*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 210237 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ania_nak

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #462 στις: Σεπτέμβριος 29, 2020, 05:05:14 μμ »
Καλησπέρα! Βοηθήστε με λίγο, γιατί δεν ξέρω αν με γελούν τα μάτια μου... είδα ότι βγήκε η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων (δείτε εδώ https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/_i_exetastea_yli_ton_mathimaton_poy_exetazontai_graptos_stis_proagogikes_exetaseis.pdf) και για τα Αρχαία της Α΄ Λυκείου επισημαίνει να ξεκινήσει η διδασκαλία πρώτα με Θουκυδίδη και μετά με Ξενοφώντα. Νομίζω αυτό δεν ίσχυε προηγούμενα χρόνια...και ρωτώ: ΤΩΡΑ θυμήθηκαν;;;; Οπότε εγώ αύριο να πω στους μαθητές "Συγγνώμη, παιδιά, αλλαγή πλεύσεως"; Τι δεν αντιλαμβάνομαι σωστά, γιατί θυμώνω πραγματικά! Σε λίγες μέρες μπαίνει Οκτώβρης...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:57:35 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #463 στις: Σεπτέμβριος 29, 2020, 05:11:20 μμ »
Κι εγώ μια από τα ίδια, έξαλλη είμαι με τις φαεινές ιδέες του υπουργείου. Ωστόσο, είχε διαρρεύσει και ήταν γνωστό σε μαθητές καθώς ακούστηκε χτες στο σχολείο. Αλλά εμείς το θεωρήσαμε φήμη και δε δώσαμε σημασία. Σήμερα που το είδα όμως.... :-[

Αποσυνδεδεμένος Ania_nak

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #464 στις: Σεπτέμβριος 29, 2020, 05:38:32 μμ »
Πώς διέρρευσε στους μαθητές; σήμερα ανακοινώθηκε... δηλαδή το Υπουργείο φροντίζει να ενημερώσει πρώτα τα φροντιστήρια και μετά εμάς; Αλλιώς, πώς μπορεί να το γνώριζαν οι μαθητές;;;

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #465 στις: Σεπτέμβριος 29, 2020, 06:06:22 μμ »
Ania τι να σου πω, ήταν γνωστό δυστυχώς....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:57:35 »

Αποσυνδεδεμένος vnikolitsa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #466 στις: Οκτώβριος 24, 2020, 02:46:32 μμ »
Καλησπέρα σας! Θα ήθελα να ρωτήσω πώς διδάσκετε τα ερμηνευτικά στον Θουκυδίδη; Επίσης τη μετάφραση τη ζητάτε αυτολεξεί;

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1927
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #467 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 03:23:21 μμ »
Έβγαλαν τα Αρχαία από τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών εξετάσεων;;;!!!

https://drive.google.com/file/d/1VuXB__x4-BUvX88CjtIe16dL_9tYI6EP/view
 
Ντροπή τους!!!  Υποτίθεται ότι θα ενίσχυαν τις κλασικές σπουδές.

Έχει ακούσει κανείς κατι για αυτό, με ποιο σκεπτικό έγινε ή αν υπήρξαν πιέσεις από κάπου;
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #468 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 03:44:14 μμ »
Dvrina, αυτό που παραθέτεις είναι για τα ΕΠΑΛ και τα ΕΝΕΓΥΥΛ. Έτσι κι αλλιώς δεν κάνουν Αρχαία εκεί.
Προσωπικά διαφωνώ με την τράπεζα θεμάτων, γιατί στόχος της είναι και η αξιολόγηση του καθηγητή (με εντελώς άνισους όρους όμως). Ειδικά φέτος μόνο ως τιμωρία μπορώ να δω την τράπεζα θεμάτων.....
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2020, 03:46:05 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1927
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #469 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 04:27:56 μμ »
Ωχ! Αυτό δεν το πρόσεξα. :-[

Πάλι καλά! Άδικα βρίζω τόση ώρα την κυβέρνηση.

