται και οι μαθητές βεβαίως και δεν τους κουράζει!
δε θυμάμαι αν προτείνεται στο βιβλίο του καθηγητή!
αυτό να κοιτάξεις μόνο!
απ'ότι θυμάμαι πέρσυ,για τη γ' γυμνασίου,στο μάθημα της φιλοσοφίας,ενδείκνειτο το δίωρο!

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #157 στις: Οκτώβριος 13, 2010, 11:05:35 μμ »
Θα πρέπει να ψάξεις την σχετική νομοθεσία (Υπουργική Απόφαση; Εγκύκλιο;) που να το προβλέπει για να είσαι καλυμμένη, έτσι δεν είναι;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:33:01 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #158 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 08:05:18 μμ »
Με την ευκαιρία, να ρωτήσω αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα στα κείμενα της Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές που έχω φέτος δυσκολεύονται ιδιαίτερα. Στην Β΄ Γυμνασίου, όπως μου είπαν, είχαν μάθει να λένε το νόημα και να γράφουν την μετάφραση μόνοι τους;;;;στο σπίτι. Εγώ τώρα προσπαθώ να τους δείξω πώς χωρίζονται προτάσεις, να βρίσκουν βασικούς όρους της πρότασης, (Υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο) και να γράφουμε τη μετάφραση σιγά-σιγά και βρίσκω αντίδραση και έντονη δυσφορία, γιατί η περσινή καθηγήτρια δεν τους έκανε κάτι τέτοιο (κατά δήλωσή τους πάντα). Έχετε ανάλογο πρόβλημα ή κάνω εγώ κάποιο λάθος; Σημειωτέον πως όταν στο σύμβουλο πέρυσι ανέφερα την δυσκολία των κειμένων, μου απάντησε ότι το βιβλίο της Γ΄ είναι από τα πιο καλά και δεν του έχει τεθεί ξανά τέτοιο θέμα.

Αποσυνδεδεμένος samou

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #159 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 08:58:09 μμ »
Α και Β γυμνασιου, σύμφωνα με τη διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων, δεν κανουμε ακριβή μεταφραση αλλά το νόημα. Σωστά σου είπαν τα παιδιά.Πλήρη σύνταξη και μτφρ λέξη προς λέξη στη γ. Αναλόγως το επίπεδο βέβαια. Φέτος αντιμετωπίζω κι εγω μαθητές πολύ χαμηλού επιπέδου στη γ τάξη και η σύμβουλος μου είπε να κάνω επιλογή γιατί αλλιώς θα μπλοκάρουν και δεν έχει νόημα.
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος samou

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 48
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #160 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 09:00:19 μμ »
Όσο για τη δυσφορία αναμενόμενο. Αυτά βαριούνται τη ζωή τους, Αρχαία θα κάτσουν να διαβάσουν? :'( :-\
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #161 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 09:32:15 μμ »
samou, ευχαριστώ για την απάντηση. Το ξέρω ότι στην α΄ και β΄ ασχολούνται μόνο με το νόημα, οπότε αυτό με την μετάφραση στο σπίτι μού μυρίζει πολύ έντονα... λυσάρι!!! Το θέμα είναι ότι οι μαθητές  δεν έχουν συνηθίσει να βρίσκουν ούτε ένα υποκείμενο ή ένα αντικείμενο στο κείμενο. Κι εγώ που το ζητάω αυτό φαίνομαι η κακιά της υπόθεσης. Άσε το άλλο με το "λύω". Πήγα να το κάνω επανάληψη και πετάγεται μια μαθήτρια και λέει:
"Γιατί τα κάνουμε αυτά; Είναι εκτός ύλης!". ΄Αψογα πληροφορημένη. Φαντάσου όμως να πει στους γονείς της: Η καθηγήτρια των Αρχαίων μας κάνει μάθημα εκτός ύλης!   

