*

Αποστολέας Θέμα: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα  (Αναγνώστηκε 62366 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #42 στις: Ιούνιος 05, 2016, 12:09:46 μμ »
Στη συνείδηση ορισμένων, ναι. Είχα παλαιότερα διευθυντή που μου έλεγε: " Τι χρειάζεστε εσείς στο σχολείο; Γιατί δεν πάτε να βάψετε κανένα τοίχο μπας και βγάλετε κανένα φράγκο; Αυτοί ούτε να γράφουν ξέρουν, ούτε να διαβάζουν. Τι να τα κάνουν τα καλλιτεχνικά;". Εκεί έπρεπε συνέχεια να διεκδικώ το αυτονόητο απαιτώντας διαρκώς ότι θεωρούσα καλύτερο γα το μάθημά μου.
Και  όταν οι μαθητές μου αρχίζουν τα " τι με νοιάζει εμένα αφού το μάθημά σας δεν εξετάζεται γραπτά;" τους λέω ότι κάθε εργασία μετρά το ίδιο με ένα τεστ  για να δω τι έχουν καταλάβει από αυτά έχουμε πει προηγουμένως στην τάξη. Πάντα τις κρατώ όλες μέχρι το τέλος της χρονιάς για να παρακολουθώ την πρόοδό τους και συζητώ διαρκώς μαζί τους καλώντας να συγκρίνουν τον εαυτό τους με την αρχή της χρονιάς. Θέλω να πω ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι εκτός από τα διαγωνίσματα, ανάλογα βέβαια με το τι διδάσκει ο καθένας μας και στο χέρι μας είναι να δώσουμε αξία στο μάθημά μας.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:04:47 »

Αποσυνδεδεμένος raclette

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 270
  • ό,τι να'ναι αυτή η εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #43 στις: Ιούνιος 05, 2016, 12:16:58 μμ »
μα η ανατροφοδοτηση ειναι ακριβως το ζητουμενο, απλως οι εργασιες επαφιενται στην ευσυνειδησια του εκαςτοτε εκπαιδευτικου.. μικρα και ευελικτα πρεπει να ειναι τα πραγματα για να ειναι αποτελεσματικα... οσο για τα περι μορφωσης, προφανως δεν τιθεται θεμα διαχωρισμου, ολοι με 4ετη πανεπιστημιακα πτυχια ειμαστε, οι μισοι με μεταπτυχιακα και οι αλλοι μιςοι με 500 σεμιναρια, ειμαστε οι πλεον κατηρτισμενοι και συκοφαντημενοι ταυτοχρονα δημοσιοι υπαλληλοι...

Αποσυνδεδεμένος nat84

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 173
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #44 στις: Ιούνιος 05, 2016, 01:42:37 μμ »
κατα τη γνωμη μου, ειτε θα κρατηθοθν οι εξετασεις σε ολα τα μαθηματα, ειτε θα καταργηθουνε σε ολα, διαφορετικα η επισημη εξουσια νομιμοποιει στη συνειδηςη μαθητων και γονεων τις διακρισεις μεταξυ μαθηματων και περισσοτερο η λιγοτερο μορφωμενων εκπαιδευτικων (λες και ολοι οι εκπαιδευτικοι δεν εχουν 4ετη τουλαχιστον πανεπιστημιακη εκπαιδευση)... Το ζητημα του ΚΠΓ στις ξενες γλωσσες ειναι διαφορετικο και σαφως θα πρεπει να θεσμοθετηθει στο τελος της υποχρεωτικης εκπαιδευσης κατ'αρχας και του λυκειου εν συνεχεια ωστε να εκσυγχρονισθει η ξενογλωσση εκπαιδευση. Οσο για το συμβολαιο τιμης, εγω το ειχα εφαρμοσει στο γυμνασιο σε δυσκολα τμηματα πριν απο δεκα χρονια και ενω ολοι υπεγραψαν προθυμα και υπευθυνα και το τοιχοκολλησαμε σε εμφανη θεση μετα απο μια βδομαδα εγινε κουρελοχαρτο κι εξαφανιστηκε...Κατα τη γνωμη μου καταφερνεις πολυ περισσοτερα με μικρα βραχυπροθεσμα συνεργατικα σχεδια παρα με αυτες τις τεχνητες μεθοδους που δεν αλλαζουν συμπεριφορες αλλα επιβαλλουν περισσοτερες τυπικες δεσμευσεις στο ανυποτακτο πνευμα των επαναστατημενων εφηβων
Θα συμφωνήσω κι εγώ απόλυτα σε αυτό που λέει η raclette. Μπορώ να κατανοήσω το επιχείρημα περί κατάργησης των εξετάσεων και εναλλακτικού τρόπου αξιολόγησης των μαθητών (πχ. μέσω εργασιών, project ktl), όμως αν ακολουθήσουμε αυτή τη φιλοσοφία να την ακολούθησουμε στο σύνολο των μαθημάτων, όχι σε μερικά ναι και σε μερικά όχι. Για μενα είναι αδιανόητο η επίσημη εξουσία (υπουργείο) να διαχωρίζει υποτιμητικά τα διδακτικά αντικείμενα σε πρωτεύοντα κ δευτερεύοντα. Αυτό μετά θα περάσει σαν φιλοσοφία κ στο σχολείο τόσο μέσα σε ένα σύλλογο διδασκόντων, όσο και στους μαθητές κ στους γονείς...