 Καλά, η τράπεζα θεμάτων είναι άλλο ζήτημα. Εμένα εκείνο μου με ενδιαφέρει είναι να μην υποβαθμίζονται τα Αρχαία με το να μην συμπεριλαμβάνονται στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών εξετάσεων (είτε η εξέταση γίνεται με τράπεζα θεμάτων, είτε χωρίς). Και κανονικά θα έπρεπε να εξετάζεται και η Αντιγόνη και ο Επιτάφιος
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος MD89

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #470 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 05:03:15 μμ »
Dwrina, εγώ νομίζω ότι, παρόλη τη συμπερίληψή του μαθήματος της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, η υποβάθμιση της γλωσσικής διδασκαλίας είναι δεδομένη από τη στιγμή που οι μαθητές εξετάζονται σε διδαγμένα κείμενα με αποτέλεσμα το τραγελαφικό φαινόμενο της αποστήθισης των μεταφράσεων. Η γενικευμένη αποτυχία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να διδάξει στους μαθητές την αρχαία ελληνική γλώσσα πιστοποιείται από το ότι μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια διδασκαλίας (και δη την τελευταία από τις τέσσερεις χρονιές επί πέντε ώρες εβδομαδιαίως) οι μαθητές δεν είναι σε θέση να προσεγγίσουν νοηματικά αρχαία ελληνικά κείμενα διαβάζοντάς τα στο πρωτότυπο με αποτέλεσμα τη διδασκαλία τους από τη μετάφραση στη Β΄ Λυκείου. Η πραγματική αναβάθμιση του μαθήματος θα ερχόταν ως αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου εξέτασης τουλάχιστον στην Α λυκείου (αν όχι και στις γυμνασιακές τάξεις) ώστε να εξετάζονται οι μαθητ-ρι-ες σε κείμενο αδίδακτο (έστω και μεταποιημένο σε σημεία), αλλαγή η οποία θα ανάγκαζε τους εμπλεκόμενους στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας -διδασκόμενους και διδάσκοντες- να ενδιαφερθούν ουσιαστικά για την εκμάθησή της.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2020, 05:05:23 μμ από MD89 »

Αποσυνδεδεμένος Dwrina

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1927
  • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #471 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 07:02:20 μμ »
Dwrina, εγώ νομίζω ότι, παρόλη τη συμπερίληψή του μαθήματος της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, η υποβάθμιση της γλωσσικής διδασκαλίας είναι δεδομένη από τη στιγμή που οι μαθητές εξετάζονται σε διδαγμένα κείμενα με αποτέλεσμα το τραγελαφικό φαινόμενο της αποστήθισης των μεταφράσεων. Η γενικευμένη αποτυχία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος να διδάξει στους μαθητές την αρχαία ελληνική γλώσσα πιστοποιείται από το ότι μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια διδασκαλίας (και δη την τελευταία από τις τέσσερεις χρονιές επί πέντε ώρες εβδομαδιαίως) οι μαθητές δεν είναι σε θέση να προσεγγίσουν νοηματικά αρχαία ελληνικά κείμενα διαβάζοντάς τα στο πρωτότυπο με αποτέλεσμα τη διδασκαλία τους από τη μετάφραση στη Β΄ Λυκείου. Η πραγματική αναβάθμιση του μαθήματος θα ερχόταν ως αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου εξέτασης τουλάχιστον στην Α λυκείου (αν όχι και στις γυμνασιακές τάξεις) ώστε να εξετάζονται οι μαθητ-ρι-ες σε κείμενο αδίδακτο (έστω και μεταποιημένο σε σημεία), αλλαγή η οποία θα ανάγκαζε τους εμπλεκόμενους στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας -διδασκόμενους και διδάσκοντες- να ενδιαφερθούν ουσιαστικά για την εκμάθησή της.

Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα, που σηκώνει πολλή συζήτηση.

