*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 212258 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #84 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 12:16:15 μμ »
fi-fi φαντάζομαι ότι μιλάς για ιδιαίτερο, έτσι? Στο ιδιαίτερο συνήθως ζητάω ένα 3ωρο, 2 φορές από 1,5 ώρες. Βγαίνει και με 2ωρο, αλλά αν ο μαθητής είναι αδύναμος θα δυσκολευτείς αρκετά. Αυτό που κάνω τις περισσότερες φορές είναι να παραδίσδω περίπου 2 παραγράφους κάθε φορά, σχεδόν όπως κάνω και το άγνωστο στην κατεύθυνση, αλλά φυσικά με λιγότερες απαιτήσεις. Στη συνέχεια ασχολούμαστε λίγο με τα ερμηνευτικά και τα λεξιλογικά του κειμένου.

Το τελευταίο μισάωρο το αφιερώνουμε για γραμματική και συντακτικό (τη μία μέρα κάνω γραμματική και την άλλη συντακτικό). Προσπαθώ να συμβαδίζω και με το Εγχειρίδιο, αν και τις περισσότερες φορές τα παιδιά αγνοούν βασικά πράγματα και τα ξεκινάω από την αρχή....Τους δίνω φωτοτυπίες με σημειώσεις πάνω σε κάθε φαινόμενο και κάνουμε μαζί παραδείγματα. Για το σπίτι τους δίνω τη μετάφραση (την οποία πρέπει να ξέρουν την επόμενη φορά), ερμηνευτικές ασκήσεις, λεξιλογικές και ασκήσεις πάνω στο εκάστοτε φαινόμενο που κάναμε στη γραμματική ή στο συντακτικό. Προσπαθώ να τα υπολογίσω έτσι, ώστε να μην χρειάζεται πάνω από μία ώρα κάθε φορά για το μαθητή για να τα κάνει.

Α! Επίσης προσπαθώ να είμαι 3-4 μαθήματα μπροστά απ' το σχολείο

Ελπίζω να βοήθησα  :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:56:29 »

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #85 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 12:29:20 μμ »
κ εγω πανω κατω τα ιδια κανω. ξεκιναω με 2 διωρα για να προχωρησουμε κ οταν βλεπω οτι ειμαστε μπροστα μπορει να το μειωσω στις 3 ωρες. απο 1,5 ωρα καθε φορα. ο ρυθμος που προχωρας παει κ αναλογα το μαθητη. κ εγω κανω 2 μικρες παραγραφους ή μια μεγαλη. το θεμα που προκυπτει βεβαια ειναι οτι στο σχολειο δεν τα διδασκουν ολα αναλυτικα. δλδ μπορει στην υλη να πρεπει να διδαχθουν 2 παραγραφοι αναλυτικα αλλα στο σχολειο να τους πουν την περιληψη. σε καθε περιπτωση δεν τους βλαπτει. κ το πώς θα κανεις το μαθημα εξαρταται κ απο τις προθεσεις του μαθητη.πχ αν ξερω οτι ο μαθητης ειναι καλος κ σκεφτεται του χρονου να παει θεωρητικη θα κανω συνταξη αναλυτικα οπως θα καναμε το αγνωστο. αν ομως ο μαθητης ειναι αδυναμος κ απλα τον ενδιαφερει να περασει την ταξη ή εστω να εχει μια ιδεα απο αρχαια γιατι δεν θα παει με τιποτα θεωρητικη κατευθυνση θα επιμεινεις περισσοτερα σε μεταφραση, ερμηνευτικα κ λεξιλογικα

Αποσυνδεδεμένος fi-fi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #86 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 01:26:33 μμ »
Ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Με βοηθήσατε αρκετά....Και κατι τελευταίο. Κάνετε αναλυτική σύνταξη;

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #87 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 01:33:10 μμ »
Ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Με βοηθήσατε αρκετά....Και κατι τελευταίο. Κάνετε αναλυτική σύνταξη;

