*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 210804 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #238 στις: Μάιος 13, 2012, 12:57:01 μμ »
θα ηθελα να ρωτησω ποια ειναι τα απαραιτητα συντακτικα και γραμματικα φαινομενα που πρεπει να γινουν στην α λυκειου. θα ημουν ευγνωμων αν καποιος με βοηθουσε γιατι αναλαμβανω για πρωτη φορα α λυκειου για επαναληψη πριν απο τις εξετασεις και η αληθεια ειναι οτι ζοριζομαι στο τι πρεπει να τονισω και τι οχι. δηλαδη ποια ειναι η υλη και σε ποια να δωσω βαρος. ευχαριστω εκ των προτερων!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:25:05 »

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #239 στις: Μάιος 13, 2012, 06:51:29 μμ »
Στην ύλη της Γραμματικής και του Συντακτικού δεν υπάρχουν πολλές καινούργιες ενότητες που γίνονται στην Α' Λυκείου. Επαφίεται στον καθηγητή της τάξης να αφιερώσει χρόνο για την επανάληψη των βασικών φαινομένων που έχουν ήδη διδαχθεί ή την παράδοση νέων, όπως:
α. για το συντακτικό: τα είδη του κατηγορουμένου (επιρρηματικό, προληπτικό, γενική κατηγορηματική), υποθετικοί λόγοι, δοτική προσωπική
β.  για τη γραμματική: τα ρήματα εις-μι, αόριστοι β' κατά τα εις-μι (ἔβην, ἔγνων)
Είχα άλλες χρονιές μαθητές που έκαναν όλα τα παραπάνω και ολοκλήρωναν και τις αντίστοιχες ενότητες από το εγχειρίδιο και άλλες χρονιές (όπως και η φετινή) που με το ζόρι έκαναν τους υποθετικούς λόγους (για τα ρήματα εις-μι ούτε λόγος!).
Γενικά, ένας μαθητής της Α' Λυκείου θα πρέπει να κατέχει καλά τη Γραμματική και το Συντακτικό όλων των τάξεων του Γυμνασίου καθώς και ό,τι καινούργιο έχει γίνει στην Α' Λυκείου (γι'αυτό και θα σου πρότεινα να ρωτήσεις πριν πας στον μαθητή τι καινούργιο τους έχει κάνει ο καθηγητής τους).
Ιδιαίτερη έμφαση σε:
Γραμματική:
Ενεργητική και Μέση Φωνή όλων των χρόνων και εγκλίσεων
Αόριστος Β΄
Συνηρημένα
Παθητικός Αόριστος
Ουσιαστικά και των τριών κλίσεων
Παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων

Συντακτικό
Η σύνταξη των βασικών όρων της πρότασης: Αντικείμενο, Κατηγορούμενο (όλα τα είδη)
Απρόσωπη Σύνταξη
Μετοχή
Ονοματικοί και επιρρηματικοί προσδιορισμοί
Δευτερεύουσες προτάσεις (πολύ καλά οι Υποθετικοί λόγοι)

Ελπίζω αυτή τη στιγμή να μη μου διαφεύγει τίποτα! :)
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #240 στις: Μάιος 13, 2012, 08:01:21 μμ »
Σ ευχαριστω πολυ! μου εχει πει για δευτερευσουσες, πλαγιες πτωσεις, ουσιαστικα, μερικα ανωμαλα ρηματα, συνηρημενα ρηματα και αοριστο β'... απλα αναρωτιεμαι αν οντως ειναι μονο αυτα γιατι μου φανηκαν λιγα... σιγουρα θα κανω μια ακομα ερωτηση.  :)

Αποσυνδεδεμένος Vania

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1585
  • Φύλο: Γυναίκα
  • οσο ζω....διαβαζω...
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #241 στις: Μάιος 13, 2012, 08:02:24 μμ »
οι ερωτησεις συντακτικού και γραμματικής θα ναι μέσα απο το γνωστο κείμενο? ???

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:25:05 »

Αποσυνδεδεμένος ili

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #242 στις: Μάιος 13, 2012, 08:09:43 μμ »
δεν το γνωριζω..  ???

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #243 στις: Μάιος 13, 2012, 08:34:48 μμ »
οι ερωτησεις συντακτικού και γραμματικής θα ναι μέσα απο το γνωστο κείμενο? ???