Κάθε χρόνο το επίπεδο των μαθητών είναι και πιο χαμηλό και η κατάσταση είναι απελπιστική και τραγική. Δεν είναι όμως μόνο ότι δεν μαθαίνουν αρχαία Ελληνικά· ούτε νέα δεν μαθαίνουν! Φέτος μόνο δεν ξέρω και εγώ πόσες φορές, σε Α΄, Β΄ αλλά και Γ΄ Λυκείου, μετέφρασα στη ν.ε. πρόταση με απλό κατηγορούμενο, περιμένοντας να μου το βρουν και δεν το έβρισκαν (τουλάχιστον όχι όλοι και όχι με την πρώτη)! Πόσες φορές έχω πει ότι όταν είμαι κάτι, όταν κάποιος είναι κάτι (γίνεται, αποκαλείται, θεωρείται κ.λπ.) έχουμε κατηγορούμενο! «Το κατηγορούμενο είναι ύλη δημοτικού» τους λέω και παίρνω απάντηση «ε, και που να το θυμόμαστε από τότε».  Όταν μου αναγνωρίζουν γενικές ή δοτικές ως υποκείμενο ρήματος, ρωτάω την πτώση του υποκειμένου στη ν.ε. και οι μισοί δεν ξέρουν να απαντήσουν! Και αυτά που αναφέρω είναι μόνο δύο παραδείγματα από πολλά παρόμοια.

Και το πρόβλημα είναι γενικό· τα ίδια ακούω και από μαθηματικούς και φυσικούς, ότι οι μαθητές έρχονται στο Λύκειο αγνοώντας βασικά πράγματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο και ούτε είναι σε θέση να κάνουν έναν απλό συλλογισμό και να εφαρμόσουν στην πράξη έστω αυτά που μαθαίνουν τώρα ως θεωρία.

Και αναρωτιέμαι συνεχώς τι φταίει για αυτό και ειλικρινά δεν έχω βρει ικανοποιητική απάντηση. Το εκπαιδευτικό σύστημα; Σίγουρα φταίει και αυτό,  αλλά ποτέ δεν ήταν και εντελώς διαφορετικό (δεν έχουν γίνει ποτέ ριζικές αλλαγές) και ίσα ίσα που παλαιότερα ο τρόπος εξέτασης, τουλάχιστον σε ορισμένα θεωρητικά μαθήματα (Αρχαία-Γνωστό, Ιστορία, ακόμη και Λογοτεχνία και Έκθεση) ευνοούσε περισσότερο την παπαγαλία. Τώρα και συνδυαστικές ερωτήσεις και παράλληλα κείμενα υπάρχουν, και πηγές στην Ιστορία και άγνωστα κείμενα στη λογοτεχνία. Και όμως, αντί να καλλιεργείται η σκέψη των μαθητών και να βελτιώνεται η κρίση τους, αυτές έχουν αδρανήσει εντελώς.  Οι σημερινοί μαθητές αρνούνται να πιεστούν και να υποβάλουν τον εαυτό τους σε οποιαδήποτε διαδικασία σκέψης. Μερικές φορές αισθάνομαι ότι απευθύνομαι σε ηλίθιους. Ξέρω όμως ότι αυτό δεν ισχύει. Μια χαρά είναι η νοημοσύνη τους. Εκείνο που τους χαρακτηρίζει στην πραγματικότητα είναι μια απόλυτη και ανεξήγητη αδιαφορία. Αυτή είναι που δεν υπήρχε, σε αυτόν τον βαθμό και σε αυτήν την έκταση, τα παλαιότερα χρόνια.

Πού οφείλεται αυτή, δεν ξέρω. Ψάχνω και εγώ να βρω απάντηση.
Οπωσδήποτε σε μια αλλαγή στη γενικότερη στάση ζωής, αλλά κάτι πιο συγκεκριμένο δεν μπορώ να πω.       
Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #472 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 08:05:11 μμ »
Και όμως, αντί να καλλιεργείται η σκέψη των μαθητών και να βελτιώνεται η κρίση τους, αυτές έχουν αδρανήσει εντελώς.  Οι σημερινοί μαθητές αρνούνται να πιεστούν και να υποβάλουν τον εαυτό τους σε οποιαδήποτε διαδικασία σκέψης. Μερικές φορές αισθάνομαι ότι απευθύνομαι σε ηλίθιους. Ξέρω όμως ότι αυτό δεν ισχύει. Μια χαρά είναι η νοημοσύνη τους. Εκείνο που τους χαρακτηρίζει στην πραγματικότητα είναι μια απόλυτη και ανεξήγητη αδιαφορία. Αυτή είναι που δεν υπήρχε, σε αυτόν τον βαθμό και σε αυτήν την έκταση, τα παλαιότερα χρόνια.