παλι εξαρταται απο το μαθητη. περυσι ειχα μια μαθητρια αστερι κ τα καναμε ολα αναλυτικοτατα. φετος που ξεκινησα με ενα μαθητη κανουμε προς το παρον αρκετα πραγματα απο συνταξη αλλα οχι τα παντα αφου δεν ειναι ακομη σε επιπεδο να του πω κατι πολυ ανεβασμενου επιπεδου. ευελπιστω παντως μεχρι τα χριστουγεννα να τα κανουμε ολα αναλυτικοτατα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:56:29 »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #88 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 06:36:10 μμ »
Επειδή έχω διδάξει πολλά χρόνια αυτό το μάθημα σε φροντιστήριο, ιδιαίτερα και σχολείο και είναι και από τα αγαπημένα μου, θα ήθελα να προσθέσω και εγώ ότι εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από .... το σκαρί που έχεις. Αν έχεις υπερωκεάνιο...  ;) βγαίνεις στον ωκεανό της σύνταξης και της γραμματικής (απαραιτήτως δε αν το παιδί θα πάει κατεύθυνση). Αν έχεις... φουσκωτό, το πολύ να πας μέχρι τον κόλπο των ερμηνευτικών και των λεξιλογικών. Αν, λοιπόν ο μαθητής τραβάει... βουρ! Αν, όχι είναι καλυτερα να επιμείνουμε στη μτφ, τα ερμηνευτικά και τα λεξιλογικά που είναι οι σίγουρες μονάδες!

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #89 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 06:50:19 μμ »
Διδάσκω τα αρχαία στο σχολείο.
Μεταφράζω το κείμενο 3 φορές, με τη μέθοδο των ερωταποκρίσεων ξεδιαλύνουμε το νόημα, δίνω αρχικούς χρόνους κάποιων βασικών ρημάτων (π.χ. πέμπω, λέγω, λαμβάνω, αγγέλλω, γιγνώσκω, ειμί), βάζω για το σπίτι ασκήσεις ερμηνευτικές και γραμματικής (είτε να κλίνουν ουσιαστικά είτε χρονικές αντικαταστάσεις) και αναγνωρίζουμε συντακτικά διάσπαρτες λέξεις του κειμένου.
Γενικά, είμαι ευχαριστημένη από τους παραπάνω από τους μισούς μαθητές μου.  :)

Υ.Γ: 1-2 φορές την εβδομάδα βάζω και τεστ στη μετάφραση. Με το τεστ
       α) εξετάζω όλους τους μαθητές σε ελάχιστο χρόνο
       β) δικαιολογώ απόλυτα στους γονείς και στον ίδιο το μαθητή τον βαθμό του τετραμήνου που θα βάλω.  ;)  ;D
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #90 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 06:58:11 μμ »
Τη μτφ τη δίνω σε φωτοτυπία, αλλά δεν τους δεσμεύω να μάθουν τη συγκεκριμένη, απλώς τους ξεκαθαρίζω από την αρχή ότι θα εξετάζω ΠΑΝΤΑ ΟΛΟΥΣ στη μτφ (για να μην έχουν ελπίδες ότι θα ξεφύγουν μια δεδομένη στιγμή). Και το τηρώ ;) Προσπαθώ επίσης να κάνω αναλυτικότατα και τα λεξιλογικά.
Να προσθέσω και κάτι για το εγχειρίδιο. Οι περισσότεροι καθηγητές κάνουν την 1η ενότητα με τα κατηγορούμενα και μετά πάνε στις ενότητες με τις δευτερεύουσες προτάσεις. Οπότε, προτείνω να δουλευτούν οι προτάσεις και βέβαια οι υποθετικοί λόγοι αναλυτικότατα και μετά να επανέλθει κάποιος στις ενδιάμεσες ενότητες.
bikini, πώς πάει το bebe; :)

