*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 209310 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5678
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #448 στις: Ιανουάριος 16, 2020, 05:12:51 μμ »

Το κείμενο του Ξενοφώντα γράφει  Ἐγώ͵ ὦ βουλή͵ νομίζω εἶναι ἔργον προστάτου οἵου δεῖ͵ ὃς ἂν ὁρῶν
τοὺς φίλους ἐξαπατωμένους μὴ ἐπιτρέπῃ. Καὶ ἐγὼ οὖν τοῦτο ποιήσω
.

Το περιεχόμενο της πρότασης «ο Κριτίας δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει να εξαπατώνται οι Τριάκοντα» το θεωρείτε σωστό ή λανθασμένο; Δεδομένου ότι οι Τριάκοντα συμπεριλαμβάνονται στους «φίλους» του Κριτία,  το εξέλαβα ως σωστό, αλλά όλοι μου έγραψαν το αντίθετο και μια μαθήτρια μου είπε ότι σύμφωνα με τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί για τις ερωτήσεις σωστού-λάθους, όταν η κρίση που διατυπώνεται είναι ελλιπής, πρέπει να θεωρείται λανθασμένη. Και τελικά φοβάμαι ότι η απάντηση δεν είναι «σωστό», γιατί εκ των υστέρων σκέφτηκα ότι η βουλή ήταν αυτή που επιδοκίμασε την απολογία του Θηραμένη και θα τον αθώωνε, και όχι οι Τριάκοντα, άρα, αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ακριβείς,  ο Κριτίας δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει να εξαπατώνται οι βουλευτές (αλλά και πάλι, εννοείται ότι ούτε οι Τριάκοντα θα επιτρέψει να εξαπατώνται, αφού ανήκουν στους «φίλους» του).

Το ζήτημα είναι, το αν είναι σωστό ή λάθος το περιεχόμενο της παραπάνω πρότασης μπορεί να θεωρηθεί έως ένα σημείο θέμα οπτικής ή σύμφωνα με τη λογική των ερωτήσεων σωστού-λάθους είναι ξεκάθαρα λάθος;



Η ιστορία έχει ως εξής:
Οι Τριάκοντα μπορούσαν να θανατώσουν όποιον πολίτη ήθελαν, αλλά αν ο κατηγορούμενος ήταν ένας από τους τρεις χιλιάδες ολιγαρχικούς έμπιστους σε αυτούς (όπως ήταν ο Θηραμένης), τότε έπρεπε η καταδίκη να εγκριθεί από το σώμα των βουλευτών.
Κατά τη δίκη του Θηραμένη ο Κριτίας έκρινε ότι οι βουλευτές παραπλανημένοι από τον Θηραμένη θα τον αθώωναν και έτσι με αυτή τη δικαιολογία και υπό την απειλή μαχαιροφόρων, διέγραψε μόνος του τον Θηραμένη από την λίστα και του έδωσε κώνειο.

Όταν στο κείμενο λέει ''φίλους'' λοιπόν, αναφέρεται στους βουλευτές που θα αποφάσιζαν την τύχη του Θηραμένη, όχι στους Τριάκοντα και τους λέει ''φίλους'', για να τους πείσει ότι αυθαιρετεί για το καλό τους.
Η συγκεκριμένη αναφορά της λέξης προκύπτει από τα συμφραζόμενα, γιατί θεωρητικά φίλοι του ήταν και οι Τριάκοντα.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:28:52 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #449 στις: Ιανουάριος 16, 2020, 06:59:42 μμ »
Εγώ θεωρώ γελοία την ερώτηση που τέθηκε στους μαθητές. Σε ποιο κριτήριο πρέπει να στηριχθούν, για να διατυπώσουν την προσωπική τους γνώμη σχετικά με το περιεχόμενο της πρότασης; Δεν θεωρώ απίθανο κάποιοι μαθητές να στηρίχθηκαν στο δικό τους ιδεολογικό υπόβαθρο και όχι στα δεδομένα του κειμένου. Το γελοίον του πράγματος εντοπίζεται στο ότι απαιτείται, αν κατάλαβα καλά, μια "ξερή" απάντηση ("σωστό" ή "λάθος"), η οποία όμως κανονικά θα έπρεπε να συνοδεύεται από αιτιολόγηση.

Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος να θεωρήσει ότι το περιεχόμενο της πρότασης είναι σωστό, λαμβάνοντάς το ως γενική διατύπωση χωρίς αναφορά στο κείμενο που ακολουθεί ή στην όλη προβληματική.

Συμπερασματικά, εγώ τουλάχιστον δεν θα μπορούσα να διαγράψω καμία από τις απαντήσεις "σωστό" ή "λάθος", εφόσον δεν ζητείται αιτιολόγησή της.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #450 στις: Ιανουάριος 16, 2020, 07:57:12 μμ »
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!