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #45 στις: Ιούνιος 05, 2016, 03:34:47 μμ »
Ηδη εχει περασει στη συνειδηση ολων η διακριση μεταξυ των μαθηματων.Αυτο ειναι το παραλληλο προγραμμα που ελεγα,το παραπρογραμμα,οπως λεγεται στην Παιδαγωγικη επιστημη.Οχι το ανυπαρκτο του Τσιπρα χαχα το υπαρκτο,αυτο που δεν ομολογειται φανερα αλλα υπαρχει.Η καταργηση των εξετασεων δεν θα επιδεινωσει τιποτα κατα τη γνωμη μου.
Αλλωστε στη ξενη γλωσσα υπηρχε μια μηχανιστικη αντιμετωπιση του διδακτικης υλης.Δεν ασχολουμαστε τοσο κατα τη διαρκεια-ως μαθητες- και περιμενουμε στο τελος τα sos να γραψουμε κατι.Εγω δεν μπορω να δουλεψω ετσι.Με ενδιαφερει η μεταγνωστικη αξιολογηση.
Στην ξενη γλωσσα δε,με ενοχλουν περισσοτερο οι διαφορετικες αφετηριες εκκινησης των μαθητων,η ανομοιογενεια που μπορει να θεραπευσει βεβαια το ΚΠΓ.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 05, 2016, 03:36:52 μμ από spiritus asper »
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:04:47 »

Αποσυνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3184
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #46 στις: Ιούνιος 05, 2016, 04:22:38 μμ »
Και εγώ είμαι υπέρ της άποψης αν εντοπίζεται πρόβλημα στις εξετάσεις γυμνασίου τότε να περιοριστούν  σε όλα τα μαθήματα ανεξαιρέτως.

