*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 210261 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #434 στις: Σεπτέμβριος 08, 2016, 01:27:02 πμ »
Σε μας και τα δυο δεν υπήρχαν στη λίστα, γι' αυτό μου έκανε εντύπωση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:30:42 »

Αποσυνδεδεμένος tiel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 947
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #435 στις: Σεπτέμβριος 12, 2016, 05:00:59 μμ »
Συνάδελφοι, στα Αρχαία Ελληνικά Α΄Λυκείου, Διδάσκουμε Εισαγωγή ΞΕνοφώντα, κείμενο Ξενοφώντα και ακολουθεί εισαγωγή Θουκυδίδη και κείμενο Θουκυδίδη;

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #436 στις: Σεπτέμβριος 21, 2016, 11:53:57 μμ »
Ναι, αλλά πρόσεξε τη νέα ύλη! Οι παράγραφοι 16-32 της αρχής πλέον διδάσκονται από μετάφραση μόνο.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #437 στις: Οκτώβριος 30, 2016, 08:53:59 μμ »
     Συνάδελφοι, θέλω να ρωτήσω σχετικά με το διαγώνισμα Α΄ τετραμήνου. Δεδομένου ότι την εισαγωγή οι μαθητές δεν την μαθαίνουν όπως τις προηγούμενες χρονιές, πώς θα είναι διατυπωμένο το ερώτημα που αφορά στην εισαγωγή; Νομίζω ότι δεν μπορούμε να ρωτήσουμε τους μαθητές π.χ. Τι γνωρίζετε για την καταγωγή και τη μόρφωση του Ξενοφώντα, έτσι δεν είναι; Οπότε τι ρωτάμε;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:30:42 »

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #438 στις: Οκτώβριος 30, 2016, 11:38:32 μμ »
Οι μαθητές μπορεί να μη μαθαινουν την εισαγωγή όπως τις άλλες χρονιές αλλά εσύ ξέρεις τι ακριβώς τους έχεις διδάξει. Θα τους βάλεις λοιπόν κατι απ αυτά ππυ τους έχεις επισημάνει. Ίσως μπορεί να έχει η ερωτηση εισαγωγής τη μορφή Σωστό -Λάθος ή αντιστοίχιση.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος ThaliaTh

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #439 στις: Νοέμβριος 02, 2016, 10:04:40 μμ »
Γεια σας συνάδελφοι!έχω την εξής απορία:Σύμφωνα με τα βοηθήματα που έχω και την αναζήτηση που έχω κάνει στο internet, στην παράγραφο 20 (στο κομμάτι 16-23) στη φράση "φυγάδα Αθηναίον",το Αθηναίον λειτουργεί ως επιθετικός προσδιορισμός και όχι ως παράθεση. Γιατί συμβαίνει αυτό; στο συντακτικό του Μπαχαράκη και του Βολονάκη αναφέρεται πως τα προσηγορικά ουσιαστικά λειτουργούν ως επιθετικοί μόνο όταν προσδιορίζουν γενικές έννοιες όπως ανήρ,γυνή κτλ, ενώ σε διαφορετική περίπτωση είναι παράθεση. Επίσης, στην παράγραφο 2 (στο κομμάτι 1-4) στη φράση Σθενέλαον Λάκωνα, το εθνικό Λάκωνας λειτουργεί ως παράθεση. Γιατί δεν ισχύει και στις δύο περιπτώσεις ο ίδιος κανόνας; Κανονικά τα εθνικά-ειδικά όταν ακολουθούν το ουσιαστικό-δεν λειτουργούν ως παράθεση;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #440 στις: Νοέμβριος 03, 2016, 07:01:06 πμ »
Στο Σθενελαο έχουμε κύριο όνομα και διπλά ως παράθεση τίθεται η καταγωγή του.Στο άλλο παράδειγμα έχουμε δύο ουσιαστικά που το πρώτο δεν δηλώνει κύριο όνομα.
Άλλωστε,όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι, μπορούμε το Αθηναιον να το αλλάξουμε με μια άλλη λέξη,π.χ. Λακωνα,  άρα είναι επιθετικός προσδιορισμός.
Το παράδειγμα Κασπια θάλασσα που ο πρώτος όρος ως όνομα γεωγραφικό προσδιορίζει το θάλασσα ίσως βοηθήσει.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος georgina_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 126
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #441 στις: Νοέμβριος 12, 2016, 08:57:52 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Κάνω ιδιαίτερο στην Α λυκείου και δεν έχουν αρχίσει καθόλου στο σχολείο το εγχειριδιο γλωσσικής διδασκαλίας. Το ίδιο άκουσα και από μία άλλη συνάδελφο.
Γνωρίζετε αν υπάρχει κάποια εντολή να μην διδαχτεί φέτος;

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #442 στις: Νοέμβριος 12, 2016, 10:11:01 μμ »
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Κάνω ιδιαίτερο στην Α λυκείου και δεν έχουν αρχίσει καθόλου στο σχολείο το εγχειριδιο γλωσσικής διδασκαλίας. Το ίδιο άκουσα και από μία άλλη συνάδελφο.
Γνωρίζετε αν υπάρχει κάποια εντολή να μην διδαχτεί φέτος;