Αποσυνδεδεμένος soul

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1081
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #162 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 10:04:18 μμ »
Αυτό είναι λάθος και πρέπει να το τονίσεις στα παιδια!
Στα αρχαια μπορείς να έξετάσεις ό,τι θέλεις από την ύλη της α και β γυμνασιου και οφείλουν να τα ξέρουν.
Στο συγκεκριμένο μάθημα δεν υπάρχει γραμματική ή συντακτικο εκτός ύλης.
“Η ευτυχία δημιουργεί φίλους, Η δυστυχία τους δοκιμάζει”

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #163 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 10:20:05 μμ »
Αχ soul μου, τι μου θύμισες τώρα!!! Την περσινή πονεμένη ιστορία!!!!! Πέρυσι λοιπόν στο μάθημα όλη την χρονιά βρίσκαμε με τα παιδιά υποκείμενα, προσδιορισμούς, και όχι μόνο ποιητικά αίτια ή δευτερεύουσες που διδάσκονται στην γ.  Σε πληροφορώ λοιπόν ότι μια συνάδερφος που δυστυχώς το παιδί της ήταν στην τάξη μου είπε να μην βάλω εκτός ύλης θέματα στα παιδιά (δηλαδή υποκείμενα, αντικείμενα, κλπ.) γιατί οι εξετάσεις του Ιουνίου κινδυνεύουν να ακυρωθούν. Η ίδια με διαβεβαίωσε ότι δεν θα έλεγε κάτι αλλά οι άλλοι γονείς!!!!! Το θέμα το μετέφερα στον σύμβουλο που δυστυχώς (λόγω νομικού κενού;;;) μου απάντησε σαν Πυθία. "Και μπορείς και δεν μπορείς". Έμεινα εντελώς ακάλυπτη. Καταλαβαίνεις ότι αν στα παιδιά έχει περάσει μια τέτοια αντίληψη από τους γονείς και μάλιστα από συναδέρφους γονείς, πόσο δύσκολη είναι η θέση μου. Αν όμως είχα σαφή απάντηση από τον σύμβουλο τα πράγματα θα ήταν εντελώς διαφορετικά. Γι΄ αυτό όποιος πάει να διδάξει κάτι επιπλέον, βρίσκει τον μπελά του!!!
 

Αποσυνδεδεμένος Selanik

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 274
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #164 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 10:42:33 μμ »
Αχ soul μου, τι μου θύμισες τώρα!!! Την περσινή πονεμένη ιστορία!!!!! Πέρυσι λοιπόν στο μάθημα όλη την χρονιά βρίσκαμε με τα παιδιά υποκείμενα, προσδιορισμούς, και όχι μόνο ποιητικά αίτια ή δευτερεύουσες που διδάσκονται στην γ.  Σε πληροφορώ λοιπόν ότι μια συνάδερφος που δυστυχώς το παιδί της ήταν στην τάξη μου είπε να μην βάλω εκτός ύλης θέματα στα παιδιά (δηλαδή υποκείμενα, αντικείμενα, κλπ.) γιατί οι εξετάσεις του Ιουνίου κινδυνεύουν να ακυρωθούν. Η ίδια με διαβεβαίωσε ότι δεν θα έλεγε κάτι αλλά οι άλλοι γονείς!!!!! Το θέμα το μετέφερα στον σύμβουλο που δυστυχώς (λόγω νομικού κενού;;;) μου απάντησε σαν Πυθία. "Και μπορείς και δεν μπορείς". Έμεινα εντελώς ακάλυπτη. Καταλαβαίνεις ότι αν στα παιδιά έχει περάσει μια τέτοια αντίληψη από τους γονείς και μάλιστα από συναδέρφους γονείς, πόσο δύσκολη είναι η θέση μου. Αν όμως είχα σαφή απάντηση από τον σύμβουλο τα πράγματα θα ήταν εντελώς διαφορετικά. Γι΄ αυτό όποιος πάει να διδάξει κάτι επιπλέον, βρίσκει τον μπελά του!!!
 