Εγώ θεωρώ γελοία την ερώτηση που τέθηκε στους μαθητές.

Ναι, μάλλον δεν ήταν κατάλληλη ερώτηση αυτή. Τη βρήκα στο διαδίκτυο μαζί με άλλες ερωτήσεις σωστού-λάθους και τις έβαλα στο διαγώνισμα χωρίς να τις επεξεργαστώ ιδιαίτερα, οπότε...
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #451 στις: Ιανουάριος 16, 2020, 09:27:55 μμ »
Συμφωνώ με τους συναδέρφους και με την κατατοπιστικότατη απάντηση της/του apri. Ποτέ δεν θα σκεφτόμουν ότι ο Κριτίας αποκαλεί φίλους τους Τριάκοντα. Εξάλλου τα ερμηνευτικά σχόλια του βιβλίου το λένε καθαρά. Επομένως, σε καμιά περίπτωση δεν είναι σωστό. http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A108/224/1631,5167/

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:28:52 »

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #452 στις: Σεπτέμβριος 16, 2020, 01:34:45 μμ »
Υπάρχει ερώτηση του ΚΕΕ "να εντοπίσετε δύο στοιχεία που υποδηλώνουν ότι το κείμενο είναι ιστορικό", για το πρώτο κείμενο του σχολικού βιβλίου (βιβλίο 2 , κεφ. 1, παραγρ. 16-19).

Γνωρίζει κάποιος την απάντηση; Μα, είναι προφανές από το σύνολό του ότι πρόκειται για ιστορικό κείμενο.

Υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία από όπου φαίνεται αυτό;


Υπάρχουν κάπου απαντήσεις στις ερωτήσεις του ΚΕΕ;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 16, 2020, 01:36:47 μμ από Dwrina »
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος Τι είχαμε τι χάσαμε

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 20
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #453 στις: Σεπτέμβριος 16, 2020, 03:32:18 μμ »
Υπάρχει ερώτηση του ΚΕΕ "να εντοπίσετε δύο στοιχεία που υποδηλώνουν ότι το κείμενο είναι ιστορικό", για το πρώτο κείμενο του σχολικού βιβλίου (βιβλίο 2 , κεφ. 1, παραγρ. 16-19).

Γνωρίζει κάποιος την απάντηση; Μα, είναι προφανές από το σύνολό του ότι πρόκειται για ιστορικό κείμενο.

Υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία από όπου φαίνεται αυτό;


Υπάρχουν κάπου απαντήσεις στις ερωτήσεις του ΚΕΕ;
Με μια επιπόλαιη ανάγνωση:
Μορφή: παράθεση ρημάτων ιστορικού χρόνου, κύριων ονομάτων ιστορικών προσώπων και γεωγραφικών όρων, αφήγηση.
Περιεχόμενο: απόπειρα ερμηνείας γεγονότων (ἡ γὰρ Ἀσία πολεμία αὐτοῖς ἦν)

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #454 στις: Σεπτέμβριος 16, 2020, 07:36:19 μμ »
Συνάδερφοι, καλησπέρα! Πόσες ώρες να αφιερώσω για επανάληψη ύλης Γυμνασίου για μαθητές χαμηλού επιπέδου, που όμως δηλώνουν ότι θα ακολουθήσουν θεωρητική κατεύθυνση; 5 ώρες δεν είναι επαρκείς. Ωστόσο σκέφτομαι να ασχοληθώ 5 ώρες περίπου και μετά σε κάθε ευκαιρία να τους κάνω επανάληψη σε φαινόμενα γραμματικά και συντακτικά.

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #455 στις: Σεπτέμβριος 17, 2020, 10:48:30 πμ »
Με μια επιπόλαιη ανάγνωση:
Μορφή: παράθεση ρημάτων ιστορικού χρόνου, κύριων ονομάτων ιστορικών προσώπων και γεωγραφικών όρων, αφήγηση.
Περιεχόμενο: απόπειρα ερμηνείας γεγονότων (ἡ γὰρ Ἀσία πολεμία αὐτοῖς ἦν)

Σε ευχαριστώ πολύ!
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος thask

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 456
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #456 στις: Σεπτέμβριος 17, 2020, 04:00:45 μμ »
Στην Α' Λυκείου εγώ αφιερώνω περίπου 3 εβδομάδες σε επαναλήψεις γραμματικής και συντακτικού.. το να διακόπτεις την ύλη επανειλημμένα γ να διδάξεις ένα ολόκληρο γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο, δεν το βρίσκω πολύ αποδοτικό