Αυτή είναι η συνήθης πρακτική. Δεν μου έχει τύχει μέχρι στιγμής να ζητηθούν πράγματα εκτός των όσων περιέχονται στα κείμενα.
Αυτό μας καθοδηγεί ως ένα βαθμό και για το τι πράγματα θα πρέπει να γνωρίζει ο μαθητής.
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #244 στις: Μάιος 21, 2012, 04:23:50 πμ »
Την Τρίτη γράφουν στο σχολείο μας Αρχαία. Θα ανεβάσω μετά εδώ στο pde τα θέματα που έβαλα να πάρετε μια ιδέα. Βέβαια κι εγώ δεν είμαι απόλυτα σίγουρη ότι κατάφερα ακριβώς ό,τι ήθελε το υπουργείο... :-\
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #245 στις: Μάιος 22, 2012, 03:31:01 μμ »
Επειδή μου προέκυψε ένα μάθημα "express service", όπως λέω, με την ανιψιά μου που δίνει αρχαία μεθαύριο, μήπως μπορεί κανείς να μου γράψει τι είδους ασκήσεις πέφτουν και κυρίως σε πόσες μονάδες αντιστοιχούν;

Έχει καταγχωθεί κυρίως με το Θουκυδίδη (Βιβλίο Γ'), που είναι δύσκολος. Δεν μπορώ να φανταστώ να πέφτει Θουκυδίδης (εκτός ίσως από το κεφ. 74 πιο είναι κάπως βατό) τη στιγμή που ο Ξενοφώντας έχει τόσα κομμάτια που προσφέρονται για εξετάσεις, αλλά επειδή ποτέ δεν ξέρεις, θα κάνουμε επανάληψη σε όλα.

Πάσα πληροφορία ευπρόσδεκτη. :D


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος sipk

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #246 στις: Μάιος 22, 2012, 04:05:39 μμ »
Παράδειγμα θεμάτων κατόπιν συμβολής και συμβουλής σχολικού συμβούλου:

Ξενοφώντος Ελληνικά,  Βιβλίο2, Κεφάλαιο 1, παρ.30-32

Β. Θέματα
1.   Να αφηγηθείτε σύντομα, σε ρέον νεοελληνικό κείμενο και με αυστηρή χρονική σειρά, τα γεγονότα που παρουσιάζει ο Ξενοφώντας στις παραγράφους 30- 31 : «Λύσανδρος δὲ τὰς… περὶ τῶν αἰχμαλώτων) [20 μονάδες]
2.   Ποιες κατηγορίες αποδίδονται στους Αθηναίους στην συνέλευση Λακεδαιμονίων και συμμάχων; Εντοπίζοντάς τις κατηγορίες αυτές μέσα στο κείμενο, να τις καταγράψετε όπως ακριβώς εμφανίζονται στη γλώσσα του κειμένου [10 μονάδες] και να τις αποδώσετε σε νεοελληνική απόδοση [10 μονάδες].
3.   Ποια είναι η απόφαση του Λυσάνδρου και των συμμάχων και πώς θα τη χαρακτηρίζατε; Να δικαιολογήσετε την άποψή σας. [15 μονάδες]
4.   Ποιες εξηγήσεις δίνει ο Ξενοφώντας για την εξαίρεση του Αδείμαντου από τη θανατική καταδίκη; [15 μονάδες]
5.   Να γράψετε τους γραμματικούς τύπους που σας ζητούνται για τις επόμενες λέξεις του κειμένου[10 μονάδες]:

•   τὰς ναῦς: δοτική ενικού αριθμού
•   πάντα: γενική πληθυντικού ίδιου γένους
•   ἀπήγαγεν:  β΄ ενικό προστακτική ίδιου χρόνου
•   ἒλαβε: γ΄ ενικό οριστικής μέλλοντα
•   λῃστὴν: γενική ενικού
•   ἀπήγγειλε: α΄ πληθυντικό οριστικής μέλλοντα
•   ἐγίγνοντο: β΄ενικό οριστικής αορίστου β΄
•   πολλαὶ:  τον ίδιο τύπο στον υπερθετικό βαθμό.
•   ὃς: δοτική πληθυντικού στο ίδιο γένος
•   ἐρωτήσας: γ πληθυντικό οριστικής ενεστώτα

6.   α. «τὶ εἴη ἄξιος παθεῖν ἀρξάμενος εἰς Ἓλληνας παρανομεῖν» Να αναγνωρίσετε την δευτερεύουσα πρόταση (είδος, εκφορά, συντακτική θέση). [5 μονάδες]