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #91 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 07:10:12 μμ »
Ασφαλώς κι εγώ τη μετάφραση τη δίνω σε φωτοτυπία χωρίς να τους δεσμεύω να μάθουν την συγκεκριμένη.
Τα λεξιλογικά τα κάνω κι εγώ, αλλά τους τα βάζω σπίτι, για να έχουν χρόνο να σκεφτούν (π.χ. σύνθετα και παράγωγα του ίστημι).
Όσο για το εγχειρίδιο, διδάσκω τις ενότητες με τη σειρά.  :) Ίσα-ίσα, τα ουσιαστικά της γ' κλίσης (ενότητες 3-6) αντιμετωπίζονται πιο ευχάριστα από τους μαθητές.  ;)

Σ' ευχαριστώ, karxarias29, που ρώτησες για το μωρό μου!  :D  :D  :D
Μαθαίνει γράμματα από... κοιλιά!!!  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #92 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 07:12:38 μμ »
ρε παιδια παντως 2 μαθητες που εχω ιδιαιτερο στην α λυκειου τους υπαγορευουν τη μεταφραση. δλδ ειναι τοσο δυσκολο να τους τη δινει ο εκαστοτε καθηγητης σε φωτοτυπια ωστε να μη χανεται πολυτιμος χρονος? τι να πω πια  :-\

bikini εισαι εγκυος? πολλα συγχαρητηρια κ καλη λευτερια !!!!! :)
αγορακι ή κοριτσακι?

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #93 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 07:19:59 μμ »
ρε παιδια παντως 2 μαθητες που εχω ιδιαιτερο στην α λυκειου τους υπαγορευουν τη μεταφραση. δλδ ειναι τοσο δυσκολο να τους τη δινει ο εκαστοτε καθηγητης σε φωτοτυπια ωστε να μη χανεται πολυτιμος χρονος? τι να πω πια  :-\

Μέχρι να τους υπαγορεύσεις τη μετάφραση έχει τελειώσει η διδακτική ώρα...  :o  :-X

bikini εισαι εγκυος? πολλα συγχαρητηρια κ καλη λευτερια !!!!! :)
αγορακι ή κοριτσακι?

Σ' ευχαριστώ, maryvas!  :)
Κρατιέμαι ακόμη και δεν θέλω να μάθω το φύλο. Θέλω να είναι έκπληξη μαζί με το πρώτο του κλάμα!  :D
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #94 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 07:31:01 μμ »
bikini μου, μπράβο που το κάνεις. Και το κάνεις, γιατί έχεις δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα προφανώς. Απλώς, στο δημόσιο ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ τίποτε! Και τη μετάφραση την υπαγορεύουν συνήθως αυτοί που βαριούνται και θέλουν να περάσει η ώρα. Γι' αυτό το λέω, για να γνωρίζουν και οι πιο νέοι συνάδελφοι.
Στο εγχειρίδιο συμβαίνει αυτό συχνά τουλάχιστον σε μας, για να τα έχουν πιο φρέσκα για το διαγώνισμα. Άλλωστε ο στάχυς, ο βότρυς κλπ δεν υπάρχουν πουθενά στο αρχαίο κείμενο, οπότε δεν μπαίνουν και στο διαγώνισμα. Αν θυμάμαι καλά, από τα καινούργια που μαθαίνουν μόνο το άστυ είναι στην ύλη. Ενώ προτάσεις μπαίνουν πάντα στο διαγώνισμα. Βέβαια, ο καθένας κάνει το εγχειρίδιο με όποια σειρά θέλει και δίνει έμφαση όπου θέλει. Ο άλλος για παράδειγμα πέρυσι ήθελε να τους βάλουμε στις τελικές εξετάσεις πλάγιο λόγο ::) ::) Είδαμε και πάθαμε για να τον πείσουμε!

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #95 στις: Νοέμβριος 04, 2009, 07:44:02 μμ »
bikini μου, μπράβο που το κάνεις. Και το κάνεις, γιατί έχεις δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα προφανώς.