Πού οφείλεται αυτή, δεν ξέρω. Ψάχνω και εγώ να βρω απάντηση.
Οπωσδήποτε σε μια αλλαγή στη γενικότερη στάση ζωής, αλλά κάτι πιο συγκεκριμένο δεν μπορώ να πω.       


Η πηγή του κακού είναι η αδιαφορία. Όταν δεν σε ενδιαφέρει κάτι, δεν σε ενδιαφέρει να το θυμάσαι. Οπότε όντως μια γνώση του Δημοτικού είναι πολύ μακρινή γι' αυτούς.

Θα μπορούσα να πω ότι παίζει ρόλο ο τρόπος μαθήματος ή η υποβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών, αλλά δεν νομίζω ότι και σε άλλα μαθήματα η κατάσταση είναι δραματικά καλύτερη.

Πιστεύω ότι εν μέρει φταίει το γεγονός ότι έχουν εθιστεί στην ιδέα ότι όποια πληροφορία και να θέλουν, μπορούν να την γκουγκλάρουν και δεν χρειάζεται να την ξέρουν. Έτσι, βέβαια, καταλήγουν να μην έχουν γενικές γνώσεις και να δυσκολεύονται να αξιολογήσουν και τις πληροφορίες που βρίσκουν στο διαδίκτυο. Εθίζονται στη μασημένη τροφή και ό,τι απαιτεί σκέψη, τους φαίνεται χάσιμο χρόνου.

Ίσως να είναι μια φάση την οποία θα ξεπεράσουμε στο μέλλον. Ποιος ξέρει... ::) ???

......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #473 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 08:28:33 μμ »
Πιστεύω ότι εν μέρει φταίει το γεγονός ότι έχουν εθιστεί στην ιδέα ότι όποια πληροφορία και να θέλουν, μπορούν να την γκουγκλάρουν και δεν χρειάζεται να την ξέρουν. Έτσι, βέβαια, καταλήγουν να μην έχουν γενικές γνώσεις και να δυσκολεύονται να αξιολογήσουν και τις πληροφορίες που βρίσκουν στο διαδίκτυο. Εθίζονται στη μασημένη τροφή και ό,τι απαιτεί σκέψη, τους φαίνεται χάσιμο χρόνου.

Αυτή ακριβώς είναι και η δική μου άποψη. Έχουμε να κάνουμε με μια γενιά που είναι σταθερά σκυμμένη στην οθόνη του κινητού και στον υπολογιστή, και κολλημένη στους καναπέδες με το Play Station. Η πληροφορία τούς έρχεται έτοιμη στο πιάτο, δεν καταβάλλουν κανέναν κόπο να τη βρουν και να την αξιολογήσουν· μοιραία λοιπόν το μυαλό αδρανεί.

Δεν ξέρω όμως κατά πόσο είναι όλο αυτό μια φάση μόνο· είναι δυνατόν να επιστρέψουμε σε παλαιότερες μορφές μάθησης και κρίσης;
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #474 στις: Νοέμβριος 10, 2020, 08:51:44 μμ »
Δεν ξέρω όμως κατά πόσο είναι όλο αυτό μια φάση μόνο· είναι δυνατόν να επιστρέψουμε σε παλαιότερες μορφές μάθησης και κρίσης;

Σε παλιότερες μορφές μάθησης ίσως όχι. Σκέφτομαι, όμως, ότι μπορεί κάποια στιγμή να αποδειχθεί αναγκαία η αξιολόγηση της πληροφορίας για τη σωστή και αποδοτική χρήση της, οπότε να αλλάξουν και τα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο την προσεγγίζουν.
Είναι ένα αισιόδοξο σενάριο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. ???
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 10, 2020, 08:55:35 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος vnikolitsa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 266
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #475 στις: Νοέμβριος 15, 2020, 04:01:23 μμ »
Καλησπέρα! Θα ήθελα τη βοήθειά σας σε κάτι: Θουκυδίδης. κεφ. 74 παράγραφος 2: "εμπιπράσι τας οικίας τας εν κύκλω της αγοράς". Η γενική "της αγοράς" τι είναι συντακτικά; Την έχω βρει ως αντικειμενική, της αναφοράς και της αφετηρίας. Εμένα μου ταιριάζει περισσότερο αντικειμενική. Ποια είναι η γνώμη σας;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159573
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 368
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 324
Σύνολο: 348

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.