Αποσυνδεδεμένος nat84

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 173
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #47 στις: Ιούνιος 05, 2016, 06:35:21 μμ »
Ηδη εχει περασει στη συνειδηση ολων η διακριση μεταξυ των μαθηματων.Αυτο ειναι το παραλληλο προγραμμα που ελεγα,το παραπρογραμμα,οπως λεγεται στην Παιδαγωγικη επιστημη.Οχι το ανυπαρκτο του Τσιπρα χαχα το υπαρκτο,αυτο που δεν ομολογειται φανερα αλλα υπαρχει.Η καταργηση των εξετασεων δεν θα επιδεινωσει τιποτα κατα τη γνωμη μου.
Αλλωστε στη ξενη γλωσσα υπηρχε μια μηχανιστικη αντιμετωπιση του διδακτικης υλης.Δεν ασχολουμαστε τοσο κατα τη διαρκεια-ως μαθητες- και περιμενουμε στο τελος τα sos να γραψουμε κατι.Εγω δεν μπορω να δουλεψω ετσι.Με ενδιαφερει η μεταγνωστικη αξιολογηση.
Στην ξενη γλωσσα δε,με ενοχλουν περισσοτερο οι διαφορετικες αφετηριες εκκινησης των μαθητων,η ανομοιογενεια που μπορει να θεραπευσει βεβαια το ΚΠΓ.
Μαζί σου για τη μηχανιστική αντιμετώπιση της διδακτικής ύλης, η οποία νομίζω ισχύει γενικά στο σχολείο, όχι μόνο για συγκεκριμένα μαθήματα, και να σκεφτούμε τρόπους να αποφευχθεί αυτό. Μαζί σου και για τη θεσμοθέτηση του ΚΠΓ στο οποίο νομίζω όλοι συμφωνούν να μπορεί να παρέχει ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο. Παραδέχομαι αυτό που λες, ότι δηλαδή μια άτυπη διάκριση μαθημάτων ήδη υπάρχει, όμως σε ένα πλουραλιστικό σχολείο αυτό είναι που πρέπει να καταπολεμηθεί. Αντί να εμφυσήσουμε στους μαθητές τη φιλοσοφία ότι κάθε γνωστικό αντικείμενο έχει την αξία του και το λόγο ύπαρξής του στο σχολείο, πάμε επίσημα και καθιερώνουμε μαθήματα α' ταχύτητας τα οποία χρήζουν γραπτής εξέτασης και μαθήματα β' ταχύτητας που δε χρειάζεται να εξετάζονται...(Δεν αναφέρομαι σε μαθήματα όπως πχ καλλιτεχνικά που από τη φύση τους δεν μπορούν να εξεταστούν γραπτά αλλά σε μορφή εργασιών) Και πείτε μου εσείς ποιος μετά θα κρατήσει το 15χρονο έφηβο σε ένα μάθημα που ξέρει ότι δεν θα το εξεταστεί. Γιατί καλή η θεωρία αλλά στην πράξη της διδασκαλίας στην τάξη ξέρουμε ότι το γεγονός πως θα εξεταστούν οι μαθητές αποτελεί ένα κίνητρο για αυτούς. Εξωτερικό μεν, και δεν πρέπει να μένουμε σε αυτό κ μόνο, αλλά κίνητρο. Επίσης, με ποια κριτήρια αποδίδουμε τη σημαντικότητα ενός μαθήματος? Δηλ. με ποιο κριτήριο είναι η ξένη γλώσσα ή η πληροφορική λόγου χάρη λιγότερο σημαντικά από την ιστορία? Λέω ένα τυχαίο παράδειγμα για να μην παρεξηγηθώ. Επίσης, κι ας χαρακτηριστώ καχύποπτη, εμένα σε περίοδο οικονομικής κρίσης όπου η Παιδεία λαμβάνει ψίχουλα μόνο τυχαία δε μου φαίνεται η αποδόμηση κάποιων ειδικοτήτων...Ξεκίνησε με τη Διαμαντοπούλου απτο 2010 η ιστορία με τις βασικές κ μη ειδικότητες, πέρασε σιγά σιγά στη συνείδησή μας, το "χωνέψαμε", και τώρα πιο απροκάλυπτα πάμε να ολοκληρώσουμε το διαχωρισμό. Και μετά  ξέρετε τι θα λένε? Κοιτάμε πρώτα να καλύψουμε τα κενά στα πρωτεύοντα μαθήματα που έχουν συγκεκριμένη ύλη και εξετάζονται οι μαθητές...και για τα υπόλοιπα αν περισσέψει κάτι...εγώ εκεί βλέπω ότι είναι όλο το θέμα τελικά. Πώς θα τη βγάλουν με λιγότερους εκπαιδευτικούς. Ούτε παιδαγωγικό είναι, ούτε τίποτα. Όλα τα άλλα είναι μπαρουφολογίες για να συγκαλύψουμε το πραγματικό κίνητρο που είναι η περιστολή δαπανών.