Ναι, 4 χρόνια στα ιδιαίτερα έμαθα πολλά...  ::)

Στο εγχειρίδιο συμβαίνει αυτό συχνά τουλάχιστον σε μας, για να τα έχουν πιο φρέσκα για το διαγώνισμα. Άλλωστε ο στάχυς, ο βότρυς κλπ δεν υπάρχουν πουθενά στο αρχαίο κείμενο, οπότε δεν μπαίνουν και στο διαγώνισμα. Αν θυμάμαι καλά, από τα καινούργια που μαθαίνουν μόνο το άστυ είναι στην ύλη. Ενώ προτάσεις μπαίνουν πάντα στο διαγώνισμα. Βέβαια, ο καθένας κάνει το εγχειρίδιο με όποια σειρά θέλει και δίνει έμφαση όπου θέλει. Ο άλλος για παράδειγμα πέρυσι ήθελε να τους βάλουμε στις τελικές εξετάσεις πλάγιο λόγο ::) ::) Είδαμε και πάθαμε για να τον πείσουμε!

Δεν θα πω ότι έχεις άδικο.
Απλώς μετά τις έννοιες Κατηγορούμενο και Αντικείμενο (και τα συν τούτοις) θεωρώ ότι είναι πιο ευχάριστα αυτά τα ουσιαστικά, παρόλο που είναι ουσιαστικά εκτός ύλης, όπως λες, από τις δευτερεύουσες και τους υποθετικούς.
Σα να ξεκουράζονται, σα να κάνουν ένα διάλειμμα οι μαθητές...  ;)  8)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #96 στις: Δεκέμβριος 24, 2009, 12:13:48 πμ »
Αν και στο φροντιστήριο ή στο ιδιαίτερο συνηθίζουμε να κάνουμε μεγάλη ανάλυση στα πάντα, στο σχολείο η πλειοψηφία των καθηγητών ζητάει πολύ βασικά πράγματα σε γραμματική, συντακτικό, λεξιλογικά και εισαγωγή, ενώ ως προς τα ερμηνευτικά κυρίως όσα αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο. Εκτός αν πέσεις σε μυστήριο. Επειδή έτυχε να διδάξω αρχαία Α Λυκείου στο σχολείο, όταν στο τέλος συζητούσαμε τι θέματα να βάλουμε, ένας από τους συναδέλφους ήθελε οπωσδήποτε να ζητήσουμε πλάγιο λόγο και τύπους του ίημι! ::) Είδαμε και πάθαμε να τον πείσουμε ότι κάτι τέτοιο είναι υπερβολικό για Α Λυκείου! Τελικά το αποδέχθηκε κατεβάζοντας βέβαια μούτρα και αφού συμφωνήσαμε να βάλουμε 2 ερωτήσεις εισαγωγή και Ξενοφώντα και Θουκυδίδη! :o ::) :-[

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #97 στις: Ιανουάριος 07, 2010, 02:54:31 μμ »
Η διδασκαλία των Αρχαίων Α΄ Λυκείου στο φροντιστήριο είναι ΔΡΑΜΑ. 6 ώρες τη βδομάδα στο σχολείο, μόλις 1μιση στο φροντιστήριο...Άντε τρέχα να τα καλύψεις... :'(

Αλήθεια τι θα γίνει με αυτό το θέμα;;;; Λογικό δεν είναι;; Στα φροντιστήρια τα αρχαία της α' Λυκείου διδάσκονται μέσα σε δύο 45λεπτες ώρες. Στο σχολείο, μέσα σε έξι 45λεπτες!!! Τι θα πρωτοκάνουμε... γραμματική και συντακτικό ξεχωριστά (από τα εγχειρίδια + το εγχειρίδιο γλωσσικής διδασκαλίας) ή κείμενο (αναλυτική συντακτική, πολιτιστική, πραγματολογική, ιδεολογική ανάλυση και ασκήσεις;;). Παιδιά δεν βγαίνουν οι ώρες......................................................

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161200
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 747
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 562
Σύνολο: 563

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.