Ναι. Η ύλη των αρχαίων στη Α' λυκείου έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Το εγχειρίδιο είναι εκτός ύλης, δεν μοιράστηκε καν στους μαθητές φέτος. Για περισσότερες λεπτομέρειες εδώ: https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2016/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3_%CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%91_%CE%93%CE%95%CE%9B.pdf

ΥΓ. Κάθε χρόνο βγαίνουν νέες οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων, η λεγόμενη "ύλη". Συνήθως υπάρχουν μικροαλλαγές, αλλά κάποιες χρονιές μπορεί να υπάρχουν σοβαρές προσθήκες/αφαιρέσεις ή αλλαγές στη νοοτροπία του μαθήματος. Κάθε χρονιά, ρίχνε μια ματιά στις καινούριες οδηγίες. Συνήθως βγαίνουν Σεπτέμβρη-Οκτώβρη.

Αποσυνδεδεμένος georgina_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 126
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #443 στις: Νοέμβριος 13, 2016, 03:48:25 μμ »
Σ' ευχαριστώ πολύ Elranna! Το περίεργο είναι ότι στο σχολείο του μαθητή μου μοιράστηκε το βιβλίο. Ειχα κοιτάξει το Σεπτέμβρη την ύλη, αλλά ίσως δεν είχε γίνει ακόμη η συγκεκριμένη αλλαγή.  :)

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #444 στις: Νοέμβριος 13, 2016, 06:03:34 μμ »
Σ' ευχαριστώ πολύ Elranna! Το περίεργο είναι ότι στο σχολείο του μαθητή μου μοιράστηκε το βιβλίο. Ειχα κοιτάξει το Σεπτέμβρη την ύλη, αλλά ίσως δεν είχε γίνει ακόμη η συγκεκριμένη αλλαγή.  :)

Δες επίσης και αυτό. https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ekpaideysi-ston-typo/allages-sta-arhaia-proairetiki-i-erotisi-eisagogis-se-kai-v

Αποσυνδεδεμένος asts23

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #445 στις: Σεπτέμβριος 20, 2017, 06:38:43 μμ »
Καλησπέρα!
      Θα διδάξω φέτος μετά από ένα χρόνο Αρχαία. Ξέρετε αν έχει αλλάξει κάτι στη διδασκαλία σε σχέση με τις περσινές οδηγίες;

Αποσυνδεδεμένος sophia82

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 13
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #446 στις: Σεπτέμβριος 27, 2017, 05:14:02 μμ »
Καλησπέρα. Ξέρεις κανείς αν είναι απαραίτητο να μπει διαγνωστικό τεστ στα Αρχαία της Α΄Λυκείου;

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1929
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #447 στις: Ιανουάριος 16, 2020, 04:34:03 μμ »
Το κείμενο του Ξενοφώντα γράφει  Ἐγώ͵ ὦ βουλή͵ νομίζω εἶναι ἔργον προστάτου οἵου δεῖ͵ ὃς ἂν ὁρῶν
τοὺς φίλους ἐξαπατωμένους μὴ ἐπιτρέπῃ. Καὶ ἐγὼ οὖν τοῦτο ποιήσω
.

Το περιεχόμενο της πρότασης «ο Κριτίας δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει να εξαπατώνται οι Τριάκοντα» το θεωρείτε σωστό ή λανθασμένο; Δεδομένου ότι οι Τριάκοντα συμπεριλαμβάνονται στους «φίλους» του Κριτία,  το εξέλαβα ως σωστό, αλλά όλοι μου έγραψαν το αντίθετο και μια μαθήτρια μου είπε ότι σύμφωνα με τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί για τις ερωτήσεις σωστού-λάθους, όταν η κρίση που διατυπώνεται είναι ελλιπής, πρέπει να θεωρείται λανθασμένη. Και τελικά φοβάμαι ότι η απάντηση δεν είναι «σωστό», γιατί εκ των υστέρων σκέφτηκα ότι η βουλή ήταν αυτή που επιδοκίμασε την απολογία του Θηραμένη και θα τον αθώωνε, και όχι οι Τριάκοντα, άρα, αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ακριβείς,  ο Κριτίας δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει να εξαπατώνται οι βουλευτές (αλλά και πάλι, εννοείται ότι ούτε οι Τριάκοντα θα επιτρέψει να εξαπατώνται, αφού ανήκουν στους «φίλους» του).

Το ζήτημα είναι, το αν είναι σωστό ή λάθος το περιεχόμενο της παραπάνω πρότασης μπορεί να θεωρηθεί έως ένα σημείο θέμα οπτικής ή σύμφωνα με τη λογική των ερωτήσεων σωστού-λάθους είναι ξεκάθαρα λάθος;

Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159609
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 377
Σύνολο: 380

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.