β. Να αναγνωρίσετε συντακτικά τις λέξεις του κειμένου που σας δίνονται[5 μονάδες]:

τὰς  ναῦς, λῃστὴν, ἀθροίσας, βουλεύεσθαι, πάντων

7.   Για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις να γράψετε μια ομόρριζη στη νέα ελληνική, απλή ή σύνθετη[10 μονάδες]:

ναῦς, ἀπήγαγεν, κατειργάσατο, ἒπεμψε, κρατήσειαν, διέφθειρεν,  ἀποκτεῖναι,  ἐπελάβετο,  χειρῶν,  προδοῦναι

Ελπίζω να βοηθήσει! ;D

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #247 στις: Μάιος 22, 2012, 04:51:24 μμ »
Ευχαριστώ πολύ. :D
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #248 στις: Μάιος 22, 2012, 05:25:10 μμ »
Έδωσα για δημοσίευση εδώ στο pde δύο θέματα προαγωγικών εξετάσεων στα αρχαία ελληνικά. Δεν ξέρω πότε θα τα αναρτήσουν, έχετε το νου σας (στην Τράπεζα Θεμάτων), όποιοι θέλετε να τα δείτε.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5700
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #249 στις: Μάιος 23, 2012, 06:20:13 μμ »
Olgalia, δεν βλέπω να τα έχουν αναρτήσει ακόμα, αλλά δεν πειράζει.

Άσε που ο καθηγητής τους είπε μεταξύ άλλων παραμονή των εξετάσεων ότι θα τους ζητήσει και το εξής περίεργο, χωρίς να τους δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις:
Να συγκρίνουν, λέει, μεταφράσεις του ίδιου χωρίου, για να εντοπίσουν μεταφραστικές διαφορές και να εντοπίσουν την πρόθεση του μεταφραστή, δηλ. γιατί επέλεξε την τάδε μετάφραση αντί για κάποια άλλη.

Σηκώνω τα χέρια ψηλά. Τι θέλει ο ποιητής από τα παιδάκια; :o
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος Κaterina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #250 στις: Μάιος 23, 2012, 07:06:59 μμ »
Άσε που ο καθηγητής τους είπε μεταξύ άλλων παραμονή των εξετάσεων ότι θα τους ζητήσει και το εξής περίεργο, χωρίς να τους δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις:
Να συγκρίνουν, λέει, μεταφράσεις του ίδιου χωρίου, για να εντοπίσουν μεταφραστικές διαφορές και να εντοπίσουν την πρόθεση του μεταφραστή, δηλ. γιατί επέλεξε την τάδε μετάφραση αντί για κάποια άλλη.

Αυτό νομίζω ότι αναφερόταν παρεμπιπτόντως κάπου στο νέο πρόγραμμα για την Α' Λυκείου, όταν έδινε διευκρινίσεις για την προσέγγιση του αρχαιοελληνικού κειμένου μέσα από διαφορετικές μεταφραστικές εκδοχές  (το εγχειρίδιο που μοιράστηκε στην αρχή της χρονιάς -σε όσους μοιράστηκε, δηλαδή- έδινε δύο μεταφράσεις παράλληλα με το κείμενο, μία πιο "σχολική" από τη συντακτική ομάδα και μία πιο "λογοτεχνική" από τους Ρούφο και Βλάχο). Πουθενά όμως δεν έγινε λόγος για κάτι τέτοιο στην αξιολόγηση!Τι να πω...απαράδεκτο να θυμάσαι να ζητάς πράγματα στις εξετάσεις που έχεις ξεχάσει να δουλέψεις με την τάξη σου κατά τη διάρκεια της χρονιάς... >:(
"Πάρε την λέξι μου. / Δώσε μου το χέρι σου". Α.Εμπειρίκος

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« Απάντηση #251 στις: Μάιος 23, 2012, 07:14:11 μμ »
Νομίζω πως είναι παρα πολυ καλο αυτο και πολυ χρησιμο. Υποθετω πως ολη τη χρονια θα τους εμαθε να συγκρινουν. Αν οχι, δεν νομιζω πως ειναι δυσκολο να πουν 2 πραγματα. Φυσικα και δεν περιμενει φιλολογικη αναλυση.

Τα καημένα τα παιδακια, φέτος τί τους περίμενε!!!!  :'(

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159873
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 356
Σύνολο: 365

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.117 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.