Αποσυνδεδεμένος aspinoulas

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 443
  • ΠΕ03
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #48 στις: Ιούνιος 05, 2016, 06:42:07 μμ »
Ωραίες οι "θεωρίες " ,ηχούν ωραία στο αυτί αλλά ας τις πείτε και στους μαθητές που ελλείψει εξετάσεων και ενδεχομένου να μείνουν για Σεπτέμβρη σας πουν "και τι θα μου κάνετε; Θα με αφήσετε; Μπορείτε; "

Στη πράξη αυτό που επιχειρείται είναι απαξίωση. Για να φτάσουμε στο σημείο της κατάργησης των εξετάσεων και της αριθμητικής βαθμολογίας απαιτείται ΧΡΟΝΟΣ , ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ώστε η στρατηγική να είναι ενιαία ανεξαρτήτως κυβέρνησης. Πολύ φοβάμαι όμως πως με τη δαμόκλειο σπάθη των εκλογών να κρέμεται ανα πάσα στιγμή ,όλα αυτά θα είναι μια άνοστη "σούπα".

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #49 στις: Ιούνιος 05, 2016, 07:02:28 μμ »
Ναι,θα σε αφησω στην ιδια ταξη.Θα σε πεταξω εξω γιατι ενοχλεις το μαθημα μου και απο μενα θα εχεις να λαβαινεις απουσιες.Και κανονισε την πορεια σου.Του δινεις και την δυνατοτητα να επιλεξει.Η ετσι ή γιουβετσι.Λογικες συνεπειες.
Διαβασα οτι συμμπληρωματικα θα υπαρχει η περιγραφικη αξιολογηση.Μην μασατε.Οι βαθμοι δεν μπορουν να καταργηθουν,απλως η περιγραφικη αξιολογηση σερβιρεται ως συνοδευτικο,σαν σαλατα για να ''κατεβαινει'' πιο ευκολα ο βαθμος,να το πω μεταφορικα.
Τον 15χρονο θα τον κρατησεις οπως κρατας και τον 10 χρονο στο δημοτικο,με τους βαθμους τετραμηνων που επηρεαζουν τον τελικο μεσο ορο στο συνολο των μαθηματων και με τις απουσιες μαλιστα που δεν υπαρχουν στο δημοτικο.Δεν μπορεις να πεταξεις εξω ενα παιδι δημοτικου ενω στο γυμνασιο μπορεις.Σε πρωτη φαση αυτο.
Δεν μπορεις να εμφυσησεις πια στο μαθητη τη φιλοσοφια οτι ολα τα μαθηματα εχουν την αξια τους,εχει παγιωθει η διακριση των μαθηματων,αυτο ειναι μια σταθερα.Οι μεταβλητες ομως που μπορουν να αλλαξουν την κατευθυνση της σκεψης του μαθητη σου ειναι η προσωπικοτητα του δασκαλου και η ποιοτητα του μαθηματος του.Δεν πιανει σε ολους τους μαθητες οκ,ομως δεν μπορουμε να κατασκευασουμε ενα γενικο αξιωμα και να αλλαξουμε την αντιληψη των μαθητων περι της σημαντικοτητας ολων των μαθηματων.
Ωραια,ερχεται δηλαδη ο υπουργος και λεει ολα τα μαθηματα ειναι εξισου σημαντικα.Και;Θα εκριζωθει η διακριση;
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #50 στις: Ιούνιος 05, 2016, 07:47:03 μμ »
Ναι,θα σε αφησω στην ιδια ταξη.Θα σε πεταξω εξω γιατι ενοχλεις το μαθημα μου και απο μενα θα εχεις να λαβαινεις απουσιες.Και κανονισε την πορεια σου.Του δινεις και την δυνατοτητα να επιλεξει.Η ετσι ή γιουβετσι.Λογικες συνεπειες.
Διαβασα οτι συμμπληρωματικα θα υπαρχει η περιγραφικη αξιολογηση.Μην μασατε.Οι βαθμοι δεν μπορουν να καταργηθουν,απλως η περιγραφικη αξιολογηση σερβιρεται ως συνοδευτικο,σαν σαλατα για να ''κατεβαινει'' πιο ευκολα ο βαθμος,να το πω μεταφορικα.
Τον 15χρονο θα τον κρατησεις οπως κρατας και τον 10 χρονο στο δημοτικο,με τους βαθμους τετραμηνων που επηρεαζουν τον τελικο μεσο ορο στο συνολο των μαθηματων και με τις απουσιες μαλιστα που δεν υπαρχουν στο δημοτικο.Δεν μπορεις να πεταξεις εξω ενα παιδι δημοτικου ενω στο γυμνασιο μπορεις.Σε πρωτη φαση αυτο.
Δεν μπορεις να εμφυσησεις πια στο μαθητη τη φιλοσοφια οτι ολα τα μαθηματα εχουν την αξια τους,εχει παγιωθει η διακριση των μαθηματων,αυτο ειναι μια σταθερα.Οι μεταβλητες ομως που μπορουν να αλλαξουν την κατευθυνση της σκεψης του μαθητη σου ειναι η προσωπικοτητα του δασκαλου και η ποιοτητα του μαθηματος του.Δεν πιανει σε ολους τους μαθητες οκ,ομως δεν μπορουμε να κατασκευασουμε ενα γενικο αξιωμα και να αλλαξουμε την αντιληψη των μαθητων περι της σημαντικοτητας ολων των μαθηματων.
Ωραια,ερχεται δηλαδη ο υπουργος και λεει ολα τα μαθηματα ειναι εξισου σημαντικα.Και;Θα εκριζωθει η διακριση;