Μα πως γίνεται να είναι εκτός ύλης οι βασικοί όροι της πρότασης;;;
Εδώ μαθαίνουν τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς και τα συνηρημένα στη γ', είναι δυνατόν να ισχυριστεί κάποιος ότι είναι εκτός ύλης το υποκείμενο και το αντικείμενο;
Γνώμη μου είναι διδασκαλία με βάση το επίπεδο. Αν τα αρχαία τους φαίνονται κινέζικα, τουλάχιστον να πιάνουν το νόημα και να μπορούν να αναγωρίσουν 2-3 βασικά πράγματα.
Ο εμπρόθετος του ποιητικού αιτίου δε θα τους αλλάξει τη ζωή.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3388
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #165 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 10:57:53 μμ »
Συμφωνώ μαζί σου. Φέτος όμως βλέπω ότι θα αντιμετωπίσω πάλι το ίδιο πρόβλημα.  Στους μαθητές έχει περάσει η αντίληψη (μάλλον από καθηγητές που είχαν παλαιότερα) πως ό,τι κάναμε πέρυσι, φέτος το ξεχνάμε. Και αφού αυτή η άποψη σιγοντάρεται και από γονείς - συναδέρφους, το πράγμα δυσκολεύει. Εξάλλου, το επίπεδο της τάξης είναι εξαιρετικά χαμηλό, αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι μαθητές, καθώς ετοιμάζονται για ΕΠΑΛ, αδιαφορούν πλήρως για το μάθημα. Τετράδια και βιβλία δεν φέρνουν καν. Και μιλάμε για την μισή τάξη. Βέβαια πρέπει να αναρωτηθώ μήπως κι εγώ κάνω κάτι λάθος. 

Αποσυνδεδεμένος ngdek

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 150
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #166 στις: Οκτώβριος 21, 2010, 01:14:19 πμ »
Ένας τρόπος για να μάθουν κάτι παραπάνω από τη μετάφραση είναι να τους βάζεις να την λένε δείχνοντας με το δάχτυλο κάθε λέξη στο κείμενο που λένε προφορικά. λένε προφορικά και το δάχτυλο δείχνει ταυτόχρονα τη λέξη που λέει εκείνη τη στιγμή. Ακόμη και τους συνδέσμους. Το σύστημα δουλεύει ακόμη και από την πρώτη Γυμνασίου και με τους πιο δύσκολους μαθητές. Έτσι δε χρειάζεται να μαθαίνουν ξεχωριστά το λεξιλόγιο, αλλά το μαθαίνουν ταυτόχρονα δείχνοντας τη λέξη και έτσι βεβαιώνεσαι ότι το ξέρουν ξεχωριστά, αλλά και μέσα στο κείμενο.
Στα πρώτα κείμενα να δείχνουν επιπλέον ξεχωριστά μόνο το ρήμα. Μετά σε επόμενα κείμενα μόνο τα ρήματα και τα υποκείμενα και σε τρίτο χρόνο να βρίσκουν άλλους όρους. Να μην απογοητεύονται από την αρχή και τα παρατήσουν εντελώς. Επίσης να διαβάζουν πάντα και τη μετάφραση μόνη της γρήγορα να ξέρουν όλο το νόημα στα νέα ελληνικά. Όλη η δουλειά αυτή δεν παίρνει πάνω από 20 λεπτά με μισή ώρα ακόμη και με τους πιο αργούς μαθητές.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 21, 2010, 01:18:45 πμ από ngdek »

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου
« Απάντηση #167 στις: Απρίλιος 07, 2011, 08:54:28 μμ »
γνωρίζεις κανείς πού μπορώ να βρω σε ηλεκτρονική μορφή το βιβλίο του Αρριανού ;;;;το σχολικό της γ γυμνασίου;;;;;;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160929
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 772
Σύνολο: 780

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.111 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.