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #457 στις: Σεπτέμβριος 23, 2020, 02:00:27 μμ »
Καλησπέρα σας!
Μετά από αρκετά χρόνια θα κάνω και πάλι Αρχαία στην Α λυκείου. Χρησιμοποιούσα το βοήθημα του Μεταιχμίου για τον Ξενοφώντα. Έχετε να μου προτείνετε κάποιο νεότερο και καλύτερο;

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3348
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #458 στις: Σεπτέμβριος 23, 2020, 06:52:37 μμ »
Παράθεση
Στην Α' Λυκείου εγώ αφιερώνω περίπου 3 εβδομάδες σε επαναλήψεις γραμματικής και συντακτικού.. το να διακόπτεις την ύλη επανειλημμένα γ να διδάξεις ένα ολόκληρο γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο, δεν το βρίσκω πολύ αποδοτικό

Πολύ καλά κάνεις και μπράβο, αλλά φέτος οι συνθήκες είναι ιδιάζουσες, γι' αυτό θα ήθελα προτάσεις...

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #459 στις: Σεπτέμβριος 23, 2020, 09:31:46 μμ »
Καλησπέρα σας!
Μετά από αρκετά χρόνια θα κάνω και πάλι Αρχαία στην Α λυκείου. Χρησιμοποιούσα το βοήθημα του Μεταιχμίου για τον Ξενοφώντα. Έχετε να μου προτείνετε κάποιο νεότερο και καλύτερο;
Ποιος ο λόγος; Το ίδιο βιβλίο είναι, τα σχόλια του βιβλίου ως ερμηνευτικά μια χαρά, κι αν θέλεις κάτι επιπλέον υπάρχουν ένα σωρό στο ίντερνετ. Μην πετάς τα λεφτά σου αδίκως!
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1914
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #460 στις: Σεπτέμβριος 23, 2020, 10:17:55 μμ »
Καλησπέρα σας!
Μετά από αρκετά χρόνια θα κάνω και πάλι Αρχαία στην Α λυκείου. Χρησιμοποιούσα το βοήθημα του Μεταιχμίου για τον Ξενοφώντα. Έχετε να μου προτείνετε κάποιο νεότερο και καλύτερο;

Και εγώ  του Μεταιχμίου πήρα, των Σαλμανλή – Μπιτσιάνη (πρώτη έκδοση 2014) -δεν ξέρω αν λέμε το ίδιο - και είναι καλό και έχει και κριτήριο αξιολόγησης για κάθε ενότητα.

Βρήκα όμως και αυτό στο διαδίκτυο
https://3lyk-p-falir.att.sch.gr/images/3ogelpf/yliko_mathimatwn/Analisi_Xenofontos_Ellinika.pdf, το οποίο μου φάνηκε πιο πρακτικό, γιατί τα έχει όλα με τη σειρά, δηλαδή δεν τα χωρίζει σε ερμηνευτική προσέγγιση, πραγματολογικά, ιδεολογικά, ώστε να γυρνάς μπρος πίσω και κάποια να είναι και τα ίδια, και εγώ αυτό το βρίσκω πολύ εξυπηρετικό. Ρίχνω βέβαια μια ματιά και στου Μεταιχμίου, μήπως χρειαστεί να συμπληρώσω κάτι.
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #461 στις: Σεπτέμβριος 24, 2020, 01:10:03 μμ »
Και εγώ  του Μεταιχμίου πήρα, των Σαλμανλή – Μπιτσιάνη (πρώτη έκδοση 2014) -δεν ξέρω αν λέμε το ίδιο - και είναι καλό και έχει και κριτήριο αξιολόγησης για κάθε ενότητα.

Βρήκα όμως και αυτό στο διαδίκτυο
https://3lyk-p-falir.att.sch.gr/images/3ogelpf/yliko_mathimatwn/Analisi_Xenofontos_Ellinika.pdf, το οποίο μου φάνηκε πιο πρακτικό, γιατί τα έχει όλα με τη σειρά, δηλαδή δεν τα χωρίζει σε ερμηνευτική προσέγγιση, πραγματολογικά, ιδεολογικά, ώστε να γυρνάς μπρος πίσω και κάποια να είναι και τα ίδια, και εγώ αυτό το βρίσκω πολύ εξυπηρετικό. Ρίχνω βέβαια μια ματιά και στου Μεταιχμίου, μήπως χρειαστεί να συμπληρώσω κάτι.

Το δικό μου είναι σαφώς πολύ παλαιότερο! Γι΄αυτο σκεφτόμουν μήπως πρέπει να το αντικαταστήσω με ένα νεότερο...

Σε ευχαριστώ για το λινκ!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32277
  • Τελευταία: ΤΣΕΦΙ
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158528
  • Σύνολο θεμάτων: 19198
  • Σε σύνδεση σήμερα: 575
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 21
Επισκέπτες: 524
Σύνολο: 545

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.096 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.