++++
και συμφωνώ με τα περισσότερα που έχουν ειπωθει.
αν και θα τονίσω οπως ειπε και ο aspinoulas οτι σταδιακά γίνονται οι αλλαγές και οι μεταρρυθμισεις δεν πιάνουν όταν κύριος επιδιωκομενος σκοπος είναι η εξοικονομηση πορων. Με την κατάργηση εξετάσεων όμως σε συγκεκριμένα μαθήματα νομιμοποιειται και απο την πολιτική ηγεσία η διάκριση μαθημάτων και παρουσιάζεται ως αντίληψη σωστή καταρχήν.

για την εκπαιδευτική πολιτική μας είχε πει ένας καθηγητής οτι όσοι γνωρίζουν τη θεωρία βρισκονται απομονωμένοι στα πανεπιστήμια, ενώ οσοι την ασκούν εϊναι ανίδεοι, στελέχη διοικητικά χωρίς όμως εξειδικευμένη γνώση διοίκησης που βασίζονται μονο στην εμπειρία τους. Θα προσθέσω και οτι όταν δεν υπάρχουν λεφτά και πραγματική γνώση οι συνήθως σωστές αλλαγές που προτείνουν οι πανεπιστημιακοί εφαρμόζονται από τους πολιτικούς αποσπασματικά, επιδερμικά, χωρίς επιμόρφωση των ϊδιων των εκπαιδευτικών που αφήνονται στην τ6χη, με κύριο σκοπο την οικονομία και το άρπαγμα χρηματοδοτήσεων απο ε.ε. και κάνουν περισσοτερο κακο παρά καλο αρχικά.. βλ. τράπεζα θεμάτων, πανελλαδικές β λυκείου κλπ

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #51 στις: Ιούνιος 05, 2016, 08:20:08 μμ »
Υπάρχει χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης και ενδιάμεσα θριαμβεύει το άρπα-κόλλα. Το χρήμα (όταν υπάρχει) αντί να πάει για τις ανάγκες των σχολείων καταλήγει στις τσέπες τους. Είδαμε τι έγινε και με την περίφημη αξιολόγηση, γράψιμο νέων βιβλίων και άλλες (δυστυχώς αλλά έτσι καταλήγουν) σαπουνόφουσκες-κομπίνες. Θα διαλύσουν ότι προλάβουν πριν πάρουν πόδι και μετά άντε πάλι νέο μοίρασμα της πίτας από την αρχή με τους επόμενους.

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #52 στις: Ιούνιος 05, 2016, 08:31:33 μμ »
Μαθήτρια β λυκείου, με γονείς εκπαιδευτικούς, στη θετική κατεύθυνση μου ζητά μάθημα για την Αντιγόνη εν όψει εξετάσεων. Τί να αντικρύσω; Δεν ήξερε τίποτα. Μα κυρία λέει....." δευτερεύων είναι αυτό το μάθημα λόγω κατεύθυνσης". Αν δεν το εξετάζεται καθόλου τί λέτε να συμβεί;Να τονίσω ότι πρόκειται για καλή μαθήτρια και γενικά από τα παιδιά που διαβάζουν. Απλά η απαξίωση για ορισμένα μαθήματα έχει ριζώσει. Αν ισχύσουν τα νέα δεδομένα.... :o ???
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 05, 2016, 08:35:48 μμ από Ιωάννα2016 »

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #53 στις: Ιούνιος 05, 2016, 08:40:20 μμ »
Μαθήτρια β λυκείου, με γονείς εκπαιδευτικούς, στη θετική κατεύθυνση μου ζητά μάθημα για την Αντιγόνη εν όψει εξετάσεων. Τί να αντικρύσω; Δεν ήξερε τίποτα. Μα κυρία λέει....." δευτερεύων είναι αυτό το μάθημα λόγω κατεύθυνσης". Αν δεν το εξετάζεται καθόλου τί λέτε να συμβεί;Να τονίσω ότι πρόκειται για καλή μαθήτρια και γενικά από τα παιδιά που διαβάζουν. Απλά η απαξίωση για ορισμένα μαθήματα έχει ριζώσει. Αν ισχύσουν τα νέα δεδομένα.... :o ???

Τίποτα (δε θα συμβεί):
"Αν ήταν το σχολείο να άλλαζε τον άνθρωπο και τα χαρακτηριστικά του, θα ήταν παράνομο".

Ας κοιτάξουμε να "αλλάξουμε" τα χαρακτηριστικά ΜΑΣ (όχι τα "λέω και άλλα κάνω") τα ουσιαστικά ΚΑΙ ημών ως δάσκαλοι, που έχουμε εγκλωβιστεί στο ίδιο ατελέσφορο "πλαίσιο" (που μας έφερε εδώ {και όχι μόνο στη χώρα μας}

Και μετά θα "μάθουμε" τους μέλλοντες πολίτες αυτής της χώρας (και όχι μόνο),
που είναι καθ'εικόνα και καθ'ομοίωση
και πολύ "χειρότεροι">.


Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4126
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #54 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:00:38 μμ »
Η απόσταση θεωρίας και πράξης προφανώς είναι μεγάλη και στη θεωρία όλοι λέμε ωραία και μεγάλα λόγια. Κι εγώ που έχω λίγα χρόνια υπηρεσίας φοβάμαι να πάω σε λύκειο γιατί δεν θα μου δώσουν κατευθύνσεις αλλά μόνο μη εξεταζόμενα πανελλαδικώς, κι εγώ έχω καθυστερήσει διαγώνισμα στα Κείμενα μέχρι το τέλος του τριμήνου για να είναι σε ετοιμότητα οι μαθητές και να προσέχουν κατά το δυνατόν σε όλα όσα δίδασκα, κι εγώ έχω τρομοκρατήσει πρωτάκια με τεστ που μετά πέταξα στα σκουπίδια, για να καταλάβουν ότι πρέπει να είναι κάθε μέρα διαβασμένοι. Ξέρω καλά όμως ότι οι μαθητές έτσι δεν μαθαίνουν τίποτα, απλώς κάνουν σωστά "τη δουλειά τους" για να έχουμε κι εμείς το κεφάλι μας ήσυχο κατά το δυνατόν. Αυτό είναι το ένα σκέλος της συζήτησης και δεν είναι κακό να το παραδεχτούμε ότι δυστυχώς ισχύει. Μη λέμε όμως ότι είμαστε ευχαριστημένοι αν οι μαθητές μας παρακολουθούν μόνο και μόνο επειδή θα εξεταστούν, ούτε ότι η εκπαίδευση θα καταρρεύσει γιατί τα παιδιά θα μαθαίνουν λιγότερα πράγματα. Είμαστε ευχαριστημένοι με μαθητές σχετικά ήσυχους και τυπικούς στη μελέτη τους με το φόβο του βαθμού και της εξέτασης και γι' αυτό φοβόμαστε τόσο πολύ την αλλαγή; Θα είναι μια δύσκολη αλλαγή μέχρι να ξεριζωθούν νοοτροπίες, αλλά θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάτι καλό.

Αποσυνδεδεμένος portokali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2425
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #55 στις: Ιούνιος 05, 2016, 09:08:17 μμ »
δηλαδή αν δεν εξετάζεται τον Ιούνιο δεν μετράει ο βαθμός του τετραμήνου στον Μ.Ο;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159621
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 435
Σύνολο: 440

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.